Sleight

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Sleighty to połączenie max do 3 kart, wynikiem czego jest sekwencja trzech załadowanych ataków. Tworzy się ją naciskając razem przyciski L + R (trójkąt, lub R1 na PS2), a używa się ponownie naciskając te dwa przyciski (L1+R1 lub trójkąt na PS2) po zgromadzeniu 3 kart (naciśnięcie L i R na liczniku przeładowania aktywuje sleight z  załadowanych kart). To jest na tyle pożyteczne, gdyż wartości tych kart sumują się, przez co przeciwnik ma większą trudność w  ich przebiciu, ale jest też druga strona medalu. Pierwsza karta wybrana do sleightu jest wyrzucana z talii i nie da się jej normalnie załadować, do skończenia walki (chyba, że zostanie użyta odpowiednia karta przedmiotów), więc nadużywanie sleghtów spowoduje, że skończą się karty. Niektóre kombinacje uaktywniają specjalny atak, o ile został on uprzednio nauczony. Część z nich możemy wybrać, przy level upie, a część jest do znalezienia w skrzyniach, lub tym podobnych.
PS: podany pokój Calm Bounty nie  jest konieczny do zdobycia danego Sleighta. Możliwe jest użycie byle jakiego pokoju, który posiada skrzynię.
PS2: jeśli zostanie podany kategoria karty zamiast nazwy, to oznacza, że należy użyć jakiejkolwiek karty, należącej do danej kategorii.
PS3: w niewielkim stopniu zmienia się działanie karty w Remaku na PS2 (Re:CoM). Między innymi, dodatkowe uderzenia aktywujemy za pomocą trójkąta (coś podobnego do  Reaction Command z KH2).

A oto pełna lista sleightów:


Sleighty ataku

Sliding Dash

Opis: Sora wykonuje wślizg, przebijając się przez przeciwników i powodując lekkie obrażenia.
Wymagane karty: 3 takie same karty ataku. Suma wartości jest w przedziale 10-15.
Otrzymany: do wyboru od lv 2 Sory.

Blitz

Opis: Sora wykonuje 3 skoki na  przeciwników zadając średnie obrażenia.
Wymagane karty: 3 różne karty ataku. Suma wartości jest w przedziale 10-15.
Otrzymany: do wyboru od lv 17 Sory.

Stun Impact

Opis: Ogłusza wszystkich otaczających przeciwników.
Wymagane karty: 3 takie same karty ataku. Suma wartości jest w przedziale 20-23.
Otrzymany: do wyboru od lv 7 Sory.

Zantetsuken

Opis: bije kartę przeciwnika i wyrzuca ją z jego talii do końca walki.
Wymagane karty: 3 karty ataku. Suma wartości to 0, lub 27.
Otrzymany: do wyboru od lv 27 Sory (lv 22 - PS2)

Strike Raid

Opis: Sora rzuca Keyblade ogłuszając i zadając niewielkie obrażenia każdemu na drodze klucza.
Wymagane karty: 3 karty ataku. Suma wartości jest w przedziale 24-26.
Otrzymany: do wyboru od lv 12 Sory.

Sonic Blade

Opis: Sora szarżuje przed siebie, uderzając wszystko na swej drodze. Naciśnięcie przycisku A  powoduje zmianę kierunku i kontynuowanie ataku do max 6 szarż.
Wymagane karty: 3 różne karty ataku. Suma wartości jest w przedziale 20-23.
Otrzymany: do wyboru od lv 22 Sory (lv 27 - PS2)

Ars Arcanum

Opis: Sora wykonuje szybką serię 10 ciosów.
Wymagane karty: 3 karty ataku. Suma wartości jest w przedziale 1-6.
Otrzymany: do wyboru od lv 37 (lv 42 - PS2)

Ragnarok

Opis: Sora unosi się w powietrzu, by wystrzeliwując snop promieni.
Wymagane karty: 3 karty ataku. Suma wartości jest w przedziale 7-9
Otrzymany: do wyboru od lv 47.

Trinity Limit

Opis: Wszyscy przeciwnicy otrzymują ogromne obrażenia.
Wymagane karty: karta ataku + Donald + Goofy
Otrzymany: po wejściu do Castle Oblivion na 13 piętrze


Sleighty magiczne

Fira/Firaga

Opis: Silniejsze wersje czaru Fire
Wymagane karty: Fire + Fire / Fire + Fire + Fire
Otrzymany: razem z kartą Fire

Blizzara/Blizzaga

Opis: Silniejsze wersje czaru Blizzard
Wymagane karty: Blizzard + Blizzard / Blizzard + Blizzard + Blizzard
Otrzymany: razem z kartą Blizzard

Thundara/Thundaga

Opis: Silniejsze wersje czaru Thunder
Wymagane karty: Thunder + Thunder / Thunder + Thunder + Thunder
Otrzymany: razem z kartą Thunder

Cura/Curaga

Opis: Silniejsze wersje czaru Cure
Wymagane karty: Cure + Cure / Cure + Cure + Cure
Otrzymany: razem z kartą Cure

Gravira/Graviga

Opis: Silniejsze wersje czaru Gravity
Wymagane karty: Gravity + Gravity / Gravity + Gravity + Gravity
Otrzymany: razem z kartą Gravity

Stopra/Stopga

Opis: Dłuższe wersje czaru Stop
Wymagane karty: Stop + Stop / Stop + Stop + Stop
Otrzymany: razem z kartą Stop

Aerora/Aeroga

Opis: Silniejsze wersje czaru Aero
Wymagane karty: Aero + Aero / Aero + Aero + Aero
Otrzymany: razem z kartą Aero

Fire Raid

Opis: Sora rzuca Keyblade, zadając ogniste obrażenia
Wymagane karty: Fire + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Calm Bounty w Monstro

Blizzard Raid

Opis: Sora rzuca Keyblade, zadając lodowe obrażenia
Wymagane karty: Blizzard + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Calm Bounty w Olympus Coloseum

Thunder Raid

Opis: Sora rzuca Keyblade, aktywując Thunder przy uderzeniu
Wymagane karty: Thunder + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Key to Rewards w Never Land

Gravity Raid

Opis: Sora rzuca Keyblade, aktywując Gravity przy uderzeniu
Wymagane karty: Gravity + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Key to Rewards w Halloween Town (GBA)

Stop Raid

Opis: Sora rzuca Keyblade, zakładając Stop każdemu uderzonemu
Wymagane karty: Stop + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Key to Rewards w Wonderland (GBA)

Stop Blade

Opis: Sora zatrzymuje czas i  kilkakrotnie uderza najbliższego przeciwnika
Wymagane karty: Stop + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: do wyboru od lv 32 (PS2)

Judgement

Opis: Sora rzuca Keyblade w  przeciwnika, kilkakrotnie zadając obrażenia.
Wymagane karty: Aero + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Calm Bounty w Destiny Islands

Reflect Raid

Opis: Sora rzuca keyblade, który odbija się od przeciwników, zadając obrażenia kilku celom naraz.
Wymagane karty: Cloud + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Calm Bounty w Hollow Bastion

Homing Fira

Opis: Sora rzuca czar Fira, który sam namierza przeciwników.
Wymagane karty: Aero + Fire + karta magii
Otrzymany: Calm Bounty w Never Land

Firaga Break

Opis: Zadaje silne obrażenia ogniowe.
Wymagane karty: Fire + Mushu + karta ataku
Otrzymany: Calm Bounty w Twilight Town (GBA)

Firaga Burst

Opis: Zadaje obrażenie ogniowe w  obszarze naprzeciwko Sory
Wymagane karty: Fire + Fire + Gravity
Otrzymany: Od Owl w  Hundred Acre Wood (PS2)

Blazing Storm

Opis: Otacza Sorę płonącymi tornadami
Wymagane karty: Aero + Fire + Fire
Otrzymany: Calm Bounty w Castle Oblivion (PS2)

Mega Flare

Opis: Sora rzuca czar Fire, który, jeśli trafi, zadaje ogromne obrażenia ogniowe wszystkim na polu walki
Wymagane karty: Mushu + Fire + Fire
Otrzymany: do wyboru od lv 52 (57 - PS2)

Homing Blizzara

Opis: Sora rzuca czar Blizzara, który sam wykrywa przeciwników.
Wymagane karty: Aero + Blizzard + karta magii
Otrzymany: Calm Bounty w Atlantica

Aqua Splash

Opis: wystrzeliwuje strumień wody, zadając lodowe obrażenia
Wymagane karty: Blizzard + Fire + Aero
Otrzymany: Key to Reward w Monstro

Shock Impact

Opis: rozrzuca wszystkich przeciwników, powodując dodatkowo Stop.
Wymagane karty: Simba + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Calm Bounty w Atlantica

Tornado

Opis: tworzy sterowane tornado, które chwyta przeciwników, a następnie zadaje obrażenia i ogłusza ich.
Wymagane karty: Aero + Gravity + karta summon
Otrzymany: do wyboru od lv 32 (lv 37 - PS2)

Freeze

Opis: zamraża nieprzyjaciół w  bloku lodu. Dodatkowe obrażenia, jeśli lód zostanie zniszczony.
Wymagane karty: Blizzard + Blizzard + Stop
Otrzymany: po pierwszej walce z Vexen (PS2)

Quake

Opis: Zadaje obrażenia wszystkim naziemnym przeciwnikom.
Wymagane karty: Gravity + Simba + karta magii
Otrzymany: Key to Rewards w Atlantica

Warpinator

Opis: Eliminuje najbliższego przeciwnika. Nie zawsze skuteczny.
Wymagane karty: Stop + Gravity + Aero
Otrzymany: Po pokonaniu Riku II

Warp

Opis: Eliminuje wszystkich przeciwników na polu bitwy. Nie otrzymujesz od nich EXP
Wymagane karty: Stop + Aero + Aero
Otrzymany: Key to  Rewards w Twilight Town (Agrabah - PS2)

Magnet

Opis: Przyciąga wszystkich przeciwników do siebie, a następnie silnym ciosem ich rozrzuca
Wymagane karty: Gravity + Gravity + karta ataku
Otrzymany: Po pokonaniu Riku II (PS2)

Bind

Opis: przytrzymuje przeciwników w miejscu. Wciąż mogą jednak atakować, ze swej aktualnej pozycji.
Wymagane karty: Gravity + Stop + karta magii
Otrzymany: Hundred Acre Wood od Kłapouchego. (GBA)
Otrzymany: Key to  Rewards w Halloween Twon (PS2)

Confuse

Opis: przeciwnicy dostają zawrotu głowy i losowo atakują okolicę.
Wymagane karty: Genie + Tinkel Bell + karta summon
Otrzymany: Hundred Acre Wood od Prosiaczka.

Terror

Opis: wszyscy przeciwnicy uciekają przed Sorą.
Wymagane karty: karta summon + karta summon + Jack / Simba + Mushu + karta przedmiotu
Otrzymany: Otrzymany tuż po wejściu do Halloween Town

Synchro

Opis: Ustawia HP wszystkich przeciwników na polu, do stanu namierzonego przeciwnika.
Wymagane karty: Cure + Gravity + Aero
Otrzymany: Hundred Acre Wood od Królika

Gifted Miracle

Opis: przeładowuje karty, resetuje licznik oraz leczy HP Sory i przeciwników
Wymagane karty: karta summon + karta magii + Jack
Otrzymany: Calm Bounty w Halloween Town

Teleport

Opis: Materializuje się za  przeciwnikiem, ogłuszając go
Wymagane karty: karta magii + karta magii + Peter Pan / Stop + Aero + karta przedmiotu
Otrzymany: Calm Bounty w Never Land

Holy

Opis: Zadaje obrażenia przeciwnikowi i  wszystkim wokół niego
Wymagane karty: Mega-Ether + Megalixir + karta przedmiotu
Otrzymany: do wyboru od lv 42 (lv 47 - PS2)


Sleighty przyjaciół

Proud Roar

Opis: Simba zadaje większe obrażenia i dodatkowo ogłusza przeciwników.
Wymagane karty: Simba + Simba / Simba + Simba + Simba
Otrzymany: razem z kartą Simba

Splash

Opis: Dłuższa wersja karty Dumbo.
Wymagane karty: Dumbo + Dumbo / Dumbo + Dumbo + Dumbo
Otrzymany: razem z kartą Dumbo

Paradise

Opis: Dłuższa wersja karty Bambi.
Wymagane karty: Bambi + Bambi / Bambi + Bambi + Bambi
Otrzymany: razem z kartą Bambi

Idyll Romp

Opis: Bambi skacze po przeciwnikach, powodując u nich zawroty głowy (confuse)
Wymagane karty: Bambi + karta ataku + karta ataku
Otrzymany: Hundred Acre Wood od Tygryska.

Flare Breath

Opis: Silniejsza wersja karty Mushu.
Wymagane karty: Mushu + Mushu / Mushu + Mushu + Mushu
Otrzymany: razem z kartą Mushu

Showtime

Opis: Genie dwu/trzy krotnie rzuca losowo Gravira, Stopra lub Thundara
Wymagane karty: Genie + Genie / Genie + Genie + Genie
Otrzymany: razem z kartą Genie

Twinkle

Opis: Dłuższa wersja karty Tinker Bell
Wymagane karty: Tinker Bell + Tinker Bell / Tinker Bell + Tinker Bell + Tinker Bell
Otrzymany: razem z kartą Tinker Bell

Cross-Slash

Opis: Cloud wykonuje 3 zamachy mieczem
Wymagane karty: Cloud + Cloud
Otrzymany: razem z kartą Cloud

Omnislash

Opis: Cloud podlatuje i atakuje 3 losowych przeciwników.
Wymagane karty: Cloud + Cloud + Cloud
Otrzymany: razem z kartą Cloud

Cross-Slash +

Opis: Cloud materializuje się za  przeciwnikiem i atakuje za pomocą Cross-Slash
Wymagane karty: Cloud + Stop + karta ataku
Otrzymany: Calm Bounty w Hollow Bastion

Magic

Opis: Donald dwukrotnie rzuca losowo Fira, Blizzara, Thundara lub Cura / Firaga, Blizzaga, Thundaga lub Curaga
Wymagane karty: Donald + Donald / Donald + Donald + Donald
Otrzymany: dopóki Donald jest w  drużynie

Blazing Donald (GBA)

Opis: Donald szarżuje przez całe pole powodując ogniste obrażenia.
Wymagane karty: Fire + Donald + karta magii
Otrzymany: Key to Rewards w Agrabah.

Stardust Blitz (PS2)

Opis: Donald podrzuca płonącą kulę, po czym Sora (trójkąt) rozpryskuje ją w przeciwników
Wymagane karty: Donald + Fire
Otrzymany: Key to  Rewards w Twilight Town

Goofy Charge

Opis: Goofy szarżuje tarczą w  przeciwników, raniąc i ogłuszając ich.
Wymagane karty: Goofy + Goofy
Otrzymany: dopóki Goofy jest w  drużynie

Goofy Tornado

Opis: Goofy krąży wokół Sory zadając obrażenia każdemu w jego zasięgu
Wymagane karty: Goofy + Goofy + Goofy
Otrzymany: dopóki Goofy jest w  drużynie

Goofy Smash (PS2)

Opis: Goofy wyrzuca w powietrze przeciwnika, po czym naciśnięcie trójkąta kontynuuje atak
Wymagane karty: Goofy + karta ataku
Otrzymany: dopóki Goofy jest w  drużynie

Wild Crush (PS2)

Opis: Sora i Donald szarżują po całym polu, używając Goofy'iego jako taran
Wymagane karty: Goofy + Donald + karta ataku
Otrzymany: dopóki Donald i Goofy są w drużynie

Sandstorm

Opis: Dłuższa wersja karty Aladdin.
Wymagane karty: Aladdin + Aladdin / Aladdin + Aladdin + Aladdin
Otrzymany: dopóki Aladdin jest w  drużynie

Suprise

Opis: Jack dwu/trzy krotnie rzuca Fira, Blizzara, Thundara, lub Gravira / Firaga, Blizzaga, Thundaga, lub Graviga
Wymagane karty: Jack + Jack / Jack + Jack + Jack
Otrzymany: dopóki Jack jest w  drużynie

Spiral Wave

Opis: Silniejsza wersja karty Ariel
Wymagane karty: Ariel + Ariel / Ariel + Ariel + Ariel
Otrzymany: dopóki Ariel jest w  drużynie

Humming Bird

Opis: Silniejsza wersja karty Peter Pan
Wymagane karty: Peter Pan + Peter Pan / Peter Pan + Peter Pan + Peter Pan
Otrzymany: dopóki Peter Pan jest w drużynie

Ferocious Lunge

Opis: Silniejsza wersja karty The Beast
Wymagane karty: The Beast + The Beast / The Beast + The Beast + The Beast
Otrzymany: dopóki Beast jest w  drużynie

Lucky Bounty (PS2)

Opis: Pluto znajduje więcej kart
Wymagane karty: Pluto + Pluto/ Pluto + Pluto + Pluto
Otrzymany: po prawie całkowitym zużyciu talii


Sleighty Riku

Poniższe Sleighty dostępne są tylko grając jako Riku w Reverse/Rebirth.

MM Miracle

Opis: Miki zadaje lekkie obrażenia, ogłusza wszystkich przeciwników, a także leczy HP Riku oraz przeładowuje talię
Wymagane karty: The King + The King / The King + The King + The King
Otrzymany: dopóki Miki towarzyszy Riku

Dark Firaga

Opis: Riku wystrzeliwuje ognisty pocisk zadając silne fizyczne obrażenia.
Wymagane karty: 3 Soul Eater, o  łączniej sumie wartości 16-25
Otrzymany: po pokonaniu Ansem I i gdy Riku jest w Dark Mode

Dark Break

Opis: Riku wyskakuje w powietrze i  atakuje kilkakrotnie przeciwników z góry
Wymagane karty: 3 Soul Eater, o  łączniej sumie wartości 5-15
Otrzymany: po pokonaniu Ansem I i gdy Riku jest w Dark Mode

Dark Aura

Opis: Riku znika w ciemności i zaczyna szarżować w przeciwników.
Wymagane karty: 3 Soul Eater, o  łączniej sumie wartości 27
Otrzymany: po pokonaniu Ansem I i gdy Riku jest w Dark Mode

Holy Burst

Opis: Riku i Mickey strzelają dookoła kulami światła
Wymagane karty: karta The King + Soul Eater + Soul Eater
Otrzymany: dopóki Miki towarzyszy Riku (PS2)

Inverse Burst

Opis: Riku i Mickey strzelają dookoła kulami światła i ciemności, dodatkowo zakładając Confuse
Wymagane karty: karta The King + Soul Eater + Soul Eater
Otrzymany: dopóki Miki towarzyszy Riku i gdy Riku jest w Dark Mode (PS2)

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 4813
  • Głosy oddane: 3
  • Średnia ocen: 6.3

Komentarze (1)

The_Reaver ~ 26 październikaa 2005, 09:09
Shirley miałaś mi to poprawić. Wysłałem ci wcześniej poprawioną wersję.

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.