Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Nie trudno chyba domyślić się do czego służą umiejętności. Część z nich aktywuje się z momentem ich założenia, jednak inne wymagają innych czynności, np. naciśnięcia kwadratu. Bohaterowie uczą się nowych umiejętności w dwojaki sposób. Pierwszy, najczęstszy, podnosząc swój poziom doświadczenia, a drugi, w odpowiednim momencie gry, przez pokonanie jakiegoś bossa, czy wykonanie jakiegoś zadania. W przypadku Sory kolejność zdobywania kolejnych umiejętności zależy od broni, którą wybraliśmy na początku gry.
Sora
Dodge Roll
AP: 1
Nauka:
Traverse Town. Dostajesz po pokonaniu Guard Armor.
Po naciśnięciu kwadratu, Sora rzuca się w kierunku biegu. Przydatne przy unikaniu ataków wroga.
Guard
AP: 2
Nauka:
Miecz – lv 36
Tarcza – lv 9
Różdżka – lv 24
Naciśnięcie kwadratu, będąc w bezruchu, blokuje większość ataków.
Counterattack
AP: 2
Nauka:
Miecz – lv 24
Tarcza – lv 21
Różdżka – lv 18
Kontra po sparowaniu ataku przeciwnika. Celna kontra regeneruje MP.
Combo Plus
AP: 1
Nauka:
Miecz – lv 9, 72, 84, 96
Tarcza – lv 42, 75, 84, 96
Różdżka – lv 66, 78, 84, 96
Przedłuża combo naziemne o jeden cios.
Air Combo Plus
AP: 1
Nauka:
Miecz – lv 27, 75
Tarcza – lv 57, 78
Różdżka – lv 60, 75
Przedłuża combo w powietrzu o jeden cios.
Vortex
AP: 1
Nauka:
Miecz – lv 12
Tarcza – lv 45
Różdżka – lv 57
Skraca dystans do przeciwników silnym atakiem obrotowym.
Critical Plus
AP: 3
Nauka:
Miecz – lv 48, 78, 90
Tarcza – lv 51, 75, 90
Różdżka – lv 21, 69, 90
Zwiększa częstotliwość ciosów krytycznych.
Aerial Sweep
AP: 2
Nauka:
Miecz – lv 30
Tarcza – lv 60
Różdżka – lv 27
Wyskok w przeciwników latających z silnym uderzeniem.
Blitz
AP: 3
Nauka:
Miecz – lv 15
Tarcza – lv 33
Różdżka – lv 63
Uderza przeciwników silniejszym atakiem końcowym.
Scan
AP: 1
Nauka:
Miecz – lv 15
Tarcza – lv 12
Różdżka – lv 9
Pokazuje pasek HP namierzonego przeciwnika.
Treasure Magnet
AP: 2
Nauka:
Miecz – lv 33, 60
Tarcza – lv 27, 39
Różdżka – lv 12, 30
Przyciąga oddalone kulki HP/MP, munny i przedmioty. Dwie umiejętności zwiększają zasięg.
MP Haste
AP: 3
Nauka:
Miecz – lv 45
Tarcza – lv 63
Różdżka – lv 15
Zwiększa prędkość regeneracji MP podczas walki.
MP Rage
AP: 2
Nauka:
Miecz – lv 57, 66
Tarcza – lv 36, 66
Różdżka – lv 33, 51
Regeneruje MP otrzymawszy obrażenia. Silniejsze ciosy odnawiają więcej MP.
Berserk
AP: 1
Nauka:
Miecz – lv 21
Tarcza – lv 48
Różdżka – lv 36
Zwiększa siłę ataku, gdy HP jest w stanie krytycznym.
Second Chance
AP: 2
Nauka:
Miecz – lv 51
Tarcza – lv 18
Różdżka – lv 48
Pozostawia 1 HP, nawet gdy atak okazałby się zabójczy.
Jackpot
AP: 2
Nauka:
Miecz – lv 63
Tarcza – lv 24
Różdżka – lv 54
Zwiększa ilość gubionych kulek HP/MP i munny. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.
Lucky Strike
AP: 3
Nauka:
Miecz – lv 69
Tarcza – lv 15
Różdżka – lv 39
Zwiększa szansę na zgubienie przez przeciwnika rzadkich przedmiotów. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.
Cheer
AP: 1
Nauka:
100 Acre Wood. Dostaniesz od Sowy przy domku Kubusia, jeśli zaliczyłeś każdą z mini gier z dobrym wynikiem
Zwiększa pasek MP dla summo nów, dają więcej czasu na atak. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.
Sonic Blade
AP: 3
MP: 2
Nauka:
Olympus Coliseum. Dostajesz od Clouda po pokonaniu Cerberus.
Atakuje przeciwników, szarżując po całym polu walki. Naciśnięcie X w odpowiednim momencie daje dodatkowy atak.
Ars Arcanum
AP: 4
MP: 3
Nauka:
Neverland. Za pokonanie Kapitana Haka.
Uderza pobliskiego przeciwnika bolesną serią ciosów. Naciśnięcie X w odpowiednim momencie daje dodatkowy atak.
Strike Raid
AP: 3
MP: 2
Nauka:
Olimpus Coliseum. Główna nagroda za zaliczenie Pegasus Cup.
Rzut Keybladem w oddalonego przeciwnika. Naciśnięcie X w odpowiednim momencie wykonuje dodatkowy rzut.
Ragnarok
AP: 4
MP: 3
Nauka:
Hollow Bastion. Za pokonanie Riku drugi raz.
Uderza latającego przeciwnika bolesną serią ciosów. Naciśnięcia X w odpowiednim odpala lasery.
Trinity Limit
AP: 5
MP: min. 3
Nauka:
Olympus Coliseum. Głowna nagroda za zaliczenie Hades Cup.
Wykorzystuje MP wszystkich towarzyszy na zabójczy atak.
Donald
Treasure Magnet
AP: 2
Nauka:
lv 30, 45
Przyciąga oddalone kulki HP/MP, munny i przedmioty. Dwie umiejętności zwiększają zasięg.
MP Haste
AP: 3
Nauka:
lv 15
Zwiększa prędkość regeneracji MP podczas walki.
MP Rage
AP: 2
Nauka:
lv 20, 40
Regeneruje MP otrzymawszy obrażenia. Silniejsze ciosy odnawiają więcej MP.
Berserk
AP: 1
Nauka:
lv 10
Zwiększa siłę ataku, gdy HP jest w stanie krytycznym.
Second Chance
AP: 2
Nauka:
lv 25
Pozostawia 1 HP, nawet gdy atak okazałby się zabójczy.
Jackpot
AP: 2
Nauka:
lv 50
Zwiększa ilość gubionych kulek HP/MP i munny. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.
Lucky Strike
AP: 3
Nauka:
lv 55
Zwiększa szansę na zgubienie przez przeciwnika rzadkich przedmiotów. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.
Cheer
AP: 1
Nauka:
Hollow Bastion. Za pokonanie Maleficent
Zwiększa pasek MP dla summo nów, dają więcej czasu na atak. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.
Second Wind
AP: 3
Nauka:
lv 35
Regeneruje się z KO szybciej z pełnym HP.
Goofy
Rocket
AP: 1
MP: 1
Nauka:
lv 10
Wyskakuje w latających przeciwników, uderzając tarczą.
Charge
AP: 2
MP: 1
Nauka:
lv 15
Szarżuje w przeciwników, odbijając ich tarczą.
Tornado
AP: 2
MP: 1
Nauka:
lv 21
Kręci się w przeciwnków, atakując tarczą.
MP Gift
AP: 3
MP: 1
Nauka:
lv 30
Oddaje jedno MP, regenerują 3 MP towarzysza.
Treasure Magnet
AP: 2
Nauka:
lv 18, 42
Przyciąga oddalone kulki HP/MP, munny i przedmioty. Dwie umiejętności zwiększają zasięg.
MP Haste
AP: 3
Nauka:
lv 51
Zwiększa prędkość regeneracji MP podczas walki.
MP Rage
AP: 2
Nauka:
lv 39, 45
Regeneruje MP otrzymawszy obrażenia. Silniejsze ciosy odnawiają więcej MP.
Berserk
AP: 1
Nauka:
54
Zwiększa siłę ataku, gdy HP jest w stanie krytycznym.
Second Chance
AP: 2
Nauka:
lv 36
Pozostawia 1 HP, nawet gdy atak okazałby się zabójczy.
Jackpot
AP: 2
Nauka:
lv 12
Zwiększa ilość gubionych kulek HP/MP i munny. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.
Lucky Strike
AP: 3
Nauka:
lv 27
Zwiększa szansę na zgubienie przez przeciwnika rzadkich przedmiotów. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.
Cheer
AP: 1
Nauka:
Monstro. Za pokonanie Parasite Cage po raz pierwszy.
Zwiększa pasek MP dla summo nów, dają więcej czasu na atak. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.
Second Wind
AP: 3
Nauka:
lv 33
Regeneruje się z KO szybciej z pełnym HP.
Komentarze (1)
Julew
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.