Karty map

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Karty map są potrzebne do pełnej eksploracji światów. Gubione są przez przeciwników na końcu walki. Za ich pomocą tworzymy nowe pokoje za  zamkniętymi drzwiami. Podobnie jak zwykłe karty, każda karta posiada wartość od 0 do 9. Żeby otworzyć pokój, trzeba użyć karty, która spełnia kryteria podane na drzwiach (np. musi być większa od danej wartości), a wygląd pokoju i to, co  się w nim dzieje zależy od użytej karty. Karty o wartości 0 są uprzywilejowane i mogą otworzyć każde drzwi, chyba że wymagana jest odpowiednia wartość.
PS2: podane, pod opisem pokoju, dane pisane były na  podstawie wersji na PS2. Jest możliwe, że mogą się nie zgadzać z GBA.
Karty map dzielą się na:

   Czerwone karty:

Karty te powodują zmiany w zachowaniu Heartless:

Tranquil Darkness


Zwykły pokój, w którym Heartless nie wyróżniają się niczym niezwykłym.
Rozmiar: średni
Ilość Heartless: 6

Teeming Darkness


Pokój, w którym znajduje się więcej Heartless niż zwykle. Większe prawdopodobieństwo zdobycia karty przeciwnika.
Rozmiar: duży
Ilość Heartless: 16

Feeble Darkness


Karty używane przez Heartless są słabsze o 2 punkty.
Rozmiar: średni
Ilość Heartless: 6

Almighty Darkness


Karty używane przez Heartless są silniejsze o 2 punkty. Większe prawdopodobieństwo zdobycia karty przeciwnika.
Rozmiar: średni
Ilość Heartless: 7

Sleeping Darkness


Heartless na mapie śpią, pozwalając na łatwiejszą zasadzkę.
Rozmiar: mały
Ilość Heartless: 5

Looming Darkness


Heartless na mapie natychmiast, po pojawieniu, szarżują na  Sorę. Większe prawdopodobieństwo zdobycia karty przeciwnika.
Rozmiar: duży
Ilość Heartless: 10

Premium Room


Pokonane Heartless mogą zgubić z dużym prawdopodobieństwem karty premiowe (ruletka na końcu walki).
Rozmiar: średni
Ilość Heartless: 8

White Room


W pokoju pojawiają się tylko White Mushroom.
Rozmiar: duży
Ilość Heartless: 3

Black Room


W pokoju pojawiają się tylko Black Fungus.
Rozmiar: mały
Ilość Heartless: 3

Endless Darkness


Czarny pokój w którym walczysz tylko z Shadow (jedyny przeciwnik) (PS2)
Rozmiar: duży
Ilość Heartless: 13

Roulette Room


W czasie walki można znaleźć kartę, ruletkę, dzięki której na koncu walki można wylosować własną kartę (PS2)
Rozmiar: duży
Ilość Heartless: 10


   Zielone karty

Karty te mają wpływ na status Sory podczas walki.

Martial Waking


Karty ataku są silniejsze o 2 punkty
Rozmiar: średni
Ilość Heartless: 8

Sorcerous Waking


Karty Magii są silniejsze o 2 punkty
Rozmiar: średni
Ilość Heartless: 8

Alchemic Waking


Karty przedmiotów są silniejsze o 2 punkty
Rozmiar: średni
Ilość Heartless: 6

Meeting Ground


Karty przyjaciół pojawiają się zawsze na początku walki (o ile jacyś są).
Rozmiar: średni
Ilość Heartless: 7

Stagnant Space


Heartless na mapie poruszają się z połową zwykłej prędkości.
Rozmiar: średni
Ilość Heartless: 5

Strong Initiative


Uderzenie na mapie Heartless zadaje pierwszej grupce podczas walki średnie obrażenia.
Rozmiar: duży
Ilość Heartless: 10

Lasting Daze


Uderzenie na mapie Heartless powoduje, że kolejne grupy Heartless, podczas walki, są ogłuszone.
Rozmiar: duży
Ilość Heartless: 10


   Niebieskie karty

W pokojach, w których pojawia się coś więcej niż tylko Heartless

Calm Bounty


Nie ma Heartless, ale w pokoju jest skrzynia.
Rozmiar: mały
Ilość Heartless: 0

Guarded Trove


Pokój, w którym znajduje się skrzynia pilnowany przez  Heartless.
Rozmiar: mały
Ilość Heartless: 7

False Bounty


W pokoju są 3 skrzynie, z których 1 jest prawdziwa, a w reszcie chowają się Heartless.
Rozmiar: mały
Ilość Heartless: 7

Moment's Reprieve


W pokoju jest save point.
Rozmiar: mały
Ilość Heartless: 0

Mingling Worlds


Pokój jest losowo wybierany.
Rozmiar: ???
Ilość Heartless: ???

Moogle Room


W pokoju znajduje się Moogle, u którego można kupić karty.
Rozmiar: mały
Ilość Heartless: 0

Joker


Zalicza każde kryterium otwarcia drzwi, losowy pokój. (PS2)
Rozmiar: ???
Ilość Heartless: ???


   Żółte karty

Karty te są szczególnie ważne. Otwarcie pokoju uaktywnia scenkę fabularną, która pociąga grę dalej. Zawsze przy pierwszym wejściu do świata dostaje się jedną, a po jej użyciu (o ile nie innych) dostaje się kolejną, aż wyjście, do następnego piętra, nie zostanie otwarte. Oprócz karty, trzeba jeszcze użyć dodatkowo zwykłą/e kartę/y map, ale rodzaj użytych kart nie wpływa na to, co się za drzwiami dzieje. Są nimi:

  • Key to Beginnings
  • Key of Guidence
  • Key to  Truth

Oprócz powyższej trójki, jest jeszcze karta Key to Rewards. Nie  jest ona wymagana do przejścia na kolejne piętro, ale ukrywa pokój, za którym znajduje się wyjątkowy skarb (każdy świat ma jeden, a kolejne użycie w tym samy świecie da słabszą kartę). Są w późniejszej części gry (siódme piętro i wzwyż) gubione po walce ze zwykłymi przeciwnikami.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 4043
  • Głosy oddane: 1
  • Średnia ocen: 9.0

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.