Karty

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

    Grając w "Tournament" lub "Free Play", zdażyć nam się może trafienie na pole oznaczone znakiem zapytania (pole szansy) lub karcianym znaczkiem (od teraz będę to nazywał Mark, tak jak w grze).

  

W takim wypadku niechybnie pojawi się tabelka z 64oma kartami, ułożonymi w kwadracie 8x8. Jedną z nich musimy wyciągnąć



    Zanim wyciągniemy karte, pomyślmy chwilke i rozejrzyjmy się po innych polach. Odkrycie więcej niż 3 kart obok siebie w pionowej lub poziomej linii, jest nagradzane 10G od każdej karty w linii. Jeżeli uda nam się wypełnić pełen rząd lub kolumne (czyli odkryć 8 kart obok siebie), dostajemy 200G. Możemy zatem obrać dwie strategie - albo sami próbujemy stworzyć jak najdłuższą linie albo blokujemy linie przeciwnikom, uniemożliwiając im dorobinie się jakichś większych pieniędzy. Przeciwnicy sterowani przez konsole, zazwyczaj wybierają pierwszą strategie, czyli budują długie linie, nie utrudniając tego innym. Jeżeli mogę coś doradzic, to dobrym pomysłem jest zrobienie przy samym brzegu kwadratu linii, która będzie prostopadła do tych, budowanych przez przeciwników (oni wszyscy robią albo pionowe albo poziome). Jeżeli taka akcja się powiedzie, to uda nam dość do linii 8 odkrytych pól, uniemożliwiając zrobienie tego wyczynu naszym przeciwnikom. Jeżeli jednak nie wyjdzie, to sami zostaniemy odcięci, więc ryzyko pewne jest.



    Przejdźmy może teraz do samych kart. Każda z nich jest oznaczona numerem od 1 do 100. Na naszej planszy, jak nie trudno wyliczyć, znajdują się 64 karty z tej setki, naturalnie wybrane losowo. Efekt karty jest bardzo różny, od zmiany akcji danych dzielnic, poprzez różne teleportacje, na karach i gratyfikacjach finansowych skończywszy. Poniżej zamieszczam opis działania każdej ze stu kart:

1 - Daje ci możliwość zmiany kierunku poruszania się na przeciwny.
2 - Daje dodatkowy ruch.
3 - Pozwala teleportować się na dowolne pole, z wykluczeniem pól szansy i Mark'ów.
4 - Zmusza do oddania 100G wybranemu przeciwnikowi.
5 - Pozwala teleportować się na do wybranego domku.
6 - Pozwala teleportować się na wybrane pole z Mark'iem.
7 - Zwiększa wartość wszystkich domków danego gracza o 7%.
8 - Opłata za postój we wszystkich domkach wzrasta o 30% na jedną kolejke. Gracz wykonuje dodatkowy ruch.
9 - Zawiesza działalność wszystkich domków na jedną kolejke i daje danemu graczowi dodatkowy ruch.
10 - Opłata za postój we wszystkich domkach spada o 50% na jedną kolejkę, a dany gracz wykonuje dodatkowy ruch.
11 - Gracz dostaje od każdego przeciwnika 11G przemnożone przez ilość oczek na kostce.
12 - Pozwala zwiększyć wartość dowolnego domku należącego do gracza.
13 - Wartość wszystkich domków gracza spada o 13%.
14 - Gracz daje wszystkim swoim przeciwniko 30G przemnożone przez ilość oczek na kostce.
15 - Gracz zyskuje 50G przemnożone przez ilość oczek na kostce.
16 - Zwiększa wartość domków na trzech losowych ulicach o 10%.
17 - Gracz otrzymuje gotówkę, równą połowie premii za Level Up (adekwatną do posiadanego Level'u).
18 - Gracz musi sprzedać dowolny ze swoich domków za podwójną cene.
19 - Opłata za postój we wszystkich domkach gracza, zwiększa się o 30% na czas jednej kolejki
20 - Pozwala graczowi zwiększyc wartość dowolnego swojego domku o 20%.
21 - Daje graczowi 10 akcji losowej ulicy.
22 - Daje graczowi możliwość sprzedania dowolnego swojego domku za cene dwukrotnie wyższą (sprzedane pole trafia na aukcje).
23 - Zwiększa wartość wybranego domku o 50%.
24 - Zmusza gracza do sprzedania jednego ze swoich domków za cenę o 200G większą od normalnej.
25 - Opłata za postój na polach gracza spada o 50% na jedną kolejke.
26 - Gracz dostaje procent od każdej tranzakcji przeprowadzonej w danej kolejce (tak jak pole z gwiazdką)
27 - Gracz zyskuje 27G przemnożone przez ilość posiadanych przez niego domków.
28 - Wzywa NPC - Torneko (patrz poniżej listy).
29 - Teleportuje gracza do miejsca, w którym przebywa wybrany przez niego przeciwnik.
30 - Opłata za postój we wszystkich domkach na mapie zmienia się na 100G na czas jednej kolejki.
31 - Cena domków na wybranej losowo ulicy zwiększa się o 10%.
32 - Cena domków na wybranej losowo ulicy zwiększa się o 20%.
33 - Pozwala graczowi sprzedać jeden ze swoich domków za trzykrotnie większą cene.
34 - Wszystkie pola gracza zostają zawieszone na czas jednej kolejki.
35 - Pozwala graczowi sprzedać swoje akcje, po cenie o 35% większej niż normalnie.
36 - Za opłatą 100G, pozwala graczowi wzmocnić jeden ze swoich domków.
37 - Cena akcji losowo wybranej ulicy zwiększa się o 30%.
38 - Pozwala graczowi kupić akcje dowolnej ulicy, po cenie o 10% większej niż normalnie.
39 - Zmusza gracza do zapłacenia 50G jednem przeciwnikowi.
40 - Zmniejsza wartość domków na losowo wybranej ulicy o 20%.
41 - Cena akcji losowo wybranej ulicy zmniejsza się o 10%.
42 - Cena akcji losowo wybranej ulicy zmniejsza się o 20%.
43 - Zmusza gracza do zapłacenia podatku w wysokości 2G przemnożonego przez ilość posiadanych przez niego akcji.
44 - Zmniejsza wartość sąsiadujących z graczem domków o 20%.
45 - Zmusza gracza do zapłacenia podatku w wysokości 20G przemnożonego przez ilość posiadanych przez niego domków.
46 - Gracz traci 150G gotówki.
47 - Zmienia opłate za postój w losowych domkach na całej mapie do 50G.
48 - Cena domków na wybranej losowo ulicy zmniejsz się o 10%.
49 - Cena domków na wybranej losowo ulicy zmniejsz się o 20%.
50 - Gracz przechodzi liczbe pól równą ilości oczek na kostce, podczas jego wcześniejszego ruchu.
51 - Gracz przechodzi o jedno pole do przodu.
52 - Gracz przechodzi o 2 pola do przodu.
53 - Teleportuje gracza do banku.
54 - Za opłatą 100G, teleportuje gracza do banku (gracz może odmówić).
55 - Daje graczowi dodatkowy ruch. Jeżeli gracz trafi w nim na czyjś domek, nie uiszcza opłaty za postój.
56 - Daje graczowi dodatkowy ruch i zmniejsza opłate za postój we wszystkich domkach na mapie o połowe.
57 - Teleportuje gracza do dowolnie wybranego pola na mapie.
58 - Teleportuje gracza do dowolnie wybranego pola na mapie, za wyjątkiem Mark'ów, za opłatą 100G.
59 - Pozwala graczowi kupić akcje dowolnej ulicy, po cenie o 10% mniejszej niż w banku.
60 - Cena akcji losowych ulic wzrasta o 10%.
61 - Gracz zyskuje gotówke w wysokości 10% wartości wszystkich posiadanych przez niego akcji.
62 - Gracz zyskuje gotówke w wysokości 20% wartości wszystkich posiadanych przez niego akcji.
63 - Cena akcji losowo wybranej ulicy wzrasta o 20%.
64 - Cena akcji losowo wybranej ulicy wzrasta o 30%.
65 - Gracz zyskuje możliwość kupna dowolnego domku na mapie, za cene pięciokrotnie wyższą od normalnej.
66 - Gracz zyskuje 10 akcji nadroższej ulicy.
67 - Pozwala graczowi kupić akcje, po cenie takiej jak w banku.
68 - Gracz zyskuje możliwość kupna dowolnego domku na mapie, za cene sześciokrotnie wyższą od normalnej.
69 - Pozwala graczowi sprzedać akcje, po cenie o 20% większej niż normalnie.
70 - Zwiększa Level postaci gracza i daje jej premie za Level Up (przy okazji zdejmuje wszystkie zebrane Mark'i).
71 - Daje graczowi pewną ilość gotówki, proporcjonalną do jego Level'a.
72 - Daje graczowi 20G gotówki, przemnożone przez ilość posiadanych domków.
73 - Pozwala graczowi kupić dowolny, nie zajęty przez nikogo domek.
74 - Zmusza gracza do sprzedania jednego ze swoich domków, za cene dwukronie wyższą niż jego wartość.
75 - Pozwala graczowi kupić dowolny, nie zajęty przez nikogo domek, za cene dwukrotnie wyższą niż normalnie.
76 - Gracz zyskuje 500G gotówki.
77 - Gracz zyskuje po 5 akcji każdej z ulic.
78 - Pozwala graczowi kupić dowolny, nie zajęty przez nikogo domek, za cene o 200G wyższą niż normalnie.
79 - Gracz zyskuje możliwość kupna dowolnego domku na mapie, za cene trzykrotnie wyższą od normalnej.
80 - Losowo zamienia wartość opłaty za domek w wartość akcji.
81 - Sprawia, że wszyscy gracze w następnym ruchu wyrzucą 1.
82 - Zwiększa wartość domków stojących po obu stronach gracza o 10%.
83 - Losowo przemieszcza wszystkich przeciwników.
84 - Zmniejsza opłate za postój w losowo wybranym domku do 1G
85 - Gracz zyskuje 100G przemnożone przez ilość oczek na kostce.
86 - Gracz dostaje po 100G od każdego z przeciwników.
87 - Pozwala graczowi zwiększyć wartość jednego ze swoich domków za darmo.
88 - Zamienia pozycje wszystkich trzech przeciwników.
89 - Wszyscy gracze zyskują jedno Dokodemo Card.
90 - Opłata za postój we wszystkich domkach na mapie wzrasta o 30% na czas trwania jednej kolejki.
91 - Wzywa NPC - Eiko (patrz poniżej listy).
92 - Wzywa NPC - Mini Satan (patrz poniżej listy).
93 - Pozwala graczowi wzmocnić jeden ze swoich domków za połowę ceny.
94 - Wzywa wszystkich NPC (patrz poniżej listy).
95 - Teleportuje wszystkich graczy na pole, na którym stoisz.
96 - Teleportuje wszystkich graczy na pole, na którym stoi wybrany przez gracza przeciwnik.
97 - Cena wszystkich akcji wzrasta o 20%.
98 - Pozwala graczowi kupić dowolny, nie zajęty przez nikogo domek, za cene czterokrotnie wyższą niż normalnie.
99 - Daje graczowi wszystkie cztery marki (jeżeli już ma wszystkie cztery, gracz dostaje Dokodemo Card)
100 - Gracz dostaje Dokodemo Card.

Karty nr. 28, 91, 92 i 95, przyzywają do gry jednego (lub wszystkich) z trzech bohaterów niezależnych, w skrócie nazwanych NPC (od angielskiego "Non-playable character", jaby ktoś nie wiedział). NPC jest oznaczony kolorem fioletowym i wykonuje ruch tuż po graczu, który go wezwał i porusza się losową trasą. Każdy z nich działa na nieco innych zasadach i każdy znika po kilku kolejkach. Oto oni:


Torneko


    Kupiec, występujący w wielu częściach Dragon Quest (dorobił się nawet osobnej gry). Jego rola jest dość prosta, a  sprowadza się do wykonywania ruchów takich jak reszta graczy i płacenia opłat za postój graczom, na których domkach stanie. Poza tym nie robi absolutnie nic.


Eiko


    Znana wszystkim bohaterka Final Fantasy IX, powraca w Itadaki Street Special, aby wspomóc graczy. Będzie się ona poruszała po mapie jak wszyscy inni, a jeżeli jakiemuś szczęśliwcowi będzie dane stanęcie na polu, w którym postanowiła się zatrzymać, gracz dany otrzyma jeden, dowolnie wybrany Mark. Jeżeli gracz ma już wszystkie trzy Mark'i, Eiko sprezentuje mu Dokodemo Card.... no i jak jej nie kochać?


Mini Satan


    Ten mały psotnik z widelcem w ręku, tak samo jak wszyscy inni NPC, skakać będzie po polach losowymi trasami, a  każde pole, jakie on minie, zostaje z miejsca zawieszone na czas trwania jednej kolejki. Potrafi to uratować cię gdy np. musisz przejść przez wypełniony polami wrogów teren, przez który on przebiegł przed chwilą. W większości wypadków jednak, jest ten mały potworek wybitnie denerwujący, bo według prawa Murphy'ego, przeciwnik wejdzie w nasze najcenniejsze pole właśnie wtedy, kiedy będzie ono zawieszone...

    Warto wspomnieć jeszcze, czym jest Dokodemo Card, o którym napisane jest w opisie kilku kart. Ten unikatowy przedmiot może być wykorzystany do zastąpienia dowolnego, posiadanego przez nas Mark'a. Oznacza to, że posiadacz takowej karty, może wrócić na start z trzema zebranymi Mark'ami, a i tak otrzyma Level Up'a. Bardzo przydatne, czyż nie?

    W późniejszym stadium gry, kiedy przejdziemy podstawowe cztery turnieje, dostaniemy dostęp do  gier w trybie Sphere Mode, w którym nie ma kart, i który działa na nieco innej zasadzie. Opis sfer i tego, na czym ten system polega znajdziecie w innym artykule.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 2919

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.