Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Umiejętności
Aby dobrze zacząć grę, należy rozwinąć sobie wszystkie umiejętności, albowiem ich posiadanie i późniejsze noszenie, warunkuje to, czy zdobędziemy kolejną technikę specjalną i jak szybko tego dokonamy. W kolumnie „wymagania" spisane są umiejętności, jakie trzeba mieć założone, aby nauczyć się kolejnej z nich. Niektóre są bardzo przydatne np. Crouch, czy Counterstrike, większość jednak nie przydaje się na wiele w prawdziwej walce. Nie mniej jednak, wszystkie są potrzebne podczas rozwijania sobie nowych, coraz silniejszych ataków specjalnych na naszej broni, więc ich posiadanie to konieczność.
Umiejętności | Wymagania | Działanie |
Jump | - | Prosty skok w górę |
Defend | - | Przytrzymany broni przed większością ataków |
Lunge | - | Nagłe wysunięcie sie w przód |
Retreat | - | Nagły odskok w tył |
Crouch | - | Klęknięcie, przyspieszające odnawianie HP, lecz zmniejszające Defense |
Push | - | Odepchnięcie przeciwnika kawałek do przodu |
Cheer | - | Dwa ciosy bronią, zakończone szpanerską pozycją. Praktyczne zastosowanie nie znalezione. |
Spin | - | Wytrącenie z równowagi stących obok wrogów. Często wytrąca z równowagi również naszego bohatera |
Grapple | Defend, Push | Pochwycenie przeciwnika. Wciśnij kwadrat, aby wykonać na nim rzut przez ramie. |
Whirl | Grapple, Spin | Odepchnięcie przeciwnika i odwrócenie go tyłem |
Bash | Whirl, Push | Przerzucenie przeciwnika przez ramie i oderzucenie na pewną odległość |
Somersault | Lunge, Jump | Przewrót w przód. Przydatny do unikania fizycznych ataków |
Back-roll | Retreat, Jump | Przewrót w tył. Przydatny do oddalenia się |
Back-flip | Back-roll, High jump | Fikołek w tył. Jeszcze przydatniejszy do oddalenia się |
Moonsault | High jump, Somersault | Fikołek w przód z półobrotem wokół własnej osi. Służy do oskrzydlenia wroga. |
High jump | Crouch, Jump | Wysoki skok... nic więcej |
Double-jump | Jump, High jump | Wysoki skok, kończący się dodatkowym skokiem po naciśnieciu go ponownie. |
Tackle | Lunge, Push | Nagłe wysunięcie się w przód, odpychające przeciwników. |
Counterattack | Defend | Uruchomiony w momencie ataku wroga, kontruje go silnym atakiem |
Counterstrike | Counterattack | Uruchomiony w momencie ataku wroga, kontruje go bardzo silnym atakiem |
Taunt | Retreat, Cheer | Prowokowanie przeciwnikow, aby zaatakowali twoją postać |
Evade | Lunge, Retreat | Odskoczenie na bok i zmylenie wroga iluzyjnymi kopiami. Przydatne do unikania ciosów. |
Toss | Crouch, Bash | Podrzucenie przeciwnika wysoko w powietrze |
Defensive lunge | Defend, Lunge | Wysunięcie się do przodu pod zasłoną gardy. |
Slide | Crouch, Lunge | Wślizg wprzód, przewracający wrogów |
Flip-kick | Back-roll, Back-flip | Fikołek w tył połączony z kopnięciem. Zadaje obrażenia. |
Techniki specjalne
Techniki specjalne pozwalają nam na wykonanie widowiskowego ataku, który porazi wroga lub wrogów, zadając im spore obrażenia. Nie raz są one podstawą bronią na szczególnie trudnych oponentów. Mogą być wykorzystane wtedy, kiedy fioletowo niebieski pasek ST (znajdujący się pod naszym HP) narośnie nam do pełna i zacznie mrugać na biało. Pasek ST uzupełnia się po każdym ataku lub użytym zaklęciu.
Każda technika rozwija się, kiedy nosimy odpowiednie umiejętności. Jakie są potrzebne na daną umiejętność, przeczytacie w kolumnie „wymagania". Kiedy wymieniene jest więcej niż 2 umiejętności, znaczy to, że należy nosić je wszystkie po trochu (zmieniać co kilka walk). W kolumnie „siła" określone jest jak potężna jest technika (w skali: mała, średnia, duża i wielka). W kolumnie „zasięg" mamy opisane jak daleko od przeciwnika należy się ustawić, aby atak trafił (w skali: krótki, bliski, daleki). Ostatnia kolumna określa charakter ataku specjalnego:
W przód - skierowany na wszystkich oponentów stojących w zasięgu przed bohaterem.
W tył - skierowany na wszystkich oponentów stojących w zasięgu za bohaterem.
Grupowy - skierowany na wszystkich oponentów stojących w grupie na wprost przed bohaterem
Dookoła - skierowany na wszystkich oponentów stojących naokoło bohatera
Koncentryczny - skierowany zazwyczaj na jednego przeciwnika, stojącego w zasięgu przed bohaterem. Przed jego wykonaniem, należy odrobinę przycelować
Oprócz określenia samych technik, dodałem kilka słów od siebie na temat każdej z broni oraz określiłem jej przybliżone parametry. Pomoże to początkującym graczom w wyborze odpowiedniego ekwipunku dla swoich potrzeb.
Knife
Siła: Słaba
Zasięg: Bardzo krótki
Szybkość:Duża
Ilość specjalnych technik: 20
Komentarz autora: Broń jest według mnie wybitnie niewygodna, chociaż machanie dwoma nożami jest dosyć efektowne, tak jak i większość technik na tą broń (w szczególności Phoenix). Fakt, że bohater wykonuje 2 ruchy podczas jednego ciosu, utrudniach troche łączenie ciosów w combo. Wśród technik specjalnych na tą broń dominują ataki grupowe o sile niskiej lub średniej, nadające sie wyśmienicie do niszczenia słabych potworów przy normalnych walkach.
Technika | Wymagania | Siła | Zasięg | Obszar działania |
Admonition | Lunge | Średnia | Średni | W przód |
Rising Eagle | Jump | Mała | Krótki | Grupowy |
Vortex of Death | Spin | Mała | Krótki | Dookoła |
Vapor Blade | Somersault | Mała | Średni | W przód |
Sonic Wave | Back-roll | Mała | Daleki | W przód |
Rising Dragon | High jump | Mała | Średni | Grupowy |
Cobra Fang | Push, Retreat | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Crescent Moon | Moonsault | Mała | Średni | Grupowy |
Eclipse | Back-flip | Mała | Krótki | Dookoła |
Back Slasher | Whirl, Lunge | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Puncing Cat | Back-roll, Somersault | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Puppet | Retreat, Cheer | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Reaping the Mist | Back-roll, Back-flip, Lunge | Duża | Daleki | W przód |
Ninja Drop | Grapple, Evade | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Dance of Roses | Defensive lunge, Evade, High jump | Duża | Średni | Koncentryczny |
Back-stab | Slide, Double jump | Mała | Średni | Koncentryczny |
Looking Glass | Whirl, Bash, Taunt | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Dark Assasins | Evade, Spin, Crouch | Mała | Daleki | Dookoła |
Aerial Reaver | Flip-kick, Spin, Crouch, High jump | Wielka | Krótki | Grupowy |
Phoenix | Cheer, Evade, Double-jump, Defensive lunge | Duża | Krótki | Dookoła |
Sword
Siła: Średnia
Zasięg: Krótki
Szybkość: Duża
Ilość specjalnych technik: 20
Komentarz autora: Wygodny, mieczyk jednoręczny, którym można rąbać z całkiem niezłą prędkością, jeżeli tylko wczuć się w ciosy. Broń dobrze wyważona pod każdym względem. Wśród ataków specjalnych, większość to koncentryczne techniki o sile średniej lub dużej. Broń sprawdza się przez to najlepiej na boss’ów i dużych przeciwników, nie grzeszących ruchliwością. Na uwagę zasługuje technika „Golden Dragon", będąca jędną z ładniejszych w całej grze.
Technika | Wymagania | Siła | Zasięg | Obszar działania |
Iai Strike | Lunge | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Cutting Bamboo | Jump | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Mealstrom | Spin | Mała | Krótki | Dookoła |
Rising Sun | Crouch | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Triple Tiger | Somersault | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Blade Luncher | Back-roll | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Cutting Pine | High jump | Duża | Średni | Koncentryczny |
Corkscrew | Back-flip | Średnia | Krótki | Grupowy, wstecz |
Bird of Prey | Moonsault | Mała | Średni | Grupowy |
Cross Strike | High jump, Lunge | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Tiger Claw | Somersault, Back-flip | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Clean Sweap | Slide, Retreat | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Invisible Death | Grapple, Lunge, Retreat | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Dynamite X | Jump, Crouch, Cheer | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Dragon's Tail | Tackle, Back-flip | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Orbiting Blades | Spin, Defensive lunge | Mała | Średni | Grupowy |
Smashing Blades | Push, Whirl, Somersault | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Motion of Truth | Tackle, Bash, Moonsault | Duża | Średni | Koncentryczny |
Terminal Velocity | Whirl, Spin, Lunge, Back-flip | Wielka | Krótki | Koncentryczny |
Golden Dragon | Toss, Evade, Crouch, High jump | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Axe
Siła: Średnia
Zasięg: Krótki
Szybkość:Duża
Ilość specjalnych technik: 18
Komentarz autora: Toporkiem walczy się dokładnie tak samo jak mieczem jednoręcznym. Jest więc to broń szybka i dobrze wyważona, bardzo miła w zadawaniu ciosów. Część technik mają nawet wspólną. Główna różnica tkwi w specjalnych technikach. Topór ma mniej technik koncentrycznych, a nieco więcej ataków grupowych, mogących porazić nawet wszystkich na ekranie. Obecność dwóch technik o ogromnych obrażeniach (Boulder Dash i Karma), sprawia, że gracz nie zawiedzie się na tej broni.
Technika | Wymagania | Siła | Zasięg | Obszar działania |
Rising Sun | Crouch | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Cutting Pine | High jump | Duża | Średni | Koncentryczny |
Deep Slice | Lunge | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Axe Bomb | Jump | Średnia | Krótki | Grupowy |
Tornado | Spin | Mała | Krótki | Dookoła |
Electric Yo-yo | Somersault | Średnia | Średni | W przód |
Retribution | Back-roll | Mała | Średni | Grupowy |
Bird of Prey | Moonsault | Mała | Krótki | Dookoła |
Salmon Upstream | Back-flip | Średnia | Krótki | Dookoła |
Cross Strike | High jump, Lunge | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Dynamite X | Jump, Crouch, Cheer | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Orbiting Blades | Spin, Defensive lunge | Mała | Krótki | Grupowy |
Boulder Dash | Back-flip, Tackle | Wielka | Daleki | W przód |
Axe Bomber | Evade, Bash | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Karma | Cheer, High jump, Evad, Counterstrike | Wielka | Daleki | Grupowy |
Time Burst | Push, Spin, Evade | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Black Wings | Toss, Retreat | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
True Strike | Whirl, Somersault, Moonsault | Duża | Krótki | Koncentryczny |
2H Sword
Siła: Bardzo duża
Zasięg: Średni
Szybkość: Niska
Ilość specjalnych technik: 18
Komentarz autora: Miecz dwuręczny jest bronią wolną, lecz potężną. W moim odczuciu jest jedną z najprzyjemniejszych broni do machania, ponieważ bardzo łatwo jest się wczuć w tempo uderzania tą bronią. Większość przeznaczonych na niego technik to koncentryczne ataki o średniej lub dużej sile, i krótkim lub średnim zasięgu. Lepiej więc nadaje się na boss’ów oraz powolnych oponentów, niż na bardziej ruchliwe i mniejsze potwory. Warto również wspomnieć, że 2H Sword jako jedna z niewielu broni, posiada 2 techniki o ogromnej sile (Deep Swing i Raging Pain).
Technika | Wymagania | Siła | Zasięg | Obszar działania |
Lunging Arc | Lunge | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Rising Crush | Crouch | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Spiral Wave | Somersault | Średnia | Średni | W przód |
Shish Kebob | Back-roll | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Impulse | High jump | Mała | Krótki | Grupowy |
Shield Breaker | Jump | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Windslasher | Spin | Mała | Daleki | Dookoła |
Windwalker | Moonsault | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Splashblade | Back-roll, Back-flip | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Rain of Blood | Toss, Double-jump | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Bring it on | Retreat, Taunt | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Skullsplitter | Whirl, Jump | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Marble Stream | Evade, Lunge | Średnia | Daleki | W przód |
Triple Offence | Evade, Somersault, High jump | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Quake Bringer | Cheer, Moonsault, Crouch | Duża | Daleki | Grupowy |
Beautiful Three | Tackle, Back-flip, Lunge | Duża | Średni | Koncentryczny |
Deep Swing | Crouch, Defend, Counterattack, Counterstike | Wielka | Średni | W przód |
Raging Pain | Evade, Flip-kick, Jump, Taunt | Wielka | Średni | Koncentryczny |
2H Axe
Siła: Bardzo duża
Zasięg: Średni
Szybkość: Niska
Ilość specjalnych technik: 17
Komentarz autora: Walczy się tym dokładnie tak samo jak dwuręcznym mieczem, czy młotem. Nie grzeszy więc ta broń szybkością, jednak przyzwoity zasięg i bardzo duża siła sprawia, że nie jest to zły wybór. Chociaż nie potrafie tego zadowalająco zaargumentować, jest to moja ulubiona broń ze wszystkich. Jeżeli chodzi o techniki specjalne, dwuręczny topór posiada więcej ataków grupowych niż 2H Sword, nadając się przez to całkiem nieźle do zabijania zwykłych przeciwników.
Technika | Wymagania | Siła | Zasięg | Obszar działania |
Rising Crush | Crouch | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Spiral Wave | Somersault | Mała | Średni | W przód |
Impulse | High jump | Mała | Krótki | Grupowy |
Sideswipe | Lunge | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Rising Claw | Jump | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Flying Sawblades | Spin | Mała | Daleki | Dookoła |
Rolling Throw | Somersault | Średnia | Daleki | W przód |
Blurred Axe | Back-flip | Mała | Średni | W tył |
Divine Right | Push, Back-roll | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Snowfall | Toss, Spin | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Spinning Hawk | Back-flip, Flip-kick | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Splashblade | Back-roll, Back-flip | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Angelic Lumberjack | Somersault, Moonsault, Back-flip | Duża | Krótki | Grupowy |
Tidal Wave | Evade, Defensive lunge | Mała | Daleki | Grupowy |
Buzzsaw of Doom | Double-jump, Somersault, Lunge | Duża | Średni | W przód |
Sparkling Rampage | Retreat, High jump, Spin, Tackle | Wielka | Daleki | W przód i w tył |
Spikestrike | Whirl, Slide, Moonsault | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Hammer
Siła: Bardzo duża
Zasięg: Średni
Szybkość: Niska
Ilość specjalnych technik: 17
Komentarz autora: Broń wydaje się prawie identyczna co miecz dwuręczny. Macha się tym tak samo, a więc jest to sprzęt dla fanów brutalnej siły. Techniki ma również podobne do 2H Sword’a, jako że dominującą rolę wśród nich spełniają ataki koncentryczne o średniej lub dużej sile. Ma więc on całkiem przyzwoity wachlarz technik nadających się świetnie na boss’ów i już troche mniej świetnie na zwykłych przeciwników.
Technika | Wymagania | Siła | Zasięg | Obszar działania |
Retribution | Back-roll | Mała | Średni | Grupowy |
Rising Crush | Crouch | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Super Slugger | Lunge | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Big Bang | Jump | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Blammo | Spin | Mała | Krótki | Dookoła |
Mole-hunting | Somersault | Mała | Daleki | W przód |
Windwalker | Moonsault | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Grand Zero | High jump | Mała | Średni | Grupowy |
Tidal Wave | Evade, Defensive lunge | Mała | Daleki | Grupowy |
Double Impact | Somersault, Moonsault | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Thor's Hammer | Toss, High jump | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Skullsplitter | Whirl, Jump | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Volcano | Crouch, Cheer, Jump | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Blazing Hammer | Retreat, Tackle | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Ultra Slugger | Toss, Retreat, Lunge | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Intervention | Double-jump, Somersault, Spin | Duża | Daleki | Grupowy |
Pearly Gates | Toss, Retreat, Lunge, Spin | Wielka | Krótki | Koncentryczny |
Spear
Siła: Duża
Zasięg: Daleki
Szybkość: Średnia
Ilość specjalnych technik: 17
Komentarz autora: Włócznia to jedna z moich ulubionych broni, mająca całkiem znośną prędkość zadawania ciosów i siłe, oraz zasięg pozwalający trzymać większość wrogów poza obszarem, w którym mogliby oni nam coś zrobić. Tak samo jak Staff, broń ta ma 4, a nie 3 ciosy w podstawowym kombosie. Więkoszość technik to widowiskowe ataki koncentyczne o średniej lub dużej sile, jednak broń całkiem nieźle sprawdza się też na zwykłych przeciwnikach, dzięki swojemu zasięgowi i sensownej szybkości. Na uwagę zasługuje technika Blue Dragon, będąca jednym z ładniejszych zagrań w grze (a także Raging Fury, który bardzo lubię).
Technika | Wymagania | Siła | Zasięg | Obszar działania |
Lancer | Lunge | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Mighty Javelin | Jump | Mała | Średni | Grupowy |
Twister | Spin | Mała | Krótki | Dookoła |
Dragon's Bite | Somersault | Średnia | Daleki | W przód |
Furious Copter | High jump | Mała | Daleki | Dookoła |
Cyclone Racer | Spin, Lunge | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Chrome Ray | Back-roll, Defensive lunge, Grapple | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Nebulous Soucer | Moonsault | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Rewind | Back-roll | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Lo and Behold | Crouch, Moonsault, Double-jump, Spin | Wielka | Krótki | Koncentryczny |
Fool's Play | Toss, Evade | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Holy Light | High jump, Somersault | Mała | Krótki | Grupowy |
Lancenator | Tackle, Crouch | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Triple Supremacy | Lunge, Crouch, Spin | Duża | Średni | Koncentryczny |
Raging Fury | Tackle, Evade, Lunge | Duża | Średni | Koncentryczny |
Deadly Branding | Bash, Taunt, Slide | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Blue Dragon | Evade, Spin, Retreat, Defensive Lunge | Duża | Daleki | W przód |
Staff
Siła: Bardzo niska
Zasięg: Daleki
Szybkość: Średnia
Ilość specjalnych technik: 12
Komentarz autora: W walce Staff bardzo przypomina Spear, jednak jest od niego znacznie słabszy. Broń ta nie ma absolutnie żadnej techniki o sile ogromnej i tylko jeden o sile dużej. Prawie wszystkie techniki służą do atakowania przeciwników dookoła lub w grupie. Staff posiada również więcej niż inne bronie technik specjalnych, które czasowo zwiększają statystyki postaci. Mimo to, nie polecam tej broni, jako że włócznia we wszystkich okolicznościach sprawdza się lepiej.
Technika | Wymagania | Siła | Zasięg | Obszar działania |
Gust | Lunge | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Paint It Black | Jump | Średnia | Średni | Grupowy |
Aftershock | Spin | Mała | Krótki | Dookoła |
Golden Pyres | Crouch | Mała | Krótki | Dookoła |
Bubbles | High jump | Średnia | Średni | Grupowy |
Blaze | Moonsault | Średnia | Krótki | Grupowy |
Fire and Ice | Somersault, Back-flip | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Gales of the Fall | Spin, Moonsault | Średnia | Krótki | Dookoła |
Halo | Evade | Mała | Krótki | Dookoła |
Pulgary | Tackle, Cheer | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Flower of Gold | Evade, Retreat | Średnia | Krótki | Dookoła |
Song of the Spirits | Spin, Evade, Taunt | Duża | Daleki | Dookoła |
Glove
Siła: Bardzo słaba
Zasięg: Bardzo krótki
Szybkość: Bardzo duża
Ilość specjalnych technik: 18
Komentarz autora: Chociaż broń prawie nie ma zasięgu, jej główną zaletą jest cholernie duża szybkość. Często jest się przez to wczuć w jej prędkość, a zasięg czasami bardzo utrudnia walke z boss’ami, zmuszając do bardzo bliskiego podchodzenia do nich oraz szybkiego poruszania się po mapie. Prawie wszystkie techniki przeznaczone na Glove to ciosy koncentryczne o średniej lub dużej sile. Większość jest też bardzo efektowna. Niestety, oprócz efektowności, broń nie sprawdza się najlepiej ani na boss’ach, ani na zwykłych oponentach. Nie polecam.
Technika | Wymagania | Siła | Zasięg | Obszar działania |
Bloody Knuckles | Lunge | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Lightning Kick | Jump | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Whirlwind Kick | Spin | Mała | Krótki | Dookoła |
Jawbreaker | Crouch | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Rolling Slam | Somersault | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Flip-Thrust | Back-roll | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Moonsault-Stomp | Moonsault | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Mental Barrier | Counterattack, Counterstrike | Średnia | Daleki | Dookoła |
Flips of Thunder | Back-roll, Back-flip, Flip-kick | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Couch Drop | Grapple, High jump, Bash | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Sparkly Feet | Toss, Evade, Double-jump | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Nothern Lights | Grapple, Jump | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Tiger Driver 91 | Grapple, Crouch | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Giant Swing | Grapple, Spin | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Fist of the Norse Star | Grapple, Lunge, Evade | Duża | Średni | Koncentryczny |
Power Combo | Grapple, Bash, Retreat, Lunge | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Gravity Cough | Toss, Crouch, High-jump, Grapple | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Earthquake | Back-roll, Back-flip, Moonsault, Crouch | Wielka | Średni | W tył |
Flail
Siła: Słaba
Zasięg: Bardzo krótki
Szybkość:Duża
Ilość specjalnych technik: 18
Komentarz autora: Sprzęt bardzo podobny w obsłudze do noży, posiada nawet kilka wspólnych technik z tą bronią. Tak jak w wypadku noży znaczna większość technik skierowana bylła przeciw grupie, tak u Flail’a dominują ataki koncentryczne o bliskim lub średnim zasięgu. Broń jest przez to dosyć kłopotliwa w obsłudze, wybijając z rytmu przez podwójne uderzenie przy podstawowych ciosach z kombos’a oraz przez techniki, które trzeba odpowiednio wymierzyć przed ich wprowadzeniem. Nie polecam tej broni, chociaż przyznaje, że jest całkiem widowiskowa.
Technika | Wymagania | Siła | Zasięg | Obszar działania |
Dragon Teeth | Lunge | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Setting Sun | Jump | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Phoenix Wings | Spin | Mała | Krótki | Dookoła |
Chain Splitter | Crouch | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Drunken Monkey | Somersault | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Twilight | High jump | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Psyclone | Moonsault | Mała | Średni | Grupowy |
Enter The Tiger | Slide, Retreat | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Bask Slasher | Whirl, Lunge | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Puppet | Retreat, Cheer | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Looking Glass | Whirl, Bash, Taunt | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Double Dragon | Moonsault, Evade | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Avalanche | Crouch, Back-flip | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Chalanger | Tackle, Taunt, Counter Attack | Duża | Średni | Koncentryczny |
Extreme Condition | Evade, Tackle, Double-jump | Duża | Średni | Koncentryczny |
Demon's Houl | Flip-kick, High jump, Lunge | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Malevolence | Crouch, Evade, Jump, High jump | Duża | Krótki | Dookoła |
White Tiger | Defensive lunge, Grapple, Evade, Spin | Wielka | Średni | Koncentryczny |
Bow
Siła: Słaba
Zasięg: Bardzo daleki
Szybkość: Średnia
Ilość specjalnych technik: 16
Komentarz autora: Broń zdecydowanie różniąca się od pozostałych. Duży zasięg pozwala na rażenie wroga nawet z drugiego końca planszy, jednak cholernie utrudnia to robienie długich kombinacji. Wszystkie początkowe techniki to grupowe ataki skierowane wprzód lub wokół. Dopiero później pojawia się kilka ataków koncentrycznych, jednak najmocniejsze to dalej ataki grupowe. Broń świetnie się sprawdza na wysokim poziomie trudności, pozwalając razić oponentów z dużej odległości, bez narażania się na niepotrzebne obrażenia. Niestety, w normalnych okolicznościach, stanowi raczej ciekawostkę, niż groźną broń.
Technika | Wymagania | Siła | Zasięg | Obszar działania |
Trueshot | Lunge | Mała | Daleki | W przód |
Forward Altillery | Jump | Mała | Średni | Grupowy |
Spinshot | Spin | Mała | Daleki | Dookoła |
Needle Shower | Back-roll | Mała | Średni | Grupowy |
Tri-shot | High jump | Średnia | Średni | W przód |
Change-Up | Retreat | Średnia | Średni | W przód |
Trick Shot | Moonsault | Duża | Krótki | Grupowy |
Hyper Shot | Toss | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Flying Swallow | Tackle, Double-jump | Średnia | Średni | Koncentryczny |
Back Shot | Bash | Średnia | Krótki | Koncentryczny |
Master Shot | Whirl, Back-flip, Spin | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Wild Shot | Grapple, Back-roll, Double-jump | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Rain of Death | High jump, Spin | Średnia | Krótki | Dookoła |
Sure Shot | Flip-kick, Back-flip | Duża | Krótki | Koncentryczny |
Carpet Bomber | Evade, High jump | Średnia | Krótki | Dookoła |
Main Gun | Evade, Retreat, Lunge, Counterattack | Wielka | Daleki | W przód |
Komentarze (11)
Rahos
asyd
Pampuss
baton
Paula
Necisque
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.