Umiejętności

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Jak sama nazwa wskazuje, poniżej znajduje się krótki spis wszystkich umiejętności, jakich mogą nauczyć się bohaterowie podczas swoich przygód w realiach KH2. Umiejętności każdego z nich dzielą się na Action (ataki specjalne lub dodatkowe ciosy combo) i Support (umiejętności wspomagające). Dodatkowo dla Sory wyróżniamy jeszcze jeden typ – Growth (umiejętności nabyte przez rozwijanie form Drive). To w jakiej kolejności główny bohater gry nauczy się swoich abilities, zależy tylko i wyłącznie od wyboru broni dokonanego na początku. Wbrew pozorom to czy wybierzemy tarczę, miecz lub różdżkę ma znaczenie.

Co ciekawe, Sora uczy się praktycznie wszystkich umiejętności, jakie opanowali jego towarzysze, co poddaje w wątpliwość sens istnienia Donalda i Goofy’ego, których i tak nikt nie lubi.... No ale przejdźmy do rzeczy:

Sora


Action


Nazwa: Guard
Koszt: 2 AP
Opis: Stojąc w miejscu, po naciśnięciu kwadratu na padzie, Sora blokuje atak przeciwnika Keybladem .
Otrzymany:: Twilight Town – za pokonanie Twilight Thorn

Nazwa: Upper Slash
Koszt: 4 AP
Opis: W dowolnym momencie combo, wciskamy kwadrat patrzymy jak Sora wybija wroga w powietrze.
Otrzymany:: Beast’s Castle – za pokonanie Thresholder

Nazwa: Horizontal Slash
Koszt: 2 AP
Opis: Dodatkowy atak w powietrzu, wykonywany przez naciśnięcie kwadratu na padzie.
Otrzymany:: Port Royal – za pokonanie Grim Reaper (pierwszy pojedynek)

Nazwa: Finisher Leap
Koszt: 5 AP
Opis: Atak kończący kombo. Po naduszeniu kwadratu, Sora wybija wszystkich przeciwników w powietrze
Otrzymany:: Agrabah – za pokonanie Volcanic i Blizzard Lordów

Nazwa: Retaliating Slash
Koszt: 3 AP
Opis: Kiedy Sora zostanie odrzucony w powietrze, dusimy kwadrat, żeby skontrować.
Otrzymany:: Beast’s Castle – za pokonanie Dark Thorn

Nazwa: Slapshot
Koszt: 2 AP
Opis: Szybkie uderzenie kluczem
Otrzymany:: Twilight Town – za otworzenie przejścia do The World That Never Was

Nazwa: Dodge Slash
Koszt: 2 AP
Opis: Sora wymachuje kluczem, uderzają pobliskich przeciwników
Otrzymany:: Timeless River – za uniemożliwienie Pete’owi ucieczki z Cornerstone

Nazwa: Flash Step
Koszt: 2 AP
Opis: Sora rzuca się na przeciwnika, ignorując jego obronę (cos jak poniższy Slide Dash, ale na mniejszą odległość)
Otrzymany:: Halloween Town – za pokonanie Prison Keeper (Final Mix)

Nazwa: Slide Dash
Koszt: 2 AP
Opis: Technika uderzająca oddalonego przeciwnika (wygląda podobnie do Sonic Slash z pierwszej części gry)
Otrzymany:: Land of Dragons – po pokonaniu Heartless w jaskini

Nazwa: Round Break
Koszt: 2 AP
Opis: Szybki atak obrotowy, uderzający pobliskich przeciwników
Otrzymany:: Space Paranoids – Za pokonanie Hostile Program (Final Mix)

Nazwa: Guard Break
Koszt: 3 AP
Opis: Atak kończący combo. Sora odskakuje do tyłu i wbija Keyblade w przeciwnika, ignorując jego obronę.
Otrzymany:: Hollow Bastion – za pokonanie 1000 Heartless

Nazwa: Explosion
Koszt: 3 AP
Opis: Atak kończący combo. Wokół Sory pojawiają się kule energii, atakujące kilku wrogów naraz (obrażenia oparte są na statystyce magii, a nie sile)
Otrzymany:: Space Paranoids – za obronę Solar Sailor

Nazwa: Aerial Sweep
Koszt: 2 AP
Opis: Sora wyskakuje w powietrze, atakując jednocześnie przeciwników, wymachując kluczem poziomo.
Otrzymany:: Land of Dragons – za pokonanie Shan Yu

Nazwa: Aerial Dive
Koszt: 2 AP
Opis: Podobnie jak wyżej, ale Sora wymachuje bronią pionowo.
Otrzymany:: Olympus Coliseum – za zaliczenie treningu u Phila (Final Mix)

Nazwa: Aerial Spiral
Koszt: 2 AP
Opis: Atak w powietrzu. Sora robi „młynek” z Keybladem zadając obrażenia przeciwnikowi.
Otrzymany:: Port Royal – za obronę medalionu przed piratami

Nazwa: Aerial Finish
Koszt: 3 AP
Opis: Jak sama nazwa wskazuje, technika kończąca combo w powietrzu. Sora wykonuje trzy ewolucje ze swoją bronią i zadaje spore obrażenia.
Otrzymany:: Port Royal – za pokonanie Barbossa

Nazwa: Magnet Splash
Koszt: 3 AP
Opis: Atak kończący combo w powietrzu. Sora przyciąga do siebie pobliskich przeciwników, po czym rozrzuca ich, zadając obrażenia.
Otrzymany:: Olympus Coliseum – za pokonanie Hades (Final Mix)

Nazwa: Counterguard
Koszt: 4 AP
Opis: Po zablokowaniu ataku, naduszenie krzyżyka na padzie, spowoduje kontratak.
Otrzymany:: Olympus Coliseum - za pokonanie Cerberus

Nazwa: Auto Valor
Koszt: 1 AP
Opis: Przy krytycznym stanie HP, naduszenie trójkąta spowoduje zamianę w Drive-formę “Valor” (jeśli oczywiście mamy wystarczająco naładowany wskaźnik Drive)
Otrzymany:: Valor Form Lv 2

Nazwa: Auto Wisdom
Koszt: 1 AP
Opis: Przy krytycznym stanie HP, naduszenie trójkąta spowoduje zamianę w Drive-formę “Wisdom” (jeśli oczywiście mamy wystarczająco naładowany wskaźnik Drive)
Otrzymany:: Wisdom Form Lv 2

Nazwa: Auto Limit
Koszt: 1 AP
Opis: Przy krytycznym stanie HP, naduszenie trójkąta spowoduje zamianę w Drive-formę “Limit” (jeśli oczywiście mamy wystarczająco naładowany wskaźnik Drive)
Otrzymany:: Limit Form Lv 2 (Final Mix)

Nazwa: Auto Master
Koszt: 1 AP
Opis: Przy krytycznym stanie HP, naduszenie trójkąta spowoduje zamianę w Drive-formę “Master” (jeśli oczywiście mamy wystarczająco naładowany wskaźnik Drive)
Otrzymany:: Master Form Lv 2

Nazwa: Auto Final
Koszt: 1 AP
Opis: Przy krytycznym stanie HP, naduszenie trójkąta spowoduje zamianę w Drive-formę “Final” (jeśli oczywiście mamy wystarczająco naładowany wskaźnik Drive)
Otrzymany:: Final Form Lv 2

Nazwa: Auto Summon
Koszt: 2 AP
Opis: Przy krytycznym stanie HP, naduszenie trójkąta spowoduje zamianę przyzwanie ostatnio wezwanego Summona.
Otrzymany:: Disney Castle – za eskortowanie Minnie do tornu

Nazwa: Trinity Limit
Koszt: 5 AP
Opis: Limit. Sora uderza w przeciwników dwoma szybkimi combami. Wykonuje cały limit, gdy obecni są Donald i Goofy
Otrzymany:: Olympus Coliseum – za pokonanie dwukrotne Pete


Growth


Nazwa: High Jump LV 1-3
Koszt: 2 AP
Opis: Zwiększa wysokość skoku
Otrzymany:: Valor Form lv 3, 5 i 7

Nazwa: Quick Run LV 1-3
Koszt: 2 AP
Opis: Po naciśnięciu kwadratu w ruchu, Sora wykonuje „ślizg” na pewną odległość (coś na kształt Dodge Roll z Kingdom Hearts)
Otrzymany:: Wisdom Form lv 3, 5 i 7

Nazwa: Dodge Roll LV 1-3
Koszt: 3 AP
Opis: Po naciśnięciu kwadratu, Sora turla się w wybranym kierunku.
Otrzymany:: Limit Form lv 3, 5 i 7 (Final Mix)

Nazwa: Aerial Dodge LV 1-3
Koszt: 3 AP
Opis: Krótko mówiąc, jest to drugi skok w powietrzu.
Otrzymany:: Master Form lv 3, 5 i 7

Nazwa: Glide LV 1-3
Koszt: 3 AP
Opis: Po naduszeniu kwadratu podczas skoku, Sora zaczyna „ślizgać” się w powietrzu (na 2 i 3 lv, bohater w ogóle nie spada na ziemię i na płaskiej powierzchni można latać w nieskończoność)
Otrzymany:: Final Form lv 3, 5 i 7


Support


Nazwa: Scan
Koszt: 2 AP
Opis: Pokazuje pasek HP przeciwnika
Otrzymany:: *Twilight Town - za pokonanie Axela (pierwszy pojedynek)

Nazwa: Aerial Recovery
Koszt: 2 AP
Opis: Po wyrzuceniu w powietrze atakiem przeciwnika, po naciśnięciu kółka na padzie, Sora odzyska równowagę.
Otrzymany:: Twilight Town – Station of Traquility, po wyborze broni ii pokonaniu grupki Dusk

Nazwa: Combo Master
Koszt: 4 AP
Opis: Wykonuje combo, nawet gdy nie uderza żadnego przeciwnika
Otrzymany:: The World That Never Was – za pokonanie Roxas (Final Mix)

Nazwa: Combo Plus
Koszt: 1 AP
Opis: Zwiększa maksymalną ilość uderzeń w combo na ziemi o 1.
Otrzymany:: Valor Form lv 4 i 6

Nazwa: Air Combo Plus
Koszt: 1 AP
Opis: Zwiększa maksymalną ilość uderzeń w combo w powietrzu o 1.
Otrzymany:: Master Form lv 4 i 6

Nazwa: Combo Boost
Koszt: 3 AP (5 AP*)
Opis: Ostatni atak w combo na ziemi jest silniejszy, proporcjonalnie do długości combo.

Nazwa: Air Combo Boost
Koszt: 3 AP (4 AP*)
Opis: Ostatni atak w combo w powietrzu jest silniejszy, proporcjonalnie do długości combo.

Nazwa: Reaction Boost
Koszt: 2 AP
Opis: Zwiększa obrażenia zadawane przez Reaction Comands

Nazwa: Finishing Plus
Koszt: 5 AP
Opis: Combo kończy się dwoma Finisher’ami pod rząd

Nazwa: Negative Combo
Koszt: 2 AP
Opis: Zmniejsza maksymalną ilość ataków w combo na ziemi i w powietrzu o 1.

Nazwa: Berserk Charge
Koszt: 5 AP
Opis: Podczas przeładowania MP, combo trwają w nieskończoność (ale za to nie kończą się Finisher’em)

Nazwa: Damage Drive
Koszt: 3 AP
Opis: Obrażenia ładują wskaźnik Drive

Nazwa: Drive Boost
Koszt: 3 AP
Opis: Wskaźnik Drive ładuje się szybciej (Final Mix – Wskaźnik Drive ładuje się szybciej w czasie regeneracji MP)

Nazwa: Form Boost
Koszt: 5 AP
Opis: Przedłuża czas, w którym Sora pozostaje w trybie Drive
Otrzymany:: Final Form lv 4 i 6

Nazwa: Summon Boost
Koszt: 5 AP
Opis: Przedłuża czas, w jakim Summony pomagają bohaterowi.
Otrzymany:: Agrabah – za wyłączenie pułapki z posągami

Nazwa: Combination Boost
Koszt: 4 AP
Opis: Przedłuża czas trwania Limitów.

Nazwa: Experience Boost
Koszt: 3 AP (4 AP*)
Opis: Podwaja ilość dostawanego EXP, kiedy HP jest krytycznie niskie (potraja, jeśli założymy dwie umiejętności)

Nazwa: Leaf Bracer
Koszt: 1 AP
Opis: Ataki wrogów nie mogą powstrzymać rzucanego przez Sorę zaklęcia Cure.

Nazwa: Magic Lock-On
Koszt: 1 AP (2 AP*)
Opis: Ataki magiczne automatycznie namierzają wroga.

Nazwa: Draw
Koszt: 3 AP
Opis: Bohater przyciąga do siebie wszelkiego rodzaju „kulki”, zostawiane przez przeciwników
Otrzymany:: *Limit Form lv 4

Nazwa: Jackpot
Koszt: 4 AP
Opis: Pokonani przeciwnicy zostawiają po sobie większą ilość „kulek”

Nazwa: Lucky Lucky
Koszt: 5 AP
Opis: Powiększa szansę na zostawienie przez wrogów rzadkich przedmiotów
Otrzymany:: *Limit Form lv 6

Nazwa: Drive Converter
Koszt: 5 AP
Opis: Zmienia kulki Munny w kulki Drive
Otrzymany:: (Final Mix)

Nazwa: Fire Boost
Koszt: 3 AP
Opis: Zwiększa obrażenia od ognia.

Nazwa: Blizzard Boost
Koszt: 4 AP
Opis: Zwiększa obrażenia od lodu.

Nazwa: Thunder Boost
Koszt: 5 AP
Opis: Zwiększa obrażenia od błyskawic.

Nazwa: Item Boost
Koszt: 2 AP
Opis: Przedmioty użyte podczas walki mają mocniejsze działanie.

Nazwa: MP Rage
Koszt: 3 AP
Opis: Otrzymane obrażenia napełniają pasek MP
Otrzymany:: Wisdom Form lv 4

Nazwa: MP Haste
Koszt: 3 AP
Opis: MP ładuje się o 25 % szybciej.
Otrzymany:: Wisdom Form lv 6

Nazwa: MP Hastera
Koszt: 4 AP
Opis: MP ładuje się o 50 % szybciej
Otrzymany:: Automatycznie na starcie Critical Mode (Final Mix)

Nazwa: Defender
Koszt: 3 AP
Opis: Zwiększa DEF, kiedy HP Sory jest na poziomie krytycznym

Nazwa: Critical Half
Koszt: 5 AP
Opis: Zmniejsza otrzymane obrażenia o połowę, gdy HP jest w stanie krytycznym (Final Mix)

Nazwa: Second Chance
Koszt: 4 AP
Opis: Pozostawia 1 HP nawet po ataku, który normalnie zabiłby Sorę

Nazwa: Once More
Koszt: 4 AP
Opis: Pozostawia 1 HP nawet po trafieniu przez combo, które normalnie zabiłoby bohatera.

Nazwa: Zero Experience
Koszt: 1 AP
Opis: Nikt nie dostaje EXP
Otrzymany:: Automatycznie na starcie Critical Mode (Final Mix)

*zmiany w Final Mix

Jak zostało na początku napisane, to w jakiej kolejności nauczy się umiejętności zależy od wyboru broni (miecz, tarcza, lub różdżka). Kolejność przedstawia poniższa tabela (dotyczy zwykłej wersji):

Lv Miecz Różdżka Tarcza
*4 Scan Scan Scan
7 Combo Boost Experience Boost Item Boost
9 Experience Boost Item Boost Combo Boost
12 Magic Lock-on Magic Lock-on Magic Lock-on
15 Reaction Boost Fire Boost Damage Drive
17 Item Boost Combo Boost Experience Boost
20 Leaf Bracer Leaf Bracer Leaf Bracer
23 Fire Boost Damage Drive Reaction Boost
25 Draw Draw Once More
28 Drive Boost Once More Drive Boost
31 Combination Boost Blizzard Boost Defender
33 Damage Drive Reaction Boost Fire Boost
36 Air Combo Boost Negative Combo Jackpot
39 Blizzard Boost Defender Combination Boost
41 Lucky Lucky - Drive Converter* Thunder Boost MP Rage - Critical Half*
44 Negative Combo Jackpot Air Combo Boost
47 Once More Drive Boost Draw
49 Finishing Plus Berserk Charge Second Chance
53 Thunder Boost Second Chance Lucky Lucky - Drive Converter*
59 Defender Combination Boost Blizzard Boost
65 Berserk Charge MP Rage - Critical Half* Finishing Plus
73 Jackpot Air Combo Boost Negative Combo
85 Second Chance Finishing Plus Berserk Charge
99 MP Rage - Critical Half* Lucky Lucky - Drive Converter* Thunder Boost

*zmiany w Final Mix


Donald


Action


Nazwa: Donald Fire
Koszt: 2 AP
Opis: Donald może rzucać zaklęcie Fire (za 10 MP).
Otrzymany:: Beast’s Castle – za pokonanie Thresholder

Nazwa: Donald Blizzard
Koszt: 2 AP
Opis: Donald może rzucać zaklęcie Blizzard (za 10 MP).
Otrzymany:: Agrabah – za wyłączenie pułapki z posągami

Nazwa: Donald Thunder
Koszt: 2 AP
Opis: Donald może rzucać zaklęcie Thunder (za 10 MP).

Nazwa: Donald Cure
Koszt: 3 AP
Opis: Donald może rzucać zaklęcie Cure (za całe MP).

Nazwa: Fantasia
Koszt: 3 AP
Opis: Sora i Donald używają wspólnie Limitu „Comet”
Otrzymany:: Timeless River – za powstrzymanie Pete’a przed ucieczką z Cornerstone

Nazwa: Flare Force
Koszt: 3 AP
Opis: Sora i Donald użwają wspólnie Limitu “Duck Flare”
Otrzymany:: Port Royal – za pokonanie Grim Reaper


Support


Nazwa: Draw
Koszt: 3 AP
Opis: “Kulki” wypadające z wrogów, są przyciągane przez bohatera.
Otrzymany:: Port Royal – za obronę medalionu przed piratami

Nazwa: Jackpot
Koszt: 4 AP
Opis: Wrogowie zostawiają więcej “kulek” po śmierci

Nazwa: Lucky Lucky
Koszt: 5 AP
Opis: Zwiększa szansę na zostawienie przez wrogów rzadkiego przedmiotu
Otrzymany:: Twilight Town – za pokonanie Nobody przed wejściem do starego dworu

Nazwa: Fire Boost
Koszt: 3 AP
Opis: Podwyższa obrażenia zadawane od ognia

Nazwa: Blizzard Boost
Koszt: 4 AP
Opis: Podwyższa obrażenia zadawane od lodu
Otrzymany:: Hollow Bastion – za pokonanie Demyx

Nazwa: Thunder Boost
Koszt: 5 AP
Opis: Podwyższa obrażenia zadawane od błyskawic
Otrzymany:: Space Paranoids – za uzyskanie dostępu do DTD

Nazwa: MP Rage
Koszt: 3 AP
Opis: MP odnawia się również kiedy bohater ponosi obrażenia
Otrzymany:: Olympus Coliseum – za pokonanie Demyx

Nazwa: MP Hastera
Koszt: 4 AP
Opis: Zwiększa szybkość odnawiania MP
Otrzymany:: Space Paranoids – za obronę Solar Sailor

Nazwa: Auto Limit
Koszt: 1 AP
Opis: Pozwala na użycie Limitu przez naciśnięcie trójkąta
Otrzymany:: Timeless River – za powstrzymanie Pete’a przed ucieczką z Cornerstone

Nazwa: Hyper Healing
Koszt: 3 AP
Opis: Szybko wskrzesza bohatera ze stanu KO (postać ma pełny pasek HP)
Otrzymany:: Halloween Town – za pokonanie Prison Keeper

Nazwa: Auto Healing
Koszt: 3 AP
Opis: Kiedy Donald jest zamieniany z innym członkiem drużyny, jego HP automatycznie się odnawia
Otrzymany:: Beast’s Castle – za pokonanie Xaldin


Goofy


Action


Nazwa: Goofy Tornado
Koszt: 2 AP
Opis: Goofy atakuje przeciwników, kręcąc się w powietrzu (10 MP).
Otrzymany:: Timeless River – za pokonanie Pete

Nazwa: Goofy Bash
Koszt: 2 AP
Opis: Goofy rzuca swoją tarczą we wrogów (10 MP).

Nazwa: Goofy Turbo
Koszt: 2 AP
Opis: Goofy uderza przeciwników swoją tarczą, pozostawiając ich otwartych na inne ataki (10 MP)
Otrzymany:: Land of Dragons – za pokonanie Shan Yu

Nazwa: Tornado Fusion
Koszt: 3 AP
Opis: Pozwala Sorze i Goofy’emu na życie Limitu „Whirl-Goof”
Otrzymany:: Land of Dragons – za pokonanie Storm Rider

Nazwa: Teamwork
Koszt: 3 AP
Opis: Pozwala Sorze i Goofy’emu na użycie Limitu "Knocksmash"
Otrzymany:: Port Royal – za pokonanie Barbossa


Support


Nazwa: Draw
Koszt: 3 AP
Opis: “Kulki” wypadające z wrogów, są przyciągane przez bohatera.
Otrzymany:: Port Royal – za pokonanie Grim Reaper

Nazwa: Jackpot
Koszt: 4 AP
Opis: Wrogowie zostawiają więcej “kulek” po śmierci
Otrzymany:: Space Paranoids – za pokonanie Hostile Program

Nazwa: Lucky Lucky
Koszt: 5 AP
Opis: Zwiększa szansę na zostawienie przez wrogów rzadkiego przedmiotu
Otrzymany:: Pride Lands – za schwytanie Shenzi, Banzai i Eda

Nazwa: Item Boost
Koszt: 2 AP
Opis: Zwiększa efekt przedmiotów użytych podczas walki

Nazwa: MP Rage
Koszt: 3 AP
Opis: MP odnawia się kiedy bohater poniesie obrażenia
Otrzymany:: Pride Lands – za schwytanie Shenzi, Banzai i Eda

Nazwa: Defender
Koszt: 3 AP
Opis: Powiększa obronę, kiedy HP bohatera jest krytycznie niskie
Otrzymany:: Beast’s Castle – za pokonanie Beast

Nazwa: Critical Half
Koszt: 5 AP
Opis: Zmniejsza otrzymane obrażenia o połowę, gdy HP jest w stanie krytycznym
Otrzymany:: (Final Mix)

Nazwa: Second Chance
Koszt: 4 AP
Opis: Pozostawia bohaterowie 1 HP nawet po trafieniu ataków, które normalnie by go zabiły
Otrzymany:: Port Royal – za wyrzucenie beczek z prochem z pokładu Interceptora

Nazwa: Once More
Koszt: 4 AP
Opis: Pozostawia bohaterowi 1 HP nawet po trafieniu przez vombo, które normalnie pozbawiłoby go życia.
Otrzymany:: Halloween Town – za pokonanie Oogie Boogie

Nazwa: Auto Limit
Koszt: 1 AP
Opis: Pozwala na użycie odpowiedniego Limitu przez naciśnięcie trójkąta
Otrzymany:: Port Royal – za pokonanie Barbossa

Nazwa: Auto Change
Koszt: 5 AP
Opis: Goofy zostaje automatycznie zmieniony z innym członkiem drużyny, kiedy jego HP osiągnie wartość krytyczną
Otrzymany:: Halloween Town – przy drugiej wizycie za schwytanie Lock, Shock i Barrel

Nazwa: Hyper Healing
Koszt: 3 AP
Opis: Szybko wskrzesza bohatera ze stanu KO (postać ma pełny pasek HP)
Otrzymany:: Olympus Coliseum – za pokonanie Pete

Nazwa: Auto Healing
Koszt: 3 AP
Opis: Kiedy Goofy jest zamieniany z innym członkiem drużyny, jego HP automatycznie się odnawia
Otrzymany:: Agrabah – za pokonanie Heartless w skarbcu Cave of Wonders

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 9999
  • Głosy oddane: 6
  • Średnia ocen: 9.7

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.