Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
100 Milowy Las, czyli świat Kubusia Puchatka. Któż nie słyszał o tym najsłynniejszym misiu świata i jego wesołych przyjaciołach. W całym lesie nie spotkasz ani jednego Heartless - w końcu nie odpowiada wymachiwać mieczem w bajce całkowicie pozbawionej przemocy. Po co więc odwiedzamy świat Puchatka? Zaliczenie go to jedno z wymagań dla odblokowania dodatkowego zakończenia, a dodatkowo można dostać kilka przydatnych przedmiotów. Dostęp do książki uzyskujemy automatycznie podczas drugiej wizyty w Traverse Town, po której można zawsze do niej wracać z domu Merlina. Jednak nie możemy wewnątrz wiele zrobić (tylko 2 miejscówki), gdyż brakuje stron (Torn Page), które to zostały rozrzucone po innych światach. Wszystkie strony znajdują się tu:
- Agrabah: Cave of Wonders: Dark Chamber – w łatwo dostępnej skrzynce.
- Monstro: Chamber 6 – potrzebujesz High Jump, by dostać się na wysoko zawieszoną platformę ze skrzynką.
- Atlantica: Ariel’s Grotto – w jednej ze skrzynek.
- Halloween Town: Research Lab – przeszukaj szafkę z książkami.
- Traverse Town: Dalmations’ House – dostajesz od psiaków za odnalezienie 51 szczeniaków.
Kolejne strony (kolejność dowolna) otwierają nowe miejscówki, w których masz do zaliczenia jakąś minigierkę. Nie ważne, z jakim wynikiem ją ukończysz, zawsze otrzymasz w nagrodę jakiś przedmiot. Ale jeśli zaliczysz każde zadanie z odpowiednio dobrym wynikiem, dostaniesz od Sowy nagrodę w postaci umiejętności Cheer. Może nie jest to jakąś imponująca umiejętność, ale najlepsi zawsze zaliczą wszystko na 100%.
Hunny Tree
Na miejscu porozmawiaj z Prosiaczkiem (musisz go zajść od tyłu), po czym pojawi się Puchatek. Rozmowa zainicjuje prostą mini gierkę.
Pooh’s Hunny Hunt
Cel: 100 liźnięć
Zasady są banalne. Musisz chronić Puchatka przed pszczołami, gdy ten będzie podkradał im miód. Nie musisz się wysilać ze skakaniem. Wystarczy, że namierzysz zbliżające się pszczółki (Lock-on) i uderzysz je, gdy są blisko Puchatka. Sora powinien automatycznie wylądować na wyższej gałęzi.
Za zaliczenie otrzymasz Naturespark, który u Wróżki Chrzestnej zamieniasz na summon Bambi.
Rabbit’s House
Kolejno porozmawiaj z Puchatkiem i Prosiaczkiem za domkiem, po czym wejdź do środka. Sprawdź sufit na Królikiem i gdy Puchatek będzie obżerał się miodem, spróbuj opuścić książkę. Po drodze zaczepi cię Prosiaczek. Ponownie porozmawiaj z misiem na zewnątrz (przy dziurze za domkiem), a pojawi się Tygrysek, który zacznie demolować warzywa Królika. Pora ratować marchewki.
Block Tigger
Cel: 150 punktów
Twoim zadaniem jest osłanianie marchewek, zanim Tygrysek zdoła na nich wylądować. Na każdej marchewce może wylądować dwukrotnie, zanim całkowicie ją zakopie. Obserwuj, w którym kierunku Tygrysek się obraca i wykorzystuj komendę Rush, jeśli wyskoczy na drugi koniec grządki. Ostateczny wynik to ilość uratowanych marchewek przemnożona przy tyle, ile razy odbiłeś Tygryska. Jeśli na końcu Tygrysek się oburzy, to znaczy, że zaliczyłeś mini gierkę perfekcyjnie.
Teraz wystarczy pomóc wydostać się Puchatkowi i to by na razie było na tyle. Nagrodą jest Mythril Shard.
Wood: Hill
Wskocz do rzeczki i podpłyń do Kłapouchego. Po wyłowieniu osiołka, użyj Lock-On na Puchatku (R1), by za tobą szedł. Tym sposobem doprowadź go do huśtawki na wzgórzu. Jeśli się zatrzyma, ponownie go namierz. Jednak będzie trzeba na niego zaczekać, jeśli dobierze się do jakiegoś słoika z miodem. Na wzgórzu czeka kolejna mini gra.
Pooh’s Swing
Cel: powyżej 40yrd
Celem jest tak rozhuśtanie Puchatka tak, by trafił w drewnianą konstrukcję obok Królika. Zadanie jest o tyle łatwe, iż odpowiedni moment pokazuje Sowa (gdy macha skrzydłami). By zaliczyć 40 jardów ciskaj X chwilę po sygnale Sowy. Pokonałeś cel, jeśli Puchatek poleci za drzewa.
Za zaliczenie otrzymasz ulepszenie czaru Stop (Stopra). Możesz przy okazji rozpalić ognisko (Fire) przed domkiem Puchatka, za co miś da ci Mythril.
Bouncing Spot
Już na wstępie zaczep Tygryska i Maleństwo (na prawo od wyjścia, są na huśtawce). Tygrysek zaproponuje ci test na brykanie (czyt. skakanie). Po prostu skacz po pniach w kolejności wyznaczonej przez Tygryska. Jeśli spadniesz musisz zaczynać aktualną rundę od początku. Do zaliczenia trzy rundy, przy ostatniej musisz trafić na pień prawie na ślepo, co jest trochę trudne. Pomaga wcześniejsze namierzenie z widoku FPP (Select). Gdy już uporasz się z całą trójką, zagadaj Maleństwo. Czeka cię jeszcze jedno wyzwanie.
Tigger’s Giant Pot
Cel: poniżej 30 sec
Twoim zadaniem jest rozbić wielki dzban, odbijając rzucane przez Tygryska orzechy. Im wyżej je odbijesz, tym mocniej dzban oberwie. Wbrew pozorom nie jest to łatwe. Nie możesz spaść z pnia, o co bardzo łatwo. Jednak, jeśli spadniesz trafiwszy w orzech, gra pozwoli ci wrócić na pień, ale nie możesz ponownie dotknąć ziemi. Bardzo pomaga lockowanie, oraz umiejętność High Jump. Po zaliczeniu zadania i rozmowie z Tygryskiem, razem z Maleństwem będą obsługiwać huśtawkę, dzięki której możesz dostać się do kilku miejsc normalnie niedostępnych. Teoretycznie miejscówkę masz zaliczoną (Mythril po wyjściu na mapę), ale możesz przy okazji pomóc Sowie, który stoi teraz przy wejściu. Musisz dla niego znaleźć kilka różowych orzechów, za co wygradza przydatnymi przedmiotami. Możesz je przynosić pojedynczo. Dwa odnajdziesz rozmawiając z Maleństwem. Trzeci odnajdziesz rozmawiając z Tygryskiem, oraz odpowiednio skacząc po gałęziach. Czwarty, idąc na prawo od wyjścia na mapę trafisz na niski pniak. Stając na nim uaktywnisz gejzer w pobliżu huśtawki. Orzech jest na widoku. Aby znaleźć ostatniego najpierw odnajdź Prosiaczka. W pobliżu powinien być pniak podobny do tego, co aktywował wcześniejszy gejzer. Tym razem uniesie kładkę w pobliżu Prosiaczka, którą dostaniesz się do ostatniego orzecha. Od Sowy dostaniesz kolejno: Power Up, Defense Up, Mythril Shard, AP Up i Orichalcum. W całej lokacji jest jeszcze kilka ukrytych skrzynek (np. pod rozwalonym garnkiem, lub w drzewie koło Puchatka), ale nie będę ich dokładnie opisywał.
Muddy Path
Po rozmowie z Puchatkiem, obejdź znajdujący się na środku krzak, aż nie znajdziesz wejścia do środka.
Pooh’s Muddy Path
Cel: poniżej 5 min
Głównym zadaniem jest odnaleźć wszystkich zaginionych przyjaciół. W sumie jest wszystkich 5 (pomijając Kłapouchego i Puchatka, których już znalazłeś). Oto gdzie są:
Maleństwo: Nad błotną ścieżką rośnie gałąź na, której stoi kangurek. Uderz ją, a zeskoczy na dół.
Królik: Ukrywa się w jednej z jaskiń w pobliżu studni. Wychodzi po wykryciu, w której aktualnie jest.
Tygrysek: Skacze po przewróconym drzewie. Na wyższe półki dostaniesz się skacząc na studnię.
Sowa: Lata wokół najwyższej półki.
Prosiaczek: Musisz najpierw do niego przyprowadzić Puchatka, co proste nie jest. Najpierw doprowadź misia do niebieskich kwiatów. Na górze spal pajęczynę, znajdującą się wewnątrz kłody (po której skakał Tygrysek), następnie zrzuć wiszący nad nią ul. Teraz przeprowadź Puchatka na drugą stronę do kolejnych kwiatów. Prosiaczek ukrywa się w drzewie.
Za odnalezienie wszystkich otrzymasz Orichalcum oraz ostatecznie zaliczysz całą książkę (kolejna zapieczętowana dziurka).
Cheer – Umiejętność tą dostaniesz rozmawiając z Sową przy domku Puchatka. Jednak by oddał ci tą umiejętność musisz każdą mini gierkę zaliczyć z odpowiednim wynikiem (cel podałem pod nazwami). Będziesz wiedzieć, że spełniono odpowiedni warunek, jeśli znajdujące się w pobliżu garnki są pełne miodu. Jeśli któryś jest pusty, porozmawiaj z Sową. Zadanie, które pomija sygnalizują, że właśnie przy nim musisz poprawić wynik. Gdy wszystko jest cacy, to porozmawiaj ponownie z puchaczem, a Cheer jest twój.
Komentarze (3)
BoNuS
Mario
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.