Opis cz.2

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

EPIZOD 5 - SKANDYNAWIA-POWRÓT

ZARYS FABUŁY: Czas zemścić się za krzywdy z pierwszego epizodu i podjąć próbę przywrócenia porządku na świecie. Ale....Jak się okaże, to dopiero początek Twoich prawdziwych problemów.
ETAP 1 - MIASTO W GÓRACH
Przedmioty : brak
Na początku musisz się udać na zwiad. W tym celu opuścisz swojego Wanzera. Idź w prawo, a po chwili spotkasz jednego z mieszkańców. Chwile później zostaniesz zauważony przez wroga. Uciekaj z powrotem do, Wanzera aby móc nawiązać równorzędną walkę. Nie powinieneś mieć specjalnych kłopotów. Gdy już pokonasz przeciwnika idź do końca na prawą stronę miasta. Po drodze atakować Cię będą prości przeciwnicy.
Na końcu Twej drogi spotkasz Genoce. Najemnik nie będzie zadowolony z tego, że przeszkadzasz mu w jego robocie. Wywiąże się walka.
BOSS - GENOCE
Ta potyczka będzie dosyć prosta. Genoce nie posiada schematu swoich ataków. Strzela z karabinu maszynowego i dosyć szybko się przemieszcza. Staraj się go przeskakiwać, gdy szarżuje i ostrzeliwać, gdy nieco zwolni. Jeśli tu opanujesz dobrze sposób walki z Genoce to kolejne starcia nie będą takie trudne.
Gdy Genoce się zmęczy i zrozumie, że nie trafił na byle chłystka, wycofa się z pola walki.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 2 - MIASTO
Przedmioty : brak
Kolejny typowy etap, służący jako poligon doświadczalny. Idź w prawo i niszcz wrogie Wanzery. Będzie ich kilka rodzajów w tym te latające (Jednym takim łatał Ark Hellbrand na początku gry). Mówiąc jednym zdaniem - minimum problemów, sporo doświadczenia do zgarnięcia.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 3 - REZYDENCJA PREZYDENTA
Przedmioty : brak
Twoim celem jest odbicie prezydenta. Kieruj się w prawo do wejścia na drugie piętro. Przeciwnicy będą wyraźnie zaskoczeni Twoim pojawieniem się gdyż opór będzie znikomy - sami żołnierze. Będąc na drugim piętrze idź korytarzem do końca w lewo. Spotkasz tu Prezydenta oraz nową tajemniczą postać. To ROYCE FELDER - przywódczyni wrogich sił. To dla niej, zdaje się, pracuje teraz Ark Hellbrand. Po dłuższej chwili konwersacji do gabinetu wpadnie wrogi Wanzer i zacznie Cię atakować. Korzystając z zamieszania Royce ucieknie zabierając ze sobą Prezydenta.
Wrogi Wanzer jest odrobinkę mocniejszy od dotychczas spotykanych, jednakże nie powinno być problemów z wysłaniem go na złom. Po walce musisz udać się na miejsce startu i opuścić budynek. Po drodze pojawi się więcej maszyn wroga, które będą chciały Cię powstrzymać. Co to jednak dla Ciebie.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 4 - BUDYNKI RZĄDOWE
Przedmioty : brak
Ścigając wroga idź w prawą stronę. Będziesz musiał stoczyć liczne pojedynki z wrogimi Wanzerami. Przeciwnicy, których spotkasz nie są już tacy prości jak dawniej. Pamiętaj: cierpliwość i tarcza. Na samym końcu zaatakuje Cię Hellbrand, sądząc, że pójdzie mu tak samo łatwo jak na początku.
MID-BOSS - ARK HELLBRAND
Walka wygląda identycznie jak poprzednie pojedynki, z Hellbrandem. Biorąc pod uwagę to, że posiadasz mocniejszy sprzęt i więcej energii, pojedynek będzie prosty i krótki.
Gdy maszyna Arka zostanie poważnie uszkodzona, odezwie się do was Royce Felder. Po chwili rozmowy zjawi się Genoce i postanowi dokończyć wasz pojedynek. Ark ucieknie.
BOSS - GENOCE
Identycznie jak poprzednio. Dużo skacz i omijaj pociski wroga. Będąc na ziemi strzelaj w stronę Genoce zanim pojawi się na ekranie a następnie blokuj strzały tarczą lub skacząc.
Po walce Genoce się wycofa.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 5 - MIASTO
Przedmioty : brak
Pościg trwa. Jak poprzednio musisz przejść na drugą stronę miasta. Pojawią się nowi, dużo mocniejsi przeciwnicy. Będą dużo strzelać a także osłaniać się własnymi tarczami. Dodatkowo pojawią się Wanzery rozstawiające miny. Na końcu pojawi się koleś, z którym ostatnio rozmawiał Genoce. To ROOK THE DETONATOR, kolejny twardy gość z grupy najemników. Zaatakuje Cię.
MID-BOSS - ROOK THE DETONATOR
Walka może być trudna. Przeciwnik porusza się dosyć szybko po ekranie, podobnie jak Genoce. Gdy się zatrzyma, może strzelić z swojego olbrzymiego działa. UWAGA! Uszkodzenia spowodowane jego pociskami są olbrzymie! Na dodatek Rook strzela seriami, więc jeśli nie użyjesz tarczy to możesz bardzo szybko pożegnać się z tym światem. Na szczęście wróg ma niedużo, HP.
Gdy uszkodzisz wrogiego Wanzera, na scenę ponownie wkroczy Genoce. Zajmie się Tobą, podczas gdy Rook będzie się mógł wycofać.
BOSS - GENOCE
Tak jak dwie poprzednie rundy. Minusem jest to, że po niezbyt łatwym etapie, i niezbyt łatwej walce z Rookiem, może Ci zostać mało HP. Poza tym przeciwnik ma odrobinę więcej HP.
Tak jak i dwa razy poprzednio Genoce wycofa się po uzyskaniu odpowiedniej ilości uszkodzeń.
Nagrody za wykonanie zadania : brak !UWAGA! - W SKLEPIE, KTÓRY OD TEJ CHWILI JEST DOSTĘPNY, MOŻESZ ZAKUPIĆ NOWEGO WANZERA DLA SIEBIE (NR.3).
ETAP 6 - BAZA WOJSKOW
A Przedmioty : brak
Atak z zaskoczenia nie powiedzie się i będziesz zmuszony walczyć z siłami wroga. Musisz zniszczyć około 40 jednostek przeciwnika. Większość z nich to małe strzelające Wanzery - żaden problem. Część z nich jednak może przysporzyć Ci kłopotów, gdyż są to Wanzery atakujące z bliska, zadające poważne obrażenia. Podczas tego etapu możesz poruszać się po całej mapie jak i stać w miejscu i czekać na wroga. Wybór należy do Ciebie.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 7 - CENTRUM DOWODZENIA
Przedmioty : 1/2 HP; REP-1; VU-20; BNC-20
Już na samym początku spotkasz Hellbranda w jego Wanzerze. Jest poważnie uszkodzony po poprzedniej walce i nie stanowi wielkiego zagrożenia. Pokonasz go szybko i bez trudu. Jednak Ark nie zginie lecz ucieknie dalej, w głąb bazy. Za moment pojawią się także wrogie wanzery. Walcząc z nimi dostań się na lewą stronę bazy. Przeciwnicy, których spotkasz są mocni, więc nie pędź jak szalony przed siebie tylko dobrze planuj swoje poczynania.
Gdy wejdziesz do środka bazy, zagrożenie minie. Atakować cię będzie tylko piechota a z nią jak wiadomo problemów nie ma. Musisz się dostać do olbrzymiej sali w lewym dolnym rogu etapu. Najpierw jednak pozbieraj przedmioty, jeśli chcesz. W tym celu będziesz musiał wysiąść z Wanzera. Teraz dopiero mogą być kłopoty w walce z piechotą. Postępuj rozważnie.
W olbrzymiej sali spotkasz ponownie Hellbranda siedzącego za sterami nowego, gigantycznego Wanzera. Będzie Ci kazał się poddać, szantażując Cię życiem Prezydenta. Gdy już prawie się poddasz, z ratunkiem przybędzie Genoce i uwolni Prezydenta. Zdaje się, że w sumie pracujecie dla tej samej strony, z tym, że Genoce robi to dla kasy i usunie wszelkie przeszkody, jakie napotka, w tym i Ciebie. Wkurzony i zdesperowany Hellbrand rzuci się do ataku.
BOSS - SPIDER-WANZER (ARK HELLBRAND)
Na początku będzie prosto. Boss będzie poruszał się z lewa na prawą i ostrzeliwał Cię z swojej wyrzutni rakiet. Wystarczy zablokować je tarczą, ucieczka niewiele daje gdyż rakiety samo naprowadzają się na Ciebie. W przerwach między atakami zmieniaj pozycję tak, aby rakiety nie spadły na Ciebie od góry. Twoim celem jest górna część bossa, więc strzelaj w nią, kiedy masz okazję.
Po stracie połowy energii Ark oddzieli się od głównego korpusu w latającej kapsule. Od tej pory będzie Cię ostrzeliwał z swojego działka. Główna część będzie postępować jak poprzednio a dodatkowo będzie strzelać potężnymi rakietami, rykoszetującymi od powierzchni. Jest to naprawdę bardzo trudny fragment walki. Skup swoją uwagę na dobiciu korpusu. Jeśli korzystasz z moich rad i używasz działka UVG, to po raz kolejny docenisz jego zalety.
Po zniszczeniu Spider-Wanzera, pozostaje Ci tylko rozprawić się z Arkiem w jego latającej kapsule. Nie powinieneś mieć problemów, no chyba, że porządnie oberwałeś w poprzednich dwóch fazach walki.
To będzie koniec pułkownika-zdrajcy, raz na zawsze posłałeś go do piekła. Teraz czekają Cię gratulacje od Prezydenta i chwilka zasłużonego spokoju.
Nagrody za wykonanie zadania : 20000 kasy , 3000 pkt. doświadczenia
MAPA ŚWIATA
Leć do Millmana po nowe wieści ze świata. Znowu będziesz miał okazję odwiedzić sklepik. Potem Millman przedstawi wam dwie nowe lokacje na mapie świata. Tak jak poprzednio musisz wykonać zadania w obydwu, jednakże kolejność zależy od Ciebie. I tak jak poprzednio polecam wykonać misje w podanej przeze mnie kolejności...

EPIZOD 6 - AFRYKA

ZARYS FABUŁY : Gdzieś w okolicy rozbił się samolot z ważną personą (jakiś polityk chyba). Twoim zadaniem jest odnaleźć go i odstawić na ważne rozmowy pokojowe, mogące zakończyć konflikt w tym rejonie. Zadanie okaże się jednak dużo bardziej skomplikowane, niż to się na początku wydawało...
ETAP 1 - WRAK SAMOLOTU
Przedmioty : brak
Na początku nic Ci nie grozi. Idź spokojnie w prawo aż dojdziesz do wraku. Na miejscu okaże się, że samolot został najprawdopodobniej zestrzelony. Chwilę później dostaniesz krótki sygnał S.O.S. od jakiegoś rozbitka. Idź dalej w prawo. Tym razem jednak na Twojej drodze stanie kilku przeciwników. Są oni śmiesznie łatwi. Na samym końcu odnajdziesz jeden spadochron, ale nikogo w pobliżu. Zaraz też na scenę wkroczy dowódca wrogiego oddziału i postanowi się Ciebie pozbyć.
MID-BOSS - WANZER ARTYLERYJSKI
Walka nie będzie prosta, mimo że przeciwnik posiada mało HP. Po pierwsze wróg atakuje z olbrzymiego działa (podobnie jak Rook). Po drugie można go uszkodzić tylko strzałami w plecy. Po trzecie boss ma obstawę w postaci upierdliwych małych Wanzerów. Bardzo uważnie planuj swoją walkę tzn. broń się częściej niż zwykle i wyczekuj okazji, kiedy boss nie będzie stał przy krawędzi ekranu. Wtedy skocz za jego plecy i wal ile wlezie.
Po misji czeka Cię rozmowa z Twoim pomocnikiem w tym rejonie (taki blondyn) oraz Generałem, który zaoferuje Ci pomoc w poszukiwaniach (taki wąsaty grubas).
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 2 - ZACHODNIA WYŻYNA
Przedmioty : brak
Nic nowego. Idź w prawo i odpędzaj się od prostych przeciwników. Od połowy etapu zaczną Cię jednak atakować satelity. Gdy Cię namierzą swoim promieniem, w twoim kierunku polecą rakiety, które możesz ominąć jedynie poprzez szybkie przemieszczenie się w inne miejsce. Na końcu etapu zaatakuje Cię Kapitan wrogiej jednostki.
MID-BOSS - WANZER MK.III
Boss sam w sobie nie jest specjalnie groźny. Ot kolejny Wanzer, odrobinkę tylko mocniejszy i odporniejszy. Niestety, przeszkadzać Ci będą satelity. Jeśli masz UVG to będzie dużo prościej. Skup się na bossie, dużo się ruszaj, to szybko zwyciężysz.
Po walce dojdź do końca w prawo i opuść etap.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 3 - CENTRALNA WYŻYNA
Przedmioty : brak
Po prostu przejdź przez etap pokonując satelity, latające wozy bojowe i spore oddziały piechoty. Nic trudnego.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 4 - MAGAZYNY WOJSKOWE
Przedmioty : 500 kasy x2; REP-1; 1000 kasy x2; HAV-03; BOOST; AID-1; SG-02; 1/2 HP; SW54-L; N-SCOPE
Zaczynasz na zewnątrz bazy podczas rzęsistego deszczu. Twoim celem jest dostać się do głównego wejścia po prawej stronie. Wrogowie, jakich spotkasz są łatwi do pokonania. Jedynie kilka opancerzonych transporterów może sprawić Ci kłopoty - są cholernie wytrzymałe. Postaraj się pozbierać wszelkie przedmioty. Niektóre są poustawiane wysoko na rusztowaniach. Jak zwykle korzystaj z radaru, aby je zlokalizować.
Wewnątrz bazy może Ci się wydawać, że to kolejny labirynt. Nic bardziej mylnego - droga jest tylko jedna a wrogowie są prości i nie pojawiają się znikąd. Jak zawsze staraj się pozbierać przedmioty przed przejściem przez drzwi. Na końcu znajdziesz N-SCOPE, noktowizjer i misja zakończy się.
Nagrody za wykonanie zadania : 10000 kasy , 1000 pkt. doświadczenia
ETAP 5 - WSCHODNIA WYŻYNA
Przedmioty : REP-2; MSP-20; 1/4 HP; bullet 1/2; 1000 kasy; REP-1
Etap do nabijania pkt. doświadczenia, ale dosyć nietypowy. Po pierwsze jest to rozległy labirynt jaskiń, w których ciężko się poruszać gdyż Twój Wanzer nie wszędzie może się zmieścić. Po drugie, jest tu sporo przedmiotów do zbierania. Przeciwnicy, jakich spotkasz są całkiem prości. Spotkasz także całkiem sporo Wanzerów-Kamikadze. Gdy się wysadzają dostajesz za nie punkty tak jak gdybyś to ty je zniszczył. Wystarczy się od nich odsuwać, aby zminimalizować zagrożenie. Wyjście z etapu jak zwykle znajduje się po prawej stronie.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 6 - DROGA DO WIOSKI
Przedmioty : brak
Podczas wędrówki do wioski, w której prawdopodobnie znajduje się poszukiwany polityk, zostaniesz zauważony przez patrolujący okolicę helikopter bojowy. Musisz szybko przedostać się na drugą stronę etapu, dlatego też ekran będzie ciągle się przesuwał. Na Twojej drodze stanie spora ilość Wanzerów wszelkiej maści oraz wspomniany już helikopter bojowy. Będzie on zrzucał kolejne zastępy Wanzerów-Kamikadze. Możesz zniszczyć helikopter, lecz weź pod uwagę, że jest on niesamowicie wytrzymały.
Nagrody za zniszczenie helikoptera :5000 kasy , 500 pkt. doświadczenia
ETAP 7 - WIOSKA
Przedmioty : brak
Środek nocy. Wioskę zastaniesz zniszczoną a jej mieszkańców wymordowanych. Idź śmiało w prawo, spotkasz kilku tubylców. Trzyma ich na muszce BISHOP THE BERSERKER, ostatni członek grupy najemników, której dowodzi Genoce. Ten koleś to prawdziwy psychol. Od kasy, interesuje go bardziej tylko możliwość wyżycia się na polu bitwy lub w ogóle na kimkolwiek i czymkolwiek. Okaże się, że Bishop także szuka polityka z samolotu. Wieśniacy wiedzą gdzie on jest, lecz nie chcą powiedzieć. Bishop zacznie, więc liczyć, do 10, ale szybko się znudzi i bez słowa rozstrzela tubylców. Chwilę potem zaatakuje Ciebie.
MID-BOSS - BISHOP THE BERSERKER
Walka będzie jedną z prostszych z dotychczas odbytych. Bishop zachowuje się niemal tak jak Ty. Tzn: Potrafi szybować i często używa swojej tarczy. Atakuje przy pomocy karabinu maszynowego, który nie jest specjalnie groźny. Bez trudu go pokonasz.
Bishop wycofa się, ale zanim to zrobi, podpali całą wioskę. Tobie nic nie grozi. Chwilę później okaże się, że ktoś ocalał, to wódz wioski. Podziękuje Ci za pomoc i obiecuje zaprowadzić do poszukiwanego przez Ciebie człowieka. Podobno ukrywa się on w jaskiniach w obawie przed kolejnymi zamachami.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 8 - ZACHODNIA DŻUNGLA
Przedmioty : REP-1; 1000 kasy; NG-02
Kolejna szansa na podszkolenie się w walce. Przeciwnicy do pokonania są nietrudni, a niektórzy dają sporo pkt. doświadczenia. Jest też kilka przedmiotów ukrytych w jaskiniach. Wyjście z etapu znajduje się w podziemiach po prawej stronie.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 9 - DROGA DO JASKIŃ
Przedmioty : 1000 kasy x2; UVG-30; 500 kasy x2; AUTOAIM
Śledź wodza. Droga prowadzić będzie przez kręte podziemne korytarze. Staraj się pozbierać wszystkie przedmioty. Na wrogów nie musisz uważać gdyż nikt Cię nie będzie atakował....Do czasu. Gdy ponownie wyjdziesz na powierzchnię (połowa etapu) wpadniesz w zasadzkę Bishopa. Liczył, że pomożecie mu trafić do polityka. Wystrzeli flarę, aby wezwać posiłki a samemu zaatakuje.
MID-BOSS - BISHOP THE BERSERKER
Tak samo jak poprzednio, czyli łatwizna. Strzelaj w wroga, osłaniaj się tarczą przed jego pociskami to wyjdziesz zwycięsko z tej potyczki - szybko i bez uszkodzeń.
Po walce Bishop się wycofa a ty możesz kontynuować podróż za wodzem. Od tej pory atakować Cię będą wrogie jednostki Wanzerów. Nic trudnego, bylebyś nie panikował jak Cię otoczą. Pozbieraj przedmioty, jeśli chcesz i kieruj się w prawy dolny róg mapy. Spotkasz tam wodza i wyjście z etapu.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 10 - WSCHODNIA DŻUNGLA
Przedmioty : BZS-10; CHAFF; 2000 kasy; 3/4 HP
Dosyć pogmatwany etap. Rozgrywa się w całości w podziemnych korytarzach. Jest to jeden wielki labirynt z dużą liczbą przeciwników i paroma przedmiotami do zebrania. Kiedy już wyjdziesz na powierzchnię z prawej strony, droga do końca będzie prosta i bezpieczna.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 11 - JASKINIA
Przedmioty : brak
Wódz doprowadzi Cię do jaskini, więc wkrocz do niej śmiało. Cała jaskinia to nieduży labirynt. Jego ściany tworzą skały oraz miotacze płomieni. Wystrzegaj się tych drugich jak....Jak ognia. Cała jaskinia dodatkowo wypełniona jest różnymi pułapkami jak miny czy działka strażnicze. Nie ma żadnych innych wrogów. Aby przejść etap kieruj się na dół a następnie, gdy dotrzesz do jeziora, w prawo. Znajdziesz wreszcie poszukiwanego polityka w towarzystwie dwóch osób. Jedna to AXEL BONGO, człowiek z wioski, który ma ochraniać polityka. Druga to Genoce, który ma swoje własne plany względem poszukiwanego. Gdy się pojawisz, Genoce wścieknie się, że znowu mu przeszkadzasz i zaatakuje Cię.
BOSS - GENOCE Walka przebiega tak samo jak poprzednie trzy rundy. Z drobną różnicą - Genoce ma trochę więcej energii i zadaje odrobinę poważniejsze obrażenia. Postępuj jak poprzednio, czyli: Dużo skacz i omijaj pociski wroga. Będąc na ziemi strzelaj w stronę Genoce zanim pojawi się na ekranie a następnie blokuj strzały tarczą lub skacząc.
Po czasie pojawi się Rook i razem z Genoce wycofają się bez dalszej walki. Zdaje się, że ich kontrakt uległ zmianie. Ty natomiast wyprowadzisz uratowanych na powierzchnię. Axel przyłączy się do Ciebie.
Nagrody za wykonanie zadania : 20000 kasy , , 3000 pkt. doświadczenia Nowy Przyjaciel (Axel Bongo)
ETAP 12 - STOLICA
Przedmioty : brak
Czas na rozmowy pokojowe. Idź w prawo, po tym jak wysiądziesz z Wanzera podejdź do samochodów. Nagle na plac wpadnie asystent, który wcześniej Ci pomagał (ten blondyn). Okaże się, że zdradził was i wydał plany spotkania wrogowi. Zacznie do was strzelać, lecz chwilę potem zginie ścięty ogniem z karabinów. Jego zabójcą okaże się Generał-Grubas, który sam ma zamiar was zabić. Asystent był jedynie jego marionetką. Czas na ciężki pojedynek.
BOSS - KNIGHT-WANZER Boss jest Twoich rozmiarów a dodatkowo bardzo szybko przemieszcza się po arenie i jeszcze szybciej atakuje. Wszystko to sprawia, że trudno go trafić i przewidzieć jego ataki. A są ich dwa rodzaje. Po pierwsze Generał podlatuje do góry i szybko spada na Ciebie zadając cios z bezpośredniej odległości. Drugi atak to poziomy strzał laserem z dłoni. Jest to atak bardzo szybki i dosyć szkodliwy dla Twojego pancerza. Walcząc z bossem bądź cały czas w ruchu. Korzystaj z metody HOLD, czyli strzelania w jednym kierunku niezależnie od kierunku, w jakim się poruszasz. Pamiętaj także, że przy wykonywaniu wślizgów także celujesz tylko w jedną stronę. Ułatwieniem w walce powinny być także platformy nad Tobą.
Gdy HP bossa spadnie do połowy nadejdzie czas na dużo cięższą fazę pojedynku. Boss będzie atakował tak samo, lecz wypuści on w powietrze latającego robota, który strzelać będzie do Ciebie z lasera. Naprawdę skutecznie przeszkadza on w atakowaniu Generała. Możesz zniszczyć robota, lecz po czasie na jego miejsce pojawi się nowy. Twoja taktyka na tą fazę walki nie powinna się zmienić. Weź sobie po prostu do serca radę dotyczącą ciągłego bycia w ruchu i skakania po platformach.
Gdy Generał polegnie, nic nie będzie już stało na przeszkodzie ażeby rozmowy pokojowe się rozpoczęły.
Nagrody za wykonanie zadania : 18000 kasy ······ 5000 500 pkt. doświadczenia
MAPA ŚWIATA
Czas na kolejną wizytę u Richarda Millmana a potem wypad do sklepiku. Po powrocie na mapę czeka na Ciebie już tylko jeden "nietknięty" epizod...

EPIZOD 7 - AZJA PÓŁNOCNO WSCHODNIA

ZARYS FABUŁY: W tej części Twojej przygody weźmiesz udział w wielkiej bitwie, częściowo morskiej, z siłami wroga. Macie szansę skutecznie osłabić przeciwnika poprzez zajęcie jednej z jego głównych baz. Oj będzie się działo....
ETAP 1 - PLATFORMA WIERTNICZA
Przedmioty : brak
Twoim celem jest odbicie platformy wiertniczej, wydobywającej ropę. Już na samym początku spotkasz Genoce i Bishopa. Okazuje się, że w tej bitwie stoicie po tej samej stronie, co jednak nie oznacza zgody pomiędzy wami. Biznes to biznes. Genoce odejdzie a Ty dostaniesz do "pomocy" Bishopa. Twoim celem jest dotarcie na prawą stronę platformy do wysokiego i długiego korytarza. Przeciwnicy, jakich spotkasz nie należą do najprostszych. Są przede wszyskitm bardzo wytrzymali. Pamiętaj też o tym, że niszcząc różne zbiorniki i urządzenia, możesz skracać sobie drogę pomiędzy poziomami platformy wiertniczej.
Pojawi się niestety dodatkowy problem - Bishop mający za nic ludzkie życie, będzie strzelał i niszczył, co popadnie, tym samym narażając pracowników platformy. Kłótnia nic nie da, musisz, więc działać sam. Na platformie jest dziewięciu pracowników, na mapie są zaznaczeni jako niebieskie punkty. Wystarczy do nich podejść, żeby ich uratować. Postaraj się to zrobić zanim dotrzesz do korytarza na końcu. Niektórzy pracownicy kryją się w trudno dostępnych miejscach, więc bądź cierpliwy. Oczywiście, jeśli chcesz nie musisz ratować ani jednego z nich. Na końcu zaatakuje Cię dowódca wrogiego oddziału.
MID-BOSS - JET-WANZER Banał. Zachowuje się prawie jak Ark Hellbrand w swoim pierwszym wanzerze. Strzela z słabego karabinu maszynowego i czasami lata.
Po walce dowódca ucieknie (jeszcze się spotkacie). Okaże się, że przeciwnicy przejęli kontrolę nad platformą, czeka Cię kolejna walka...

BOSS - SYSTEM OBRONNY PLATFORMY Całkiem prosty. Z boków ekranu wyłonią się dwa olbrzymie ramiona. Na ich końcach umieszczone są wyrzutnie rakiet. Ramiona cały czas będą się poruszać z góry na dół, przy okazji ostrzeliwując Cię rakietami. Wystarczy stanąć przy którejś krawędzi i bronić się tarczą. W przerwach między atakami strzelaj w wyrzutnie. Gdy zniszczysz obydwa ramiona pojawi się kolejna para. A po niej następna - już ostatnia.
Nagrody za uratowanie 9 pracowników : 5400 kasy (600x9) , 4500 pkt. doświadczenia (500x9)
ETAP 2 - MOST
Przedmioty : brak
Musisz konwojować transport czterech ciężarówek na drugą stronę mostu. Jesteś cały czas w ruchu. Co chwila atakować będą wrogie Wanzery (łatwizna) i helikoptery (odrobinkę trudniejsze). Odganiaj ich od ciężarówek tym samym ściągając całą uwagę na siebie. Jeśli któraś z ciężarówek zacznie się palić oznacza to, iż za moment może eksplodować. Pilnuj, aby tak się nie stało. Dobrze by było gdybyś nie trzymał się cały czas przy jednym wozie, lecz dużo się przemieszczał. Gdy odpędzisz napastników pojawi się ich dowódca.

MID-BOSS - WANZER MK.IV Kolejny prosty boss. Szkoda słów, jeśli ktoś przegra w walce z nim to, jakim cudem dotarł aż tu????
Nagrody za uratowanie 4 ciężarówek: 6000 kasy (1500x4) , 2800 pkt. doświadczenia (700x4)
ETAP 3 - WYBRZEŻE
Przedmioty : brak
Czas aby zdobyć trochę doświadczenia. Idąc przez zamarznięte tereny walcz z grupkami saperów, wozów bojowych (wytrzymałe!) i działami przeciwpancernymi. Nie jest to zbyt prosty etap, wrogów jest bardzo dużo no i potrafią uprzykrzyć życie. Aby opuścić etap musisz wskoczyć wysoko, więc lepiej upewnij się, że masz porządny moduł do skoków.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 4 - RUINY MIASTA
Przedmioty : 2000 kasy; 100 kasy; DF-4B2-3; 1/2 HP; REP-20; AUTOAIM; 300 kasy; SPS-10; AID-1
Zaraz na początku kieruj się do kanałów miejskich, a potem cały czas w prawo. Na Twojej drodze stanie kilkadziesiąt Wanzerów - są średnio groźne. Po drodze zauważysz tu i ówdzie stojące skrzynie z materiałami wybuchowymi. Idź ostrożnie i często korzystaj z tarczy. Na końcu tunelu zaatakuje Cię wrogi oficer.

MID-BOSS - TANK-WANZER MK.II
Średnio trudny. Posiada jedynie dwa ataki. Jeden- Strzela z wyrzutni poziomo w Twoją stronę. Wystarczy użyć tarczy i po sprawie. Drugi atak następuje w momencie, w którym boss szarżuje. Rozstawia on wtedy na podłodze kilka min, które wybuchają, gdy się do nich zbliżysz. Gdy boss postawi minę przy Tobie podskocz i szybuj aż zagrożenie minie. Boss ma dosyć dużo, HP więc walka nie będzie krótka.
Po walce oficer powie Ci, iż ładunki, które widziałeś to pułapka. Mają zostać zdetonowane, gdy wasze wojska wkroczą do miasta. Chwilę po tym pojawi się Rook i dobije oficera, niestety - jego eksplozja uaktywni materiały wybuchowe i wszystko stanie w płomieniach.
Aby się ratować szybko wydostań się na górny poziom. Teraz czeka Cię powrót na start etapu. Nie możesz jednak wracać dołem gdyż każdy kontakt z płomieniami bardzo szybko uszczupla zapasy Twojej energii. Musisz przedrzeć się przez ruiny budynków. Idź, więc w lewo i szukaj w ścianach pękniętych segmentów. Gdy w nie strzelisz otworzysz sobie drogę dalej. W ten sposób musisz wrócić na sam początek. Są jednak dwa dodatkowe problemy. Po pierwsze ziemia pod Tobą będzie się non stop osuwała. Jeśli szybko nie znajdziesz schronienia wśród ruin to spadniesz w płomienie. Po drugie w ruinach ukrytych jest sporo ciekawych przedmiotów i aby je zdobyć trzeba wykazać się odrobiną zręczności. Niektóre są dosyć trudno dostępne, jednak nic nie jest niemożliwe. Sprawdzaj na mapie gdzie się wszystkie przedmioty znajdują.
Tuż przed końcem etapu zauważysz Wanzer Rooka przygnieciony kawałkiem betonu. Porozmawiaj z Rookiem a następnie uwolnij go strzelając w beton. Teraz możesz iść dalej i opuścić etap. Rook podziękuje Ci, lecz nie oznacza to końca waszej rywalizacji.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 5 - BITWA MORSKA
Przedmioty : brak
Twoim celem jest unieszkodliwienie atakujących pancerników oraz łodzi podwodnych. Aby to zrobić musisz zniszczyć WSZYSTKIE zielone części na atakujących okrętach. Część z nich znajduje się na pokładach okrętów, ale duża ich ilość jest także pod wodą. Pod wodą poruszasz się w ten sposób, że zamiast skoków i szybowania-wynurzasz się. Reszta sterowania jest taka sama. W trakcie destrukcji wrogiej floty będą Ci przeszkadzać Wanzery. Są one jednak wyjątkowo słabe. Po zniszczeniu ostatniego celu misja zakończy się.
Nagrody za wykonanie zadania : 5000 kasy , 3000 pkt. doświadczenia
ETAP 6 - POD WODĄ
Przedmioty : brak
I znowu polujemy na pkt. doświadczenia. Etap rozgrywa się niemal w całości pod wodą, więc trzeba się przyzwyczaić do innego trybu sterowania. Przeciwnicy są dosyć mocni a dodatkowo natkniesz się na kilkanaście działek o grubym pancerzu. Pod koniec etapu czeka Cię przeprawa z kapitanem wroga.
MID-BOSS - PODWODNY WANZER Przeciwnik jest dosyć prosty. Dużo pływa po całym ekranie i atakuje na dwa sposoby. Strzał z działka spokojnie można zablokować tarczą o ile nie nadchodzi bezpośrednio z góry. Gdy boss porozstawia miny na ekranie po prostu się do nich nie zbliżaj. Najlepiej, więc było by gdybyś podczas tego pojedynku stał cały czas w miejscu. A teraz dwa minusy tej walki - boss jest bardzo wytrzymały i posiada ogromną ilość HP.
Po walce kontynuuj przeprawę na prawą stronę akwenu. Wyjście jest tuż tuż.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 7 - ZACHODNIA ZATOKA
Przedmioty : brak
Twoje zadanie to powstrzymać desant na zapleczu waszych jednostek. Już na samym początku spotkasz Bishopa. Będzie na tyle rozsądny żeby nie atakować Cię, skoro macie wspólnego wroga. Od tego momentu będą atakować Cię dosyć słabe jednostki przeciwnika. Droga jest bardzo prosta i prowadzi w prawo. Z czasem dostrzeżesz w oddali okręt wroga. Zacznie Cię atakować.
MID-BOSS - NISZCZYCIEL Musisz jedynie przeczekać aż okręt wroga skończy Cię ostrzeliwać i odpłynie. Zaatakuje około dziesięciu razy. Ostrzegam, że zasięg eksplozji jest spory a uszkodzenia OLBRZYMIE. Nie lekceważ, więc tego fragmentu gry. Cały czas bądź w ruchu i trzymaj się z dala od eksplozji.
Po boss odpłynie idź dalej w prawo. Znajdziesz statek desantowy. Pozbądź się jego działek i zniszcz go. Jeden z wrogów się podda, ale zanim cokolwiek zrobisz pojawi się Bishop i zabije go. Można się było tego spodziewać....
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 8 - DESANT NA BAZĘ WROGA
Przedmioty : brak
Pora na przejście do ofensywy. Podczas tej misji stoisz na jednym z atakujących okrętów. Reszta sił sojuszniczych atakuje z powietrza. Walcz z atakującymi Wanzerami - są słabe. Nagle rozlegnie się dziwny świst i cała wasza powietrzna flota zostanie zniszczona promieniem z jakiegoś potężnego działa. Trudno, nie można się już cofnąć. Gdy dopłyniesz do końca będziesz ostrzeliwany przez trzy działka nadbrzeżne. Niestety Twoje pociski nie są w stanie ich uszkodzić. Poczekaj na komunikat z bazy. Dowództwo powie Ci jak pozbyć się przeszkody. Gdy Twoja łódź otworzy luki rakietowe, strzelaj w nie. Musisz zniszczyć w sumie trzy luki. Eksplozja będzie tak silna, że zniszczy działa. Misja wykonana.
Nagrody za wykonanie zadania : 5000 kasy , 2000 pkt. doświadczenia
ETAP 9 - POD WODĄ 2
Przedmioty : brak
Twoim zadaniem w tej podwodnej misji jest zniszczenie wszystkich generatorów mocy. Są porozmieszczane po całym terenie mapy. Jeden dodatkowy, największy, jest na końcu po prawej. Jego też musisz zniszczyć. W tej misji oprócz średniej mocy Wanzerów i dużej ilości działek, przeszkadzać Ci będzie także utrudnione sterowanie. Po zniszczeniu wszystkich generatorów misja zakończy się.
Nagrody za wykonanie zadania : 8000 kasy , 2000 pkt. doświadczenia
ETAP 10 - PÓŁNOCNY LODOWIEC
Przedmioty : brak
Bardzo prosta misja. Na początku idź spokojnie w prawo - nikt Cię nie będzie atakował. Na końcu etapu znajdziesz ukryty statek wroga. Zaatakuj pilnujących go żołnierzy i pokonaj ich. Jest ich w sumie około piętnastu. Gdy pozbędziesz się ostatniego z nich, przejmiesz statek.
Nagrody za wykonanie zadania : Nowy środek transportu (Phaedroth) !UWAGA! - DO NASTĘPNEGO ETAPU MUSISZ ZABRAĆ ZE SOBĄ LUVENA ALHABIEGO. UPEWNIJ SIĘ, ŻE JEST ON WYPOSAŻONY W NAJNOWSZY MODEL WANZERA, JAKIEGO MOŻE UŻYWAĆ.
ETAP 11 - ELEKTROWNIA
Przedmioty : brak
Idź powoli w prawo. Luven będzie instalował ładunki wybuchowe przy podporach instalacji. Przy którymś z kolei ładunku zostaniecie niestety wykryci i włączy się alarm. Od tej pory musisz osłaniać Luvena gdyż Wanzery wroga będą go atakować. Dlatego dobrze jest wcześniej załatwić dla Alhabiego najlepszego z możliwych Wanzera (więcej HP). Ignoruj uszkodzenia, jakie sam dostajesz i skup się na obronie przyjaciela. Gdy zainstalujecie ostatni ładunek przyjdzie pora na ucieczkę. Wskakuj za przyjacielem na transporter. Gdy ładunki zaczną wybuchać dogoni was komendant bazy (koleś, który utrudniał Ci życie w Epizodzie 3) i zaatakuje.
BOSS - HEAVY ASSAULT-WANZER
Średnio trudny boss. Cała walka rozgrywa się w ruchu a przeciwnik dużo się przemieszcza po ekranie i często skacze. Posiada dwa ataki. Gdy się zbliży to lepiej od niego odejdź gdyż może zaatakować pięścią - ma bardzo duży zasięg. Najlepiej staraj się trzymać cały czas po przeciwległej stronie niż boss. Drugi atak to seria z karabinu maszynowego, seria, ·która pokrywa pociskami niemal cały ekran. Jedyny ratunek to tarcza gdyż nie ma miejsca na robienie uników. Pociski lecą dosyć szybko, więc bądź czujny.
Po pokonaniu, przeciwnika razem z Luvenem wydostajecie się z bazy tuż przed eksplozją.
Nagrody za wykonanie zadania : 8000 kasy , 2000 pkt. doświadczenia
ETAP 12 - CENTRUM DOWODZENIA WROGA
Przedmioty : bullet; 2000 kasy x2; REP-2; PAL-30; AID-2; REP-3; 1/2 HP x2; BOOST; RD-200; LG-01 PWR.UP; 1000 kasy
Śmiało wchodź do bazy wroga. Wnętrze to mini labirynt z jednym wyjściem. Jest ono na końcu długiego korytarza po prawej stronie bazy. Po drodze będzie Cię atakować spora liczba przeciwników: średnio mocne Wanzery, duża ilość piechoty oraz różne działka i pułapki. W bazie znajduje się także sporo interesujących przedmiotów, więc postaraj się je zdobyć.
W centrum bazy spotkasz kolesia, który dowodził atakiem na platformę, na początku epizodu. Siedzi teraz za sterami jakiegoś gigantycznego Wanzera. Gdy spróbuje Cię nastraszyć swoim laserowym działem, zauważysz, że to ten sam laser, który zniszczył latającą flotę sojuszu. Przeciwnik będzie się śmiał twierdząc, że nie masz z nim szans....Niestety ma rację. Jedyne, co możesz zrobić to uciec. I tak właśnie zrób - wróć na sam początek etapu i opuść go. Nie martw się, nie było nic, co mógłbyś zrobić żeby zmienić tą sytuację.
Nagrody za wykonanie zadania : brak !UWAGA! - JEST TO DOSYĆ TRUDNY FRAGMENT GRY, ZWŁASZCZA DLA TYCH, KTÓRZY NIE ROZUMIEJĄ JAPOŃSKIEGO. TO, CO TERAZ MUSISZ ZROBIĆ TO WRÓCIĆ DO ETAPU 7 W EPIZODZIE 4. TO TEN ETAP ZARAZ OBOK SKLEPU.
ETAP 13 - PUSTYNNE WYŻYNY (DRUGA WIZYTA)
Przedmioty : brak
Już tu byłeś, więc znasz teren a na dodatek jesteś sporo mocniejszy. Przeciwnicy powinni ginąć zaraz po pojawieniu się na ekranie. Dojdź do momentu, w którym zaczną lecieć w Twoim kierunku rakiety. Tak jak poprzednio uratuje Cię Akihiko Sakata. Tym razem jednak rozmowa potoczy się inaczej i uda Ci się przekonać pustelnika ażeby się do Ciebie przyłączył.
Nagrody za wykonanie zadania : Nowy Przyjaciel (Akihiko Sakata)
!UWAGA! - DO NASTĘPNEGO ETAPU MUSISZ ZABRAĆ ZE SOBĄ AKIHIKO SAKATĘ
ETAP 14 - CENTRUM DOWODZENIA WROGA (DRUGA WIZYTA)
Przedmioty : bullet; 2000 kasy x2; REP-2; PAL-30; AID-2; REP-3; 1/2 HP x2; BOOST; RD-200; LG-01 PWR.UP; 1000 kasy
Postępuj tak jak poprzednio. Jeśli chcesz możesz jeszcze raz pozbierać wszystkie przedmioty. Cokolwiek postanowisz udaj się do przejścia po prawej stronie. Spotkasz tu ponownie kolesia w z chustą. Akihiko i jego Wanzer-tarcza będą w stanie powstrzymać promień lasera. Niestety wasz przeciwnik także jest przebiegły-zwiększy moc lasera tak aż jego promień zakryje całą salę!
BOSS - SUPER CANNON-WANZER
Trudna walka. Boss cały czas się wycofuje, nie przestając atakować Ciebie i Sakatę. Jeśli raz zostaniesz trafiony laserem-zginiesz. Gdyby nie to ta walka byłaby całkiem prosta. Aby uniknąć promienia cały czas podążaj za Akihiko. Są trzy poziomy, po których on się porusza, więc staraj się zawsze być na tym samym. Gdy unikniesz strzału z działa, boss będzie potrzebował trochę czasu na naładowanie energii. W międzyczasie odsłoni dwa działka maszynowe i nimi będzie Cię nękał. To jest właśnie jego słaby punkt-działka. Nie zwracając zbyt dużej uwagi na ich ogień, strzelaj w nie. Najlepiej skup się na jednym, to będziesz miał szansę ominąć większość pocisków. Gdy działka ponownie się schowają, szybko pędź za plecy Sakaty żeby uniknąć gwałtownej śmierci. Jeśli już uda Ci się zniszczyć obydwa działka to boss eksploduje.
Po walce pojawi się nieco zdenerwowana Royce Felder a także Genoce. Wywiąże się kłótnia, po której każdy rozejdzie się w swoją stronę.
Nagrody za wykonanie zadania : 20000 kasy , 8000 pkt. doświadczenia
MAPA ŚWIATA
Bez niespodzianek. Najpierw powrót do Millmana a potem drobne zakupy. Gdy wrócisz na mapę pojawi się jedna nowa lokacja do odwiedzenia. Nie mając wyboru leć do niej.

EPIZOD 8 - AMERYKA POŁUDNIOWA

ZARYS FABUŁY - (Przyznam, że mam kłopoty z zrozumieniem tego, co się dzieje w tym ·· epizodzie. Po kilkukrotnym przejściu tej gry wydaje mi się, że to, co zaraz Przeczytacie najbardziej odpowiada prawdzie). Twoja grupa zostaje Wysłana do Ameryki południowej celem pomocy tamtejszej ważnej osobistości (dla ułatwienia nazwałem ją: El Presidente). Brzmi prosto....
ETAP 1 - REZYDENCJA EL PRESIDENTE
Przedmioty : brak
Śmiało wejdź do środka budynku. Ochrona powita Cię i wpuści dalej. Chwilkę potem spotkasz samego Prezydenta. Poinformuje Cię o swoich problemach z groźną grupą partyzantów terroryzującą okolicę. Chwilę potem przekonasz się na własne oczy, o czym mówi, jako że spory oddział partyzantów wedrze się do willi. Musisz zniszczyć ich wszystkich, około dwudziestu. Jak na partyzantów przystało nie posiadają zbyt mocnych, Wanzerów. Jeśli wrogowie przestaną przychodzić poszukaj ich w zakamarkach willi, a na pewno spotkasz ich. Gdy pokonasz wystarczającą ilość, przechwycisz komunikat od ich przywódczyni, która nakaże odwrót. Zadanie wykonane.
Nagrody za wykonanie zadania : 20000 kasy , 10000 pkt. doświadczenia
ETAP 2 - WIOSKA
Przedmioty : brak
Na życzenie El Presidente Twój oddział ruszy w pościg za partyzantami. Dopadniesz ich w małej wiosce. Trzeba pomóc jej mieszkańcom. Idź w prawo systematycznie eliminując przeciwników. Będzie ich dosyć sporo, więc walka do prostych nie należy. Najbardziej dokuczać będzie brak amunicji. Na końcu etapu spotkasz jednego z dowódców partyzantów. Wywiąże się walka.
MID-BOSS - WALKER-WANZER Prosty przeciwnik. Niewiele się porusza i posiada tylko jeden słaby atak z działka. Problemem jest to, że posiada bardzo odporny pancerz. Jedyny czuły punkt znajduje się z tyłu wanzera. Ażeby móc w niego trafić należy szybować jak najdłużej i ostrzelać bossa z góry. Część z pocisków powinna trafić do celu.
Po walce pojawią się mieszkańcy wioski, okazuje się, że partyzanci wcale ich nie atakowali. Za moment pojawi się także dowódca partyzantów - ANITA DIAMONTE. Oskarży Cię o pomoc Prezydentowi. Według niej to on jest tyranem a partyzanci starają się jedynie chronić ludność. Trochę Cię takie nowiny zdezorientują, lecz gdy ty będziesz zamyślony, partyzanci uciekną. Może na tym polegał ich podstęp.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 3 - RUINY ŚWIĄTYNI
Przedmioty : brak
Tak jak poprzednio Twoje zadanie to pościg za partyzantami i ich eliminacja. Przeciwników będzie jeszcze więcej niż poprzednio i będą bardziej dokuczliwi. Na końcu etapu spotkasz znowu tego samego dowódcę, co poprzednio. Tym razem walka będzie na całego.
BOSS - WALKER-WANZER
Dużo trudniej niż poprzednio. Po pierwsze boss więcej się przemieszcza i więcej strzela. Dodatkowo od czasu do czasu wypuszcza bomby, które po zetknięciu z ziemią wystrzelą do góry strumieniem ognia. Pod żadnym pozorem nie zbliżaj się! Po prostu poczekaj aż ładunki się wypalą. Jeśli chodzi o atakowanie bossa to postępuj tak jak poprzednio, czyli szybuj i strzelaj w górną-tylną część wanzera.
Gdy zwyciężysz, powtórzy się sytuacja z poprzedniego etapu. Pojawi się Anita i będzie starała Ci się wytłumaczyć z swoich dotychczasowych postępowań. Powie Ci, że Presidente Tobą manipuluje, chcąc Cię wykorzystać do brudnej roboty. Nagle pole bitwy zostanie zbombardowane. Nikomu nic się nie stanie, lecz to tylko zwiększy Twoje wątpliwości, co do tego, komu wierzyć naprawdę.
Nagrody za wykonanie zadania : brak !UWAGA! - W SKLEPIE, KTÓRY OD TEJ CHWILI JEST DOSTĘPNY, MOŻESZ ZAKUPIĆ NOWEGO, WANZERA DLA SIEBIE (NR.4).
ETAP 4 - SEKRETNE LĄDOWISKO
Przedmioty : brak
Postanawiasz sprawdzić miejsce, które wskazała wam Anita. Nie niepokojony przez nikogo idź w prawo. Z czasem dojdziesz do ukrytego lądowiska. Gdy tak będziesz się mu przyglądał, wystartuje z niego jakiś sporych rozmiarów statek. Idź dalej w prawo to spotkasz kilku żołnierzy. Wywiąże się walka, podczas której musisz pokonać około dwudziestu wrogich wanzerów.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 5 - TAJNA BAZA WOJSKOWA
Przedmioty : HHG-03
Brnąc dalej Twoja drużyna dotrze do bazy wojskowej. Jest to jeden z najtrudniejszych etapów gry. Pełno tu potężnych Wanzerów i działek przeciwpancernych. Nie dość, że potrafią mocno przyłożyć to na dodatek są niesamowicie wytrzymałe. Postępuj niezwykle ostrożnie. Wanzery-wyrzutnie i działa przeciwpancerne nie pojawiają się na nowo. Natomiast inni przeciwnicy tak. Na samym końcu spotkasz dwóch wyjątkowo twardych strażników.
MID-BOSS - WANZER MK.V x2
Bardzo trudni przeciwnicy. Jeden z nich porusza się tylko po ziemi i atakuje pięścią z bliska. Drugi szybuje nad polem walki a gdy może zeskakuje na Ciebie uderzając nogami. Obydwaj zabierają gigantyczne ilości HP. Jest raczej pewne, że potrzebować będziesz sporo sprzętu leczącego. Najlepiej jest ustawić się przy krawędzi i strzelać do wrogów, gdy są daleko. Nagłe ataki z powietrza paruj tarczą, natomiast, gdy zbliży się do Ciebie boss naziemny przeskocz go na drugą stronę ekranu. Do powyższej taktyki przyda się także dużo szczęścia.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 6 - WIOSKA (DRUGA WIZYTA)
Przedmioty : brak
Odnajdź zastępcę Anity i poinformuj go o tym, co znalazłeś za wzgórzami. Partyzanci jednak mieli rację, co do operacji El Presidente. Na dodatek dowiesz się, że Anita została schwytana. Wygląda na to, że ludzie Prezydenta szli waszym śladem do kryjówki partyzantów. Postanawiasz pomóc im w tej nierównej walce.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 7 - REZYDENCJA EL PRESIDENTE (DRUGA WIZYTA)
Przedmioty : 5000 kasy; 2000 kasy; bullet 1/2 x2; SW-54S; SW-46S; FN-8G; 1000 kasy x2; REP-3; EAP-30; BOOST; AUTOAIM; CHAFF; 1/2 HP; WGP-30
Długi i dosyć trudny etap. Zaczynasz przed wejściem do rezydencji. Śmiało idź przed siebie. Spotkasz El Presidente z obstawa. Przyzna się wam do tego, że od początku was wykorzystywał. Po chwili do pomieszczenie wejdzie także Genoce. Okazuje się, że jest teraz na usługach dyktatora i na jego rozkaz angażował się w konflikty na całym świecie. Twoi główni przeciwnicy uciekną a Ty będziesz musiał się zmierzyć z obstawą. Są to dosyć męczące Wanzery, atakujące z bliska. Na szczęście nie są zbyt odporne. Twoim celem jest pościg za Genoce i jego szefem. Rezydencja to niezbyt skomplikowany labirynt z jednym wyjściem w prawym dolnym rogu mapy.
Znajdziesz się w jakiejś bazie. Jest w niej sporo nieaktywnych, Wanzerów, które spokojnie możesz niszczyć i zdobyć parę punktów doświadczenia. Droga tak jak poprzednio jest tylko jedna i prowadzi do bloku więziennego. Po drodze spotkasz tych samych przeciwników, co w willi oraz znajdziesz sporo ciekawych przedmiotów. Aby zdobyć niektóre z nich będziesz musiał opuścić swojego Wanzera.
Gdy dotrzesz do celi wejdź do niej. W środku spotkasz Anitę Diamonte. Uwolnij ją niszcząc drzwi a następnie porozmawiaj z nią. Gdy ucieknie wracaj do bazy.
Od tego momentu atakować Cię będą dużo mocniejsze Wanzery. Są naprawdę ciężkie w walce, więc najwyższa pora żebyś dobrze opanował sztukę walki. Walcz z nimi i pokonuj kolejne piętra bazy. Znajdziesz parę nowych przedmiotów. Ostatecznie dotrzesz do wielkiej sali, w której spotkasz Rooka i Bishopa. Ten drugi będzie miał nową zabawkę.
BOSS - DEVIL-WANZER (BISHOP THE BERSERKER);
ROOK THE DETONATOR

Ciężka walka. Każdy z przeciwników ma swoją odmienną taktykę. Rook tak jak przy poprzedniej walce z nim, będzie używał tylko i wyłącznie swojego wielkiego działa. Trzymaj się od niego z daleka i używaj tarczy. Nie podskakuj gdyż Rook to przewidzi i także podskoczy. Bishop będzie Cię w międzyczasie ostrzeliwał z swojego działka. Nie przejmuj się zbytnio tym atakiem, gdyż nie jest specjalnie grożny. Jeśli zauważysz, że Bishop i Rook ustawią się po przeciwległych krańcach ekranu, znaczy to, że Devil-Wanzer użyje swojego super strzału: pokryje cały teren promieniem elektrycznym. Teraz musisz dużo się przemieszczać z lewa na prawą ażeby nie trafiły Cię spadające promienie energii. Nie musisz używać ślizgu, wystarczy, że będziesz chodził od jednej ściany do drugiej. Skup się, gdyż w przeciwnym razie mocno oberwiesz.
Gdy możesz strzelaj w Rooka. Najlepiej trzymaj się najbliżej niego jak to możliwe. Wtedy nie umknie Twoim pociskom. Jeśli jednak zrobisz to nieumiejętnie to sam nie będziesz miał szans na uniknięcie jego działa. Wybór taktyki pozostawiam Tobie.
Gdy Rook straci całą energię jego Wanzer ulegnie uszkodzeniu i Twój przeciwnik będzie musiał się wycofać. Czas zająć się Bishopem. Ten, gdy zostanie sam zmieni zupełnie swoją taktykę. Nadal będzie strzelał z działka, lecz oprócz tego strzelać będzie bardzo groźnymi pociskami plazmowymi. Robi to wtedy, gdy otwiera dolną część swojego Wanzera. Odsłania tym samym swój jedyny słaby punkt. Nie używa natomiast już w ogóle swojego super strzału. Najlepiej zrobisz stając przy przeciwległej do Bishopa krawędzi ekranu. Zasłoń się tarczą i czekaj aż przeciwnik się odsłoni. Będziesz miał dosłownie chwilkę żeby trafić go parę razy, gdyż jego pociski plazmowe są dosyć szybkie. Uważaj jednak, gdy Bishop zacznie lecieć w Twoją stronę! Bezwzględnie i natychmiast wykonaj skok do drugiej krawędzi ekranu. Inaczej możesz zaliczyć całą serię plazmy w korpus. Przy odrobinie Cierpliwości pokonasz przeciwnika.
Koniec walki oznaczać będzie śmierć Bishopa - jednego psychola mniej na świecie. Twoja misja jednak się nie kończy - kontynuuj pościg. Zbierz ostatnie przedmioty i udaj się na ostatnie pięto bazy do ukrytego pasa startowego. To dogonisz swoich przeciwników. Wdacie się w kolejną dyskusję, gdy nagle pojawi się Rook w swoim zdezelowanym Wanzerze i.... Postanowi Ci pomóc. Zdaje się, że są jacyś rozsądni ludzie jeszcze na tym świecie. Genoce się wścieknie i rozwali dotychczasowego towarzysza broni, potem wraz z prezydentem uciekną na pokładzie odrzutowca.
Podejdź do Rooka a okaże się, że żyje. Co więcej zdecyduje się dołączyć do Twojej drużyny i spróbować zmazać swoje grzechy.
Nagrody za wykonanie zadania : Nowy Przyjaciel (Rook the Detonator)
ETAP 8 - W PRZESTWORZACH
Przedmioty : brak
Ta misja to pościg za prezydentem i rozgrywa się całkowicie w powietrzu. Sterowanie jest dosyć utrudnione podobnie jak w misjach podwodnych i nie można używać tarczy. Na początku zaatakuje Cię kilka myśliwców - poradzisz sobie. Chwilę potem dogonisz odrzutowiec prezydenta. Ten tak łatwo się jednak nie podda.
BOSS - ODRZUTOWIEC
Zanim będziesz mógł go zniszczyć, najpierw musisz stoczyć walkę z jego strażnikiem. Jest to bardzo trudny przeciwnik. Lata po całym ekranie i atakuje na dwa sposoby, naprzemiennie. Najpierw wystrzeliwuje kilka, średnio groźnych, pocisków samonaprowadzających. Spróbuj je wymanewrować, bo jak już mówiłem tarcza nie działa, niestety. Drugi atak to poziomy strzał laserem. Promień nie jest specjalnie szeroki, lecz zadaje bardzo duże obrażenia. Po prostu musisz szybko przelecieć na wyższy lub niższy poziom. Z tego, co zauważyłem najbardziej opłaca się kryć na dole. Do przeciwnika strzelaj w każdej wolnej chwili. Walka będzie dosyć ciężka i chaotyczna przez to cholerne sterowanie. Upewnij się, że masz sporo sprzętu leczącego.
Gdy zniszczysz strażnika zacznie się dużo prostszy fragment walki. Na odrzutowcu pojawią się trzy działka. Po prostu je zniszcz unikając ich ognia a odrzutowiec zacznie się palić.
Prezydent będzie chciał uciec w kapsule ratunkowej. W tym momencie do walki włączy się ktoś trzeci. Jakaś kobieta za sterami dziwnie wyglądającego Wanzera. Pracuje dla Royce Felder i jest tu żeby pozamiatać i zniwelować zagrożenie dla swej pani. Po krótkim przedstawieniu się zabije El Presidente przecinając jego kapsułę na pół. Genoce wykorzysta zamieszanie i ucieknie. Teraz kobieta zwróci swoją uwagę na Ciebie i ostrzeże Cię, że jeśli się nie wycofasz - zginiesz. Potem odleci.
Nagrody za wykonanie zadania : 30000 kasy , 20000 pkt. doświadczenia
MAPA ŚWIATA
Tym razem obejdzie się bez wizyty w Stanach. Od razu leć do nowej lokacji...

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 3436
  • Głosy oddane: 3
  • Średnia ocen: 10.0

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.