Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Po zaliczeniu gry jako Sora, w menu głównym powinien pojawić się Riku, a także nowa opcja New Game Riku. Rozpoczniesz wtedy nową grę, tym razem jako Riku. Różni się ona od gry Sory pod wieloma względami (nie tylko fabułą). Po pierwsze Riku nie może budować własnej talii. Zawsze na początku świata dostaje nową talię, która składa się głównie z kart Soul Eater (jedyna karta ataku u Riku). Nie posiada żadnych kart magicznych, a jego jedynym przyjacielem jest Miki (nazywany w grze jako The King). Jest on na dodatek jedyną kartą (nie licząc Oogie Boogie), która leczy HP, nie wspominając o kilku innych efektach. Do talii na stałe dochodzą tylko karty, które otrzymujesz po walce z bossami. Podczas walki, talii nie trzeba ładować, a jedynie przeczekać okres sortowania kart. Eksploracja świata nie różni się od Sory, ale niektóre karty map zostały usunięte (nie ma np. Moogle Room, pokoi ze skrzyniami, czy pokoi z grzybkami, a także zwiększające wartości kart). Przy podnoszeniu poziomu doświadczenia, oprócz ilości HP, można zwiększyć siłę ataku Riku (można wybrać nowy wzrost co piąty poziom), a także punkty DP. Są one potrzebne do utrzymania Riku w trybie Dark Mode. Otrzymuje ten tryb po pierwszej walce z Ansem (po wyjściu z pierwszego świata). Siła Riku wtedy wzrasta, a dodatkowo tylko w tym trybie może użyć swoje trzy sleighty (Dark Break, Dark Firaga i Dark Aura). Tryb jest aktywny do momentu, aż ilość DP (która spada wraz z otrzymanymi obrażeniami) spadnie do 0. Opis ogranicza się jedynie do opisu świata i talii, jaką dostaje, a także krótkimi strategiami na bossów.
(PS2)
W remaku na konsolę jest kilka różnic. Po pierwsze, zmodyfikowana została większość talii. Są one jednak koncepcjonalnie zbliżone do oryginału, więc moje stare opisy powinny wciąż być pomocne. Najważniejsze jest sleight który Riku może wykonać z Mikim (The King + Soul Eater) zarówna w Dark Mode, jak i poza nim, a także tzw. pojedynki. Aktywujesz je przebijając kartę przeciwnika tą samą wartością. Po przyjęciu wyzwania (trójkąt) musisz przebić od 3, 5 do 7 kart (ilość zależy od przeciwnika) wystawianych przez przeciwnika. Wystawiane karty są zależne od talii Riku i zawsze są to kolejne najsilniejsze wartości, jakie może przebić. Uprzedzam, że nie warto pojedynkować się w pokoju Almighty Darkness. Wygrana pozwoli Riku zadać spore obrażenia rywalowi, zaś przegrana ogłuszy i wystawi go na baty. W każdym razie, warto wykorzystywać ten wariant, szczególnie przy bossach.
Castle Oblivion B12
Po krótkim wstępie automatycznie wchodzimy do pierwszego świata.
B12 Hollow Bastion
Przeciwnicy: Shadow, Darkball, Defender, Wyvern, Wizard, Tornado Step
Karty: Soul Eater 9, 8, 7, 8, 7, 6, 7, 6, 5, 6, 5, 4, 5, 4, 3, Potion 9, Defender
Key of Beginning: cut-scenka
Key of Guidance: cut-scenka
Key to Truth: boss Dragon Maleficent
Zaczyna się raczej łatwo. Talia jest silna. Mimo, iż przeciwnicy mają dosyć silne karty, posiadają mało HP i wystarczy kilka ciosów, by ich zabić. Jedyny problem mogą sprawić Defendery. Grają kartami z 9, a do tego jedynie można ich trafić od tyłu. Sleighty używaj tylko, jeśli została najsłabsza końcówka talii, a przeciwnik nagminnie ją przebija.
Dragon Maleficent
Wiedźma, jak zwykli przeciwnicy w zamku, też ma sporą obniżkę siły. Wystarczy ją klepać Soul Eaterem ile się da, uważając na jej i tak słabe ataki.
Re:CoM - Staraj się przebijać jej karty, gdy tylko możesz, szczególnie jej ognisty oddech. Nie siedź w ogniu, tylko uciekaj w bezpieczne miejsce, czekając na smoczyce, aż się obróci.
Nagroda: karta Dragon Maleficent
Castle Oblivion B11
Karty: Soul Eater 8, 8, 8, 7, 7, 7, 6, 6, 6, 9, 9, 9, 6, 7, 8, 9, 8, 6, 7, 9, 9, 7, 6, 8, Hi-Potion 9, 0, Soul Eater 0, 0, 0, 0
(PS2) Soul Eater 8, 7, 6, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 5, 4, 3, 0, 0, 9, 7, 4, 9, 7, 4, 9, 7, 4, 9, 9, 9, Hi-Potion 8
Talia ta jest zawsze używana, kiedy jesteś w korytarzu pomiędzy kolejnymi światami. Dużo silnych kart, wśród których jest aż 6 dziewiątek, dających możliwość wielokrotnego użycia Dark Aura (który za chwilę otrzymasz). Na razie czeka nas tu potyczka z tajemniczym Głosem, którym okazuje się być Ansem, ale do tej walki przyłącza się Miki, który jest od tego momentu przyjacielem.
Ansem I
Raczej prościzna jak z Maleficent i każdym bossem na początku gry (ale to się później zmieni). Jego jedyny sleght, Rockshater, lepiej przebijać, a do tego masz dość zer. Wystarczy zalać go dużą lawiną ciosów. Użycie świeżo otrzymanej karty Maleficent przyspieszy spadek HP u przeciwnika. Raczej Miki nie będzie potrzebny.
Re:CoM - zamiast zwykłej walki, tutaj masz tutorial. Po pierwsze, przebij kartę Ansema dokładnie w momencie wystawiania jego karty (tzw. Quick Break). Ruch ten będziesz mógł na przyszłość wykorzystywać do zdobycie dodatkowych DP. W drugiej części, musisz wyzwać Ansema na pojedynek i wygrać go, czyli, przebij jego atak kartą o takie samej wartości, a następnie przebij 3 kolejne karty wystawiane przez przeciwnika.
Po walce otrzymujemy 4 nowe światy, plus Dark Mode z 3 nowymi sleightami (wspomniane na początku 3 ciemne sleighty). Umilą one następne walki. Pora przejść do następnego świata.
B11 Agrabah
Przeciwnicy: Shadow, Air Soldier, Bandit, Fat Bandit, Yellow Opera, Green Requiem, Barrel Spider
Karty: Soul Eater 7, 6, 4, 3, 7, 6, 4, 3, 7, 6, 4, 3, 7, 6, 4, 3, 7, 6, 4, 3, Hi-Potion 7, Fat Bandit
Key of Beginning: boss Jafar (Genie)
Talia jest średnia. Jedyny problem to Fat Bandit, który odbija frontowe ataki i dodatkowo używa karty z szóstką. Z resztą nie powinno być problemów. Dodatkowo otrzymana karta Fat Bandit doskonale się sprawdza na przeciwnika o tej samej nazwie (o ile zaatakuje się ich od tyłu).
Jafar (Genie)
Jak w przypadku Sory, tak tutaj celem jest lampa, trzymana przez Iago, który lata nad samym Jafarem. Wystarczy wyskoczyć z najwyższego podestu i walić w lampę najsilniejszymi kartami. Po wejściu w Dark Mode koncentruj się głównie na Dark Break, gdyż dla Firaga jest za wysoko. Jedynie trzeba uważać na karty Jafara, gdyż silniejsze karty trzeba wtedy przebić sleightem.
Re:CoM - Tutaj miałem problemy, głównie z powodu małego celu, jakim jest Iago. Trzeba się dobrze wybić i atakować w odpowiednim momencie, żeby trafić w papugę. Poza tym, najgroźniejszym atakiem, który najlepiej przebić, jest laser Jafara (lub schować się za ścianą).
Nagroda: karta Jafar
Castle Oblivion B10
Tym razem rozmów mniej. Po prostu biegiem na następne piętro.
B10 Monstro
Przeciwnicy: Shadow, Large Body, Air Soldier, Yellow Opera, Green Requiem, Search Ghost, Tornado Step
Karty: Soul Eater 7, 5, 4, 1, 7, 5, 4, 1, 7, 6, 4, 1, 7, 6, 4, 1, 7, 6, 4, 1, Search Ghost
(PS2) Soul Eater 7, 5, 4, 1, 7, 5, 4, 1, 7, 6, 4, 1, 7, 6, 3, 2, 7, 6, 3, 2, Search Ghost
Key of Beginning: boss Parasite Cage
Jedyny problem to liczne jedynki w talii. Ale odpowiednio zagrane karty wystarczą nawet na Tornado Step, które używają szóstki. Warto użyć Search Ghost, gdy kończą się HP, a w talii nie ma Mikiego.
Parasite Cage
Podobnie jak u Sory, tak tutaj atakuj z najbliższej platformy. Staraj się unikać użycia kart z jedynką, gdyż przeciwnik łatwo je przebija. Jeżeli brak ci HP możesz pomóc sobie Search Ghost, po którym szybka seria dużo uleczy. Walka nie powinna być trudna.
Re:CoM - nie stój za długo na jednej platformie, bo tonie w kwasie. Jak tylko wejdziesz w Dark Mode, zalej bossa kilkoma Dark Firaga i Dark Break.
Nagroda: karta Parasite Cage
Castle Oblivion B9
Tutaj czeka nas potyczka z Vexenem.
Vexen
Posiada 2 pełne paski HP, ale w stosunku do Sory jest jeszcze prostszy. Za wyjątkiem Freeze (który łatwo uniknąć) resztę sleightów lepiej przebić (np. Diamond Dust). Najlepiej na początku wejść w Dark Mode, a następnie atakować przy pomocy Dark Aura (talia w końcu na to pozwala) i Dark Firaga. Gdy używa Auto-Life zniweluj go używając Parasite Cage (o ile go masz). Raczej walka długo nie potrwa.
Re:CoM - staraj się oszczędzać Mikiego na gorsze okresy. Ogólnie walcząc z Vexenem, staraj się w miarę możliwości aktywować pojedynki, po czym przeskakuj na drugi koniec talii, skąd masz 0 i 9 do przebijania. Jak tylko wejdziesz w Dark Mode, odpal kilka Dark Firaga w twarz i Dark Aura na dokładkę. Radzę jednak uważać, gdyż Vexen potrafi dobrze zagrać kartami.
B9 Never Land
Przeciwnicy: Shadow, Pirate, Air Pirate, Darkball, Crescendo, Barrel Spider
Karty: Soul Eater 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, Pirate
(PS2) Soul Eater 7, 5, 3, 2, 0, 0, 1, 3, 5, 7, 9, 7, 5, 3, 2, Pirate
Key of Beginning: boss Hook
Talia może być trochę kłopotliwa (na PS2 też), szczególnie przy Darkball, lub Crescendo. Uważaj na to, jaką kartą grają. Najlepiej szybko przeskakuj "dolinę" na wyższe karty. Używaj kartę Pirate rozważnie, bo w dużych grupach łatwo pada przebiciem przez innego napastnika.
Hook
Chwila nieuwagi i przyszpili do ściany, dobijając Rush & Present, a Miki nie zawsze pomoże. Najlepiej szybko wejść w Dark Mode i dać mu kilka Dark Break, lub Firaga. Trzymaj zero na jego sleighty.
Re:CoM - kapitan jest dość szybkim graczem. Jeśli użyje All Zeroes, staraj się pojedynkować go, gdyż zbyt często możesz paść ofiarą przebicia. Poza tym, standardowo wejdź w Dark Mode i użyj kilka silniejszych sleightów.
Nagroda: karta Hook
Castle Oblivion B8
Ponownie cicho, jak makiem zasiał.
B8 Traverse Town
Przeciwnicy: Shadow, Soldier, Red Nocturne, Blue Rhapsody
Karty: Soul Eater 4, 5, 6, 7, 8, Shadow
(PS2) Soul Eater 9, 8, 7, 1, 6, 5, 4, 2, 3, 2, 1, 3, Shadow
Key of Beginning: boss Guard Armor
Miasteczko jak było, tak dalej jest łatwe. Talia, mimo iż mała, jest prosta w użyciu. Żaden przeciwnik nie będzie mógł jak przebić którąkolwiek z kart. Jednak najlepiej wstrzymać się od sleightów przez jej wielkość.
Wszak dostajesz na PS2 więcej kart, ale staraj się po wykorzystaniu silniejszych ataków szybko przeładować talię. Wartości 3 i niżej raczej nie ruszaj.
Guard Armor
Nawet boss nie jest groźniejszy od zwykłych przeciwników. Wystarczy zalać go gradem ciosów, przerywanym krótkim przeładowaniem. Lepiej wstrzymać się od sleightów z powodu małej talii. Każda z części posiada niewielką ilość HP i wystarczy kilka serii, wzmocnionych przy pomocy karty Maleficent, by szybko wyeliminować każdą z części.
Re:CoM - Staraj się używać silniejsze karty, po czym od razu przeładuj. Odradzam tutaj zabawę w pojedynek, za mało na to silnych kart. Jak już chcesz sleighty, to zaczynaj od pozbycia się słabszych kartoników. Jak tylko trafi ci się Gimmick Card, używaj bez wahania i pruj bossa bez litości.
Nagroda: karta Guard Armor
Castle Oblivion B7
Tutaj czeka bardzo nietypowy przeciwnik. Riku będzie walczył z samym sobą.
Riku I
Taktyka przeciwnika jest podobna do drugiej i trzeciej walki jako Sora, czyli używa sleight Dark Firaga. Wystarczy wejść w Dark Mode i nauczyć przeciwnika kilku sztuczek (Dark Aura). Nie powinno być żadnych problemów.
Re:CoM - ze sleightów używa tylko swoistą wersję Dark Break. Jednak staraj się go nie lekceważyć. Dość szybko gra kartami. Jak w przypadku Vexena, gdy się pojedynkujesz, szybko przeskocz na drugą stronę talii, gdzie masz dużo wysokich kart.
Po walce wystarczy wejść na wyższe piętro, a od Ansema otrzymasz kolejne 4 światy do ustawienia.
B7 Atlantica
Przeciwnicy: Sea Neon, Search Ghost, Screwdiver, Aqua Tank, Darkball
Karty: Soul Eater 5, 5, 5, 5, 4, 4, 4, 4, 3, 3, 3, 3, 2, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, Sea Neon
(PS2) Soul Eater 0, 4, 6, 4, 3, 5, 3, 7, 1, 7, 6, 2, 6, 0, Dark Ball, Sea Neon
Key of Beginning: boss Ursula
Dosyć średnia talia. Jedynie nie przebije najsilniejszych kart Aqua Tank (7) i Darkball (6). Najlepiej omijać najsłabsze karty i od razu ładować talię. Zawsze można użyć sleight, by połączyć siłę kart. Nie licz na Sea Neon. Może wyrzucić silniejszą wartość, ale i słabszą.
Na PS2 dostajesz lepszą talię, choć jest bardzo pomieszana. W każdym razie, staraj się w pierwszej kolejności zabijać Aqua Tanki, zanim zaczną nadużywać siódemek. Jest to jedyne miejsce, gdzie masz kartę Dark Ball w talii (na PS2 Sora jej nie dostaje).
Ursula
Talia może być niewystarczająca, bo wiedźma używa silniejsze karty, choć długie przerwy między jej atakami można wykorzystać. Jak u Sory, najpierw jedna z macek, potem w głowę i znowu męczyć mackę, po jej regeneracji. Gdy używa silny atak (ostrzega słownie), a używa karty 6> najlepiej szybko użyć sleight.
Re:CoM - Masz może lepszą talię, ale najlepiej uważać. 0 miej zawsze w pogotowiu, gdy tylko wiedźma zagra jakąś silniejszą kartą, co raczej często robi. Na początek szybko wejdź w Dark Mode (najlepiej trzymając defensywę i przebijając powolne ataki przeciwniczki), a następnie pozbądź się macek (staraj się oszczędzać zera na przebijanie). Gdy będziesz mógł klepać mordę ośmiornicy, staraj się to robić bez sleightów, gdyż jest za wysoko (chyba, że ogłuszysz ją za pomocą Gimmick Card).
Nagroda: karta Ursula
Castle Oblivion B6
Idziemy dalej.
B6 Olympus Coloseum
Przeciwnicy: Shadow, Large Body, Blue Rhapsody, Powerwild, Bouncywild
Karty: Soul Eater 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 0, 0, Powerwild
(PS2) Soul Eater 8, 7, 6, 1, 7, 6, 5, 1, 5, 6, 7, 1, 6, 7, 8, 0, 0, 0, 1, 1, 1, Potion 5, Powerwild
Key of Beginning: boss Hades
Na pierwszy rzut oka talia może być kiepska przez dużą ilość jedynek. Jednak karta powerwild zmienia je wszystkie na dziewiątki (reszta kart też jest odpowiednio odwrócona), dając możliwość użycia trzykrotnie Dark Aura. Niestety, efekt trwa tylko do następnego przeładowania talii. Najlepiej używać silniejszych kart, a następnie przeładować talię, gdy zostaną jedynki.
Na PS2 masz więcej silniejszych kart, z mnóstwem jedynek pomiędzy. Staraj się te pomijać, a jeśli wejdziesz w Dark Mode, możesz pokusić się o użycie Powerwild i eliminację za pomocą Dark Aura.
Hades
Walka może być bardzo łatwa, lub trudna, zależy jak wykorzystasz kartę powerwild. Najpierw przejdź w Dark Mode (najlepiej przebijając zerami), a następnie zagraj kartą powerwild i użyj trzykrotnie Dark Aura. Jeśli Hades przeżył serię, to wystarczy dobić go przy pomocy reszty ciemnych sleightów. Jeśli przez przypadek zmarnujesz powerwild, pamiętaj, by nie dać się złapać na miotacz ognia Hadesa, a jego Berserk (który używa przy końcówce HP) zdjąć przy pomocy Parasite Cage.
Re:CoM - talia jest może trochę inna, ale wciąż powyższa strategia jest skuteczna.
Nagroda: karta Hades
Castle Oblivion B5
Kontynuuj wspinaczkę.
B5 Wonderland
Przeciwnicy: Shadow, Soldier, Large Body, Red Nocturne, Creeper Plant, Crescendo
Karty: Soul Eater 3, 4, 5, 3, 4, 5, 3, 4, 5, 3, 4, 5, Large Body
(PS2) Soul Eater 5, 2, 1, 5, 4, 3, 5, 2, 1, Large Body
Key of Beginning: boss Trickmaster
Tym razem talia nie najlepsza (PS2 ma jeszcze gorszą). Przeciwnicy grają średnio kartami 4 i 6 (z dwoma wyjątkami). Jeśli przeciwnik nadużywa silniejsze karty, nie wahaj się wtedy użyć sleight. Staraj się atakować przeciwnika z zaskoczenia, używaj Maleficent, by skrócić walkę i najważniejsze, nie daj przebić swoich kart.
Trickmaster
Gdyby nie kiepskie karty, byłoby łatwo, a przeciwnik potrafi zagrać kartami lepszymi niż 5. Użyj Maleficent i atakuj, dopóki nie przebijesz. Gdy uda ci się wejść w Dark Mode zalej go gradem Dark Break (talia tylko na to pozwala), a po chwili wygrasz.
Re:CoM - jeśli masz okazję, wywołuj pojedynek i wrzucaj karty na ślepo. Może z ataku, jaki Riku wykonuje uderzy go tylko ostatnim ciosem, ale zawsze to niż nic. Graj defensywnie i obserwuj co przeciwnik wystawia, jeśli możesz, przebij i uderzaj kombosem, w przeciwnym wypadku, uciekaj z zasięgu ataku (nad uderzeniem w ziemię podskocz).
Nagroda: karta Trickmaster
Castle Oblivion B4
Została tylko jedna karta.
B4 Halloween Town
Przeciwnicy: Shadow, Search Ghost, Creeper Plant, Wight Knight, Gargoyle
Karty: Soul Eater 7, 7, 6, 6, 5, 5, 4, 4, 5, 5, 6, 6, 7, 7, 7, 6, 5, 4, Wight Knight<
(PS2) Soul Eater 7, 7, 9, 9, 7, 0, 4, 9, 9, 9, 4, 0, 7, 9, 9, 7, 7, Wight Knight
Key of Beginning: boss Oogie Boogie
Tym razem talia jest silniejsza. Jedynie może jej zagrozić Creeper Plant, grający szóstkami. Reszta ma mniejsze szanse na przebicie.
Oogie Boogie
Czy mówiłem przy Sorze jaki on jest prosty. Jeśli tak, to powiem jeszcze raz. To najprostszy boss w grze. Wystarczy przebić jego trzy kolejne ataki (które zawsze są siódemką), by zdjąć bramę. Następnie wskoczyć do Oogiego i złożyć spore lanie. Walka nie potrwa długo, jeśli po zdjęciu bramy użyjesz Maleficent (mi to zabrało 2 kolejki).
Re:CoM - tak łatwy nie jest, ale wciąż prosty przy dobrej strategii. Przebijaj jego ataki, aż wejdziesz w Dark Mode. Jak tylko padnie brama (po przebiciu jego trzech ataków z 8), wskakuj do Oogiego i wystrzel mu w twarz kilka Dark Firaga. Przy zwykłym klepaniu mieczem możesz mieć kłopot, gdyż przeciwnik używa 9 i 0. Jeśli masz szczęście, to spróbuj niszczyć jego kości, a z któreś wyskoczy Gimmick Card, który nie tylko zlikwiduje bramę, ale także ogłuszy Oogiego.
Nagroda: karta Oogie Boogie
Castle Oblivion B3
Czeka tu nas nowy przeciwnik.
Lexaeus
Ma silne ataki, ale jest bardzo powolny. Jego sleighty przebijaj, a po wejściu w Dark Mode użyj Dark Aura i resztę sleightów. Odpowiednie użycie kart, a koleś nie powinien sprawić dużego problemu.
Re:CoM - początkowo może wydawać się powolny, a jego ataki, może i silne, mają niewielki zasięg, ale potrafi zwiększyć swoją siłę (co pokazuje okalająca go aura). Wtedy jest silniejszy, jego ataki mają większy zasięg (szczególnie uderzenie w ziemię), a dodatkowo jest niewrażliwy na zwykłe ataki. Zanim stanie się najgorsze, staraj się często pojedynkować (uwaga, teraz wymaga 7 kart), a w Dark Mode, używaj sleighty.
Nagroda: karta Lexaeus
B3 Destiny Islands
Przeciwnicy: Shadow, Darkball, Barrel Spider, Crescendo, Tornado Step, Creeper Plant
Karty: Soul Eater 0, 1, 3, 5, 7, 0, 2, 4, 6, 8, 6, 4, 2, 0, 7, 5, 3, 2, 0
(PS2) Soul Eater 3, 1, 3, 5, 3, 5, 0, 4, 2, 4, 6, 4, 6, 8, 6, 8, 0, 3, 1, 3, 6, 4, 6, Hi-Potion 8
Key of Beginning: boss Darkside
Kiepska talia. Dość dużo słabych kart pomieszanych z silniejszymi. Choć PS2 dostaje większą talię, to i tak cierpi na ten sam problem. Najlepsza karta grana przez przeciwników jest równa 6. Niestety Miki jest nieobecny (choć na konsoli wciąż jest dostępny, co zawsze trochę pomaga), więc jedynym sposobem by się uleczyć jest Oogie Boogie.
Darkside
Tym razem ma tylko 2 paski HP. Taktyka bez zmian. Gdy wykorzystuje atak, w którym uderza pięścią, atakuj jego rękę, lub głowę, a pozostałe ataki przebijaj. Gdy wejdziesz w Dark Mode (co jest bardzo prawdopodobne) używaj głównie Dark Firaga.
Re:CoM - Jak wyżej. Zostawiaj w spokoju ataki, w których wbija rękę w ziemię, po czym uderzaj w nią, pozostałe przebijaj. Prościzna.
Nagroda: karta Darkside
Jeśli grasz na PS2, to jeszcze nie koniec. Możesz wycofać się przez drzwi, podleczyć się i zapisać grę. W końcu wróć i przybliż się do Sory.
Zexion
Obecny jest tylko na PS2 (na GBA chłop ucieka bez walki). Boss dość specyficzny. Zadaje minimalne obrażenia swymi atakami, ale w ich trakcie pojedynczo podkrada twoje karty. Szczególnie złodziejem jest jego sleight (tornado), które nie dość że podbiera po kilka kart, to dodatkowo miesza talię, utrudniając przebicie. Gdy zostawi cię z garstką kartoników (5-6, nawet mniej) wtedy zaczyna zabójcze tango. Tworzy trzy klony, które wykorzystują ukradzione karty do zadawania poważniejszych obrażeń. Jedynym wtedy sposobem na odzyskanie swojej talii, jest zniszczenie trzech książek, które tworzy razem z klonami. Gdy to zrobisz, Zexion zaczyna podbieranie od nowa. Lepiej w ogóle nie dopuścić go do swoich kart, tylko od początku graj agresywnie. Jest to o tyle ułatwione, gdyż na czas tej walki masz stałe Dark Mode, więc wykorzystuj Dark Firaga i pojedynkuj się, kiedy tylko możesz.
Nagroda: karta Zexion
Castle Oblivion B2
Po spotkaniu z Mikim wchodzimy do kolejnego świata.
B2 Twilight Town
Przeciwnicy: Shadow, Soldier, Air Soldier, Barrel Spider
Karty: Soul Eater 9, 6, 3, 8, 5, 2, 7, 4, 1, 6, 3, 0, 9, 7, 5, 3, 1, 0, 2, 4, 6, 8, 0, 2, 9
(PS2) Soul Eater 9, 6, 3, 6, 4, 2, 7, 4, 1, 3, 1, 0, 6, 4, 2, 0, 7, 4, 1, 0, 3, 1, 0, Potion 4
Key of Beginning: boss Riku II
Key of Guidance: cut-scenka
Mimo, iż Miki pojawił się w korytarzu, wciąż musisz przejść ten świat bez jego pomocy (na PS2 wciąż ci towarzyszy). Nie bądź zbyt pewny siebie. Przeciwnicy, może grają słabymi kartami, ale szybsi mogą prędko przebić najsłabsze karty. Szczególnie nie lekceważ Air Soldier. Atakują bardzo szybko i używają karty z czwórką.
Riku II
Jeśli wszystkie walki były dotąd łatwe, to teraz poprzeczka idzie wysoko w górę. Riku (ten zły) ma 3 paski, atakuje agresywnie i używa Dark Aura, którą zawsze staraj się przebijać. Ty zaś nie możesz liczyć na pomoc Mikiego. Użyj Oogie Boogie, gdy masz bardzo mało HP. Najlepiej użyj Dark Aura wtedy, gdy używa Incrementor. Traci on wtedy wszystkie zera. Potem wal w niego Dark Firaga. Szkoda, że po walce zostawia tylko EXP.
Re:CoM - Jak wyżej, staraj nie dopuszczać go do używania sleightów, a w szczególności Dark Aura. Jeśli uda ci się aktywować pojedynek, to klep karty, jak wskoczą (nie marnuj czasu na wertowanie talii).
Castle Oblivion B1
Tym razem powraca Miki. Pora przejść do ostatniego świata.
B1 Castle Oblivion
Przeciwnicy: Shadow, Neoshadow, Red Nocturne, Blue Rhapsody, Yellow Opera, Green Requiem, Wizard, Defender, Wyvern, Darkball
Karty: Soul Eater 8, 8, 8, 7, 7, 7, 6, 6, 6, 9, 9, 9, 6, 7, 8, 9, 8, 6, 7, 9, 9, 6, 7, 8, Hi-Potion 9, 0, Soul Eater 0, 0, 0, 0
(PS2) Soul Eater 8, 7, 6, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 5, 4, 3, 0, 0, 9, 7, 4, 9, 7, 4, 9, 7, 4, 9, 9, 9, Hi-Potion 8
Key of Beginning: final boss Ansem II
Talię już znasz. Na ten ostatni świat jest odpowiednia i wystarczająco silna na najgorsze karty przeciwników. Mimo, iż są tylko 3 pokoje (nie licząc ostatni), przeciwnicy dają dużo EXP. Warto trochę zwiększyć statystyki przed ostatnią walką. Gdy jesteś gotów postaw Moment's Reprieve przed ostatnim pokojem, zapisz grę i otwórz drzwi.
Ansem II
4 paski, to dużo. Walka będzie na pewno trudna. Dodatkowo pomocnik Ansema może zablokować większość ataków. Dwa sleighty Ansema najlepiej jest przebić. Po wejściu w Dark Mode raczej używaj Dark Firaga, gdyż Heartless Ansema łatwo potrafi zablokować większość uderzeń. Lecz się, gdy jest to najbardziej potrzebne.
Re:CoM - jak wyżej, trudna walka. Ansem ma większą wytrzymałość, a jego Heartless potrafi czasami zablokować twoje ataki. Staraj się przebijać jego sleighty (trudno je przebić, jak tylko chwycą (szczególnie wyskakujący Heartless z ziemi)) i aktywuj jak najczęściej pojedynki. Po wejściu w Dark Mode, używaj Dark Firaga.
I tak to koniec Kingdom Hearts: Chain of Memories. Jeśli zapisałeś grę przed ostatnią walką, to możesz wrócić do Sory i w trzech skrzyniach (Calm Bounty itp.) możesz znaleźć 3 nowe karty (wśród nich Ultima Weapon), a także losowo znaleźć 2 inne keyblady, które w pierwszej części można było znaleźć w japońskiej wersji Final Mix.
Na końcu drogi bez ciebie
Pozostała zapomniana obietnica.
Może szliśmy ręka w rękę,
Ale dzisiaj oboje kroczymy samotnie.
I mimo iż nasze ścieżki się nie przetną,
Wszystkie ścieżki są gdzieś połączone.
Kiedy dojdę tam gdzie ty jesteś,
Nie będziemy kim kiedyś byliśmy.
Lecz razem dotrzymamy nowej obietnicy.
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.