Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Na pewno ci, co grali w pierwszą część Kingdom Hearts, pamiętają Gummi Ship i zdecydowana większość uważa, iż jest to nieudany (by nie powiedzieć fatalny) pomysł w całej grze. Square wzięli te uwagi do serca i postanowili przemodelować od podstaw cały system.
Ale najpierw, czym jest ów Gummi statek. Jest to zbudowany z gummi klocków statek kosmiczny, którym Sora i jego przyjaciele podróżują pomiędzy światami. Dostęp do większości światów jest zablokowany przez specjalne przejścia, które są dobrze strzeżone przez statki wroga. Musimy chociaż raz ukończyć całe przejście (czyli dolecieć do mety w jednym kawałku), by odblokować dostęp do znajdującego się dalej świata. Po zaliczeniu całego przejścia zostają odblokowane nowe misje. Jednak ich zaliczenie nie jest obowiązkowe i możemy wrócić do głównej części gry. Jednak warto kontynuować przygodę z Gummi Ship. W przeciwieństwie do pierwowzoru, budowa i lot sprawiają większą frajdę, a zaliczenie każdego przejścia na 100% stanowi wyzwanie nawet dla najlepiej zaprojektowanej jednostki.
Budowa
W kwestii projektowania mamy dużą swobodę. Nasz statek nie koniecznie musi wyglądać jak statek kosmiczny. Może wyglądać jak sobie zażyczymy, rozrzucając klocki byle jak, a nawet ustawiając go tyłem do kierunku lotu, czy też wstawić tylko jeden klocek. Cokolwiek stworzymy, gra zaliczy to jako gotowy statek i przepuści do samego lotu. Jednak budując musimy uważać na jedną bardzo ważną rzecz. Gra narzuca nam limit w postaci maksymalnego kosztu wszystkich klocków wstawionych na statek, którego nie możemy przekroczyć. Niektóre klocki są tanie, ale te najlepsze kosztują nawet ¼ całego limitu. Wymusza to odpowiednie zaprojektowanie, by cały statek odpowiadał naszym oczekiwaniom, a przy tym był tani. Każdy klocek wpływa na osiągi całej jednostki, zwiększając, lub zmniejszając jedną (lub dwie) z 5 głównych statystyk naszego statku:
HP – jak sama nazwa wskazuje, określa wytrzymałość naszego statku. Zwiększasz ją wstawiając więcej klocków materialnych, oraz wstawiając światła.Offense – jest to suma ofensywy wszystkich działek, laserów oraz innych broni. Jednak nie należy brać wysokiej ofensywy jako siły całego statku. Mimo wysokiej, łącznej ofensywy, każde działko posiada własną siłę, a dwa działka, ustawione na przeciwległych końcach nie zawsze trafią w ten sam cel.
Power – wpływa na siłę ataku każdego zamontowanego działka, laseru itp. Moc zwiększasz instalując kokpit, a także neonowe orby i bary. Jednak zmniejszasz ją zakładając m. in. silniki i światła
Mobility – im większa, tym szybciej statek skręca. Wzrasta razem z nowymi lotkami i skrzydłami.
Speed – im większa, tym szybciej statek manewruje pomiędzy ostrzałem wroga. Prędkość zwiększają silniki, ale nowe kokpity ją zmniejszają.
Cała piątka pozwala nam spojrzeć na przebieg budowy, ale to nie one decydują o przebiegu lotu. Wszystko w ostateczności zależy od wyboru klocków. Niektóre mogą nam tylko przeszkadzać, inne przyspieszyć eksterminację przeciwników, lub zwiększą odporność na ataki wroga. Ale zawsze bezcenne okazują się być umiejętności pilota (czyli nas). Pora w końcu zając się opisem każdego z klocków. Całość dzieli się na 2 główne grupy:
1. Material Gummi
Tutaj budujemy całą konstrukcję, czyli podstawę naszego statku. Jak wcześniej napisałem, mamy wolną rękę jeśli chodzi o ostateczny wygląd statku, o ile mieści się w sześcianie 10x10x10 klocków. Materialne klocki zwiększają głównie HP (czyli wytrzymałość) całej jednostki, a im więcej ich wstawimy, tym dłużej przetrzyma ataki wroga. Jednak mamy ograniczenie ilości klocków. Wszystkie (łącznie z lotkami), nieważne jaki mają kształt, mają wspólny licznik (początkowo 100 klocków), który zwiększa się z zaliczaniem kolejnych misji. Nie będę opisywał każdy kształt z osobna, bo jest to bez celowe, skupię się jedynie na 4 podzielonych grupach.
Bevelled Gummi (Ścięte Gummi) – Tanie, ale za to słabe. Dają tylko 2 HP za 1 koszt. To daję niewielką przewagę nad droższymi, zaokrąglonymi. 5 klocków da o połowę więcej HP, niż jeden tej samej wartości. Jednak ograniczona liczba klocków nie pozwala na bardziej wytrzymałą konstrukcję.
Curved Gummi (Zaokrąglone Gummi) – Są droższe, ale za to wytrzymalsze od swych ściętych wersji. Cena waha się od 2 za 3 HP, do 11 za 12 HP. Każdy jest wart o 1 mniej, niż liczba HP, które dają. Wrzucenie chociaż kilku, to klucz do wytrzymałego statku.
Aero Gummi (Lotki) – Małe skrzydełka, nadające zwrotność jednostce. Kosztują 1, dając 1 HP i 3 do zwrotności. Jednak nie warto jest ich wrzucać. Za ten sam koszt kilku lotek, gotowe skrzydła dają taką samą zwrotność. HP, które dałyby lotki lepiej nadrobią dwie powyższe grupy klocków.
Gummi Lumbs (Bryły) – To nic innego, jak wrzucenie kilku zwykłych klocków za jednym zamachem. Cena i HP są różne dla każdej bryły, zależnie od użytych w niej klocków.
2. Deco-Gummi
Broń, silniki itp. wyposażenie dodatkowe. Instalując je nie musimy się martwic o kierunek lotu. Mogą nawet być zwrócone w złą stronę, a będą i tak funkcjonować poprawnie. Można je też nawet ukryć pod klocki materialne. Klocki nie będą sobie przeszkadzać, a broń strzelać będzie normalnie. Każdy klocek z osobna zdobywamy wypełniając misje. Dzielimy je na:
A. WEAPON GUMMI – Broń, czyli jednak z ważniejszych części statku.
a) Projectile Gummi – Są bardzo tanie, ale za to należą do najsłabszych broni. Na szczęście to drugie nadrabiają szybkostrzelnością i prostotą w ich używaniu. Wszystkie zaliczają się do klasy dział (Cannon), z wyjątkiem Comet i Meteor, które są laserami (Laser).
Fire/G
Cost – 35
HP – 1
Offense – 25
Odpala dwa pociski na wprost. Szybki ogień.
Fira/G
Cost – 41
HP – 1
Offense – 30
Odpala dwa ciężkie pociski na wprost. Szybki ogień.
Firaga/G
Cost – 53
HP – 1
Offense – 40
Odpala dwa potężne pociski na wprost. Szybki ogień.
Blizzard/G
Cost – 71
HP – 1
Offense – 50
Odpala dwa dwukierunkowe pociski. Szybki ogień.
Blizzara/G
Cost – 108
HP – 1
Offense – 75
Odpala dwa trzykierunkowe pociski. Szybki ogień.
Blizzaga/G
Cost – 138
HP – 1
Offense – 100
Odpala dwa czterokierunkowe pociski. Szybki ogień.
Gravity/G
Cost – 145
HP – 1
Offense – 100
Odpala pocisk rozpryskujący się przy uderzeniu w cel.
Gravira/G
Cost – 155
HP – 1
Offense – 110
Odpala pocisk rozpryskujący się szeroko przy uderzeniu w cel.
Graviga/G
Cost – 184
HP – 1
Offense – 130
Odpala potężny pocisk rozpryskujący szeroko się przy uderzeniu w cel.
Comet/G
Cost – 82
HP – 1
Offense – 60
Automatycznie namierza pobliskie cele i odpala dwa pociski laserowe.
Meteor/G
Cost – 156
HP – 1
Offense – 120
Automatycznie namierza pobliskie cele i odpala cztery pociski laserowe.
b) Lock-on Gummi – Jedne z najsilniejszych broni na pokładzie. Lasery posiadają dodatkowo, jak sama nazwa wskazuje, możliwość automatycznego namierzania. Niestety są bardzo drogie, dodatkowo długo się ładują pomiędzy strzałami. Bardziej przydadzą się w niszczeniu pojedynczych jednostek niż całej armady. Tylko dla orłów.
Thunder/G
Cost – 132
HP – 1
Offense – 100
Odpala pociski laserowe, wyszukujące namierzone cele. Można namierzyć dwa cele naraz.
Thundara/G
Cost – 222
HP – 1
Offense – 150
Odpala pociski laserowe, wyszukujące namierzone cele. Można namierzyć cztery cele naraz.
Thundaga/G
Cost – 312
HP – 1
Offense – 200
Odpala pociski laserowe, wyszukujące namierzone cele. Można namierzyć sześć celów naraz.
Ultima/G
Cost – 328
HP – 1
Offense – 230
Odpala pociski laserowe, wyszukujące namierzone cele. Można wycelować w silniejsze cele i warstwo - namierzyć sześć razy.
Drain/G
Cost – 395
HP – 1
Offense – 999
Absorbuje i odsyła normalne pociski wroga. Im więcej pocisków zaabsorbowanych, tym tym silniejszy strzał.
c) Slash Gummi – Bardzo potężna broń, zdolna przebić się przez obronę wroga. Używasz jej napełniając specjalny pasek slash, co robisz niszcząc kolejne statki, po czym odpalasz trójkąt. Jest na tyle silny, że większość przeciwników jest niszczona jednym cięciem. Niestety koszt jest trochę duży, ale to nic w porównaniu z laserami. Jeśli masz więcej niż jeden na statku możesz je wtedy łączyć w kombosy (naciskając trójkąt kilka razy). Szczególnie doradzam dorzucić na statek, chociaż jeden.
Orichalcum/G
Cost – 129
HP – 1
Offense – 300
Używa pasek slash, by odpalić atak na wprost, przebijający się przez obronę wroga.
Masamune/G
Cost – 134
HP – 1
Offense – 300
Używa pasek slash, by odpalić atak w pionie, przebijający się przez obronę wroga.
Excalibur/G
Cost – 126
HP – 1
Offense – 300
Używa pasek slash, by odpalić atak w poziomie, przebijający się przez obronę wroga.
Infinity/G
Cost – 160
HP – 1
Offense – 300
Używa pasek slash, by odpalić atak na obwodzie, przebijający się przez obronę wroga.
d) Impact Gummi – Ze wszystkich broni najtańsze. Mają też dużą siłę, ale też jedną istotną wadę. Można je użyć, tylko uderzając statek w wrogie jednostki. Po co więc one? Można dzięki nim bardzo szybko zniszczyć wytrzymałe bydlaki jak kroczące pająki w Floating Island, czy też duże krążowniki w Assault of the Drednought, które dla dział i laserów są zbyt wytrzymałe, lub pojawiają się na bardzo krótki okres, a ich zniszczenie daje nowe części.
Drill/G
Cost – 8
HP – 1
Offense – 50
Uszkadza wrogów, kolidujących z gummi klockami.
Saw/G
Cost – 13
HP – 1
Offense – 100
Uszkadza wrogów, kolidujących z gummi klockami.
Gungnir/G
Cost – 8
HP – 1
Offense – 200
Uszkadza wrogów, kolidujących z gummi klockami.
B. Movement Gummi – Silniki i skrzydła, czyli to, co wprawia nasz statek w ruch.
a) Engine Gummi – Silniki. Zwiększają prędkość naszej jednostki. Mamy tu silniki odrzutowe, a także śruby i wirniki. Wszystkie łączy jednak wspólna wada, zżerają po 10 punktów mocy. Moja rada w tym wypadku, to wrzuć kilka boosterów, a o resztę się nie martw. Mimo iż są tańsze, to dają mniej prędkości, a ilość zżeranej mocy jest stała, a różnica kosztów nie jest astronomiczna.
Vernier/G
Cost – 17
HP – 1
Speed – 11
Power – -10
Zużywa moc, ale zwiększa prędkość statku.
Booster/G
Cost – 23
HP – 1
Speed – 14
Power – -10
Zużywa moc, ale zwiększa prędkość statku.
Thruster/G
Cost – 14
HP – 1
Speed – 10
Power – -10
Zużywa moc, ale zwiększa prędkość statku.
Mini-Propeller/G
Cost – 9
HP – 1
Speed – 8
Power – -10
Zużywa moc, ale zwiększa prędkość statku.
Propeller/G
Cost – 12
HP – 1
Speed – 9
Power – -10
Zużywa moc, ale zwiększa prędkość statku.
Screw Propeller/G
Cost – 9
HP – 1
Speed – 8
Power – -10
Zużywa moc, ale zwiększa prędkość statku.
Rotor/G
Cost – 9
HP – 1
Speed – 8
Power – -10
Zużywa moc, ale zwiększa prędkość statku.
Large Rotor/G
Cost – 9
HP – 1
Speed – 8
Power – -10
Zużywa moc, ale zwiększa prędkość statku.
b) Wing Gummi – Skrzydła. Głównym celem, to zwiększanie sterowności. Wartość nie aż tak ważna, ale zawsze coś. Od lotek to nie różnią się w kwestii koszt-sterowność. Można rzec, że skrzydła, to gotowy zlepek kilku lotek. Jedynie nie dają tyle HP, co kilka lotek, ale lepiej dać miejsce dla dających więcej HP klocków, niż marnować cenną ilość klocków materialnych.
Sonic Turbo/G
Cost – 18
HP – 1
Mobility – 54
Zwiększa zwrotność statku.
Tempest/G
Cost – 8
HP – 1
Mobility – 24
Zwiększa zwrotność statku.
Hurricane/G
Cost – 8
HP – 1
Mobility – 24
Zwiększa zwrotność statku.
Typhoon/G
Cost – 8
HP – 1
Mobility – 24
Zwiększa zwrotność statku.
Cyclone/G
Cost – 8
HP – 1
Mobility – 24
Zwiększa zwrotność statku.
Vortex/G
Cost – 11
HP – 1
Mobility – 33
Zwiększa zwrotność statku.
Storm/G
Cost – 8
HP – 1
Mobility – 24
Zwiększa zwrotność statku.
Angel/G
Cost – 24
HP – 1
Mobility – 72
Zwiększa zwrotność statku.
Darkness/G
Cost – 20
HP – 1
Mobility – 60
Zwiększa zwrotność statku.
C. Auxiliary Gummi – Czyli reszta klocków, do który zaliczamy kokpity, tarcze, radary itp.
a) Cockpit Gummi – Głównym celem kokpitu, jest zwiększenie mocy statku, co zwiększa siłę zainstalowanej broni. Kokpity są tanie, ale mają bardzo bolesną wadę. Bardzo zmniejszają prędkość statku. Ja zawsze dawałem tylko Flat Helm, a więcej mocy zwiększałem dodawając Neon Orb i Bar.
Flat Helm/G
Cost – 8
HP – 1
Power - 33
Speed – -50
Spowalnia statek, ale zwiększa moc statku i zwiększa zniszczenia powodowane przez broń.
Bubble Helm/G
Cost – 9
HP – 1
Power - 29
Speed – -40
Spowalnia statek, ale zwiększa moc statku i zwiększa zniszczenia powodowane przez broń.
Solid Helm/G
Cost – 11
HP – 1
Power - 41
Speed – -60
Spowalnia statek, ale zwiększa moc statku i zwiększa zniszczenia powodowane przez broń.
Sphere Helm/G
Cost – 9
HP – 1
Power - 44
Speed – -70
Spowalnia statek, ale zwiększa moc statku i zwiększa zniszczenia powodowane przez broń.
Bridge/G
Cost – 19
HP – 1
Power - 59
Speed – -80
Spowalnia statek, ale zwiększa moc statku i zwiększa zniszczenia powodowane przez broń.
Big Bridge/G
Cost – 10
HP – 1
Power - 60
Speed – -100
Spowalnia statek, ale zwiększa moc statku i zwiększa zniszczenia powodowane przez broń.
b) Shield Gummi – Tarcze, które chronią statek przed atakiem wroga. Są tylko 4 tarcze które blokują tylko 2 rodzaje ataków, a wróg posiada więcej niż tylko działa i lasery. Mimo to zawsze to jakaś ochrona niż nic.
Shield/G
Cost – 8
HP – 1
Blokuje normalne pociski wroga.
Large Shield/G
Cost – 7
HP – 1
Blokuje normalne pociski wroga.
Shell/G
Cost – 8
HP – 1
Blokuje wrogie lasery.
Large Shell/G
Cost – 7
HP – 1
Blokuje wrogie lasery.
c) Option Gummi – Tu wskakuje bardziej skomplikowane wyposażenie, takie jak radary i oświetlenie, które nie mogły być zaliczone do wcześniejszych grup.
Neon Orb/G
Cost – 8
HP – 1
Power – 8
Zwiększa moc statku.
Neon Bar/G
Cost – 8
HP – 1
Power – 8
Zwiększa moc statku.
Wheel/G
Cost – 15
HP – 1
Mobility – 45
Zwiększa zwrotność statku.
Radar/G
Cost – 10
HP – 1
Speed – -10
Zwiększa prędkość namierzania laserami, ale poświęca prędkość statku. Dodatkowe klocki zwiększają efekt.
Antenna/G
Cost – 20
HP – 1
Speed – - 10
Zwiększa prędkość namierzania laserami, ale poświęca prędkość statku. Dodatkowe klocki zwiększają efekt.
Parabola/G
Cost – 23
HP – 1
Speed – - 10
Zwiększa prędkość namierzania laserami, ale poświęca prędkość statku. Dodatkowe klocki zwiększają efekt.
Square Light/G
Cost – 8
HP – 19
Power – - 10
Zużywa moc, ale zwiększa HP statku.
Round Light/G
Cost – 13
HP – 34
Power – - 20
Zużywa moc, ale zwiększa HP statku.
Crown/G
Cost – 15
HP – 1
Zmniejsza na starcie HP do 1, ale statek zaczyna w Berserk Mode.
D. Ability – Oprócz klocków możemy przydzielić statku odpowiednie umiejętności. Większość jest bardzo przydatna i pomaga w szybkiej eksterminacji, czy dłuższym przeżyciu naszej jednostki. Znajdujemy je razem z klockami podczas wypełniania kolejnych misji i nie ich ustawienie nie jest darmowe. Zużywają specjalne punkty AP, które, tak samo jak koszt, jest bardzo mało. Zaczynamy z 8 AP, a maksymalnie można je zwiększyć do 20. Oczywiście, jeśli ustawimy więcej takich samych umiejętności, to podwoją, lub potroją końcowy efekt.
Cannon Upgrade
5 AP
Zwiększa siłę dział.
Laser Upgrade
5 AP
Zwiększa siłę laserów.
Slash Upgrade
5 AP
Zwiększa siłę slashów.
Draw
4 AP
Przyciąga orby, będące poza zasięgiem.
Medal Converter
4 AP
Zwiększa częstotliwość pojawiania się orbów medali, zmniejszając pojawianie się HP orbów.
Heal Upgrade
2 AP
Zwiększa ilość odnowionego HP przez HP orby.
Auto-Life
3 AP
Jednokrotnie odnawia HP, gdy spadnie do 0.
Auto-Regen
2 AP
Odnawia HP podczas lotu.
Auto-Counter
3 AP
Odpala lasery, przy otrzymaniu obrażeń.
Slash Haste
2 AP
Przyspiesza prędkość z jaką napełnia się pasek slash.
Slash Precharge
2 AP
Napełnia pasek slash na początku ścieżki.
Formation Change
1 AP
Pozwala zmienić formację Teeny Shipów przy pomocy L2 i R2.
Active Formation
1 AP
Pozwala ustawić Teeny Ship w aktywnej formacji przy pomocy kwadratu.
Cost Converter
1 AP
Pozostawia jeden Teeny Ship, dodając jego koszt do maksymalnego kosztu głównego statku.
E. Teeny Ship – Są to mniejsze statki, które podczas lotu pomagają nam, eliminując przeciwników swoim wyposażeniem. Buduje się je podobnie jak główną jednostkę, ale za to w bardziej ograniczonej przestrzeni (4x4x4) i minimalnych kosztach (początkowo 100, później 200). Jedynie opłaca się zbudować jakiś tani kadłub i dorzucić kilka broni. Pozostałe wyposażenie tylko zżera koszt. Do lotu można wziąć tylko 2 statki pamiętając, iż obydwa wykorzystują pozostawione przez główny statek klocki. Jeśli np. na głównej jednostce jest 80 klocków, a mniejsze po 15, a liczba wszystkich klocków wynosi 100, to nie będziesz mógł wziąć drugi statek, ze względu na brak materiałów. Podczas lotów zwiększają osiągi głównej jednostki, a także zwiększają zasięg broni. Polecam, jak tylko zdobędziesz, ustawić umiejętność Formation Change, która pozwoli zmienić formację maluchów. Jeśli jednak uważasz Teeny za mało pomocne, możesz użyć Cost Converter, tym sposobem zwiększając koszt głównego statku do max 1200.
Gummi Routes
Mission 1 – To samo ustawienie przeciwników, jak za pierwszym razem. Celem misji jest zbieranie żółtych medalików, które zwiększają poziom medalu w prawym górnym rogu. Po uzyskaniu 30, maksymalnego, statek wchodzi w tzw. Berserk Mode, a misja zalicza się na S. Nie musisz utrzymywać całego poziomu do końca. Gra zaliczy najwyższy uzyskany poziom, podczas trwania lotu.
Mission 2 – Głównym celem jest zniszczenie jak największej liczby wrogów. Oprócz innego ustawienie, nie ma większej różnicy. Jedynym utrudnieniem w zaliczeniu misji mogą sprawić wytrzymalsi bossowie. Jeśli nie zniszczysz ich dość szybko, mnóstwo jednostek wrogie ucieknie ci przed nosem, razem z dobrą rangą.
Mission 3 – Celem jest zyskanie jak największej punktacji. Cel z pozoru prosty, ale dodatkowym utrudnieniem, jest oddanie pełnej kontroli nad kamerą w nasze ręce. Opanowanie jej wymaga trochę czasu, a nasi wrogowie nieraz będą atakować ze wszystkich stron. Pomocny okazuje się tutaj radar, pokazujący gdzie są teraz wrogowie, z wyszczególnionymi na żółto jednostkami gubiącymi klocki.
Asteroid Sweep – Dosyć łatwe przejście. Pierwsza misja jest pełna zwykłych przeciwników. Bossi, w postaci sześcioramiennych Spiderów pojawiają się dopiero w drugiej i trzeciej misji.
Mission 1
Ranga | Medal | Klocek |
S | 30 | Patterned Skin |
A | 26 | Neon Orb/G |
B | 22 | Mini-Propeller/G |
C | 18 | Fira/G |
D | 14 | Thundara/G |
E | 10 | Laser Upgrade |
Treasures:
Gravity/G
Thunder/G
Fire/G
Blizzard/G
10 x Material/G
Neon Bar/G
Square Light/G
Flat Helm/G
Typhoon/G
Mission 2
Ranga | Ilość | Klocek |
S | 500 | Highwind a Model |
A | 440 | Proppeler/G |
B | 380 | Large Shield/G |
C | 320 | Fira/G |
D | 260 | Saw/G |
E | 200 | Gravira/G |
Treasures:
Fire/G
Tempest/G
Tempest/G
Blizzard/G
Propeller/G
Fire/G
Blizzard/G
Kingdom Model
Vernier/G
Storm/G
Vernier/G
Mission 3
Ranga | Punktacja | Klocek |
S | 1000000 | Flat Helm/G |
A | 900000 | Hurricane/G |
B | 800000 | Thruster/G |
C | 700000 | Radar/G |
D | 600000 | Grungnir/G |
E | 500000 | Masamune/G |
Treasures:
Neon Bar/G
Wheel/G
Thunder/G
Blizzard/G
Gravity/G
Slash Haste Vernier/G
Tempest/G
Fire/G
Typhoon/G
Vernier/G
Sonic Turbo/G
Slash Precharge Tempest/G
Fire/G
Typhoon/G
Stardust Sweep – Z pozoru zaliczenie na C lub lepiej może się wydawać trudne, ale staje się pestką razem z lepiej zaprojektowanym statek i lepszymi klockami.
Mission 1
Ranga | Medal | Klocek |
S | 30 | Patterned Skin B |
A | 26 | Rotor/G |
B | 22 | Shield/G |
C | 18 | Solid Helm/G |
D | 14 | Blizzara/G |
E | 10 | Cannon Upgrade |
Treasures:
Heal Upgrade
Blizzard/G
Fire/G
Fire/G
Bubble Helm/G
Fire/G
Material/G
x10 Vernier/G
Thunder/G
Blizzard/G
Vernier/G
Thunder/G
Blizzard/G
Typhoon/G
Neon Orb/G
Mission 2
Ranga | Ilość | Klocek |
S | 500 | Pupu Model |
A | 440 | Thruster/G |
B | 380 | Parabola/G |
C | 320 | Blizara/G |
D | 260 | Radar/G |
E | 200 | Orichalcum/G |
Treasures:
Heal Upgrade
Strom/G
Gravity/G
Tempest/G
Vernier/G
Fire/G
Thunder/G
Screw Proppeler/G
Vernier/G
Slash Precharge Fire/G
Slash Haste
Blizzard/G
Tempest/G
Mission 3
Ranga | Punktacja | Klocek |
S | 1000000 | Bubble Helm/G |
A | 900000 | Sonic Turbo/G |
B | 800000 | Booster/G |
C | 700000 | Drill/G |
D | 600000 | Antenna/G |
E | 500000 | Comet/G |
Treasures:
Booster/G
Neon Bar/G
Fire/G
Cyclone/G
Thruster/G
Cyclone/G
Thruster/G
Drill/G
Large Rotor/G
Fire/G
Parabloa/G
Tempest/G
Rotor/G
Fire/G
Blizzard/G
Round Light/G
Tempest/G
Neon Orb/G
Gravity/G
Mini-Propeller/G
Phantom Storm – tutaj atakuje cię statek widmo. Niszczenie kolejnych części (koła i działa) daje dużą liczbę medali. Sam statek możesz rozwalić po otwarciu czaszki w przedniej części statku, która dodatkowo jest bardzo wytrzymała.
Mission 1
Ranga | Medal | Klocek |
S | 30 | Realistic Skins |
A | 26 | Hurricane/G |
B | 22 | Flat Helm/G |
C | 18 | Cannon Upgrade |
D | 14 | Gravira/G |
E | 10 | Auto-Life |
Treasures:
Teeny System
Square Light/G
10 x Material/G
Blizzara/G
Fira/G
Thruster/G
Square Light/G
Neon Bar/G
Gravity/G
Mission 2
Ranga | Ilość | Klocek |
S | 500 | Tonberry Model |
A | 440 | Storm/G |
B | 380 | Sonic Turbo/G |
C | 320 | Radar/G |
D | 260 | Grungnir/G |
E | 200 | Thundara/G |
Treasures:
Gravity/G
Fira/G
Screw Proppeler/G
Cyclone/G
Neon Bar/G
Neon Orb/G
Gravity/G
Meteor/G
Drill/G
Thruster/G
Booster/G
Mission 3
Ranga | Punktacja | Klocek |
S | 1000000 | Drill/G |
A | 900000 | Storm/G |
B | 800000 | Large Rotor/G |
C | 700000 | Bridge/G |
D | 600000 | Blizzara/G |
E | 500000 | Thundaga/G |
Treasures:
Thruster/G
Fira/G
Thruster/G
Neon Bar/G
Antenna/G
Fira/G
Vortex/G
Storm/G
Strom/G
Vortex/G
Thruster/G
Neon Orb/G
Blizzara/G
Comet/G
Splash Island – bardzo łatwe, pozbawione silniejszych bossów przejście. Jest to jedyne miejsce, gdzie znajdują wyskakujące z wody ryby.
Mission 1
Ranga | Medal | Klocek |
S | 30 | Decal Skins |
A | 26 | Neon Bar/G |
B | 22 | Screw Propeller/G |
C | 18 | Bridge/G |
D | 14 | AP Limit Upgrade |
E | 10 | Heal Upgrade |
Treasures:
Auto Counter
Formation Change
Fira/G
Sphere Helm/G
Screw Proppeler/G
Thundara/G
10 x Material/G
Booster/G
Mission 2
Ranga | Ilość | Klocek |
S | 350 | Moogle Model |
A | 300 | Storm/G |
B | 250 | Round Light/G |
C | 200 | Antenna/G |
D | 150 | Laser Upgrade |
E | 100 | Thundaga/G |
Treasures:
Screw Propeller/G
Neon Orb/G
Fira/G
Comet/G
Screw Propeller/G
Orichalcum/G
Large Rotor/G
Mission 3
Ranga | Punktacja | Klocek |
S | 1000000 | Solid Helm/G |
A | 900000 | Storm/G |
B | 800000 | Screw Propeller/G |
C | 700000 | Firaga/G |
D | 600000 | Blizzaga/G |
E | 500000 | Meteor/G |
Treasures:
Rotor/G
Fira/G
Comet/G
Neon Bar/G
Storm/G
Firaga/G
Vortex/G
Square Light/G
Screw Propeller/G
Flat Helm/G
Propeller/G
Vortex/G
Large Rotor/G
Thruster/G
Floating Island – kolejne łatwe przejście. Duże, czworonożne czołgi (Crawler), które pojawiają się na zbyt krótki okres, by zniszczyć ogniem, możesz znaczenie skuteczniej zniszczyć uderzając w nie z założonymi Impact Gummi.
Mission 1
Ranga | Medal | Klocek |
S | 30 | Variety Skins A |
A | 26 | Propeller/G |
B | 22 | Shell/G |
C | 18 | Sphere Helm/G |
D | 14 | Orichalcum/G |
E | 10 | Active Formation |
Treasures:
Cost Limit Upgrade
10 x Material/G
Mini-Propeller/G
Fire/G
Propeller/G
Mini-Propeller/G
Propeller/G
Booster/G
Blizzard/G
Strom/G
Mini-Propeller/G
Thunder/G
Solid Helm/G
Propeller/G
Gravity/G
Drill/G
Mission 2
Ranga | Ilość | Klocek |
S | 300 | Mandragora Model |
A | 260 | Large Rotor/G |
B | 220 | Cost Converter |
C | 180 | Excalibur/G |
D | 140 | Firaga/G |
E | 100 | Graviga/G |
Treasures:
Masamune/G
Neon Orb/G
Auto-Regen
Neon Bar/G
Fira/G
Rotor/G
Fira/G
Neon Bar/G
Noen Orb/G
Neon Bar/G
Propeller/G
Mini-Propeller/G
Neon Orb/G
Gungnir/G
Neon Bar/G
Bridge/G
Mission 3
Ranga | Punktacja | Klocek |
S | 1000000 | Sphere Helm/G |
A | 900000 | Square Light/G |
B | 800000 | Mini-Propeller/G |
C | 700000 | Saw/G |
D | 600000 | Firaga/G |
E | 500000 | Ultima/G |
Treasures:
Masamune/G
Fira/G
Mini-Propeller/G
Screw Propeller/G
Large Rotor/G
Comet/G
Round Light/G
Saw/G
Rotor/G
Mini-Propeller/G
Propeller/G
Blizzara/G
Angel/G
Bubble Helm/G
Neon Orb/G
Comet/G
Screw Propeller/G
Propeller/G
Angel/G
Ancient Highway – bardzo szybkie i ciekawe przejście. Szarżujące walce (Reaper’s Wheel) możesz zniszczyć, celując w wystawione silniki (musisz wypatrzeć, który podskakuje). Zwykłym ogniem może trwać trochę długo, bo walec wycofuje po otrzymaniu obrażeń, ale odpowiednia duża moc i celny strzał laserem, lub slash zniszczy jednym ciosem. Oprócz niego mamy też do czynienia z Hunter. Tak łatwo na pewno nie będzie.
Mission 1
Ranga | Medal | Klocek |
S | 30 | Variety Skins B |
A | 26 | Cyclone/G |
B | 22 | Wheel/G |
C | 18 | Slash Upgrade |
D | 14 | Firaga/G |
E | 10 | Auto-Regen |
Treasures:
Comet/G
Blizzara/G
Wheel/G
Sonic Turbo/G
Cannon Upgrade 10 x Material/G
Sonic Turbo/G
Neon Orb/G
Mission 2
Ranga | Ilość | Klocek |
S | 350 | Chocobo Model |
A | 300 | Angel/G |
B | 250 | Shell/G |
C | 200 | AP Limit Upgrade |
D | 150 | Fira/G |
E | 100 | Ultima/G |
Treasures:
Hurricane/G
Angel/G
Sonic Turbo/G
Angel/G
Sonic Turbo/G
Typhoon/G
Hurricane/G
Typhoon/G
Antenna/G
Wheel/G
Mission 3
Ranga | Punktacja | Klocek |
S | 1000000 | Saw/G |
A | 900000 | Neon Orb/G |
B | 800000 | Wheel/G |
C | 700000 | Sphere Helm/G |
D | 600000 | Gravira/G |
E | 500000 | Infinity/G |
Treasures:
Wheel/G
Cyclone/G
Darkness/G
Blizzara/G
Darkness/G
Rotor/G
Wheel/G
Cyclone/G
Firaga/G
Neon Orb/G
Slash Haste
Draw
Saw/G
Broken Highway – coś podobnego co Ancient Highway, tylko nie ma Hunterów, a jest więcej walców, które mają 4 silniki (zwykłe mają 2). Eliminuje się podobnie, strzelając w wystawione silniki przy pomocy laserów lub slash, dla unicestwienia za pierwszym strzałem.
Mission 1
Ranga | Medal | Klocek |
S | 30 | Neon Skins A |
A | 26 | Typhoon/G |
B | 22 | Booster/G |
C | 18 | Large Shield/G |
D | 14 | Blizzaga/G |
E | 10 | Medal Converter |
Treasures:
Teeny Limit Upgrade
Rotor/G
Wheel/G
Hurricane/G
Shield/G
Laser Upgrade Material/G
Fira/G
Gravira/G
Radar/G
Wheel/G
Blizzara/G
Hurricane/G
Cyclone/G
Mission 2
Ranga | Ilość | Klocek |
S | 350 | Cactuar Model |
A | 300 | Darkness/G |
B | 250 | Wheel/G |
C | 200 | Big Bridge/G |
D | 150 | Blizzara/G |
E | 100 | Masamune/G |
Treasures:
Saw/G
Thruster/G
Vernier/G
Screw Propeller/G
Booster/G
Firaga/G
Blizzaga/G
Thruster/G
Round Light/G
Darkness/G
Thruster/G
Vernier/G
Screw Propeller/G
Darkness/G
Sonic Turbo/G
Firaga/G
Mission 3
Ranga | Punktacja | Klocek |
S | 1000000 | Grungnir/G |
A | 900000 | Neon Bar/G |
B | 800000 | Wheel/G |
C | 700000 | Solid Helm/G |
D | 600000 | Thundara/G |
E | 500000 | Excalibur/G |
Treasures:
Vortex/G
Neon Bar/G
Fira/G
Typhoon/G
Saw/G
Vortex/G
Gravira/G
Typhoon/G
Wheel/G
Firaga/G
Saw/G
Blizzaga/G
Square Light/G
Hurricane/G
Hurricane/G
Neon Orb/G
Fira/G
Sunlight Storm – można to przejście nazwać ciszą przed burzą. Jest tutaj więcej bossów, ale na tym etapie powinieneś mieć już dobrze zaprojektowaną jednostkę, żeby szybko się z nimi uporać.
< br/> Mission 1
Ranga | Medal | Klocek |
S | 30 | Neon Skins B |
A | 26 | Sonic Turbo/G |
B | 22 | Large Shell/G |
C | 18 | Thundaga/G |
D | 14 | AP Limit Upgrade |
E | 10 | Draw |
Treasures:
Ultima/G
Comet/G
Firaga/G
Round Light/G
10 x Material/G
Round Light/G
Darkness/G
Blizzara/G
Neon Bar/G
Gravira/G
Blizzaga/G
Comet/G
Darkness/G
Saw/G
Drill/G
Mission 2
Ranga | Ilość | Klocek |
S | 350 | Cait Sith Model |
A | 300 | Neon Orb/G |
B | 250 | Drill/G |
C | 200 | Parabol/G |
D | 150 | Slash Upgrade |
E | 100 | Infinity/G |
Treasures:
Round Light/G
Meteor/G
Square Light/G
Vortex/G
Mini-Propeller/G
Parabola/G
Wheel/G
Firaga/G
Neon Orb/G
Wheel/G
Neon Bar/G
Vortex/G
Comet/G
Firaga/G
Blizzaga/G
Gungnir/G
Propeller/G
Mission 3
Ranga | Punktacja | Klocek |
S | 1000000 | Grungnir/G |
A | 900000 | Neon Bar/G |
B | 800000 | Wheel/G |
C | 700000 | Solid Helm/G |
D | 600000 | Thundara/G |
E | 500000 | Excalibur/G |
Treasures:
Comet/G
Fira/G
Thruster/G
Rotor/G
Large Rotor/G
Comet/G
Drill/G
Excalibur/G
Neon Orb/G
Meteor/G
Blizzara/G
Booster/G
Neon Orb/G
Propeller/G
Firaga/G
Gungnir/G
Assault of the Dreadnought – ostatnie i najtrudniejsze przejście. Jest tu naprawdę dużo przeciwników, z którymi przeciętny statek sobie na pewno nie poradzi. Duże niszczyciele możesz zniszczyć tylko przy pomocy Impact Gummi. Mając je założone, wystarczy przelecieć po powierzchni, by niszczyciel stanął w płomieniach, gubiąc klocek. Wewnątrz tytułowego Dreadnoughta musisz nie tylko uważać na przeciwników, ale także zamykające się śluzy, a także otwierać zamknięte. Rdzeń rozwalisz wypalając wszystkie załadowane slashe i dobijając zwykłym ogniem. Jeśli myślisz, że to wszystko to pikuś i nic cię nie zaskoczy, to zalicz trzecią misję na S i stań przeciwko potężnemu Hunter X. Ma od przeogromną wytrzymałość i zalewa cię istnym gradem pocisków, które szybko zmniejszają HP twojego statku. Jedynie mogę doradzić, użycie dwóch Cost Converter i wstawienie Drain/G, przy którego możesz absorbować i kontrować ataki laserowe Huntera.
Mission 1
Ranga | Medal | Klocek |
S | 30 | Mushroom Model |
A | 26 | Vortex/G |
B | 22 | Big Bridge/G |
C | 18 | Excalibur/G |
D | 14 | Meteor |
E | 10 | Cost Converter |
Treasures:
Cost Limit Upgrade
Firaga/G
Big Bridge/G
Graviga/G
Meteor/G
Angel/G
Large Rotor/G
Firaga/G
Angel/G
Blizzarga/G
20 x Material/G
Mission 2
Ranga | Ilość | Klocek |
S | 650 | Fenrir Model |
A | 560 | Square Light/G |
B | 470 | Vortex/G |
C | 380 | Large Shell/G |
D | 290 | Auto-Regen |
E | 200 | Drain/G |
Treasures:
Booster/G
Neon Orb/G
Firaga/G
Blizzaga/G
Infinity/G
Neon Bar/G
Slash Haste
Slash Precharge
Mission 3
Ranga | Punktacja | Klocek |
S | 1000000 | Big Bridge/G |
A | 900000 | Darkness/G |
B | 800000 | Angel/G |
C | 700000 | Meteor/G |
D | 600000 | Graviga/G |
E | 500000 | Firaga/G |
Treasures:
Drill/G
Hurricane/G
Booster/G
Round Light/G
Hurricane/G
Infinity/G
Comet/G
Medal Converter
Sonic Turbo/G
Sercet Model
Komentarze (2)
Michix
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.