Opis cz.3

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

EPIZOD 9 - AMERYKA POŁUDNIOWA - WSCHÓD

ZARYS FABUŁY : (Oj ciężko połapać się, o co chodzi..) El Presidente najprawdopodobniej Pracował dla Royce Felder, lecz ta postanowiła się go pozbyć za to, że dał Się podejść Tobie. Wychodzi na to, że Royce manipulowała konfliktami na świecie ażeby nikt nie był w stanie, lub nie miał czasu, przeszkodzić jej w inwazji na Amerykę południową. Twoim celem jest powstrzymanie jej zanim osiągnie swój cel. A jest nim przejęcie danych potrzebnych do uruchomienia Stacji Orbitalnej. Ten, w którego ręce ona wpadnie stanie się niepokonany.
ETAP 1 - WEJŚCIE DO MIASTA
Przedmioty : brak
Etap w stylu: dotrzyj na drugą stronę i nie daj się zabić. Nie będzie jednak łatwo gdyż na ulicach panoszy się pełno wrogich Wanzerów. Są wytrzymałe i bardzo dobrze uzbrojone. Aby przetrwać trzeba po prostu mieć Wanzera, w którego zainwestowało się sporo kasy. Na końcu etapu przyleci Anita Diamonte w swoim myśliwcu. Postanowi się do Ciebie przyłączyć i powstrzymać wojska świętej pamięci Prezydenta.
Nagroda za wykonanie zadania : Nowy Przyjaciel (Anita Diamonte)
ETAP 2 - WSCHODNI DYSTRYKT
Przedmioty : brak
Czeka Cię jeszcze cięższa przeprawa przez miasto niż poprzednio. Wrogów jest więcej i są mocniejsi. Naucz się skupiać ogień na jednym celu, aby szybciej pokonać wrogów. Na końcu ulicy zaatakuje Cię jeden z oficerów armii wroga.
MID-BOSS - BOMBER-WANZER
Prosty przeciwnik. Porusza się tylko po ziemi i atakuje na dwa sposoby. Strzela z działka prosto w Ciebie (niegroźne) lub odpala rakiety do góry. Po chwili spadają one na ziemie i jeśli tafią na Ciebie to porządnie Cię uszkodzą. Taktyka jest banalna jak już mówiłem. Wystarczy stać w miejscu i strzelać, do Wanzera, a gdy ten odpali rakiety należy być cały czas w ruchu.
Po walce możesz opuścić etap z prawej strony.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 3 - WSCHODNI DYSTRYKT 2
Przedmioty : brak
To jeden z tych prostszych etapów. Jednakże w jego trakcie będziesz cały czas w ruchu. Tych mniejszych przeciwników likwiduj a tych większych unikaj albo użyj czegoś mocnego żeby ich zabić zanim znikną z ekranu. Na końcu spotkasz trzech oficerów, którzy postanowią utrzeć Ci nosa.
MID-BOSS - WANZER MK.V x3
Kolejna prosta potyczka. Przeciwników jest trzech, lecz nie stanowi to dodatkowego wyzwania. Oficerowie będą cały czas szybować , jeden za drugim. Ich atak opierać się będzie na sporadycznym ostrzeliwaniu Cię z karabinu. Banał. Chroń się za tarczą, a gdy możesz to strzelaj. Gdy jeden z oficerów zginie pozostali zaczną latać szybciej i  bardziej chaotycznie. Ty jednak nadal rób swoje.
Po zabiciu wszystkich trzech przeciwników opuść etap z prawej strony.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 4 - ZACHODNI DYSTRYKT
Przedmioty : brak
Bardzo trudny etap. Twoi wrogowie są wytrzymali jak nigdy dotąd i zdają olbrzymie rany. Nawet zwykła piechota potrafi mocno dokopać Twojemu Wanzerowi. Uważaj zwłaszcza na dwa rodzaje przeciwników. Transportery opancerzone i czołgi laserowe. Te pierwsze są ultra odporne a te drugie mogą zostać tylko uszkodzone poprzez strzał od tyłu. Wyjście jak zwykle znajduje się po prawej stronie.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 5 - ZACHODNI DYSTRYKT 2
Przedmioty : brak
Na początku idź przed siebie i walcz z dosyć prostymi przeciwnikami. W połowie etapu zostaniesz zbombardowany przez niszczyciel, który widziałeś jak uciekał z tajnej bazy El Presidente. Zeskoczy z niego Genoce. Ma zamiar zemścić się na Tobie za poprzednie porażki. Musisz teraz uciekać w prawo przed Genoce i jednocześnie unikać bomb z niszczyciela. Zadanie nie jest wcale trudne, pewnie poradzisz sobie za pierwszym razem.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 6 - BAZA WOJSKOWA
Przedmioty : REP-1; EPI4-R3; CHAFF; SEK-10
Zaczynasz na zewnątrz instalacji. Twoim celem jest odnalezienie drzwi do środka. Nie spotkasz żadnych nowych przeciwników więc szkoda czasu i miejsca na ich opisywanie. Zanim przejdziesz dalej możesz chcieć zebrać dwa przedmioty, jakie tu się znajdują.
Wnętrze bazy to dosyć skomplikowany labirynt , rozłożony na trzech ekranach. Na pierwszym z nich zacznij od tego ażeby odszukać dwa przedmioty, oczywiście tylko, jeśli chcesz. Następnie udaj się do drzwi w PRAWYM GÓRNYM rogu mapy. Dzięki nim dotrzesz do pomieszczenia w kształcie wielkiego X. Tutaj ponownie przedostań się do PRAWEGO GÓRNEGO rogu i skorzystaj z drzwi. Od tego momentu droga do Twojego celu jest już tylko jedna, więc poradzisz sobie sam, Drogi Graczu.
W ostatnim pomieszczeniu podejdź do komputera i włam się do jego bazy danych. Dowiesz się szczegółów planu Felder.
Nagrody za wykonanie zadania : 40000 kasy , 20000 pkt. doświadczenia
ETAP 7 - GÓRSKIE FORTYFIKACJE
Przedmioty : HCR-2R3, 1/2 bullet; 1/2 HP; REP-3; BULLET
Bardzo, ale to baaaardzo trudna misja. Twoim celem jest zniszczenie pięciu stanowisk artyleryjskich wroga, skierowanych na miasto. Już na początku znajdziesz jedno z nich. Niestety zostaniesz zauważony i z zaskoczenia nici. Od tej pory będą Cię atakować chmary wrogów. I to nie byle, jakich, sami twardziele w najgrubszych pancerzach. W takich misjach jak ta ma się ochotę napisać - kup tyle sprzętu do leczenia ile wlezie, zanim zaczniesz tę misję. Ja dodam tylko, że przydaje się spokój i opanowanie. Staraj się także oszczędzać amunicję.
Stanowiska artyleryjskie wroga na szczęście nie atakują, ale są nadzwyczaj odporne. I nie myśl sobie, że będziesz mógł tak po prostu stać i je niszczyć, zawsze maja jakąś ochronę czy to w postaci paru Wanzerów czy kilku działek przeciwpancernych.
Nagrody za wykonanie zadania : 40000 kasy , 20000 pkt. doświadczenia
ETAP 8 - POJEDYNEK W GÓRACH
Przedmioty : brak
Ten etap to walka z bossem. W drodze do tajnego ośrodka badawczego ponownie spotkasz Genoce oraz Niszczyciel. Pędź w prawo tak, aby dogonić przeciwników. Zacznie się dosyć ciężka walka.
BOSS - NISZCZYCIEL
Po pierwsze, musisz być cały czas w ruchu ażeby przeciwnik Ci nie uciekł. Po drugie twoim celem jest sam statek a nie jego działka. Ma on gigantyczną ilość HP, ale nie przejmuj się tym - jego taki nie są wcale takie groźne. Największą przeszkodą jest to, że non-stop pojawiają się jakieś wrogie Wanzery a walka z nimi do najprostszych nie należy. Na początku walki atakować Cię będzie także Genoce, lecz z czasem ucieknie. Najlepiej zrobisz, jeśli będziesz trzymał się tuż za silnikami bossa, w ten sposób nie będzie Cię on w stanie namierzyć z wszystkich dział. Reszta to niestety kwestia refleksu i szczęścia.
Gdy zwyciężysz, Niszczyciel eksploduje.
Nagrody za wykonanie zadania : 30000 kasy , 20000 pkt. doświadczenia
ETAP 9 - TAJNY OŚRODEK NAUKOWY
Przedmioty : REP-4; 1/2 HP; 5000 kasy x2; AUTOAIM; BNC-40; AID-1; AID-2
Długi etap z kilkoma dosyć trudnymi momentami. Zaczynasz na zewnątrz budynku. Spotkasz wielu przeciwników, lecz nie będą oni tak trudni do pokonania jak w poprzednich misjach. Tym razem liczą na to, że zwyciężą poprzez przewagę liczebną. Spotkasz także kilku strażników bazy, którzy będą Ci pomagać w walce z najeźdźcą. Nie licz jednak na to, że wyręczą Cię w walce. Wejście do bazy znajduje się na najniższym piętrze. Jak zwykle proponuję pozbieranie wszystkich przedmiotów?
Wewnątrz, przeciwników jest mniej. Jest za to pełno wszelkiego rodzaju działek ściennych i innych systemów obronnych. Jedyni przeciwnicy, którzy pojawiają się w nieskończonej ilości to piechota. Wejście do centrum znajduje się w lewym dolnym rogu mapy, jednak, aby się tam dostać trzeba sporo się namęczyć.
Przede wszystkim zwróć uwagę na masywne drzwi, jakie będą stawać Ci na drodze. Pierwsze takie spotkasz na lewo od starty. Aby je zniszczyć należy strzelać w czerwoną część. Gdy dojdziesz do drugich takich drzwi zauważysz, że czerwona część jest po drugiej stronie. Jak się tam dostać, zapytasz? Spójrz na mapę, zaznaczone są na niej kanały wentylacyjne, którymi możesz się przedostać. Musisz jednak wysiąść z swojego Wanzera. Znajdź na mapie wejście do kanału i wysadź jego wejście. Teraz przedostań się na sam koniec i zniszcz masywne drzwi atakując ich czerwoną część. Potem wróć do Wanzera.
Gdy natrafisz na następną blokadę, sprawa będzie trochę bardziej skomplikowana. Ponownie skorzystaj z kanału wentylacyjnego. Tym razem jednak, poruszając się piechotą, będziesz musiał zniszczyć trzy masywne wrota. Na początek idź do końca w prawo a potem na sam dół. Wyjdź na korytarz, a tuż obok po lewej stronie znajdziesz pierwsze drzwi do rozwalenia. Są ułożone w pozycji poziomej.
Droga do drugich jest następująca. Wróć do kanału i skieruj się w pierwszą odnogę po lewej. Uważaj gdyż będzie Cię atakować jedno działko i jeden Wanzer. Użyj granatów a potem, lecz się, jeśli masz mało energii. Dostań się na górę i idź w lewo, dotrzesz do miejsca gdzie zostawiłeś swojego Wanzera. Otwórz mu przejście, lecz nie wsiadaj jeszcze za jego stery. Zamiast tego idź na dół pobliskim przejściem. Tu także będzie czekał na Ciebie wanzer. Zastrzel go lub wysadź granatami. Po pozbyciu się zagrożenia znajdź wejście do kanału i podążaj nim. Trafisz do pustego pokoju i do kolejnego kanału. Na końcu tego znajdziesz się w pobliżu ostatnich już drzwi blokujących drogę. Zniszcz je szybko i wracaj do Wanzera tą samą drogą, którą tu dotarłeś.
Teraz już bez większych problemów dotrzesz na sam dół. Tuż przed laboratorium komputerowym zostaniesz zaatakowany.
BOSS - TANK-WANZER MK.III
Średnio trudny boss. Stój cały czas przy lewej krawędzi. Boss posiada dwa ataki. Po  pierwsze strzela bardzo szybko pociskami plazmowymi. Ciężko jest strzelać do niego między salwami, więc radzę poczekać aż zrobi dłuższą przerwę. Drugi atak to wysyłanie w Twoim kierunku, wanzerów-kamikadze. Jedyny ratunek dla Ciebie to zniszczenie ich zanim podejdą dość, blisko aby się detonować. Staraj się, więc oszczędzać amunicję tak abyś miał, czym do nich strzelać. Boss ma na szczęście mało energii.
Po wygranym pojedynku przejdź przez drzwi. Dotrzesz do głównego komputera. Nie będziesz niestety w stanie się do niego włamać, dlatego też po chwili przybędzie Brenda i własnoręcznie zacznie grzebać w systemie. Niestety nie uda jej się nic zrobić gdyż do pomieszczenie wpadnie Genoce. Czeka Cię z nim kolejna walka.
BOSS - GENOCE
Bardzo trudna walka. Genoce jest dużo szybszy niż poprzednio, zalewa ekran gradem pocisków a na dodatek ma nieziemsko dużo HP. Nie ma stuprocentowej taktyki na jego pokonanie. Staraj się cały czas być w ruchu a na dodatek w wślizgu. Staraj się ślizgać do tyłu jednocześnie korzystając z metody HOLD. Wtedy będziesz miał najwięcej czasu, aby trafić Genoce. Może to się wydawać dziwne, ale nie radzę korzystać z tarczy. Zamiast tego proponuję korzystać z skoków, zawsze, gdy wróg się do Ciebie zbliży. Ta walka naprawdę wymaga sporych umiejętności. POWODZENIA!
Gdy uszkodzisz Wanzera Genoce, ten zostawi was na chwilę w spokoju. Teraz podejdź do Brendy. Automatycznie wysiądziesz i razem przejrzycie dane w komputerze. Obydwoje postanowicie uruchomić system samozniszczenia tak, aby dane nie dostały się w ręce wroga. Wsiadaj razem z Brendą do swojego, Wanzera i uciekajcie z laboratorium. Genoce odzyska siły i pobiegnie do komputera aby spróbować zdobyć dane Stacji Orbitalnej. Zostaw go i zwiewaj.
Będąc z powrotem w bazie musisz wrócić na jej początek i się wydostać. Nie napotkasz żadnych przeciwników. Ogniem z eksplozji także nie musisz się przejmować - rób swoje. Gdy dotrzesz już na zewnątrz bazy wróć na start etapu. Jak poprzednio, nic Ci nie grozi? Zanim opuścisz bazę zobaczysz jak Genoce wydostanie się z niej w ostatniej chwili.
Nagrody za wykonanie zadania : 80000 kasy , 50000 pkt. doświadczenia
!UWAGA! - JEST TO DOSYĆ TRUDNY FRAGMENT GRY, ZWŁASZCZA DLA TYCH, KTÓRZY NIE ROZUMIEJĄ JAPOŃSKIEGO. TO, CO TERAZ MUSISZ ZROBIĆ TO WRÓCIĆ DO ETAPU 4 W EPIZODZIE 8.
ETAP 10 - SEKRETNE LĄDOWISKO (DRUGA WIZYTA)
Przedmioty : NG-04
Dojdź spokojnie na lądowisko a Twoi sprzymierzeńcy sprezentują Ci nowy środek transportu. Na końcu po prawej stronie jest przedmiot do zabrania. Teraz spróbuj wrócić na start a etap zakończy się.
Nagrody za wykonanie zadania : Nowy środek transportu (Capricorn)
MAPA ŚWIATA
Na mapie zobaczysz latającą fortecę Royce Felder. Czas zaatakować ją i pokrzyżować plany tej szalonej kobiecie. Zanim jednak to zrobisz warto wpaść do Richarda Millmana. W sklepie, który jest tam dostępny, od teraz możesz kupić wszystkie najlepsze zabawki, na jakie pozwala Ci Twój poziom doświadczenia. Po zakupach czas na atak....

EPIZOD 10 - LATAJĄCA FORTECA ROYCE FELDER

ZARYS FABUŁY: Czas na wyrównanie rachunków wreszcie nadszedł...
ETAP 1 - W POWIETRZU
Przedmioty : brak
W tej misji lecisz w powietrzu. Wrogów będzie całkiem sporo, lecz nie będą zbytnio wytrzymali. Niestety misje takie jak ta mają to do siebie, że ciężko unikać wrogich pocisków. Dlatego też skup się na szybkiej eksterminacji przeciwników. Etap nie jest długi, więc przy odrobinie wysiłku przeżyjesz.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 2 - LATAJĄCA FORTECA
Przedmioty : brak
Długa i żmudna misja. Twoim celem jest zniszczenie wszystkich silników latającego monstrum. Jest ich całkiem sporo. Na mapie ciężko je dostrzec gdyż zaznaczone są tam także inne cele stacjonarne, których nie musisz niszczyć. Silniki łatwo rozpoznasz gdyż są okrągłego kształtu. Misję będą Ci utrudniać wrogie Wanzery, dlatego też radzę poruszać się powoli i systematycznie niszczyć wszystko, co wpadnie w zasięg Twojego wzroku. Czyść piętro za piętrem, niczego nie pomijając. Wszystkie silniki są łatwo dostępne, dlatego nie będziesz musiał się bawić w latanie. Gdy zniszczysz wszystkie będziesz mógł wejść do wnętrza bazy w prawym górnym rogu mapy.
Nagrody za wykonanie zadania : 100000 kasy , 50000 pkt. doświadczenia
ETAP 3 - WNĘTRZE LATAJĄCEJ FORTECY
Przedmioty : MSP-50; DCY-40; MIN-40; 1000 kasy; 2000; kasy; 5000 kasy; 8000 kasy; DC3L-RY; SVK-R3; 1/2 bullet; 1/2 HP
Musisz powstrzymać Royce Felder za wszelką cenę. Gdy zejdziesz w pobliże hangarów, porozumie się ona z Tobą za pomocą głośnika. Zaprosi Cię do środka, jeśli jesteś odważny. Barykady z szarych skrzyń należy niszczyć, aby otworzyć sobie drogę dalej. Jeśli żadna z Twoich broni nie działa, zawsze można użyć kul z pistoletu.
W pierwszym pomieszczeniu spotkasz dwa bardzo mocne Wanzery. Stań przy krawędzi ekranu i strzelaj do nich na zmianę z używaniem tarczy. Po chwili obydwaj powinni być martwi. W drugim pomieszczeniu będziesz musiał się zmierzyć z trudniejszym przeciwnikiem.
BOSS - KNIGHT-WANZER MK.II
Z tym typem Wanzera już walczyłeś, więc teraz tylko przypomnę jak się sprawy mają: Po pierwsze boss podlatuje do góry i szybko spada na Ciebie zadając cios z bezpośredniej odległości. Drugi atak to poziomy strzał laserem z dłoni. Jest to atak bardzo szybki i dosyć szkodliwy dla Twojego pancerza. Walcząc z bossem bądź cały czas w ruchu. Korzystaj z metody HOLD, czyli strzelania w jednym kierunku niezależnie od kierunku, w jakim się poruszasz. Pamiętaj także, że przy wykonywaniu wślizgów także celujesz tylko w jedną stronę. Gdy HP bossa spadnie do połowy nadejdzie czas na drugą fazę pojedynku. Boss będzie atakował tak samo, lecz wypuści on w powietrze latającego robota, który strzelać będzie do Ciebie z lasera. Naprawdę skutecznie przeszkadza on w atakowaniu bossa. Możesz zniszczyć robota, lecz po czasie na jego miejsce pojawi się nowy. Twoja taktyka na tą fazę walki nie powinna się zmienić. Weź sobie po prostu do serca radę dotyczącą ciągłego bycia w ruchu.
Po walce możesz przejść do następnego pomieszczenia. Tu czeka Cię kolejna walka.
BOSS - MISSILE-WANZER
Dosyć prosty przeciwnik. Biega nieustannie po całym ekranie i skacze czasami. Jego atak to  odpalenie kilku rakiet, które lecą w Twoją stronę. By ich uniknąć wystarczy się przesunąć bądź użyć tarczy. Jedynym słabym punktem przeciwnika jest jego głowa. Mimo że boss posiada dużo HP, naprawdę jest prosty.
Wreszcie możesz przejść dalej. Zauważysz także, że baza staje się niestabilna na skutek uszkodzeń, jakie spowodowałeś. Od tego momentu będą Cię atakować całe zastępy superWanzerów, które spotkałeś na początku tego etapu. Bądź czujny. Twoim celem jest dostać się na mostek w lewym górnym rogu mapy. Tam gdzie na mapie widać sporo niebieskich kwadratów. Możesz tam iść od razu lub pozbierać przedmioty walające się w zakamarkach fortecy. Jednak w celu pozbierania przedmiotów będziesz musiał wysiąść z swojego, Wanzera, co bardzo skomplikuje Ci zadanie. Jak zwykle wybór należy do Ciebie.
Na końcu mostka spotkasz Royce Felder. Nie będzie zbyt szczęśliwa z tego spotkania. Zaraz potem pojawi się Genoce. Zacznie się kłócić z Royce i zaatakuje ją. Spudłuje jednak i rzuci się za nią w pościg. Zaraz jednak wróci, uszkodzony. Z korytarza wyłoni się ten sam Wanzer, który wcześniej zabił El Presidente. To on uszkodził Genoce a tera ma zamiar wykończyć Ciebie.
BOSS - GUARDIAN-WANZER
Całkiem prosta walka, jeśli wiadomo, co robić. Boss atakuje z bliska swoją halabardą, jednakże robi to bardzo szybko. Na ekranie jest mało miejsca ażeby móc się poruszać i  swobodnie walczyć. Zrób, więc tak. Strzelaj do bossa, gdy ten jest daleko. Gdy się zbliży to podskocz i szybuj tak długo jak to możliwe. Ważne jest, aby szybować w lewym górnym rogu pokoju, gdyż tam jest sporo wolnej przestrzeni. Tym sposobem walka nie powinna być długa.
Gdy zwyciężysz to boss ucieknie. Porozmawiaj chwilę z Genoce, okaże się, że jest zbyt uszkodzony by Ci pomóc. Udaj się korytarzem, do którego uciekła, Royce, aż napotkasz drzwi prowadzące w głąb fortecy. Skorzystaj z nich.
Teraz czeka Cię przeprawa przez mini-labirynt i walka z superWanzerami oraz kilkoma słabszymi przeciwnikami. Droga jest bardzo prosta i bez trudu znajdziesz wyjście. Nie znajdziesz też żadnych przedmiotów do zebrania. W kolejnej sali spotkasz ponownie Guardian-Wanzera. Tym razem kobieta rzuci Ci wyzwanie na śmierć i życie.
BOSS - GUARDIAN-WANZER
Tym razem nie ma żadnych przeszkód ograniczających Ci poruszanie się. Boss walczy tak jak poprzednio, czyli uderza z bliska halabardą. Trzeba być szybkim i skupić się głównie na uciekaniu przed bossem. Trzymaj się stale na dystans a gdy boss zbliży się przeskocz go szybko. Nie powinieneś mieć problemów z tą walką.
Gdy będzie Ci się wydawało, że zwyciężyłeś, boss wyleczy się na full i ponowi ataki. Tym razem zmieni nieco taktykę. Teraz będzie dużo ciężej. Boss do swoich poprzednich ataków doda jeden, który polega na wybiciu się wysoko w górę i ataku halabardą. Z tego też powodu poprzednia taktyka nie sprawdza się już tak dobrze. Proponuję trzymać się blisko krawędzi i czekać na zachowanie bossa. Jeśli podejdzie dosyć blisko to przeskocz go. Jeśli wykona cios w powietrze, szybko prześliźnij się pod nim. To tyle, poradzisz sobie, trzeba przecież w coś wierzyć, nie? :-)
Gdy zabijesz strażnika możesz śmiało iść dalej. Dotrzesz do komnaty, w której spotkasz Royce Felder i jakiegoś profesora podłączonego do tajemniczej aparatury. Wdasz się z nimi w długą dyskusję. Ciężko stwierdzić, o czym będzie rozmowa. Wydaje się, że profesor to ojciec Royce. Aparatura, do której jest podłączony, podtrzymuje go przy życiu. Jednakże, ponieważ uszkodziłeś latającą bazę to zasób energii będzie szybko malał. Starcowi nie pozostało już wiele czasu. Dowiesz się od niego o jego zamierzeniach względem Stacji Orbitalnej. Potem profesor umrze. Podejdź do załamanej Royce i porozmawiaj z nią po raz ostatni. Za moment baza zacznie wybuchać i zostaniesz zmuszony do ucieczki.
Po eksplozji latającego statku-bazy, znajdziesz się na pokładzie Capricorna. Czekać na Ciebie będzie szczęśliwa Brenda oraz... Genoce, któremu udało się jakoś wydostać z statku. Zawrzecie rozejm a Ty postanowisz wybaczyć mu to, że pracował dla niewłaściwej strony. Świat został uratowany.... Niestety tylko na kilka minut.
Stacja Orbitalna jakimś cudem się aktywuje. Co gorsza ostrzela planetę i wymaże z mapy kilka wiosek. Prawdopodobnie jej systemy są w stanie funkcjonować same, pomimo że wszyscy, którzy mieli do nich dostęp, już nie żyją. Genoce postanowi sam sprawdzić, co się dzieje i poleci na stację. Po chwili namysłu i przedyskutowaniu sytuacji z załogą, także postanawiasz działać...
Nagrody za wykonanie zadania : 200000 kasy , 80000 pkt. doświadczenia
MAPA ŚWIATA
Gorąco polecam udać się do U.S.A. i zaopatrzyć w najlepszy dostępny sprzęt. Potem czeka Cię podróż do finałowej lokacji....

EPIZOD 11 - STACJA ORBITALNA

ZARYS FABUŁY - Nadszedł czas na decydującą walkę o losy świata. Musisz powstrzymać Stację przed atakiem na Ziemię.... jeżeli jest to w ogóle możliwe.
ETAP 1 - U PODNÓŻA STACJI
Przedmioty : brak
Trudny etap. Stoisz na pokładzie Capricorna a ten wznosi się coraz wyżej. W czasie tego lotu Będziesz nieustannie atakowany przez wrogie Wanzery, roboty i działka strażnicze. Każde z zagrożeń jest poważne i nie należy go bagatelizować. Najbezpieczniej jest cofnąć się maksymalnie na lewą stronę statku. Tutaj działka będą miały problem z namierzeniem Cię. Etap nie jest specjalnie długi, na szczęście. Na końcu będziesz musiał zniszczyć trzy działka. Gdy to zrobisz Capricorn staranuje Stację i będziesz mógł wejść do środka.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 2 - POZIOM 101
Przedmioty : REP-3; MIN-50; REP-1 x2; SPS-40; 5000 kasy; AID-2; PAL-40
Bardzo trudny etap. Twoim celem jest przedostanie się przez labirynt korytarzy na górny poziom, a dokładnie na jego lewą stronę. Po drodze czekać Cię będzie przeprawa z niesamowicie trudnymi przeciwnikami. Wanzery, które spotkasz strzelają bardzo szybko laserami, które poważnie uszkadzają Twój pancerz. Poziom trudności dodatkowo się zwiększa, jeśli chcesz zbierać przedmioty. W takim wypadku będziesz musiał często podróżować piechotą w wąskich kanałach. Uważaj gdyż przeciwnicy mogą zaczaić się przy skrzyniach. W takim wypadku zniszcz ich z dystansu przy pomocy pistoletu. Nie ryzykuj ataku granatami w wąskich pomieszczeniach. Zniszczenie Giga-Wanzera z pistoletu wymaga trochę cierpliwości, lecz jest konieczne, jeśli kolekcjonujesz przedmioty.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
ETAP 3 - POZIOM 102
Przedmioty : 8000 kasy; 5000 kasy; REP-3; REP-4; 1/2 HP x2; VU-50; 1/4 bullet; CHAFF; AUTOAIM; BOOST; NG-05; EAP-40
Poziom bardzo podobny do poprzedniego, ale dużo trudniejszy. Zagrożenia są te same, co poprzednio, lecz dodatkowo pojawiają się latające kule. Są one, co prawda niezbyt groźne dla Twojego Wanzera, lecz są zabójcze dla człowieka. Zwłaszcza, że bez problemu mieszczą się w kanałach wentylacyjnych. W takim wypadku zwab je w pobliże Wanzera, wsiądź do niego a następnie zabij przeciwnika. Zebranie wszystkich przedmiotów w tym etapie jest jeszcze bardziej skomplikowane i wymaga naprawdę sporo doświadczenia. Wyjście z etapu znajduje się w lewym górnym rogu mapy.
Nagrody za wykonanie zadania : brak
!UWAGA! - POWINIENEŚ MIEĆ 35 POZIOM DOŚWIADCZENIA LUB NAWET WYŻSZY. JEŚLI TAK TO W SKLEPIE W EPIZODZIE 9 MOŻESZ ZAKUPIĆ NAJLEPSZEGO WANZERA (NR.5). DODATKOWO, JEŚLI MASZ MAŁO SPRZĘTU LECZĄCEGO TO JEST TO OSTATNIA OKAZJA DO ZROBIENIA ZAKUPÓW.
ETAP 4 - OSTATECZNA ROZGRYWKA
Przedmioty : 8000 kasy; AID-2; REP-4; 1/2 HP; 1/2 bullet; CHAFF; BULLET
Zaczyna się podobnie jak poprzednio. Twoim celem jest dostać się do windy na samej górze mapy. Będzie dużo łatwiej gdyż nie spotkasz już Giga-Wanzerów. Na Twojej drodze stanie za to mnóstwo latających kul oraz kilka naprawdę wielkich egzemplarzy. Te drugie blokują Ci przejście do windy i musisz je zniszczyć. Nie są zbyt trudnymi przeciwnikami, mimo że mają sporo HP. Na mapie jest sporo przedmiotów, tym razem już nie tak trudnych do zdobycia. Gdy stwierdzisz, że jesteś gotowy wsiadaj na windę na górnym piętrze i dojedź nią do wyjścia. Znajdziesz się w głównym
korytarzu prowadzącym do jednostki centralnej sterującej Stacją Orbitalną. Spotkasz tu także Genoce. Po chwili konwersacji postanowicie działać razem i zniszczyć serce Stacji. Idź za Genoce w prawo aż natraficie na Jednostkę Centralną. Jest broniona grubym pancerzem, na szczęście Genoce ma przy sobie potężny ładunek wybuchowy. Eksplozja będzie tak silna, że zniszczy pancerz Jednostki Centralnej, lecz niestety uszkodzi Wanzera Genoce. Sam musisz stanąć do finałowej walki.
BOSS - C.P.U.
Walka będzie długa i ciężka. W każdym z etapów walki Twoim celem będzie świecący obiekt pośrodku ekranu. Ale po kolei:
Na początku będzie całkiem prosto. Stój na ziemi i strzelaj w kulę, gdy się odsłoni. Posiada ona dwa ataki. Po pierwsze strzela serią pocisków, są groźne, lecz łatwo je ominąć lub zatrzymać tarczą. Drugi atak polega na tym, że boss strzela na podłogę promieniem plazmy. Promień następnie wędruje w Twoją stronę. Przeskocz go, pamiętając, że w momencie, w którym będziesz nad nim, skręci on do góry. Dlatego też skok, który wykonasz powinien być długi. Pamiętaj podczas walki z bossem nic Ci nie daje używanie broni z serii REP, czyli samo naprawiacza.
Gdy boss wyleczy się na full zmieni diametralnie swoją taktykę. Tu może być już gorąco. Z kuli będą wystawać dwa energetyczne węże. Będą się poruszać różnym tempem w Twoją stronę. Musisz omijać ich "głowy" no i oczywiście strzelać w międzyczasie. Najlepszą taktyką jest krążenie wokół ekranu z szybowaniem nad górną krawędzią włącznie. Poza tym trzeba mieć sporo szczęścia żeby się gdzieś nie zaklinować.
Trzeci etap walki jest najtrudniejszym z dotychczasowych. Z kuli będą wylatywać, co pewien czas trzy okrągłe roboty. Te z kolei będą strzelać do Ciebie gradem pocisków. Musisz dużo i szybko się poruszać ażeby obronić się przed nimi. Tarcza na niewiele pomaga, gdyż przeciwnicy mogą strzelać bezpośrednio z góry. Jeśli zniszczysz któregoś robota, na jego miejsce wkrótce pojawi się nowy.
Po ponownym wyleczeniu się, świecąca kula przystąpi do bezpośredniego ataku. Ten etap nie jest wcale trudny, jednakże uszkodzenia spowodowane zetknięciem z kulą są bardzo duże. Taktyka powinna być następująca. Gdy kula zatrzyma się w miejscu odczekaj chwilkę w miejscu a następnie szybko odsuń się z dala od kuli. W ten sposób powinna ona chybić celu. W międzyczasie strzelaj w osłonę kuli. Gdy ją zniszczysz przeżuć swój ogień na kulę. Cierpliwie unikając jej szarży powinieneś wkrótce zwyciężyć.
Gdy boss zginie stacja zacznie eksplodować. Szybko zwiewaj korytarzem po lewej stronie. Gdy spotkasz Genoce biegnij za nim do pomieszczenia z kapsułami ratunkowymi. Na miejscu czeka Cię przykra niespodzianka.... Kapsuła jest tylko jedna. Genoce stwierdzi, że nie ma zamiaru ginąć i postanawia, że o tym, kto skorzysta z kapsuły zadecyduje pojedynek.... Niestety nie masz wyboru i musisz się zgodzić.
Gdy walka się rozpocznie zauważysz, że ani Ty ani Genoce nie odnosicie obrażeń. Co więc musisz zrobić? Wystarczy, że podejdziesz do kapsuły.... Genoce wepchnie Cię do niej i uruchomi system katapulty. To był jego podstęp, ponieważ wiedział, że nie możecie się uratować obydwaj, a Ty byś na pewno nie chciał go zostawić. Będziesz wściekły, ale zdasz sobie sprawę, że to było jedyne wyjście. Kapsuła wystartuje.
Zaczniesz spadać na Ziemię, niestety fala uderzeniowa z eksplodującej Stacji uszkodzi systemy awaryjne w Twoim pojeździe. W niemal ostatniej chwili pomogą Ci Twoi przyjaciele. Wszyscy razem na pokładzie Capricorna wylądujecie na oceanie.
To już koniec. Ty i Brenda stoicie na pokładzie statku i podziwiacie wschód słońca, robiąc plany na przyszłość, hmmm... Być może wspólną przyszłość.
Podczas napisów końcowych dowiesz się losów pozostałych Twoich przyjaciół. Wyczekaj do końca napisów to zobaczysz jeszcze jedną scenkę......... Oddziały wojska znalazły coś niedaleko miejsca, w którym spadły szczątki stacji.... Coś, co wygląda jak zniszczony Wanzer...... Nie znajdą jednak wewnątrz żadnego ciała.
Nagrody za wykonanie zadania:

KONIEC!!!

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 3844
  • Głosy oddane: 5
  • Średnia ocen: 6.4

Komentarze (1)

Gość ~ 17 sierpnia 2009, 16:35
Szkoda, że autor pominął w epizodzie 10, etap 2 o dwóch silnikach pod startem, tam trzeba polatać, a plecakiem trzeba oszczędnie manewrować, aby zanadto nie spaść i nie zniszczyć się ... :D Aha! Myślę, że w Japońskim były nazwy etapów po Angielsku, teraz jest zangielszczenie i prościej by było te nazwy dać, bo czasami stwierdzenie dżungla, góry były nietrafione i dla kilkulatków może być to kłopotliwe ze zrozumieniem autora. Ale tak jest okej. Twoje strategie opierają się na tym by ani kropli krwi nie stracić, jakby repair'ów nie było :] Ja osobiście szedłem jak kamikadze na wszystkich, byłem górą, bo nie mogli zdążyć mnie nawet uszkodzić :D Pozdro. Ocena 7.

Majro

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.