Sephiroth

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Tego gościa nie trzeba przedstawiać jRPG-owcom. O ile w FFVII jako ostatni boss nie był taki wymagający, to w KH był jednym z trudniejszych przeciwników i niestety (lub stety) w KH II jest jeszcze gorszy. Podchodząc pod niego radzę najpierw zwiększyć poziom doświadczenia do min 70 lv (w przypadku Proud mode ten próg wzrasta).

Przygotowania

Ekwipunek oczywiście najlepszy. Z kluczy najlepiej Ultima Weapon, nie tylkoz powodu siły, ale też z MP Hastega. Zakładając zbroje staraj się zwiększyć jak najwyżej obronę i wytrzymałość na ogień i ciemność (polecam Ribbon). A akcesoria, koncentruj się na siłę. Z umiejętność na czele załóż:
Guard i Counterguard – będziesz tego używać bardzo często
Once More i Second Chance – istotny mus w tej potyczce. Bez nich możesz ginąć zbyt często, a tak, nawet przy najgorszym combosie zawsze wyjdziesz z przynajmniej 1 HP
Leaf Bracer – chyba nie chcesz oberwać, gdy rzucasz Curaga
High Jump, Aerial Dodge i Glide – najlepiej na 3 poziomie każdy. Bez tego nie obronisz się przed Heartless Angel
MP Haste, MP Rage – szybsza regeneracja MP
Finishing Plus – dorzuca drugi finisher
A poza tym większość umiejętności aktywnych i wszelakie pasywne, które mogą pomóc w walce.
Z itemów obowiązkowo załóż elixiry.
Na skróty złóż wyżej wymienione Elixiry, a także Curaga i Reflega.
Potyczka

Sephirotha znajdziesz w lokacji Dark Dephts (za miejscem w którym walczyłeś z 1000 Heartless), po ostatecznym zaliczeniu Hollow Bastion. Walka jest jedną z najtrudniejszych w całej grze (albo raczej jedyna najtrudniejszą (nie licząc Final Mix)). Sephiroth nie tylko dzięki swej katanie ma długi zasięg (w stosunku do krótkiego klucza Sory), to jednym combosem może zdjąć całe HP nawet na 99 poziomie.
Ataki

Combo/Aerial Combo – samo wyjaśniające. Seph po prostu wymachuje swoją kataną. Na ziemi zblokować Guard, a w powietrzu skontrować kluczem, lub po prostu uciec Aerial Dodge -> Glide
Teleport Slash – Seph pojawia się za Sorą, wyrzucając go w powietrze. Kończy się zwykle combosem w powietrzu. Szybko blokuj ten atak.
Omnislash – Seph mówi „Prepare yourself”, po czym w przeciągu sekundy zadaje kilka naprawdę bolesnych uderzeń. Bez Once More może się to skończyć fatalnie. Zablokować go możesz tylko za pomocą RC (trójkat), będąc na ziemi.
Firaga Wall – Seph otacza się ścianą ognia, która powoli przyciąga do siebie Sorę. Po prostu staraj się trzymać jak najdalej z pomocą Glide
Shadow Flare – tworzy wokół Sory kilka czarnych sfer, które lecą w kierunku bohater. Albo je zniszcz kluczem, lub odbij Reflegą. Nie uciekaj, bo zwykle Seph robi po tym ataku Omnislash
Heartless Angel – niektórzy mogą znać inna nazwę: Sin Harvest. Zmniejsza HP do 1, a MP do 0, po czym dobija Sorę Omnislashem. Atak można przerwać atakując Sepha. Gdy tylko widzisz, że zaczyna się unosić, mówiąc „Descend Heartless Angel” natychmiast wyskakuj z High Jump, Aerial Dodge i Glide, po czym zdziel go kluczem. Jeśli twoja reakcja będzie zbyt późna, szybko zablokuj Omnislash i użyj Elixir.
Meteor – meteory zaczynają spadać w kierunku Sory. W czasie tego ataku Gliduj po okolicy. Staraj się nie dać się trafić, gdyż kolejne mają wtedy o tyle łatwiej ciebie dorwać
Na początek mały zestaw porad. Po pierwsze, zawsze atakuj tylko jednym combosem naraz. Gdy spróbujesz zrobić drugi combo z rzędu, Seph nieładnie go przerwie własną sekwencją w plecy. Po drugie, staraj się trzymać jak najdłużej na ziemi, ponieważ w powietrzu trudno jest zablokować jego ataki, a dodatkowo nie chciałbyś, by cię złapał na Omnislashem. Ogólnie cały pojedynek można podzielić na 3 fazy:

I Faza
W stosunku do późniejszych faz jest to cisza przed burzą. Zawsze na początku zaczyna od Omnislash. Cios ten będzie powtarzał kilka krotnie, więc jeśli usłyszysz „Prepare yourself” duś trójkąt. Jeśli ci się uda atak zablokować, Seph będzie na chwilę wystawiony na atak, co wykorzystaj szybkim combosem w plecy. Teraz Seph będzie atakował zwykłym combo, co blokuj Guardem (cały czas duś kwadrat, dopóki Seph nie przestanie), po czym skontruj własna sekwencją (powtarzam 1 combos, nie zaczynaj drugiego). Gdy nagle zniknie, ciskaj kwadrat. To powinno uchronić cię przed lotem do nieba. Po zdjęciu 1/3 HP zmieni trochę taktykę.

II Faza
Teraz zaczynają się schody. Seph staje się szybszy, a do tego zaczyna używać Firaga Wall, Shadow Flare i najgorsze Heartless Angel. Gdy uda ci się wyprowadzić serię, oddal się, gdyż może skontrować Firaga Wall, który może się nieciekawie skończyć. Największym zagrożeniem jest tutaj Heartless Angel. Gdy tylko widzisz, że się unosi, szybko wyskakuj do niego, zanim atak nie zdziała swoje. Jeśli twoja reakcja będzie zbyt późna, to wtedy pozostań na ziemi i zablokuj Omnislash, po którym użyj Elixira. Szczerze powiedziawszy, jeśli w pierwszej fazie miałeś problemy to raczej masz nikłe szanse na przeżycie. Kolejne 1/3 HP do zdjęcia i ostatnia modyfikacja.

III Faza
No to Seph jest wkurzony. Nie dość, że dostaje Meteor, to potrafi odpalić atak za atakiem. Więc nie zdziw się, jeśli zobaczysz dwa razy pod rząd Omnislash. Miej cały czas palec na kwadracie, trójkącie i w ogóle bądź gotów do nagłego leczenia. Może być gorąco, ale wystarczy szybki refleks i po chwili będziesz mógł cieszyć się z pokonania jednego z najgorszych badassów w historii.

Nagrody:

Pierwsze co dostaniesz to zwiększenie paska Drive do 7 poziomu (maksymalnego w zwykłej wersji). Dla jeszcze jednej nagrody będziesz musiał pofatygować się do miasta po Clouda, po czym ponownie wrócić do Sepha. Po interesujący pojedynku otrzymasz klucz Fenrir. Pokonanie go to także wymóg do uzyskania wpisu w dzienniku Jiminiego, którego zaliczenie jest potrzebne do odblokowania dodatkowego zakończenia (Normal Mode).

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 8297
  • Głosy oddane: 5
  • Średnia ocen: 9.6

Komentarze (9)

Gość ~ 03 kwietnia 2009, 17:02
mam pytanie czy na proud mode seph jest trudniejszy czy taki sam jak na każdym innym?

Ansem :-)
Gość ~ 08 kwietnia 2009, 21:07
Wydaje mi się że nie ma to aż takiej różnicy pomiędzy różnymi poziomami gry

[S]huji
Gość ~ 09 kwietnia 2009, 18:46
ufff to mi ulżyło. dzięki za odpowiedź

Ansem :-)
Gość ~ 10 kwietnia 2009, 18:30
Według mnie na proud mode jest łatwiejszy. Tak jak cała gra

Ja
Gość ~ 18 kwietnia 2009, 18:05
no pokonałem go tak szczerze mówiąc to w jedynce był trudniejszy

Ansem :-)
Gość ~ 29 kwietnia 2010, 16:15
Był o wiele trudniejszy. Na szczęście ta walka to jedyne w czym autorzy się cofnęli względem jedynki.
Gość ~ 02 czerwca 2011, 14:39
Ja pokonałem Sephitota na 64lv

???????
FaliusAren ~ 11 listopada 2011, 19:04
NIE. ZBLIŻAM. SIĘ. DO. NIEGO.
Gość ~ 06 kwietnia 2012, 11:51
Sepha da się na 40 lvl zdzielić, ja tak zrobiłem, owszem, duuuużo prób, błędów, kasy w błoto, potionów, ale się udało

TrolleQ

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.