Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Underdome, to nic innego jak Koloseum z jedynki, tylko z innymi przeciwnikami i trochę innymi zasadami. Znajduje się, tak jak stare koloseum, w świecie Olympus Coloseum. Żeby cały stadion został otwarty, musisz najpierw zaliczyć pierwszą wizytę w świecie Herkulesa, po czym kolejne puchary pojawią się razem z rozwojem fabuły. Każdy puchar ma własne ustalone zasady i odpowiednio wzmocnionych przeciwników, których musimy pokonać w każdej rundzie, by zaliczyć cały turniej. Jednak nie ważne jak silni przeciwnicy, po odpowiednim treningu, każdy z pucharów wymięka. Jedynie wyzwaniem może być Hades Paradox Cup
Zadania Jiminy’iego – Gdy zabijesz jakiegoś przeciwnika, pozostawia po sobie złote medaliki, które Sora automatycznie zbiera. Nie są potrzebne do zliczenia pucharów, ale ich zbieranie to jeden z wymogów do odblokowania dodatkowego filmiku. Ilość zebranych medali jest zapisywana w dzienniku. Jeśli zbierzemy odpowiednią ilość (zaznaczone w zakładce Mission), Jiminy zaliczy nam pieczątkę. Część wyników jest łatwa do zaliczenia, ale niektóre wymagają odpowiedniego sposobu. W obydwu przypadkach pomaga założenie wszystkim postacią umiejętności Jackpot. Pierwszy sposób, to używanie Magnega. Po prostu rzucaj czar, dopóki wszyscy w danej rundzie nie wykitują. Otóż im więcej przeciwników pokonasz naraz, tym więcej zgubią medali. Sposób ten jest przydatny W Pain and Panic Cup i Cerberus Cup. W tym drugim możesz wejść i wyjść z jakiejkolwiek Drive Form, by wypełnić MP podczas regeneracji. Drugim i skuteczniejszym sposobem, jest użycie Summona Stich i jego limitu. Wzywasz go, po czym włączasz limit i używasz kwadrat (ukulele), by podkradać medale ze wszystkich przeciwników w polu widzenia (prawą gałką obracaj ekran, dopóki nie będziesz miał wszystkich w polu widzenia). Szczególnie pomocny z umiejętnością Summon Boost. Używaj go w Titan Cup, Goddess of Fate Cup i Hades Paradox Cup.Zamiast Sticha możesz też użyć Piotrusia Pana, ale możesz nim łatwo wszystkich pozabijać, zanim zgubią odpowiednią ilość medali.
Zapisujesz się do pierwszych czterech pucharów rozmawiając z Panikiem.
Pain and Panic Cup
Odblokowany: Po zaliczeniu Disney Castle.
Zasady: Pasek Drive jest zablokowany (nie ma Drive Form i Summonów), ale Limity są tańsze i nie kosztują całego paska MP.
Wynik Jiminy’iego: 2000
Battle Lv: 20
Nagroda: Lucky Ring i Serenity Stone
1. 5x Hook Bat 5x Shadow
2. 6x Minute Bomb 1x Large Body
3. 5x Rabid Dog 2x Soldier
4. 4x Shadow 2x Hot Rod
5. 5x Rapid Thruster --> 4x Hook Bat 2x Bolt Tower
6. 3x Gargoyle Warrior --> 4x Minute Bomb --> 4x Lance Soldier
7. 2x Soldier 2x Aeroplane --> 1x Rabid Dog 4x Aeroplane
8. Mnóstwo Rapid Thruster – 1 min.
9. 2x Gargoyle Knight 4x Creeper Plant
10. Yuffie Leon
Cerberus Cup
Odblokowany: Po zaliczeniu Agrabah, Halloween Town i Pride Lands.
Zasady: Sora walczy sam, ale może korzystać z Drive Form. Pasek Drive napełnia się znacznie szybciej. Na zaliczenie całego pucharu masz 5 minut. Odzyskujesz 15 sekund za zaliczenie każdej rundy.
Wynik Jiminy’iego: 1000
Battle Lv: 28
Nagroda: Rising Dragon Staff i Protect Belt
1. 2x Trick Ghost 2x Air Pirate
2. 3x Hammer Frame 3x Driller Mole
3. 3x Wight Knight 3x Tornado Step
4. 1x Living Bone 4x Silver Rock
5. 1x Shaman 5x Fiery Globe 5x Ice Cube
6. 2x Aerial Knocker 2x Fortuneteller
7. 3x Cannon Gun 1x Toy Soldier
8. 5x Luna Bandit
9. 1x Fat Bandit 4x Emerald Blues
10. Cerberus
Titan Cup
Odblokowany: Po drugim zaliczeniu Olympus Coliseum.
Zasady: Sora walczy sam, ale może wzywać Summony. Pasek Drive napełnia się do pełna pomiędzy rundami. Na początku dostajesz 500 punktów. Otrzymując obrażenia punkty są odejmowane. Odpadasz z pucharu, jeśli stracisz wszystkie punkty.
Wynik Jiminy’iego: 5000
Battle Lv: 41
Nagroda: Genji Shield i Skillful Ring
1. 2x Magnum Loader 3x Dusk
2. 1x Morning Star 4x Assasin
3. 4x Strafer 2x Berseker
4. 3x Trick Ghost 2x Sniper
5. 3x Neo Shadow 3x Dancer
6. 1x Book Master 2x Dragoon 2x Air Pirate
7. 2x Crimson Jazz 2x Samurai
8. 3x Minute Bomb 2x Assasin 2x Sniper
9. 1x Devastator 2x Dancer 2x Berseker
10. Hercules
Goddess of Destiny Cup
Odblokowany: Po zaliczeniu wcześniejszych pucharów i wygraniu pierwszej walki z Xemnas w World That Never Was
Zasady: Nie ma ustalonych zasad. Walczysz jak w normalnych warunkach.
Wynik Jiminy’iego: 3000
Battle Lv: 53
Nagroda: Fatal Crest Keyblade i Orichalcum+
1. 1x Morning Star 2x Emerald Blues 2x Sniper --> 4x Morning Star
2. 1x living Bone 3x Hammer Frame – 1 min.
3. 1x Toy Soldier 2x Creeper Plant – 50 pkt.
4. 2x Crimson Jazz 2x Nightwalker
5. 4x Shaman --> 2x Assasin --> 3x Devastator
6. 1x Fat Bandit 1x Large Body – 30 sek.
7. 2x Assault Rider 2x Lance Soldier – 50 pkt.
8. Mnóstwo Rapid Thruster – 30 sek.
9. 2x Hot Rod 2x Bolt Tower
10. Hades ?x Hammer Frame
Jak tylko zaliczysz podstawową czwórkę, zostaną odblokowane nowe puchary. Paradox to te same zasady i przeciwnicy. Są one trudniejsze i bardziej wymagające od podstawowych pucharów. Zapisujesz się do nich rozmawiając z Hadesem w jego pokoju.
Pain and Panic Paradox Cup
Odblokowany: Po zaliczeniu wcześniejszych pucharów.
Zasady: Pasek Drive jest zablokowany (nie ma Drive Form i Summonów), ale Limity są tańsze i nie kosztują całego paska MP.
Wynik Jiminy’iego: 2500
Battle Lv: 60
1. 5x Hook Bat 5x Shadow
2. 6x Minute Bomb 1x Large Body
3. 5x Rabid Dog 2x Soldier
4. 4x Shadow 2x Hot Rod
5. 5x Rapid Thruster --> 4x Hook Bat 2x Bolt Tower
6. 3x Gargoyle Warrior --> 4x Minute Bomb --> 4x Lance Soldier
7. 2x Soldier 2x Aeroplane --> 1x Rabid Dog 4x Aeroplane
8. Mnóstwo Rapid Thruster – 1 min.
9. 2x Gargoyle Knight 4x Creeper Plant
10. Yuffie Leon
Cerberus Paradox Cup
Odblokowany: Po zaliczeniu wcześniejszych pucharów i udoskonaleniu Drive Form do lv 5 (Final Form niewymagane).
Zasady: Sora walczy sam, ale może korzystać z Drive Form. Pasek Drive napełnia się znacznie szybciej. Na zaliczenie całego pucharu masz 5 minut. Odzyskujesz 15 sekund za zaliczenie każdej rundy.
Wynik Jiminy’iego: 1300
Battle Lv: 70
1. 2x Trick Ghost 2x Air Pirate
2. 3x Hammer Frame 3x Driller Mole
3. 3x Wight Knight 3x Tornado Step
4. 1x Living Bone 4x Silver Rock
5. 1x Shaman 5x Fiery Globe 5x Ice Cube
6. 2x Aerial Knocker 2x Fortuneteller
7. 3x Cannon Gun 1x Toy Soldier
8. 5x Luna Bandit
9. 1x Fat Bandit 4x Emerald Blues
10. Cerberus
Titan Paradox Cup
Odblokowany: Po zaliczeniu wcześniejszych pucharów i udoskonaleniu Summonów do lv 5.
Zasady: Sora walczy sam, ale może wzywać Summony. Pasek Drive napełnia się do pełna pomiędzy rundami. Na początku dostajesz 500 punktów. Otrzymując obrażenia punkty są odejmowane. Odpadasz z pucharu, jeśli stracisz wszystkie punkty.
Wynik Jiminy’iego: 10000
Battle Lv: 80
1. 2x Magnum Loader 3x Dusk
2. 1x Morning Star 4x Assasin
3. 4x Strafer 2x Berseker
4. 3x Trick Ghost 2x Sniper
5. 3x Neo Shadow 3x Dancer
6. 1x Book Master 2x Dragoon 2x Air Pirate
7. 2x Crimson Jazz 2x Samurai
8. 3x Minute Bomb 2x Assasin 2x Sniper
9. 1x Devastator 2x Dancer 2x Berseker
10. Hercules
Hades Paradox Cup
Odblokowany: Po zaliczeniu wcześniejszych pucharów, skończeniu wszystkich światów i udoskonaleniu wszystkich Drive Form i Summonów do lv 7.
Zasady: Wariacja zasad z wcześniejszych pucharów.
Wynik Jiminy’iego: 15000
Battle Lv: 99
Nagroda: Hades Cup Trophy
Jest to ostatni i najtrudniejszy puchar w całym Underdome. Łącznie masz 50 rund, w których co 5 następuje walka z bossem, a co 10 zmieniają się zasady. Żeby było jeszcze ciekawiej, wszyscy nasi przeciwnicy są maksymalnie dopakowani (99 lv). Na szczęście w razie przegranej, może kontynuować puchar od 11, 21, 31, lub 41, w zależności kiedy zostałeś pokonany. Na samym początku załóż umiejętności: Guard, Counterguard, High Jump, Quick Run, Dodge Jump, Glide, Combo/Air Combo Plus/Boost, Finishing Plus, Reaction Boost Magic Lock-on, Fire/Blizzard/Thunder Boost, MP Rage/Haste, Defender, Second Chance i Once More. Im więcej założysz, tym lepiej. Jeśli zamierzasz zbierać Medaliki, to dorzuć do listy Jackpot i Summon Boost. Z zaklęć najlepiej jest pod skrót założyć Curaga, Magnega i Thundaga. Na czwarty slot polecam Elixir, ale używaj go w nagłych wypadkach. Dobrze jeśli masz też ponad godzinę wolnego czasu, gdyż szybko pucharu nie skończysz. Nie będę opisywał każdej rundy ze zwykłymi Heartless i Nobody, gdyż jest na nich sprytny sposób. Magnega. Czar ten przyciąga w miejsce działania pobliskich przeciwników. Stają się w czasie działania czaru niezdolni do jakiegokolwiek ataku, a ty w tym czasie możesz im zasadzić szybki Air Combo. Strategia odpada jedynie przy bossach, gdyż są na czar odporni. Gdy skończy ci się MP, wystarczy uciekać na drugi koniec areny przy pomocy Glide, unikając bliskiego starcia, w czasie, gdy MP powoli ci się regeneruje.
1-10 – Nie ma ustalonych reguł. Sorze towarzyszą Donald i Goofy, a Sora może używać Drivy, Summony i Limity jak podczas normalnej walki. Przeciwnicy nie są specjalnie wymagający. Wystarczy okładać ich kluczem. Jak tylko możesz, wzywaj Sticha i wykorzystuj Ukulele do zbierania medali.
1. 3x Shadow 3x Soldier
2. 4x Driller Mole 2x Hook Bat
3. 3x Rapid Thruster 2x Surveillance Robot
4. 5x Rabid Dog 2x Creeper Plant
5. Volcanic Lord 2x Soldier
6. 3x Cannon Gun 2x Silver Rock
7. 3x Ice Cube 4x Shadow --> 8x Minute Bomb
8. 3x Soldier 2x Silver Rock --> 5x Armored Knight --> 1x Large Body
9. 1x Samurai 4x Creeper
10. Tifa Yuffie
11-20 – Reguły z Titan Cup. Wykorzystuj Sticha i Ukulele dopóki nie ilość medali nie przekroczy 15000. Później wykorzystuj Piotrusia Pana. By nie tracić punktów, wykorzystuj Magnega.
11. 3x Aeroplane 5x Rapid Thruster
12. 1x Magnum Loader 2x Air Pirate 4x Minute Bomb
13. 2x Driller Mole 3x Luna Bandit
14. 2x Armored Knight 2x Lance Soldier 2x Tornado Step
15. Blizzard Lord
16. 2x Wight Knight 4x Soldier
17. 3x Neo Shadow 4x Strafer --> 4x Aerial Knocker
18. 2x Air Pirates 2x Luna Bandits --> 3x Creeper Plant 3x Wight Knight
19. 1x Dragoon 2x Creeper 2x Dusk
20. Pete
21-30 – Reguły z Pain & Panic Cup. Wystarczy wykorzystywać Limity, a przeciwnicy nie będą stanowić problemów.
21. 3x Gargoyle Knight 4x Armored Knight
22. 1x Aeroplane 2x Fortuneteller 2x Trick Ghost
23. 2x Creeper Plant 2x Shaman 2x Soldier
24. 3x Bulky Vendor
25. Cloud Tifa
26. 2x Blot Tower 2x Hammer Frame 1x Neo Shadow
27. 2x Gargoyle Warrior 8x Rabid Dog --> 4x Nightwalker
28. 2x Bookmaster 2x Emerald Blues --> 4x Shaman --> 2x Emerald Blues 4x Silver Rock
29. 2x Gambler 2x Sniper
30. Hades
31-40 – Reguły z Cerberus Cup. Na wszystko masz 10 minut, ale to dość dużo czasu, szczególnie gdy możesz używać Final Form.
31. 1x Berseker 2x Creeper 2x Samurai
32. 3x Dancer 3x Water Note
33. 4x Samurai
34. 2x Sorcerer
35. Mnóstwo Rapid Thruster
36. 3x Berseker
37. 2x Sniper 3x Assasins --> 4x Dragoon
38. 6x Dusk --> 4x Dancer --> 5x Samurai --> 3x Gambler --> 1x Sorcerer
39. 4x Dragoon
40. Leon Cloud
41-50 – Sora walczy sam, dodatkowo nie możesz używać Summon, ani Drive. Szczerze powiedziawszy, tutaj zaczynają się schody. Przeciwnicy wspólnymi siłami mogą zdjąć całe HP, zanim zdążysz uciec i użyć Curaga. Nie wahaj się używać Magnega, jednak na wszelki wypadek końcówkę zostaw na leczenie, a w czasie regeneracji MP, trzymaj dystans przy pomocy Glide.
41. 2x Graveyard 2x Toy Soldier
42. 1x Living Bone 2x Fortuneteller
43. 2x Large Body 2x Morning Star
44. 3x Living Bone
45. Mnóstwo Armored Knight i Surveillance Robot
46. 1x Devastator 2x Hot Rod
47. 1x Bulky Vendor --> 1x Living Bone 2x Lance Soldier --> 2x Assault Rider 2x Emerald Blues --> 3x Morning Star 5x Crescendo
48. Cerberus
49. Tifa Leon Cloud Yuffie
50. Hades
Tifa, Leon, Cloud, Yuffie – Ta czwórka wymaga odmiennej uwagi. Wcześniej mogłeś walczyć z dwoma postaciami, ale w przedostatniej rundzie masz do czynienia z całą czwórką, a przy 99 potrafią wspólnymi siłami pozbawić Sorę wszystkich HP bardzo szybko. Na samym początku trzymaj dystans. Wykorzystuj Glide, by uciekać na drugi koniec areny. Stąd dosięgnie cię tylko Leon Fireballem i Cloud z Omnislashem. Gdy cała czwórka biegnie w twoją stronę, ty rzucaj w ich kierunku Thundaga. Po każdym zaklęciu wydłużaj dystans pomiędzy Sorą, a finalowcami i lecz, gdy tylko HP spadnie poniżej połowy. Wpierw wyeliminuj Tifę, po niej Leona. Gdy już zostanie dwójka, to masz trudniejszy etap z głowy. Clouda wykończ przy pomocy Trinity Limit (jest odporny na Thundaga). Sama Yuffie nie będzie sprawiać zagrożenia. Wystarczy ją wykończyć w dowolny sposób. Gdy już pokonasz cały kwartet, to masz puchar w garści, gdyż Hades, ostatni przeciwnik, to miernota w porównaniu z tym, co przeszedłeś.
Komentarze (3)
Repliforce
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.