101 Dalmatyńczyków

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Przechadzając się po Traverse Town, każdy gracz wiedziony ręką przeznaczenia albo po prostu zwykłym przypadkiem zawędruje do domku w alejce. Po przekroczeniu progu widzimy parę Disney’owskich dalmatyńczyków i komunikat oznaczający rozpoczęcie subquesta. Otóż zostajemy poinformowani, że zaginęło 99 szczeniaków, a nam przyjdzie złapać je wszystkie. Oczywiście nie będziemy musieli uganiać się za psami z Keyblade’m w ręku. Dalmatyńczyki są popakowane w kuferki, po 3 sztuki w każdym i rozrzucone po wszystkich światach. Nie trzeba być wybitnie uzdolnionym matematykiem, żeby stwierdzić, że w takim razie wszystkich kuferków jest dokładnie 33.
W tym miejscu niektórzy mogliby zadać pytanie. Po co tracić czas na szukanie jakichś zapchlonych szczeniaków?
Odpowiedź jest prosta. Po pierwsze zadanie poboczne można wykonać dla czystej satysfakcji, bo prawdziwy fan jRPG nie przepuści okazji na wykonanie subquesta, niezależnie od tego jak głupi ten subquest by był. Po drugie, znalezienie wszystkich szczeniaków jest niezbędne do odblokowania „Another Side, Another Story” (specjalnego filmiku, tuż po napisach końcowych). Po trzecie, dla prawdziwych „łowców” twórcy przewidzieli nagrody, które odbieramy w domku dalmatyńczyków po znalezieniu odpowiedniej ilości piesków:
- 12 szczeniaków – Curaga-G
- 21 szczeniaków – Firaga-G
- 30 szczeniaków – Thundara-G
- 42 szczeniaki – Mythril Shard
- 51 szczeniaków – Mythril, Torn Page (przedmiot potrzebny do skończenia 100 Acre Wood)
- 60 szczeniaków – Megalixir
- 72 szczeniaków - Orichalcum
- 81 szczeniaków – Ultima-G
- 90 szczeniaków - Ribbon
- 99 szczeniaków – Pełen zestaw gummi-klocków, zaklęcie Aeroga

No, ale czas przejść do rzeczy. Poniżej zamieszczam opisy, gdzie znaleźć poszczególne kuferki z dalmatyńczykami i czego trzeba, żeby się do nich dostać. Zauważcie też, że nie umieszczam piesków według ich numeracji, tylko kolejności zdobycia.

Traverse Town

Dalmatyńczyki nr 4, 5, 6
Lokacja: Alleway
Wymagana umiejętność: Red Trinity
Znaczek trójcy znajduje się w First District, Tuż obok miejsca, gdzie Sora budzi się po opuszczeniu Destiny’s Island.

Dalmatyńczyki nr 10, 11, 12
Lokacja: Secret Waterway
Wymagana umiejętność: Red Trinity
Znaczek trójcy jest przy kracie w Alleway. Wchodzimy w nowo otwarte przejście. Kuferek z pieskami jest z tyłu planszy, za kolumną.

Dalmatyńczyki nr 7, 8, 9
Lokacja: Item Workshop
Wymagana umiejętność: Green Trinity
Zielona trójca znajduje się na podłodze sklepu Cida. Wchodzimy po drabinie. Kuferek mamy po lewej.

Dalmatyńczyki nr 1, 2, 3
Lokacja: na zewnątrz Mystical House
Wymagana umiejętność: Glide lub Superglide
Z wody, prawie dokładnie za domkiem wystaje kawałek skały. Przelatujemy na nią i zabieramy kuferek.

Wonderland

Dalmatyńczyki nr 16, 17, 18
Lokacja: Lotus Forest
W dalszej części planszy znajdują się trzy grzybki. Wskakujemy na ten pośrodku, na ten po lewej, a następnie na duży liść, na którym jest kuferek.

Dalmatyńczyki nr 13, 14, 15
Lokacja: Queen’s Castle.
W Tea Party Garden idziemy przez drzwi do domku. Tam otwieramy zamek na ścianie i zabieramy kuferek z „wyżej położonych” terenów zamku.

Dalmatyńczyki nr 58, 59, 60
Lokacja: Queen’s Castle
Na jednej ze ścian Bizzare Room jest kran. Odkręcamy kurek i wskakujemy do napełnionego dzbanka.

Dalmatyńczyki nr 19, 20, 21
Lokacja: Tea Party Garden
Wymagana umiejętność: Glide lub Superglide
Wchodzimy w przejście, na prawo od wejścia do Lotus Forest. Skaczemy na górę i cofamy się po liściach, aż będziemy mniej więcej nad wejściem do lasu. Patrząc w kierunku sadzawki powinniśmy dostrzec kuferek i wyjście obok niego. Używamy umiejętności Glide i przechodzimy do następnej planszy. Znajdziemy się na tarasie w Tea Party Garden, a obok nas kuferek ze szczeniakami.

Olympus Coliseum

Dalmatyńczyki nr 22, 23, 24
Lokacja: Gates
Wymagana umiejętność: Blue Trinity
Po przekroczeniu bramy świata widzimy dwa wielkie posągi (trudno je przeoczyć...). Znaczek trinity znajduje się przy stopie prawej statuły.

Deep Jungle

Dalmatyńczyki nr 34, 35, 36
Lokacja: Camp
Wymagana umiejętność: Blue Trinity
Trójca znajduje się między stolikiem, a stosem skrzyń.

Dalmatyńczyki nr 25, 26, 27
Lokacja: Hippo’s Lagoon
Przeskakujemy po hipopotamach. Kuferek znajduje się dokładnie na końcu planszy (przy lianie wiodącej do Vines 2)

Dalmatyńczyki nr 28, 29, 30
Lokacja: Vines 2
Wchodzimy po słupie na końcu Hippo’s Lagoon i przeskakujemy pierwszą grupę lian. Kuferek znajduje się na końcu platformy.

Dalmatyńczyki nr 31, 32, 33
Lokacja: Climbing Trees
Wymagana umiejętność: Blue Trinity.
Trójca jest przy przejściu do domku na drzewie.

Agrabah

Dalmatyńczyki nr 37, 38, 39
Lokacja: Aladdin’s House
Do domu Ala wspinamy się po słupku w Main Street. (lokacja na początku nazywa się „???”)

Dalmatyńczyki nr 46, 47, 48
Lokacja: Palace Gates.
Wymagane umiejętności: High Jump, Glide lub Superglide
Kuferek jest w górnym rogu planszy, na lewo od bramy. Musimy wskoczyć na kilka platform w drugim rogu i przelecieć po kuferek.

Dalmatyńczyki nr 49, 50, 51
Lokacja: Cave of Wonders, Entrance
Wymagana umiejętność: High Jump
Kuferek znajduje się na platformie, obok toru tego wielkiego, toczącego się kamienia. Podstawiamy beczkę, skaczemy na nią i cieszymy się z faktu znalezienia kolejnej grupy szczeniaków.

Dalmatyńczyki nr 52, 53, 54
Lokacja: Cave of Wonders, Treasure Room
Wymagana umiejętność: Aladdyn musi być w drużynie
Używamy komendy „Call” na posągu po lewej. Sora zostanie „zdmuchnięty” na półkę z kuferkiem.

Monstro

Dalmatyńczyki nr 77, 78, 79
Lokacja: Chamber 3
Wchodzimy tu z Chamber 2. Na platformie walczymy z kilkoma Barrel Spiders. Trzeba uważać, żeby nie zniszczyć przy okazji zwykłych beczek, bo one będą nam potrzebne do dostania się na wyższą platformę. A wyżej jest już tylko kuferek

Dalmatyńczyki nr 56, 57, 58
Lokacja: Chamber 3
W Chamber 6 idziemy na dolny poziom i przechodzimy do Chamber 3. Kuferek jest tuż przy wejściu

Dalmatyńczyki nr 79, 80, 81
Lokacja: Chamber 5
Kuferek jest na jednej z wyższych platform. Musimy wejść na beczkę, żeby tam się dostać.

Dalmatyńczyki nr 73, 74, 75
Lokacja: Mouth
Wymagana umiejętność: High Jump
Skaczemy ze schodów statku na najbliższą deskę i wspinamy się na wyższe. Na samej górze czeka na nas kuferek ze szczeniakami.

Halloween Town

Dalmatyńczyki nr 67, 68, 69
Lokacja: Guillotine Square
W jednej części lokacji, na szczycie sporych schodów jest domek, do którego drzwi możemy „zadzwonić” Kuferek jest pod schodami

Dalmatyńczyki nr 40, 41, 42
Lokacja: Bridge
Lokacja tuż przed dworem Oogie Boogie. Kuferek jest na platformie po lewej stronie mostu.

Dalmatyńczyki nr 64, 65, 66
Lokacja: Cementary
Na planszy z rozwijającym się wzgórzem jest drugie wyjście, które otworzy się dopiero po zapieczętowaniu dziurki od klucza. W środku jest kuferek z dalmatyńczykami.

Dalmatyńczyki nr 70, 71, 72
Lokacja: Guilotine Square
Wymagana umiejętność: Glide lub Superglide
Na jednej ze ścian jest półka. Wskakujemy na nią i rozglądamy się dookoła. Naprzeciw powinniśmy dostrzec wielką drewnianą dynię, z otwartą paszczą. Lecimy tam. W środku dyni znajduje się kuferek ze szczeniakami.

Neverland

Dalmatyńczyki nr 88, 89, 90
Lokacja: Captain’s Cabin
Kuferek jest na łóżku.

Dalmatyńczyki nr 82, 83, 84
Lokacja: Ship’s Hold
Wymagana umiejętność: Lot
Kiedy już nauczymy się latać, wracamy do pokoju w którym zaczynaliśmy grę (ten z save pointem) W obszernym pomieszczeniu na zewnątrz, przy suficie jest belka, a na niej kuferek z pieskami.

Dalmatyńczyki nr 85, 86, 87
Lokacja: Ship’s Hold
Wymagana umiejętność: Yellow Trinity
W tej samej lokacji, co poprzednia grupa. Na podłodze, blisko drzwi znajduje się znaczek trójcy. Szczeniaki są w zielonym kuferku w otwartym pokoju.

Dalmatyńczyki nr 43, 44, 45
Lokacja: Clock Tower
Kuferek jest w niższej części wieży, w jednym z rogów.

Hollow Bastion

Dalmatyńczyki 91, 92, 93
Lokacja: Rising Falls
Przeskakujemy przez skały, które znajdują się na wprost od save pointa. Kuferek jest schowany za nimi

Dalmatyńczyki nr 94, 95, 96
Lokacja: Castle Gates
Wymagana umiejętność: Zaklęcie Gravity
Po znalezieniu czterech „emblem pieces” dochodzimy do Lift Stop. Idziemy dalej i wchodzimy do wyższej części pierwszej lokacji zamku. Zabijamy Heartless i aktywujemy czerwony kryształ, na końcu tarasu. W ten sposób aktywowaliśmy platformę, która zaniesie nas do kuferka. Pozostaje tylko użyć na nim zaklęcia Gravity, żeby opadł i dał się otworzyć.

Dalmatyńczyki nr 97, 98, 99
Lokacja: High Tower
Wymagane umiejętności: Zaklęcie Gravity
Po podróży dużą windą (tą, na której walczymy), przechodzimy przez kilka lokacji i jedziemy następną windą. Tym razem mniejszą. Przechodzimy przez dwie kolejne lokacje i kiedy znajdziemy się znów na zewnątrz musimy wypatrzeć kuferek unoszący się na małej platformie. Używamy na nim zaklęcia Gravity i już jest nasz.

Dalmatyńczyki nr 97, 98, 99
Lokacja: Grand Hall
Kuferek można dostać dopiero przy drugiej wizycie w Hallow Bastion. Jest on niedaleko tej wielkiej dziurki od klucza. Po prawej.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 32903
  • Głosy oddane: 18
  • Średnia ocen: 7.1

Komentarze (2)

Gość ~ 08 kwietnia 2007, 16:26
Całkiem czytelny opis położenia psiaków. Dzięki temu może mi się uda zebrać wszystkie dalmatyńczyki.
Gość ~ 17 stycznia 2008, 16:16
Mm czytelny lecz jest błąd. Mianowicie Ostatnie psiaki, 2 razy napisales 97, 98 i 99. Powinno byc to ostatnie numery 61,62,63. Ogolnie wszystko jest ok ;)

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.