Opis cz.1

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

WSTĘP
Na początku zaznaczę, że opis dotyczy wersji japońskiej, stąd wszelkie interpretacje dotyczące fabuły, mogą nie być zbyt dokładne. Sądzę jednak, że bliski byłem oryginalnemu scenariuszowi.
Kilka słów wyjaśnienia dotyczących mapy poszczególnych EPIZODÓW (nie mapy świata, o tym później): wybieramy na niej ETAPY, po przejściu, których odkrywamy kolejne. Poszczególne miejsca na mapie, odznaczają się różnymi kolorami. Wyjaśniam, więc co oznaczają:
CZERWONY - Nieukończony etap
NIEBIESKI - Etap ukończony. Możemy do niego wrócić, w celu zbierania pkt. doświadczenia. !!UWAGA!! W grze jest kilka momentów, w których MUSIMY powrócić do etapów już ukończonych. Wyszczególniłem te momenty w swoim opisie.
ZIELONY - Sklep (Po szczegóły zapraszam do działu TŁUMACZENIA oraz KASA I DOŚWIADCZENIE)
BIALY - Etap ukończony, do którego NIE DA SIĘ już powrócić.
Nazwy etapów, jakie wymyśliłem, mają na celu ułatwić identyfikację. Czyli jeżeli napisałem GÓRY, oznacza to, że na mapie wybieramy kwadrat w górach, a nie na jakiejś wiosce.
Po wybraniu opcji NEW GAME, przechodzimy do ekranu wyboru imienia głównego bohatera. Możemy zostawić imię, jakie przygotowali dla nas twórcy gry. Po decyzji wciskamy START, po czym przechodzimy do właściwej rozgrywki. Imię będzie można zmienić jeszcze później.
!!UWAGA!! - Opis zawiera wiele spoilerów, w tym zakończenie.

EPIZOD 1 - SKANDYNAWIA

ZARYS FABUŁY: Jesteś jednym z dwóch ochraniarzy Prezydenta, który przybył tu na ważne rozmowy. W powietrzu wisi zdrada i bunt, więc miej się na baczności.
ETAP 1 - PRZYSTAŃ
Przedmioty : brak
Na początku dostaniesz wiadomość od swojego partnera, ażebyś udał się na wyznaczone miejsce spotkania. Zanim wyruszysz w prawo, zaznajom się z obsługą twojego Wanzera. Kiedy opanujesz już klawiszologię, idź na miejsce spotkania. Skrzynie, które będą blokować Ci przejście możesz zniszczyć. Uważaj jednak, gdyż wszystkie przedmioty i wrogowie, jakich niszczysz, mogą Cię uszkodzić, gdy będziesz stał zbyt blisko.
Gdy dotrzesz na miejsce, po chwili przyjedzie Prezydent z obstawą. Zaraz potem zostaniecie ostrzelani rakietami. Tylko Ty i Prezydent przeżyjecie atak, wszyscy inni zginą. Sprawcą okaże się ARK HELLBRAND, pułkownik-zdrajca. Gdy Prezydent rzuci się do ucieczki, musisz go osłaniać.
Prezydent będzie uciekał w lewo, a Ty tuż za nim. Ark będzie szybował nad wami, w swoim Wanzerze, ale nie stanowi najmniejszego zagrożenia. Z prawej strony natomiast, będą pojawiać się maszyny wroga. Niszcz je systematycznie, z czym nie powinieneś mieć żadnych większych trudności.
W połowie drogi Prezydent przesiądzie się do ciężarówki, która przywiozła Cię wcześniej na miejsce. Kontynuuj osłanianie go. Na samym końcu drogi, Ark Hellbrand zaatakuje was. Wystarczy trafić go tylko kilka razy, żeby uciekł. Tym samym zakończysz misje.
Nagrody za wykonanie zadania : 2000 kasy ,300 pkt. doświadczenia
ETAP 2 - GÓRY
Przedmioty : brak
Twoim celem jest przedostanie się wraz z Prezydentem na prawą stronę etapu. Po drodze, atakować was będą: wrogie Wanzery i żołnierze. Nie stanowią zbyt dużego zagrożenia. Na samym końcu spotkacie BRENDĘ LOCKHEART, w jej latającym statku TADPOLE. W wyniku nieporozumienia, do jakiego między wami dojdzie, będziesz musiał walczyć.
MID-BOSS - BRENDA LOCKHEART
To w zasadzie nie jest walka. Musisz po prostu unikać bomb, jakie zrzuca na Ciebie statek Brendy. Nie jest to specjalnie trudne, ani banalne. Po zrzuceniu kilkunastu bomb, Brenda zrezygnuje i odleci. To zakończy etap.
Nagrody za wykonanie zadania : 1000 kasy , 100 pkt. doświadczenia
ETAP 3 - MIASTO
Przedmioty : brak
Kolejna misja eskortowania Prezydenta. Tym razem w mieście. Atakować Cię będą: kolejni, prości przeciwnicy. Jest tu wiele poziomów, po których możesz się poruszać, lecz jest to zbędne. Na samym końcu znowu staniecie oko w oko, z szalonym pułkownikiem.
MID-BOSS - ARK HELLBRAND
Podobnie jak przy poprzednim starciu. Tym razem jednak, Ark jest wytrzymalszy, ale w sumie nie powinno sprawić Ci najmniejszych trudności pokonanie go.
Gdy osłabisz Wanzera przeciwnika, do walki włączy się prezydent. Staranuje Arka swoją Ciężarówką i mocno uszkodzi jego machinę. To spowoduje, że pułkownik ucieknie. Koniec zadania.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 4 - MIASTO
Przedmioty : 1/2 HP
Tym razem nie osłaniasz Prezydenta. Wystarczy po prostu przedrzeć się na prawą stronę, eliminując przeciwników. A ci nadal nie są specjalnie groźni, mimo, że pojawiają się Wanzery z wyrzutniami rakiet. Aby wyjść z etapu, należy wcisnąć kombinacje klawiszy DÓŁ + B(skok).
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 5 - MIASTO
Przedmioty : 1/2 HP
Niemal identycznie jak poprzednio. Przeciwnicy są odrobinę żwawsi. Pojawia się też kilka helikopterów bojowych. Jednak nadal nic, co mogłoby Ci w jakikolwiek sposób zaszkodzić..
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 6 - BAZA WOJSKOWA
Przedmioty : brak
Wreszcie Ty i Prezydent dotarliście do celu swojej wędrówki. Prezydent się odłączy i pójdzie do środka. Po chwili zastanowienia postanawiasz podążyć za nim, na wszelki wypadek. Idź w prawo a następnie do dołu. Spotkasz tu techników, którzy pokrótce wyjaśnią Ci jak się sprawy mają. Niestety, chwilkę później zginą od kul Hellbranda. To pułapka! Prezydent został schwytany, a Tobie nie pozostaje nic innego jak się poddać.
Jesteś w celi. Po rozmowie z strażnikiem zauważysz w celi Brendę Lockheart. Podejdź do niej i porozmawiaj. Pogodzicie się i postanowicie działać wspólnie. Brenda wysadzi drzwi celi ukrytym granatem. Wybiegając za nią podniesiesz broń strażnika. Jeśli miałeś jakieś granaty drogi graczu, to właśnie je straciłeś :-)
Pamiętaj, że sterując samym ludzikiem możesz korzystać z Jetpacka, ma on nieskończoną ilość paliwa. Możesz także biegać wciskając szybko dwukrotnie klawisz tego samego kierunku. Wyjdź z celi.
Czeka Cię ucieczka z bazy. Nie trać czasu na zbędne zwiedzanie tylko biegnij za Brendą! Kilku strażników zagrodzi Ci drogę, więc się ich pozbądź. Gdy dotrzesz do swojego Wanzera, wsiadaj i opuść budynek.
Na zewnątrz instalacji dalej podążaj za Brendą. Przeciwnicy, których spotkasz są wytrzymalsi niż dotychczas. Zadają także poważniejsze obrażenia. Etap jest jednak krótki, więc poradzisz sobie. Na końcu Ty i Brenda wsiadacie razem do Tadpole'a i odlatujecie z bazy. Prezydent niestety pozostaje w rękach Hellbranda.
Nagrody za wykonanie zadania : 3000 kasy , , 500 pkt. doświadczenia , Nowy środek transportu (Tadpole) , Nowy Przyjaciel (Brenda Lockheart)
MAPA ŚWIATA
Na mapie widnieją TRZY lokacje, EPIZOD 1 - SKANDYNAWIA , Stacja Orbitalna oraz Baza w U.S.A. Dwie pierwsze są zablokowane, przy czym do Epizodu 1 nie da się już wrócić NIGDY. Leć więc do U.S.A.
Spotkasz tu Richarda Millmana. Będzie on Twoim dowódcą i będzie przekazywał Ci informacje oraz zadania do wykonania. Przed opuszczeniem bazy możesz jeszcze zawitać do sklepiku (górna opcja wyboru). Sklep ten jest jednym z słabszych w grze, ma słabo rozwinięty asortyment lecz jest jedynym zawsze dostępnym. Zalecam zakupienie wszelkich usprawnień Wanzera, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. (Plecak odrzutowy, możliwość ślizgania się). Reszta zakupów oczywiście według uznania.
Gdy wrócisz na mapę świata pojawią się trzy nowe lokacje : EPIZOD 2 , 3 i 4. Twoim celem jest ukończenie wszystkich trzech. Możesz to zrobić w dowolnej kolejności, lecz ja zalecam wykonywać zadania w podanej przeze mnie kolejności. A więc pora na......

EPIZOD 2 - EUROPA ŚRODKOWA

ZARYS FABUŁY : Twoje misje mają na celu wykrycie i zniszczenie fabryki chemicznej wroga.
ETAP 1 - BAZA SIŁ SOJUSZNICZYCH
Przedmioty : brak
Idź spokojnie w prawo, podziwiając naturę. Zostaniesz wpuszczony do środka bazy. W jej głębi spotkasz komendanta, który nią dowodzi oraz pułkownika Klarka Willsona. Przedstawią Ci zarys sytuacji. Od tej pory będą Twoimi zwierzchnikami i będą nadzorować Twoją misję.
Nagle baza zostanie zaatakowana przez Wanzery wroga! Broń siebie i bazy, niszcząc wszystkich przeciwników. Jest ich kilkunastu i nie są zbytnio wymagający.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 2 - WIOSKA
Przedmioty : brak
Bez obawy krocz w prawo. Przed wioską spotkasz przerażonego wieśniaka, który najwyraźniej uzna Cię za jedną z maszyn wroga. Idź za chłopem aż do wioski. W celu przekonania go, że masz dobre intencje, wysiądziesz z maszyny. Idź teraz cały czas w prawo, rozmawiając po drodze z mieszkańcami wioski. Na jej końcu spotkasz człowieka, który będzie chciał Ci coś pokazać. Idź dalej za nim, zaprowadzi Cię w miejsce gdzie stoi Wanzer wroga wraz z jakimś dziwnym urządzeniem.
Okaże się że jest to gaz paraliżujący, na dodatek zostanie wypuszczony na mieszkańców wioski! Ratuj się ucieczką w lewo. Musisz być szybszy od chmury gazu. Biegnij tak długo, aż dotrzesz do swojego Wanzera. Gdy tylko do niego wsiądziesz, jesteś bezpieczny.
Teraz wkrocz do wioski i broń jej przed wrogimi maszynami. Jest ich tylko kilka i nie sprawią Ci kłopotów. Gdy wszystkie maszyny wroga ulegną zniszczeniu, chmura gazu opadnie, a wieśniacy zaczną odzyskiwać przytomność.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 3 - WYŻYNA ZA WIOSKA
Przedmioty : brak
Twoim celem jest przedarcie się przez siły wroga na prawą stronę. Przeciwnicy tutaj są trochę mocniejsi od dotychczas spotykanych. Bądź rozważny to nie powinieneś mieć większych problemów. Pod koniec etapu spotkasz kapitana wrogich jednostek. Musisz go pokonać.
MID-BOSS - WANZER MK.II
Jest to wzmocniona wersja Wanzerów jakie spotykałeś dotychczas. Oznacza to że jest szybszy, żywotniejszy i posiada odrobinę większą siłę ognia. Atakuj tak jak zawsze, a po chwili będzie po kłopocie. Na wszelki wypadek nie zapomnij jak się leczyć przy pomocy przedmiotów.
Gdy pokonasz wroga, kontynuuj wędrówkę w prawą stronę. Potem wyjdź z etapu.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
!UWAGA! - WCHODZENIE DO KTÓREJKOLWIEK Z BAZ WROGA NIE MA NA TYM ETAPIE ROZGRYWKI SENSU. POTRZEBUJESZ ODPOWIEDNICH KART IDENTYFIKACYJNYCH.
ETAP 4 - LAS
Przedmioty : brak
Idąc przez deszcz, w prawo, natrafisz na miejsce katastrofy transportowca wroga. Przy wraku znajdziesz dwa kanistry z gazem paraliżującym. Po chwili pojawią się wrogowie, chcący swój ładunek odzyskać. Atakować cię będą prości przeciwnicy. Ty jednak musisz się skupić na wrogich podnośnikach, które będą próbowały zabrać gaz ze sobą. Niszcz je szybko, zanim uciekną. Nie jest to trudne. Gdy zniszczysz wszystkie podnośniki misja zakończy się sukcesem.
Nagrody za obronę 2 kanistrów : 3000 kasy , 300 pkt. doświadczenia
ETAP 5 - LAS ZA RZEKĄ
Przedmioty : brak
Kolejny etap w stylu, dobrnij do końca w prawo. Przeciwnicy jakich spotkasz to zwykłe Wanzery, a dodatkowo piechota oraz latające pojazdy. Żadne z nich nie stanowi jednak poważnego zagrożenia.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 6 - MAGAZYN
Przedmioty : bullet 1/2; 300 kasy x2; 500 kasy; HGR-02; 1/2 HP; ID-01
Będąc na zewnątrz magazynu Twoim celem jest znalezienie wejścia do środka. Po prostu zlokalizuj drzwi do których możesz wejść tak jakbyś opuszczał etap. W takich etapach jak ten, czyli eksploracja różnych instalacji, istnieje przeważnie skończona ilość wrogów. Tzn, nie pojawiają się nowi. W takich etapach jest też sporo przedmiotów do odnalezienia. Postaraj się je gromadzić w miarę możliwości - zaoszczędzi Ci to wydatków w sklepie.
Wewnątrz magazynu musisz zlokalizować kartę identyfikacyjną ID-01. Znajduje się ona w lewym dolnym rogu etapu. Zanim ją podniesiesz postaraj się zwiedzić resztę korytarzy. Zdobycie karty kończy etap.
Nagrody za wykonanie zadania : 4000 kasy , 200 pkt. doświadczenia
ETAP 7 - WYŻYNA
Przedmioty : brak
Kolejny etap mający służyć do nabijania sobie pkt. doświadczenia. Wrogowie jakich spotkasz są nieco szybsi i mocniejsi niż dotychczas. Dodatkowo spotkasz kilka naprawdę sporych Wanzerów. Jednakże są zbyt wytrzymałe dla Ciebie, a po kilku strzałach uciekają. Jeśli uda Ci się zniszczyć takiego, dostaniesz dużo pkt. doświadczenia.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 8 - LAS
Przedmioty : brak
I kolejny raz przedzieramy się przez zastępy wrogich Wanzerów. Te tutaj są bardzo proste. Nawet Wanzery-katiusze szybko padają pod Twoim ostrzałem.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 9 - MAGAZYN 2
Przedmioty : 1/2 HP; REP-1; UVG-10; 100 kasy; bullet 1/2; 500 kasy; FULL HP; HMS-10; 1000 kasy; ID-02
Schemat jest identyczny jak przy poprzednim magazynie. Na zewnątrz znajdź drzwi do środka, a wewnątrz odnajdź kartę identyfikacyjną ID-02. Znajduje się ona po prawej stronie w długim, wąskim korytarzu. Jak zwykle staraj się zebrać najpierw wszystkie inne przedmioty.
Nagrody za wykonanie zadania : 4000 kasy , 200 pkt. doświadczenia
ETAP 10 - FABRYKA BRONI CHEMICZNEJ
Przedmioty : 1/2 HP x2; BULLET; SHD-01; bullet 1/2
Oto Twój cel w tym epizodzie. Na początek dostań się do środka odszukując drzwi. Czyli tak samo jak w przypadku magazynów. Gdy będziesz wewnątrz musisz znaleźć kolejne drzwi prowadzące do centrum fabryki. Są blisko lewego-dolnego rogu etapu.
Gdy dotrzesz do generatora pojawi się komendant placówki w swoim gigantycznym Wanzerze-czołgu. Bez walki się nie podda....
BOSS - TANK-WANZER; GENERATOR
To twój pierwszy boss do pokonania, i tak jak wszyscy do najprostszych nie należy.
Boss porusza się z lewej strony na prawą i wykonuje jeden z swoich dwóch ataków. Po pierwsze strzela bombami. Odsuwaj się od nich i czekaj aż same wybuchną po kilku sekundach. Drugi nieco groźniejszy atak komendanta to strzał pociskiem, który odbija się od ścian. Najlepiej będzie jeśli będziesz stał blisko lewej krawędzi ekranu i często korzystał z tarczy. Gdy boss strzeli bombami, odsuń się na bok a po detonacji wróć na pozycję. Wanzer komendanta jest wytrzymały więc zużyjesz na niego sporo amunicji.
Gdy komendant zginie czas "wyłączyć" generator. Jest to dużo prostszy fragment walki. Zniszcz cztery działka generatora a następnie strzelaj w jego środek. Nie powinno być problemów. Lecz się jeśli walka z komendantem Cię osłabiła.
Gdy dopełnisz zniszczenia fabryki, nastąpi oczekiwany koniec etapu i epizodu 2.
Nagrody za wykonanie zadania : 4000 kasy , , 200 pkt. doświadczenia ,Nowy Przyjaciel (Klark Willson)
MAPA ŚWIATA
Twoja drużyna automatycznie powróci do bazy w U.S.A. Po złożeniu raportu Richardowi Millmanowi, możesz zaopatrzyć się w potrzebne rzeczy w sklepie. Po powrocie na mapę wybierz kolejne miejsce akcji. Tym razem.....

EPIZOD 3 - AZJA PÓŁNOCNA

ZARYS FABUŁY : Zostaliście tu wysłani aby pomagać siłom sojuszniczym odpierać zmasowaną ofensywę sił wroga.
ETAP 1 - STACJA RADAROWA
Przedmioty : brak
Twój cel to dotarcie do stacji nadawczej i porozumienie się z dowództwem Sojuszu w celu otrzymania wytycznych. Na początku czeka Cię skok z Tadpole'a, potem idź tradycyjnie w prawo. Po chwili staniesz oko w oko z GENOCE. Jest to szef grupy najemników, która od tej pory będzie ostro mieszać zarówno Tobie jak i później Twoim wrogom. Cele Genoce na razie nie są znane, ale Ty zapamiętaj tego gościa bo stanie się on niedługo Twoim największym rywalem.
Genoce odejdzie, lecz ty zostaniesz zaatakowany przez Wanzery przeciwnika. Pokonując je idź dalej w prawo. Gdy dotrzesz do radarów, zaatakują Cię 3 Wanzery z jednostki specjalnej.
MID-BOSS - 3 WANZERY BOJOWE
Są to dużo mocniejsze wersje Wanzerów, jakie spotykałeś do tej pory. Dodatkowo wszystkie trzy cały czas latają nad ziemią. Robią to systematycznie z lewej do prawej i na odwrót. Skup się na używaniu tarczy, a gdy wrogowie cię miną - strzelaj ile wlezie. Czasami zdarza się że nie atakują Cię wszystkie od razu, wtedy jest jeszcze łatwiej.
Zniszczenie robotów zakończy misje.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 2 - ŚNIEŻNE GÓRY
Przedmioty : NG-01; 1000 kasy; BULLET; 1/2 HP; REP-3; MIN-01
Ten etap to misja zlecona przez generała. Musisz zniszczyć trzy helikoptery bojowe, które transportują wroga za linie frontu. Cały ten etap to w zasadzie walka z helikopterami. Dodatkowo musisz uważać na dziesiątki min. Nie ma żadnych innych zagrożeń w postaci atakujących Cię Wanzerów czy tym podobnych. Postępuj ostrożnie bo to nie jest prosty etap. Po zniszczeniu wszystkich helikopterów warto rozejrzeć się za poukrywanymi przedmiotami.
MID-BOSS - HELIKOPTER BOJOWY X3
Każdy z helikopterów to trudny przeciwnik, trzeba użyć sposobu. Helikopter zawsze stara się latać tuż nad Tobą. Będzie od czasu do czasu wysyłał jednego niegroźnego Wanzera do ataku. Natomiast gdy namierzy Cię światłem reflektora, miej się na baczności. W Twoją stronę wysłana zostanie rakieta, która poważnie uszkadza Twój pancerz. Jak temu zaradzić? Wystarczy schować się w jaskini, najlepiej tuż na jej skraju, tak żebyś mógł atakować helikopter i jednocześnie nie był narażony na ataki rakietami.
Po zniszczeniu wszystkich maszyn możesz opuścić etap z prawej strony
Nagrody za wykonanie zadania : 5000 kasy ,500 pkt. doświadczenia
ETAP 3 - ŚNIEŻNE GÓRY 2
Przedmioty : brak
Ten etap polega na szybkim przedarciu się na prawą stronę, dlatego też ekran cały czas się przesuwa. Jednocześnie musisz unikać ostrzału z helikoptera, przeskakiwać miny i uważać na kilka wrogich Wanzerów. Helikopter można zniszczyć, przychodzi to dużo łatwiej, zwłaszcza gdy ma się broń z serii UVG.
Nagrody za zniszczenie helikoptera :1000 kasy , 500 pkt. doświadczenia
ETAP 4 - GÓRSKIE JASKINIE
Przedmioty : VU-10
Wystarczy dojść na prawą stronę i opuścić etap. Wrogowie na jakich się natkniesz na swojej drodze, są sporo wytrzymalsi od dotychczas spotykanych. Ale siłę ognia nadal mają bardzo przeciętną.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 5 - MOST
Przedmioty : brak
Aby dostać się do bazy sojuszniczej musisz przejść przez most nad rozpadliną. W połowie drogi spotkasz EMILA SZYNSKY'EGO. Prawdopodobnie jest to dezerter sił wroga, który ma dosyć walki lub jakiś okoliczny mieszkaniec szukający chwili spokoju. Tego nie jestem niestety pewien. Tak czy siak po chwili rozmowy zaatakują was Wanzery. Broń Emila i niszcz systematycznie wrogów. Nie jest ich zbyt wielu. Po odparciu ataku Emil podziękuje Ci i odejdzie. Etap zakończy się.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 6 - BAZA SIŁ SOJUSZU
Przedmioty : brak
Gdy dojdziesz do bazy, zdziwisz się że nikt Cię nie wita. Gdy wysiądziesz z maszyny idź dalej w prawo. Dojdziesz do placu, na którym spotkasz generała wydającego Ci rozkazy oraz Emila Szynsky'ego. Niestety ten drugi został najwyraźniej uznany za szpiega, gdyż stoi przed plutonem egzekucyjnym! Na nic się zdadzą Twoje tłumaczenia, generał pozostanie nieugięty. Musisz działać! Podbiegnij do Emila a tym samym rozwiążesz go z więzów. Emil ucieknie. Generał będzie wściekły lecz jak to bywa, z czasem dojdziecie do porozumienia.
Nagrody za wykonanie zadania : brak !UWAGA! - W SKLEPIE, KTÓRY OD TEJ CHWILI JEST DOSTĘPNY, MOŻESZ ZAKUPIĆ NOWEGO WANZERA DLA SIEBIE (NR.2).
ETAP 7 - RUINY MIASTA
Przedmioty : brak
Spokojnie idź w prawo. Po chwili spotkasz małego chłopca. Ten, myśląc że jesteś wrogiem, zacznie obrzucać Cię kamieniami. Po chwili rozmowy, przekonasz go, że masz pokojowe zamiary. Idź za chłopcem. Będziesz musiał wysiąść z swojej maszyny, żeby móc iść przez ruiny. Gdy dojdziecie do miejskiego banku, ujrzysz jak żołnierze wroga opróżniają skarbiec. Nie uda Ci się niestety wycofać po cichu i będziesz zmuszony walczyć. Zaatakuje Cię około 20 Wanzerów wroga. Nie są zbyt wymagającymi przeciwnikami, więc możesz zniszczyć ich bez konieczności powrotu do swojego Wanzera. Jeśli masz granaty to znacznie ułatwią one zadanie.
Po odpędzeniu przeciwnika ponownie pojawi się chłopiec a po chwili jego ojciec. Podziękują Ci za udzieloną pomoc.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 8 - ŚNIEŻNE GÓRY 3
Przedmioty : 1/2 HP; BULLET; SEK-10
Czas na kolejne nabijanie pkt. doświadczenia. Wrogowie nie są trudni, nawet maszyny rozstawiające miny nie powinny sprawiać trudności. W trakcie wędrówki na prawą stronę, jest kilka skrzyń z przedmiotami do zabrania.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 9 - GÓRSKA PRZEŁĘCZ
Przedmioty : 300 kasy; AUTOAIM; AID-1; REP-2
Witamy na linii frontu. Nie spotkasz tu żadnych przeciwników a jedynie dziesiątki min i działek strażniczych. Miej się na baczności, gdyż bardzo łatwo jest tu oberwać. Idź powoli i systematycznie eliminuj zagrożenia. Staraj się także pozbierać przedmioty.
Na samym końcu w jaskini spotkasz Emila. Ukrywa się tu przed wszystkimi. Porozmawiacie sobie chwilę od serca. Spokój zakłóci Genoce swoim wtargnięciem. Skończy się jednak tylko na słownej wymianie ciosów i najemnik wkrótce odejdzie, a Ty będziesz mógł dalej kontynuować rozmowę z Emilem. Ten, z kolei, postanowi się do Ciebie przyłączyć.
Nagrody za wykonanie zadania : Nowy Przyjaciel (Emil Szynsky)
ETAP 10 - GÓRSKIE SZCZYTY
Przedmioty : brak
Kolejne przebijanie się przez siły wroga. Po drodze spotkamy głównie piechotę i kilka niespecjalnie groźnych helikopterów. Pojawi się także czołg laserowy - dosyć groźny przeciwnik. Można go uszkodzić jedynie strzelając w niego od prawej strony, bądź w miejsce, z którego strzela. Koniecznie korzystaj z tarczy.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 11 - KWATERA GŁÓWNA WROGA
Przedmioty : brak
Witamy w zrujnowanym mieście opanowanym przez główne siły wrogiej armii. Idź spokojnie w prawo eliminując prostych przeciwników. Czasami będziesz musiał poszukać dobrego przejścia wśród ruin. Gdy dotrzesz na pusty plac, pojawi się sam generał wroga w swoim naprawdę gigantycznym Wanzerze bojowym.
BOSS - BEAST-WANZER
Naprawdę bardzo trudny przeciwnik. Na początku jego ataki sprowadzają się do zadawania ciosów pięściami. Używaj tarczy aby się osłaniać, a gdy zostaniesz zepchnięty pod ścianę KONIECZNIE omiń bossa, np: przeskokiem. Gdy boss wzbije się w powietrze miej się na baczności gdyż może wykonać bardzo szybki atak z doskoku. Znowu pomocna będzie tarcza. Dobrym pomysłem wydaje się także opanowanie metody HOLD. Polega to na tym że Twój Wanzer zostaje zablokowany w jednej pozycji - ty możesz chodzić we wszystkie strony ale strzelasz cały czas TYLKO w jedną. Wtedy możesz jednocześnie odsuwać się od ciosów wroga np: w lewą stronę i jednocześnie wpakować mu kilka kulek. Ta metoda wymaga wprawy, ale jest bardzo przydatna, także później. (trzymamy klawisz L )
Gdy HP bossa spadnie do połowy rozdzieli się on na dwie części. Górna z pełnym paskiem HP będzie atakować tak jak dotychczas. Natomiast dolna, ustawi się po prawej stronie i będzie strzelać z swojego działka. Jeśli nie będziesz przebywał w bliskiej odległości tej części to nic a nic nie może Ci ona zrobić. Taktyka jest następująca. Używając metody HOLD unikamy ataków górnej części ale nie zbliżamy się zanadto do tej dolnej. Cały czas strzelamy do dolnej części aż wreszcie ją zniszczymy.
Gdy na placu pozostanie już tylko generał, walcz podobnie jak na samym początku. Staraj się często przeskakiwać na drugą stronę bossa. No i strzelaj, strzelaj, strzelaj. Pewnie będziesz musiał leczyć się przedmiotami, więc upewnij się, że masz ich trochę. W ostatniej fazie walki przydaje się także broń z serii UVG.
Po śmierci generała zakończy się Twój etap przygód w Azji północnej.
Nagrody za wykonanie zadania : 10000 kasy , 800 pkt. doświadczenia
MAPA ŚWIATA
Czeka Cię kolejna wizyta u Millmana a potem możliwość odwiedzenia sklepiku. Pozostał Ci już tylko jeden cel na mapie...

EPIZOD 4 - AZJA POŁUDNIOWO ZACHODNIA

ZARYS FABUŁY: Twoje misje polegają na zlokalizowaniu i zniszczeniu potężnego działa wroga, które skutecznie eliminuje sojusznicze jednostki. Problem polega na tym, że jedyny człowiek, znający jego lokalizację, został schwytany przez wroga.
ETAP 1 - BAZA PARTYZANTÓW
Przedmioty : brak Gdy dotrzesz do wnętrza bazy idź dalej w prawo. Spotkasz dowódcę partyzantów, ten wyjaśni Ci szczegóły Twojej trudnej misji. Musisz odnaleźć i uwolnić LUVENA ALHABIEGO, tylko on pomoże Ci w wykonaniu zadania.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 2 - PUSTYNIA
Przedmioty: brak
Brnij śmiało naprzód eliminując kolejnych przeciwników. Z czasem dotrzesz do momentu, w którym zostaniesz osaczony. Musisz zniszczyć dwa Wanzery, kryjące się za Wanzerami-tarczami. Jak chcesz to możesz zniszczyć najpierw tarcze, aby ułatwić sobie zadanie. Gdy wydostaniesz się z oblężenia idź dalej w prawo aż do końca etapu.
Nagrody za wykonanie zadania : brak !UWAGA! - NIE MA NA RAZIE SENSU KONTYNUOWANIE PODRÓŻY TĄ SAMĄ DROGĄ, DOPÓKI NIE DOWIESZ SIĘ JAK MOŻNA SIĘ DOSTAĆ DO "GALEONU", OLBRZYMIEGO WIĘZIENIA NA GĄSIENICACH.
ETAP 3 - CMENTARZYSKO WANZERÓW
Przedmioty: brak
Etap jest długi i pełno jest w nim przeciwników, na szczęście średnio trudnych. Gdy dotrzesz do końca pojawi się jakaś kobieta-najemnik i rzuci Ci wyzwanie. Niechętnie, lecz jednak je przyjmiesz.
MID-BOSS - NAJEMNICZKA
Dosyć trudny przeciwnik. Polecam stać w jednym miejscu najlepiej na wzniesieniu. Gdy statek zacznie Cię ostrzeliwać po prostu blokuj pociski tarczą. Gdy schowa broń oznaczać to będzie, że zaraz zaszarżuje. Przeskocz (najlepiej szybując) nad statkiem. Uwaga gdyż można naprawdę nieźle oberwać. Jedyny słaby punkt statku to mały zielony krzyżyk, tuż nad karabinem maszynowym. Niestety nie zawsze jest on widoczny. Walka powinna wyglądać tak: Bronisz się przed pociskami, strzelasz do statku, przeskakujesz szarżę.
Gdy Twój przeciwnik straci połowę energii, jego ataki staną się dużo mniej schematyczne. Trzeba będzie szybko myśleć i reagować. W tym momencie przydaje się ponownie działko z serii UVG.
Po zwycięstwie, statek zostanie zniszczony, jednak kobieta przeżyje. Czeka was rozmowa, w której wyjaśnicie sobie to i owo. Postanowisz darować jej życie.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 4 - PUSTYNNE RUINY
Przedmioty: brak
Idź do wyjścia po prawej stronie i eliminuj kolejnych przeciwników. Są naprawdę prości.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 5 - CMENTARZYSKO WANZERÓW (DRUGA WIZYTA)
Przedmioty: brak
Gdy kolejny raz pojawisz się na cmentarzysku, spotkasz tą samą kobietę, co poprzednio. Tym razem będzie ona ostrzeliwana przez Wanzery wroga. Postanawiasz jej pomóc. Wystarczy, że pokonasz wszystkich (kilku) przeciwników i po kłopocie. Potem czeka Cię długa rozmowa z kobietą. Dowiesz się z niej między innymi jak można dostać się na pokład "Galeonu".
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 6 - RUCHOMA FORTECA "GALEON"
Przedmioty : 1000 kasy; bullet 1/2; AID-1 x3; 1/2 HP x5; VG-02; 100 kasy; FULL HP; REP-2; DCY-10;
Bardzo długi i złożony etap. Gorąco polecam zabrać na tą misję broń z serii UVG, przydaje się jak nigdy dotąd. A teraz po kolei:
Zaczynasz na zewnątrz Galeonu, pędząc w jego kierunku z zawrotna prędkością. Gdy zbliżysz się do fortecy uważaj na ogień z działek strażniczych. Postaraj się zniszczyć je wszystkie. Na samym końcu musisz wejść na dach pojazdu skacząc po półkach. Na górze rozwal właz i możesz śmiało wejść do środka.
Twoje zadanie to odnalezienie celi Luvena w labiryncie korytarzy i drzwi. Z początku może wydawać się to trudne, zwłaszcza, jeśli chce się pozbierać po drodze wszystkie przedmioty. Jest jednak jedna generalna zasada, która ułatwia ten etap. A mianowicie: nigdy nie korzystaj z wąskich przejść "tylko dla ludzi", no chyba, że na drugim końcu korytarza czeka skrzynia (sprawdzaj na mapie). Przed korzystaniem z jakichkolwiek drzwi polecam najpierw rozejrzeć się dookoła, czy nie ma w pobliżu jakichś skrzyń i wrogów do zabicia.
Jeśli interesuje Cię zbieranie przedmiotów to najpierw kieruj się następującymi drzwiami: NR.2 a potem NR.17. Następnie możesz wrócić na początek, bo dalej idziesz już tak jak do cel. Aby dotrzeć do cel kieruj się tą drogą: NR.3 a potem NR.22. Następnie odszukaj nie oznakowane drzwi obok okien. Obok nich jest wąskie przejście dla człowieka, (jeśli chcesz pozbierać łakocie :-) ). Dalej droga jest już prosta - NR.21 i w końcu NR.14.
Tutaj musisz niestety wysiąść z swojego Wanzera. Kieruj się w prawy, górny róg pomieszczenia. Jest tam cela Luvena. Pogadaj z nim a następnie wysadź drzwi. Podczas ucieczki podążaj za Luvenem do jego Wanzera. Gdy do niego dotrzecie, Alhabi podziękuje Ci i opuści fortece. Ty musisz wrócić teraz do swojego Wanzera a następnie, ponownie przebyć całą tą pokręconą drogę, aż do włazu, którym tu się dostałeś.
Znowu jesteś na zewnątrz. Kieruj się w lewo walcząc z wrogimi Wanzerami oraz latającymi robotami. Te ostatnie zrzucają na Ciebie bomby. Idąc tak dotrzesz do głównych stanowisk obronnych fortecy. Czas na ciężką walkę.
MID-BOSS - "GALEON"
Walka jest naprawdę ciężka, jeśli nie masz ze sobą UVG. Jeśli staniesz z prawej strony to używając tarczy, będziesz bezpieczny od ostrzału z obydwu dział. Jedynie latające roboty, które zrzucają bomby, są w stanie Ci zagrozić. To je właśnie eliminuj UVG. W przerwach, między salwami dział, namierz któreś z nich i strzelaj ile wlezie. Musisz być jednak ostrożny, gdyż strzały z dział są dosyć szybkie i możesz nie zdążyć ich zablokować. Skoncentruj się i bądź cierpliwy. Po zniszczeniu jednego z dział jest już dużo łatwiej.
Po uszkodzeniu fortecy możesz się spokojnie ewakuować.
Nagrody za wykonanie zadania : 7000 kasy 500 pkt. doświadczenia Nowy Przyjaciel (Luven Alhabi)
ETAP 7 - PUSTYNNE WYŻYNY
Przedmioty : brak
Przejdź etap idąc w prawo, jednocześnie walcząc z całkiem prostymi przeciwnikami. Ci strzelający rakietami dają całkiem dużo pkt. doświadczenia. Na końcu etapu dostaniesz ostrzeżenie od Brendy o zbliżających się w Twoim kierunku rakietach! Wydaje się, że nic nie możesz zrobić, gdy nagle pojawia się jakiś dziwny Wanzer-tarcza i powstrzymuje rakiety. Twoim wybawcą okazuje się być AKIHIKO SAKATA, miejscowy pustelnik czy coś takiego. Pogadacie sobie chwilkę a potem etap zakończy się.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 8 - GÓRSKA BAZA WOJSKOWA
Przedmioty: brak
Czeka cię wspinaczka po skalnych półkach na szczyt góry. Po drodze będziesz mijał wrogie instalacje i systemy obronne. Dodatkowo atakować Cię będą różne Wanzery. Droga jest długa, ale nie taka trudna jakby się mogło wydawać. Na szczycie spotkasz dowódcę tutejszych oddziałów. Siedzi on za sterami olbrzymiego Wanzera-helikoptera. Czas na walkę.
BOSS - HELI-WANZER
Nie jest wyjątkowo trudny. Może poruszać się po ziemi i latać. Gdy chodzi po ziemi strzela jedynie z karabinu maszynowego i czasami wypuszcza serię rakiet. Używaj tarczy do obrony. Jedyny słaby punkt wroga to jego nogi. Staraj się nie podskakiwać gdyż w kontakcie z śmigłem bossa odnosisz bardzo poważne rany. Gdy boss zacznie latać, trudniej jest namierzyć jego nogi. Gdy lata uważaj na dwa nowe ataki. Strzał potężną rakietą i szarża. Rakietę po prostu przeskocz a w wypadku szarży stój w miejscu to boss przeleci tuż nad Tobą (Upewnij się, że walkę toczysz na równym podłożu). Nie powinieneś mieć większych problemów z tym bossem, ale pamiętaj, że lekceważenie przeciwnika to  pierwszy krok do grobu :-)
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 9 - UMOCNIENIA OBRONNE
Przedmioty : brak
Dostań się na prawą stronę etapu i wyjdź. Napotkasz tu sporo wieżyczek obronnych a także kilka większych dział. Eliminuj je jedna po drugiej a nie powinno być problemu.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 10 - UMOCNIENIA OBRONNE 2
Przedmioty : 1/4 HP; bullet 1/4; 1/2 HP
Ponieważ czas nagli, ekran będzie cały czas się przesuwał. Na swojej drodze spotkasz kilka Wanzerów oraz wiele min i działek strażniczych. Staraj się przede wszystkim przeżyć a nie niszczyć wrogów. Po drodze jest kilka przedmiotów, które ułatwią Ci przeprawę.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 11 - DZIAŁO
Przedmioty : 1000 kasy; 1/2 HP; BZS-10
Zaczynasz na zewnątrz instalacji. Idź w prawo i niszcz, co popadnie. Będzie sporo przeciwników i działek strażniczych. Po drodze spotkasz olbrzymie szyby wentylacyjne. Po zniszczeniu osłony, za jednym z nich znajdziesz wejście do środka.
Wewnątrz okaże się, że działo gotowe jest już do odpalenia. Nie muszę chyba mówić, że celem jest baza partyzantów. Droga jest dosyć kręta, ale prowadzi w jednym kierunku. Po drodze jest kilka przedmiotów do zebrania. Ten fragment jest dosyć trudny, gdyż wrogowie masowo na Ciebie nacierają a i prości nie są. Gdy dotrzesz na szczyt działo odpali a Ty stracisz kontakt z bazą i Przyjaciółmi. Czas rozwalić je w drobny mak.
MID-BOSS - DZIAŁO
Może nie być wesoło, zwłaszcza, jeśli odniosłeś sporo obrażeń, w trakcie Twojej wędrówki do tego miejsca. Działo w ogóle nie atakuje, lecz robią to kolejne zastępy Wanzerów. Staraj się skupić na atakowaniu działa, tak, aby walka nie była za długa. Wanzery zignoruj broniąc się przed nimi tarczą.
Po zniszczeniu działa odzyskasz kontakt z bazą. Na szczęście wszyscy są cali i zdrowi. Ty jednak musisz szybko uciekać gdyż baza za moment eksploduje. Biegnij do drzwi po prawej stronie. W tunelu ewakuacyjnym spotkasz dowódcę bazy, który także stara się wydostać. Czeka Cię walka z jego Wanzerem.
BOSS - HOVER-WANZER
Średnio trudny boss. Walka rozgrywa się w ruchu podobnie jak podczas ataku na "Galeon". Trzymaj się prawej strony. Boss posiada tylko dwa ataki. Strzał plazmą - jeśli ominiesz pocisk to eksploduje on na ziemi paląc teren dookoła. Broń się skacząc lub tarczą. Drugi atak, znacznie groźniejszy, to strzał poziomy trzema rakietami. Staraj się podskoczyć dokładnie w momencie, w którym najniższa rakieta zbliży się do Ciebie. Jeśli Ci się to uda to staraj się szybować jak najdłużej, co pozwoli Ci ominąć pociski plazmy. W tym też momencie ostrzelaj Wanzera wroga. Pamiętaj, że jedynie górna część bossa jest podatna na Twoje pociski.
Po zniszczeniu bossa etap się kończy.
Nagrody za wykonanie zadania : 15000 kasy , 1500 pkt. doświadczenia
ETAP 12 - BAZA PARTYZANTÓW (DRUGA WIZYTA)
Przedmioty : brak
Idź spokojnie w prawo. Po drodze będziesz otrzymywał gratulacje od różnych żołnierzy. Gdy dojdziesz do dowódcy ten podziękuje Ci i poprosi ażebyś poszedł za nim. Zrób tak a dotrzesz do lądowiska, na którym otrzymasz swoją nagrodę, nowy środek transportu, olbrzymi statek bojowy.
Nagrody za wykonanie zadania : Nowy środek transportu (Ballarat)
MAPA ŚWIATA
Jak zawsze czeka Cię powrót do Millmana i możliwość zakupów. Po powrocie na mapę masz wreszcie możliwość powrotu do Skandynawii i podjęcia próby powstrzymana Hellbranda. Oczywiście tylko, jeśli ukończyłeś wszystkie poprzednie epizody.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 4638
  • Głosy oddane: 3
  • Średnia ocen: 10.0

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.