Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Podczas gry w Legend of Mana, przyjdzie nam poznać bardzo szerokie grono postaci. Z racji na wielowątkowość owego tytułu, poznajemy życie wielu mieszkańców Fa'Diel, a większość z nich charakterystyczna jest wyłącznie, dla kilku lub kilkunastu przygód. Kilki z nich występuje nawet w jednym lub dwóch przygodach. Poniżej zamieściłem dokładne charakterystyki wszystkich 79ciu postaci, które znaleźć można w odpowiedniej encyklopedii otrzymanej w trakcie gry. Podałem numery przygód, w których dane postacie biorą udział, określiłem, czy są one dostępne jako NPC, a także przetłumaczyłem zamieszczone w grze opisy. W miejscu oznaczonym jako "Opis wg. Autora", postarałem się przybliżyć profile danych postaci najdokładniej jak tylko pozwalała mi na to moja wiedza na temat gry (a skromnie mówiąc, jest niemała).
Niccolo
Przygody, w których bierze udział: #1, #13, #29, #42, #45-48
Dostępny jako NPC?: Tak
Opis wg. encyklopedii: Niccolo wierzy, że dzięki swoim tranzakcją, przynosi ludziom szczęście. Czasami jednak stosuje wobec nich bardzo nieładne sztuczki. Nie lubi Sproutling'ów, ani Flowering'ów.
Opis wg. autora: Niccolo występował we wszystkich częściach gry, chociaż wcześniej wydawał się nieco chudszy (fani źle przetłumaczyli jego imię na Nikita). Zawsze trudnił się sprzedarzą różnych przedmiotów, w tej części jednak, Niccolo zajmuje się handlem z różnymi osobami na całym świecie, nie zawsze korzystając z uczciwych zagrywek. Kiedy spotykamy tego króliko-kota można się spodziewać, że będzie chciał nas ograbić z pieniędzy (przygody #13 i #29) albo będzie chciał wynająć nas do jakiegoś trudnego zadania (przygody #1 i #45-48). Niccolo jest chciwy jak diabli i większość rozsądnych osób unika go jak ognia.
Escad
Przygody, w których bierze udział: #7, #9, #13, #15, #17 (jeżeli żyje)
Dostępny jako NPC?: Tak
Opis wg. encyklopedii: Urodzony jako członek Świętych Rycerzy rodu Liotte. Walczy w obronie sprawiedliwości, postrzeganej według jego wielkiego poczucia praworządności.
Opis wg. autora: Escad dorastał wraz z Daeną, Irwin'em i Matildą. Podejrzewam, że podkochiwał się w tej ostatniej i denerwowało go strasznie, że kapłanka zdawała się kochać demona, a nie jego. Znienawidził Irwin'a jeszcze bardziej, kiedy ten wykradł moce elementarne kapłanki, powodując u niej przyspieszone starzenie. Stąpił do Zaświatów, gdzie uczył się walczyć pod okiem Olbohn'a - wielkiego wojownika i jednocześnie jednego z Mędrców. Kiedy powrócił, poprzysiągł sobie, że zniszczy demona za wszelką cenę, chociażby sam miał przy tym zginąć. Escad jest zacięty i nieustępliwy, nikomu nie ufa. Nigdy się nie śmieje, zawsze jest poważny, gotów wyciągnąć miecz na każdego, kto stanie mu na drodze. Nie zawachał się stanąć do walki z dawną przyjaciółką - Daeną, kiedy ta chciała powstrzymać go przed kontynuacją jego szaleńczej krucjaty.
Daena
Przygody, w których bierze udział: #1, #3, #7, #11, #13, #17 (jeżeli żyje)
Dostępna jako NPC?: Tak
Opis wg. encyklopedii: Mniszka-wojowniczka, która broni świątyni w Gato. Dorastała wraz z Escad'em, Irwin'em i Matildą, jednak najwięcej czuję do tej ostaniej. Traktuje ją jak siostrę.
Opis wg. autora: Daena dorastała w Gato, wraz z Escad'em, Irwin'em i Matilda'ą. Zawsze traktowała kapłankę z siostrzaną miłością i kiedy demon Irwin odebrał jej moce, Daena zupełnie nie wiedziała co robić. Początkowo nie rozumiała miłości, jaką kapłanka dażyła demona, zasięgła więc rady jednego z Mędrców - Gaeus'a, oraz spróbowała na własną rękę sprawdzić jaki jest cel Irwin'a. Uwierzyła w to, że demon naprawde chce pomóc Matilda'zie, zabierając ją do świata Faerie. Przez to, stanęła przeciwko Escad'owi, który chciał go zgładzić. Daena ma dobre serce, nie zawacha się ani chwili, kiedy stawką jest życie i szczęście jej bliskich. Może wydawać się chłodna dla osób trzecich, jednak los Matilda'y, przedkłada nad swój własny.
Larc
Przygody, w których bierze udział: #37-41
Dostępny jako NPC?: Tak
Opis wg. encyklopedii: Wojownik-bestia, nigdyś wielki bohater. Po śmierci, stał się dragonem Drakonisa.
Opis wg. autora: Larc jest poważnym i brutalnym wojownikiem, służącym złemu smokowi - Drakonis'owi. Od początku do końca wie, że zabierając moce z Kamieni Mana'y, bronionych przez trzy smoki, przyczynia się do zła. Znał moc Drakonis'a i wiedział, że Sierra - jego siostra i dragon smoczycy Vadise, ma racje. Mimo to nie chciał mieszać jej w swoją walkę. Wierzył, że wykorzystując moc kryształów, sam będzie mógł pokonać szkarłatnego smoka. W głębi serca Larc bardzo kocha swoją siostrę i nie chcę, żeby ta martwiła się o niego. Jako młodszy z rodzeństwa, zawsze czuł się słabszy od siostry, będącej bardzo potężnym wojownikiem. Chronił ją do końca swego życia (drugiego już), a kiedy Drakonis zginął na dobre, Larc został w Zaświatach, by odpokutować za wystąpienie przeciwko swemu panu. Duma i honor - te dwa wyrazy bardzo dobrze odzwierciedlają wnętrze tego wojownika.
Sierra
Przygody, w których bierze udział: #37-40
Dostępna jako NPC?: Tak
Opis wg. encyklopedii: Wojownik-bestia, dragon smoka Vadise. Nieustępliwa i wymagająca, zarówno dla siebie, jak i innych.
Opis wg. autora: Sierra to starsza siostra Larc'a i jednocześnie dragon smoczycy Vadise. Jest dumna i honorowa, zawsze walczy w obronie dobra i z bólem serca występuje przeciwko swemu bratu, którego pan chcę opanować świat, wykorzystując mos skradzioną trzem smokom. Sierra od zawsze chroniła swojego młodszego brata i kochała go nad życie. Również przez to, ciężko jej walczyć z dragonem Drakonisa. Tak samo jak brato jest odważna i zdeterminowana.
Pearl
Przygody, w których bierze udział: #5, #21, #22, #24, #29, #31-33
Dostępna jako NPC?: Tak
Opis wg. encyklopedii: Partnerka Elazula. Czasami ciężko jest jej się wysłowić, jest również bardzo skryta.
Opis wg. autora: Jumi, odpowiadająca szlachetnej perle, będąca partnerką lapisowego rycerza - Elazula. Pearl to typowa bishojo - nieporadna dziewczynka, aż prosząca się o to, by ktoś ją obronił i przytulił. Nie ma za grosz orientacji w terenie, gubi się w najdziwniejszych miejscach, chociaż Elazul zawsze powtarza jej, żeby trzymała się blisko. Jest wiecznie zamyślona, ma problemy z koncentracją i nie raz zdarza jej się działać pod wpływem impulsu, nie do końca jasnego nawet dla niej samej. Jej związek z Elazulem jest ukazany jako więź bardziej bratersko siostrzana, ale Pearl potrafiła pokazać, że jest w stanie zrobić wszystko, by chronić swojego rycerza. Jej "serce" jest białe i czyste jak śnieg, jednak gdzieś głęboko, tkwi w nim nieprzenikniona ciemność, o której istnieniu nie wie nikt poza nią...
Blackpearl
Przygody, w których bierze udział: #21, #22, #24, #29, #33
Dostępna jako NPC?: Tak
Opis wg. encyklopedii: Przygody, w których go spotykamy: Jest rycerzem Jumi, który poświęcił swe życie na uchronieniu swojej rasy przed wymarciem. Bardzo zrównoważona i inteligentna osoba.
Opis wg. autora: Blackpearl była kiedyś rycerzem, której partnerką była Florina - jedyna przedstawicielka, która nie straciła mocy uzdrawiania i która pieściła zaszczytną funkcję Clarius'a. Dawno temu, Blackpearl opuściła Kryształowe Miasto, aby odnaleźć legendarny Miecz Mana'y, którego moc miała posłużyć do uratowania wszystkich Jumi. Kiedy Alexandra uszkodziła jej "serce", Blackpearl doznała rozdwojenia jaźni i stała się niewinną i czystą jak śnieg Pearl. Elazul nie ma pojęcia, że jego partnerka jest tak naprawde uszkodzoną wersjąBlackpearl, prawdopodobnie największego wojownika całej swojej rasy. Dziewczyna jest dokładnym przeciwieństwem Pearl - jest złowieszcza, nieustępliwa, groźna, inteligentna i rozsądna. Warto również zaznaczyć, że Blackpearl jest najlepszym NPC dostępnym w grze - nie ze względu na jej faktycznie wysokie statystyki i broń, ale przez jej przecudowne Synchro. Dzięki niemu, każde zbliżenie się do niej w trakcie walki, powoduje napełnienie się do max'a kreski ST u naszego bohatera, co w praktyce oznacza, że wszystkich przeciwników kłaść możemy w kółko powtarzając specjalne techniki. Niestety, to mroczne alter-ego Pearl pojawia się zazwyczaj tylko podczas starć z Boss'ami.
Elazul
Przygody, w których bierze udział: #5, #21, #22, #24, #29, #31-#33
Dostępny jako NPC?: Tak
Opis wg. encyklopedii: Rycerz Pearl i jeden z młodszego pokolenia Jumi. Wobec obcych jest zimny i surowy, często wszczynając kłótnie i burdy.
Opis wg. autora: Elazul jest, zaraz po Esmeraldzie, najmłodszym Jumi występującym w grze. Jego "serce" to ciemny Lapis Lazuli. Elazul jest wiecznie poważny i nieufny, nie pozwala Pearl na wiele swobody, dbając o nią z całych sił. Doświadczył z jej powodu wiele bólu, kiedy Lady Blackpearl przebudziła się z jej białego "serca". Mimo to, Elazul wydaje się kochać Pearl i w ostateczności nie zawachał się oddać za nią życia.
Elle
Przygody, w których bierze udział: #26, #59, #65
Dostępna jako NPC?: Tak
Opis wg. encyklopedii: Syrena, która odmówiła śpiewania, po pewnym tragicznym incydencie. Jest przyjaciółką Flameshe i Monique.
Opis wg. autora: Elle jest syreną (w głupim języku polskim nie ma rozróżnienia pomiędzy słowami "siren" i "mermaid". W Legend of Mana, syreny to półkobiety-półptaki... coś w stylu klasycznych harpii), przyjaciółką mieszkającej w Lumina Monique oraz Flameshe. Jej ulubionym zajęciem jest śpiewanie smętnych melodii, co zresztą jest normalne dla jej gatunku. To ona zatopiła imperialny statek płynący do Polpota, chociaż tak naprawde nie chciała tego zrobić. Gdy zdała sobie sprawę z tego, że jej śpiew jest groźny dla innych, postanowiła oddać się w ręcę żołnierzy Imperium, którzy zamknęli ją w specjalnej klatce, w zachodniej części plaży Madora. Tak jak wiele innych przedstawicielek płci pięknej w grze, była przez pewien czas obiektem wzdychań Gilberta, jednak na szczęście zapał centaura został ugaszony. Elle jest spokojna i ma dobre serce. Nie ma w sobie tyle asertywności, co Flameshe, czy Monique, jednak jest szczera ze sobą i potrafi brać odpowiedzialność za swoje czyny.
Bud
Przygody, w których bierze udział: #2 (potem ciągle jest w lokacji Home), #18, #49
Dostępny jako NPC?: Tak
Opis wg. encyklopedii: Brat bliźniak Lisa'y. Uważa, że jest wspaniałym czarnokiężnikiem, jednak jeszcze wiele nauki przed nim. Został wyrzucony z Akademii Magii w Geo, ponieważ był zbyt złośliwy. Patelnia, którą posługuje się walce, należała kiedyś do jego matki.
Opis wg. autora: Złośliwy czarodziej Bud miał ambicje zapanowania nad światem, jednak po małej lekcji, postanowił wpierw nauczyć się troche, przy naszym boku. Wraz z siostrą postanowili zostać naszymi uczniami, co właściwie sprowadza się do tego, że zajmują się domem, podczas naszej nieobecności. Bud nie jest wielkim magiem, jednak jest szalenie ambitny, i chociaż wiele razy coś mu się nie udaje, zawsze brnie do przodu, ku wyznaczonemu sobie celowi - bycia największym czarodziejem w historii. Mottem jego życia są słowa jego ojca: "Those who fight and run away, lives to see the light of day" (w wolnym tłumaczeniu: "Ten co walczy i ucieka, zawsze żyje w strachu").
Lisa
Przygody, w których bierze udział: #2 (potem ciągle jest w lokacji Home), #18
Dostępna jako NPC?: Tak
Opis wg. encyklopedii: Czarodziejka, o większym talencie niż jej brat bliźniak. Nosi przy sobie miotłe, która kiedyś należała do jej ojca.
Opis wg. autora: Lisa to siostra Bud'a, mająca więcej talentu, chociaż mniej ambicji niż jej brat. Ciągle ma przy sobie miotłe - pamiątke po swoim ojcu, który tak samo jak oni został wyrzucony z Akademii Magii. Rodzice tej dwójki - oboje słabej klasy magowie - mieszkali w Domina, dopóki nie zginęli w skutek magicznego eksperymentu, osieracając bliźniaki. Lisa bardzo tęskni za rodzicami, lecz nie okazuje tego, starając się być miłą i pomocną dziewczynką. Czasami otwarcie nabija się ze swojego mniej utalentowanego brata, jednak wie, że nie na nikogo, oprócz niego.
Irwin
Przygody, w których bierze udział: #11, #13, #15, #17
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Półdemon, będący przyjacielem z dzieciństwa Escad'a i Daena'y. Szczególne więzi łączą go jednak z Matilda'ą. Odebrał on jej moce elementarne, widząc, że cierpi żyjąc życiem, którego nie wybrała sama. Spowodował tym samym, że zaczęła się ona starzeć znacznie szybciej niż powinna.
Opis wg. autora: Irwin - demon i główny oprych wszystkich przygód z sagi Faerie. Wiele lat wcześniej, zabrał on Matildę do zwiedzania kopalni Ulkan i tam za pomocą podstępu, odebrał jej magiczne moce, które zyskały przy narodzinach. W ten sposób chciał wyzwolić ją z życia kapłanki, którego nie chciała. Z tego właśnie powodu, Matilda wygląda jak staruszka, pomimo dosyć młodego wieku. Irwin wykorzystał nowonabytą siłę, do podporządkowania sobie Faerie. Mówił on, że w świecie Faerie, do którego chciał zabrać Matilde, wszyscy mogą być wolni, nie skrępowani niedoskonałością cielesnych powłok. Daena uwierzyła jego słowom, jednak Escad, który od zawsze nie przepadał za demonem, nie dał wiary jego kłamstwom i do końca próbował zniszczyć demona, mając poparcie wszystkich sześciu Mędrców. Irwin zginął w końcu po tym, jak próbował wezwać jednego z legendarnych Wyrm'ów - Lucemia'e. Zesłany wtedy został na samo dno Zaświatów. Intencje Irwina do końca pozostają niejasne, sprawiając, że jest jedną z najbardziej zagadkowych postaci w grze. Czy kochał Matildę? Czy może pragnął tylko jej siły? Tego nie dane nam było się dowiedzieć.
Matilda
Przygody, w których bierze udział: #7, #11, #13, #15, #17
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Urodzona w rodzinie kapłanek, zawsze czuła się zniowolona przez życie, o którym zadecydowano za nią. Bardzo przywiązała się do Irwin'a i tego, że żył tak, jak sam chciał. 10 lat wcześniej, jej moce zostały ukradzione przez demona, kiedy Escad udaremnił ich uczieczke ze Świątyni. Matilda dramatycznie się postarzała od tamtego czasu. Nie miała jednak za złe Irwin'owi, a nawet broniła go i mówiła, że cieszy się, że tak właśnie się stało. Jak sama przyznała, kochała tego demona, choć wiedziała, że nie powinna. Tuż przed swoją śmiercią, została mianowana siódmym z Siedmiu Mędrców Fa'Diel. W Zaświatach, gdzie wszyscy są wolni, znalazła swoje miejsce oraz tego, dla którego biło jej serce
Inspector Boyd
Przygody, w których bierze udział: #23, #28, #29, #31, #33
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Niski człowieczek o głosie tak donośnym, że możnaby go usłyszeć w sąsiednich krajach. Możliwe, że to najmilsza i najszczersza osoba, jaką spotkałeś w życiu.
Opis wg. autora: Ten niski typek przypominający psa, to gliniarz, który za punkt honoru obrał sobie przyskrzynienie Sandra'y - znanej złodziejki, gustującej w szlachetnych kamieniach i "sercach" Jumi. Jest zawzięty, pilny, dociekliwy i wybuchowy. Kiedy Sandra jest blisko, para idzie mu z uszu ze złości. Pomimo tej manii, Boyd jest bardzo porządnym gliniarzem.
Sandra
Przygody, w których bierze udział: #23, #24, #28, #29, #31, #32, #33
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Notoryczna złodziejka, kradnąca wyłącznie najcenniejsze kryształy. Jej zuchwałe kradzieże i niezaprzeczalny seksapil, sprawiają że ma wielu cichych fanów na całym świecie.
Opis wg. autora: Sandra daje się we znaki Inspektorowi Boyd'owi, który na daremno próbuje powstrzymać ją przed zbrodniczymi działaniami. Nie robi tego jednak dla zysku. Sandra to w rzeczywistości Alexandra - Jumi, będąca rycerzem Florina'y, aktualnego Clariusa rasy. Jej serce, to półszlachetny aleksandryt. Jak każdy Clarius, chroniona przez nią dziewczyna ma zadanie płakać życiodajnymi łzami, osłabiając się i w końcu umierając, w ochronie zdrowia i życia swojej rasy. Alexandra postanowiła ochronić ją i znaleźć innego Jumi na jej miejsce. Nie udało się jej to jednak, jako że cała jej rasa, za wyjątkiem Florina'y straciła zdolność do płakania. Sandra podpisała wtedy pakt z istotą, nazywającą się Królem Klejnotów. Zbierając 1000 "serc" przedstawicieli swojej rasy i dając mu je do pożarcia, Sandra chciała odnowić wszystkich Jumi we wnętrzy Króla Klejnotów. Plan jednak zawiódł, a Alexandra została pokonana. Jumi jednak zostali ocaleni, dzięki głównemu bohaterowi (lub głównej bohaterce) gry.
Alex
Przygody, w których występuje: #31
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Uprzejmy geolog, posiadający sklep w Geo. Posiada go, aby zbierać fundusze na swoje badania.
Opis wg. autora: Alex jest sprzedawcą i znawcą kryształów. Dopiero po dłuższym czasie okazuje się, że on i Sandra, to tak naprawde jedna i ta sama osoba - rycerz Jumi Alexandra. W jego sklepie w Geo znajduje się Puszka Pandory, w której ukrywa on Florina'e przed światem zewnętrznym. Alex ukazuje się nam jako pomocny i spokojny specjaista od kamieni szlachetnych, nic z jego zachowania nie zdradzałoby, że jest bezwględnym mordercą i złodziejem. Niesamowita zdolność charakteryzacji, pozwoliła Alexandra'rze zataić nawet swoją prawdziwą płeć, a jej talent aktorski sprawił, że zachowywała zimną krew, nawet podczas rozmowy z osobą, którą planowała zabić.
Florina
Przygody, w których występuje: #29, #33
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Jumi, która w Krzystałowym Mieście piastowała role Clariusa. Uzdrawiając innych Jumi swoimi leczniczymi łzami, sprawiła że jej własne "serce" zaczęło się poważnie niszczyć.
Opis wg. autora: Florina to dziewczyna, która w przeciwieństwie do swojego rycerza - Alexandra'y, pogodzila się ze swoim przeznaczeniem. Jej "serce" to półszlachetny fluoryt. Jako Clarius, jej zadaniem było tworzenie Kryształów Łez, których wielka lecznicza moc, była jedynym ratunkiem dla Jumi, których "serca" zostały uszkodzone. W dawnych czasach wszyscy przestawiciele jej rasy posiadali umiejętność tworzenia tych kryształów, jednak stracili ją w tajemniczych okolicznościach, nie mogąc płakać. Jedynie Florina nie straciła tego daru. Jednak tworzenie życiodajnych łez, osłabia jej własne "serce", wyciskając z niej życie bardziej i bardziej. Jako Clarius, jej przeznaczeniem była śmierć w obronie rasy Jumi. Alexandra zamknęła ją jednak zamknęła ją w Puszce Pandory, chroniąc ją przed innymi, chcąc uratować jej gasnące życie. Z tego powodu, dziewczyna miała wiele wyrzutów sumienia.
Flameshe
Przygody, w których występuje: #26
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Nastoletnia syrena, która czasami pokazuje się z niemiłej strony. Dawno temu uciekła z domu i trafiła na plaże, gdzie spotkała i zaprzyjaźniła się z Elle.
Opis wg. autora: Prześliczna Flameshe jest syreną w klasycznym tego słowa znaczeniu (pół kobieta - pół ryba). Bardzo ładnie śpiewa i przyjaźni się z latającymi syrenami Elle i Monique. Zazwyczaj można ją spotkać niedaleko budki z kwiata w Polpota, gdzie wygrzewa swój piękny czerwony ogon na słońcu. Potrafi bardzo ładnie śpiewać, jak wszystkie inne syreny. W przeciwieństwie do koleżanek, Flameshe ma momentami nieznośny i kłótliwy charakter. Jest również nieufna wobec obcych, w szczególności rycerzy Imperium.
Pelican
Przygody, w których występuje: #2, #6, #49
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Listonosz, który dostarcza praktycznie wszystko. Zdarzają jej się pomyłki i spóźnienia, jednak ona wydaje się tym nie przejmować.
Opis wg. autora: Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że Pelican pilnie roznoszący przesyłki po Fa'Diel, w istocie jest płci żeńskiej. Niewiele można o niej powiedzieć. Wydaje się nigdy nie być poważna i w rozmowach posługuje się rymowankami i piosenkami, najwyraźniej nie potrafiąc mówić w inny sposób. Jest roztrzepana, ale wywiązuje się ze swoich obowiązków z niezwykłym wręcz poświęceniem i determinacją.
Li'l Cactus
Przygody, w których występuje: #18, #29, #49
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Nieśmiały kaktus. Jest małomówny, ale wydaje się, że myśli o bardzo wielu rzeczach.
Opis wg. autora: Mały kaktus znany jest z tego, że prowadzi swój dziennik, w którym zapisuje każdą przygodę, o jakiej mu opowiemy. Pamiętnik ów znajduje się na filarze obok naszego łóżka i tak też możemy czytać wykonane w nim wpisy. Kaktus komentuje w nich w kilku słowach swoje własne przemyślenia na temat przygód, które wykonywał jego pan. Kaktus jest naszym pupilkiem i najpewniej najsłodszą istotką w grze, zaraz po przypominających pluszowe kapcie Rabite'ach.
Pokiehl
Przygody, w których występuje: #14, #15, #44, #62, zakończenie
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Poeta Prawdy. Jest jednym z Siedmiu Mędrców i był kiedyś wielkim bohaterem, zwanym "Posłańcem Kosmicznej Prawdy".
Opis wg. autora: Poza tym, że jest jednym z Siedmiu Mędrców, nie wiele o nim wiadomo. Pokiehl przypomina fikuśnie odzianego ptaka i ma poczucie humoru. Mimo to, jest wiecznie tajemniczy i wydaje się wiedzieć o tym świecie więcej, niż śmiertelnicy mogą sobie wyobrazić. Nie na darmo jest jednym z Mędrców. Przyjaźni się z kowalem Watts'em z kopalni Ulkan.
Tote
Przygody, w których występuje: #10, #11, #62
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Antyczny żółw, będący jednym z Siedmiu Mędrców. Przedstawia się zawsze jako zwykły żółw i mówi z nienagannymi manierami.
Opis wg. autora: Tote to najbardziej enigmatyczny ze wszystkich Siedmiu Mędrców. Jest bardzo skromny i uprzejmy, no i oczywiście wie bardzo wiele o Fa'Diel, tak jak wszyscy Mędrcy. Zamieszkuje las okalający jezioro Kilma, gdzie mieszkają Faerie. Oprócz tego, nie wiadomo o nim właściwie nic.
Olbohn
Przygody, w których występuje: #41, #62
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Władca Zaświatów i jednocześnie jeden z Siedmiu Mędrców. W epoce wojen z Faerie, Olbohn zszedł do Zaświatów, aby zgładzić ukrywającego się tam króla Faerie.
Opis wg. autora: Olbohn Wojownik, władca zaświatów, jest tym, któremu służą Shadoles'y. Jest małomówny i nigdy nie opuszcza swojej pracowni w wyższej części Zaświatów. Jest również wspaniałym wojownikiem, który osobiście szkolił Escad'a i który rozkazał mu go zgładzić Irwin'a.
Gilbert
Przygody, w których występuje: #30, #58, #59, #65
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Poeta-romantyk, który śpiewem posługuje się nawet w zwykłych rozmowach. Podróżuje po całym świecie w poszukiwaniu miłości.
Opis wg. autora: Gilbert to nieszczęśliwy centaur-romantyk, który podróżuje po całym świecie, starając się znaleźć swoją drugą połówkę. Zawsze kiedy znajduje jakąś dziewczynę, której gotów jest oddać swe serce, z jakichś powodów musi się z nią rozstać. Powodem może być to, że jest zaloty często bywają nieco nachalne, a sam Gilbert rzadko posługuje się językiem innym niż wyniosły, inwokacyjny i romantyczny. Kobiety są dla niego jak boginie... niestety nie ma do nich szczęścia, chociażby ze względu na to, że nie znalazł jeszcze ani razu przedstawicielki płci pięknej swojego własnego gatunku. Ciężko jest go zniechęcić do zalotów. Mimo to, Gilbert ma w sobie wiele z bohatera tragicznego i według mnie, jest jedną z najciekawszych postaci z gry.
Watts
Przygody, w których występuje: #14, #47, #53, #61
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Wielki mistrz kowalstwa, który często tak pogrąża się w swojej pracy, że zapomina o wielu sprawach
Opis wg. autora: Watts to poniekąd postać historyczna, ponieważ występował dotąd we wszystkich częściach Seiken Densetsu. Jego dziwny wygląd tłumaczyć można faktem, że Watts jest krasnoludem - jedynym w całej grze. Ma on ostry temperament i często mówi zanim pomyśli, jednak tak naprawde, ma dla niego znaczenie to, co mówią o nim inni. Rzadko opuszcza swoją pracownie na najwyższym poziomie kopalni w Ulkan. Jest znajomym Pokiehl'a oraz, przez swoją niepojętą głupotę i naiwność, jednym z ulubionych klientów Niccolo.
Rosiotti
Przygody, w których występuje: #8, #62
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Jeden z Siedmiu Mędrców, dawny bohater. Dzisiaj Rosiotti przebywa w dżungli, chroniąc mieszkających w nim zwierząt.
Opis wg. autora: Rosiotti był kiedyś wielkim wojownikiem, który walczył przeciwko czarodziejce Anuella'i. Podobno strzała wystrzelona z jego łuku potrafiła bezbłędnie dosięgnąć celu oddalonego o mile. Jest jedyną osobą, której udało się pokonać Selve Czterech Wiatrów. Kiedy jednak dowiedział się, że jego rodzima dżungla została zniszczona, Rosiotti zmienił front i walczył ramię w ramię z Anuella'ą. Dzisiaj jest władcą dżungli i jednym z Siedmiu Mędrców. Nigdy nie opuszcza swojego legowiska i spędza większość swojego czasu, na pogrążaniu się w głębokim śnie.
Duelle
Przygody, w których występuje: #1, #5, #12, #57
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Cebulowy wojownik. Lubi proste rzeczy i nienawidzi osób pokroju Niccolo.
Opis wg. autora: Duelle mieszka w domu Mark'a i Jennifer w Domina. Wbrew pozorom jest doświadczonym wojownikiem, który z chęcią przekaże ci wiedzę na temat tego jak walczyć. Przyjaźni się z Teapo i nienawidzi Niccolo.
Miss Yuka
Przygody, w których występuje: #6, #67
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Właścicielka jedynego zajazdu w Domina. Upiera się, że jest kanarkiem, jednak zdaje się, że jest chocobo. Przy zwracaniu się do niej, nie można zapomnieć o przedrostku "Miss".
Opis wg. autora: Niewiele można powiedzieć o niej ponad to, co stoi już w encyklopediii. Pani Yuka ma dziecko imieniem Pee-Wee, chociaż ojca ani widu, ani słychu. Jest miła i przyjacielska jak wszyscy mieszkańcy Domina, ale czasami daje się porwać emocjom, np. kiedy ktoś twierdzi, że wcale nie jest kanarkiem.
The Manager
Przygody, w których występuje: #30, #42
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Właściciel baru w Lumina. Jest dżentelmenem, cieszącym się z rozmów z gośćmi
Opis wg. autora: The Manager to jedno z większych dziwadeł w grze heh... nikt chyba wcześniej nie wpadł na to, żeby w grze umieścić człowieka, zbudowanego z puzli. Zajmuje się on prowadzeniem baru w Lumina, którego jedynymi gośćmi wydają się być Dudbear'y. Dzięki temu biegle włada ich językiem. W swojej duszy posiada beczkę, tak jak wszyscy przedstawicieli jego... hmm... rasy? Manager jest istotnie bardzo uprzejmą i pomocną osobą.
The Bartender
Przygody, w których występuje: #42
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Młody mężczyzna, który bardzo często popada w melancholie. Dzielenie się swoimi smutkami z Manager'em zdaje się poprawiać mu humor
Opis wg. autora: The Bartender jest uczniem The Manager'a i obaj są zbudowani z puzli wbrew wszelkim prawom fizyki, czy biologii. On również posiada w swojej duszy beczkę... co to znaczy, rozumieją tylko oni dwaj. The Bartender zajmuje się prowadzeniem baru w Geo, bardzo popularnego wśród studentów, a także ulubionego miejsca spędzania czasu Kathinja'y. Charakterem absolutnie nie różni się od swojego kolego z Lumina.
Mark
Przygody, w których występuje: #50
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Właściciel sklepu w Domina i jednocześnie ojciec Rachel. Bardzo kocha swoją rodzinę, ale ona wydaje się mieć już od nadmiaru miłości mdłości.
Opis wg. autora: Mark jest mężem Jennifer i współwłaścicielem ich sklepu z bronią, pancerzami i instrumentami. Z punktu widzenia biologii, Mark wydaje się być skrzyżowaniem człowieka z żukiem. Z jego związku zrodziła się Rachel, wobec której tatuś jest stanowczo nadopiekuńczy. Stara się on dać jej absolutnie wszystko, aby ją uszczęśliwić, pomimo tego, że ona wolałaby być traktowana normalnie i mieć więcej swobody. To właśnie chorobliwa nadopiekuńczość Mark'a jest jego największą wadą.
Jennifer
Przygody, w których występuje: #50
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Żona Mark'a, która bardzo lubi spędzać czas poza domem. Zawsze mówi pierwszą rzecz, jaka rzuca jej się na myśl.
Opis wg. autora: Jennifer często narzeka na swojego nadopiekuńczego męża, ale poza tym jest miłą kobietą. Tak jak jej mąż, ciężko powiedzieć, że w pełni jest człowiekiem albowiem z jej pleców wyrasta para motylich skrzydeł. Nie służą one jednak do latania. Oprócz sprzedawania rzeczy w sklepie co drugi dzień, Jennifer jest osobą, która skupuje od nas niechciane jajka i potwory (zawsze się zastanawiałem, co ona robi z nimi potem).
Rachel
Przygody, w których występuje: #5, #50
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Córka Mark'a i Jennifer. Rzadko mówi i nie utrzymuje zbyt wielu kontaktów towarzyskich. Nie lubi swojego "Faerie'ego" wyglądu, ani wystroju swojego pokoju.
Opis wg. autora: Rachel to zamknięta w sobie dziewczynka, będąca oczkiem w głowie swojego taty. Jako, że ojciec miał w sobie wiele z żuka, a matka posiadała motyle skrzydła, Rachel urodziła się z jasnymi, małymi skrzydłami i dwoma antenkami wystającymi z głowy. Przez to wszystko, faktycznie przypomina troche przerośniętą Faerie. Rachel nie lubi tego jak traktuje ją ojciec, ani swojego słodkiego wyglądu. Marzy jej się niezależność, jednak jest za mało asertywna, żeby pokazać tacie, że nie jest już małą dziewczynką. Niezdrowe relacje z rodziną, doprowadzają ją w końcu do rodzinnej tragedii.
Rev. Nouvelle
Przygody, w których występuje: #64
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Opiekun kościoła na przedmieściach Domina. Dobrotliwy człowiek, posiadający ogromną i rozległą wiedzę, od tego jak złapać Rabite'a, po znajomość historii świata.
Opis wg. autora: Wygląda jak kolejny genetyczny eksperyment, ale zachowuje się jak sędziwy starzec i mędrzec. Jego mądrości nie ustępują tym, będącym specjalnością Mędrców. Potrafi porozumiewać się z Lilipeas, a odwiedzając go w kościele, można dowiedzieć się od niego wiele ciekawych rzeczy.
Meimei
Przygody, w których występuje: Technicznie wa żadnej, ale w każdej jest pomocna.
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Seksowna wróżbitka. Ongiś żyła dostatnie i ekstrawagancko, dzisiaj jednak wydaje się zbierać pieniądze na swoje stare lata.
Opis wg. autora: Przeuroczna jasnowidzka, oferująca swoje usługi na skwerku w Domina. Meimei, za drobną opłatą, jest w stanie przepowiedzieć ci przyszłość, za pomocą magicznej, owocowej ruletki. Chociaż jej odwiedzenie nie jest potrzebne w żadnej przygodzie, to jednak jej wróżby, mogą bardzo pomóc tym, którzy zacięli się w fabule i nie wiedzą gdzie szukać przygód lub jak przejść te, w których już uczestniczą. Jej podpowiedzi zazwyczaj ograniczają się do jednego zdania, ale dla bystrego gracza, będą one wystarczającą wskazówką, aby ruszyć dalej. Bardzo przydaje się tym, którzy LoM'a przechodzą pierwszy raz i nie chcą korzystać z solucji.
Capella
Przygody, w których występuje: #6, #16, #20
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Wędrowny żongler. Zainspirowany wierszami Pokiehl'a, postanowił ruszyć w świat, aby przekazać ludzkości jakąś myśl.
Opis wg. autora: Capella na dobrą sprawę jest szympansem, ale w tej grze zaciera się granica pomiędzy ludźmi, a zwierzętami. Tworzy duet z Diddle'm i jego przyjaźń znaczy dla niego więcej niż cokolwiek na świecie. Jest zawsze optymistycznie nastawiony do życia i cieszy się tym co robi.
Diddle
Przygody, w których występuje: #6, #16, #20
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Robi podkład muzyczny dla swojego partnera - Capella'i. Dobroduszny i wrażliwy chłopiec, który mówi bardzo powoli.
Opis wg. autora: Diddle gra na czymś co przypomina tubę i ma straszne huśtawki nastrojów. Bardzo często zdarza mu się myśleć, że jego miejsce jest gdzie indziej, i że mógłby się zrealizować bardziej jako ktoś inny. Wygląda na wiecznie przygnębionego, ale mimo to gra swoją muzykę, robiąc tło dla żonglerek Cappela'i.
Rubens
Przygody, w których występuje: #23
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Mężczyzna, który porzucił wszystko co posiadał. Ukrywa przed światem fakt, że tak naprawde jest Jumi.
Opis wg. autora: Rubens to istotnie Jumi, a jego "serce" to szlachetny rubin. Po tym, jak Jumi stracili umiejętność płaczu, a jego rasa opuściła Kryształowe Miasto, Rubens porzucił wszystkie nadzieje na ratunek i wyrzekł się wszystkiego, co łączyło go z bolesną przeszłością - nawet swojej ukochanej Diana'y, będącej jednocześnie przywódczynią wszystkich Jumi. Swoje miejsce znalazł w Gato, gdzie poświęcił się medytacjom i skromnym życiu. Przeszłość jednak odnalazła go nawet tam. Złodziejka Sandra zabiła go, wyrywając jego "serce" i tym samym posyłajać go do Zaświatów.
Prof. Bomb
Przygody, w których występuje: #55, #60
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Pionier w dziedzinie konstrukcji golemów, który ciężko pracuje w swoim małym laboratorium w Junkyard. Wielki podrywacz.
Opis wg. autora: Ten człowieczek, wyglądający jak okrągła kulka kłaków (może jest spokrewniony z Critters'ami heh), jest wynalazcą golemów. Kiedy odnajdziemy jego zaginiony twór - Pavlov'a, Profesor będzie uprzejmy wybudować w naszym warsztacie specjalny pokój, w którym to będziemy mogli konstruować własne golemy. Sam Bomb jest strasznie dziwny i przypomina stereotypowego szalonego naukowca. Często zdarza mu się, że jego głowa zaczyna obracać się wokół własnej osi, unosząc go w górę. Warto wspomnieć o tym, że poza założeniem u nas wytwórni golemów, Bomb trudni się również handlem na odległość. Dzięki niemu, jesteśmy w sprzedać naszą broń, pancerze lub zwykłe przedmioty postaci, z innego save'a, o ile ma ona zrobioną przygodę #55 "Golem Go Make'em".
Roger
Przygody, w których występuje: #4, #16, #35, #52, #59, #61
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Odnalazł swoje przeznaczenie, kiedy zaczął obdarzać boską czcią swojego psa - Putty, kiedy pracował jako górnik razem z Dudbear'ami. Od tego czasu stał się człowiekiem głębokiej wiary
Opis wg. autora: Roger jest przywódcą sekty "The Diggers", której jedynymi członkami wydają się być dudbear'y. Wszyscy oni czczą wybitnie szkaradnego psa, zwanego Putty. Ich siedziba znajduje się głęboko w kopalniach Ulkan. Sam Roger jest religijnym fanatykiem, który straszliwie nienawidzi się z piratami, zresztą ze wzajemnością. Mężczyzna wydaje się być twardy i nieokrzesany, ale w jego mieszkaniu znaleźć można dowody na to, że zajmuje się również pisaniem poezji. Trzeba przyznać, że tak jak większość postaci w grze, jest z niego straszny oryginał. Motto jego życia to: "Zbawienie przez pracę"... wygląda więc na pozytywistę hehe. Zawsze kiedy się pojawia, muzyka w tle zmienia się na tajemniczy hymn "The Diggers"... swoją drogą, bardzo pasujący do całej jego sekty.
Putty
Przygody, w których występuje: #4, #16, #52, #59, #61
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Pies Roger'a. Stał się obiektem kultu, ale to dalej tylko pies.
Opis wg. autora: To może wydać się dziwne, ale Putty, pomimo wyglądu, jest tak naprawde płci męskiej. Ciężko powiedzieć o nim coś poza tym, że jest niezwykle szkaradny i równie głupi (chociaż udało mu się opanować sztukę poruszania się na dwóch łapach). Z racji na pewne podobieństwo do Dudbear'ów, zarówno w kwestii urody, jak i bystrości umysłu, jest on przez nich czczony jak bóg. Roger jest w stanie zrobić dla niego wszystko, przez co piesek stał się obiektem porwania. Niewiele ciekawszych rzeczy stało się w jego życiu.
Count Dovula
Przygody, w których występuje: #12
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Strażnik ruin, a także przywódca klanu Succubów.
Opis wg. autora: Ewidentna analogia do hrabiego Draculi, jednakże rola tej postaci ogranicza się do bycia boss'em podczas jednej jedynej przygodzie, w której możemy go zobaczyć. Jak wszystkie wampiry, żywi się on krwią i stanął on przeciwko nam właśnie z powodu zaspokojenia swojego głodu. Niestety nie dane nam było poznać go na tyle długo, żeby napisać o nim coś jeszcze.
Basket Fish
Przygody, w których występuje: #28
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Nowobogacki, który na wszystkich patrzy z góry, jednak tak naprawdę, to jego wszyscy uważają za gorszego. KOOOOCHA tancerke Revanshe.
Opis wg. autora: Basket Fish to kolejna biologiczna pomyłka, która, tak jak sugeruje jego imię, wygląda jak ryba, umieszczona w wiklinowym koszu, chodząca na chudych nogach. Pomijając ten komiczny wygląd, Basket Fish jest nieprzyzwoicie bogaty i uważa, że przez to jest lepszy od zwykłych śmiertelników, których traktuje odgórnie. Jego ulubionym zajęciem jest marnotrawienie swoich pieniędzy na występach tancerki z Polpota - Revanshe, w której jest bezgranicznie zakochany, pomimo tego, że ona nim gardzi. Jest w posiadaniu pięknego kamienia, zwanego Błękitnym Okiem, będącego tak naprawde "sercem" jakiegoś Jumi.
Cap'n Tusk
Przygody, w których występuje: #10, #34, #35, #51, #52
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Dumny kapitan statku S.S.Buccaneer. Przewodzi piratom, dzięki swojej elokwencji i inteligencji. Dziewczyny, oto jest prawdziwa zdobycz!!
Opis wg. autora: No... encyklopediia w opisie jest odrobinę stronnicza. Tusk jest najpewniej morsem albo lwem morskim, ze względu na charakterystyczny wygląd. Całe szczęście, że nie do końca rozgarnięte pingwiny mają go za swojego kapitana, ponieważ Tusk zazwyczaj wie co robi. Zazwyczaj, ponieważ czasami porywa się na czyny powyżej jego możliwości. Nienawidzi Roger'a i jego Dudbear'ów, rywalizuje z nimi na każdym kroku. Uwielbia swój statek i istotnie, jest znacznie inteligentniejszy od reszty załogi.
Revanshe
Przygody, w których występuje:#10
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Tancerka z Nadmorskiego Hotelu w Polpota. Zawsze tańczy, ponieważ taniec jest jej pasją, jej całym życiem.
Opis wg. autora: Revanshe to seksowna i urocza dziewczyna tańcząca w Polpota, do której ślini się Basket Fish. Ona go jednak nienawidzi, jako że ryba uważa, że za pieniędze kupić sobie może wszystko. Nie można o niej wiele napisać, jako że występuje tylko w jednej przygodzie i nawet tam nie odgrywa specjalnie znaczącej roli. Wygląda na jedną z tych postaci, które odnalazły swoje miejsce na świecie.
Selva
Przygody, w których występuje: #17, #62
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii:Jeden z Siedmiu Mędrców. Zawsze wie co się dzieje w Fa'Diel, jako że zbiera informacje od ptaków i Lilipeas.
Opis wg. autora: Mędrzec, zwany Selva Czterech Wiatrów. W historii zapisał się on jako dawny przywódca ludu Lilipeas. Wbrew odmiennego wyglądu, należy on do ich rasy. Był on przyjacielem czarodziejki Anuella'i i wielokrotnie odwiedzał ją w jej górach, dosiadając grzbietów wielkich ptaków. Wiele razy zabierał on jej lalki poza teren gór (jedną z tych lalek była Magnolia). Dzielnie walczył u jej boku podczas wielu bitew. Nieoficjalnie uważany jest za przywódcę Mędrców. To on właśnie, po śmierci Anuella'i, postanowił mianować Matilde siódmym z Mędrców.
Teapo
Przygody, w których występuje: #1, #12, #31, #43, #50
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Magiczna istota o dobrym sercu. Myśli, że jest kolekcjonerką dzieł sztuki, jednak większość z nich, to śmiecie, które sprzedał jej Niccolo.
Opis wg. autora: Teapo to tak naprawde magiczny dzbanek herbaciany, napełniony wodą. Teapo z Domina jest jedną z wielu, które wyprodukowano w Geo (tak, Teapo została wyprodukowana przez ludzi). Gada ze strasznie głupim akcentem (wszystkie gadają), a ta z Domina przyjaźni się z Duelle. Teapo to istoty stworzone, aby pomagać ludziom w ich codziennym życiu. Nie wydaje mi się jednak, żeby były przydatne do czegokolwiek innego, oprócz parzenia herbaty heh. Oprócz egzemplarza z Domina (starego modelu zresztą), kilka Teapo można znaleźć również w Geo.
Belle
Przygody, w których występuje: #32, #44
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Duch Snów, będący na straży wszystkich śniących istot. Czasami jest troche zbyt nerwowa, ale stara się jak najlepiej wykonywać swoją pracę.
Opis wg. autora: Wiedźma Belle to istota, która zajmuje się pilnowaniem porządków w snach wszystkich istot. Dosiada grzbietu tapira, będącego wierzchowcem proporcjonalnym do jej gabarytów. Czasami jest troche zbyt porywcza, dziwi się, że ludzie nie rozumieją jak znaczącą rolę w ich egzystencji stanowią sny. Potrafi wchodzić do snów, a także przenosić do nich inne osoby. To dzięki jej mocy, mogliśmy odwiedzić sen Floriny. Niestety, nie można o niej napisać wiele więcej, jako że wystąpiła wyłącznie w dwóch przygodach.
Esmeralda
Przygody, w których występuje: #31
Dostępna jako NPC?: Tak
Opis wg. encyklopedii: Czarująca, jednak często dziecinna studentka Akademii Magicznej w Geo. Krążą słuchy, że może być ona potworem lub duchem, stworzonym przez Nunuzac'a.
Opis wg. autora: Esmeralda jest jedyną z czworga rodzeństwa, zwanego "Szczęśliwą Koniczyną", które ocalało po upadku Krzyształowego Miasta. Jest Jumi szlachetnego szmaragdu. Nunuzac przyjął ją na swoją uczennice, jednak traktuje ją jak śmiecia. Twierdził on, że jest dziewczyna jest nic nie warta, póki nie znajdzie swojego opiekuna. Kiedy została odnaleziona przez Elazul'a, Esmeralda wybrała naszego głownego bohatera na swojego rycerza, aby wraz z nami, odnaleźć "serca" swoich trzech zaginionych sióstr, a następnie spróbować je przywrócić, znajdując Jumi, który jeszcze nie stracił uzdrawiających zdolności. Niestety, jej plan zawiódł i pomimo naszej opieki, Esmeralda, jak i pozostałe trzy serca z "Szczęśliwej Koniczyny", padły ofiarą złodziejki Sandry.
Magnolia
Przygody, w których występuje: #19
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Lalka posiadająca w sercu Kamień Ognia, stworzona przez wiedźme Anuella'e tysiąc lat temu. Żyje w Junkyard, bez jakiejkolwiek nadziei, czy woli.
Opis wg. autora: Pomimo tego, że Magnolia występuje tylko w jednej przygodzie, wiadomo o niej dosyć sporo. Dawno dawno temu, kiedy Anuella jeszcze żyła i tworzyła swoje lalki, żyła sobie w lesie mała dziewczynka, córka węglarza. Kiedy pewnego wieczora płakała, tęskniąc za tatą, który jeszcze nie wrócił do domu, odnalazł ją Selva Czterech Wiatrów i wręczył jej lalke. Dziewczynka (nie lalka) miała na imię Magnolia. Marionetka miała jednak straszną moc albowiem jej oczy były niczym innym, jak legendarnymi Płomiennymi Oczyma. Ich straszna moc spaliła dom dziewczynki, zabijając ją. Lalka jednak przeżyła i załamana zaczęła sama siebie nazywać imieniem dziewczynki. Mieszkała we wiosce Lilipeas, póki nie zabrał jej stamtąd jeden czarodziej. Chciał on podstępem wykrać Płomienne Oczy z lalki, albowiem były one bardzo potężnymi magicznymi artefaktami. Ponieważ Anuella przejrzała jego spisek, ożywiła swą mocą wzgórzę, aby to powstrzymało karawane czarodzieja i odebrało Magnolie z jego rąk. Wzgórze to istnieje do dzisiaj i znane jest jako Gaeus, jeden z Siedmiu Mędrców. Z powodu lalki, wybuchła wielka wojna, podczas której wiele stworzonych przez Anuella'e artefaktów, walczyło z ludzkimi wojskami. Po tym wszystkim, Magnolia zniknęła i historia o niej zapomniała. Lalka jednak nie zapomniała o koszmarach wojny, o wszystkich lalkach, które porzucone zostały na polu walki, ginąć i cierpiąc w jej imieniu. Od tego czasu, Magnolia zaczęła nienawidzić całej ludzkości.
Thesenis
Przygody, w których występuje: #50, #63
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Profesor w Akademii Magii w Geo, będąca również wiedźmą reinkarnacji. Jest najbardziej unikaną ze wszystkich nauczycieli, najpewniej przez jej przerażający wygląd i zachowanie.
Opis wg. autora: Bez wątpienia, sporo wody upłynęło od kiedy Thesenis była żywa, w pełni tego słowa znaczniu. Dzięki swojej magii, udało jej się uzyskać życie wieczne, jednakże jej ciało jest martwe i zmumifikowane. Mówi wolno, krótko i bardzo niewyraźnie, a wszyscy studenci się jej boją. Ona sama ma ciągoty do eksperymentów z czarną magią, jednakże rzadko może sobie na nie pozwolić, ze względu na obecność Nunuzac'a.
Nunuzac
Przygody, w których występuje: #31, #44
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Kiedyś był zaklinaczem, który walczył w wielu wojnach. Teraz jest profesorem w Akademii Magii, pomimo tego, że jego ciało reprezentowane jest przez magiczny okrąg, jako że on sam został uwięziony w innym wymiarze.
Opis wg. autora: Nunuzac narozrabiał swego czasu i jego dzisiejsza postać jest tego efektem. Nunuzac był najświetniejszym czarodziejem w szeregach armii maga Lonway'a, który ongiś walczył z Ricrot'em, wspieranym przez wiedźme Anuella'e. Na polecenie swojego zwierzchnika, wezwał on wszechpotężnego Freymold'a - Ognistego Wyrm'a, aby ten przechylił szalę zwycięstwa na korzyść Lonway'a. Niestety, po wezwaniu potwora, Nunuzac został wciągnięty na drugą stronę magicznego kręgu, przez co jego ciało na zawsze zostało uwięzione w innym wymiarze. Magiczny okrąg jest sposobem, dzięki któremu świadomość Nunuzac'a przebywać może w Fa'Diel, dlatego też poznajemy go jako czerwone, tarczopodobne, lewitujące coś. Jak widać eksperymentowanie z magią to niebezpieczna sprawa. Nunuzac nie jest może ciemnym charakterem, ale naprawdę ciężko jest go lubić. Jest uparty i opryskliwy, w szczególności dla swojej uczennicy - Esmeraldy. No ale trudno mu się dziwić... w końcu spędzenie wieczności w innym wymiarze może być powodem irytacji.
Kathinja
Przygody, w których występuje: #36, #58
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Najpopularniejsza nauczycielka z Akademii Magii. Posiada moc zniszczenia wszystkiego, na co spojrzy. Lubi przebywać w towarzystwie ludzi. Przyjaźni się z Thesenis.
Opis wg. autora: Kathinja jest w połowie bazyliszkiem, przez co jej włosy zasłaniają jedno z jej oczu - to, które potrafi zamienić ciało w kamień. O jego mocy zdążył przekonać się Gilbert, podczas jednej z jego niefortunnym matrymonialnych przygód. Kathinja wydaje się najbardziej ludzka ze wszystkich nauczycieli z Akademii, chociaż zazwyczaj nie mówi zbyt wiele i wydaje się chłodna. W dni wolne, spotkać ją można na placu w Geo, gdzie przebywa w towarzystwie swoich studentów.
Louie
Przygody, w których występuje: #19
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Opiekun magicznych istot w Junkyard. Sam jest starą magiczną istotą i bardzo dobrze czuje żal i złość, którą czują jego bracia.
Opis wg. autora: Louie to jedna z wielu lalek, które zostały stworzone i ożywione przez wiedźme Anuella'e. Dawno temu wszystkie one służyły do walki przeciwko magom, którzy posiąść chcieli wielką moc Płomiennych Oczu i tworzonych przez Faerie, magicznych instrumentów. Po walkach jednak, wszyscy zapomnieli o magicznych istotach, które zniszczone bądź uszkodze, trafiły na wielkie śmietnisko - Junkyard, myśląc o nienawiści i żalu wobec ich wcześniejszych panów. Louie opiekuje się nimi wszystkimi, pomagając im znaleźć wewnętrzny spokój. Pomimo tego, że zachowuje się i wygląda dziwnie, Louie wydaje się być bardzo inteligentną lalką, doskonale znającą emocje, rodzące się w sercach magicznych istot.
Mephianse
Przygody, w których występuje: #25, #31, #36
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Profesor Akademii Magii w Geo, pałający wielką pasją do magii.
Opis wg. autora: Mephianse wydaje się nie być do końca ani dobrą, ani zła postacią. Próbował w końcu zniszczyć świat za pomocą potężnego zaklęcia, jednak ostatecznie wszystko to nie wypaliło. Jest bardzo potężnym magiem i jednocześnie dyrektorem Akademii w Geo. Miał brata o imieniu Nakratos, który zmienił się w lodową bestie, panoszącą się po lodowych równinach Fieg. Ciężko odczytać jest jego intencje.
Skippie
Przygody, w których występuje: #8, #64
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Skromny i szczupły człowiek, który potrafi biegać bardzo szybko. Jest bardzo spostrzegawczy i często przebiegły. Razem z Hamson'em pracuje u Kristie.
Opis wg. autora: Magazynier w pałacu Kristie, który razem ze swoim współpracownikiem - Hamson'em, zostaje wynajęty do paru zadań dla swojej pracodawczyni. Robi to, by odpracować 10 milionów Lucre, na które zadłużyli się razem z Hamson'em, przypadkowo niszcząc pare bardzo cennych dzieł sztuki należących do Kristie. Skippie biega naprawde bardzo szybko i jest inteligentniejszym członkiem tego zabawnego duetu. Tak samo jak jego umięśniony kolega, po pewnym czasie postanawia uciec przed długiem Kristie i zacząć nowe życie. Jeżeli gracz posiada na swoim Memory Card'zie savez gry Chocobo Racing, będzie miał okazje zobaczyć go w Polpota Harbor po skończeniu przygody #64 i dostać od niego pierścionek - FastestWheel.
Hamson
Przygody, w których występuje: #8, #64
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Duży mężczyzna, który ma mięśnie, lecz nie ma serca do walki. Szczery, jednak niespecjalnie rozgarnięty i
Opis wg. autora: Razem ze Skippie'm jest magazynierem w pałacu Kristie i tak samo jak chyżonogi przyjaciel, zadłużył się u niej na 10 milionów Lucre. Wspólnie z partnerem wykonuje różne zadania na bezpośrdnie polecenie Sotherbee - kamerdynera Kristie, który w zależności od poczynionej pracy, w różnym stopniu anuluje ich dług. Hamson wydaje się nie specjalnie lubić Skippie'go, zresztą ze wzajemnościa, jednak chociaż często się nie dogadują, jakoś udaje im się razem współpracować. Tak samo jak pędziwiatr, postanowił on uciec od ciążącego na nim długu i zacząć życie od nowa. Po skończeniu przygody #64, dalsze losy tego naiwnego i prostolinijnego człowieka pozostają nieznane.
Mr. Moti
Przygody, w których występuje: #28
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Jest wszędzie, robiąc wszystko
Opis wg. autora: Pan Moti występował w pozosałych częściach Seiken Densetsu, jako sprzedawca wszystkiego, we wszystkich sklepach. Jego klony rozsiane są po całym świecie i znaleźć je można w każdym mieście, sprzedających broń, pancerze, instrumenty, czy minerały. Dwóch takich jegomościów znaleźć można w hotelu w Polpota Harbor (jedynie, którzy w całej grze wypowiadają jakieś słowa heh). Z nieznanych przyczyn, nasi ubrani w turbany, bliskowschodni przyjaciele gibają się za ladą, jakby tańczyli w rytm jakiejś dziwacznej muzyki. Pomimo ich dosyć sporej ilości, o Moti nie można powiedzieć właściwie nic ponad to.
Diana
Przygody, w których występuje: #31, #32
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Przywódczyni wszystkich Jumi, reprezentująca szlachetny diament. Próbowała ona uchronić swoją rasę przed wyginięciem, jednak jej krótkowzroczne, dyktatorskie rządy sprawiły, że straciła poparcie u swego ludu.
Opis wg. autora: Diana jest Jumi, reprezentującym szlachetny diament. Zanim Kryształowe Miasto zostało opuszczone, to Diana rządziła wśród swojej rasy. Była pod tym względem konserwatywna i nieustępliwa, przez co wielu Jumi (w szczególności Alexandra) nie dażyło ją zbytnim uwielbieniem. Diana była dziewczyną Rubens'a, jednak po upadku miasta, oboje poszli w różne strony. Zrozpaczony tym, co spotkało Jumi, Rubens odszedł do Gato, gdzie znaleźć chciał ukojenie dla swojego serca. Diana trafiła do Geo, porzucając całą nadzieję, wstydząc się i odrzucając swoją przeszłość. Spotkało ją to, co spotyka wszystkich Jumi, którzy stracili sens życia - zaczęła stopniowo zmieniać się w kamień. Nim jednak na dobre przemieniła się w posąg, jej "serce" zostało skradzione przez złodziejke Sandre.
Crystalle
Przygody, w których występuje: #25
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Piękna, śnieżna Faerie, która strzeże Ogrodu Lodowych Kwiatów.
Opis wg. autora: Śnieżna Faerie Crystalle została niesłusznie oskarżona przez Mephianse o to, że zmieniało jego brata - Nakratos'a, w śnieżną bestie. Jest przywódczynią Faerie mieszkających na terenie Fieg, a jej świętym miejscem jest Ogród Lodowych Kwiatów, umieszczony na końcu lokacji Fieg Snowfield. Niestety, nie można o niej powiedzieć prawie nic ponad to, jako że wystąpiła wyłącznie w jednej przygodzie i to jako postać drugoplanowa.
Sotherbee
Przygody, w których występuje: #8, #31, #48, #64
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Kamerdyner Madame Kristie. Wszystko wykonuje z pedantyczną dokładnością, jednak w środku ciągle jest tak naprawde dzieckiem. Wielu przezywa go: "Pan Fuddy-Duddy".
Opis wg. autora: Wierny sługa Kristie, wykonujący wszystko co sobie ona zażyczy. To pod jego bezpośrednią komendą są Skippie i Hamson. Z zewnątrz Sotherbee wygląda troche jak moogle z serii Final Fantasy, ubrany w niebieską tunikę proporcjonalną do jego skromnego wzrostu. Swoje przezwisko (często wykorzystywane przez Skippie'go), zawdzięcza najpewniej swojemu dziwnemu akcentowi. Kamerdyner istotnie często zachowuje się dziecinnie, ale jest lojalny i spełnia zlecone mu zadania najlepiej jak tylko umie. To on również pilnuje walk, które urządzać można między różnymi graczami na najniższym poziomie pałacu w Geo, po wykonaniu przygody #32 - "Alexandrite".
Kristie
Przygody, w których występuje: #31, #32, #48
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Właścicielka pałacu w Geo, który pełni również rolę galerii sztuki. Uwielbia sztuke, pieniądze, siebie samą i wszystko inne.
Opis wg. autora: Kristie, ze względów fizycznych, wydaje się być lamią (kobietą o ciele wężą). Gdyby nie różowe ubranie, przypuszczam, że wygląłab naprawde złowieszczo. Jest wlaścicielką galerii sztuki, jednak nie ma wyrobionego gustu - poprostu skupuje wszystkie posągi i rzeźby jakie uda jej się zdobyć. Mam tego wszystkiego tak dużo, że utrzymywać musi magazyn, w którym chowa to, co nie zmieściło się w pałacu. Wydaje się jednak, że brak pieniędzy nigdy nie był jej problemem (do czasu, kiedy zauważył to Niccolo heh). W jej "cennej" kolekcji znalezł się przez przypadek spetryfikowany Gilbert, a także krysalizująca powoli Diana. Kristie jest egocentryczką, uważa się za największego na świcie konesera i znawce sztuki. Coś mi mówi, że gdyby w Legend of Mana'ie postacie miały głosy, to Kristie mówiłaby z silnym francuskim akcentem.
Monique
Przygody, w których występuje: #26, #30, #59
Dostępna jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Syrena, która sprzedaje własnoręcznie robione lampy w Lumina. Śpiewa ona duchom i prosi je, by posłużyły za światło w jej latarniach, w ten sposób zarabiając na życie.
Opis wg. autora: Monique to pierwsza (znana) miłość Gilberta, przepiękna syrena mieszkająca w mieście wiecznej nocy - Lumina. Pisząc syrena, mam na myśli pół-kobietę, pół-ptaka (coś jak klasyczna harpia... w języku angielskim jest różnica między "siren", a "mermaid", a u nas nie ma, z czego wynikają nieprzyjemności w tłumaczeniu). Monique prześlicznie śpiewa, ale prawdziwą pasją jej życia jest nie śpiew, a tworzenie lamp. Dziewczyna potrafi spędzać nad nimi całe dnie, starając się każdą wykonać z sercem i duszą. Nie zależy jej na czerpaniu zysków ze sprzedarzy, ale z uszczęśliwiania swoich klientów. Najwierniejszymi fanami jej dzieł są miejskie dudbear'y. Monique przyjaźni się z Flameshe i Elle.
Studenci
Przygody, w których występuje: #25, #36, #49, #54, #58, #63
Dostępni jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Uczniowie Akademii Magii w Geo. Kolor ich szat odróżnia ich klasy.
Opis wg. autora: Studenci to dzieciaki, które uczą się w Geo podstaw magii, pod okiem czterech pedagogów (Thesenis, Nunuzac'a, Mephianse i Kathinja'y). Jest ich bardzo wielu, w szczególności w Geo. Tak jak normalni uczniowie, martwią się o to jak zrobić zadanie domowe, jak wymigać się od zadań i ogólnie, jak dotrwać do weekend'u (mają szczęście, że w świecie Fa'Diel tydzień ma tylko 6 dni). Charakter uczniów jest bardzo różny, od podstaw skrajnie altruistycznych (jak u tego kolegi, co postanowił wybudować koło naszego domu wytwórnie instrumentów), do agresji i opryskliwości, charakterystycznej dla dzieci w wieku szkoły podstawowej (jak dzieciaki bijące się w przygodzie #36). Jedno, co można o nich powiedzieć napewno to to, że w większości wypadków zachowują się jak normalne dzieci.
Thoma
Przygody, w których występuje: #28
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Żołnierz, należący do armii Deathbringer'a. Jego umysł jest pod stałą kontrolą Deathbringer'a i zrobiłby on wszystko, dla swojego pana.
Opis wg. autora: Imperator Irzoile Ennanshalc, posiadał kiedyś największą armię w całym Fa'Diel. Jednak jego pycha i rządza władzy doprowadziły do upadku całego imperium. Cesarz zagarnąć chciał na własność mistyczne kamienie, których pilnowały smoki, jednak jego próba została udaremniona, a wszyscy jego żołnierze zginęli, tak jak i on. Jego wola życia została jednak doceniona przez kościanego smoka - Jajara, który dał mu nieśmiertelność i zmienił w swojego dragoon'a. Od tego czasu znany był jako Deathbringer. Nieśmiertelność otrzymali również wszyscy jego rycerze, zmieniają się w opancerzone duchy, zjawy, gotowe wykonać każde zadanie zlecone im przez Deathbringera. Thoma był jednym z tych żołnierzy, którzy uniknęli tragicznego losu poległych u boku Irzoile'a, znajdując spokój w mieście Polpota, gdzie przed laty rozbił się jego statek. Niestety, jego przyjaciel Thona, będący już pod wpływem Deathbringera, odnalazł go i wcieli do mrocznej armii. Duszy Thoma'y nigdy nie będzie dane odnalezienie spokoju.
Thona
Przygody, w których występuje: #28
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Jeden ze szkieletowych żołnierzy Deathbringera. Jego ciało umarło, jednak dusza dalej jest posłuszna Deathbringerowi.
Opis wg. autora: Tak jak jemu podobni, Thona potrafi przemieszczać się otwieranymi w powietrzu portalami, a jego ciało to tak naprawde lewitująca, szkieletowa zbroja. Zginął podczas katastrofy morskiej i po śmierci, wezwany został na służbę do Deathbringera. To on odnalazł Thome i zabrał go ze sobą. Tak samo jak część innych rycerzy imperium, jego dusza skazana jest na wieczną służbę u Deathbringera.
Sproutlings
Przygody, w których występuje: #23, #43, #44
Dostępne jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Niewielkie istoty, które pojawiają się z nikąd i kończą żyjąc w różnych miastach. Wszystkie dzielą wspólną świadomość.
Opis wg. autora: Sproutlingi to tak naprawde rośliny, a dokładniej rzecz ujmując, jedna wielka roślina. Sproutlingi są częścią Drzewa Mana'y, odseparowane w tym wymiarze, a będące jednością w innym. To właśnie przez to wszystkie mają wspólną świadomość i wiedzą co się dzieje z każdym innym. Ich rola to odrodzenie Drzewa Mana'y w wymiarze Fa'Diel i umożliwienie mu wypełnienie świata życiodajną energią. Same w sobie nie są specjalnie rozgarnięte i często zachowują się jak dzieci. Spotkać je można w prawie każdej lokacji na świecie, w szczególności w miastach.
Gaeus
Przygody, w których występuje: #3, #49, #62
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Wielka twarz na zboczu góry, będąca jednym z Siedmiu Mędrców. Zawsze ma odpowiedzi na wszystkie pytania.
Opis wg. autora: Gaeus to wzgórze, które zostało ożywione za pomocą magii wiedźmy Anuella'i. Początkowo jego zadaniem było powstrzymanie ludzi, którzy wykraść chcieli Płomienne Oczy z lalki Magnolii. Okazało się jednak, że Gaeus posiada wielką inteligencje i wiedzę. Jest prawdopodobnie najmądrzejszym ze wszystkich Mędrców, choć jest ich najmłodszym członkiem.. Jest zawsze życzliwy dla gości, a ci, którzy pragnęli zapytać go o radę, odnajdują ją dzięki nie mu. Często zwraca się do gości per "dzieci", nie jednak w wyrazie ironii, lecz opiekuńczo, jak ojciec.
Cancun Bird
Przygody, w których występuje: #17, #23
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Wielki i tajemniczy ptak, który podobno żyje w Gato od kilku wieków.
Opis wg. autora: Wielki ptak, który żyje na szczycie zachodniego zbocza Gato, jest często wykorzystywany przez Selve Czterech Wiatrów, który podróżuje na jego grzbiecie po Fa'Diel. Nam również przyjdzie podróżować dzięki jego pomocy, podczas wykonywania przygody #17. Poza tym, że ptak jest wielki, nie wiadomo o nim właściwie nic.
Flowerlings
Przygody, w których występuje: #12, #46, #63
Dostępni jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Kiedy kwiat rośnie na głowie Sproutling'a, zmienia się on we Floweringa. Rozróżnić można w nich płeć męską i żeńską, ale wydaje się, że różnie się one jedynie wyglądem.
Opis wg. autora: "Kwiatoludzie" to istoty, których znaczenie znane nie jest, popularne na świecie prawie tak, jak Sproutlingi. Tak samo jak ich zieloni bracia, Floweringi są bezpłciowe, aczkolwiek ze względów aparycji, rozróżnić można osobniki męskie (brodate z długimi nosami) i żeńskie (wyglądające jak małe dziewczynki). Wszystkie barwią się na pastelowe kolory, w tonacji różu i fioletu, okazjonalnie błękitu, czy zieleni. Niektóry, tak jak te z ruin Mindas, wykazują parapsychiczne zdolności, większość jednak stanowi jedną z wielu mniejszości gatunkowych, których pełno na świecie. W przeciwieństwie do Sproutling'ów, Floweringi zdają się stronić od ludzi i zamieszkują miejsca od nich dalekie. Najwięcej ich można spotkać na terenie ruin Mindas oraz Dragon Fortress. Tak jak wśród normalnych (heh.. jakby byli jacyś "normalni" w tej grze) ludzi, ich charakter jest bardzo zróżnicowany, jednak w większości wypadków, skrajnie optymistyczno-altruistyczny.
Lilipeas
Przygody, w których występuje: #8, #64
Dostępni jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Dziwne, małe istotki, noszące na swych głowach ptasie gniazda. Rozmnażają się, tocząc z gliny kólki, o kształcie nowych Lilipeas.
Opis wg. autora: Lilipeas, jak to trafnie skomentował Sotherbee, są dowodem na to, że Bogini Mana'y ma poczucie humoru. Ze wszystkich dziwadeł, jakie spotkać możemy w grze, Lilipeas przebijają wszystko. Są to małe, różowe kulki, z trudem chodzace na dwóch kończynach (z nieznanych przyczyn, nie przeszkadza im to całkiem szybko biegać, jak ktoś je goni), które na swych głowach noszą ptasie gniazda. Po co to robią, pozostanie tajemnicą do końca. Wydaje się, że Sotherbee ma powody, żeby ich nie lubić. Lud Lilipeas, pomimo swego dziwacznego wyglądu, odegrał ongiś znaczącą rolę w historii. Pod wodzą najwybitniejszego członka swej rasy i za razem jednego z Siedmiu Mędrców - Selvy Czterech Wiatrów, zabili oni jednego z wszechpotężnych Wyrm'ów - piorunującego Geimaswalda, zwabiając go w pułapkę do jaskini. Dzisiaj, żyją oni w niewielkiej wiosce w sercu White Forest, z dala od ludzi i problemów świata zewnętrznego. Po opuszczeniu domina, Rev. Nouvelle zamieszkał razem z nimi, aby studiować zwyczaje i język tych nietypowych istot. O samych Lilipeas można powiedzieć tyle, że są naprawde dziwne, nawet jak na standardy tej gry.
Pingwiny Piraci
Przygody, w których występuje: #4, #10, #27, #34, #35, #49, #51, #52
Dostępni jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Pingwiny, które mają tendencje do opowiadania głupich dowcipów troszke zbyt często. Są niesamowicie dumne z faktu, że są piratami, chociaż nie zachowują się jak na piratów przystało.
Opis wg. autora: Załoga pingwinów piratów, to postrach wszelkich mórz i ocean'ów. Dowodzeni przez odważnego kapitana Tuska, pływają swoim przepięknym statkiem - S.S.Buccaneer, szukając skarbów, przygód i dziewczyn w bikini. Tak przynajmniej sądzi każdy z rzeczonych piratów, bo rzeczywistość jest nieco inna. Piraci z S.S.Buccaneer niewiele mają wspólnego z prawdziwymi piratami, oprócz faktu, że skarb jest tym czego ciągle szukają. Niestety, zazwyczaj brak im odwagi i inteligencji do tego, żeby cokolwiek znaleźć i jedynie kapitan Tusk ratuje honor zespołu, jako jedyny wykazujący się rozsądkiem i odrobiną męstwa. Piraci nienawidzą się z sektą Roger'a, a Dudbear'y to niemalże ich naturalni wrogowie. Samice pingwinów, z racji na swoją płeć nie należą do pirackiej braci i spotkać je można w różnych miejscach na świecie. Wiele żyje w dżungli, służąc Rosiotti'emu, jednemu z Siedmiu Mędrców. Wydaje się, że są nieco inteligentniejsze od piratów, ale przypuszczam, że niewiele.
Faerie
Przygody, w których występuje: #8, #9, #10, #11, #45, #51
Dostępni jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Kochają przyrodę i nienawidzą ludzi. Są jednak zawsze ciekawe tego, co ludzie knują.
Opis wg. autora: Faerie to rasa, która przez wieki walczyła przeciwko ludziom, chcącym na własność zagarnąć potegę Mana'y. Jako że są istotami długowiecznymi, ich nienawiść wobec ludzkości wciąż jest świeża. Wydaje się, że spotykane w trakcie gry Faerie to same przedstawicielki płci pięknej, jednak ja uważam, że część to mężczyźni, jednak trudni do odróżnienia. Wszyscy Faerie są niewidzialni dla innych istot, jako że żyją w innym wymiarze astralnym, jednak osoby obdarzone szczególną mocą magiczną, mogą je widzieć i z nimi rozmawiać. Faerie wydają się być istotami doskonałymi i długowiecznymi, nie są jednak wcale inteligentniejszi od ludzi. Stanowią jednak ich przeciwieństwo, jako że czczą naturę i różnorodność przyrody oraz płynącą z niej potęgę Mana'y. Większość jest jednak próżna i zaślepiona przez nienawiść.
Dudbear'y
Przygody, w których występuje: #4, #20, #30, #35, #52, #59, #61
Dostępne jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Kopacze, którzy pracują dla Roger'a. Teraz są zmuszone przyłączyć się do jego działalności religijne, kiedy jego bóstwem jest pies.
Opis wg. autora: Dudbear'y to dziwaczne zwierzęta, które wydają się być wypchanymi maskotkami psów. Można tylko zgadywać, że są one tworem wiedźmy Anuella'i. Kilka osobników żyje sobie spokojnie w Lumina, ciesząc się urokami tego pięknego miasta. Większość jednak, to szeregowi członkowie sekty Kopaczy (ang. The Diggers), której najwyższym kapłanem i duchowym przywódcą jest Roger, były górnik z kopalni Ulkan. Jako że dudbear'y przypominają troche psów, a bóstwo sekty Roger'a to jego pies - Putty, dudbear'y spełniają każde polecenie swojego mistrza. Są w ciągłym konflikcie z piratami i, co może się wydawać niemożliwe, są jeszcze mniej rozgarnięte i bardziej tchórzliwe od nich. Porozumiewają się bardzo dziwnym językiem, którego podstaw uczymy się podczas przygody #30. Najważniejszymi cechami dudbear'ów jest ich wielka chciwość oraz jeszcze większa głupota.
Shadoles'y
Przygody, w których występuje: #16, #17, #40, #41
Dostępni jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Wszystkie Shadoles'y to żywe istoty, zamieszkujące Zaświaty. Wszystkie posiadają wspólną świadomość.
Opis wg. autora: Dawno dawno temu, władzę nad mocą Mana'y przejąć chciała wielka wiedźma Anise, władca Faerie imieniem Aion, wysłał swoją armię, żeby powstrzymała ludzkie zapędy. Wielkie wojska Faerie zostały zdziesiątkowane, a sam Aion trafił do Zaświatów. Odmówił jednak reinkarnacji i zamieszkał po drugiej stronie, stając się Panem Zaświatów. Shadoles'y to słudzy, który Aion stworzył, aby wraz z nim pilnowali porządku w świecie życia pozagrobowego, w którym dotychczas panował chaos. Wiele lat później, Aion został zabity przez wielkiego wojownika, który zajął jego miejsce. Tym wojownikiem był Olbohn, aktualny pan Zaświatów i jeden z Siedmiu Mędrców. Shadoles'y to okrutne istoty, żerujące na ludzkim nieszczęściu. Kiedy człowiek zatraca zupełnie wole życia, Shadoles'y wyczuwają to i zabierają go do Zaświatów, gdzie z czasem zmienia się on w jednego z nich. Shadoles'y potrafią znikać i pojawiać się w różnych miejscach, kontrolują wszystko i wszystkich na terenie Zaświatów. Cechuje ich pogarda dla żywych i czarne poczucie humoru. Pomimo swojej mrocznej natury, barwią się na różowe bądź niebieskie paski, które sprawiają, że przypominają troche lizaki albo słupki graniczne heh.
Mniszki
Przygody, w których występuje: #7, #9, #11, #13, #17, #23, #42
Dostępne jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Kobiety, które postanowiły poświęcić swe życie duchowym ćwiczeniom w świątyni uzdrowienia w Gato.
Opis wg. autora: Mniszki z Gato to członkinie pradawnego kultu, jedynego, który przetrwał czasy Ricrot'a IV'ego. W swojej świątyni zajmują się pomocą potrzebującym chorym, służąc jednocześnie najwyższej kapłance, którą aktualnie jest Matilda. Są wyrozumiałe i dobroduszne, ale nie często też nieufne wobec obcych, w szczególności w tych trudnych czasach i po tym, co spotkało Matildę. Nie uznają autorytetu Mędrców i w przeciwieństwie do większości świata, nie czczą Bogini Mana'y. Ich wiara ogranicza się do leczenia ciał i dusz potrzebujących.. piękna religia. Mniszki chodzą w białych szatach i zasłaniają sobie twarze poniżej oczu. Wyglądają przez to diablo seksownie, ale to pewnie tylko moje zdanie hehe...
Wind Callers
Przygody, w których występuje: #38
Dostępni jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Klan, który służy smokowi Acravator'owi, jako jego dragoon'i. Są życzliwi jedynie dla tych, którzy szanują ich tradycje i obyczaje.
Opis wg. autora: Spora rzesza tych ptakoludzi to słudzy jednego z czterech smoków - Acravator'a, pana wiatrów. Mieszkają w małej wiosce u podnóża pasma górskiego Norn, na szczycie którego znajduje się legowisko ich mistrza. Są lojalni i odważni, bez wachania oddadzą życie w obronie Acravator'a. To zresztą przyjdzie im zrobić.
Trent
Przygody, w których występuje: #56
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Antyczne drzewo, które rośnie w ogródku niedaleko naszego domu. Połyka nasiona, by rodzić warzywa i owoce na swoich gałęziach.
Opis wg. autora: Trent to bardzo przydatna roślina, na której gałęziach, rosną hodowane przez nas produkty. Za każde nasiono, które mu damy, zrodzi on 2 owoce w ciągu jakiegoś tygodnia. Dokładniejsze dane na temat owoców i nasion znajdziecie w innym artykule. Jeżeli będziemy hodować nasiona dostatecznie długo, Trent wręczy nam encyklopedie produktów (o ile nie zdobyliśmy jej wcześniej) oraz AF: Golden Seed, dzięki któremu będziemy mogli umieścić na mapie dodatkowy ogród, dokładnie taki sam jak ten przy domu.
Boink
Przygody, w których występuje: zasadniczo w żadnym
Dostępny jako NPC?: Nie
Opis wg. encyklopedii: Dziwna istota, która zna przejścia pomiędzy wymiarami. Każdy kto go dotknie, zostanie przeniesiony tam, gdzie jest jego ogon.
Opis wg. autora: Ogonem owym, jest dziwaczna, kiwająca się roślina, którą znaleźć można w różnych miejscach (np. na pierwszej planszy Luon Highway, czy Mekiv Cavern). Sam Boink zazwyczaj robi za zaporę, która uniemożliwia graczowi dostanie się do miejsc, w których twórcy gry akurat nie chcieliby go zobaczyć. Po pewnym czasie lub po wykonaniu odpowiednich czynności, wszystkie Boink'i zmieniają swoje miejsce ze swoimi ogonami, odblokowując zablokowane dotąd przejścia. Wiedzieć o nich należy tylko jedno: nie podchodź do nich, jeżeli nie wiesz co robisz.
Komentarze (11)
paula
kondek
Paula
pu
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.