Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Zaczynając od dnia 71 (misja 20) w Story Mode, możesz w misjach znaleźć specjalne Ordeal Badge i Ordeal Blazon. Zebranie jednej z nich odblokuje daną misję w Challenge (w menu Holo-Mission w Story Mode). Challenge to technicznie te same misje, co w głównym trybie gry, ale dodatkowo urozmaicone w postaci wyzwań, jak zaliczenie misji w jak najkrótszym czasie, czy całkowicie unikając obrażeń. Żeby było jeszcze ciekawiej, siła nieprzyjaciół jest zwiększona, a na Roxasie wprowadzone są ograniczenia, jak blokada magii, przedmiotów, czy maksymalnego poziomu. W większości, misje mają tylko jedną wersję wyzwań, odblokowane poprzez Ordeal Badge, jednak część ma dodatkowy Ordeal Blazon, otwierające drugą wersję, zwykle trudniejszą od Badge.
Po co te wszystkie wyzwania? Zaliczenie misji z jak najlepszym wynikiem wynagrodzi Roxasa w postaci Challenge Sigil, do 3 na misję. Te można wymienić u Moogle na panele, które tylko tym sposobem można zdobyć. Dodatkowo, zdobycie przynajmniej 1 Sigil na zadanie jest wymagane do odblokowania Secret Report na dany dzień w dzienniku Roxasa.
Część łatwiejszych misji możesz spróbować zaliczyć w czasie zaliczania Story Mode. Dzięki temu wcześnie odblokujesz kilka przedmiotów, broni oraz dodatkowe sloty na panele, które mogą trochę ułatwić dalszą rozgrywkę. Trudniejsze zostaw po zaliczeniu gry, gdy będziesz miał lepszy ekwipunek i wyższy poziom doświadczenia, choć część z nich jest na tyle utrudniona, że będziesz potrzebował czegoś więcej (ze szczęściem włącznie). Opis piszę, po zaliczeniu głównego wątku, używając głównie Zero Gear (jedna z najlepszych broni) i posiadając poziom 70 wzwyż, czyli subiektywnie mogę uznać niektóre misje za łatwe, choć w środku gry mogą być o wiele trudniejsze.
Ogólne porady w zależności od rodzaju misji:
Misja czasowa
Twoim priorytetem jest zaliczenie głównego celu misji, wszystko inne najlepiej ignoruj. Jeśli masz dostać się z punktu A do B, zmierzaj do B, walcząc tylko z przeciwnikami, których zabić musisz. Jak tylko zaliczysz cel, wracaj do Dark Portal. Na miejscu masz jedną denerwującą część. Musisz dodatkowo po dostaniu się do wyjścia, oglądnąć go i wybrać odpowiedź yes, w czym gra nie pomaga, domyślnie zaznaczając no, a czas przy wyborze odpowiedzi dalej leci. Te kilka sekund może odebrać ci jeden sigil, więc nie klep nerwowo A, jak tylko otworzysz okienko, bo stracisz jeszcze więcej czasu. Dla ułatwienia, przy przerywnikach fabularnych czas jest zatrzymany, więc nie musisz się śpieszyć ze skipem.
Z umiejętności obowiązkowo Air Slide i Glide, maksymalnie ulepszone. Poruszaj się używając głównie tych dwóch zdolności, czyli wyskocz w powietrze, użyj Air Slide, a po ostatnim skoku, szybko przełącz na Glide. Przy poprawnym przejściu, Glide powinien mieć maksymalną prędkość. Wymaga to trochę praktyki i przyzwyczajenia, ale potem będziesz śmigał po misjach bez problemu. Możesz założyć Haste, jeśli wolisz, ale zdecydowanie szybciej dolecisz do celu. Z kluczy najlepiej Zero Gear, z podpiętymi Sight Unit, oraz Critical Sun. Obrażenia krytyczne zadają więcej obrażeń, a czym częściej wypadają, tym szybciej skończysz walkę. Staraj się być agresywny, atakuj jak najczęściej, możesz wziąć na siebie kilka uderzeń (dla Limitu czasami nawet pomaga), ale nie przesadzaj.
Unikaj obrażeń
Zdecydowanie zachowuj się defensywnie. Trzymaj dystans od przeciwnika i uderzaj dopiero, gdy wykonuje dłuższą przerwę między atakami. Dokładnie poznaj zachowanie przeciwnika i nie szarżuj bezmyślnie. Lepiej poczekać na następny atak, niż nadziać się na kontrę, która odpierze ci kolejne znaczki. Jeśli nie jest blokowana i przeciwnik nie jest odporny, to staraj się głównie używać czarów z bezpiecznej odległości.
Nie pudłuj atakami
Osobiście najtrudniejsze wyzwanie, ponieważ bardzo łatwo można przy nim stracić sigile. Żeby powiększyć poziom trudności, w większości nie możesz używać magii ofensywnej, więc zostaje ci używanie klucza. Pierwsze co najlepiej jest wziąć jest klucz, który wykonuje przy pierwszym ataku długą sekwencję zamachów, np. Rage Gear, lub Nimble Gear. Gra uznaje pojedynczy atak jako jedno naciśnięcie przycisku A. Dopóki trafisz przynajmniej raz w sekwencji zamachów, gra uzna to za trafienie (mimo iż technicznie spudłowałeś resztą zamachów). Co do batalii, bez dobrej znajomości zachowania przeciwnika, daleko nie zajdziesz. Najważniejsze, to atakować, gdy przeciwnik odpoczywa po wykonaniu własnego ruchu, atakuj tylko raz będąc jak najbliżej celu, redukując ryzyko nietrafienia.. Nie przedłużaj kombo, tylko daj wrogowi wykonać kolejny atak. Nie szarżuj bezmyślnie.
Atakuj jak najmniej
Wyzwanie po prostu chce, żebyś używał tylko magii. Tak więc na misję weź jak najwięcej ładunków zaklęć oraz kilka Hi-Ether, lub Elixir jeśli posiadasz. Nie używaj klucza, tylko magię ofensywną.
Unikaj podskoków
Najlepiej użyj zaklęć Fire i Thunder do zniszczenia celów. Zacznij od łatwo dostępnych. Skacz tylko w ostateczności i staraj się wybić jak najwyżej, żeby skok nie zmarnować. Jeśli cel jest w miarę nisko, możesz użyć Lock-On i zaatakować kluczem. Za skok gra uznaje naciśnięcie przycisku B. Automatycznie wybicie towarzyszące atakowi nie jest liczone jako podskok, więc możesz je użyć, jeśli wiesz jak.
Zbierz serca
W większości nie powinno być wymagane, ale staraj się zabijać kolejne Heartless w jak najkrótszych odstępach czasu. Dostajesz wtedy trochę więcej serc niż zwykle.
Zbierz jak najwięcej Munny
Jak wyżej, zabij wszystko na swej drodze, zbierając gubione pieniądze. Dla ułatwienia możesz wziąć ulepszony Treasure Magnet.
Wypełnij pasek misji
Prościzna, zrób to co robiłeś w głównej części gry, uważając tylko na utrudnienia wynikające z wyzwania.
Misja nr - numer misji
Cel - główny cel misji
Wyzwanie - za co oraz ile za jaki wynik dostajesz sigile
Ograniczenia - dodatkowe utrudnienia w czasie misji.
Twilight Town
Misja 7
Cel: Zbierz serca
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:45
2 - 2:20
1 - 2:40
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +8
Prosta misja. Od początku leć w kierunku dworca, walcząc po drodze z grupą Yellow Opera i Possessor, oraz z Yellow Opera i Crimson Tango przed samym dworce. Po zaliczeniu, szybko wracaj do Dark Portal.
Misja 8
Cel: Zabij Watchers
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:40
2 - 1:55
1 - 2:10
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +8
Koncentruj uwagę na zabijaniu tylko celów misji. Pierwszego Watchera masz w lokacji startowej. W Station Heights jest dwóch w dolnej części wzniesienia, a na Sandlot reszta. Po wszystkim wycofuj się szybko do Dark Portal.
Misja 9
Cel: Zbierz serca
Wyzwanie: Zdobądź jak najwięcej Munny
3 - 201
2 - 150
1 - 130
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +9
Dziecinnie proste wyzwanie. Żeby mieć dość kasy, musisz zabić wszystkie Dire Plant, a na dokładkę Zip Slasher. Jeśli okaże się, że wciąż brak ci kasy na zaliczenie z 3 sigilami, dobij Shadowsy.
Misja 11
Cel: Zabij Guardian
Wyzwanie: Zdobądź jak najwięcej punktów serc
3 - 450
2 - 430
1 - 400
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +9
Cóż mogę powiedzieć, na drodze do bossa zabij wszystko na swej drodze. W Underpass przebadaj całą okolicę, żeby niczego nie przegapić.
Misja 11sp
Cel: Zabij Guardian
Wyzwanie: Wykonaj jak najmniej podskoków
3 - 1
2 - 2
1 - 3
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +14
Potrzebujesz tylko jednego skoku w Underpass, by dostać się na centralną część lokacji. Otwarłszy pierwszą bramę, uważaj, by zeskoczyć na wyższą półkę z drugim przełącznikiem. Ogólnie, trzymaj kciuk z dala od przycisku B. Pamiętaj, że wyskoki automatyczne przy ataku nie są liczone.
Misja 13
Cel: Zabij Deserters
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 0:55
2 - 1:10
1 - 1:30
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +7
Szybko wejdź na Sandlot i zabij najbliższy cel. Reszta powinna sama do ciebie przychodzić.
Misja 14
Cel: Zabij Darkside
Wyzwanie: Unikaj otrzymywania obrażeń
3 - 2
2 - 5
1 - 8
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +13
Darkside nie jest trudnym przeciwnikiem, żeby nie dało się unikać jego ataków. Dla pewności, pozbądź się Shadow, jak tylko skończy je przyzywać. Ogólnie, przy wyższych poziomach powinien ulec w sekundy, zanim zaczniesz się martwić unikami.
Misja 14sp
Cel: Zabij Darkside
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:45
2 - 3:10
1 - 4:10
Ograniczenia: Blokada magii ofensywnej
Poziom nieprzyjaciół +60
Ze względu na spory skok w poziomie doświadczenia, musisz poczekać aż zdobędziesz sporą liczbę lv up, by mieć szansę zdążyć choć na jeden Sigil. Ogólnie, bądź agresywny, atakuj głowę, gdy jest nisko, a jak nie jest, wal po łapach. Nie baw się z Shadows.
Misja 17
Cel: Zabij Tailbunker
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:40
2 - 2:05
1 - 2:30
Ograniczenia: Blokada przedmiotów leczniczych
Poziom nieprzyjaciół +4
Szybko leć na Tram Common. Jeśli masz wysoki poziom, to ptaszysko długo nie pożyje.
Misja 17sp
Cel: Zabij Tailbunker
Wyzwanie: Nie pudłuj atakami kluczem
3 - 0
2 - 3
1 - 10
Ograniczenia: Blokada magii ofensywnej
Otrzymujesz 30% więcej obrażeń
Poziom nieprzyjaciół +18
Zdecydowanie polecam na tą misję Rage Gear+, lub podobny Keyblade z długim pierwszym ciosem w powietrzu. Walcząc, poczekaj na ruch przeciwnika. Jak tylko go wykona, podleć i zaatakuj, tylko raz. Jeśli wziąłeś polecaną broń, Roxas wykona 3 zamachy przy jednym ataku, co da ci 3 szansę na trafienie. Pamiętaj, po ataku wycofaj się i czekaj na następny ruch wroga. Nie ryzykuj za bardzo, nie możesz spudłować ani raz. Czasami jest lepiej przeczekać jeszcze jeden atak, zamiast ryzykować nagłą ucieczkę celu.
Misja 20
Cel: Zniszcz Shadow Globs
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:20
2 - 2:10
1 - 2:30
Ograniczenia: Otrzymujesz 20% więcej obrażeń
Poziom nieprzyjaciół +4
Dla pewności weź High Jump oraz kilka zaklęć Fire. Musem jest ulepszony Glide i Air Slide. Czasu jest mało, więc ruszaj się szybko. Zmierzaj w kierunku Tram Common, niszcząc po dwa guzy w Back Street i Sandlot. Na miejscu musisz szybko zniszczyć jeszcze 4. Najlepiej użyj Fire, żeby szybko zniszczyć cele z dystansu, po czym skup się na kolejnym guzie. Od razu od wejścia masz guz na budynku za mostkiem. Następny na wysokim budynku po prawej. Stąd prosto na północ, na niskim budynku, a ostatni między budynkami w centrum. Teraz szybko wycofuj się do wyjścia (dla ułatwienia, automatycznie masz przy portalu koniec).
Misja 25
Cel: Zbierz emblematy Organizacji
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:40
2 - 2:00
1 - 2:50
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +2
Zdobycie 15 emblematów nie powinno być problemem, jeśli jesteś szybki. Na dzień dobry masz jeden za miejscem startu. Resztę zbierz lecąc przy obrzeżach lokacji. Możesz też przelecieć przez centralną część.
Misja 44
Cel: Zabij Avalanche
Wyzwanie: Wypełnij pasek misji
3 -
2 -
1 -
Ograniczenia: Blokada magii ofensywnej
Powtórka z głównej gry. Najpierw zbierz emblematy, zostawiając Avalanche na sam koniec. Emblematy zbieraj, gdy mają wokół siebie błękitny okrąg. Jeśli zniknie, zabij pobliskiego Heartless. Niestety musisz w podziemiach zabić pierwszego napotkanego Poison Plant (bez magii niestety), żeby móc otworzyć bramę. Za nią od razu otwórz drugą i chwyć emblemat w środku pokoju. Jeśli będziesz szybki, nie będziesz musiał walczyć z drugą rośliną, oszczędzając tym samym czas. Walcząc z Avalanche, dopóki masz High Jump, to powinieneś go dosięgnąć.
Misja 56
Cel: Zabij obydwa gigantyczne Heartless
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 3:30
2 - 4:00
1 - 5:00
Ograniczenia: Blokada przedmiotów leczniczych
Otrzymujesz 30% więcej obrażeń
Prościzna. Walcząc z Heat Blade pamiętaj, by zacząć od zabicia (lub szybkiego ogłuszenia) Barier Master, po czym zamęcz go Blizzarą. Na koniec dostań się szybko przed dworzec i zabij drugiego z bossów.
Misja 59
Cel: Zbierz shining shards
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 2:10
2 - 2:40
1 - 3:10
Ograniczenia: Blokada przedmiotów leczniczych
Poziom nieprzyjaciół +1
Musisz tylko szybko zabić trzech Guardianów (powinni paść po 2-3 ciosach z Zero Gear), wziąć ich Shining Shard i uciekać do wyjścia. Osobiście zabiłem dwóch na północy mapy (przy schodach i w ślepym placyku) i wracając do wyjścia, trzeciego na budynkach w centrum.
Misja 74
Cel: Znajdź oszusta
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:30
2 - 2:00
1 - 2:30
Ograniczenia: Blokada magii leczniczej
Blokada przedmiotów leczniczych
Stojąc na ziemi, tracisz HP
Powodzenie po części zależy od złośliwości komputera. Osobiście zrobiłem ją używając Zero Gear, ale teoretycznie lepiej wziąć jakąś szybszą broń (siła tutaj nie gra roli). Szybko wskakuj w podziemia i zajmij się celem. Jeśli jak ja używasz Zero Gear, atakuj na ziemi, żeby szybciej trafić go 3 razy. Jak tylko zniknie, znajdź go na mapie i natychmiast leć do niego. Powtarzaj, aż w końcu ucieknie na południe, gdzie otworzy przejście do drugiej części tuneli, gdzie powtarzaj gonitwę, aż celowi się odechce walki.
Misja 75
Cel: Zabij oszusta
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 3:20
2 - 5:00
1 - 7:00
Ograniczenia: Blokada magii leczniczej
Blokada przedmiotów leczniczych
Przez całą misję, tracisz HP
Denerwująca misja, choć nie taka trudna, jeśli zna się sposób. W pierwszej części musisz szybko zabić grupę Mega-Shadow na Sandlot. Prościzna z Zero Gear, możesz się posłużyć Blizzara w większe skupiska. Jeśli dostajesz baty i wyskoczy ci Limit Break, możesz użyć, choć może to utrudnić drugą część, czyli gonitwa za Xion. O tyle denerwująca jest ta część, iż dziewczyna nagminnie lubi używać Dodge Roll, lub przeskakiwać za Roxasa. Nie muszę wspominać, że masz denerwujący ogon w postaci Heartless (jeśli masz ich za dużo, to szybko pozbądź się natrętów Blizzarą, szczególnie Storm Bomb). Możesz w ostateczności użyć Limit Break, jeśli HP na to pozwala. Wymachując, sprawdź na mapie gdzie dziewczyna ucieka w środku chaosu. Jak ci zostanie jeszcze trochę czasu, podleć do niej i wyładuj resztę limitu. Nie martw się traconym HP, jednorazowo zadziała Auto-Life, jeśli go założyłeś.
Misja 89
Cel: Zabij 6 gigantycznych Heartless
Wyzwanie: Unikaj otrzymywania obrażeń
3 - 5
2 - 15
1 - 20
Ograniczenia: Otrzymujesz 50% więcej obrażeń
Poziom nieprzyjaciół +10
5 to niestety niewielki margines błędu. Największym zagrożeniem uważam Orcusa. Wciąż polecam używać Block z podpiętym Round Block, gdy zacznie latać jego miecz. Drugim na liście jest Powered Armor. Uderzaj szybko i krótko w przerwach między atakami. Reszta nie powinna być trudna do zabicia. Możesz z łatwością zabić zaklęciami (polecam Blizzara i Fire). Na wszelki wypadek, nie zaczynaj walki z Dustflyer.
Misja 89sp
Cel: Zabij 6 gigantycznych Heartless
Wyzwanie: Zbierz jak najwięcej punktów serc
3 - 800
2 - 600
1 - 210
Ograniczenia: Poziomu ograniczony do 60
Blokada magii leczniczej
W porównaniu z powyższym wyzwaniem, prostsza misja. Zabij całą szóstkę, jak w normalnej misji. Jeśli chcesz wszystkie 3 Sigile, to niestety musisz dodatkowo walczyć z Dustflyer.
Misja 92
Cel: Xion
Wyzwanie: Unikaj otrzymywania obrażeń
3 - 48
2 - 72
1 - 88
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 60
Poziom nieprzyjaciół +15
Twórcy byli dość hojni, dając ci tak dużą ilość błędów które możesz popełnić w tej długiej walce. W pierwszych trzech fazach trzymaj dystans i czekaj na ruch Xion. Gdy zaatakuje, szybko podleć, zaatakuj szybką serią i odleć. W ostatniej fazie możesz pozwolić sobie na trochę więcej, tylko uważaj gdy się gotuje na atak. Możesz blokować, jeśli to zamach mieczem, lub zaklęcie gravity.
Misja 92sp
Cel: Xion
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 10:00
2 - 12:10
1 - 14:10
Ograniczenia: Blokada magii leczniczej
Poziom nieprzyjaciół +30
Walka długa, a czasu nie za dużo. Staraj się być agresywny. Powinieneś z Zero Gear trafić ją dwoma kombosami między jej atakami, ale uważaj na jej Sonic Blade, Ragnarok i Ars Arcanum w trzech pierwszych fazach oraz limity w ostatniej. Gdy ona atakuje, możesz rzucić zaklęcia, ale nie ryzykuj przy powyższych atakach. Najważniejsze to nie dopuścić ją do leczenia. Będzie próbować, gdy zostanie jej:
1 faza: 1 pasek
2 faza: 2,5 paska
3 faza: 3.5 paska i 2 paski
Uważaj przy drugiej fazie. Jeśli ma blisko 2,5 paska, a nagminnie używa Ragnarok, nie atakuj, tylko poczekaj, aż przestanie. Możesz zaryzykować, ale musisz uderzyć ją szybko, uciekając przed promieniami.
Wonderland
Misja 55
Cel: Zbierz emblematy Organizacji
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 2:25
2 - 3:00
1 - 3:40
Ograniczenia: Otrzymujesz 20% więcej obrażeń
Poziom nieprzyjaciół +1
Głównym problemem nie są same emblematy, ale o tym za chwilę. Zacznij od zmniejszenia się w Bizzare Room, po czym zabierz 4 z pokoju, 2 z przejścia do zamku Królowej, kolejne 3 w samym pałacu i reszta w lesie. Teraz zaczyna się trudna część. Żeby dostać się do wyjścia, musisz napić się z butelki w Bizzare Room, ale jest mały haczyk. Żeby pojawiła się komenda, w pobliżu Roxasa nie mogą znajdować się żadne Heartless, a w pokoju jest ich sporo. Co najlepiej polecam zrobić, to dostać się do pokoju z Lotus Forest poprzez wyjście w lewym dolnym rogu mapy (na liściastej półce). Zaczynając w powietrzu, szybko podleć na stół. Jeśli wywołasz jakieś Heartless, szybko zabij je zaklęciami, nie zeskakując ze stołu (Gigas Shadow też da się spokojnie zbombardować). Jak tylko znikną przeszkadzacze, pij z butelki i szybko do wyjścia.
Misja 57
Cel: Zabij Commanders
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:25
2 - 2:00
1 - 2:30
Ograniczenia: Blokada przedmiotów leczniczych
Otrzymujesz 30% więcej obrażeń
Czasu bardzo mało. Samo zabicie 3 Commanderów to prościzna (zaklęcia), ale głównym problemem jest szybkie prześlizgnięcie obok strażników w labiryncie. Najwięcej czasu tracisz zaczynając od zabicia drugiego celu. O ile pierwsza grupa, chodząca w kółko głównie spawalnia, to przy drugiej (i ostatniej) musisz wykorzystać pierwszą okazję na przejście, na co masz prawie pół sekundy. Masz oczywiście potem dłuższe okienko, ale tracisz jeszcze więcej sekund na czekaniu, co może zadecydować o stracie sigila. Żeby gra niebyła bardziej złośliwa, po zabiciu ostatniego celu marnuje dodatkowe 3 sekundy na pokazanie Mission Complete, przed utworzeniem portalu.
Misja 63
Cel: Zniszcz Shadow Globs
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 2:30
2 - 3:00
1 - 3:30
Ograniczenia: Blokada magii leczniczej
Stojąc na ziemi, tracisz HP
Podobny problem co w misji z emblematami. Szybko załatw jak najwięcej guzów, na drodze do Lotus Forest (w Bizzare Room możesz pokusić się zabijając kilka Shadow zaklęciami, ale nie przesadzaj). Jak tylko zaliczysz minimum misji, dostań się pokoju przez lewe-dolne przejście w lesie, wyląduj Glidem na stole i jeśli nikogo nie ma, pij i uciekaj do wyjścia.
Misja 69
Cel: Zlikwiduj zagrożenie Heartless
Wyzwanie: Unikaj otrzymywania obrażeń
3 - 10
2 - 15
1 - 20
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +22
Stojąc na ziemi, tracisz HP
Zabić dwóch Tricksterów to nie problem. Polecam używać Blizzara, lub Thundaga. Kluczem też sobie poradzisz, ale uważaj żeby kolega atakowanego był daleko i nie atakuje (jak i cel). Polecam wziąć kilka Panacea na wypadek, gdybyś złapał burning, przy którym gra liczy każdy spadek HP jako uderzenie. Na szczęście to co tracisz ze stania na ziemi nie jest liczone.
Misja 69sp
Cel: Zlikwiduj zagrożenie Heartless
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 2:15
2 - 3:20
1 - 5:00
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +30
Stojąc na ziemi, tracisz HP
Może być bardzo trudno wyrobić się w czasie. Wal ile możesz, używaj zaklęć (szczególnie Blizzara, ale uważaj żeby nie zaczęli chodzić, bo będziesz musiał czekać, aż zaklęcie samo zniknie), nie zważaj na obrażenia, nawet lepiej, dawaj się oberwać, żeby móc wcześniej użyć Limit Break. Pamiętaj, najpierw jednego zmęcz, po nim zabij kolegę i w końcu pierwszego, zanim nie wskrzesi braciszka.
Misja 81
Cel: Zabij Emerald Serenade
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 4:05
2 - 4:35
1 - 5:05
Ograniczenia: Otrzymujesz 50% więcej obrażeń
Poziom nieprzyjaciół +17
Z Emerald Serenade powinieneś pamiętać jak sobie radzić. Jeśli nie, to przypominam dwa czary: Blizzara i Fire (możesz ostatni zastąpić Fira jeśli chcesz). Szybko dostań się do zachodniego labiryntu, podrzucaj Blizzara na drodze celu i jak tylko zamarznie, Fire i szybko kluczem, jeśli zdążysz. Jak masz szczęście, to dodatkowo chwyci burning, co odbierze dodatkowe HP. Teraz leć w przeciwnym kierunku ruchu celu, a jak tylko będziesz blisko, przygotuj nową pułapkę, powtarzaj aż padnie. Nie marnuj czasu na Grey Caprice.
Misja 85
Cel: Zbierz serca
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 5:00
2 - 6:00
1 - 6:30
Ograniczenia: Blokada magii leczniczej
Stojąc na ziemi, tracisz HP
Czasu masz aż za dużo. Przygotuj jak najwięcej zaklęć, ile potrafisz. Grey Caprice i Striped Aria powinieneś szybko zabić jednym zaklęcie (Grey nawet powinien szybko paść pod kluczem), przy Sapphire Elegy najlepiej zablokować jego atak, bo trudno liczyć, żeby nie uciekł. Zacznij od szybkiego oczyszczenia Bizzare Room, co dodatkowo ułatwi spokojne picie z butelki, po czym zabijaj wszystko w kierunku Lotus Forest (poza Nova Shadow, który nie ma serca).
Olympus Coliseum
Misja 39
Cel: Zbierz serca
Wyzwanie: Wykonaj jak najmniej podskoków
3 - 1
2 - 3
1 - 6
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 13
Poziom nieprzyjaciół +1
Trzymaj kciuk od skoku daleko. Zabij wszystkich na zewnątrz i grubasa na arenie. Wykonując wyzwanie Phila nie patrz nawet na beczki, tylko zabijaj nieprzyjaciół kluczem. Masz zebrać serca, nie punkty.
Misja 40
Cel: Zabij Deserters
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 2:25
2 - 2:40
1 - 3:10
Ograniczenia: Otrzymujesz 20% więcej obrażeń
Poziom nieprzyjaciół +2
Jak z Deserterami, wparuj na arenę, zabij najbliższy cel, blokuj, zabij ogłuszonych kolegów zmarłego. Soldier mogą trochę przeszkadzać, ale na szczęście czasu jest całkiem dużo.
Misja 41
Cel: Zabij Morning Star
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:40
2 - 2:00
1 - 2:20
Ograniczenia: Blokada magii ofensywnej
Poziom nieprzyjaciół +2
Misja byłaby prosta, gdyby nie blokada magii. Musisz liczyć na trochę szczęścia i na to, że cel będzie często wpadał na twój blok i szybko stanie. Wtedy bez litości, atakuj kiedy możesz, uważając na skoki. Co ciekawe, blokada nie obowiązuje Xigbara, czyli może rzucić Aero wcześnie, ale jak to z AI bywa, nie zawsze zrobi to co chcesz.
Misja 41sp
Cel: Zabij Morning Star
Wyzwanie: Nie pudłuj atakami kluczem
3 - 1
2 - 5
1 - 10
Ograniczenia: Blokada magii ofensywnej
Poziom nieprzyjaciół +19
Polecam ponownie Rage Gear+. Zatrzymaj cel i czekaj jak wykona podskok. Przybliż się jak najbliżej i wykonaj jeden atak i ponownie czekaj na skok. Może i działka będą przeszkadzać, ale nie radzę przy nich ryzykować nietrafienie.
Misja 61
Cel: Zlikwiduj zagrożenie Heartless
Wyzwanie: Unikaj otrzymywania obrażeń
3 - 6
2 - 35
1 - 50
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 20
Blokada magii ofensywnej
Czyli zalicz pierwsze zawody. Margines błędu hojny, ale łatwo stracić sigil w drugiej rundzie, przy Hover Ghost, które potrafią być nieprzewidywalne. Raz uciekają, a innym zbliżają się ze swymi szponami, nie wspominając o teleportacji i opętaniu. Oprócz nich uważaj jeszcze przy Xigbar (lataj wokół niego, aż zaatakuje, wtedy kontruj). Ostatni przeciwnik, Guard Armor, jest na szczęście powolny i przewidywalny. Gdy się rozdzieli, odleć z dala od nóg, żebyś mógł spokojnie zniszczyć ręce. Pamiętaj, najpierw czekaj na atak i wtedy kontra.
Misja 61sp
Cel: Zlikwiduj zagrożenie Heartless
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 6:55
2 - 7:25
1 - 8:25
Ograniczenia: Blokada magii ofensywnej
Poziom nieprzyjaciół +30
Czasu masz sporo, choć to zasługa sporego przepakowania Heartless. Najlepiej jest używać beczki, jeśli możesz (choć wiem że te bywają nieprzewidywalne jeśli chodzi o trafienie), szczególnie pomocne są przy walce z Tailbunker (4 runda). Dobrze, jeśli szczęście ci sprzyja i podrzuca ci beczki z dynamitem. Ponownie najwięcej problemów możesz mieć z Hover Ghost. Przy Guard Armor, nie okazuj litości, tylko wal ślepo dając się trafić, w końcu Limit Break zawsze pomaga.
Misja 73
Cel: Pokonaj Heartless w zawodach
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 3:30
2 - 5:00
1 - 6:00
Ograniczenia: Blokada magii leczniczej
Poziom nieprzyjaciół +3
Heartless nie są już tak potężni jak wyżej, ale czasu za to mniej. Większość potyczek z łatwością załatwisz magią i kluczem. Dłużej możesz przystać przy rundzie drugiej, walcząc z działkami. Osobiście nie marnowałem czasu na beczki, tylko z maksymalnym High Jump wskakiwałem na półkę i ładowałem w Heartless Blizzarą ile mogłem, staraj się przeskakiwać między celami, żeby utrudnić im celowanie. Ostatnim dłuższym wyzwaniem jest Stalwart Blade. Nie martw się HP, tylko ładuj w niego kluczem, aż będziesz mógł użyć Limit Break. Pamiętaj, by odbijać jego błyskowe szarże. Na koniec niestety musisz jeszcze do Dark Portal.
Misja 84
Cel: Zabij Scorching Sphere
Wyzwanie: Unikaj otrzymywania obrażeń
3 - 0
2 - 1
1 - 2
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 45
Otrzymujesz 50% więcej obrażeń
Nie jest trudna misja, tylko musisz patrzeć gdzie ląduje boss. Przed misją weź sporo Blizzara, a na początku walki szybko podleć na środek areny i uderz go zaklęciem, zanim nie rozkręci się na dobre.
Misja 84sp
Cel: Zabij Scorching Sphere
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 0:45
2 - 1:00
1 - 1:30
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 40
W czasie misji, tracisz HP
Czasu strasznie mało, nawet na jeden sigil, a co dopiero na komplecik. Weź ze sobą Blizzara i Zero Gear. Dla dodatkowej pomocy możesz wziąć akcesorium Extreme. Może i zaczynasz z 1 HP, ale chodzi tu o szybki dostęp do limitu. Oczywiście, Glide i Air Slide jak najwyżej. Dodatkowo wyłącz AI w menu, inaczej Xigbar będzie psuł Freeze. Od samego początku, leć jak najszybciej na arenę. Gdy zobaczysz bossa, leć na środek i rzuć Blizzara, zanim ucieknie. Jeśli nie zdążysz, lub za pierwszym zaklęciem zamarznie, możesz zaczynać od nowa. Gdy tylko zacznie się czołgać, pozwól mu się zaatakować, co powinno zdjąć cię do krytycznego stanu (pomiń ten krok, jeśli wziąłeś Extreme). Teraz rzucaj Blizzara, dopóki nie dostanie statusu Freeze, wtedy odpalaj Limit Break, uważając, by Roxas nie interesował się nagle beczkami. Jak tylko przeciwnik zginie, leć do wyjścia, nie czekając na zmianę muzyki. Musisz szybko dostać się do Dark Portal i wybrać Yes, żeby zatrzymać nieubłagany czas.
Agrabah
Misja 16
Cel: Zabij Fire Plants
Wyzwanie: Wypełnij pasek misji
3 -
2 -
1 -
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +4
Dla zaliczenia 3 Sigili, musisz dodatkowo dobić trzy dodatkowe kwiatki, ukrywające się na północno-zachodnim budynku na Agrabah Street.
Misja 18
Cel: Zbierz emblematy Organizacji
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:00
2 - 1:10
1 - 1:30
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +2
Czasu trochę mało, więc wykorzystaj Air Slide i Glide najlepiej jak potrafisz. Zdobycie wszystkich emblematów w pierwszej lokacji zaliczy misję, po czym chodu do wyjścia.
Misja 19
Cel: Zabij Deserters
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:00
2 - 1:15
1 - 1:30
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +2
Od wejścia przed pałac, zabij pierwszą ofiarę z brzegu, a reszta uprzejmie zgromadzi się w grupę łatwą do zabicia. Powtórz z kolejną serią.
Misja 21
Cel: Zbierz serca
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 7:00
2 - 7:30
1 - 8:00
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +2
Przed misją zaopatrz się w High Jump i Glide, maksymalnie ulepszone. Czasu masz dlatego dużo, bo na początek musisz niestety śledzić Pete'a do Jaskini Cudów. Jeśli cie zauważy, zacznij misję od nowa. W jaskini, najpierw zabij wszystkie Crimson Tango na parterze, po czym wskakuj na półkę z dźwignię, przełącz ją i leć na północ, zabijając ostatnią grupę celów w komnacie. Z High Jump i Glide powinieneś to zrobić, bez czasochłonnego przesuwania skrzynki i słupa. W ostatniej komnacie, szybko zabij wszystkie Loudmouth i Dire Plant, dobij Large Armor na dokładkę i wracaj do wyjścia.
Misja 26
Cel: Zniszcz Shadow Globs
Wyzwanie: Wykonaj jak najmniej podskoków
3 - 3
2 - 10
1 - 15
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 8
Nie powinieneś podskakiwać ani raz, jeśli wiesz jak to zrobić. Weź ze sobą 4 ładunki Thundaga przed misją (możesz więcej). Ogólnie do zaliczenia misji potrzebujesz zniszczyć 4 guzy. Pierwszy masz przed pałacem, nad bramą prowadzącą do ulicy. Oddal się tak, żebyś miał guz na widoku i mógł go namierzyć, oraz uderzyć Thundagą. Kolejny guz jest na Street, na lewy-górnym budynku. Jeśli Heartless utrudniają celowanie, to je zabij (skok towarzyszący atakowi nie jest liczony). Ostatnie dwa masz na ostatniej lokacji. Jeden leży na lewy-dolnym budynku, drugi na konstrukcji nad poprzednikiem.
Misja 30
Cel: Zbierz serca
Wyzwanie: Wypełnij pasek misji
3 -
2 -
1 -
Ograniczenia: Otrzymujesz 30% więcej obrażeń
Poziom nieprzyjaciół +2
Rób to co robiłeś w normalnej grze. Znajdź wszystko i zabij, aż misja będzie w 100% zaliczona.
Misja 32
Cel: Zlikwiduj zagrożenie Heartless
Wyzwanie: Atakuj kluczem jak najmniej
3 - 10
2 - 20
1 - 35
Ograniczenia: Blokada przedmiotów leczniczych
Poziom nieprzyjaciół +14
Czyli użyj magii. Na Antliona działa najlepiej Thundaga, więc weź jak najwięcej ładunków ile możesz.
Misja 32sp
Cel: Zlikwiduj zagrożenie Heartless
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:20
2 - 1:35
1 - 3:00
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +55
Stojąc na ziemi, tracisz HP
Podobne ustawienia, co wyżej, czyli weź tyle Thundaga ile możesz. Dodatkowo możesz pokusić się do jakiś klucz zwiększający siłę magiczną. Walcząc, ładuj w przeciwnika bez przerwy zaklęciem, pamiętając o wejście na jakąś budowle, gdy będzie chciał szarżować. Jeśli będziesz szybki, boss będzie leżał, przed wejściem w drugą fazę. Jeśli nie zdążysz, to możesz zaczynać od nowa.
Misja 34
Cel: Zabij Aerial Masters
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 2:40
2 - 3:40
1 - 5:00
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 10
Poziom nieprzyjaciół +1
Walcząc z Aerial Master, polecam użyć na nich Blizzara. Najlepiej przed misją wyłącz AI Demyxa, żeby głupek nie niszczył Freeze. Czasu jest raczej dużo, nawet na zabicie Crimson Tango, ale raczej poluj na cel misji.
Misja 48
Cel: Zabij Solid Armor
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 2:20
2 - 3:20
1 - 4:20
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 20
Poziom nieprzyjaciół +2
Wykorzystaj słabość zbroi, czyli cały czas Blizzara w głowę. Jeśli Xaldin przeszkadza, wyłącz go.
Misja 48sp
Cel: Zabij Solid Armor
Wyzwanie: Nie pudłuj atakami kluczem
3 - 10
2 - 15
1 - 20
Ograniczenia: Blokada magii ofensywnej
Poziom nieprzyjaciół +12
Polecam mój ulubiony klucz na tego typu misję, Rage Gear+. Jak wspominałem w radach, czekaj na atak wroga i atakuj głowę, gdy stoi w bezruchu. Nie atakuj, gdy się rusza. Nie martw się przeszkadzającymi Large Armor. Dla ciekawości, jeśli trafisz, ale klucz odbije się od ciała grubasa, to nie będzie to podliczane jako pudło. Możesz zostawić AI Xaldina włączone. Działa jako wabik, a dodatkowo możesz też pozwolić jemu załatwić zadanie samemu (mniej cierpliwi lepiej niech mu pomogą).
Misja 90
Cel: Ustaw urządzenie
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 3:00
2 - 4:00
1 - 5:00
Ograniczenia: Zadajesz 50% mniej obrażeń
Poziom nieprzyjaciół +10
Weź ze sobą zaklęcia Aero. Przed wejściem do komnaty z lampą, szybko zabij strażników. W środku masz tylko Earth Armor do zabicia, od czego masz Aero. Musisz mieć tylko szczęście, żeby zaklęcie nie wyrzucało bossa za często w powietrze.
The Castle That Never Was
Misja 10
Cel: Udowodnij swą wytrzymałość
Wyzwanie: Atakuj kluczem jak najmniej
3 - 3
2 - 15
1 - 20
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +8
Wystarczy, że będziesz latał z jednego rogu na drugi, unikając nieprzyjaciół i wymachiwania kluczem.
Misja 33
Cel: Zniszcz słoje
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:05
2 - 1:25
1 - 1:45
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +2
Weź Chrono Gear. Szybko niszcz kolejne słoje drugim uderzeniem. Nie zwracaj za dużo uwagi na nieprzyjaciół. Przy wysokim poziomie nie powinni cię nawet drasnąć.
Misja 71
Cel: Udowodnij swą wytrzymałość
Wyzwanie: Zdobądź jak najwięcej Munny
3 - 200
2 - 180
1 - 150
Ograniczenia: Blokada magii leczniczej
Problemem może być przeżycie zadania, gdyż musisz zabić kilku nieprzyjaciół dla uzyskania pieniędzy. W większe skupiska używaj magii (Blizzara), zaś pojedyncze sztuki szybko zabijaj kluczem, uważając na szarżujących kolegów. Możesz też spróbować wymachiwać kluczem, nie zważając na ataki, ale zawsze miej swoje HP na oku. Jeśli wyskoczy Limit, użyj. Jak tylko uzbierasz dość kasy (pojawią się w rogu 3 sigile), zacznij manewry defensywne (unikaj tłumu).
Misja 91
Cel: Ucieknij z zamku
Wyzwanie: Unikaj otrzymywania obrażeń
3 - 10
2 - 20
1 - 30
Ograniczenia: Blokada magii leczniczej
Blokada przedmiotów leczniczych
Poziom nieprzyjaciół +20
10 to dużo uderzeń, choć Saix potrafi uderzyć kilkakrotnie po wpływem szału. Dla bezpieczeństwa, używaj zaklęć.
Misja 91sp
Cel: Ucieknij z zamku
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:55
2 - 2:30
1 - 4:00
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +25
W czasie misji, tracisz HP
Kolejna misja z bardzo małą ilością czasu na 3 sigile. Jak tylko dolecisz do Saixa, nie baw się, tylko używaj Limit ile możesz (prawdopodobnie stracisz dość HP przez ograniczenie). Jeśli masz szczęście, to boss wyjdzie z szału szybko. Uważaj, gdy jest spokojny może blokować ataki, a nie jest coś bardziej denerwującego, jak zmarnowanie Limitu na tarczę (jak widzisz że blokuje, przeczekaj sekundę, lub 2, aż obniży gardę). Auto-Life powinien wystarczyć jako leczenie (możesz pokusić się o Cura, jeśli ci nie idzie).
Misja 93
Cel: Pokonaj Riku
Wyzwanie: Nie pudłuj atakami kluczem
3 - 0
2 - 5
1 - 15
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 60
Poziom nieprzyjaciół +25
Wyzwanie może wydawać się trudne, o ile nie użyjesz magii. Nie martw się Rage Gear+ (i tak masz wymuszony Oathkeeper), weź jak najwięcej ulubionych zaklęć (polecam Fire i Blizzara, lub Thundaga jeśli chcesz) i kilka Elixirów (lub Hi-Ether jeśli przypadkiem nie masz Elixirów). Walcząc z Neoshadow przed wieżowcem możesz pokusić się o użycie kluczy, ale miej pewność, że najbliższy cel nie zamierza uciec. Walcząc z samym Riku, trzymaj dystans i strzelaj pojedynczymi pociskami. Jeśli zablokuje tarczą, obleć go od tyłu i w plecy.
Misja 93sp
Cel: Pokonaj Riku
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 4:42
2 - 6:00
1 - 7:00
Ograniczenia: Blokada magii leczniczej
Blokada przedmiotów leczniczych
Poziom nieprzyjaciół +35
Czasu masz dużo, głównym wyzwaniem jest blokada leczenia. Zabij szybko Neoshadows przed wieżowcem i przechodzimy do walki z Riku. W pierwszej fazie możesz pozwolić sobie na agresję. Staraj się atakować przeciwnika w plecy, skąd ma mniejsze szanse na kontrę. Przy odrobinie szczęścia będziesz nim żonglował ile chcesz. Przy drugiej fazie nie szalej tak bardzo. Bardziej radzę atakować czarami, choć kilka trafień kluczem też pomaga. Nie radzę też szaleć z Limitem, Riku za często stawia wtedy tarczę.
Halloween Town
Misja 42
Cel: Zbierz serca
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:45
2 - 2:15
1 - 3:00
Ograniczenia: Zadajesz 20% mniej obrażeń
Prosta i szybka misja. Bierzesz silną broń, zabijasz wszystko w okolicy startu, następnie zabijasz wszystko na rynku miasteczka, na koniec dobijasz kilka duchów na cmentarzu i wracasz do wyjścia.
Misja 54
Cel: Zabij Dual Blade
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:00
2 - 1:15
1 - 1:30
Ograniczenia: Blokada magii ofensywnej
Poziom nieprzyjaciół +5
Na Dual Blade chyba nie muszę przypominać strategii. Leć szybko na rynek i atakuj cel ile możesz. Jeśli zablokuje twoje ataki, sam odpowiedz blokiem (chyba że skoczy), po czym atakuj, dopóki odpoczywa. Przy odrobinie szczęścia, zaatakuje z szarży, która odbita zostawia go wrażliwego.
Misja 54sp
Cel: Zabij Dual Blade
Wyzwanie: Unikaj otrzymywania obrażeń
3 - 1
2 - 5
1 - 10
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 10
Zadajesz 30% mniej obrażeń
Powtórka z wyżej, tylko musisz uważać na ataki wroga. Jeśli Skater Bomb za bardzo przeszkadza, to zniszcz je za pomocą Fire, trzymając dystans od wybuchu. Dual Blade także możesz zdjąć zaklęciem, jak się boisz.
Misja 62
Cel: Zabij Carrier Ghost
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 3:00
2 - 3:30
1 - 4:00
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +2
Stojąc na ziemi, tracisz HP
Czasu masz sporo, tylko pamiętaj o jednym. Będąc w Graveyard, nie idź przez Boneyard 1 (przez trumnę), tylko skróć sobie drogę przez dziurę w ścianie prosto do Moonlight Hill. Miniesz tym sposobem czasochłonną i trudną batalię z hordą Hover Ghost. Na wzniesieniu, zapal wszystkie 4 latarnie (dyniami, lub czarem) i w nowo otwartym przejściu wywołaj cel z balonu. Carrier Ghost najlepiej zabij czarami. Wracaj do wyjścia tą samą drogą, czyli dziurą.
Misja 66
Cel: Przywróć do miasta Heartless
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 5:10
2 - 6:40
1 - 9:30
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 35
Blokada magii leczniczej
Masz niski poziom na bardzo trudnego bossa (Leechgrave). Najpierw musisz dostać się do niego, walcząc z dwoma grupami Tentaclaw. Możesz użyć klucza, ale magia też dobrze skutkuje. Jeśli dostaniesz trochę obrażeń, to nawet lepiej (Limit Break). Gdy już dostaniesz się do bossa, zabij jego pomagierów, uważając, żeby żaden cię nie chwycił (klapie szponami) inaczej stracisz czas. Jak tylko ostatni Tentaclaw padnie, atakuj Limit Breakiem ile możesz, nie przestawaj, nawet gdy wstanie.
Misja 66sp
Cel: Przywróć do miasta Heartless
Wyzwanie: Unikaj otrzymywania obrażeń
3 - 5
2 - 20
1 - 35
Ograniczenia: Otrzymujesz 20% więcej obrażeń
Poziom nieprzyjaciół +50
Walcząc z Tentaclaw, najlepiej zdejmij je z dystansu zaklęciami (lub kluczem, jeśli lubisz ryzykować). Przy samym bossie, zabij 3 z 4 szponów (ostatniego możesz zmęczyć, ale nie zabijaj). Walcząc z Leechgrave zastosuj taktykę z podpuszczaniem ramion z trumny (podleć pod trumnę i uciekaj, jak zaatakuje białymi ramionami, atakuj). Uważaj, gdy rozrzuca fioletowy gaz. Obrażenia od niego liczą się do wyniku. Wstrzymaj się przed wznowieniem ataku, aż dym się rozproszy. Misja może wymagać kilka prób, bo bardzo łatwo o pomyłkę. Jeśli bossowi zostanie końcówka HP (2 paski) możesz dobić ostatnią z rąk i szybko zabić osłabionego bossa.
Misja 72
Cel: Zbierz serca
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 3:05
2 - 3:35
1 - 4:05
Ograniczenia: Blokada magii ofensywnej
Poziom nieprzyjaciół +25
Zabić dwa Dual Blade może być czasochłonne, ale wykonalne poniżej 3 minut. Skoncentruj się na jednym, blokuj jego ataki (szczególnie szarże), choć przyda się uważać na jego kolegę. Raczej nie licz na pomoc Luxorda.
Misja 79
Cel: Zabij gigantycznego Heartless
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 4:20
2 - 5:00
1 - 6:00
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 60
Poziom nieprzyjaciół +13
Trochę więcej czarów ognistych się przyda, ale lód też. Najpierw musisz pokonać pierwszą grupkę Heartless na rynku. Duchy najlepiej szybko z Blizzara, a Ice Cube z ognia (choć nawet czarem jest trudno jest je trafić). Druga potyczka czeka na Moonlight Hill, a lokacje dalej czekają Snowy Crystal, którego zabicie wywoła Chill Ripper. Przy odrobinie szczęścia zaatakuje szarżą od razu. Po jej zablokowaniu, szybko dobij przeciwnika ogniem, po czym do wyjścia.
Misja 87
Cel: Zabij Windstorms
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:00
2 - 1:30
1 - 2:00
Ograniczenia: Otrzymujesz 50% więcej obrażeń
Poziom nieprzyjaciół +3
Przed misją weź jak najwięcej Thundaga ile możesz. Żeby wyrobić się w 1 minutę będziesz potrzebował trochę szczęścia. Od razu po wejściu na rynek, wyceluj pierwsze ptaszysko z brzegu i zamęcz je piorunami, po czym przejdź do kolejnego i po nim ostatniego. Przy odrobinie szczęścia spadną na ziemie szybko, a statusy będą zadawać dodatkowe obrażenia.
Misja 87sp
Cel: Zabij Windstorms
Wyzwanie: Unikaj otrzymywania obrażeń
3 - 5
2 - 10
1 - 15
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +20
O ile powyżej musiałeś liczyć na szczęście, tutaj po prostu wybierz cel, oddal się na bezpieczną odległość i rzucaj Thundaga ile wlezie, uciekając, gdy smoki za blisko podlecą.
Never Land
Misja 58
Cel: Zabij Artful Flyers
Wyzwanie: Zdobądź jak najwięcej punktów serc
3 - 570
2 - 500
1 - 450
Ograniczenia: Otrzymujesz 30% więcej obrażeń
Zadajesz 30% mniej obrażeń
Przeleć się po całej planszy, sprawdź wszystkie skarby, zabij wszystko co stanie ci na drodze i uważaj na kule armatnie.
Misja 60
Cel: Zabij Avalanche
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:25
2 - 1:55
1 - 2:30
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 27
Blokada magii ofensywnej
Przy zablokowanej magii musisz sobie poradzić z kluczem. Czasu masz wystarczająco, by zabić cel misji, nawet z ograniczeniem poziomu (wysoki krytyk zawsze pomaga).
Misja 60sp
Cel: Zabij Avalanche
Wyzwanie: Unikaj otrzymywania obrażeń
3 - 1
2 - 3
1 - 10
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 20
Blokada magii ofensywnej
Jak zwykle, zachowuj się defensywnie. Poczekaj na atak wroga, po czym uderz krótkim kombosem.
Misja 76
Cel: Zniszcz Shadow Glob
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:00
2 - 2:00
1 - 3:00
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 30
W czasie misji, tracisz HP
Czasu trochę mało, a guzy od siebie oddalone. Radzę w pierwszej lokacji zacząć od Globa za wysepką na wschód od startu, po czym ostatnie 4 zniszcz na statku (2 na pokładzie (środkowy maszt i dziób) i dwa w kabinie). Nie martw się spadającym HP. Tranquil March atakują z długim opóźnieniem, jedynie Bubble Beat w kabinie może trochę zagrozić, ale po co jest Auto-Life.
Misja 77
Cel: Zabij Phantomtail
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:15
2 - 1:45
1 - 2:30
Ograniczenia: Blokada magii leczniczej
Poziom nieprzyjaciół +9
Nie dość, że musisz zabić przeciwnika z denerwującą teleportacją, to wcześniej trzeba uwolnić Dzwoneczka z kabiny Haka (nie przeszukuj kabiny), wykopać skarb i wywołać Phantomtail, wszystko w bardzo krótkim czasie. O ile pierwsze kroki możesz sprawnie opanować, to z bossem musisz mieć trochę szczęścia, żeby za często nie używał szarży. Najlepiej przy unikaniu ataków używaj Fire, który jest całkiem skuteczny i celniejszy
Misja 78
Cel: Zlikwiduj zagrożenie Heartless
Wyzwanie: Atakuj kluczem jak najmniej
3 - 0
2 - 20
1 - 60
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 40
Blokada magii leczniczej
Walczymy z Władcą Nieba wyłącznie za pomocą magii. Weź ze sobą jak najwięcej Fire ile możesz, łącznie z Elixirami/Hi-Ether. Atakuj tylko magią. W pierwszej fazie, gdy musisz gonić bossa, przed rzuceniem czaru trochę odleć przed ogon, inaczej pocisk może nie nadążyć za celem. W drugiej fazie, gdy boss atakuje monetami, lub skrzydłami, możesz dalej rzucać Fire, a pociski powinny trafić cel.
Misja 78sp
Cel: Zlikwiduj zagrożenie Heartless
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 7:45
2 - 9:15
1 - 10:15
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 20
Otrzymujesz 30% więcej obrażeń
Masz dużo czasu, ale to nie znaczy że możesz go marnować. Ustawienia z powyższej wariacji powinny wystarczyć, strategia też, tylko możesz użyć klucza, choć polecam atakować magią. W pierwszej fazie, atakuj, gdy odpoczywa przed lotem. Jeśli o locie mowa, jeśli widzisz, że boss zmierza w kierunku granicy mapy, oddal się. Nie wiem, czy to zawsze działa, ale ptaszysko powinno zacząć zawracać, zamiast robić to daleko za granicą mapy i twoim zasięgiem. W drugiej fazie używaj Fire z bezpiecznego miejsca, gdy atakuje monetami, lub skrzydłem, używając klucza, gdy robi przerwę.
Misja 86
Cel: Zbierz emblematy Organizacji
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:10
2 - 1:30
1 - 2:00
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 45
W czasie misji, tracisz HP
Czasu mało, a znaczki rozproszone. Radzę lecieć w kierunku kolumny emblematów na środku mapy, zbierając jak najwięcej znaczków po drodze, po czym wracaj w kierunku portalu po wschodnim łuku. Prawdopodobnie będziesz musiał powtarzać misję, nie tylko przez czas, ale także dla ustalenia lepszej trasy. Nie martw się spadającym HP, uważaj tylko na Phantomtail, nie marnuj czasu na leczenie.
Beast's Castle
Misja 22
Cel: Zabij Sergeant
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 2:10
2 - 2:40
1 - 3:20
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +3
Jedyną rzeczą, która może namieszać misję, jest ustawianie posągów na zewnątrz. Heartless za bardzo tam lubią podkradać się i mieszać lock-on. Staraj się od razu ustawiać na linii posąg-krąg, żeby szybko ustawić je na miejsce. W sekretnych przejściach, szybko zabij Heartless, żeby nie przeszkadzały w otwieraniu ścian. Cel szybko zabij Blizzara-Fire i szybko do wyjścia.
Misja 28
Cel: Zbierz serca
Wyzwanie: Unikaj otrzymywania obrażeń
3 - 1
2 - 5
1 - 10
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +3
Proste zadanie, choć dla bezpieczeństwa zabijaj Heartless magią na odległość.
Misja 29
Cel: Zabij Neoshadow
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:55
2 - 2:15
1 - 2:35
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 10
Poziom nieprzyjaciół +2
Szybko do Undercroft, zabij psiaki Blizzarą i Fire, podobnie małpę w skrzyni. Na koniec załatw w podobnym stylu Neoshadow.
Misja 31
Cel: Zabij Bully Dog
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 0:45
2 - 1:00
1 - 1:20
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 5
Blokada przedmiotów leczniczych
Przed misją weź zaklęcia (Blizzara i Fire jak zwykle polecam). Misja może prosta, ale lepiej się śpiesz. Na drodze do sali balowej musisz prześlizgnąć się obok Cogsworth. Z Bully Dog standardowa strategia, zamroź Blizzara i dobij Fire.
Misja 31sp
Cel: Zabij Bully Dog
Wyzwanie: Unikaj otrzymywania obrażeń
3 - 0
2 - 3
1 - 10
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 5
Poziom nieprzyjaciół +50
Podobnie jak wyżej, tylko boss jest mocno podpakowany. Xion prawdopodobnie będzie padać po jednym uderzeniu, więc na nią nie licz, trzymaj dystans i używaj zaklęć.
Misja 35
Cel: Zbierz serca
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 2:45
2 - 3:20
1 - 4:20
Ograniczenia: Poziom nieprzyjaciół +2
Czasu dużo, więc aż tak bardzo nie musisz się spieszyć. Polecam zacząć od Icy Cubes w Undercroft. Może są denerwujące do zabicia, ale dają za to dużo serc (szczególnie jeśli uda ci się utrzymać chain). Jeśli zależy ci na prędkości, użyj Firaga, gdyż zadaje obrażenia obszarowe. Po walce w sekretnym przejściu zabij 3 Snowy Crystal (szybko jeden Fire) i jeszcze jeden w holu z portalem.
Misja 43
Cel: Zabij gigantycznego Heartless
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 3:10
2 - 3:25
1 - 4:00
Ograniczenia: Otrzymujesz 10% więcej obrażeń
Przy wysokim poziomie nie powinna być trudna misja. Dostań się do sali balowej przez sekretne wejście, zabij Heartless w środku, po czym szybko do bossa w zachodnim skrzydle. Oczywiście koncentruj się na rękach, atakując głowę, gdy się nadarzy okazja. Możesz próbować odbić pociski, ale nie zadają już tyle obrażeń co Zero Gear.
Misja 50
Cel: Zlikwiduj zagrożenie Heartless
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 2:30
2 - 2:50
1 - 3:30
Ograniczenia: Otrzymujesz 50% więcej obrażeń
Poziom nieprzyjaciół +12
Infernal Engine ma sporo HP, więc walka może być długa. Od samego początku staraj się być agresywny, atakuj bez litości, szczególnie gdy wystawi taran (wystawia go, gdy wycofa się na tyły mostu), jest wtedy osłabiony.
Misja 50sp
Cel: Zlikwiduj zagrożenie Heartless
Wyzwanie: Unikaj otrzymywania obrażeń
3 - 3
2 - 10
1 - 15
Ograniczenia: Otrzymujesz 50% więcej obrażeń
Poziom nieprzyjaciół +30
Zadanie może być trudne, gdyż boss posiada kilka długich ataków, w czasie których zadaje sporo ciosów. Żeby tego było mało, są i łucznicy. Miej ich cały czas na oku, bądź cały czas w ruchu, gdy słyszysz charakterystyczny świerkot, towarzyszący strzałom. Jeśli wystawi armatę, odbij blokiem kule, eliminując chwilowo łuczników, ale wtedy będziesz musiał chwilę uważać na Soldier.
Misja 70
Cel: Zabij Deserters
Wyzwanie: Ukończ misję w najkrótszym czasie
3 - 1:25
2 - 1:50
1 - 2:30
Ograniczenia: Blokada magii leczniczej
Otrzymujesz 30% więcej obrażeń
Wbrew pozorom, misja może być trudna. Czasu mało, masz maksymalnie tylko 3 Deserterów w sporym holu wejściowym. Na dodatek towarzyszy im Barier Master, od którego szybko zacznij. Jak tylko zniknie, dorwij pierwszego uciekiniera. Możesz spróbować starej strategii, ale są za wytrzymali na klucz, dlatego rzucaj czary ile się da. Jak tylko wszyscy padną, szybko do wyjścia.
Misja 80
Cel: Zniszcz słoje
Wyzwanie: Wypełnij pasek misji
3 - 15
2 - 18
1 - 20
Ograniczenia: Maksymalny poziom ograniczony do 30
Weź Chrono Gear (choć Zero Gear także potrafi niszczyć drugim uderzeniem). Trudność ponownie zależy od szczęścia. Nie walcz z duchami, są za silne (z ograniczeniem mogą zabić jednym uderzeniem). Staraj się ich unikać, gdy niszczysz słoje. Zniszczenie wszystkich da ci 3 sigile.
Komentarze (1)
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.