Solucja

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

W opisie nie uwzględniłem lokalizacji skrzynek oraz innych, mniej istotnych mini gier. Takie większe rzeczy, jak Olympus Coliseum, czy 100 Acre Wood zostały opisane w oddzielnych artykułach, więc jedynie zaznaczyłem momenty, gdy dany puchar/strona jest dostępna. Cały opis napisałem grając na poziomie trudności Expert. W stosunku do Normal różni się zwiększoną siłą przeciwników.

Ostatnio miewam te dziwne myśli. Jakby, czy to wszystko dzieje się naprawdę? Czy nie?

Awakening

Na początek zaczynamy od prostego tutorialu. Wystarczy, że będziesz postępował zgodnie z instrukcjami. Podejdź do światła, a pokażą się 3 piedestały z mieczem, tarczą i różdżką. Twój wybór zadecyduje nie tylko o początkowy parametrach bohatera, ale także kolejności, w jakiej będzie uczył się umiejętności. Najpierw wybierasz, w czym chcesz być silniejszy (Miecz – atak, Tarcza – obrona, Różdżka – magia), po czym musisz wybrać, co w zamian oddajesz. Po dokonaniu wyboru, przeniesiesz się na następny witraż.

Tutaj nauczysz się podstaw walki. Po wyeliminowaniu wszystkich przeciwników, trafisz na kolejny witraż.

Podejdź do drzwi, a następnie kolejno otwórz skrzynkę, zniszcz pojawiające się pudło i beczkę, po czym otwórz już solidne drzwi. W kolejnej lokacji ustawiasz jak szybko będziesz zyskiwał nowy poziom doświadczenia. Odpowiedz na pytania Tidusa, Wakki i Selphie, po czym Głos odpowie czy zaczynasz:

  • Dawn – szybko na początku, pod koniec zwalnia
  • Midday – zrównoważona prędkość
  • Dusk - na początku wolno, ale później przyśpiesza.

Podpowiem, iż wybierając trzykrotnie pierwszą odpowiedź ustawisz Dawn, drugą Midday, a trzecią Dusk.

Gdy już zdecydujesz, pojawisz się na kolejnym witrażu, z kolejnymi przeciwnikami. Po rozprawieniu się za wszystkimi pojawi się pierwszy Save Point. Zapisz grę jak chcesz, po czym idź nowo utworzoną ścieżką na ostatni witraż. Pojawi się pierwszy boss

Darkside

Łatwa walka. Darkside ma tylko dwa ataki, które wykonuje powoli. Najpierw wbija rękę w ziemię, przyzywając Shadows (wcześniejsze cienie), po czym klęcząc atakuje samonaprowadzającymi kulami. Atakuj jego ręce, ignorując przyzywane Cienie (eliminuj je, gdy Darkside wstanie), uważając tylko na wystrzeliwane kule. Walka nie powinna długo trwać.

Po wszystkim Sora obudzi się za snu.


Destiny Island

Po pobudce, czas pomóc przyjaciołom zbudować tratwę. Najpierw musisz znaleźć 2 kłody, linę i płótno. Można wszystko znaleźć biegając po całej wyspie. Oczywiście dla ślepych podaję: kłody znajdziesz na plaży i na małej wysepce obok Riku. Lina jest po przeciwległym końcu wyspy, gdzie trenuje Tidus. Zaś płótno, wchodząc po drewnianej konstrukcji na środkowej części wyspy, w wydrążonej w drzewie pokoiku wisi na ścianie. Gdy wszystko znajdziesz, oddaj materiały Kairi, by zakończyć dzień, ale wcześniej możesz pobawić się z kolegami i zwiększyć poziom doświadczenia.

Selphie

Zdecydowanie najsłabsza za wszystkich. Gdy woła „You ready”, zacznie biegać, wywijając wokół siebie skakanką. Wtedy oddaj jej mieczem, co na moment ją ogłuszy.

Wakka

Najskuteczniejszym sposobem, jest odbijać jego piłki. Przy odpowiednim timingu, sam oberwie od swojej piłki, ogłuszając go. Równie dobrym sposobem, jest unikać jego piłek i atakować go tuż po rzucie. Atakując go uważaj przy trzecim uderzeniu. Często udaje mu się skontrować.

Tidus

Jest silny, ale możesz łatwo parować jego ataki, lub przy odpowiednim uniku, oddać mu combo w plecy. Szybko się męczy od długiego biegania i nie celnych ataków.

Riku

Z pozostałej trójki najtrudniejszy. Staraj się parować ataki i robić uniki. Uważaj, gdy go atakujesz często upada na plecy, po czym kontruje bolesnym kopniakiem. Rób dłuższe przerwy pomiędzy atakami i uważaj na jego kontry. Nie atakuj gdy stoi z wyciągniętą bronią. Blokuje wtedy każdy atak i kontruje w najlepszym dla ciebie momencie. Z Riku możesz walczyć tylko w pierwszy dzień.

Nagroda:
Potion

Tidus, Selphie i Wakka

Najpierw musisz każdego pokonać z osobna, po czym całą trójkę wyzywasz u Tidusa. Bardzo trudna walka. Tidus i Selphie biegną na ciebie, a Wakka atakuje z tyłu. Staraj się unikać tłumu, gdyż wtedy najszybciej rozerwą Sorę na strzępy (nie dosłownie). Nasłuchuj czy czasem nie atakuje Wakka (gdy woła „Ha”, lub „Take this”), lub Selphie nie biegnie ze swą skakanką („You Ready”). W pierwszej kolejności zajmij się Tidusem, po czym zajmij się Selphie. Gdy ta dwójka zejdzie z drogi, Wakka to małe piwko. Jeśli w ogóle z nimi sobie nie radzisz, najlepiej wtedy potrenuj w osobnych pojedynkach.

Nagroda:
Potion

Gdy już masz dość, a radziłbym trochę potrenować, powiedz Kairi, że chcesz odpocząć. Na następny dzień idź przez drzwi, przy których stała wcześniej Kairi. Po drugiej stronie wyzwij Riku na wyścig. Jeśli przegrasz, łajba będzie nazwana Ragnarok, a jak wygrasz, będzie zwana jak chcesz (plus Potion za każde zwycięstwo). U Kairi, która stoi na tratwie dostanie kolejne zlecenie. Musisz znaleźć 3 grzyby, 3 ryby, 2 kokosy, jajko i napełnić słoik wodą pitną. Kokosy znajdziesz uderzając w jakąkolwiek palmę (liczą się tylko białe). Woda jest pod mostem, po którym ścigałeś się z Riku. Jajko jest na palmie przy chatce z Save Pointem, idąc od wysepki, na której wcześniej był Riku (teraz tam jest Tidus). Ryby znajdziesz w morzu (musisz na nie napłynąć). A grzyby znajdziesz: za skałą w pobliżu tratwy, w zaroślach przy wieży w tej samej lokacji, oraz w jaskini, obok której stoi teraz Wakka. Gdy już masz wszystko, udaj się do Kairi na odpoczynek. W nocy rozpęta się piekło. Drewnianym mieczem nic Cieniom nie zrobisz. Ignoruj je i idź odnaleźć Riku (jest na wysepce, na której z nim walczyłeś). Dostaniesz nową broń (Keyblade). Nabij trochę EXP na Cieniach, a gdy będziesz miał dość, udaj się do jaskini z rysunkami (w której znalazłeś grzyby). Pojawi się znajomy boss.

Darkside

Niewiele się zmieniło od ostatniej walki. Stosuj tą sama taktykę, co wcześniej.

Wyspę pochłonie ciemność, a Sora trafi do innego świata.


Traverse Town

Najpierw wejdź do sklepu z akcesoriami, gdzie pogadaj chwilę z Cidem. Po czym zacznij zwiedzać miasteczko, niszcząc przeciwników. Gdy masz już dość, wróć do Cida, zapisz grę i wyjdź. Napadnie cię znajoma postać.

Leon

Walki wygrać nie musisz (możesz przegrać), ale zawsze jest lepiej wygrać. Atakowanie Squa... znaczy się Leona, to najszybszy sposób, żebyś sam pozbawił siebie HP, ale jest prosta i skuteczna strategia. Trzymaj dystans, unikając Fireballi przeciwnika. Gdy ten w końcu nie wytrzyma i wyskoczy do ciebie, ty wtedy poczęstuj Leona kombosem, po czym uciekaj. Po kilku powtórzeniach w końcu się podda.

Gdy odzyskasz kontrolę (po dość długiej gadaninie), porozmawiaj z Yuffie. Wyjaśni działanie Keyblade i tym samym, będziesz mógł otwierać, cokolwiek ma na sobie dziurkę od klucza. Zapisz grę i porozmawiaj z Leonem. Pojawią się nowe Heartless. Twoim celem jest teraz Third District. Napadnie cię tam kolejna porcja przeciwników, ale z pomocą przyjdą ci Donald i Goofy. Pokaże się też i boss.

Guard Armor

Prosty przeciwnik. Najpierw wyeliminuj ręce i nogi, po czym zajmij się korpusem. Nie musisz się za bardzo martwić o swych pomocników, sami potrafią siebie uleczyć.

Nagroda:
Brave Warrior

Po wszystkim otrzymasz pierwszy czar (Fire) i przydatną umiejętność Dodge Roll. ?wiat możesz teraz w każdej chwili opuścić przez Save Pointa, lub drzwi w First District. Ale warto się jeszcze pokręcić po mieście. Możesz teraz odwiedzić kilka nowych miejsc, które wcześniej były zamknięte (oraz otworzyć nowe kluczem), a także zacząć polować na Blue Trinity Marki i pocztówki (te ostatnie tylko w Traverse Town). Gdy masz dość zwiedzania, wtedy wskakuj na statek. Najpierw udaj się w kierunku górnej kropki.


Wonderland

Idź za królikiem. W następnym pokoju pchnij łóżko i wypij butelkę (wcześniej sprawdzając drzwiczki). Wyjdź ukrytym za łóżkiem przejściem. Po obejrzeniu szybkiej rozprawy sądowej (nie ma to jak dyktatura), wyjdź do lasu. Twoim celem jest odnalezienie czterech paczuszek z dowodami. Pierwsza jest ukryta w zaroślach po prawej stronie od wejścia. Idąc dalej zauważysz trzy grzybki, a po ich prawej stronie podwyższenie. Tam jest druga paczka (dostaniesz się tam skacząc po grzybkach). Wróć do miejsca, gdzie znalazłeś pierwszą paczkę i tam wejdź po grzybkach na kolejne podwyższenie. Stamtąd możesz wejść do drzewa. Przejście wyrzuci cię na kominek (w Bizzare Room) i trzeciej paczuszki. Ostatnia paczka jest także łatwa do znalezienia. Wróć do lasu. Po lewej od wejścia z pałacu Królowej znajduje się żółty kwiatek, który prosi się o Potion (musisz być blisko kwiatka, by pojawił się jako cel, gdy wybierasz Item). W zamian powiększy cię. Będąc duży, wskocz na pobliski pniak. Wrócisz do małych rozmiarów zrzucając i zjadając owoc z pobliskiego drzewa. Nowym przejściem wrócisz do wcześniejszego pokoiku, lądując na kranie. Paczka znajduje się na pobliskiej szafce. Od kota dostaniesz w prezencie nowy czar (Blizzard). Gdy już znajdziesz wszystkie paczki, zapisz grę i wróć do Królowej. Będziesz musiał wybrać jedną z pośród 5 paczek. Nieważne, co wybierzesz, Królowa Kier wyśle przeciw tobie swe karty.

Karty

Jeśli miałeś pecha i w paczce byli Donald i Goofy, będziesz musiał poradzić sobie bez nich. Twoim celem jest wieża znajdująca się na środku. Same karty to tylko przeszkadzajki, które po chwili się regenerują (możesz przedłużyć tą chwilę, uciszając królową kluczem).

Po rozwaleniu wieży, wróć do lasu. Idź do przeciwległego końca i przez przejście, które wcześniej blokował głaz. Trafisz na sufit znajomego domku. Zapal lampy i wróć na podłogę (po drodze zapisz grę). Na miejscu wskocz na stół i zaczep kota.

Trickmaster

Głównym problemem jest jego wysokość. Łatwiej go niego wyskoczysz ze stołu. Niestety potrafi go zniszczyć. Wtedy zostanie biurko przy rogu. Trochę się naskakasz, ale poza tym boss do trudnych nie należy.

Nagroda:
Ifrit's Horn, Navi-G Piece

Niestety po Alicji ani widu, ani słychu. Możesz się trochę pokręcić po okolicy (i pobiegać po ścianach Bizzare Room). Po wszystkim wróć na statek (tylko przez Save Point). Teraz leć do dolnej kropki.


Olympus Coliseum

Lokację najlepiej jest zaliczyć po Wonderland. W środku porozmawiaj z Philem, po czym spróbuj przesunąć głaz. Po ponownej rozmowie, satyr postanowi cię przetestować. Twoim celem jest zniszczenie wszystkich beczek. Proste zadanie, jeśli wiesz jak. Wyceluj w środkową beczkę i wal. Druga runda jest trudniejsza. Warto tu wykorzystać pojedyncze beczki, odbijając je w większy stos (Sora automatycznie to robi ostatnim ciosem). Zdecydowanie pomaga zdjęcie umiejętności typu Combo Plus i Vortex. Za zaliczenie obydwu rund dostaniesz czar Thunder. Wyjdź na chwilę na zewnątrz. Dostaniesz od Hadesa przepustkę do zawodów. Zapisz grę i zagadaj znowu z Philem. Teraz możesz wziąć udział. Przed tobą czeka 7 rund:

  1. 2x Blue Rhapsody, 4x Soldier
  2. 10x Shadow, 2x Blue Rhapsody
  3. 5x Red Nocturne, 5x Blue Rhapsody
  4. 3x Red Nocturne, 3x Blue Rhapsody, 2x Shadow, 2x Soldier
  5. 9x Blue Rhapsody
  6. 4x Red Nocturne, 4x Blue Rhapsody 1x Large Body

Jeśli masz wysoki poziom, to powyższe walki nie będą stanowić problemu. Radzę jednak oszczędzać na Potionach, gdyż przydadzą się w ostatniej walce

Final Battle: Cloud

Potrafi mocno przywalić, szczególnie, gdy masz niski poziom i/lub grasz na Expercie (jak ja teraz). Unikaj jego szarż, co bardzo lubi, i atakuj, gdy tylko robi przerwę (uważaj wtedy na jego kontrę).

Nie ważne czy wygrasz, czy przegrasz, na arenę wbiegnie psina Hadesa. W międzyczasie załóż każdemu nowe Potiony i zapisz grę. Pozostaje tylko powiedzieć dwa słowa: ATAK

Cerberus

Na początek psina łazi po całym polu, plując ognistymi kulami. Możesz je odbić w kierunku Cerbera, ale zdecydowanie pomaga trzymanie się za bestią. Gdy stanie, zacznie gryźć. Staraj atakować z boku, unikając ataków. Nie atakuj frontalnie, bo jesteś wtedy łatwym celem. Pozostałe dwa ataki są łatwe do uniknięcia. Skacz, gdy się podnosi (robi wtedy mocne trzęsienie) i biegaj, gdy zionie czarnym oddechem. Cerber potrafi mocno ugryźć, ale przy dobrej taktyce nie powinien sprawić problemów. Jeśli w ogóle sobie nie radzisz, opuść Koloseum i podnieś gdzieś level. W ostateczności możesz zaliczyć następną lokację dla zaklęcia Cure.

Nagroda:
Inferno Band

Na razie zawody są zawieszone na jakiś czas, więc pozostaje nic innego jak chwilowo opuścić Koloseum. Po drodze od Clouda dostaniesz Sonic Blade (nie ważne, czy wygrałeś, czy nie). Następnym celem jest Dżungla (kropka na prawo).


Deep Jungle

Na wstępie, zaatakuje cię lampart:

Sabor

Nie jest to trudny przeciwnik. Trzymaj dystans i atakuj, gdy tylko do ciebie wyskoczy.

Po walce dołączy do ciebie Tarzan. Na razie świat jest wolny od Heartless, a jedynym przeciwnikiem jest Sabor, z którym nie powinieneś mieć problemów. Idź za przykładem Tarzana i zeskocz na dół, po czym kieruj się do obozu. W namiocie odnajdziesz przyjaciół, zaś Jane zasugeruje odnalezienie rozrzuconych po obozie slajdów. W sumie jest ich 6. Znajdują się na skrzynia i namiotach. Gdy znajdziesz wszystkie, wróć do namiotu. Twoim następnym celem jest powrót do domku na drzewie (gdzie trafiłeś na początku), a po ocaleniu Terka od Claytona, wróć do Jane. Od teraz zaczną pojawiać się Heartless. Ponownie musisz oblecieć całą dżunglę, od klifów, po domek na drzewie, ratując po drodze goryle (w sumie 5). Po wypełnieniu zadania, wróć do sztabu (znaczy się obozu). Wychodząc usłyszysz strzał. Udaj się w kierunku klifów. W Bamboo Grove ponownie napadnie cię lampart.

Sabor

Tym razem jest szybszy i agresywniejszy. Wykorzystuj wcześniejszą taktykę, uważając na HP.

Nagroda:
White Fang

Wróć się do Jane, po czym kieruj się do lokacji Climbing Trees (po drodze do domku). Na miejscu rozwal czarny owoc (nie przejmuj się małpami). Pora rozprawić się z Claytonem, który ukrył się w klifach. Po drodze zapisz w namiocie.

Clayton, Stealth Sneak

Na początek walczysz z samym Claytonem i jego małpimi pomocnikami. Najpierw rozpraw się z Power Wild, a w ostatniej kolejności z myśliwym. Po odebraniu mu 50% HP pokaże się jego niewidzialny pomocnik. Najpierw rozpraw się kameleonem, uważając gdy się podnosi (wtedy atakuje). Po zdjęciu pierwszego paska stanie się widzialny, po dalszym tłuczeniu, zrzuci swego jeźdźca, a sam będzie chwilowo ogłuszony. Używa wtedy nowego ataku, laserowe oczy, łatwe do uniknięcia, jeśli nie jesteś zajęty tłuczeniem go. Gdy tylko Stealth Sneak zostanie zabity, Claytone to bułka z masłem. Staraj się szybko go tłuc, bo lubi uzywać potiony na sobie.

Nagroda:
Cure

Kerchak wyrzuci Sorę i spółkę w pobliżu jaskini. W środku czeka kilka skrzynek i wspinaczka na samą górę, gdzie znajduje się dziurka od klucza. Dodatkowymi nagrodami są Red Trinity i nowy klucz od Tarzana. Pora wracać do Traverse Town.


Traverse Town

W mieście pojawiły się nowe Heartless. Swoje pierwsze kroki skieruj do alleyway (alejka za hotelem). Znajduje się tak zakratowane przejście, które możesz zniszczyć przy pomocy świeżo zdobytego Red Trinity. W środku porozmawiaj dwukrotnie z Leonem. Dostaniesz od niego Earthshine. Na razie wróć do Cida. Zleci ci dwa zadania: pierwszy to dostarczenie starej książki, a drugi sprawdzenie dzwonu na dachu Gizmo Shop. Kolejność jest dowolna. Najpierw zajmę się tym drugim zadaniem, skoro jest po drodze. Twój cel jest w Second District, na dachu dużego budynku na wprost od wejścia z First District. Po dostaniu się na dach, zniszcz drewniane drzwi (Red Trinity) i zadzwoń dzwonem trzy razy. Pojawi się dziurka od klucza, jednak na drodze stanie znajomy przeciwnik.

Opposite Armor

Na początek walczysz ze zwykłą zbroją, ale po chwili zmieni taktykę. Oprócz tego, że ma więcej HP, jest silniejsza, ale silniejsze ataki łatwo przewidzieć (wycofuje się wcześniej). Najpierw zniszcz ręce i nogi (te pierwsze mają mniej HP), po czym rozwal korpus. Bez rąk i nóg atakuje na odległość bolesnymi pociskami, które możesz odbić.

Nagroda:
Aero, Navi-G Piece

Po zamknięciu dziurki, udaj się do Third District. Są tu drzwi z rysunkiem ognia, które poczęstuj czarem Fire. Dalej dostań się po kamieniach do domku na wysepce. W środku oddaj książkę Merlinowi, a Wróżka Chrzestna zmieni otrzymany od Leona kamień w pierwszego Summona (Simba). Możesz do niej wróć ponownie, gdy tylko znajdziesz nowy kamień z zaklętym Summonem. Jeśli chcesz możesz sprawdzić książkę. Prowadzi ona do nowego świata (100 Acre Wood). Na razie nie wiele możesz wewnątrz zrobić (szczegóły na temat świata Kubusia opisałem w oddzielnym artykule). Wróć do Third District i wejdź do wcześniej opuszczonego domku, który teraz zajmują Leon i spółka. Po rozmowie z Cidem możesz opuścić świat, ale po drodze warto zaczepić Cida w First District (stoi teraz w pobliżu wejścia do Second District). Możesz od niego kupić nowe wyposażenie do Gummi Shipa. Po dokonanych zakupach pora wyruszyć do nowych światów. Wychodząc na mapę zostaniesz poinformowany, że w Olympus Coliseum jest organizowany nowy turniej. Możesz wziąć udział albo i nie (wszystko na temat Koloseum zostało opisane w innym artykule). Główną nagrodą za zwycięstwo jest nowy czar (Gravity). Wskakuj na statek i leć w kierunku nowo otwartych portali do nowego świata.


Agrabah

Po rozprawieniu się z pierwszą falą przeciwników (przeciwko Fat Bandit doskonale sprawdza się czar Gravity) idź w kierunku Main Street, po czym skręć w lewo. Załatw przyzwanych przez Jafara Heartless, po czym wskocz na podwyższenie, na którym stał wezyr. W pobliżu znajduje się zamek, którym otwierasz jedną z bram w mieście. Na razie wróć na skrzyżowanie i odnajdź dom Alladyna (na wprost i we wnęce po prawej stronie). Uwolnij dywanik, po czym przesuń szafkę przy ścianie, otwierając ukryty za nią zamek. Teraz udaj się na pustynię. Po rozmowie z uwolnionym dywanikiem, zostaniesz przeniesiony do miejsca, gdzie jest uwięziony Alladyn. Będziesz musiał pokonać dużą grupkę bandytów (dosyć silni przeciwnicy). Po wszystkim, wrócisz do miasta, kierując swe kroki do domu Alladyna. Większość przejść jest chwilowo zamkniętych, więc musisz wykorzystać dachy mniejszych budynków. W środku zapisz i udaj się w kierunku przejścia północno-wschodnim rogu Main Street (idąc od bram miasta). Masz tutaj kolejną bramę do otwarcia. Udaj się więc nowo otwartym przejściem. Spotkasz tam Jasmine i Jafar, który wyśle przeciw tobie nowego przeciwnika.

Pot Centipede

W pierwszej kolejności rozpraw się z pojedynczymi garnkami, po czym koncertuj się na samej gąsienicy (możesz zranić tylko głowę i odwłok, ale nie przypięte do niej garnki). Walka może być trudna, gdyż nie łatwo uderzyć ją bez oberwania samemu od jej czułek. Pamiętaj tylko, by rozwalić jak najwięcej garnków, gdy tylko się rozpadnie.

Nagroda:
Ray of Light

Po wygranej, zapisz grę i udaj się na pustynię. Zanim wejdziesz do Jaskini Cudów, będziesz musiał pokonać wejście.

Cave of Wonders

Wystrzeliwane pociski możesz odbić. Twoim głównym celem są oczy jaskini. Żeby się tam dostać musisz poczekać, aż tygrys wbije pysk w piach. Wtedy wskakuj i okładaj kluczem. Przywołanymi Heartless mogą się zająć Donald i Goofy (nie zapomnij od czasu do czasu ich leczyć), lub możesz im pomóc, gdy nie możesz chwilowo dosięgnąć głównego celu.

Po uspokojeniu łba tygrysa, wejdź do środka. Na początek zeskocz na dół do podziemi i zacznij poszukiwać komnaty Hidden Room. Pamiętaj, że większość przełączników (posągi z jajkami) możesz aktywować tylko w towarzystwie Alladyna. Warto dokładnie przebadać całe podziemia. W jednej z skrzynek jest pierwszy Torn Page (strona do książki Kubusia). Gdy już znajdziesz wyżej wymienioną komnatę, rozwal znajdującą się tam kolumnę, po czym wróć na górę i idź jedyną możliwą drogą. W skarbcu zapisz grę, załóż wszystkim brakujące Potiony, a następnie wejdź do następnej komnaty, gdzie czeka Jafar.

Jafar

Po pierwsze, trzymaj się jak najdalej od Dżina (ostrzega wcześniej o ataku), a skoncentruj się na Jafarze. Ma dwa czary, które mogą być największym zagrożeniem, ale łatwo je uniknąć. Jeśli jest zwrócony do środka komnaty, to trzymaj się przy ścianach. A jeśli jest zwrócony w kierunku Sory, to zamierza wystrzelić w jego kierunku ognistym strumieniem (skok, lub dodge roll w odpowiednim momencie). Poza tym, że wezyr bardzo lubi uciekać i trudno go trafić, gdy lewituje nad ziemią, to walka jest łatwa.

Nagroda:
Blizzara

Po wygranej wycofaj się do skarbca, zregeneruj zapasy potionów u współtowarzyszy, zapisz grę i spróbuj podejść do Jasmine. Pojawi się znowu Jafar.

Jafar Genie

Atakując samego Jafara nic mu nie zrobisz. Twoim głównym celem jest jego lampa, którą trzyma Iago. Okładając go kluczem uważaj na rzucane przez Jafara kamienie. Walka jeszcze prostsza od wcześniejszej.

Nagroda:
Fire, Ansem Report 1

Pozostaje tylko zamknąć dziurkę i uciec z jaskini (unikaj spadających głazów i innych przeszkód). Za zaliczenie świata dostajesz: summon Genie, klucz Three Wishes i Green Trinity. To ostatnie możesz użyć w Traverse Town, by ze sklepu z akcesoriami dostać się do Synthesis Shop. Nie jest ważne, w którym kierunku teraz polecisz. Po drodze połknie cię wielki wieloryb.


Monstro

Podpłyń do łódki. Na razie dużo zrobić nie możesz, tylko kierować się w głąb wnętrzności wieloryba, poszukując Pinokia. Zgubić się nie można, jeśli patrzy się na numerację kolejnych komnat. Najpierw zajmij się odnalezieniem Pinokia, a skrzynki zostaw na później. Idąc z jamy gębowej (Mouth) skręć w lewo, po czym idź przed siebie jedyną możliwą ścieżką, nie zeskakując na niższy poziom, aż dojdziesz do Chamber 6. Tutaj wejdź w przejście na szczycie schodów i na wprost do Chamber 4. Dalej czeka na ciebie boss.

Parasite Cage

Atakuj i uciekaj, gdy przeciwnik ma zaatakować. Nie powinno być trudno, szczególnie gdy pomaga ci Riku.

Nagroda:
Cheer dla Goofy

Automatycznie wrócisz na początek świata. W skrzynce obok Gepetto znajduje się High Jump. Tą umiejętność warto wykorzystać od razu (wcześniej załóż ją w menu). Przy jej pomocy możesz odnaleźć wiele skrzynek, które wcześniej były niedostępne z normalnego skoku. W aktualnej lokacji możesz znaleźć Watergleem (summon Dumbo) na jednej z drewnianych stert, a w Chamber 6 drugą Torn Page. Gdy jesteś gotów, wejdź w przejście nad wejściem do serii komnat. Na szczycie przełyku czeka cię ponowna potyczka z pasożytem.

Parasite Cage

Poza większym HP i kilkoma nowymi atakami, strategia się nie zmieniła. Atakuj, unikając kolejnych ciosów przeciwnika. Przy odrobinie szczęścia możesz sparować ataki, a nawet chwilowo go ogłuszyć, odsłaniając brzuch.

Nagroda:
Stop

Automatycznie opuścisz wnętrzności wieloryba. Pinokio i Gepetto możesz ponownie spotkać w Traverse Town. Odwiedzając ich dostaniesz nowe modele Gummi Ship. Przy okazji w Olympus Coliseum jest otwarty nowy turniej (Pegasus Cup). Główną nagrodą jest tym razem umiejętność Strike Raid. Będąc na orbicie Agrabah, poleć dolną ścieżką do:


Atlantica

Płyń za Flounder, żeby szybko się przyzwyczaić do nowego sterowania. Po pierwszej lekcji przyjdzie pora rozprawić się kilkoma natrętami. Walka, tak samo jak sterowanie, nie powinna być trudna do opanowania. Musisz pamiętać iż ze względu na zmiany nie możesz przyzywać summonów oraz używać niektórych umiejętności (takie jak Sonic Blade, czy Vortex). Po walce uwolnij Sebastiana i Floundera z muszli (uderzając ją), po czym płyn w kierunku pałacu. Właściwa droga jest oznaczona trójzębami, więc nie powinieneś się zgubić. Pamiętaj, by przepływając przez Calm Depths trzymaj się ściany, by nie porwał cię silny wir morski. Po wizycie u Tritona, udaj się do groty Ariel (na lewo od pałacu za skałą, w środku możesz znaleźć trzecią Torn Page), po czym wróć do Undersea Valley. Po okolicy powinien pływać delfin. Jeśli w pobliżu nie ma żadnych Heartless, będziesz mógł załapać się na nim na przejażdżkę do nowej lokacji zatopionego statku. Wpłyń do środka wraku i ze skrzynki weź Crystal Trident. Na zewnątrz pojawi się rekin. Silny, ale nie groźny przeciwnik (o ile uważasz na HP). Warto przed powrotem do groty Ariel odblokować przydatny skrót. Płyń dookoła statku, aż nie odnajdziesz przejścia z powrotem do Undersea Gorge. Przejście to odblokuje skrzynię z Orichalcum w środku (rzadki materiał do Syntezy). Po kolejnej scence w grocie Ariel, popłyń do pałacu Tritona, a następnie wróć do Sunken Ship (możesz wykorzystać niedawno otwarty skrót). Na miejscu poszukaj skały z żółtym rysunkiem. Obok powinien być przycisk, ukryty za dziobem statku (Sebastian go naciśnie). Na rozwidleniu prawa odnoga prowadzi do muszli z Save Pointem, a lewa do kryjówki Ursuli. Zanim wpłyniesz do środka polecam zaopatrzyć się w kilka Etherów.

Ursula

Trzymaj się z dala od wiedźmy, jest chwilowo nietykalna. Nie zwracaj też uwagi na jej węgorze, potrafi je wskrzesić. Taktyka polega na rzucaniu określonych czarów na jej wywar w zależności od koloru. Gdy jest czerwony, rzucaj Fire, niebieski Blizzard, a żółty Thunder. Po kilku czarach wybuchnie, ogłuszając Ursulę. Obkładaj ją kluczem, dopóki się nie ocknie. Wtedy ponownie ją unikaj, czekając aż znowu coś wrzuci do kotła. Powtarzaj sekwencję, a walka nie będzie trwać zbyt długo.

Po wygranej załóż nowo zdobyte Mermaid Kick, po czym wracaj do Calm Depths (po drodze zapisz). Wykorzystaj niedawno zdobytą umiejętność, płynąc pod prąd do normalnie niedostępnej lokacji. Na miejscu czeka cię ponowna potyczka z wiedźmą.

Ursula

Teraz to jest wielka jak... bardzo wielka. Może być trochę trudno. Wiedźma non stop ciska piorunami, które nie sposób uniknąć, gdy obkładasz ją kluczem. Gdy coś mówi, to zamierza atakować bąbelkami (wtedy odpłyń), a gdy wciąga powietrze, to albo zamierza ugryźć Sorę (uciekaj przy pomocy Mermaid Kick), lub zionąc piorunem (to ostatnie unikniesz łatwo płynąc w górę). Warto mieć założone akcesoria zmniejszające obrażenia od piorunów (Thunder/ra Ring), gdyż posiada jeden atak piorunowy, którego nie da się uniknąć.

Nagroda:
Thundara, Ansem Report 3

Po rozmowie z Tritonem, zamknij dziurkę od klucza w grocie Ariel. Pora opuścić ten świat. Twoim kolejnym celem lotu jest teraz górna kropka.


Halloween Town

Początkowo Heartless nie będą atakowały, więc skieruj swe kroki do laboratorium. W środku przyłączy się Jack (przy okazji kolejna Torn Page jest w szafce z książkami). Po całej gadaninie wyjdź. Teraz Heartless są agresywne. Kieruj się na cmentarz (przejście obok ratusza), a na miejscu rozpraw się z kolejną grupką przeciwników. Otrzymasz od Sally Forget-Me-Not, z którym wróć do Doktorka. Zleci ci znalezienie jeszcze jednego przedmiotu. Ponownie wróć na cmentarz, gdzie sprawdź odsłoniętą trumnę. W nowej lokacji porozmawiaj z Majorem, po czym sprawdzaj nagrobki w kolejności pojawiania się duchów. Znajdująca się obok dynia wybuchnie odsłaniając skrzynkę z Jack-in-the-Box. Ponownie wróć do laboratorium. Niestety, rozrabiaki ukradną serce. Goń ich do miejsca, gdzie znalazłeś Jack-in-the-Box, a na miejscu sprawdź kapliczkę obok wielkiej dyni (nie tą którą przyszedłeś). Trafisz do lokacji Moolight Hill. Dostaniesz się dalej, sprawdzając groby w pobliżu wzgórza. Dostanie się do zamku Oogiego nie powinno być dalej trudne. Na miejscu otwórz drzwi i zapal znajdującą się pod platformą latarnię (Fire). Przy okazji, jeśli chcesz zaliczyć wszystkie Trinity, to obowiązkowo zalicz tą znajdującą nieopodal latarni. Po zaliczeniu świata znaczek stanie się niedostępny. Wskakuj na platformę i idź jedyną możliwą ścieżką do pokoju Locka, Shocka i Barrel. Jeśli przypadkiem spadłeś (co jest możliwe w wirze walki na wysokości), możesz szybko wrócić na górę, zaczepiając kręcącą się po okolicy wannę (musisz wpierw załatwić wszystkich przeciwników). Po rozprawieniu się z dzieciakami (nie są trudni) uderz w dźwignię. Otworzy ona przejście do komnaty Oogie Boogie. Zeskocz na dół i wróć z pomocą wanienki. Następnie zeskocz po lewej stronie mostu (idąc od cmentarza). Jeśli dobrze skoczyłeś, w pobliżu powinny być zielone drzwi. W środku czeka boss. Zanim wejdziesz radziłbym ogołocić całą lokacje z wszelkich skrzynek, jakie możesz znaleźć. Jak wejdziesz do środka, staną się niedostępne.

Oogie Boogie

Walka nie jest trudna. Trzymaj tylko Oogiego na celowniku, unikając wszelkich wrzucanych kostek (te nie płonące możesz odbić) oraz uważając na ostrza. Gdy zaczną świecić przyciski na środku ruletki, stań na jednym, by uwięzić Oogiego, a następnie okładaj go kluczem ile możesz. Sam worek nie stanowi wielkiego zagrożenia. Powtarzaj aż do skutku.

Nagroda:
Holy Circlet, Ansem Report 7

Niestety, Oogie Boogie tak łatwo się nie poddaje.

Oogie Boogie

Rozmiar XXL jest chyba w modzie. Twoim celem jest 7 czarnych bąbli, które są na całym ciele Worka. Ich zlokalizowanie nie jest trudne. Dostaniesz się do nich wspinając się po rampach. Jedynym poważnym zagrożeniem może być latarnia, którą Oogie wymachuje. Przyzywane Heartless ignoruj.

Nagroda:
Gravira

Jako prezent pożegnalny, od Jack'a dostaniesz klucz Pumpkin Head. Lecimy dalej.


Neverland

Tradycyjnie większość drzwi jest zamknięta, więc znalezienie odpowiedniej drogi nie jest problemem. Po wyjściu z celi wejdź po drabince i drzwiami po prawej. Następnie dołem przez chłodnię. Po kilku scenkach wyjdź przez dziurę w okratowaniu, a następnie do jedynej otwartej kabiny. Wewnątrz zapisz i wejdź na górę po drabinie.

Shadow Sora

Bez odpowiedniego przygotowania może być trudno. Podobnie jak zwykłe cienie, po otrzymaniu kilku ciosów wskoczy do podłogi i wyłoni się za tobą. Po stracie półtorej paska zacznie szybciej znikać, pojawiając się z dwoma kolegami. Łatwo odróżnić prawdziwego, jeśli masz założony Scan. Prawdziwy ma zdecydowanie więcej HP, zaś fałszywki odpadają po jednym ciosie.

Nagroda:
Raven Claw

Odnajdź w podłodze zapadnię, która doprowadzi cię do kabiny z przetrzymywaną Wendy (tu na razie odłączy się Piotruś). Wróć ponownie do kabiny kapitana, po czym wyjdź na zewnątrz. Po kolejnej serii scenek wróci Piotruś Pan. Dodatkowo otrzymasz czar Cura i zdolność latania (latasz podobnie jak pływasz w Atlantica). Po rozprawieniu się ze sporą grupą piratów przyszła pora i na Haka.

Captain Hook

Nie marnuj czasu na przyzywane przez Haka statki. Może to robić w nieskończoność. Atakując Haka uważaj na jego prezenty, a po każdej serii ciosów odlatuj, by nie oberwać od jego kontry. Atakując czarami uważaj, gdy trafiasz go Firą. Zaczyna latać wtedy jak oparzony (no w końcu jest oparzony), boleśnie uderzając w Sorę i towarzyszy. Poza tym, hak nie powinien sprawić większego problemu. Wyrzucanie go do wody nic nie pomoże, ale warto wykorzystać moment gdy jest w powietrzu dla kilku uderzeń.

Nagroda:
Ars Arcanum, Ansem Report 9

Automatycznie przeniesiesz się do Big Bena. Na miejscu uderzaj wskazówkę na jednym z zegarów (tą ustawioną na godzinie 9), aż wszystkie będą wskazywać dwunastą. Kolejny świat zaliczony, za co dostajesz klucz Fairy Harp, summon Tinker Bell (Dzwoneczek) oraz umiejętność Glide. Dzięki tej ostatniej możesz dokładniej przeszukać wszystkie światy dla odnalezienia wszystkich skrzynek. Mała uwaga na temat Big Bena. Odwiedzając wieżę zegarową o pełnej godzinie (czas gry) będziesz mógł otworzyć pojedyncze drzwi, zgarniając cokolwiek jest po drugiej stronie. Łącznie do odnalezienia jest 12 cennych i, najważniejsze, rzadkich przedmiotów. Jednak postaraj się tu przebywać jak najczęściej, zanim nie zaliczysz Hollow Bastion, gdyż potem dojście do Big Ben będzie nieco utrudnione.


Traverse Town

Wiele do roboty tu nie masz. Tylko rozmowa z Cidem, który odblokuje dojście do świata Hollow Bastion. Zanim tam polecisz radziłbym solidnie zająć się podnoszeniem poziomu doświadczenia. Wewnątrz czeka na ciebie kilku naprawdę trudnych bossów. Przy okazji możesz też zaliczyć nowy puchar w Olympus Coliseum (Hercules Cup), zgarniając tym samym kilka naprawdę przydatnych przedmiotów (klucze Metal Chocobo (po walce z Cloudem) i Olimpia, Herc Shield dla Goofiego, oraz Yellow Trinity). Tym ostatnim możesz w końcu przesunąć kamienny blok, osłaniając dziurkę od klucza sla Olympus Coliseum.


Hollow Bastion

Pora zająć się świątynią wszelkiego zła. Wejdź na górę. Po drodze czeka cię niezły obrót wydarzeń. Stracisz klucz, zamiast którego jesteś skazany na wywijanie drewnianym mieczem (podobnie jak na początku gry, krzywdy drewniakiem nikomu nie zrobisz). Na szczęście wciąż możesz używać magii, plus pomaga ci nowy sprzymierzeniec, Bestia. Po wjeździe windą przed zamek, skręć w prawo, aż dojdziesz do kolejnej windy, przełączając po drodze świecący przełącznik. Po dostaniu się na dół, wskocz do znajdującej się przy ścianie bańki. Wewnątrz podziemi rozwal, z pomocą Bestii, ścianę i wskakuj do kolejnej bańki. Znajdująca się dalej zagadka z przesuwanymi ścianami nie jest trudna. Najpierw wciśnij przełącznik na ścianie za rogiem, a następnie, drugi w pobliżu nowo otwartego przejścia. Dalej tylko wciskać kolejne przełączniki za nowo otwartymi przejściami, aż dojdziesz do kolejnej bańki (niech nikt mnie nie pyta jak dostać się do tych przycisków przy rogach). Dalsza komnata jest jeszcze prostsza. Przełącznik na ścianie uruchomi windę na górę, którą dojdziesz się do ostatniego przycisku, otwierającego główne wrota na powierzchni. Wróć z powrotem do miejsca startu i przez nowo otwarte wrota. Po drugiej stronie czeka cię boss. Na szczęście w porę odzyskasz dawną broń.

Riku

Trudno jest go pacnąć, samemu nie obrywając. Trzymaj się na odległość (lub użyj Guard), gdy atakuje i kontruj, po czym uciekaj, jeśli ciosy przez niego przechodzą. Jeśli zajmuje się Donaldem i/lub Goofy'im, wtedy daj mu po plecach. Walka nie powinna trwać długo, ale niech te półtorej paska cię nie zwiedzie, chłopak potrafi walnąć.

Nagroda:
White Trinity

Żeby otworzyć dalszą drogę, musisz znaleźć 4 części emblematu Heartless, który widnieje na drzwiach. Udaj się, więc do pobliskiej biblioteki. Wewnątrz masz do wypełnienia proste zadanie: znaleźć i odstawić książki do ich prawowitych miejsc. Nie jest to trudne zadanie, więc nie będę się specjalnie rozpisywał. Najważniejsze jest odsunięcie szafki najbliżej drzwi na piętrze. Za nimi ukryty jest przycisk, który otwiera pobliskie przejście. Trafisz na piętro nad komnatą z zamkniętymi drzwiami. Tutaj znajdziesz części emblematu. Najpierw wykorzystaj Thunder na kamień na lewo od wyjścia z biblioteki, by aktywować platformy, którymi będziesz mógł wrócić na górę w razie upadku. Zaś Emblematy odnajdziesz:

  • Zapalając wszystkie świeczki (Fire)
  • Zrzucając posąg obok Red Trinity
  • Rozwalając garnki obok jednej statuy
  • Przesuwając ostatni nietknięty posąg

Nie powinieneś mieć problemów z dostaniem się do kawałków. Droga na górę jest prosta jak drut, więc się nie zgubisz. Na najwyższym piętrze (High Tower) przełącz świecidełko na lewo od windy. To samo zrób po drugiej stronie, otwierając przejście do komnat wiedźmy. Zanim tam pójdziesz, przygotuj się na kilka bardzo trudnych pojedynków. Na pierwszy ogień idzie sam wiedźma.

Maleficent

Najpierw rozwal jej lewitujący podest, po czym celuj w samą wiedźmę. Szybko eliminuj przyzywane Heartless oraz uważaj na jej czary. Walka nie powinna trwać długo.

Nagroda:
Ansem Report 6, Fireglow

Zapisz grę, załóż brakujące potiony i przejdź przez portal.

Dragon Maleficent

Teraz to już łatwo nie jest. Smoczysko wali mocno, a niektóre ataki po prostu trudno uniknąć, gdy jest się pochłonięty klepaniem jej mordy. Szczególnie groźne jest jej ognisty oddech. Ogień pozostaje przez pewien czas na ziemi. Donald i Goofy będą bardzo szybko padać, więc gdy masz mało HP, nie licz na nich, tylko sam się ulecz. Dobrym pomysłem jest rzucanie na siebie Aerora, a dla bezpieczeństwa przyzwij Tinker Bell. Walka może i trudna, ale uwierz mi. Najgorsze dopiero przed tobą.

Nagroda:
Cheer dla Donalda.

Opuść pobojowisko, a następnie zapisz grę. Obowiązkowo napakuj Sorę Elixirami (resztę możesz sobie darować) oraz upewnij się, że masz założone umiejętności Dodge Roll, Guard, Counterattack, oraz inne wpływające na statystyki. Jeśli posiadasz, załóż Second Chance. Gdy jesteś gotów, przejdź przez nowo otwarte przejście. Po drugiej stronie czeka na ciebie stary przyjaciel.

Riku

Jeśli myślisz, że Maleficent to szczyt, to przy Riku zmienisz zdanie. Jest szybszy, silniejszy i agresywniejszy. Dodatkowo walczysz z nim sam, więc miej cały czas na oku własne HP. Staraj się utrzymać efekt Aurora jak długo możesz. Walcząc staraj się używać Dodge Roll ile możesz, po czym atakuj, gdy robi długą pauzę między atakami. Możesz też próbować użyć Guard, by odbić jego ataki, po czym kontruj długim kombosem. Po stracie pierwszego paska zmienia sposób ataku, utrudniając użycie Guard. Gdy pozostanie mu ostatni pasek, zacznie używać Dark Aura (swoista wersja Sonic Blade). Gdy tylko zaczyna unosić się w powietrzu, ulecz się i trzymaj się w powietrzu przy pomocy Glide, a przy końcowej eksplozji bądź jak najbliżej krawędzi. Być może zajmie ci to kilka prób, ale Riku jest jak najbardziej możliwy do pokonania (gorszy od niego jest tylko Sephiroth).

Nagroda:
Ragnarok

Po bardzo zaskakującej sekwencji udaj się do miejsca, gdzie pierwszy raz walczyłeś z Riku (Entrance Hall). Automatycznie wrócisz do Traverse Town.


Traverse Town

Teraz to się namieszało. Siła Heartlessów w każdym ze światów została odpowiednio zwiększona. Dodatkowo gatunki napotkane w Hollow Bastion teraz napotkasz w innych światach. Choć trudniej jest je teraz utłuc, to dają za to więcej EXP. Wracając do gry. Udaj się do Cida, a następnie do Secret Waterway (gdzie trenował Leon). Sprawdź wymalowane na ścianie słońce (naprzeciw Kairi), dla Navigation Gummi, zaś od samej Kairi dostaniesz klucz Oath Keeper. Wróć do Cida, który zainstaluje znaleziony klocek. Pora wrócić do Hollow Bastion.


Hollow Bastion

Kieruj się prosto do biblioteki. Na miejscu dostaniesz nowy klucz (Divine Rose) od Belle. Wróć teraz do miejsca, gdzie drugi raz walczyłeś z Riku, a następnie przejdź przez teraz otwarte przejście.

Behemoth

Po tym co przeszedłeś z Maleficent i Riku, Behemoth to taki "mały cielak". Wskocz na jego grzbiet (najłatwiej to zrobisz od tyłu) i klep jego róg ile się da. Długo czasu byczysko ci nie weźmie.

Nagroda:
Omega Arts, Firaga od księżniczek.

Przed opuszczeniem zamczyska, zagadaj kilkakrotnie z Aerith w bibliotece, aż dostaniesz czar Curaga. Na mapie pojawiła się ostatnia lokacja, ale wcześniej warto zająć się kilkoma innymi sprawami, jak dodatkowi bossowie i nowo otwarty Hades Cup w Olympus Coliseum. Warto cały puchar zaliczyć, bo dostaniesz sporo nowych czarów i potężne wyposażenie. Gdy jesteś gotów, leć na Koniec ?wiata.


End of the World

Pierwsza lokacja tylko z pozoru wygląda na pustą. Pełna jest niewidzialnych ścian, które zobaczysz dopiero podczas walki. By dostać się na drugi koniec, biegnij w kierunku najbliższej wysepki ze skrzynkami (w niektórych ukrywają się Heartless). Po dostaniu się do sześciu skał po drugiej stronie, trafisz do kolejnej lokacji (wcześniej musisz pokonać Behemotha). Tutaj zeskocz na dół i leć w kierunku wiru na drugim końcu lokacji. Zielone pajęczyny na ścianach to drabiny. W następnym pomieszczeniu przeskakuj z portalu do portalu, aż odnajdziesz przejście płonące czerwonym ogniem. Wewnątrz rozpraw się z przeciwnikami, przeczytaj książkę i wyjdź. W miejscu ognia pojawi się dziura. Przed wskoczeniem zapisz grę i załóż brakujące potiony.

Czernabog

Najbezpieczniej jest atakować go w tył głowy. Unikniesz wtedy większość ataków, z wyjątkiem jednego, gdy otacza siebie płomieniami. Atak ten jest bardzo bolesny i trudno go uniknąć (trzymać się jak najdalej) ze względu na jego duży zasięg. Miej cały czas pełne HP i utrzymuj Aerora (Aeroga, jeśli odnalazłeś wszystkie szczeniaki) na sobie.

Nagroda:
Superglide

Nowo otrzymany Superglide na niewiele się raczej przyda (wszędzie mogłeś się dostać zwykłym Glidem). Wleć w pozostawioną przez demona dziurę i przez kolejne korytarze. Pod koniec czeka na ciebie kolejny Behemoth, po którym zaczną wyskakiwać kolejne grupy Heartless. Po 6 falach otworzy się przejście do ostatniego Save Pointa. Jeśli jesteś gotów, zapisz grę, przygotuj nowe potiony (najlepiej wrzucaj od razu każdemu Megalixiry) i otwórz drzwi. Pora rozprawić się z ostatnim bossem.

Po drugiej stronie podejdź do jaskini za "wodospadem", a następnie podejdź do Riku.

Ansem

Koleś głównie koncentruje się na uciekaniu i atakowaniu na odległość. Często też osłania go jego Heartless, stając się chwilowo nietykalny. Nie atakuj wtedy, tylko przeczekaj, aż zdejmie obronę. W późniejszej fazie zacznie wysyłać Heartless, by chwycił Sorę (mówi wtedy "Submit"). Jeśli cię złapie, uważaj, gdy nad głową pojawi się chmurka z wykrzyknikiem. Zostaniesz wtedy powstrzymany przed atakiem, co Ansem potrafi wykorzystać. Wystarczy często atakować, a walka nie będzie trwać długo.

Wykorzystaj chwilę przerwy (ostatnia taka chwila), by założyć brakujące potiony, po czym wskocz za Ansemem.

Darkside

A jego to chyba tylko dla żartów wrzucili. Strategię na niego znasz, a jak nie znasz, patrz na początek.

Ansem

Różnica pomiędzy wcześniejszą walką jest taka, że walczysz w pojedynkę, a czarnoksiężnik posiada kilka nowych chwytów. Raczej nic, czego nie uniknąłbyś przy pomocy Dodge Roll. Gdy zaświeci wokół niego biała aura, bądź cały czas w ruchu, unikając wyskakującego z ziemi oponenta. Po za tym, rzucaj Aeroga kiedy możesz, a pójdzie jak z płatka.

Ansem

W ostatniej walce możesz swobodnie latać. Za rączkę nie powinienem prowadzić, gdyż cel zawsze pokazuje kamera. Najpierw zacznij okładać Ansema, unikając jego ataków, laserów i utrzymując na sobie Aeroga. Gdy zdejmiesz cały pasek, Sora automatycznie wleci do portalu. Wewnątrz rozpraw się ze wszystkimi Shadow (wypatruj świecących oczu). Następnie zniszcz wszystkie wyrostki rosnące przed Ansemem i wleć do kolejnego portalu. Dołączy tu do ciebie Goofy, a wspólnie stawisz czoła Darkballom. Kolejnym celem, jest głowa na czele statku (o ile tak mogę to coś nazwać). Wystarczy walić go ile się da, utrzymując Aeroga. W ostatnim portalu zaatakują cię Invisible, ale wróci w końcu Donald. W końcu padnie osłona chroniące serce, które naturalnie zniszcz. Pozostaje tylko ostatni raz zatłuc Ansema. Pamiętaj tylko, żeby się uleczyć i rzucić na siebie Aeroga, gdy woła "Darkness, feel real power". Atak ten trudno uniknąć, a odbiera dużo HP.

Gratulację, ukończyłeś Kingdom Hearts.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 59646
  • Głosy oddane: 63
  • Średnia ocen: 8.4

Komentarze (26)

Gość ~ 15 sierpnia 2008, 20:41
dzięki za tą instrukcję!!! kocham Kingdom Hearts :D ^^

fan K H
Gość ~ 02 lutego 2009, 18:51
ten opis jest centralnie do kitu. ps czy ktoś wie co trzeba zrobić z tym delfinem? bo zabiłem wszystkich i nie chciał mnie przeprowadzić na jakieś nowe pole więc wszedłem do pokoju czy jak to nazwać tej syrenki i wyszedłem ale teraz go w ogóle nie ma

~~Gość~~
Gość ~ 01 marca 2009, 15:14
Delfin cały czas pływa dookoła. Trzeba po prostu w jednym miejscu na niego poczekać. Kiedy będzie blsiko, a w pobliżu nie będzie żadnych wrogów, to pojawi się komenda "grab on" (o ile dobrze pamietam). Delfin zabierze Cię do Sunken Ship.

Kuro Akane
Gość ~ 26 kwietnia 2009, 17:03
Szkoda, że brak Ci szacunku dla człowieka, który sie tak napracował i niapisła to dla takich głąbów jak Ty. Świetna roboa gratulacje

Luki
Gość ~ 24 maja 2009, 13:03
Wspaniała robota :) Solucja bardzo pomocna i zwięźle napisana. Gratuluje. Pozdr.

Kamku
Gość ~ 24 maja 2009, 13:08
Wspaniała robota :) Solucja bardzo pomocna i zwięźle napisana. Gratuluje. Pozdr.

Kamku
Gość ~ 17 czerwca 2009, 22:20
Skoro walka z Riku a raczej Ansemem w ciele Riku jest jedna z trudniejszych walk w grze to ja jestem chyba bardzo doswiadczonym graczem ;> ... Padl za pierwszym razem i nawet nie tknolem elixiru ... Ale tak to solucja bardzo dobra ;)

Dragoon
Gość ~ 26 czerwca 2009, 19:19
Dobra solucja jednak mój brat się pogubił

ke?
Gość ~ 22 października 2009, 10:53
Ztego co pamiętam to pływają 2 delfiny jeden koło groty Ariel a drógi bodajże w miejscu do którego popłyneliśmy po pojawieniu się w Atlamyce, niedaleko tego prądu morskiego, który nas porywa. I to właśnie tam mamy popłynąć.

Suchyrulez
Gość ~ 15 stycznia 2010, 14:15
Siema mam ptoblem z przejsciem momentu w którym jesteśmy w lesie . a dokładniej lian po tym jak zbierzemy 6 zdjęc. przeskakuje aż do save pointa i moge zejsc na dól po zatoslach na drzewie i dalej nigdzie. pomocy

RaZoR
Gość ~ 22 lutego 2010, 14:34
nie dam rady przejść ostatniej walki z Ansemem

Gość
Gość ~ 28 lutego 2010, 14:12
przeszłem całe :]

ktoś
Gość ~ 06 marca 2010, 13:04
Dzieki:D twoje wskazówki bardzo mi pomogły zwłaszcza przy Riku.Dobra robota.

kim
KingdomKrzyś ~ 26 kwietnia 2010, 12:54
Jeżeli się ma ok. 87lv, pokonało się Sephirotha i innych dodatkowych bossów i zdobyło się Ultimę Weapon, to  Ansem nie stanowi żadnego problemu. Ostatni boss jest strasznie słaby (nawet na poziomie Expert).
Gość ~ 20 czerwca 2010, 19:00
Cze ludziska. Mam pytanko, jak otworzyć skrzynkę w kawiarni w Traverse Town??

Kamiiro
KingdomKrzyś ~ 08 lipca 2010, 18:04
Trzeba zgasić wszystkie świeczki.
kALWa888 ~ 04 września 2010, 22:38
I w końcu udało mi się zdobyć wypatrywaną od dawna grę :D. Jest przepiękna i jestem zachwycony normalnie. Grę skonczyłem tylko na normal na razie na jakimś 55lv. Teraz biorę się za grę jeszcze raz tym razem na Expert i ze wszystkimi sekretami. Opis jest bardzo dobry i pomógł mi w kilku momentach. Dobra robota The_Raver ;)
kALWa888 ~ 04 września 2010, 22:39
Sorki że zjadłem 'e' w twoim nicku :)
Gość ~ 09 września 2010, 15:19
Dobry opis duzo pomagaaaa:D

ulTiiiiiii
Gość ~ 25 lutego 2011, 21:38
Ukończyłem szkoda że niema późniejszej opcji dokończenia wątków typu 100 Acre Wood :) Pozdrawiam wszystkich fanów KH :)

Kajoru
Gość ~ 29 maja 2011, 19:40
LOL rozwaliłem claytona a żadnego nowego klucza od tarzana nie dostałem.

Zemo
FaliusAren ~ 11 listopada 2011, 18:11
TEN DURNY DELFIN NIE CHCE MNIE ZABRAĆ DO SUNKEN SHIP! LATA TYLKO W KUŁKO. Pozbyłem się już każdego. Heartless. jaki. się. pojawił, ale nadal NIE ZABIERA MNIE DO STATKU. Pomocy? Na forum mi nie odpowiadają.
FaliusAren ~ 30 listopada 2011, 21:34
Dobra, aby wam pomóc, powiem coś. Aby delfin was zabrał, musicie najpierw mymordować Heartless w Undersea Gorge, potem Cave, TO COŚ Z WIREM DO GÓRY i wreszcie Undersea Valley (Kolejność obowiązkowa). Dzięki temu delfin popłynie do Undersea Valley, skąd waz zabierze do Sunken Ship.
Gość ~ 01 listopada 2012, 22:19
Chyba nikt nie miał z tym problemu, ale jeśli....To "wysepki" w End of the world przypominają strzałki. Wystarczy iść w stronę w którą skierowany jest węższy koniec~~

Mia
Gość ~ 17 lipca 2013, 18:52
jak uzyc tego green trinty

aad
Gość ~ 30 kwietnia 2017, 10:46
Hej, utkwilam w 2 wizycie w Traverse Town. Nie dostalam misji od Cida.. obeszlam wszystkie lokacje we wszystkich swiatach jeszcze raz, wrocilam do niego a on ciagle ma komunikat "wroc do mnie gdy znajdziesz kolejny". Jak zyc, chcÄ

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.