Magia

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Fantasy bez magii, jest jak ryba bez wody. Tak jak we wcześniejszej części, Sora będzie musiał nauczyć się kilku przydatnych czarów, które pomogą mu walczyć z przeciwnikami. Jednak mechanika co nieco zmieniła się od jedynki. Za siłę czarów odpowiada oddzielna statystyka Magic, zaś MP to paliwo do rzucania czarów. Nie ogranicza się jednak do kilku bloków, tylko całego paska. Co ciekawe po użyciu ostatniego MP, cały pasek zacznie się regenerować (niebieski pasek przyjmuje fioletowy kolor), a gdy będzie pełny, można znowu czarować. Dodatkowo czary ofensywne można łączyć w kombosy (razem ze zwykłymi atakami), przy czym ostatni rzucony czar (finisher) jest silniejszy, niż te rzucane na początku łańcucha. Stąd też kombinacje takie jak atak-atak-thunder mają sens. Czary nie są tak przydatne jak okładanie przeciwników kluczem. Z wyjątkiem kilku przypadków, MP będziesz częściej używał na Limit, lub leczył się Cure, niż na ciskanie lodowymi bryłami.

Fire Magic

Cena: 10MP

Fire – Hollow Bation (I wizyta) – za obronę bramy przed Nobody
Fira – Pride Lands (I wizyta) – za pokonanie Scar
Firaga – Agrabah (II wizyta) – za pokonanie Jafar

Czar ognia przybrał bardziej defensywną rolę. Zamiast ciskać ogniem na odległość, Fire tworzy otaczające Sorę ogniki, raniące pobliskich przeciwników. Pomocne, gdy otacza cię kilku adwersarzy, poza tym mało przydatne.

Blizzard Magic

Cena: 12MP

Blizzard – Hollow Bastion (I wizyta) – dostajesz od Merlina
Blizzara – Hollow Bastion (II wizyta) – za pokonanie Demyx
Blizzaga – Atlantica – za zaliczenie „A New Day is Dawning”

Lód staje się tym, czym wcześniej był ogień. Czar ciska lodowym blokiem w wycelowanych przeciwników. Dobre na takich przeciwników jak Fat Bandit, ale poza tym mało przydatne.

Thunder Magic

Cena: 15MP

Thunder – Olympus Coliseum (I wizyta) – Za pokonanie Hydra
Thundera – Land of Dragons (II wizyta) – za pokonanie Storm Rider
Thundaga – Pride Lands (II wizyta) – za pokonanie Groundshaker

W stosunku do powyższych czarów, Thunder nie zmienił się, uderzając w wycelowanego przeciwnika i otaczających go kumpli, niczym piorun z jasnego nieba (w końcu Thunder to Piorun).

Cure Magic

Cena: całe MP

Cure – Beast’s Castle (I wizyta) – za pokonanie Dark Thorn
Cura – Hollow Bastion (II wizyta) – po pokonaniu Demyxa, stocz kolejne 4 walki u boku Leona, Tify, Clouda i Yuffie
Curaga – 100 Acre Wood – za zaliczenie Honey Pot

Najbardziej przydatny czar w grze. Cure leczy HP Sory oraz wszystkich sprzymierzeńców. Niestety zżera całe dostępne MP, jest jednak na to sposób, rzucając go, gdy zostaje końcówka MP. Poza tym używaj natychmiast, gdy tylko HP Sory jest na końcówce.

Reflect Magic

Cena: 10MP

Reflect – Timeless River – za pokonanie Pete
Reflera – Beast’s Castle (II wizyta) – za pokonanie Xaldin
Reflega – Space Paranoid (II wizyta) – za pokonanie MCP

Dobre zastępstwo dla Guard (chociaż do Aero z jedynki mu daleko). Reflect odbija ataki wroga na nich samych. Jedynym sporym minusem jest to, że efekt działa chwilowo. Jednak czar może okazać się pożyteczny, jeśli wiesz jak go użyć.

Magnet Magic

Cena: 30MP

Magnet – Halloween Town (I wizyta) – za pokonanie Oogie Boogie
Magnera – Port Royal (II wizyta) – za pokonanie drugiej formy Grim Reaper
Magnega – The World that Never Was – za pokonanie Xigbar

Ten czar to prawdziwe cudo wśród magii ofensywnej. Magnet nie tylko rani pobliskich przeciwników, ale także wsysa ich w miejsce aktywacji, czyniąc ich chwilowo bezbronnych. Doskonale się sprawdza w trudniejszych miejscach, jak np. Hades Cup. Jednak, żeby nie było łatwo, czar nie działa na bossach i kilku wybranych przeciwnikach (np. Trick Ghost).

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 4858
  • Głosy oddane: 7
  • Średnia ocen: 9.6

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.