Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
1 - Daje ci możliwość zmiany kierunku poruszania się na przeciwny.
2 - Daje dodatkowy ruch.
3 - Pozwala teleportować się na dowolne pole, z wykluczeniem pól szansy i Mark'ów.
4 - Zmusza do oddania 100G wybranemu przeciwnikowi.
5 - Pozwala teleportować się na do wybranego domku.
6 - Pozwala teleportować się na wybrane pole z Mark'iem.
7 - Zwiększa wartość wszystkich domków danego gracza o 7%.
8 - Opłata za postój we wszystkich domkach wzrasta o 30% na jedną kolejke. Gracz wykonuje dodatkowy ruch.
9 - Zawiesza działalność wszystkich domków na jedną kolejke i daje danemu graczowi dodatkowy ruch.
10 - Opłata za postój we wszystkich domkach spada o 50% na jedną kolejkę, a dany gracz wykonuje dodatkowy ruch.
11 - Gracz dostaje od każdego przeciwnika 11G przemnożone przez ilość oczek na kostce.
12 - Pozwala zwiększyć wartość dowolnego domku należącego do gracza.
13 - Wartość wszystkich domków gracza spada o 13%.
14 - Gracz daje wszystkim swoim przeciwniko 30G przemnożone przez ilość oczek na kostce.
15 - Gracz zyskuje 50G przemnożone przez ilość oczek na kostce.
16 - Zwiększa wartość domków na trzech losowych ulicach o 10%.
17 - Gracz otrzymuje gotówkę, równą połowie premii za Level Up (adekwatną do posiadanego Level'u).
18 - Gracz musi sprzedać dowolny ze swoich domków za podwójną cene.
19 - Opłata za postój we wszystkich domkach gracza, zwiększa się o 30% na czas jednej kolejki
20 - Pozwala graczowi zwiększyc wartość dowolnego swojego domku o 20%.
21 - Daje graczowi 10 akcji losowej ulicy.
22 - Daje graczowi możliwość sprzedania dowolnego swojego domku za cene dwukrotnie wyższą (sprzedane pole trafia na aukcje).
23 - Zwiększa wartość wybranego domku o 50%.
24 - Zmusza gracza do sprzedania jednego ze swoich domków za cenę o 200G większą od normalnej.
25 - Opłata za postój na polach gracza spada o 50% na jedną kolejke.
26 - Gracz dostaje procent od każdej tranzakcji przeprowadzonej w danej kolejce (tak jak pole z gwiazdką)
27 - Gracz zyskuje 27G przemnożone przez ilość posiadanych przez niego domków.
28 - Wzywa NPC - Torneko (patrz poniżej listy).
29 - Teleportuje gracza do miejsca, w którym przebywa wybrany przez niego przeciwnik.
30 - Opłata za postój we wszystkich domkach na mapie zmienia się na 100G na czas jednej kolejki.
31 - Cena domków na wybranej losowo ulicy zwiększa się o 10%.
32 - Cena domków na wybranej losowo ulicy zwiększa się o 20%.
33 - Pozwala graczowi sprzedać jeden ze swoich domków za trzykrotnie większą cene.
34 - Wszystkie pola gracza zostają zawieszone na czas jednej kolejki.
35 - Pozwala graczowi sprzedać swoje akcje, po cenie o 35% większej niż normalnie.
36 - Za opłatą 100G, pozwala graczowi wzmocnić jeden ze swoich domków.
37 - Cena akcji losowo wybranej ulicy zwiększa się o 30%.
38 - Pozwala graczowi kupić akcje dowolnej ulicy, po cenie o 10% większej niż normalnie.
39 - Zmusza gracza do zapłacenia 50G jednem przeciwnikowi.
40 - Zmniejsza wartość domków na losowo wybranej ulicy o 20%.
41 - Cena akcji losowo wybranej ulicy zmniejsza się o 10%.
42 - Cena akcji losowo wybranej ulicy zmniejsza się o 20%.
43 - Zmusza gracza do zapłacenia podatku w wysokości 2G przemnożonego przez ilość posiadanych przez niego akcji.
44 - Zmniejsza wartość sąsiadujących z graczem domków o 20%.
45 - Zmusza gracza do zapłacenia podatku w wysokości 20G przemnożonego przez ilość posiadanych przez niego domków.
46 - Gracz traci 150G gotówki.
47 - Zmienia opłate za postój w losowych domkach na całej mapie do 50G.
48 - Cena domków na wybranej losowo ulicy zmniejsz się o 10%.
49 - Cena domków na wybranej losowo ulicy zmniejsz się o 20%.
50 - Gracz przechodzi liczbe pól równą ilości oczek na kostce, podczas jego wcześniejszego ruchu.
51 - Gracz przechodzi o jedno pole do przodu.
52 - Gracz przechodzi o 2 pola do przodu.
53 - Teleportuje gracza do banku.
54 - Za opłatą 100G, teleportuje gracza do banku (gracz może odmówić).
55 - Daje graczowi dodatkowy ruch. Jeżeli gracz trafi w nim na czyjś domek, nie uiszcza opłaty za postój.
56 - Daje graczowi dodatkowy ruch i zmniejsza opłate za postój we wszystkich domkach na mapie o połowe.
57 - Teleportuje gracza do dowolnie wybranego pola na mapie.
58 - Teleportuje gracza do dowolnie wybranego pola na mapie, za wyjątkiem Mark'ów, za opłatą 100G.
59 - Pozwala graczowi kupić akcje dowolnej ulicy, po cenie o 10% mniejszej niż w banku.
60 - Cena akcji losowych ulic wzrasta o 10%.
61 - Gracz zyskuje gotówke w wysokości 10% wartości wszystkich posiadanych przez niego akcji.
62 - Gracz zyskuje gotówke w wysokości 20% wartości wszystkich posiadanych przez niego akcji.
63 - Cena akcji losowo wybranej ulicy wzrasta o 20%.
64 - Cena akcji losowo wybranej ulicy wzrasta o 30%.
65 - Gracz zyskuje możliwość kupna dowolnego domku na mapie, za cene pięciokrotnie wyższą od normalnej.
66 - Gracz zyskuje 10 akcji nadroższej ulicy.
67 - Pozwala graczowi kupić akcje, po cenie takiej jak w banku.
68 - Gracz zyskuje możliwość kupna dowolnego domku na mapie, za cene sześciokrotnie wyższą od normalnej.
69 - Pozwala graczowi sprzedać akcje, po cenie o 20% większej niż normalnie.
70 - Zwiększa Level postaci gracza i daje jej premie za Level Up (przy okazji zdejmuje wszystkie zebrane Mark'i).
71 - Daje graczowi pewną ilość gotówki, proporcjonalną do jego Level'a.
72 - Daje graczowi 20G gotówki, przemnożone przez ilość posiadanych domków.
73 - Pozwala graczowi kupić dowolny, nie zajęty przez nikogo domek.
74 - Zmusza gracza do sprzedania jednego ze swoich domków, za cene dwukronie wyższą niż jego wartość.
75 - Pozwala graczowi kupić dowolny, nie zajęty przez nikogo domek, za cene dwukrotnie wyższą niż normalnie.
76 - Gracz zyskuje 500G gotówki.
77 - Gracz zyskuje po 5 akcji każdej z ulic.
78 - Pozwala graczowi kupić dowolny, nie zajęty przez nikogo domek, za cene o 200G wyższą niż normalnie.
79 - Gracz zyskuje możliwość kupna dowolnego domku na mapie, za cene trzykrotnie wyższą od normalnej.
80 - Losowo zamienia wartość opłaty za domek w wartość akcji.
81 - Sprawia, że wszyscy gracze w następnym ruchu wyrzucą 1.
82 - Zwiększa wartość domków stojących po obu stronach gracza o 10%.
83 - Losowo przemieszcza wszystkich przeciwników.
84 - Zmniejsza opłate za postój w losowo wybranym domku do 1G
85 - Gracz zyskuje 100G przemnożone przez ilość oczek na kostce.
86 - Gracz dostaje po 100G od każdego z przeciwników.
87 - Pozwala graczowi zwiększyć wartość jednego ze swoich domków za darmo.
88 - Zamienia pozycje wszystkich trzech przeciwników.
89 - Wszyscy gracze zyskują jedno Dokodemo Card.
90 - Opłata za postój we wszystkich domkach na mapie wzrasta o 30% na czas trwania jednej kolejki.
91 - Wzywa NPC - Eiko (patrz poniżej listy).
92 - Wzywa NPC - Mini Satan (patrz poniżej listy).
93 - Pozwala graczowi wzmocnić jeden ze swoich domków za połowę ceny.
94 - Wzywa wszystkich NPC (patrz poniżej listy).
95 - Teleportuje wszystkich graczy na pole, na którym stoisz.
96 - Teleportuje wszystkich graczy na pole, na którym stoi wybrany przez gracza przeciwnik.
97 - Cena wszystkich akcji wzrasta o 20%.
98 - Pozwala graczowi kupić dowolny, nie zajęty przez nikogo domek, za cene czterokrotnie wyższą niż normalnie.
99 - Daje graczowi wszystkie cztery marki (jeżeli już ma wszystkie cztery, gracz dostaje Dokodemo Card)
100 - Gracz dostaje Dokodemo Card.
Karty nr. 28, 91, 92 i 95, przyzywają do gry jednego (lub wszystkich) z trzech bohaterów niezależnych, w skrócie nazwanych NPC (od angielskiego "Non-playable character", jaby ktoś nie wiedział). NPC jest oznaczony kolorem fioletowym i wykonuje ruch tuż po graczu, który go wezwał i porusza się losową trasą. Każdy z nich działa na nieco innych zasadach i każdy znika po kilku kolejkach. Oto oni:
Torneko
Kupiec, występujący w wielu częściach Dragon Quest (dorobił się nawet osobnej gry). Jego rola jest dość prosta, a sprowadza się do wykonywania ruchów takich jak reszta graczy i płacenia opłat za postój graczom, na których domkach stanie. Poza tym nie robi absolutnie nic.
Eiko
Znana wszystkim bohaterka Final Fantasy IX, powraca w Itadaki Street Special, aby wspomóc graczy. Będzie się ona poruszała po mapie jak wszyscy inni, a jeżeli jakiemuś szczęśliwcowi będzie dane stanęcie na polu, w którym postanowiła się zatrzymać, gracz dany otrzyma jeden, dowolnie wybrany Mark. Jeżeli gracz ma już wszystkie trzy Mark'i, Eiko sprezentuje mu Dokodemo Card.... no i jak jej nie kochać?
Mini Satan
Ten mały psotnik z widelcem w ręku, tak samo jak wszyscy inni NPC, skakać będzie po polach losowymi trasami, a każde pole, jakie on minie, zostaje z miejsca zawieszone na czas trwania jednej kolejki. Potrafi to uratować cię gdy np. musisz przejść przez wypełniony polami wrogów teren, przez który on przebiegł przed chwilą. W większości wypadków jednak, jest ten mały potworek wybitnie denerwujący, bo według prawa Murphy'ego, przeciwnik wejdzie w nasze najcenniejsze pole właśnie wtedy, kiedy będzie ono zawieszone...
Warto wspomnieć jeszcze, czym jest Dokodemo Card, o którym napisane jest w opisie kilku kart. Ten unikatowy przedmiot może być wykorzystany do zastąpienia dowolnego, posiadanego przez nas Mark'a. Oznacza to, że posiadacz takowej karty, może wrócić na start z trzema zebranymi Mark'ami, a i tak otrzyma Level Up'a. Bardzo przydatne, czyż nie?
W późniejszym stadium gry, kiedy przejdziemy podstawowe cztery turnieje, dostaniemy dostęp do gier w trybie Sphere Mode, w którym nie ma kart, i który działa na nieco innej zasadzie. Opis sfer i tego, na czym ten system polega znajdziecie w innym artykule.
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.