Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Tak, czy inaczej, poniżej zamieszczam wszystko co gracz powinien wiedzieć o magii w Kingdom Hearts:
Fire - małe obrażenia od ognia (zaskakujące, prawda?)
Koszt – 1 część MP
Lokalizacja – Traverse Town, po pokonaniu Guard Armor
Fira – średnie obrażenia od ognia
Koszt – 1 część MP
Lokalizacja – Agrabah, po pokonaniu Jafara (drugi raz)
Firaga – duże obrażenia od ognia
Koszt – 1 część MP
Lokalizacja – Hollow Bastion, po zapieczętowaniu dziurki od klucza.
Ognista magia jest zdecydowanie najsłabsza ze wszystkich, ale także pochłania najmniej MP. Jej plusem jest jednak to, że płomień działa jak pocisk samonaprowadzający i trafia nawet w ruchome cele.
Blizzard – słabe obrażenia od lodu
Koszt – 1 część MP
Lokalizacja – Wonderland, po zabraniu dowodu „Claw Marks” lub zapieczętowaniu dziurki od klucza
Blizzara – średnie obrażenia od lodu, większy zasięg niż Blizzard
Koszt – 1 część MP
Lokalizacja – Agrabah, po pokonaniu Jafar’a (pierwszy raz)
Blizzaga – duże obrażenia od lodu, największy zasięg
Koszt – 1 część MP
Lokalizacja – Olympus Coliseum, po pokonaniu Behemoth’a w Hades Cup.
Plusem zaklęć lodowych jest to, że uderzają kilku wrogów na raz. Oczywiście moim zdaniem ten rodzaj magii przydaje się bardziej do mini gier, polegających na gaszeniu płomieni, aniżeli do użytku przeciw Heartless.
Thunder – małe obrażenia od pioruna, uderza w kilku wrogów
Koszt – 1MP
Lokalizacja – Olympus Coliseum, po wykonaniu testu z beczkami
Thundara – średnie obrażenia od pioruna, uderza kilku wrogów
Koszt – 1MP
Lokalizacja – Atlantica, po pokonaniu Ursuli (drugi raz)
Thundaga – duże obrażenia od pioruna, uderza w kilku wrogów
Koszt – 1MP
Lokalizacja – Olympus Coliseum, po pokonaniu Cerberusa w Hades Cup
Mamy tutaj klasyczny przykład czaru działającego na sporym obszarze. Pioruny uderzają kilku wrogów, a do tego zadają całkiem spore obrażenia. Oczywiście im wyższy poziom zaklęcia, tym większa strefa rażenia.
Cure – odnawia małą ilość HP, która przedstawia się wzorem (MaxMP x 3) + 6
Koszt – 1MP
Lokalizacja – Deep Jungle, po pokonaniu Claytona
Cura – odnawia średnią ilość HP, która przedstawia się wzorem (MaxMP x 3) + 18
Koszt – 1MP
Lokalizacja – Neverland, dostajemy automatycznie na pokładzie
Curaga – odnawia dużą ilość MP, która przedstawia się wzorem (MaxMP x 3) + 30
Koszt – 1MP
Lokalizacja – Hollow Bastion, porozmawiaj przynajmniej trzy razy z Aerith w bibliotece
Zdecydowanie najbardziej przydatny rodzaj magii dostępny w Kingdom Hearts. Każdy gracz musi sobie zdawać sprawę, że leczenie podczas walki (zwłaszcza z bossami) jest rzeczą niezbędną, jeśli nie chce się zobaczyć co dzieje się z Sorą po przegranej walce...
Gravity – procentowe obrażenia, przedstawiające się wzorem (MaxMP x 5) + 40%
Koszt – 1MP
Lokalizacja – Olympus Coliseum, po wygraniu Phil Cup
Gravira – procentowe obrażenia, przedstawiające się wzorem (MaxMP x 5) + 55%
Koszt – 1MP
Lokalizacja – Holloween Town, po zapieczętowaniu dziurki od klucza
Graviga – procentowe obrażenia, przedstawiające się wzorem (MaxMP x 5) + 70%
Koszt – 1MP
Lokalizacja – Olympus Coliseum, po pokonaniu Hadesa w Hades Cup
Dobrze użyte zaklęcie grawitacyjne jest środkiem masowej destrukcji. Czar zabija większość normalnych przeciwników, jeśli MP rzucającego wynosi co najmniej 10. Oczywiście, należy pamiętać, że po wizycie w Hollow Bastion odporność Heartless na magię zwiększa się, a więc ich uśmiercenie jest trudniejsze.
Stop – zatrzymuje małą ilość wrogów na czas (Max MP + 2) sekund
Koszt – 2MP
Lokalizacja – Monstro, po pokonaniu Parasite Cage (drugi raz)
Stopra – zatrzymuje średnią ilość wrogów na czas (MaxMP + 2) sekund
Koszt – 2MP
Lokalizacja – 100 Acre Wood, po zakończeniu mini gry z huśtawką Kubusia Puchatka, Torn Page zmieni się w zaklęcie
Stopga – zatrzymuje dużą ilość wrogów na czas (MaxMP + 2) sekund
Koszt – 2MP
Lokalizacja – Neverland, po pokonaniu Phantoma
Zaklęcia zatrzymujące są moim skromnym zdaniem całkowicie bezużyteczne. Raz, że pochłaniają całe 2 MP, a dwa, nie działają na bossów. Krótko mówiąc – nie polecam ich używać.
Aero – wytwarza barierę, która redukuje otrzymane obrażenia o połowę. Zaklęcie trwa (MaxMP + 18) sekund
Koszt – 2MP
Lokalizacja – Traverse Town, po pokonaniu Opposite Armor
Aerora – wytwarza barierę, która redukuje otrzymane obrażenia o połowę i zadaje obrażania przeciwnikom. Zaklęcie trwa (MaxMP + 18) sekund
Koszt – 2MP
Lokalizacja – Neverland, Yellow Trinity na statku otwiera drzwi, za którymi znajduje się kuferek z zaklęciem
Aeroga – wytwarza barierę, która redukuje otrzymane obrażenia o połowę i odbija niektóre ataki. Zaklęcie trwa (MaxMP + 18) sekund
Koszt- 2MP
Lokalizacja – Traerse Town, dostajemy od Pongo i Perdity, za znalezienie wszystkich 99 dalmatyńczyków.
Magia tego rodzaju jest po prostu fenomenalna. Nie dość, ze obniża straty HP, to jeszcze zadaje obrażenia wrogom, przy bliskim kontakcie. Te zaklęcia już nie raz uratowały mi życie i polecam często ich używać, zwłaszcza w starciu z silniejszymi przeciwnikami.
Komentarze (2)
Bezik
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.