Umiejętności

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Nie trudno chyba domyślić się do czego służą umiejętności. Część z nich aktywuje się z momentem ich założenia, jednak inne wymagają innych czynności, np. naciśnięcia kwadratu. Bohaterowie uczą się nowych umiejętności w dwojaki sposób. Pierwszy, najczęstszy, podnosząc swój poziom doświadczenia, a drugi, w odpowiednim momencie gry, przez pokonanie jakiegoś bossa, czy wykonanie jakiegoś zadania. W przypadku Sory kolejność zdobywania kolejnych umiejętności zależy od broni, którą wybraliśmy na początku gry.


Sora


Dodge Roll
AP: 1
Nauka:
Traverse Town. Dostajesz po pokonaniu Guard Armor.

Po naciśnięciu kwadratu, Sora rzuca się w kierunku biegu. Przydatne przy unikaniu ataków wroga.

Guard

AP: 2
Nauka:
Miecz – lv 36
Tarcza – lv 9
Różdżka – lv 24

Naciśnięcie kwadratu, będąc w bezruchu, blokuje większość ataków.

Counterattack
AP: 2
Nauka:
Miecz – lv 24
Tarcza – lv 21
Różdżka – lv 18

Kontra po sparowaniu ataku przeciwnika. Celna kontra regeneruje MP.

Combo Plus
AP: 1
Nauka:
Miecz – lv 9, 72, 84, 96
Tarcza – lv 42, 75, 84, 96
Różdżka – lv 66, 78, 84, 96

Przedłuża combo naziemne o jeden cios.

Air Combo Plus
AP: 1
Nauka:
Miecz – lv 27, 75
Tarcza – lv 57, 78
Różdżka – lv 60, 75

Przedłuża combo w powietrzu o jeden cios.

Vortex
AP: 1
Nauka:
Miecz – lv 12
Tarcza – lv 45
Różdżka – lv 57

Skraca dystans do przeciwników silnym atakiem obrotowym.

Critical Plus
AP: 3
Nauka:
Miecz – lv 48, 78, 90
Tarcza – lv 51, 75, 90
Różdżka – lv 21, 69, 90

Zwiększa częstotliwość ciosów krytycznych.

Aerial Sweep
AP: 2
Nauka:
Miecz – lv 30
Tarcza – lv 60
Różdżka – lv 27

Wyskok w przeciwników latających z silnym uderzeniem.

Blitz
AP: 3
Nauka:
Miecz – lv 15
Tarcza – lv 33
Różdżka – lv 63

Uderza przeciwników silniejszym atakiem końcowym.

Scan
AP: 1
Nauka:
Miecz – lv 15
Tarcza – lv 12
Różdżka – lv 9

Pokazuje pasek HP namierzonego przeciwnika.

Treasure Magnet
AP: 2
Nauka:
Miecz – lv 33, 60
Tarcza – lv 27, 39
Różdżka – lv 12, 30

Przyciąga oddalone kulki HP/MP, munny i przedmioty. Dwie umiejętności zwiększają zasięg.

MP Haste
AP: 3
Nauka:
Miecz – lv 45
Tarcza – lv 63
Różdżka – lv 15

Zwiększa prędkość regeneracji MP podczas walki.

MP Rage
AP: 2
Nauka:
Miecz – lv 57, 66
Tarcza – lv 36, 66
Różdżka – lv 33, 51

Regeneruje MP otrzymawszy obrażenia. Silniejsze ciosy odnawiają więcej MP.

Berserk
AP: 1
Nauka:
Miecz – lv 21
Tarcza – lv 48
Różdżka – lv 36

Zwiększa siłę ataku, gdy HP jest w stanie krytycznym.

Second Chance
AP: 2
Nauka:
Miecz – lv 51
Tarcza – lv 18
Różdżka – lv 48

Pozostawia 1 HP, nawet gdy atak okazałby się zabójczy.

Jackpot
AP: 2
Nauka:
Miecz – lv 63
Tarcza – lv 24
Różdżka – lv 54

Zwiększa ilość gubionych kulek HP/MP i munny. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.

Lucky Strike
AP: 3
Nauka:
Miecz – lv 69
Tarcza – lv 15
Różdżka – lv 39

Zwiększa szansę na zgubienie przez przeciwnika rzadkich przedmiotów. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.

Cheer
AP: 1
Nauka:
100 Acre Wood. Dostaniesz od Sowy przy domku Kubusia, jeśli zaliczyłeś każdą z mini gier z dobrym wynikiem

Zwiększa pasek MP dla summo nów, dają więcej czasu na atak. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.

Sonic Blade
AP: 3
MP: 2
Nauka:
Olympus Coliseum. Dostajesz od Clouda po pokonaniu Cerberus.

Atakuje przeciwników, szarżując po całym polu walki. Naciśnięcie X w odpowiednim momencie daje dodatkowy atak.

Ars Arcanum
AP: 4
MP: 3
Nauka:
Neverland. Za pokonanie Kapitana Haka.

Uderza pobliskiego przeciwnika bolesną serią ciosów. Naciśnięcie X w odpowiednim momencie daje dodatkowy atak.

Strike Raid
AP: 3
MP: 2
Nauka:
Olimpus Coliseum. Główna nagroda za zaliczenie Pegasus Cup.

Rzut Keybladem w oddalonego przeciwnika. Naciśnięcie X w odpowiednim momencie wykonuje dodatkowy rzut.

Ragnarok
AP: 4
MP: 3
Nauka:
Hollow Bastion. Za pokonanie Riku drugi raz.

Uderza latającego przeciwnika bolesną serią ciosów. Naciśnięcia X w odpowiednim odpala lasery.

Trinity Limit
AP: 5
MP: min. 3
Nauka:
Olympus Coliseum. Głowna nagroda za zaliczenie Hades Cup.

Wykorzystuje MP wszystkich towarzyszy na zabójczy atak.

Donald


Treasure Magnet
AP: 2
Nauka:
lv 30, 45

Przyciąga oddalone kulki HP/MP, munny i przedmioty. Dwie umiejętności zwiększają zasięg.

MP Haste
AP: 3
Nauka:
lv 15

Zwiększa prędkość regeneracji MP podczas walki.

MP Rage
AP: 2
Nauka:
lv 20, 40

Regeneruje MP otrzymawszy obrażenia. Silniejsze ciosy odnawiają więcej MP.

Berserk
AP: 1
Nauka:
lv 10

Zwiększa siłę ataku, gdy HP jest w stanie krytycznym.

Second Chance
AP: 2
Nauka:
lv 25

Pozostawia 1 HP, nawet gdy atak okazałby się zabójczy.

Jackpot
AP: 2
Nauka:
lv 50

Zwiększa ilość gubionych kulek HP/MP i munny. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.

Lucky Strike
AP: 3
Nauka:
lv 55

Zwiększa szansę na zgubienie przez przeciwnika rzadkich przedmiotów. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.

Cheer
AP: 1
Nauka:
Hollow Bastion. Za pokonanie Maleficent

Zwiększa pasek MP dla summo nów, dają więcej czasu na atak. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.

Second Wind
AP: 3
Nauka:
lv 35

Regeneruje się z KO szybciej z pełnym HP.

Goofy


Rocket
AP: 1
MP: 1
Nauka:
lv 10

Wyskakuje w latających przeciwników, uderzając tarczą.

Charge
AP: 2
MP: 1
Nauka:
lv 15

Szarżuje w przeciwników, odbijając ich tarczą.

Tornado
AP: 2
MP: 1
Nauka:
lv 21

Kręci się w przeciwnków, atakując tarczą.

MP Gift
AP: 3
MP: 1
Nauka:
lv 30

Oddaje jedno MP, regenerują 3 MP towarzysza.

Treasure Magnet
AP: 2
Nauka:
lv 18, 42

Przyciąga oddalone kulki HP/MP, munny i przedmioty. Dwie umiejętności zwiększają zasięg.

MP Haste
AP: 3
Nauka:
lv 51

Zwiększa prędkość regeneracji MP podczas walki.

MP Rage
AP: 2
Nauka:
lv 39, 45

Regeneruje MP otrzymawszy obrażenia. Silniejsze ciosy odnawiają więcej MP.

Berserk
AP: 1
Nauka:
54

Zwiększa siłę ataku, gdy HP jest w stanie krytycznym.

Second Chance
AP: 2
Nauka:
lv 36

Pozostawia 1 HP, nawet gdy atak okazałby się zabójczy.

Jackpot
AP: 2
Nauka:
lv 12

Zwiększa ilość gubionych kulek HP/MP i munny. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.

Lucky Strike
AP: 3
Nauka:
lv 27

Zwiększa szansę na zgubienie przez przeciwnika rzadkich przedmiotów. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.

Cheer
AP: 1
Nauka:
Monstro. Za pokonanie Parasite Cage po raz pierwszy.

Zwiększa pasek MP dla summo nów, dają więcej czasu na atak. Założenie całej drużynie zwiększa efekt.

Second Wind
AP: 3
Nauka:
lv 33

Regeneruje się z KO szybciej z pełnym HP.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 7861
  • Głosy oddane: 4
  • Średnia ocen: 9.5

Komentarze (1)

Gość ~ 05 marca 2010, 15:31
Ja jakoś Blitz dostałem na 18 lvl - miecz

Julew

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.