Olimpus Coliseum

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

W Coliseum, jak sama nazwa zresztą wskazuje odbywają się turnieje. Mamy możliwość odblokowania czterech, ni mniej, ni więcej. Generalnie sprawa polega na tym, że lecimy tam gummi-statkiem kiedy tylko dostaniemy wiadomość o nowych zawodach, bierzemy w nich udział i wygrywamy. Pokrótce to by było wszystko.
Oczywiście przy pierwszym odwiedzeniu Olympus Coliseum mamy wątek fabularny, którego nie będę przybliżał, żeby nie spojlerować, ale w gruncie rzeczy wszystko sprowadza się do pokonania pewnej liczby przeciwników i dostania nagrody.
Jak już wcześniej wspomniałem, można brać udział w czterech turniejach. Odblokowują się automatycznie, wraz z rozwojem fabuły Kingdom Hearts. Dodatkowo, po przejściu Hollow Bastion możemy wziąć udział w dwu dodatkowych walkach, ale o tym później
Trzeba też zaznaczyć, że każdy turniej można wygrać dowolną ilość razy. Mamy trzy kategorie uczestnictwa:
- walka całą drużyną
- walka tylko Sorą
- Time Trial, czyli po prostu zabicie wszystkiego co się rusza w określonym czasie.

Poniżej zamieszczam spis wszystkich walk turniejowych i nagród w turniejach


Phil Cup

9 miejsce
Nazwa drużyny: Jungle Vice
Skład: 4x Power Wild, 3x Soldier

8 miejsce
Nazwa drużyny: Monkey & Magic
Skład: 1x Power Wild, 2x Green Requiem, 2x Red Nocturne

7 miejsce
Nazwa drużyny: Big Feet
Skład: 4x Power Wild, 1x Hammer Legs

6 miejsce
Nazwa drużyny: Magic Alert
Skład: 5x Red Nocturne, 5x Yellow Opera

5 miejsce
Nazwa drużyny: Nightwalkers
Skład: 1x Large Body, 5x Power Wild

4 miejsce
Nazwa drużyny: Hard Hitters
Skład: 4x Shadow, 3x Blue Rhapsody, 1x Gauntlets

3 miejsce
Nazwa drużyny: Indomitable
Skład: 2x Large Body, 6x Green Requiem

2 miejsce
Nazwa drużyny: Wild Corp
Skład: 1x Gauntlets, 1x Hammer Legs, 4x Power Wild

1 miejsce
Nazwa drużyny: Shadow Battalion
Skład: 1x Armored Torso, 4x Blue Rhapsody, 4x Yellow Opera


Nagrody:
- Przejście cała drużyną: zaklęcie Gravity
- Przejście Sorą: Mythril Shard
- Time Trial: AP Up

Pegasus Cup

9 miejsce
Nazwa drużyny: Ghost Bandits
Skład: 2x Search Ghost, 3x Air Soldier, 1x Bandit

8 miejsce
Nazwa drużyny: Marauders
Skład: 2x Bandit, 4x Shadow, 3x Barrel Spider

7 miejsce
Nazwa drużyny: Sluggers
Skład: 1x Fat Bandit, 1x Barrel Spider, 1x Pot Spider, 2x Large Body

6 miejsce
: Nazwa drużyny: Pots & Bolts
Skład: 2x Green Requiem, 5x Pot Spider, 3x Yellow Opera

5 miejsce
: Nazwa drużyny: The Big Combo
Skład: 2x Fat Bandit, 4x Search Ghost

4 miejsce
: Nazwa drużyny: Toadstool
Skład: 3x Black Fungus

3 miejsce
Nazwa drużyny: Pots & Barrels
Skład: 5x Pot Spider, 5x Barrel Spider

2 miejsce
Nazwa drużyny: Giant Impact
Skład: 3x Fat Bandit, 2x Large Body

1 miejsce
Nazwa drużyny: Leon & Yuffie
Skład: 1x Leon, 1x Yuffie (zaskakujące, prawda?)


Nagrody
- Przejście całą drużyną: umiejętność Strike Raid
- Przejście Sorą: Mythril
- Time Trial: Defense Up.

Hercules Cup

9 miejsce
Nazwa drużyny: Dusk Vanguard
Skład: 5x Gargoyle, 3x Shadow

8 miejsce
Nazwa drużyny: Minions of Horror
Skład: 4x Wight Knight, 2x Barrel Spider, 1x Air Pirate

7 miejsce
Nazwa drużyny: Buccaneers
Skład: 1x Battleship, 4x Pirate

6 miejsce
Nazwa drużyny: Stray Phantom
Skład: 4x Gargoyles, 3x Wight Knights

5 miejsce
Nazwa drużyny: Mad Truffle
Skład: 1x Rare Truffle

4 miejsce
Nazwa drużyny: Cloud
Skład: 1x Cloud

3 miejsce
Nazwa drużyny: Dark Squadron
Skład: 1x Wight Knight, 2x Gargoyle, 2x Pirate, 2x Air Pirate

2 miejsce
Nazwa drużyny: Flying Pirates
Skład: 2x Battleship, 1x Air Pirate, 2x Pirate

1 miejsce
Nazwa drużyny: Hercules
Skład: 1x Hercules


Nagrody:
- Przejście całą drużyną: Keyblade Metal Chocobo (za pokonanie Clouda), Herc's Shield, Keyblade Olympia, odblokowanie Yellow Trinity
- Przejście Sorą: Orichalcum
- Time Trial: Strengh Up

Hades Cup

Ten turniej różni się trochę od innych. Raz, że mamy tu 50 drużyn do pokonania (z tym, że jeśli przegramy, będziemy zaczynać od walki, którą przegraliśmy, nie od początku), a dwa, że co 10 rund, następuje walka z bossem i zmiana planszy.

49 miejsce
Nazwa drużyny: Shadow Brothers
Skład: 3x Soldier, 7x Shadow

48 miejsce
Nazwa drużyny: Wild Dance
Skłąd: 3x Wight Knight, 4x Power Wild

47 miejsce
Nazwa drużyny: Terrible Feet
Skład: 1x Hammer Leg, 2x Shadow, 4x Pirate

46 miejsce
Nazwa drużyny: Dirty Claws
Skład: 1x Power Wild, 8x Pot Spider

45 miejsce
Nazwa drużyny: Mad Truffle
Skład: 1x Rare Truffle

44 miejsce
Nazwa drużyny: Yuffie
Skład: 1x Yuffie

43 miejsce
Nazwa drużyny: Outlaws
Skład: 3x Bandit, 4x Pirate

42 miejsce
Nazwa drużyny: Dark Garrison
Skład: 1x Defender, 2x Soldier, 3x Wight Knight

41 miejsce
Nazwa drużyny: Bad Union
Skład: 1x Bandit, 2x Power Wild, 1x Large Body, 1x Fat Bandit, 1x Soldier

40 miejsce
Nazwa drużyny: Behemoth
Skład: Behemoth

39 miejsce
Nazwa drużyny: Red Legion
Skład: 1x Search Ghost, 8x Red Nocturne

38 miejsce
Nazwa drużyny: Blue Legion
Skład: 7x Blue Rhapsody, 2x Gargoyle

37 miejsce
Nazwa drużyny: Sorcerous Armor
Skład: 1x Guard Armor, 2x Blue Rhapsody, 2x Red Nocturne

36 miejsce
Nazwa drużyny: Mad Fungus
Skład: 1x Black Fungus, 4x Green Requiem

35 miejsce
Nazwa drużyny: Spiders & Magic
Skład: 3x Red Nocturne, 2x Pot Spider, 3x Yellow Opera

34 miejsce
Nazwa drużyny: Optical Trick
Skład: 1x Stealth Sneak, 2x Blue Rhapsody, 4x Green Requiem

33 miejsce
Nazwa drużyny: Magic Force
Skład: 1x Wizard, 4x Yellow Opera, 2x Blue Rhapsody, 2x Red Nocturne

32 miejsce
Nazwa drużyny: Shadow Summoners
Skład: 3x Wizard, 6x Shadow

31 miejsce
Nazwa drużyny: Mystic Mages
Skład: 1x Angel Star, 4x Wizard

30 miejsce
Nazwa drużyny: Cerberus
Skład: 1x Cerberus

29 miejsce
Nazwa drużyny: Sky Raiders
Skład: 4x Air Soldier, 3x Air Pirate

28 miejsce
Nazwa drużyny: Spookies
Skład: 6x Search Ghost

27 miejsce
Nazwa drużyny: Terrible Fists
Skład: 5 Gargoyles, 1 Gauntlets

26 miejsce
Nazwa drużyny: Shadow Storm
Skład: ?x Shadow („?” oznacza... dużo :P)

25 miejsce
Nazwa drużyny: Avengers
Skład: 1x Bandit, 1x Wight Knight, 1x Pirate, 1x Soldier, 1x Power Wild

24 miejsce
Nazwa drużyny: Dark Knights
Skład: 1x Opposite Armor, 6x Darkball

23 miejsce
Nazwa drużyny: Black Flap
Skład: 2x Gargoyle, 3x Air Soldier, 2x Air Pirate

22 miejsce
Nazwa drużyny: Night Soarers
Skład: 3x Wyvern, 2x Wight Knight, 2x Search Ghost

21 miejsce
Nazwa drużyny: Air Corsairs
Skład: 1x Battleship, 4x Darkball, 2x Wyvern

20 miejsce
Nazwa drużyny: Cloud & Leon
Skład: 1x Cloud, 1x Leon

19 miejsce
Nazwa drużyny: The Large Trio
Skład: 3x Large Body, 2x Wight Knight

18 miejsce
Nazwa drużyny: Blaze Bandits
Skład: 3x Fat Bandit, 4x Red Nocturne

17 miejsce
Nazwa drużyny: False Angels
Skład: 2x Angel Star, 2x Wyvern, 2x Large Body

16 miejsce
: Nazwa drużyny: Dark Storm
Skład: ? Darkballs

15 miejsce
Nazwa drużyny: Air Brigade
Skład: 1x Wyvern, 1x Air Pirate, 1x Air Soldier, 1x Gargoyle

14 miejsce
Nazwa drużyny: Violent Bunch
Skład: 2x Fat Bandit, 1x Invisible, 2x Wizard

13 miejsce
Nazwa drużyny: Heavy Warriors
Skład: 2x Fat Bandit, 1x Defender, 2x Large Body

12 miejsce
Nazwa drużyny: Interceptors
Skład: 3x Defender

11 miejsce
Nazwa drużyny: Elder Force
Skład: 3x Invisible, 2x Angel Star

10 miejsce
Nazwa drużyny: Hades
Skład: 1x Hades

9 miejsce
Nazwa drużyny: Night Rave
Skład: 5x Shadow, 3x Darkball, 1x Invisible

8 miejsce
Nazwa drużyny: The Requiem
Skład: 2x Red Nocturne, 2x Blue Rhapsody, 2x Yellow Opera, 2x Wizard, 1x Angel Star

7 miejsce
Nazwa drużyny: Invisible Fear
Skład: 1x Stealth Sneak, 3x Invisible

6 miejsce
Nazwa drużyny: Mad Mushroom
Skład: 3x White Mushroom

5 miejsce
Nazwa drużyny: Black Storm
Skład: ?x Shadow, ?x Darkball

4 miejsce
Nazwa drużyny: Twin Mirage
Skład: 2x Stealth Sneak

3 miejsce
Nazwa drużyny: Shadow Troopers
Skład: ?x Wyvern, ?x Wizard, ?x Defender

2 miejsce
Nazwa drużyny: Final Battalion
Skład: ?x Darkball, ?x Angel Star, ?x Invisible

1 miejsce
Nazwa drużyny: Rock Titan
Skład: Rock Titan


Nagrody:
- Przejście całą drużyną: Genji Shield (po pokonaniu Yuffie), zaklęcie Blizzaga (po pokonaniu Behemoth’a), Keyblade Lionheart (po pokonaniu Clouda i Leona), umiejętność Trinity Limit.
- Przejście Sorą: różdżka Save the Queen
- Time Trial: tarcza Save the King

Gold Match - Ice Titan

Ta walka zostaje odblokowana po przejściu Hades Cup. W menu wyboru turnieju jest zaznaczony jako „???”
Generalnie potyczka z Lodowym Tytanem jest całkiem prosta. Na samym początku polecałbym wskoczyć na trybuny. To znacznie ułatwi sprawę. Ice Titan od początku rzuca w nas soplami lodu. Żeby je odbić, wystarczy się zablokować. Każdy odbity sopel zadaje Tytanowi obrażenia i za każdy dostajemy po 27 exp. Ta walka to najlepszy sposób, żeby nabić sobie kilka leveli, bo z Tytanem możemy walczyć ile wlezie.
Przy każdym innym ataku wroga, dobrze sprawdza się dodge roll.
Po zdjęciu Tytanowi odpowiedniej ilości HP, ekran błyśnie. Wtedy możemy do niego podejść i nawalać go konwencjonalnie. Po jakimś czasie przeciwnik wstanie i się dosyć mocno zdenerwuje. W tej chwili najlepiej wrócić na trybuny, bo po pierwszym „upadku” przeciwnik zyskuje dwa nowe ataki. Pierwszy, łatwy do uniknięcia polega na zrzuceniu nam na głowę czegoś pokroju wielkiej śnieżki. Drugi zamraża całą planszę poza trybunami (teraz rozumiecie dlaczego właśnie tam najłatwiej toczyć walkę)
Potem już standardowo: Dodge roll i odbijanie sopli, aż do ubicia Tytana

Za pokonanie Tytana dostajemy 5000 exp

Platinum Match – Sephiroth

Tak, główny badass z FFVII powraca. Zasadnicza różnica polega na tym, że w FFVII Seph trudny nie był, w KH jest i to cholernie. W tej walce absolutnie konieczne są Eliksiry w ekwipunku, umiejętności Second Chance, Strike Raid, Dodge Roll i Guard. Przed 65 levelu walka z Sephirothem to pewna śmierć. Potrafi zabić dwoma ruchami miecza (czterema, jeśli ktoś lubi się bawić w zaklęcia Aero...) Ja osobiście pokonałem go dopiero na 83 levelu, ale wybór należy do was.
Seph jest bardzo wytrzymały (ma jeden niewidzialny pasek HP), a o sile nawet nie będę wspominał bo to oczywiste. Można go atakować tylko z wyskoku. Podejście do niego jest niemożliwe, ze względu na to, że Keyblade jest raczej nieproporcjonalnie krótki w stosunku do Masamune. Trzeba zwrócić uwagę, że Sephiroth po zaaplikowaniu mu kolejki 4 ciosów, teleportuje się za plecy Sory i atakuje z zaskoczenia. Dodge roll w tej sytuacji ratuje życie. Jeśli przez dłuższy czas będziemy za blisko Sepha, lub zaatakujemy go mniej niż 4 razy, przeciwnik wyczaruje wokół siebie trzy słupy ognia. Dosyć bolesne.
Ogólnie walkę można podzielić na 3 części.
W 1 Seph chodzi po planszy i atakuje normalnie. Żadnej specjalnej strategii tu nie potrzeba
Kiedy zdejmiemy mu HP do pomarańczowego paska, zaczyna się wyższa szkoła jazdy. Wróg teleportuje się bez ostrzeżenia i porusza się szybko jak diabli. Do jego standardowego wachlarzu ataków dochodzi „Sin Harvest”. Ta technika to po prostu makabra. Jeśli mamy Second Chance, zostawia nam 1 HP i 0 MP. Oczywiście ten atak może być powstrzymany. Kiedy tylko usłyszymy jak Seph woła „Sin Harvest”, walimy go ze Strike Raid (bo mało prawdopodobne, żeby być wystarczająco blisko na inną technikę) Jeśli nad głową Sory pokazała się aureola, TRZEBA użyć eliksiru i to natychmiast.
Jeśli chodzi o atakowanie Sephirotha, to raczej kwestia szczęścia. Standardowo, naparzamy go z wyskoku.
Kiedy HP Sephirotha dojdzie do zielonego paska, wokół niego pojawi się niebieska aura. Ale w sumie co aura to w tej chwili najmniejsze zmartwienie. Ważniejsze, że Seph jest silniejszy i jeszcze szybszy (tak, wiem, że trudno to sobie wyobrazić...) W każdym razie, wokół Sepha zaczynają krążyć kule energii, a on sam, od czasu do czasu sprowadza deszcz meteorytów. Dodatkowo, kiedy krzyczy „prepare yourself”, puszcza dosyć nieciekawą kolejkę, którą na szczęście można zablokować. Oczywiście o Sin Harvest nie zapomina.....
W każdym razie Seph często zatrzymuje się, żeby przywołać kule energii to jest najlepszy moment, żeby go zaatakować.... No, to by było na tyle. Kiedy już go ubijemy, możemy czuć niesamowitą satysfakcję, bo to nie lada osiągnięcie :P

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 11127
  • Głosy oddane: 12
  • Średnia ocen: 9.0

Komentarze (7)

Gość ~ 21 lipca 2008, 00:02
Super opis ,na 10/10 . Tylko trochę sie rozreklamuj bo przypadkowo tu trafiłem (i nie żałuje bo na stronie jest wszystko ff i innych najlepszych rpg)

kosimazaki
Gość ~ 21 lipca 2008, 16:46
Jak pokonać Herkulesa? :/

Problematyk
Gość ~ 23 sierpnia 2009, 10:41
Najłatwiej to walic w niego najpierw beczkami <3-4 ciosy i beczka leci w jego stronę> a następnie walić normalnie. W pewnym momencie chyba już nie ma beczek to uciekać, dopóki nie zakręci się i nie będzie miał gwiazdek nad głową. Jak będzie je miał atakuj.
Gość ~ 07 stycznia 2010, 20:37
Ja sepha pokonalem na 56lvl na expercie

wielki fan forum
FaliusAren ~ 01 grudnia 2011, 20:01
Ja Sepha pokonałem na nie pokonałem go lvl na Begginer.
Gość ~ 10 lipca 2012, 11:58
ja mam 100 lvl i mam problem pokonać sephiroth'a :/

kuśka
Gość ~ 12 lipca 2012, 14:27
Błąd wyczaiłem w tym artykule, w Hades Cup, nie zaczynamy od walki którą przegraliśmy, tylko stan "zapisuje się" po pokonaniu bossa co 10 walk. (przykładowo padłeś w walce 25, zaczynasz od 21, padłeś w 38 zaczynasz od 30)

Bezik

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.