Solucja

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Pisząc solucję koncertowałem się na głównej nici fabularnej, grając na poziomie trudności Proud. Poboczne wątki (Atlantica, 100 Acre Wood) jedynie krótko podkreśliłem. Nie uwzględniłem (z kilkoma wyjątkami) lokalizacji nowych broni, czarów, umiejętności, lub opisów większości minigier. W opisie kilkakrotnie użyłem skrót RC (Reaction Command), co oznacza naciśnięcie trójkąta w odpowiednim momencie. Więc pisząc „Ataki blokuj RC” oznacza, że gdy przeciwnik atakuje, masz nacisnąć trójkąt, gdy wyskoczy odpowiednia ramka w rogu.


FINAL MIX ONLY

Do opisu dorzuciłem powyższe nagłówki. Wyznaczają one część opisu, który odwołuje się tylko do wersji Final Mix. Tak więc, jeśli grasz w normalną wersje, przeskocz cały akapit.

FINAL MIX ONLY END


Rozrzucone marzenie, jak odległe wspomnienie,
Odległe wspomnienie, jak rozrzucone marzenie,
Chce połączyć te części,
Moje i Twoje.


Twilight Town


Przeciwnicy: Dusk, Creeper, Assasin, Seifer (Boss), Twilight Thorn (Boss), Heyner (Struggle), Vivi (Struggle), Axel (Boss), Setzer (Struggle)

Pierwszy Dzień

Zaczynasz jako Roxas. Pierwszy dzień, to wyjaśnienie podstaw. Po prostu wypełniaj kolejne polecenia, czyli podejdź do kumpli, porozmawiaj ze sprzedawczynią i na końcu namierz kota (lock-on L1). Przejdziesz, do pierwszego pojedynku. Najpierw wybierasz broń. Twój wybór wpłynie na początkowe statystyki (od prawej siła, obrona, magia).

Seifer

Pojedynek łatwy. Zaatakuj pierwszy (nie martw się tym, że paruje pierwszy cios), a po trzech ciosach odejdź. Gdy Seifer zaatakuje, skontruj. Jeśli przegrasz, to walka się zakończy.

Nie ważne jaki wynik, pojawi się prawdziwy złodziej. Goń go.

Dusk

Na samym początku nic mu nie zrobisz. Możesz jedynie używać RC do uników i uciekać. Po kilku bezużytecznych zamachach, dostaniesz keyblade. Teraz możesz wygrać. Często używaj RC, a walka szybko się zakończy.

Drugi Dzień

Wykorzystaj swój pierwszy Save Point. Celem dnia jest zarobienie pieniędzy na plażę. Robisz to wypełniając zadania zamieszczone na tablicach w Market Street i Tram Common. Łącznie jest 6 minigier, za które dostajesz od 10 do 50 (100 przy Poster Duty) Munny w zależności od wyniku. Nie są one trudne, więc dłuższe wyjaśnienia są raczej zbędne. W każdej chwili możesz zakończyć dzień rozmawiając z Heynerem przed stacją, ale jeśli zarobisz dużo kasy dostaniesz do 2 dodatkowych AP.

Trzeci Dzień

Kieruj się na Market Street. Na miejscu wydarzenia potoczą się własnym tokiem i będziesz musiał ponownie walczyć z Dusk. Podobnie jak w pierwszym dniu, bez keyblade nic mu nie zrobisz. Po kilku uderzeniach trafisz do znajomego miejsca. Jak w jedynce, wybierasz pomiędzy mieczem, tarczą i różdżką. Twój wybór wpłynie na kolejność uczonych umiejętności. Po rozprawieniu się z większą grupką Dusków (używaj RC), otwórz skrzynię. Od tego momentu strata całego HP oznacza Game Over. Zapisz grę i otwórz drzwi. Idąc jedyną możliwa ścieżką, eliminuj kolejnych przeciwników. Na końcu czeka na ciebie boss.

Twilight Thorn

Na początku walki będziesz musiał wykorzystać trzykrotnie RC, unikając ataków giganta. W dalszej części walki używaj reversal, gdy tylko pojawi się taka możliwość i atakuj głowę. Przyzywane przez Thorna Creepery eliminuj w pierwszej kolejności. Pamiętaj, stosuj RC gdy tylko możesz.

Czwarty Dzień

Nadszedł czas na długo zapowiadane Struggle. Zasady poznajesz od gościa przy tablicy. To po prostu zwykły pojedynek, w czasie którego zbierasz gubione przez przeciwnika kulki. Ten, który ma więcej kulek po upływie czasu, wygrywa. Jeśli chcesz, możesz trochę potrenować z Seiferem na tylniej uliczce. Kolejne walki zaczynasz rozmawiając z organizatorem na ringu.

Heyner

Nie należy do trudnych. Ma tylko jeden atak, który łatwo możesz sparować. Po trzecim uderzeniu zbieraj kulki, po czym wznawiaj atak.

Vivi

Tym razem będzie trochę trudniej. Vivi ma szerszą paletę ciosów i potrafi łatwo sparować twoje ataki. Trzymaj dystans i atakuj po Vivim, zbierając pogubione kulki.

Po pojedynku znowu się namiesza. Kolejna porcja Dusków, po których pojawi się znajoma twarz.

Axel

Rudzielec jest szybki i posiada kilka ataków z dużym zasięgiem. Jak z Vivi, czekaj na jego ruch i kontruj, gdy się otworzy. Może jest szybki, ale nie ma dużo HP.

Czas wróci do normalnego biegu. Zapisz grę i przygotuj się do ostatniego pojedynku dnia.

Setzer

Koleś ma ustaloną kolejność ataku. Gdy go odrzucisz finisherem, kontruje piruetem. Wystarczy usunąć się z drogi, zbierając kulki i unikając ataki przeciwnika, po którym ponownie okładaj go pałką. Kolejność powtarza do znudzenia, więc nie będziesz miał problemów z pokonaniem go.

Nagroda zależy od tego, czy z Setzerem wygrałeś, czy nie. W obydwu przypadkach dostaniesz trofeum. Za wygraną, Champion Belt, a przegraną, Medal.

Piąty Dzień

Tu będzie trochę biegania z zaliczaniem mini gier, wszystko by wyjaśnić 7 Cudów Twilight Town. Biegnij do stacji. Na miejscu wyjaśni się pierwszy z cudów, pozostaje 6. U Pence możesz sprawdzić mapkę z zaznaczonymi 4 cudami. Warto też pokręcić się po okolicy i odnaleźć kilka skrzynek.

The friend from beyond the wall
Ślepa uliczka, idąc na prawo od schodów. Musisz dostać się do ściany, unikając nadlatujące piłki.

The moans from the tunnel
Tunel, idąc dalej od uliczki. Musisz pokonać 10 klonów Vivi. Każdy potrzebuje 1 ciosu, by odpadł.

The Doppelganger
Na końcu ścieżki kolejki, wodospad po lewej stronie. Sobowtór walczy w podobny sposób, co Roxas (jak sobowtór). Najpierw poczekaj na jego ruch, a następnie kontruj.

The animated bag
Worek na szczycie wzgórza. Twoim zadaniem jest zmęczyć worek, ujeżdżając go (trójkąt). Robiąc to przeskakuj nad rozstawionymi kubłami.

Po zaliczeniu powyższej czwórki, wróć na wzgórze, gdzie walczyłeś z workiem. Ostatni cud znajduje się przed opuszczonym dworem. To tyle na dziś.

Szósty Dzień

Ostatni dzień z Roxasem. Na zewnątrz czeka na ciebie Axel z pomocnikami. Po rozprawieniu się z nimi (Assassin atakuj, gdy wystawi swoje ramiona) idź do dworu, gdzie spotkałeś Naminé. W pierwszej kolejności wejdź do pokoju na piętrze po lewej (możesz sprawdzić też ten na parterze), a następnie po prawej. Pod koniec ścieżki czeka na ciebie Axel.

Axel

Wystarczającym ułatwieniem są dwa klucze. Gdy podłogę zmieni w lawę, wyrzuć rudzielca w powietrze (robisz to automatycznie po kilku uderzenia), po czym RC zniweluje lawę. Samego Axela po prostu okładaj kiedy możesz. Gdy skacze do ognia, przygotuj się na kontrę RC.

Pozostają tylko dwa pokoje, po czym przechodzimy do głównej części gry.


Twilight Town

Przeciwnicy: Dusk, Creeper, Shadow, Soldier

Jako Sora przejmujesz całe wyposażenie, umiejętności i doświadczenie Roxasa. Wyjście na miasto automatycznie zaniesie cię do kryjówki Heynara, Pence i Olette. Stąd możesz pozwiedzać miasteczko, otwierając kilka nowo rozrzuconych skrzynek. Przed stacją napadną cię kilku Nobody. Walkę, po kilku minutach, przerwie Mickey. Po krótkiej rozmowie, wskakuj na wagonik (rozmawiając z Donaldem). Trafisz przed tajemniczą wieżą. Próba rozmowy z Petem skończy się walka z kilkoma Heartless. W środku wpinaj się na szczyt budowy, eliminując kolejnych Heartless (wykorzystuj RC, gdy tylko się pojawi). W ostatniej komnacie spotkasz czarodzieja, Yen Sida. Po lekturze książki i kolejnej rozmowie ze starcem, od wróżek, w sąsiednim pokoju, otrzymasz nowy struj, oraz pierwszy Drive (Valor Form) i nowy Keyblade. Ostatnia rozmowa z Yen Sidem wrzuci cię na pokład nowego Gummi Ship.
Na razie cel jest tylko jeden.


Hollow Bastion

Przeciwnicy: Dusk, Creeper, Assassin, Shadow, Soldier
Poziom: lv 8

W sklepach na razie niewiele. Podczas walki, w Hollow Bastion pomaga ci system obronny (Claymore), atakując przeciwników. Nie jest może silny, ale zawsze jakaś pomoc. Po pierwszej walce z grupą Dusk (warto przetestować nowy Valor Form) otrzymasz mapę. Kierując się nią, wejdź do jedynego domku w okolicy. Po krótkiej naradzie z bandą Leona, która zaowocuje pierwszym zaklęciem (Blizzard), wejdź po schodach i dalej jedyną możliwą drogą. Czeka na ciebie większa grupa Nobody.

Obrona bramy

Może nie do końca boss, ale walka ważna. Celem jest obrona bramy, przed atakującym wrogiem. Leon to wystarczająca pomoc. W pierwszej kolejności eliminuj tych najbliżej bramy. Jeśli ona padnie, to walkę zaczynasz od nowa. Korzystaj z RC, kiedy tylko możesz.

I to na razie tyle w Hollow Bastion. Po wyjściu na mapę masz 2 nowe światy. Jednak zanim będziesz mógł na nich wylądować, musisz otworzyć przejścia blokujące do nich dostęp. Lot Gummi Ship nie jest trudny, jeśli odpowiednio zaprojektujesz statek.


The Land of Dragons

Przeciwnicy: Shadow, Soldier, Nightwalker, Assault Rider, Rapid Thruster, Bolt Tower, Shan Yu (Boss)
Poziom: lv 10
Przyjaciele:: Mulan

Na wstępie, do drużyny wskakuje Ping (czyli Mulan w przebraniu mężczyzny). Po zejściu do pobliskiego obozowiska, napadną pierwsze Heartless. Podczas kilku kolejnych potyczek musisz uważać na Morale drużyny. Spada ono z czasem, oraz gdy Sora otrzymuje obrażenia. Jeśli pasek spadnie do zera, zaczynasz potyczkę od nowa. Morale regenerujesz zbierając różowe kulki, gubione przez przeciwników (wiem, dziwaczne). Po rozprawieniu się z Heartless, porozmawiaj z Kapitanem Shangiem. Zleci on trzy misje, mające przetestować zdolności Ping (który nie radzi sobie specjalnie w walce). Dwie pierwsze (Suprise Attack i Ambush) to typowe „pokonaj wszystkich przeciwników” (przy Ambush uważaj na Assault Rider i ich atak obrotowy). Przy Search może być trudniej. Obszukując biegając po całym obozie szybko zużyjesz całe morale. Lepszą strategią jest poczekanie na środku obozu, aż Heartless same wyjdą z ukrycia. Po spełnieniu trzech misji, Shang zleci kolejne zadanie. Oczyścić drogę do wioski. Tu ponownie masz do czynienia z Moralami (na szczęście ostatni raz). Wspinaczka nie jest trudna. Przed rozbiciem ściany (dwukrotny RC) wyeliminuj Heartless. W wiosce Mushu zaproponuje wycieczkę do pobliskiej jaskini (którą wskazała kamera). Wewnątrz czeka cię kolejna potyczka z Heartless (nie musisz już martwić się o Morale). Rzucając się na Assault Rider, zablokuj ich pierwszy atak i szybko kontruj. Zmniejszy to ryzyko nadziania się na ich „młynek”. Po wygranej wróć do wioski i zacznij wspinać się na szczyt. Tym razem batalia będzie większa. W minutę wszystkich nie wybijesz, ale zawsze można ubić tyle ile się da. Wykorzystuj RC kiedy tylko możesz. Po wszystkim, Mulan zrzuci przebranie, tym samym zyskując nowe umiejętności (w tym Limit). Zejdź z góry, a w lokacji Checkpoint, wykorzystaj nowo otwartą bramę. Jeszcze jedna szybka batalia z Heartless i Boss.

Shan Yu

Walcząc z Hunem, musisz pilnować bramy. Tak jak w Hollow Bastion, atakuj każdego, kto próbuje dobić się do drzwi, po czym zbieraj pozostawione kulki. Sam Shan posiada kilka mocnych ciosów i pomaga mu jego sokół, ale łatwo je zablokujesz za pomocą Guard, a ptaszysko szybko odpada.


Beast’s Castle

Przeciwnicy: Shadow, Soldier, Hookbat, Gargoyle Knight, Gargoyle Warrior, Large Body, Lance Soldier, Thresholder (Boss), Possessor (Boss), Beast (Boss), Shadow Stalker (Boss), Dark Thorn (Boss)
Poziom: lv 13
Przyjaciele:: Beast

Na początek spora grupa Shadow, zanim Beast nie przyłączy się do walki (po żadnej ze stron). Po potyczce udaj się na wschodnie skrzydło zamku. Po rozmowie, Belle zleci uwolnienie sług Bestii, którzy zostali zamknięci w lochu pod zachodnim skrzydłem. Wejście jest zablokowane przez szafę, ale od czego masz RC. Pchaj tylko wtedy, gdy jest pogrążona we śnie. Wewnątrz lochów czeka jeszcze jeden stróż.

Thresholder, Possessor

W pierwszej kolejności rozpraw się z obstawą, po czym samymi drzwiami. Po zdjęciu całego HP użyj RC, by wyciągnąć niegroźnego Possessor. Po zdjęciu połowy HP, ponownie przejmie drzwi. Wystarczy powtórzyć powyższe kroki.

Po rozmowie ze sługami, wejdź przez, wcześniej zablokowane przez zbroje, przejście piętro wyżej. Żeby otworzyć przejście do zachodniego skrzydła, musisz rozpalić wszystkie lampy w pomieszczeniu, dopóki Cogsworth trzyma się wajchy. W tym celu, Lumiere i Mrs. Teapot muszą być przy lampie, by zadziałało RC. Niszcz wszystkie skrzynie stojące na drodze. Jeśli Cogsworth traci siły, wróć do niego z Mrs. Teapot. Po rozpaleniu wszystkich lamp, przejdź korytarzem do komnat Bestii.

Beast

Wykorzystuj RC z Cogsworth, by chwilowo ogłuszyć Bestię. Gdy zdejmiesz całe HP, załaduj (naciskaj przycisk) RC z Cogsworth, by obudzić księcia z transu.

Bestia wskakuje do drużyny. Zacznij od wizyty w pokoju Belle, po czym wracaj do Sali balowej.

Shadow Stalker

Przeciwnik zaczyna od wejścia w okiennice, po czym przejmie żyrandol. Atak z okien unikniesz chowając się pod balkonem, zaś żyrandol unikniesz skokiem i biegiem przed piorunami. Gdy się uspokoi, rozwal żyrandol i wyciągnij kulę (RC), po czym atakuj, dopóki nie wskoczy do ziemi. Przed następnym atakiem podskocz i wyjmij go z kolumn, ponownie okładając się, zanim znowu nie ucieknie. Zaczyna znowu od okiennic i tak w kółko. Gdy go pokonasz, pokaże się w prawdziwej formie.

Dark Thorn

Jego niewidzialność zdejmujesz za pomocą RC. Uważaj jedynie, gdy wskakuje na żyrandol, poza tym, atakuj ile się da.

Po powrocie na mapę, automatycznie wrócisz do Hollow Bastion


100 Acre Wood

Merlin znalazł książkę Puchatka. Na co czekasz? Wskakuj do książki!
Na razie możesz wejść tylko do domu Puchatka. Rozmowa z niedźwiadkiem skończy się wyrzuceniem z książki.
Na zewnątrz rozpraw się z Heartless i wracaj do książki
Już na wstępie widać, że coś jest nie tak, zaś ponowna rozmowa z Puchatkiem to tylko potwierdzi. Znowu będziesz biegł po światach, poszukując rozrzucone strony. Nie będę zajmował się światem Puchatka, a jedynie wskażę lokalizacje stron.


Olympus Coliseum

Przeciwnicy: Shadow, Soldier, Large Body, Lance Soldier, Hookbat, Rabid Dog, Creeper Plant, Trick Ghost, Cerberus (Boss), Demyx (Miniboss), Pete (Boss), Hydra (Boss), Zexion (Boss Final Mix)
Poziom: lv 16
Przyjaciele:: Auron

Całe zaświaty są pod wpływem klątwy, która blokuje używanie Drive i Summonów (pasek Drive spętany łańcuchem). Poza tym, walka biegnie swoim torem. Spotkanie z Herkulesem będzie musiało chwilę poczekać. Na razie kieruj się w głąb Hadesu na spotkanie z jego panem.

FINAL MIX ONLY

W pokoju z save pointem, tuż przed komnatą Hadesa znajdziesz dziwaczną czarną kule, z książką. Wewnątrz kryje się Zexion, jeden z pięciu dodatkowych bossów, którymi przeczyli nas twórcy FM. Możesz w każdej chwili z nim walczyć, ale zdecydowanie polecam odłożyć walkę na później. Koleś może się okazać zbyt trudny na daną chwilę. Jeśli wygrasz i kolejnych jego kolegów i koleżankę, to otrzymasz przepis na nowy przedmiot do syntezowania u Moogli.

FINAL MIX ONLY END


Rozmowa z Hadesem od razu zmieni się w ucieczkę przed napalonym gościem, razem z nowo wskrzeszonym Auronem. Hadesowi nic nie zrobisz, tylko atakuj stojące na drodze Heartless. Gdy zgubisz pana zaświatów, wracaj do Koloseum. Po drodze natrafisz na psisko Hadesa.

Cerberus

Staraj się głównie atakować środkowy łeb. Zwiększa to szansę na aktywowanie sekwencji RC, czego wynikiem będzie chwilowe ogłuszenie kundla. Gdy wykonuje szybki obrót, oznacza to zwykle, że zamierza wyskoczyć na drugi koniec areny, powodując niewielką falę uderzeniową.

Po walce, Auron gdzieś zniknie. Idź do Koloseum. Na miejscu, Herkules obieca zdobyć coś na klątwę zaświatów, a w między czasie, potrenuj u Phila. Zasady treningu są proste, zbieraj żetony wypadające z rozbitych dzbanów (niszczysz je finisherem (ostatni cios)). Staraj się wbijać w jak największe skupisko, by jednym finisherem rozbić jak najwięcej dzbanów. Przy drugim etapie (Maniac) pojawiają się duże dzbany, które staraj się odbić w mniejsze. Rozrzucane są wtedy żetony warte po 10 każdy. O zaliczeniu obydwu etapów pojawi się Herkules z nieciekawymi wieściami. Ktoś ukradł Kamień Olimpu, a żeby tego było mało, Hades porwał Megarę. Wracaj do zaświatów i przez nowo otwarte przejście. Na końcu labiryntu odnajdzie się złodziej.

Demyx

Bardziej jako mini gra, niż boss. Musisz załatwić 100 wodnych klonów Demyxa w półtorej minuty. Nie jest to trudna sztuka, jeśli użyjesz RC, gdy tylko się pojawi możliwość.

Odzyskawszy kamień możesz ponownie używać Drive. Po drugiej stronie drzwi otwórz kamień i wejdź w portal.

Pete

Walka składa się z 2 części. Najpierw musisz chronić Meg przed Petem i przyzywanymi Heartless. W pierwszej kolejności eliminuj to drugie, po czym okładaj Pete’a, uważając na rozrzucane przez niego kulki. Po pierwszej wygranej pojawi się Herkules, a Sora z Meg uciekną, ale po chwili wrócisz, przechodząc do części drugiej. Sytuacja jest analogiczna jak w pierwszej walce, ale nie musisz chronić Meg, pomaga ci Herkules i masz 2 minuty na zwycięstwo. Wykorzystuj RC z Herkulesem, gdy nad Sorą pojawi się wielki głaz. Osłonę Pete’a zdejmujesz również przy pomocy RC.

Po wszystkim wracaj do Koloseum. To jeszcze nie koniec na ten świat.

Hydra

Ze względu na duchową nieudolność Herkulesa, musisz sam rozprawić się Hydrą z pomocą przyjaciół. Okładaj łeb Hydry, gdy tylko zniży się na poziom z którego możesz go dosięgnąć, w przeciwnym wypadku, unikaj ataków potwora. Gdy zdejmiesz całe HP, wykorzystaj RC, by odciąć głowę. Jak to w micie, odrosną 3 nowe. Nie zabieraj się jeszcze za głowy, tylko wskakuj na grzbiet i wykorzystaj RC z Philem, by bestię ogłuszyć. Jak na początku, po zdjęciu HP każdej z głów, zetnij je RC. Na końcu boss będzie miał … sporo głów i na szczęście wspólny pasek. Atakuj, gdy głowy są w zasięgu klucza i wykorzystuj RC z pegazem, gdy tylko się pokaże możliwość. W razie potrzeby, Meg ukrywa się przy murze, by podrzucić kilka kulek z HP, MP i Drive. Pod koniec nie zapomnij wykończyć bestię za pomocą RC.


Disney Castle

Przeciwnicy: Shadow, Soldier, Minute Bomb, Bolt Tower
Poziom: lv 18

Przebij się przez wypełnione Heatlessami ogród i korytarz do biblioteki. Na miejscu porozmawiaj z królową Mini (w skrzyni pierwsza ze stron do książki Puchatka). Donald i Goofy chwilową pójdą swoją drogą, a Sora będzie eskortował królową do sali tronowej. Mini wzywasz za pomocą RC, a będąc blisko królowej odganiasz pobliskie Heartless. Staraj się to robić, gdy przy Mini zgromadzi się za dużo przeciwników, gdyż sama sobie nie poradzi. Po doprowadzeniu Mini do drzwi, zakończ przy pomocy RC. Wewnątrz sali czeka cię kolejna spora grupa Heartless (tym razem Bolt Tower), a Mini musi dojść do tronu i zakończyć RC. Podobnie jak w korytarzu, wykorzystuj RC z królową, gdy chociaż jeden trafi w zasięg. Po wszystkim Mini poprosi cię o przyprowadzenie Merlina. Wyląduj w Hollow Bastion i natychmiast wracaj do zamku. Czarodziej otworzy drzwi do nowego świata.


Timeless River

Przeciwnicy: Shadow, Soldier, Rapid Thruster, Minute Bomb, Hammer Frame, Aeroplane, Hot Rod, Pete (Boss)

Od razu biegnij za Pete’m.

Pete?

Trudno to nazwać walką. Pete w ogóle nie stawia oporu, choć są dwie rzeczy, na które musisz uważać. Gdy zostanie wyrzucony w powietrze, ląduje z niemiłą fala uderzeniową, a otrzymawszy dość obrażeń, zaczyna panikować. Przy tym ostatnim nawracaj go RC, by nie wyrządził poważnych szkód.

Na wzgórzu z Cornerstone pojawią się cztery okna, w których poukrywały się Heartless. Naturalnie musisz pozbyć się wszystkich Heartless w każdej lokacji, przy okazji uważając na wzrastający wskaźnik Mayhem. W zależnie od okna (od lewej).

Building Site – Wyeliminuj wszystkich jak najszybciej, zanim rusztowanie się nie rozpadnie. W powietrzu wykorzystuj RC.
Liliput – Utrzymuj minimum zniszczenia miasteczka. Pomocne jest RC z wieżą na środku.
Scene of Fire – Nie pozwól ognikom zbliżyć się do budynku.
Mickey’s House – Szybko zniweluj czarną dziurę.

Po zaliczeniu całej czwórki pojawi się zły Pete, który będzie próbował uciec z Cornerstone swoim starym parostatkiem. Na początek odbijaj (RC) rzucany przez niego złom. Cztery trafienia sprowadzą statek na brzeg. Chwyć się wtedy haka (RC) i okładaj klatkę, uważając gdy żuraw zacznie się trząść (ponownie RC, by nie spaść). Jeśli spadniesz, szybko rozpraw się z Heartless, po czym ponownie chwyć się haka. Jeśli Pete odpłynie, znowu odbijaj złom. Po zniszczeniu klatki, goń Pete’a

Pete

Od Olympus Coliseum nic nie zmienił w stylu walki. Uważaj na rozrzucane petardy i gdy woła „Get out of my way” (nie atakuj wtedy i uważaj na falę uderzeniową). Stary Pete jest niewielką pomocą, jednak może zacząć biegać jak szalony (broń się RC), raniąc przy okazji złego Pete’a. Po stracie ok. ¼ HP zmieni pole bitwy, dorzucając przeszkadzajki w postaci wieżyczek, czarnych dziur, czy wyrzucającego w powietrze rusztowania.

Pokonując Pete zaliczasz obydwa światy Timeless River i Disney Castle. Za fatygę otrzymujesz nowy Drive, Wisdom Form. Po powrocie na mapę świata, w Olympus Coliseum jakiś pajac odblokował zamknięte przez bogów Underdome (ciekawe kto). Możesz wziąć w udział w pierwszym pucharze (Pain and Panic Cup). Wśród nowo dostępnych światów, jeden wymaga pewnej uwagi.


Atlantica

Podobnie, jak świat Kubusia, świat Arielki tym razem jest całkowicie pozbawiony Heartless. Zastąpiła je prosta minigierka muzyczna. Jest to całkowicie opcjonalny świat, więc wszelakie wyjaśnienia uważam za zbędne. Kolejne rozdziały (i zarazem piosenki) odblokowują się automatycznie, po zdobyciu odpowiedniej umiejętności, lub czaru.
Rozdział 2 – Magnet
Rozdział 3 – pasek Drive wydłużony do poziomu 5
Rozdział 4 – Magnera
Rozdział 5 – Thundaga
Warto zaliczyć cały świat nie tylko dla miłych piosenek, ale dla choćby Orichalcum+, który to jest potrzebny do stworzenia najlepszej broni dla Sory.


Port Royal

Przeciwnicy: Shadow, Soldier, Cannon Gun, Air Pirate, Hammer Frame, Undead Pirate, Illuminator (Boss), Barbossa (Boss), Larxene (Boss Final Mix)
Poziom: lv 20
Przyjaciele:: Jack Sparrow

Schodząc do portu trafisz na pierwszą grupę przeklętych piratów. Jak w filmie, nic im nie zrobisz, dopóki księżyc nie ujawni ich skostniałych ciał. Wtedy możesz ich roztrzaskać. Dodatkowo czary mają na nich dodatkowe efekty, od płonących gatek (Fire), elektrycznych drgawek (Thunder), czy na chwilowym zamrożeniu kończąc (Blizzard). Po rozprawieniu się z piratami pędź do miasta, ratując Willa przed Heartless. Powrót do portu zaowocuje przyłączeniem się Jacka Sparrow do drużyny. Rozmowa z Willem weźmie cię na pokład Ścigacza, którym płyń za Czarną Perłą, trafiając na wyspę piratów. Idąc w głąb wyspy trafisz na uciekających Willa i Elizabeth. Twoim celem jest przetrzymanie ataków piratów przez minutę. Pamiętaj, że zranić ich możesz tylko, gdy są w świetle. Po upływie czasu, wracaj na statek i płyń do portu. Zostaniesz niestety napadnięty przez piratów. Tym razem, twoim zadaniem jest obrona medalionu przed piratami. Gubisz go, po otrzymaniu silnych obrażeń. Jeśli w porę go nie podniesiesz, piraci mogą to zrobić za ciebie. Wtedy masz minutę na „zabicie” delikwenta. W czasie walki staraj się co pewien czas odpalać działa (RC) w Czarną Perłę, w przeciwnym wypadku ta będzie prowadzić swoją kanonadę, co utrudni zadanie. Eliminacja ostatniego z piratów nie zakończy problemów. Sora i spółka zostaną schwytani przez piratów. Żeby tego było dość, nie umarli adwersarze zostawią na pokładzie beczki z prochem, gotowe do wybuchu. Szybko całą piątkę wyrzuć za burtę (RC), zanim Heartless podpalą lont. Oczyściwszy pokład, wracaj na Isla de Muerta. Kieruj się w głąb wyspy, eliminując każdego pirata, który stanie ci na drodze. W końcu przyjdzie ci rozprawić się z Barbossą.

Barbossa, Illuminator

W pierwszej kolejności pozbądź się Illuminatora (w ciemności świecą mu oczy), po czym zajmij się samym Barbossą. Podobnie, jak jego świta, zranić go możesz tylko, gdy stoi w świetle księżyca. Wykorzystuj każdą okazję na RC, gdy tylko się pokaże.


Agrabah

Przeciwnicy: Shadow, Soldier, Luna Bandit, Silver Rock, Fat Bandit, Fortune Teller, Fire Globe, Ice Cube, Volcan Lord (Boss), Blizzard Lord (Boss)
Poziom: lv 22
Przyjaciele:: Alladin

Na wstępie, potyczka z grupą Heartless, po czym idź przed pałac. Po rozmowie z Jasmine, trafisz na Alladyna w mieście. Wyjdzie na jaw nowe zagrożenie w postaci lampy Jafara w rękach nie do końca uczciwego sprzedawcy. Żeby ją odzyskać, potrzebujesz skarb, a taki znajdziesz w Jaskini Cudów. Na miejscu przebijaj się przez zastępy Heartless, aż do komnaty z wodospadem. Żeby wyłączyć pułapkę, musisz doprowadzić Abu z klejnotem do posągu. Małpę popędzasz RC, podobnie pomagasz jej przeskoczyć wyższa fale. Lodowe kryształy szybko niszcz (ale sprawnie zajmuje się tym reszta grupy). Po drugiej stronie czeka cię okładanie Heartless na czas i jeszcze jedna potyczka w skarbcu (drzwi otwierasz sprawdzając płytę). Po powrocie do Agrabah, Pete zdążył wleźć sprzedawcy za skórę. Obydwu znajdziesz przy bramie do pałacu.

Volcanic Lord, Blizzard Lord

Jak we wcześniejszych potyczkach, okładaj ile się da, używając RC do niwelowania groźniejszych ataków. Gdy któryś rozpadnie się na Fiery Globe/Ice Cube (zależnie od grubasa), szybko je wybij, by odtworzyły swego pana.

W tym momencie na mapie powróci Twilight Town. Możesz wpaść z odwiedzinami, ale i tak musisz zaliczyć dwa kolejne światy, przed dalszym popchnięciem fabuły.


Halloween Town

Przeciwnicy: Shadow, Soldier, Wight Knight, Driller Mole, Toy Soldier, Emerald Blues, Prison Keeper (Boss), Oogie Boogie (Boss)
Poziom: lv 24
Przyjaciele:: Jack Skelington

Miasteczko Halloween nabrało świątecznego wyglądu. Po spotkaniu z Jackiem, idź do znajdującego się za cmentarzem Christmas Town. Miłą rozmowę z Mikołajem przerwą Lock, Shock i Barrel. Rozrabiaków odnajdziesz idąc po śladach.

Prison Keeper

Boss, w zależności od połkniętego dzieciaka, zmienia ataki. Lock, ciska ognistymi kulami, Shock, atakuje elektrycznymi pociskami z nieba, a Barrel atakuje fizycznie. Pod koniec połyka całą trójkę, używając wszystkie ataki. Warto używać RC, gdy próbuje połykać rozrabiaki dla zadania dodatkowych obrażeń.

W między czasie, Oogie Boogie i Maleficent zdążyli narobić niezłe zamieszanie w Christmas Town. Co tu dużo gadać, pędź Mikołajowi na ratunek.

Oogie Boogie

Oogie siedzi sobie na windzie. By go zrzucić na parter, odbijaj (RC) wypadające na taśmociąg prezenty (uważając na ataki bossa). 12 pudełek zniszczy platformę. Okładaj wtedy Oogiego, dopóki nie ucieknie. Teraz, oprócz zwykłych prezentów, pojawią się paczki, w których ukryte są Heartless (Wight Knight i Emerald Blues). Po drugim strąceniu Oogiego, zacznie zmieniać taśmy. Dogonisz go wskakując do dziury z której wyskakują prezenty (RC). Wyskoczysz w na drugiej zaznaczonej na niebiesko taśmie. Potyczka trochę dziwna, ale nie za trudna.


Pride Lands

Przeciwnicy: Shadow, Soldier, Silver Rock, Living Bone, Aerial Knocker, Shaman, Hieny, Scar (Boss)
Poziom: lv 26
Przyjaciele:: Simba

Z powodu zmiany wyglądu, dopóki przebywasz w Pride Lands nie możesz używać Drivów, ani przyzywać Summonów, czy korzystać z Limitów z Donaldem i Goofy’im. Dodatkowo część RC z Heartless ( z wyjątkiem lokalnych przeciwników) została wywalona. Poza ograniczeniami, Sora w swej lwiej formie dostał nowy zestaw umiejętności. Warto je przetestować w pierwszej walce, ratując lwicę Nalę przed dwoma sporymi Heartless. Po potyczce razem udajcie się do Pride Rock (cały czas na północ). Krótka wizyta skończy się przymusową ucieczką przed Scarem (lub Skazą jak kto woli) i hienami. Pora odnaleźć Simbę. Odnajdziesz go w oazie, kierując się wschodnią odnogą w pierwszej lokacji od Pride Rock. Gdy odnajdziesz lwa (w jednej ze skrzynek są kartki do książki Puchatka), sprawdź krzyki w dżungli, po czym ponownie zagadaj z Simbą. Po dłuższej scence postanowi wrócić do domu. Z powrotem na Pride Rock idź w głąb legowiska Scara. Gdy Simba zajmuje się wujkiem, ty musisz chronić Timona i Pumbę przed hienami. Atakuj je, gdy tylko zaczną krążyć wokół zastraszonej dwójki. Gdy będziesz miał psiaki z głowy, pędź na pomoc Simbie.

Scar

Nie atakuj, gdy Scara otaczają kule. Wtedy jest zbyt duże ryzyko, że skontruje ataki. Jego najgroźniejszym atakiem jest, gdy otaczają go czarne kule, a sam biega po obwodzie areny. Bądź wtedy gotów na unik Dashem.


Twilight Town

Przeciwnicy: Dusk, Berserker, Lexaeus (Boss Final Mix)
Poziom: lv 28

Wizyta bardzo krótka. Na początek biegnij do Sandlot pomóc Seiferowi napadniętego przez Nobody. Wśród przeciwników największym problemem są Berserkerzy. Szybko przejmuj ich młoty (seria kluczem i RC przy zgubionej broni) i wal magią jak potrafisz. Po wygranej biegnij w kierunku stacji i to na razie tyle. Jeśli zaliczyłeś wszystkie światy, to nad Hollow Bastion zacznie unosić się czarna chmura.

Hollow Bastion

Przeciwnicy: Shadow, Soldier, Morning Star, Armored Knight, Surveillance Robot, Bookmaster
Poziom: lv 28

Zacznij od odwiedzin grupy Leona w domu Merlina, po czym szukaj samego Leona za nowo otwartą bramką w Bailey. Droga jest prosta jak drut, więc znajdziesz go od razu. Po krótkiej rozmowie sprawdź komputer Ansema, co skończy się dosłownym wessaniem przez urządzenie.


Space Paranoids

Przeciwnicy: Shadow, Soldier, Emerald Blues, Strafer, Magnum Loader, Devastator, Hostile Program (Boss)
Przyjaciele:: Tron

Z celi wydostaniesz się okładając drzwi kluczem, po czym RC po wypełnieniu paska (Cluster) rozrzuconymi kulkami. Zanim będziesz mógł wrócić do prawdziwego świata, musisz przywrócić moc do terminala, co robisz przy komputerze w następnej lokacji (Canyon). Odnalezienie prawdziwego sześcianu nie jest trudne (jest czerwony przed zamieszaniem), jeśli utrzymasz go w polu widzenia kamery. Po wszystkim wróć do Hollow Bastion przez terminal w celi. Hasło do DTD odnajdzie się automatycznie. W między czasie otrzymasz Master Form (nowy Drive) od Mikiego, a wracając do komputera natrafisz na skrzynię z Ukulele Charm (summon Stich). Po powrocie do Space Paranoids zostaniesz zmuszony do gry w Light Cycle. Zasady proste: na początek zniszcz 5 Heartless, po czym pędź w kierunku wyjścia. Pamiętaj, by skręcać na zakrętach przy pomocy L1 i R1. Wydostawszy się z gry, idź do Canyon i na szczycie wzniesienia w drzwi po prawej. Włamanie do DTD aktywuje system obronny. By go wyłączyć, zbieraj rozrzucane przez przeciwników kulki, po czym wyłączaj monitory (RC) po każdym napełnieniu Cluster. Niestety MCP sam zdąży w bazie namieszać. By go powstrzymać, dostań się do I/O Tower windą na wprost od Dataspace, po czym do pokoju po prawej. Po krótkiej scence wyjdź.

Hostile Program

Boss głównie będzie trzymał się z dala od ciebie. Atakuj, gdy on sam atakuje, po czym zbieraj gubione kulki. Po zapełnieniu paska, RC chwilowo program zamrozi, pozwalając ci na kilka darmowych ciosów. Przy większych stratach, zacznie się rozpadać, stając się zarazem bardziej agresywny, mimo to jego ataki łatwo przewidzieć i równie łatwo uniknąć.


Hollow Bastion

Przeciwnicy: Shadow, Soldier, Morning Star, Armored Knight, Surveillance Robot, Bookmaster, Crimson Jazz, Dusk, Creeper, Dancer, Demyx (Boss)

Po powrocie z wirtualnego świata rozpocznie się inwazja Heartless. Po dwóch kolejnych potyczkach z Heartless i Nobody, automatycznie zostaniesz przeniesiony do Bailey, przy której Heartless zrobiły wielką wyrwę w murze. Za nią czeka cię zły znajomy z Olympus Coliseum.

Demyx

Znowu wezwie swoje wodne klony. Tym razem musisz zniszczyć 50 w 40 sekund. Wykorzystuj RC gdy tylko się pojawi (po ataku na którąkolwiek z kopi). W końcu Demyx sam zacznie walczyć, na czym, mimo jego dziwacznego zachowania, dobrze się zna. Po wodnej szarży, tworzy wokół siebie fontanny, po których na sekundę staje się wrażliwy. Masz wtedy szansę zaatakować (szczególnie, gdy miałeś szczęście wylądować w środku kręgu), ale i on potrafi znowu oblać cię zimnym prysznicem, jeśli nie jesteś szybki. Po stracie połowy HP ponownie może stworzyć klony, ale tym razem 10 w ciągu 10 sekund. Jeśli nie zdążysz, zaczynasz od nowa. Ponownie RC jak szalony. Żeby tego było mało, Demyx dostaje nowy atak, który trudno uniknąć, a gdy cię złapie to szybko nie puści. Walka jest zdecydowanie jedną z trudniejszych. Demyx jest szybki, trudno przewidzieć jego ataki i bardzo łatwo potrafi chwycić Sorę i jugglować wodnymi kolumnami. Trzymaj HP wysoko i zawsze miej MP w zapasie, bo nigdy nie wiesz, kiedy będzie potrzebne.

Po wygranej czeka cię seria czterech potyczek z Heartless, w czasie których będą pomagać ci kolejno Yuffie, Leon, Tifa i  Cloud. Na końcu dostaniesz czar Cura, a w jednych ze skrzynek w jaskini znajdziesz strony z książki Puchatka. Zapisz grę i przygotuj się na jeszcze jedną długą potyczkę.

1000 Heartless

Jak napisałem masz przeciwko sobie aż 1000 przeciwników naraz. Są to głównie Armored Knight i Surveillance Robot, z zdecydowaną większością tych pierwszych. Bitwa w wbrew pozorom nie jest trudna, a polega głównie na wykorzystywaniu RC, gdy tylko się sposobność pojawi (a będzie ich naprawdę sporo). O HP nie musisz się martwić, gdyż przeciwnicy gubią kulki jak miło. Według mnie jest to jedna z najciekawszych bitew w całej grze.

Po zakończeniu wrócisz na mapę świata, na której co nieco się zmieniło. Pierwsza widoczna różnica, zniknęła połowa światów. By się do nich dostać musisz ponownie zaliczyć te dostępne, jednak dodatkowym utrudnieniem są nowi i silniejsi przeciwnicy. Pozostaje tylko wziąć się do roboty.

FINAL MIX ONLY

W miejscu, gdzie pierwszy raz spotkałeś Sephirotha na pewno zauważyłeś dziurę w ścianie. Prowadzi ona do nowej lokacji, Cavern of Remembrance. Wewnątrz czekają na ciebie dużo skarbów i na końcu możliwość ponownej potyczki z silniejszymi wersjami członków Organizacji XIII. Niestety, cała jaskinia jest pełna silnych przeciwników, którzy mogę bardzo szybko rozszarpać cię, jeśli wejdziesz do środka nie przygotowany. Polecam eksploracje całej lokacji dopiero na 60 lv.

FINAL MIX ONLY END



The Land of Dragons

Przeciwnicy: Neoshadow, Nightwalker, Assault Rider, Rapid Thruster, Bolt Tower, Air Pirate, Hookbat, Emerald Blues, Dusk, Sniper, ???? (Boss), Storm Rider (Boss)
Poziom: lv 35
Przyjaciele:: Mulan

Od razu pędź za gościem w czerni. Złapiesz go na szczycie.,/p>

????

W potyczce przeszkadza chmara Rapid Thruster, ale twoim przeciwnikiem jest nieznajomy w czerni. Nie jest on specjalnie wymagający. Robi długie przerwy pomiędzy atakami, które wykorzystaj. Na Heartless prawie że nie musisz zwracać uwagi, ale wykorzystaj RC, gdy tylko się okazja pojawi.

Pod koniec potyczki, nieznajomy da nogę. Sam zaś pędź do stolicy, ostrzec Cesarza (po drodze kilka potyczek z Heartless i Nobody). Po rozmowie z władcą (strony od książki Puchatka są w sali tronowej), opuść pałac, by rozprawić się z atakującym smokiem.

Storm Rider

Twoim celem są rogi bestii, ale jako, że przeciwnik lata, trudno będzie do nich dostać. Jest oczywiście sposób. Albo poczekać, aż smok sam da taką szansę (RC, gdy przelatuje nisko ziemi, lub gdy ląduje przy mostku, by atakować promieniem (ukrywaj się przy ścianie)), lub samemu dostać się jego grzbiet, wykorzystując pojawiające się od czasu do czasu wiatry (RC), jednak przy tym ostatnim musisz dobrze wycelować, by wylądować na smoku, zamiast z powrotem na ziemi. Jeśli celnie wylądujesz i chcesz się jak najdłużej utrzymać na grzbiecie, nie zapomnij wcisnąć RC, gdy smok zamierza zrobić piruet. Jednak bardziej opłacalne jest zniszczyć rosnące na barkach czerwone „świderki”. Zniszczenie obydwu na chwilę ogłuszy bestię. Po za tym, ataki smoka są przewidywalne i łatwo ich uniknąć.


Beast’s Castle

Przeciwnicy: Neoshadow, Gargoyle Knight, Gargoyle Warrior, Large Body, Armored Knight, Crimson Jazz, Morning Star, Hammer Frame, Dusk, Dragoon, Xigbar (Boss), Marluxia (Boss Final Mix)
Poziom: lv 36
Przyjaciele:: Beast

Wszystko byłoby spokojnie, gdyby Xaldin nie wparował na bal z kumplami. Po rozprawieniu się z Duskami i Dragoonami, pogadaj dwukrotnie z Bestią w jego komnacie, po czym wyjdź na zewnątrz, by rozprawić się ze złoczyńcą.

Xaldin

Pamiętasz jeszcze Demyxa? Z Xaldinem nie będzie łatwiej. Potyczka polega głównie na nauce Jump (RC, gdy Xaldin atakuje), po czym używamy wymieniony atak, kończąc szybkim kombosem. Staraj się ciskać RC kilka krotnie, by nauczyć się kilka Jump naraz (9 maksymalnie). Pierwsza połowa walki jest tylko rozgrzewką. Po stracie połowy HP, Xaldin staje się agresywniejszy. Wtedy musisz uważać na 2 ataki. Pierwszy, gdy wyskakuje w powietrze, skąd rzuca włóczniami (skacz tuż przed uderzeniem i szybko RC). Ale drugi to już masakra. Gdy otacza go biała aura to oznacza, że za chwilę odleci na swoich włóczniach, po czym wystrzeli silny strumień wiatru na cały most. Jedyny sposób na uniknięcie obrażeń, to Jump w ostatniej chwili, w przeciwnym wypadku zmniejsz obrażenia uciekając jak najbardziej na prawo od Xaldina. Staraj się nie atakować go zaciekle, gdyż często boleśnie kontruje. Miej cały czas zapasowe MP na Cura. Pamiętaj, RC gdy tylko się pojawi i odpalaj Jump, gdy będziesz już miał kilka w zapasie.

Port Royal

Przeciwnicy: Neoshadow, Armored Knight, Surveillance Robot, Morning Star, Lance Soldier, Rapid Thruster, Rabid Dog, Undead Pirate, Dusk, Gambler, Grim Reaper (Boss)
Poziom: lv 37
Przyjaciele:: Jack Sparrow

Nieumarli piraci wrócili. Pomóż przy porcie Jackowi i płyń w kierunku Isla de Muerta. Po drodze trafisz na Ścigacza. Pojawi się też Organizacja z nowym pupilem.

Grim Reaper

Łatwy przeciwnik. Heartless jest powolny i robi długie przerwy pomiędzy atakami. Okładaj kluczem ile się da. Boss dodatkowo reaguje na magię w podobny sposób, co piraci, jednak efekt jest znacznie krótszy.

Po wygranej, Luxord odpali niezłą sztuczkę, przez którą wylądujesz na cmentarzu wraków. W pozostałościach po Ścigaczu znajdziesz nowy summon (Peter Pan). Idąc przez cmentarz trafisz na Gamblera z medalionem, który odzyskaj. Pojawi się też w końcu Elizabeth i Will na Czarnej Perle. Przed powrotem do Port Royal musisz odzyskać jeszcze 3 monety, które ukradli sługusy Luxorda. Znajdziesz ich na Isla de Muerta i nie dawno odwiedzonym cmentarzu. Gdy odnajdziesz złodziei, zajmuj się nimi w pierwszej kolejności, zanim nie uciekną (czyt. skończy się czas). Po odzyskaniu wszystkich monet wracaj do Port Royal.

Grim Reaper

Heartless jest nietykalny, gdy jest w swej przeklętej formie. Jest wtedy silniejszy, a jego ataki mają większy zasięg rażenia. W pierwszej kolejności musisz zawsze odzyskiwać złoto i zwrócić je do skrzyni. Boss gubi monety, będąc uderzony przez czary (Fire, Blizzard, lub Thunder, warto dlatego wziąć do walki Donalda), po czym szybko zbieraj monety (plusem jest założyć umiejętność Draw i klucz Follow the Wind). Gdy wszystkie 882 monety trafią do skrzyni, Heartless stanie się wrażliwy na ataki, dopóki znowu nie weźmie się za złoto. Szybko przerywaj za pomocą RC, gdy zacznie wsysać monety (zgubi sporą sumkę przy udanej sekwencji). Przy 1/3 HP, Boss weźmie całą zawartość skrzyni (wszystkie monety), więc będziesz musiał sporo się namęczyć, by je wszystkie odzyskać.


Olympus Coliseum

Przeciwnicy: Neoshadow, Driller Mole, Minute Bomb, Crimson Jazz, Morning Star, Tornado Step, Crescendo, Dusk, Hades (Boss)
Poziom: lv 39
Przyjaciele:: Auron

Hades urządził nowy turniej, w którym Herkules musi uczestniczyć. Na szczęście ma ciebie do pomocy. Do pucharu zapisujesz się gadając z Bólem (Pain). Przed tobą 2 proste potyczki (z przerwą). Zanim zapiszesz się do finałów, idź za Auronem, po czym spróbuj z nim zagadać. Hades ma nad nim władzę za pomocą statutki, którą zostawił w swoim pokoju (tam gdzie pierwszy raz spotkałeś Hadesa i Aurona). Naturalnie pędź po posążek, a po rozprawieniu się z Duskami, wracaj na arenę.

Hades

W pierwszej części nie będziesz mógł Hadesowi nic zrobić (oprócz kilku bezużytecznych ciosów). Jednak do walki w końcu dołączy Herkules i wtedy możesz w końcu zranić Hadesa. Gdy jest czerwony, jest nietykalny. Wykorzystaj wtedy rozstawiane przez Herka sfery (RC), by uczynić boga chwilowo wrażliwym na ciosy. Powtarzaj gdy znowu załączy swą nietykalność. Co do oklepywania Hadesa, często się teleportuje w środku kombosu, ale to nie przeszkadza, by go znowu nie dopaść. Większość z jego ataków jest łatwych do przewidzenia i skontrowania, więc musisz jedynie koncentrować się na zdejmowaniu nietykalności.


Agrabah

Przeciwnicy: Neoshadow, Lunar Bandit, Fat Bandit, Fortune Teller, Fiery Globe, Ice Cube, White Rock, Emerald Blues, Crimson Jazz, Hookbat, Rapid Thruster, Jafar (Boss), Vexen (Boss Final Mix)
Poziom: lv 40
Przyjaciele:: Alladin

Byłoby zbyt pięknie, gdyby Jafar został w lampie. Zły wezyr jest na wolności i jak zwykle planuje przejąć Agrabah. Opuść miasto i udaj się do nowo otwartych ruin. Będziesz się tutaj poruszał na latającym dywanie. Sterowanie nie jest trudne do opanowania, prawą gałką wznosisz się i opadasz, a lewą poruszasz się w poziomie. W pierwszej kolejności podleć do klona Jafara i rozpraw się z przyzwanymi przez niego Heartless, po czym leć za klonem. Gdy zacznie rzucać jakiś czar, szybko zdziel go kluczem i goń dalej. W końcu otworzy przejście do wieży, na której czeka na ciebie kolejna potyczka z Heartless. Pojawi się mały posąg, który przebadaj (RC). Twoim celem jest teraz odnalezienie 3 skupisk kulek i poczęstowanie każdej odpowiednim zaklęciem. Nie jest to trudne, gdyż na wstępie dostajesz 3 zdjęcia. Jaki czar kulki wymagają sygnalizują kolorem, oraz sposobem ułożenia, gdy będziesz blisko nich. Czerwony to Fire, żółty Thunder, a niebieski Blizzard. Żeby czar zadziałał musisz ustawić się na linii, lub w środku kręgu i poczekać, aż kule nabiorą jednolitego koloru. Gdy znajdziesz całą trójkę, otworzą się drzwi w wieży, do której musisz dostać się w ciągu 30 sekund. Wewnątrz (w skrzyni ostatnia strona do książki Puchatka) wejdź na górę. Cała akcja okazała się podpuchą Jafara, by wytępić Alladina, gdy sam bierze się za Agrabah. Wynoś się z rozpadających ruin (bardzo prosta minigierka, w której musisz tylko uważać na walące się wieże i okładać wszystko po podleci ci pod klucz) i biegnij do pałacu, przesłuchując po drodze znajomego sprzedawcę.

Jafar

W pierwszej kolejności zacznij okładać Dżina po brzuchu. Będziesz mógł wtedy za pomocą RC chwilowo ogłuszyć Jafara, pozwalając ci zaatakować główny cel, czyli głowę. Gdy się obudzi, ponownie zacznij od brzucha i tak do skutku. Gdy zacznie ciskać czarami, odbij je za pomocą Reflect. Niespecjalnie wymagający przeciwnik.


Halloween Town

Przeciwnicy: Neoshadow, Wight Knight, Toy Soldier, Graveyard, Armored Knight, Trick Ghost, Creeper Plant, Lock, Shock, Barrel, the Experiment (Boss)
Poziom: lv 41
Przyjaciele:: Jack Skelington

Kolejny świat, kolejne kłopoty. Zacznij od sprawdzenia fabryki Mikołaja.

Lock, Shock, Barrel

Trudno to nazwać bossem. Głównie koncentrują się na uciekaniu, niż ataku. Gdy już ogłuszysz dzieciaki, zamknij je w pudłach (RC, przy pudle).

Wiele od rozrabiaków się nie dowiesz. W między czasie Heartless zaczęły znowu rozrabiać w Halloween Town. Twoim zadaniem jest odzyskać prezenty, które ukradły potwory. Gdy rozprawisz się ze złodziejami, zbierz pogubione prezenty i wracaj do warsztatu Mikołaja. Jack ma sprytny pomysł, by zrobić kilka prezentów, które posłużą za przynęta na złodzieja. Pakowanie zaczynasz rozmawiając ze skrzatem przy maszynie. Staraj się w pierwszej kolejności strzelać w większe pudła, a jeśli Lock, Shock i Barrel za bardzo rozrabiają, ogłusz ich, strzelając do nich prezentami. Gdy wszystko gotowe, porozmawiaj z Mikołajem.

the Experiment

Niespecjalnie wymagający przeciwnik. Koncertuj się głównie na okładaniu robota kluczem, wyrywkowo używając RC na torsie, gdy ten zacznie wirować.

Do tej pory powinieneś zauważyć ukryty pod zieloną chmurą świat na północy mapy. To jest właśnie twierdza Organizacji. Żeby się tam dostać, musisz udać się najpierw do Twilight Town (aktualnie zablokowany przed ostatnią Gummi Gate) i tam otworzyć tylnie wejście. Ale najpierw zaliczmy pozostałe światy.


Pride Lands

Przeciwnicy: Neoshadow, Armored Knight, Bolt Tower, Rapid Thruster, Aerial Knocker, Living Bone, Shaman, Banzai, Shenzai, Ed, Groundshaker (Boss)
Poziom: lv 43
Przyjaciele:: Simba

W pierwszej kolejności odwiedź Simbę w Pride Rock, po czym porozmawiaj z Rafikim (jest w swojej norze). Następnym celem są znane trio hien w cmentarzu słoni.

Banzai, Shenzai, Ed

Bardziej zabawa w berka. Ganiaj za hienami i okładaj je, dopóki cała trójka nie padnie.

Po potyczce, Simba da nogę do oazy. Porozmawiaj z nim i wracaj na sawannę. Pojawi się prawdziwy przeciwnik.

Groundshaker

Bestia jest wielka jak stodoła i potrafi to wykorzystać. Miej cały czas baczność na własne HP, bo potrafi nieźle przywalić, a twoim jedynym towarzyszem w tej walce jest Simba, który nie zawsze zdąży z Potionem. Dobrze wykorzystany RC w pierwszej rundzie na chwilę ogłuszy przeciwnika. Bij wtedy po oczach, dopóki nie wstanie. W kolejnej turze na grzbiecie wyłoni się szaman, sterujący bestią. Dostań się tam i okładaj ile się da, uważając na kilka bardzo niemiłych czarów, którymi włada (szczególnie przy końcówce HP). Gdy się schowa, wracaj na ziemię i znowu bij po oczach. Wykorzystaj ponownie RC gdy się pojawi i tak w kółko.


Hollow Bastion

Przeciwnicy: Neoshadow, Bookmaster, Armored Knight, Crimson Jazz, Morning Star, Surveillance Robot, Strafer, Magnum Loader, Devastator
Poziom: lv 45

MCP znowu rozrabia. Nie dość, że wypuścił Heartless z wirtualnej rzeczywistości, to obrócił Claymore (system obronny, który dotąd ci pomagał) przeciw tobie. Najpierw odwiedź Cida w domku Merlina, po czym dostań się do świata Trona.


Space Paranoids

Przeciwnicy: Strafer, Magnum Loader, Devastator, Bookmaster, Cannon Gun, Surveillence Robot, Sark (Boss), MCP (Boss)
Przyjaciele:: Tron

Przez terminal dostań się do Light Cycle, gdzie pomóż Tronowi załatwić Heartless. Gdy się z nimi uporasz, kieruj się do I/O Tower. Tron dostanie tam program, dzięki któremu możesz usunąć MCP (oraz 2 nowe umiejętności). Do fortecy dostaniesz się statkiem, który czeka w pomieszczeniu naprzeciw I/O Tower. W czsie lotu musisz szybko rozprawić się z atakującymi Heartless, zanim statek nie rozpadnie się pod nadmiarem ciężaru. Gdy dojdziesz do celu, pozostanie jedynie wejść do środka.

Sark

Pomagające mu Heartless zniszczysz raz dwa. Samego Sarka możesz potraktować jak przystawkę do dania głównego. Okładaj ile się da, odbijając ataki (RC).

MCP, Sark

Najpierw unieruchom przerośniętego Sarka, podcinając mu nogi, a gdy jest skulony, bij po głowie. Alternatywnie oddal się, po czym wykorzystaj RC, gdy postawi na drodze ścianę. Gdy będzie unieruchomiony, rozwal jedną z płyt otaczających MCP (musisz to robić ręcznie bez Lock-on), a gdy zostanie odsłonięty, ciskaj RC, by powoli niszczyć program. Powtarzaj na przemian ogłuszanie Sarka i usuwanie MCP do skutku.


Radiant Garden

Od teraz Hollow Bastion zmienił nazwę na Radiant Garden. Dodatkowo, w miejscu, gdzie zakończyłeś swoją drugą wizytę w Hollow Bastion czeka na ciebie nowy potężny boss, a jest nim nie kto inny jak wielki Sephiroth. Jeśli grałeś w jedynkę możesz spodziewać się równie trudnego pojedynku. Możesz za niego się zabrać w każdej chwili, jednak radziłbym się dobrze przygotować do starcia. Potrzebujesz mieć przynajmniej 70+ poziom doświadczenia, by mieć przynajmniej cień szansy pokonania Sepha. Tacy jak Demyx, czy Xaldin to przy nim nic. Dokładną strategię zamieszczę w oddzielnym dziale.

Nadeszła w końcu pora wślizgnąć się do twierdzy Organizacji XIII. Dostaniesz się tam przez tylnie drzwi, które są w Twilight Town.


Twilight Town

Przeciwnicy: Dusk, Creeper, Assassin, Gambler, Dancer, Dragoon, Samurai, Sniper
Poziom: lv 47

Masz w końcu dostęp do całego miasteczka, po którym teraz biegają Nobody. Twoim celem jest jednak opuszczony dwór, w którym skończyłeś grę jako Roxas. Wyeliminuj wszystkie Nobody na zewnątrz i kieruj się do pokoju, w którym jest komputer DiZa (w pokoju z kapsułami znajdziesz przepis na Ultima Weapon). Hasło to Sea-Salt Ice Cream. W alternatywnym mieście, wejdź w portal w sąsiednim pokoju (do samego miasta nie wejdziesz). Jeszcze jedna, większa potyczka z Nobody i w końcu dostaniesz się do świata Organizacji.


The World That Never Was

Przeciwnicy: Shadow, Neoshadow, Dusk, Creeper, Assassin, Gambler, Dancer, Dragoon, Samurai, Sniper, Berserker, Sorcerer, Roxas(Boss Final Mix), Xigbar (Boss), Luxord (Boss), Sa’i’x (Boss), Xemnas (Boss)
Poziom: lv 50
Przyjaciele:: Riku

Świat ten to prosta linia, naszpikowana przeciwnikami. Pruj przed siebie, eliminując każdego, kto stanie ci na drodze.

FINAL MIX ONLY

Przed znajomym wieżowcem napadnie cię boss:

Roxas

Chłopak jest trochę wymagający. Staraj się Guardować jego ataki, po czym kontruj, samemu uważając na jego kontrę. W pewnym momencie kamera pokaże Sorę i Roxasa w spowolnionym tempie. Ty, w podobnym stylu jak RC Samurai’ów, musisz szybko wybrać wyskakującą komendę. Jeśli ci się uda, na chwilę przejmiesz klucze Roxasa, co oznacza potrójne ataki na przeciwnika. Staraj się wtedy okładać przeciwnika ile wlezie, zanim Roxas nie będzie próbował odzyskać swoją własność (uniknij wtedy atak RC). W późniejszej fazie, Roxas będzie poprzedzał swe ataki bolesnymi promieniami, które wymuszą szybsze użycie Guard.

FINAL MIX ONLY END



Po klatce schodowej, przygotuj się na dłuższą scenkę i bossa na końcu.

Xigbar

Cały czas bądź w ruchu i atakuj, gdy Xigbar przeładowuje swoją broń (mówi „Lock and reload”). Gdy ucieknie poza arenę (kamera ustawi się na jego celowniku), cały czas biegaj, a gdy chybi oddaj RC. W końcu zejdzie. Gdy zmieni wygląd areny, unikaj jego ataków, po czym złap go gdy przeładowuje. Jego najgroźniejszym atakiem jest, gdy wystrzeliwuje niebieski pocisk, który lata za tobą. Odbijaj go na Xigbara za pomocą RC. Jest może szybki, ale niespecjalnie wymagający (przynajmniej dla mnie).

Idź dalej. Po drodze natrafisz na Kairi i Riku? W końcu trafisz do lokacji Proof of Existence. Z tąd masz portal do następnego bossa.

Luxord

Walczysz z nim jeden na jeden. Zamiast zwykłego paska HP, Luxorda pokonujesz zdejmując jego czas, który pokazują dwa paski na górze. Oczywiście jeden jest dla Sory, co oznacza, że jeśli tobie skończy się czas (lub stracisz całe HP), zaczynasz walkę od nowa. Paski , oprócz zwykłego upływu czasu, zdejmuje się atakując przeciwnika. Staraj się uważać, by nie otrzymać zbyt wielu obrażeń, gdyż swój czas nie uleczysz. Na początek, Luxord zamieni cię w kostkę. Dopóki status sam się nie zdejmie, staraj unikać Luxorda, by nie marnować czasu (możesz spróbować zaatakować, ale łatwo możesz z powrotem oberwać od kart). Kilkakrotnie zaproponuje ci mały hazard (RC). Musisz trafić w O, wtedy Luxord straci czas, gubiąc kulki z HP. Jeśli spudłujesz, lub będziesz zbyt długo zwlekał, zamieni cię w kartę, lub kostkę (znowu unikaj wtedy Luxorda). Atakując Luxorda, eliminuj jego karty za pomocą RC. W późniejszej fazie schowa się za kartami, a ty musisz go odnaleźć. Kamerą odnajdź za którą się chowa, po czym staraj się celnie obrócić właściwą kartę (RC). Trafienie złej karty kończy się niemiłą eksplozją, lub stratą czasu. Pod koniec rozrzuci po cały polu karty, atakując jak szalony. Unikaj go wtedy, a na końcu musisz wylosować 4 O, żeby cię nie zmienił w kostkę. Potyczka całkiem ciekawa, ale niezbyt wymagająca.

Wróć do wcześniejszego pokoju i do drugiego portalu.

Saïx

Walcząc musisz uważać na pasek Berserk, który napełnia się z czasem. Gdy będzie pełny, Saïx przechodzi w stan furii, w czasie której nie dość, że atakuje jak szalony, to dodatkowo staje się nietykalny. Żeby go zdjąć, musisz, albo przeczekać aż mu przejdzie, albo unikać jego ataków, chwycić jedną z gubionych maczug (RC), po czym zdziel go podniesioną bronią (RC). Trafienie tym ostatnim może być trochę trudniejsze, bo Saïx jest szybki i w ogóle nie przestanie nawet na sekundę atakować, chociaż, gdy już chwycisz jego maczugę, jesteś chwilowo nietykalny. Gdy już przejdzie jego furia, okładaj go ile się da zanim znowu nie zacznie swój szał.

Gdy obydwaj padną, otworzy się przejście do wyższej części zamku. W następnej lokacji, po kolejnej scence, Riku wróci do normalnego wyglądu, wskakując tym razem do drużyny (w końcu). Z nowym członkiem teamu, zalicz ostatnie komnaty, wdrapując się na szczyt zamku, gdzie czeka na ciebie boss.

Xemnas

Walczysz ponowie jeden na jeden. Na początek, Xemnas zniknie, narzucając na ciebie status, który powoli wysysa z ciebie HP. Żeby go zdjąć, podejdź pod wieżowiec, aktywując RC znajomą sekwencję. Przejdziesz w końcu do głównej potyczki. Xemnas potrafi bardzo łatwo złapać cię w długi kombos, więc trzymaj HP wysoko. Kiedy się teleportuje koło ciebie, oznacza to zwykle, że wyskoczy ze swymi „świetlnymi” mieczami, którymi głównie atakuje. Atakuj, gdy robi dłuższą przerwę, a gdy tworzy przed sobą osłonę, obchodź. Nie jest jednak aż taki wymagający.

Wygrana nie oznacza jeszcze końca. Masz teraz okazję wykorzystać ostatni save. Możesz też chwilowo wycofać się w celu podbicia levelu, zaliczenia nie załatwionych spraw itp. Gdy będziesz gotów, zapisz grę i otwórz drzwi.


Xemnas – Ostatnia walka

Faza 1

Całą walkę można podzielić na kilka faz. W pierwszej biegnij przed siebie, wciskając RC, gdy wieżowce zaczną wyskakiwać z ziemi. W następnej lokacji ponownie wykorzystaj RC, by dostać się po wieżowcach do smoka.
Rozbiórkę rozpocznij od dział. Okładaj pojawiające się bomby, by wpasły do działa, a gdy będzie miało zamiar wystrzelić (charge prawie pełne), przeskocz (RC) do drugiego, gdzie powtórz to co w pierwszym. Powtarzaj przeskakiwanie, aż obydwa zostaną zniszczone.
W następnej kolejności jest rdzeń. Tu także jest łatwo. Okładaj rdzeń (na przemian z Dark Aura, jeśli wziąłeś Riku), dopóki nie załączy osłony. Wtedy wyeliminuj wszystkich przeciwników, by osłonę zdjąć. Powtarzaj do skutku. RC przy zniszczonym urządzeniu przenosi cię do Xemnasa.
Który wygodnie siedzi na tronie, wykorzystując bronie poległych członków Organizacji. Nie musisz specjalnie interesować się atakami, tylko okładaj Xemnasa, wycofując się na chwilę, gdy wykonuje zamach swym mieczem, lub pauzując na sekundę, gdy załączy osłonę.

Faza 2

Został tylko Sora i Riku na maleńkim stateczku, kontra smoczysko Xemnasa. Laserami niszcz mniejsze statki, bomby odbijaj kluczem, a drainem absorbujesz lasery wroga, ładując morderczy megalaser. Ataki smoka (promienie, rakiety) unikaj latając w kółko. Do zniszczenia masz łącznie 5 części.

Faza 3

W czasie tej fazy możesz swobodnie szybować i podskakiwać w powietrzu. Xemnas znowu w zbroi siedzi sobie na tronie, wymachując swym wielkim mieczem, lub zakładając na chwilę osłonę (pauzuj wtedy). Po zdjęciu odpowiedniej liczby HP, Xemnas zrzuci cię ze smoka. Zanim wrócisz, musisz zniszczyć tarczę, co robisz podlatując do najbliższego, nieruchomego, wieżowca i aktywując sekwencję RC. Uważając na promienie (pozwól Sorze trochę opaść), wróć na głowę i ponów okładanie „króla”.

Ostatnia Faza

Jeśli narzekasz, że dotąd jest za łatwo, to dopiero teraz Xemnas pokazuje pazury. Natychmiast lecz się, gdy masz mniej niż 50% HP. Xemnas bardzo szybko potrafi zdjąć HP, szczególnie przy niskim poziomie (o Proud Mode nie wspomnę). Na początek wyrzuci Sorę w powietrze. Wykorzystuj wtedy RC do uników, dopóki nie powie „Be gone” (wtedy możesz wrócić na ziemię). Jeśli cię zablokuje, bądź gotów na RC, na które masz bardzo niewielkie okienko. Na ziemi bądź cały czas gotów na robienie uników RC, gdy wystrzeliwuje promienie. Jeśli ci się uda, wylądujesz za nim co wykorzystaj (zawsze kończ Dark Aura). Nie atakuj, gdy dla pozoru przestaje atakować, tworzy wtedy tylko kopie, by zaatakować, gdy się tego nie spodziewasz. Po stracie sporej liczby HP zaczyna latać dookoła, podstawiając lasery. Koncertuj się na unikaniu i nie atakuj nawet, gdy stoi bezruchu, bo po chwili zaczyna kanonadę. Staraj się odbijać lasery Reflegą i miej oko na HP, bo szczególnie wtedy szybko spada.

Stałymi punktami są, gdy starci 50% HP. Chwyta wtedy Sorę, a ty sterujesz Riku. Nadlatującego przeciwnika poczęstuj Dark Aura, po czym zdziel szybko kluczem. Gdy jesteś blisko, ponownie Dark Aura, po czym szybko wyskocz, uwalniając Sorę RC. Zaś gdy jest w stanie krytycznym, tworzy całą sferę laserów. Odbijaj je, ciskając X i RC jak szalony. Gdy przetrwasz wystarczy wykończyć osłabionego Xemnasa.

Teraz wystarczy się cieszyć z zakończenia.

Dodatkowe zakończenie (The Gathering)


Tak jak w pierwszej części, po napisach końcowych możesz obejrzeć dodatkowy filmik, który można nazwać zwiastunem kolejnej części Kingdom Hearts. Warunki wymagane do spełnienia są uzależnione od poziomu trudności, który wybrałeś na początku:

Beginner
Filmik na tym poziomie trudności jest zablokowany. Dostępny jest tylko na poziomach Normal i Proud.

Normal
Musisz zaliczyć dziennik Jiminy’iego na 100%, dostając pieczątkę, przy każdym wpisie.

Proud
Wystarczy zaliczyć wszystkie światy.

FINAL MIX ONLY

W Final Mix masz jeszcze jedno dodatkowe zakończenie. Podobnie jak The Gathering, musisz się nieźle namęczyć by je odblokować i niestety nie będzie tak łatwo, jak wyżej

Birth by Sleep


Beginner
Zakończenie niemożliwe do odblokowania

Normal
Zalicz dziennik Jiminy’iego na 100%, oraz wszystkie Gummi Routes razem z EX Mission

Proud
Zalicz dziennik Jiminy’iego na 100%

Critical
Zalicz wszystkie XIII Mushrooms, oraz pokonaj Organization XIII Final Cut i Lingering Spirit

FINAL MIX ONLY END


Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 24537
  • Głosy oddane: 27
  • Średnia ocen: 8.2

Komentarze (6)

KingdomKrzyś ~ 15 czerwca 2010, 20:38
Czy wie ktoś jak powalczyć z Lingering Spirit? Przeszłem prawie całą fabułę (nie walczyłem ostatni raz z Xemnasem) i nic.
FaliusAren ~ 05 stycznia 2012, 18:25
Uwielbiam kończyć Bossów RCami!
Gość ~ 09 sierpnia 2012, 23:31
"Xemnas znowu w zbroi siedzi sobie na tronie, wymachując swym wielkim mieczem", mordercze zdanie, nie ma co. ;D Nie mam w sumie za dużo do powiedzenia na temat samej solucji, bo czytałem tylko intruktaż do ostatnich bossów, ale zapewne dobrze napisana i pomocna, jak ostatnia część. ^^

Dammo
Gość ~ 04 kwietnia 2013, 10:36
Tak KingdomKrzyś,odpowiadam na komentarze z przed trzech lat... Ale jeżeli chcecie wiedzieć,Lingering Spirit (albo Lingering Will) jest tylko w wersji Final Mix, w zamku Disneya (w którymś momencie pojawia się tam portal). Lingering Spirit to według mnie, najtrudniejszy przeciwnik w CAŁEJ SERII! Koleś jest bardzo szybki,jednym atakiem może zdjąć całe HP! Tacy jak Sephiroth,albo Kejran z Wiedźmina 2, to przy nim nic.

Megafil666
Gość ~ 13 kwietnia 2013, 16:04
Przecież kejran był cienki jak dupa stasia ; o

Metal Lover
Gość ~ 13 kwietnia 2013, 17:38
megafil - przecie kejran to była kupa masła o.O to już 1 raz z letho był trudniejszy

metallover

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.