Heartless

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

    Ponownie na drodze naszych bohaterów staną znane z poprzedniej części Heartless. W sumie wszystkich(nie licząc bossów) jest 31, wśród których 3 są nowe, a jeden był tylko w Final Mix (wersja KH wydana tylko w Japonii). Jeśli chodzi o stosowaną taktykę, to nie zmieniła się od pierwszej części. Wszystkie potworki używają stare ataki, więc jeżeli grałeś w KH, to niczym nowym cię nie zaskoczą. Jedyne no co musisz wtedy uważać, to na talię, jaką potworki stosują. Każdy używa swojego wachlarza numerków. Jeszcze kilka szczegółów dotyczących kart przeciwników. Każdy Heartless może pozostawić po walce swoją kartę. Karty te użyte podczas walki dają unikalny dla siebie efekt (więcej szczegółów w odpowiednim dziale). Żeby dany przeciwnik pozostawił swoją kartę, musi zostać pokonany jako ostatni, jednak karty pozostawiają dość rzadko, a częściej są to karty map. A oto wszystkie Heartless:


Shadow

Światy: wszystkie z wyjątkiem Atlantica i Hundred Acre Wood
Karty: 1
Efekt karty: Incrementor


    Najczęściej spotykany Heartless, ale także najsłabszy. Nie używają silnych kart, ale potrafią zmienić się w cień. Wtedy są niezniszczalne, ale po chwili wychodzą na powierzchnię.


Soldier

Światy: Traverse Town, Wonderland, Twilight Town, mogą być wezwane przez Crescendo
Karty: 1, 2
Efekt karty: Combo Plus
    Nie są szczególnie groźni. Słabe karty i słabe ataki. Mogą jednak pojawić się podczas walki za sprawą Crescendo, ale nie są wtedy specjalnie groźniejsi.


Large Body

Światy: Wonderland, Olympus Coliseum, Monstro
Karty: 1, 3, 4
Efekt karty: Guard

    Może być trochę irytującym przeciwnikiem. Swoim miękkim brzuchem odbija wszelkie ataki fizyczne. By go zranić trzeba użyć magię, lub zaatakować od tyłu. Jednak, mimo iż jest powolny, może szybko się obrócić i odbić atak. Gdy grubas podskoczy, sam też skocz, w przeciwnym wypadku otrzymasz obrażenia od trzęsienia ziemi.


Red Nocturne

Światy: Traverse Town, Wonderland, Castle Oblivion
Karty: 1, 2, 4
Efekt karty: Fire Boost

    Używa czar Fire, a także absorbuje obrażenia ogniowe. Jednak nie jest szczególnie groźnym przeciwnikiem.


Blue Rhapsody

Światy: Traverse Town, Olympus Coloseum, Castle Oblivion
Karty: 1, 2, 4
Efekt karty: Blizzard Boost
    Używa czar Blizzard, a także absorbuje obrażenia lodowe. Jednak nie jest szczególnie groźnym przeciwnikiem.


Yellow Opera

Światy: Agrabah, Monstro, Castle Oblivion
Karty: 1, 2, 4
Efekt karty: Thunder Boost
    Używa czar Thunder, a także absorbuje obrażenia piorunowe. Jednak nie jest szczególnie groźnym przeciwnikiem.


Green Requiem

Światy: Agrabah, Monstro, Castle Oblivion
Karty: 1, 2, 4
Efekt karty: Cure Boost

    Nie atakuje, jednak rzuca czar Cure na innych Heartless. Najlepiej eliminować w pierwszej kolejności.


Powerwild

Światy: Olympus Coloseum
Karty: 3
Efekt karty: Retrograde

    Dość średnia talia. Sam przeciwnik nie wyróżnia się niczym szczególnym.


Bouncywild

Światy: Olympus Coloseum
Karty: 2
Efekt karty: Draw

    Atakuje z dystansu. Uciekając gubi skórki od banana. Jeśli się na nich poślizgniesz nie będziesz mógł na moment atakować.


Air Soldier

Światy: Agrabah, Monstro, Twilight Town
Karty: 3, 4
Efekt karty: Reload Kinesis

    Atakuje szybko i z zaskoczenia. Potrafi też szybko uciec z pola rażenia i równie szybko wrócić.


Bandit

Światy: Agrabah
Karty: 1, 2
Efekt karty: Combo Finish

    Nie razi niczym szczególny. Trzeba jedynie uważać na liczbę z jaką się pojawiają.


Fat Bandit

Światy: Agrabah
Karty: 1, 3, 6
Efekt karty: Back Attack

    Odbija frontowe ataki fizyczne. Żeby go pokonać atakuj przy pomocy magii, lub atakując od tyłu. Atakuje plując ognistą kulę (Fire) i dwukrotnie pięściami. Szczególnie uważaj, gdy gra szóstką.


Barrel Spider

Światy: Olympus Coloseum, Monstro, Never Land, Twilight Twon, Destiny Islands
Karty: 4
Efekt karty: Quickload

    Ich jedynym atakiem jest samobójczy wybuch. Żeby otrzymać doświadczenie trzeba pokonać, zanim wybuchnie przez przebijanie kart.


Search Ghost

Światy: Halloween Town, Monstro, Atlantica
Karty: 1, 2
Efekt karty: Drain

    Otrzymawszy obrażenia teleportuje się w losowe miejsce. Także atakując wysysa HP Sory.


Sea Neon

Światy: Atlantica
Karty: 1
Efekt karty: Random Values
    Jest raczej słabym i niegroźnym przeciwnikiem. Potrafi się jednak szybko przemieszczać.


Screwdiver

Światy: Atlantica
Karty: 1, 2
Efekt karty: Decrementor

    Mimo zbroi i faktu, że walczy się z nim pod wodą, absorbuje ataki piorunowe. Atakują też szybko.


Aquatank

Światy: Alantica
Karty: 1, 2, 7
Efekt karty: Auto-Reload
    Używa czaru Thundara i absorbuje ataki piorunowe. Także używa wysokich kart. Posiada też dużo HP. Jedyny pocieszeniem jest to, że jest powolny.


Wight Knight

Światy: Halloween Town
Karty: 2, 3
Efekt karty: Float

Nie jest szczególnie groźny, jednak jego ataki mają duży zasięg.


Gargoyle

Światy: Halloween Town
Karty: 3, 4
Efekt karty: Vanish

    Średnia talia i to wszystko. Potrafi rzucić kulą ognia, ale nie jest tak źle.


Pirate

Światy: Never Land
Karty: 1, 2,
Efekt karty: All Zeroes

    Główne zagrożenia, to długa seria, a także ogłuszające cięcie, jednak talia nie jest szczególnie groźna.


Air Pirate

Światy: Neverland
Karty: 3, 4
Efekt karty: Item Bracer

    Potrafi mocno uderzyć, ale odpowiednio przygotowana i użyta talia, i przeciwnik wymięka.


Darkball

Światy: Atlantica, Never Land, Hollow Bastion, Destiny Islands, Castle Oblivion
Karty: 2, 4, 6
Efekt karty: Card Blind

    Wysoka talia, to już pewien problem. Dodatkowo dość często się pokazuje i zwykle jest ich dużo. Nie należy ich lekceważyć.


Defender

Światy: Hollow Bastion, Castle Oblivion
Karty: 1, 5, 9
Efekt karty: Protect

    Bardzo denerwujący przeciwnik. Nie dość, że ma wysokie karty i potrafi nimi dobrze zagrać, to na dodatek wszystkie fizyczne i magiczne ataki frontowe są nieskuteczne. I wbrew swej powolności może szybko obrócić niwelując ataki od tyłu. A tylko ataki od tyłu skutkują.


Wyvern

Światy: Hollow Bastion, Castle Oblivion
Karty: 4, 5
Efekt karty: Reload Lock

    Najgroźniejszym atakiem jest długa seria uderzeń szponami. Nie da się jej przebić, gdy przeciwnik złapie Sorę. Poza tym nie jest tak źle, ale nie wolno go lekceważyć. Jest bardzo szybki.


Wizard

Światy: Hollow Bastion, Castle Oblivion
Karty: 1, 3, 7
Efekt karty: Magic Boost

Dość wysoka talia. Nie dość, że używa wszystkich trzech podstawowych czarów, to jeszcze absorbuje ataki ogniowe, lodowe i piorunowe. Walczyć więc należy tylko przy pomocy ataków nie związanych z żadnym z podstawowych żywiołów.


NeoShadow

Światy: Castle Oblivion
Karty: 2, 7, 8
Efekt karty: Bio

    Jeszcze gorsza wersja zwykłego Shadow. Potrafi bardzo szybko chować się w cień (stając się nietykalnym), a na dodatek wyskoczyć z cienia i natychmiast zaatakować. Na dodatek talia jest prawie bezbłędna. Jeżeli nie posiadasz w talii wysokich kart, to potyczka z NeoShadow to raczej samobójstwo.


White Mushroom

Światy: White Room
Karty: brak
Efekt karty: Hyper Healing

Grzybek ten nie atakuje, a na dodatek zaatakowany ucieka. Żeby cos pozostawił należy użyć na nim jeden z trzech podstawowych czarów, w zależności jak się zachowuje. Jeśli jest skulony i trzęsie się to użyj Fire. Jeśli patrzy w niebo i macha ręką to użyj Blizzard. Jeśli pojawi się nad grzybem żarówka to użyj Thunder. Jeśli zgadniesz 3 razy pod rząd, to grzybek zostawi zielone kulki (leczenie) i jedną kartę premiową.


Black Fungus

Światy: Black Room
Karty: 8
Efekt karty: Random Flush

    Nie jest tak groźny, ale używa wysokie karty, a na dodatek potrafi zmienić swą skórę w kamień, stając się nietykalnym (wtedy też może atakować). Czasem długo może potrwać, aż zdejmie osłonę.


Creeper Plant

Światy: Halooween Town, Wonderland, Destiny Islands
Karty: 2, 4, 6
Efekt karty: Leaf Bracer

    Mimo, iż jest roślinka przytwierdzona do ziemi i nie porusza się, to potrafi atakować na dystans. Karty ma też dość wysokie, więc jeśli masz słabą talię, to radzę dorzucić trochę wysokich kart.

Tornado Step

Światy: Monstro, Hollow Bastion, Destiny Islands
Karty: 2, 4, 6
Efekt karty: Reload Haste

    Wysokie karty i potrafi szybko przenieść się z jednego końca planszy na drugi unikając ataku. Po za tym nic szczególnego.


Crescendo

Światy: Wonderland, Never Land, Destiny Islands
Karty: 2, 4, 6
Efekt karty: Summon Boost

    Szczególną cechą jest umiejętność wezwania w czasie walki jednego Soldier. Trwa to jednak trochę długo i można próbę zybko przebić. Poza tym umie leczyć, więc warto eliminować w pierwszej kolejności.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 4042
  • Głosy oddane: 3
  • Średnia ocen: 9.0

Komentarze (1)

Eternal Oblivion ~ 28 majaa 2006, 11:28
Szkoda, że nie ma obrazków.

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.