Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Sleighty to połączenie max do 3 kart, wynikiem czego jest sekwencja trzech załadowanych ataków. Tworzy się ją naciskając razem przyciski L + R (trójkąt, lub R1 na PS2), a używa się ponownie naciskając te dwa przyciski (L1+R1 lub trójkąt na PS2) po zgromadzeniu 3 kart (naciśnięcie L i R na liczniku przeładowania aktywuje sleight z załadowanych kart). To jest na tyle pożyteczne, gdyż wartości tych kart sumują się, przez co przeciwnik ma większą trudność w ich przebiciu, ale jest też druga strona medalu. Pierwsza karta wybrana do sleightu jest wyrzucana z talii i nie da się jej normalnie załadować, do skończenia walki (chyba, że zostanie użyta odpowiednia karta przedmiotów), więc nadużywanie sleghtów spowoduje, że skończą się karty. Niektóre kombinacje uaktywniają specjalny atak, o ile został on uprzednio nauczony. Część z nich możemy wybrać, przy level upie, a część jest do znalezienia w skrzyniach, lub tym podobnych.
PS: podany pokój Calm Bounty nie jest konieczny do zdobycia danego Sleighta. Możliwe jest użycie byle jakiego pokoju, który posiada skrzynię.
PS2: jeśli zostanie podany kategoria karty zamiast nazwy, to oznacza, że należy użyć jakiejkolwiek karty, należącej do danej kategorii.
PS3: w niewielkim stopniu zmienia się działanie karty w Remaku na PS2 (Re:CoM). Między innymi, dodatkowe uderzenia aktywujemy za pomocą trójkąta (coś podobnego do Reaction Command z KH2).
A oto pełna lista sleightów:
Sleighty ataku
Sliding Dash
Opis: Sora wykonuje wślizg, przebijając się przez przeciwników i powodując lekkie obrażenia.
Wymagane karty: 3 takie same karty ataku. Suma wartości jest w przedziale 10-15.
Otrzymany: do wyboru od lv 2 Sory.
Blitz
Opis: Sora wykonuje 3 skoki na przeciwników zadając średnie obrażenia.
Wymagane karty: 3 różne karty ataku. Suma wartości jest w przedziale 10-15.
Otrzymany: do wyboru od lv 17 Sory.
Stun Impact
Opis: Ogłusza wszystkich otaczających przeciwników.
Wymagane karty: 3 takie same karty ataku. Suma wartości jest w przedziale 20-23.
Otrzymany: do wyboru od lv 7 Sory.
Zantetsuken
Opis: bije kartę przeciwnika i wyrzuca ją z jego talii do końca walki.
Wymagane karty: 3 karty ataku. Suma wartości to 0, lub 27.
Otrzymany: do wyboru od lv 27 Sory (lv 22 - PS2)
Strike Raid
Opis: Sora rzuca Keyblade ogłuszając i zadając niewielkie obrażenia każdemu na drodze klucza.
Wymagane karty: 3 karty ataku. Suma wartości jest w przedziale 24-26.
Otrzymany: do wyboru od lv 12 Sory.
Sonic Blade
Opis: Sora szarżuje przed siebie, uderzając wszystko na swej drodze. Naciśnięcie przycisku A powoduje zmianę kierunku i kontynuowanie ataku do max 6 szarż.
Wymagane karty: 3 różne karty ataku. Suma wartości jest w przedziale 20-23.
Otrzymany: do wyboru od lv 22 Sory (lv 27 - PS2)
Ars Arcanum
Opis: Sora wykonuje szybką serię 10 ciosów.
Wymagane karty: 3 karty ataku. Suma wartości jest w przedziale 1-6.
Otrzymany: do wyboru od lv 37 (lv 42 - PS2)
Ragnarok
Opis: Sora unosi się w powietrzu, by wystrzeliwując snop promieni.
Wymagane karty: 3 karty ataku. Suma wartości jest w przedziale 7-9
Otrzymany: do wyboru od lv 47.
Trinity Limit
Opis: Wszyscy przeciwnicy otrzymują ogromne obrażenia.
Wymagane karty: karta ataku + Donald + Goofy
Otrzymany: po wejściu do Castle Oblivion na 13 piętrze
Sleighty magiczne
Fira/Firaga
Opis: Silniejsze wersje czaru Fire
Wymagane karty: Fire + Fire / Fire + Fire + Fire
Otrzymany: razem z kartą Fire
Blizzara/Blizzaga
Opis: Silniejsze wersje czaru Blizzard
Wymagane karty: Blizzard + Blizzard / Blizzard + Blizzard + Blizzard
Otrzymany: razem z kartą Blizzard
Thundara/Thundaga
Opis: Silniejsze wersje czaru Thunder
Wymagane karty: Thunder + Thunder / Thunder + Thunder + Thunder
Otrzymany: razem z kartą Thunder
Cura/Curaga
Opis: Silniejsze wersje czaru Cure
Wymagane karty: Cure + Cure / Cure + Cure + Cure
Otrzymany: razem z kartą Cure
Gravira/Graviga
Opis: Silniejsze wersje czaru Gravity
Wymagane karty: Gravity + Gravity / Gravity + Gravity + Gravity
Otrzymany: razem z kartą Gravity
Stopra/Stopga
Opis: Dłuższe wersje czaru Stop
Wymagane karty: Stop + Stop / Stop + Stop + Stop
Otrzymany: razem z kartą Stop
Aerora/Aeroga
Opis: Silniejsze wersje czaru Aero
Wymagane karty: Aero + Aero / Aero + Aero + Aero
Otrzymany: razem z kartą Aero
Fire Raid
Opis: Sora rzuca Keyblade, zadając ogniste obrażenia
Wymagane karty: Fire + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Calm Bounty w Monstro
Blizzard Raid
Opis: Sora rzuca Keyblade, zadając lodowe obrażenia
Wymagane karty: Blizzard + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Calm Bounty w Olympus Coloseum
Thunder Raid
Opis: Sora rzuca Keyblade, aktywując Thunder przy uderzeniu
Wymagane karty: Thunder + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Key to Rewards w Never Land
Gravity Raid
Opis: Sora rzuca Keyblade, aktywując Gravity przy uderzeniu
Wymagane karty: Gravity + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Key to Rewards w Halloween Town (GBA)
Stop Raid
Opis: Sora rzuca Keyblade, zakładając Stop każdemu uderzonemu
Wymagane karty: Stop + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Key to Rewards w Wonderland (GBA)
Stop Blade
Opis: Sora zatrzymuje czas i kilkakrotnie uderza najbliższego przeciwnika
Wymagane karty: Stop + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: do wyboru od lv 32 (PS2)
Judgement
Opis: Sora rzuca Keyblade w przeciwnika, kilkakrotnie zadając obrażenia.
Wymagane karty: Aero + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Calm Bounty w Destiny Islands
Reflect Raid
Opis: Sora rzuca keyblade, który odbija się od przeciwników, zadając obrażenia kilku celom naraz.
Wymagane karty: Cloud + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Calm Bounty w Hollow Bastion
Homing Fira
Opis: Sora rzuca czar Fira, który sam namierza przeciwników.
Wymagane karty: Aero + Fire + karta magii
Otrzymany: Calm Bounty w Never Land
Firaga Break
Opis: Zadaje silne obrażenia ogniowe.
Wymagane karty: Fire + Mushu + karta ataku
Otrzymany: Calm Bounty w Twilight Town (GBA)
Firaga Burst
Opis: Zadaje obrażenie ogniowe w obszarze naprzeciwko Sory
Wymagane karty: Fire + Fire + Gravity
Otrzymany: Od Owl w Hundred Acre Wood (PS2)
Blazing Storm
Opis: Otacza Sorę płonącymi tornadami
Wymagane karty: Aero + Fire + Fire
Otrzymany: Calm Bounty w Castle Oblivion (PS2)
Mega Flare
Opis: Sora rzuca czar Fire, który, jeśli trafi, zadaje ogromne obrażenia ogniowe wszystkim na polu walki
Wymagane karty: Mushu + Fire + Fire
Otrzymany: do wyboru od lv 52 (57 - PS2)
Homing Blizzara
Opis: Sora rzuca czar Blizzara, który sam wykrywa przeciwników.
Wymagane karty: Aero + Blizzard + karta magii
Otrzymany: Calm Bounty w Atlantica
Aqua Splash
Opis: wystrzeliwuje strumień wody, zadając lodowe obrażenia
Wymagane karty: Blizzard + Fire + Aero
Otrzymany: Key to Reward w Monstro
Shock Impact
Opis: rozrzuca wszystkich przeciwników, powodując dodatkowo Stop.
Wymagane karty: Simba + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Calm Bounty w Atlantica
Tornado
Opis: tworzy sterowane tornado, które chwyta przeciwników, a następnie zadaje obrażenia i ogłusza ich.
Wymagane karty: Aero + Gravity + karta summon
Otrzymany: do wyboru od lv 32 (lv 37 - PS2)
Freeze
Opis: zamraża nieprzyjaciół w bloku lodu. Dodatkowe obrażenia, jeśli lód zostanie zniszczony.
Wymagane karty: Blizzard + Blizzard + Stop
Otrzymany: po pierwszej walce z Vexen (PS2)
Quake
Opis: Zadaje obrażenia wszystkim naziemnym przeciwnikom.
Wymagane karty: Gravity + Simba + karta magii
Otrzymany: Key to Rewards w Atlantica
Warpinator
Opis: Eliminuje najbliższego przeciwnika. Nie zawsze skuteczny.
Wymagane karty: Stop + Gravity + Aero
Otrzymany: Po pokonaniu Riku II
Warp
Opis: Eliminuje wszystkich przeciwników na polu bitwy. Nie otrzymujesz od nich EXP
Wymagane karty: Stop + Aero + Aero
Otrzymany: Key to Rewards w Twilight Town (Agrabah - PS2)
Magnet
Opis: Przyciąga wszystkich przeciwników do siebie, a następnie silnym ciosem ich rozrzuca
Wymagane karty: Gravity + Gravity + karta ataku
Otrzymany: Po pokonaniu Riku II (PS2)
Bind
Opis: przytrzymuje przeciwników w miejscu. Wciąż mogą jednak atakować, ze swej aktualnej pozycji.
Wymagane karty: Gravity + Stop + karta magii
Otrzymany: Hundred Acre Wood od Kłapouchego. (GBA)
Otrzymany: Key to Rewards w Halloween Twon (PS2)
Confuse
Opis: przeciwnicy dostają zawrotu głowy i losowo atakują okolicę.
Wymagane karty: Genie + Tinkel Bell + karta summon
Otrzymany: Hundred Acre Wood od Prosiaczka.
Terror
Opis: wszyscy przeciwnicy uciekają przed Sorą.
Wymagane karty: karta summon + karta summon + Jack / Simba + Mushu + karta przedmiotu
Otrzymany: Otrzymany tuż po wejściu do Halloween Town
Synchro
Opis: Ustawia HP wszystkich przeciwników na polu, do stanu namierzonego przeciwnika.
Wymagane karty: Cure + Gravity + Aero
Otrzymany: Hundred Acre Wood od Królika
Gifted Miracle
Opis: przeładowuje karty, resetuje licznik oraz leczy HP Sory i przeciwników
Wymagane karty: karta summon + karta magii + Jack
Otrzymany: Calm Bounty w Halloween Town
Teleport
Opis: Materializuje się za przeciwnikiem, ogłuszając go
Wymagane karty: karta magii + karta magii + Peter Pan / Stop + Aero + karta przedmiotu
Otrzymany: Calm Bounty w Never Land
Holy
Opis: Zadaje obrażenia przeciwnikowi i wszystkim wokół niego
Wymagane karty: Mega-Ether + Megalixir + karta przedmiotu
Otrzymany: do wyboru od lv 42 (lv 47 - PS2)
Sleighty przyjaciół
Proud Roar
Opis: Simba zadaje większe obrażenia i dodatkowo ogłusza przeciwników.
Wymagane karty: Simba + Simba / Simba + Simba + Simba
Otrzymany: razem z kartą Simba
Splash
Opis: Dłuższa wersja karty Dumbo.
Wymagane karty: Dumbo + Dumbo / Dumbo + Dumbo + Dumbo
Otrzymany: razem z kartą Dumbo
Paradise
Opis: Dłuższa wersja karty Bambi.
Wymagane karty: Bambi + Bambi / Bambi + Bambi + Bambi
Otrzymany: razem z kartą Bambi
Idyll Romp
Opis: Bambi skacze po przeciwnikach, powodując u nich zawroty głowy (confuse)
Wymagane karty: Bambi + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Hundred Acre Wood od Tygryska.
Flare Breath
Opis: Silniejsza wersja karty Mushu.
Wymagane karty: Mushu + Mushu / Mushu + Mushu + Mushu
Otrzymany: razem z kartą Mushu
Showtime
Opis: Genie dwu/trzy krotnie rzuca losowo Gravira, Stopra lub Thundara
Wymagane karty: Genie + Genie / Genie + Genie + Genie
Otrzymany: razem z kartą Genie
Twinkle
Opis: Dłuższa wersja karty Tinker Bell
Wymagane karty: Tinker Bell + Tinker Bell / Tinker Bell + Tinker Bell + Tinker Bell
Otrzymany: razem z kartą Tinker Bell
Cross-Slash
Opis: Cloud wykonuje 3 zamachy mieczem
Wymagane karty: Cloud + Cloud
Otrzymany: razem z kartą Cloud
Omnislash
Opis: Cloud podlatuje i atakuje 3 losowych przeciwników.
Wymagane karty: Cloud + Cloud + Cloud
Otrzymany: razem z kartą Cloud
Cross-Slash +
Opis: Cloud materializuje się za przeciwnikiem i atakuje za pomocą Cross-Slash
Wymagane karty: Cloud + Stop + karta ataku
Otrzymany: Calm Bounty w Hollow Bastion
Magic
Opis: Donald dwukrotnie rzuca losowo Fira, Blizzara, Thundara lub Cura / Firaga, Blizzaga, Thundaga lub Curaga
Wymagane karty: Donald + Donald / Donald + Donald + Donald
Otrzymany: dopóki Donald jest w drużynie
Blazing Donald (GBA)
Opis: Donald szarżuje przez całe pole powodując ogniste obrażenia.
Wymagane karty: Fire + Donald + karta magii
Otrzymany: Key to Rewards w Agrabah.
Stardust Blitz (PS2)
Opis: Donald podrzuca płonącą kulę, po czym Sora (trójkąt) rozpryskuje ją w przeciwników
Wymagane karty: Donald + Fire
Otrzymany: Key to Rewards w Twilight Town
Goofy Charge
Opis: Goofy szarżuje tarczą w przeciwników, raniąc i ogłuszając ich.
Wymagane karty: Goofy + Goofy
Otrzymany: dopóki Goofy jest w drużynie
Goofy Tornado
Opis: Goofy krąży wokół Sory zadając obrażenia każdemu w jego zasięgu
Wymagane karty: Goofy + Goofy + Goofy
Otrzymany: dopóki Goofy jest w drużynie
Goofy Smash (PS2)
Opis: Goofy wyrzuca w powietrze przeciwnika, po czym naciśnięcie trójkąta kontynuuje atak
Wymagane karty: Goofy + karta ataku
Otrzymany: dopóki Goofy jest w drużynie
Wild Crush (PS2)
Opis: Sora i Donald szarżują po całym polu, używając Goofy'iego jako taran
Wymagane karty: Goofy + Donald + karta ataku
Otrzymany: dopóki Donald i Goofy są w drużynie
Sandstorm
Opis: Dłuższa wersja karty Aladdin.
Wymagane karty: Aladdin + Aladdin / Aladdin + Aladdin + Aladdin
Otrzymany: dopóki Aladdin jest w drużynie
Suprise
Opis: Jack dwu/trzy krotnie rzuca Fira, Blizzara, Thundara, lub Gravira / Firaga, Blizzaga, Thundaga, lub Graviga
Wymagane karty: Jack + Jack / Jack + Jack + Jack
Otrzymany: dopóki Jack jest w drużynie
Spiral Wave
Opis: Silniejsza wersja karty Ariel
Wymagane karty: Ariel + Ariel / Ariel + Ariel + Ariel
Otrzymany: dopóki Ariel jest w drużynie
Humming Bird
Opis: Silniejsza wersja karty Peter Pan
Wymagane karty: Peter Pan + Peter Pan / Peter Pan + Peter Pan + Peter Pan
Otrzymany: dopóki Peter Pan jest w drużynie
Ferocious Lunge
Opis: Silniejsza wersja karty The Beast
Wymagane karty: The Beast + The Beast / The Beast + The Beast + The Beast
Otrzymany: dopóki Beast jest w drużynie
Lucky Bounty (PS2)
Opis: Pluto znajduje więcej kart
Wymagane karty: Pluto + Pluto/ Pluto + Pluto + Pluto
Otrzymany: po prawie całkowitym zużyciu talii
Sleighty Riku
Poniższe Sleighty dostępne są tylko grając jako Riku w Reverse/Rebirth.
MM Miracle
Opis: Miki zadaje lekkie obrażenia, ogłusza wszystkich przeciwników, a także leczy HP Riku oraz przeładowuje talię
Wymagane karty: The King + The King / The King + The King + The King
Otrzymany: dopóki Miki towarzyszy Riku
Dark Firaga
Opis: Riku wystrzeliwuje ognisty pocisk zadając silne fizyczne obrażenia.
Wymagane karty: 3 Soul Eater, o łączniej sumie wartości 16-25
Otrzymany: po pokonaniu Ansem I i gdy Riku jest w Dark Mode
Dark Break
Opis: Riku wyskakuje w powietrze i atakuje kilkakrotnie przeciwników z góry
Wymagane karty: 3 Soul Eater, o łączniej sumie wartości 5-15
Otrzymany: po pokonaniu Ansem I i gdy Riku jest w Dark Mode
Dark Aura
Opis: Riku znika w ciemności i zaczyna szarżować w przeciwników.
Wymagane karty: 3 Soul Eater, o łączniej sumie wartości 27
Otrzymany: po pokonaniu Ansem I i gdy Riku jest w Dark Mode
Holy Burst
Opis: Riku i Mickey strzelają dookoła kulami światła
Wymagane karty: karta The King + Soul Eater + Soul Eater
Otrzymany: dopóki Miki towarzyszy Riku (PS2)
Inverse Burst
Opis: Riku i Mickey strzelają dookoła kulami światła i ciemności, dodatkowo zakładając Confuse
Wymagane karty: karta The King + Soul Eater + Soul Eater
Otrzymany: dopóki Miki towarzyszy Riku i gdy Riku jest w Dark Mode (PS2)
Komentarze (1)
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.