Umiejętności i techniki

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Umiejętności


Aby dobrze zacząć grę, należy rozwinąć sobie wszystkie umiejętności, albowiem ich posiadanie i późniejsze noszenie, warunkuje to, czy zdobędziemy kolejną technikę specjalną i jak szybko tego dokonamy. W kolumnie „wymagania" spisane są umiejętności, jakie trzeba mieć założone, aby nauczyć się kolejnej z nich. Niektóre są bardzo przydatne np. Crouch, czy Counterstrike, większość jednak nie przydaje się na wiele w prawdziwej walce. Nie mniej jednak, wszystkie są potrzebne podczas rozwijania sobie nowych, coraz silniejszych ataków specjalnych na naszej broni, więc ich posiadanie to konieczność.


Umiejętności Wymagania Działanie
Jump - Prosty skok w górę
Defend - Przytrzymany broni przed większością ataków
Lunge - Nagłe wysunięcie sie w przód
Retreat - Nagły odskok w tył
Crouch - Klęknięcie, przyspieszające odnawianie HP, lecz zmniejszające Defense
Push - Odepchnięcie przeciwnika kawałek do przodu
Cheer - Dwa ciosy bronią, zakończone szpanerską pozycją. Praktyczne zastosowanie nie znalezione.
Spin - Wytrącenie z równowagi stących obok wrogów. Często wytrąca z równowagi również naszego bohatera
Grapple Defend, Push Pochwycenie przeciwnika. Wciśnij kwadrat, aby wykonać na nim rzut przez ramie.
Whirl Grapple, Spin Odepchnięcie przeciwnika i odwrócenie go tyłem
Bash Whirl, Push Przerzucenie przeciwnika przez ramie i oderzucenie na pewną odległość
Somersault Lunge, Jump Przewrót w przód. Przydatny do unikania fizycznych ataków
Back-roll Retreat, Jump Przewrót w tył. Przydatny do oddalenia się
Back-flip Back-roll, High jump Fikołek w tył. Jeszcze przydatniejszy do oddalenia się
Moonsault High jump, Somersault Fikołek w przód z półobrotem wokół własnej osi. Służy do oskrzydlenia wroga.
High jump Crouch, Jump Wysoki skok... nic więcej
Double-jump Jump, High jump Wysoki skok, kończący się dodatkowym skokiem po naciśnieciu go ponownie.
Tackle Lunge, Push Nagłe wysunięcie się w przód, odpychające przeciwników.
Counterattack Defend Uruchomiony w momencie ataku wroga, kontruje go silnym atakiem
Counterstrike Counterattack Uruchomiony w momencie ataku wroga, kontruje go bardzo silnym atakiem
Taunt Retreat, Cheer Prowokowanie przeciwnikow, aby zaatakowali twoją postać
Evade Lunge, Retreat Odskoczenie na bok i zmylenie wroga iluzyjnymi kopiami. Przydatne do unikania ciosów.
Toss Crouch, Bash Podrzucenie przeciwnika wysoko w powietrze
Defensive lunge Defend, Lunge Wysunięcie się do przodu pod zasłoną gardy.
Slide Crouch, Lunge Wślizg wprzód, przewracający wrogów
Flip-kick Back-roll, Back-flip Fikołek w tył połączony z kopnięciem. Zadaje obrażenia.

Techniki specjalne


Techniki specjalne pozwalają nam na wykonanie widowiskowego ataku, który porazi wroga lub wrogów, zadając im spore obrażenia. Nie raz są one podstawą bronią na szczególnie trudnych oponentów. Mogą być wykorzystane wtedy, kiedy fioletowo niebieski pasek ST (znajdujący się pod naszym HP) narośnie nam do pełna i zacznie mrugać na biało. Pasek ST uzupełnia się po każdym ataku lub użytym zaklęciu.

Każda technika rozwija się, kiedy nosimy odpowiednie umiejętności. Jakie są potrzebne na daną umiejętność, przeczytacie w kolumnie „wymagania". Kiedy wymieniene jest więcej niż 2 umiejętności, znaczy to, że należy nosić je wszystkie po trochu (zmieniać co kilka walk). W kolumnie „siła" określone jest jak potężna jest technika (w skali: mała, średnia, duża i wielka). W kolumnie „zasięg" mamy opisane jak daleko od przeciwnika należy się ustawić, aby atak trafił (w skali: krótki, bliski, daleki). Ostatnia kolumna określa charakter ataku specjalnego:


W przód - skierowany na wszystkich oponentów stojących w zasięgu przed bohaterem.
W tył - skierowany na wszystkich oponentów stojących w zasięgu za bohaterem.
Grupowy - skierowany na wszystkich oponentów stojących w grupie na wprost przed bohaterem
Dookoła - skierowany na wszystkich oponentów stojących naokoło bohatera
Koncentryczny - skierowany zazwyczaj na jednego przeciwnika, stojącego w zasięgu przed bohaterem. Przed jego wykonaniem, należy odrobinę przycelować

Oprócz określenia samych technik, dodałem kilka słów od siebie na temat każdej z broni oraz określiłem jej przybliżone parametry. Pomoże to początkującym graczom w wyborze odpowiedniego ekwipunku dla swoich potrzeb.





Knife


Siła: Słaba
Zasięg: Bardzo krótki
Szybkość:Duża
Ilość specjalnych technik: 20
Komentarz autora: Broń jest według mnie wybitnie niewygodna, chociaż machanie dwoma nożami jest dosyć efektowne, tak jak i większość technik na tą broń (w szczególności Phoenix). Fakt, że bohater wykonuje 2 ruchy podczas jednego ciosu, utrudniach troche łączenie ciosów w combo. Wśród technik specjalnych na tą broń dominują ataki grupowe o sile niskiej lub średniej, nadające sie wyśmienicie do niszczenia słabych potworów przy normalnych walkach.

Technika Wymagania Siła Zasięg Obszar działania
Admonition Lunge Średnia Średni W przód
Rising Eagle Jump Mała Krótki Grupowy
Vortex of Death Spin Mała Krótki Dookoła
Vapor Blade Somersault Mała Średni W przód
Sonic Wave Back-roll Mała Daleki W przód
Rising Dragon High jump Mała Średni Grupowy
Cobra Fang Push, Retreat Średnia Krótki Koncentryczny
Crescent Moon Moonsault Mała Średni Grupowy
Eclipse Back-flip Mała Krótki Dookoła
Back Slasher Whirl, Lunge Średnia Krótki Koncentryczny
Puncing Cat Back-roll, Somersault Duża Krótki Koncentryczny
Puppet Retreat, Cheer Średnia Krótki Koncentryczny
Reaping the Mist Back-roll, Back-flip, Lunge Duża Daleki W przód
Ninja Drop Grapple, Evade Średnia Krótki Koncentryczny
Dance of Roses Defensive lunge, Evade, High jump Duża Średni Koncentryczny
Back-stab Slide, Double jump Mała Średni Koncentryczny
Looking Glass Whirl, Bash, Taunt Duża Krótki Koncentryczny
Dark Assasins Evade, Spin, Crouch Mała Daleki Dookoła
Aerial Reaver Flip-kick, Spin, Crouch, High jump Wielka Krótki Grupowy
Phoenix Cheer, Evade, Double-jump, Defensive lunge Duża Krótki Dookoła



Sword


Siła: Średnia
Zasięg: Krótki
Szybkość: Duża
Ilość specjalnych technik: 20
Komentarz autora: Wygodny, mieczyk jednoręczny, którym można rąbać z całkiem niezłą prędkością, jeżeli tylko wczuć się w ciosy. Broń dobrze wyważona pod każdym względem. Wśród ataków specjalnych, większość to koncentryczne techniki o sile średniej lub dużej. Broń sprawdza się przez to najlepiej na boss’ów i dużych przeciwników, nie grzeszących ruchliwością. Na uwagę zasługuje technika „Golden Dragon", będąca jędną z ładniejszych w całej grze.

Technika Wymagania Siła Zasięg Obszar działania
Iai Strike Lunge Średnia Średni Koncentryczny
Cutting Bamboo Jump Średnia Średni Koncentryczny
Mealstrom Spin Mała Krótki Dookoła
Rising Sun Crouch Średnia Krótki Koncentryczny
Triple Tiger Somersault Średnia Średni Koncentryczny
Blade Luncher Back-roll Średnia Krótki Koncentryczny
Cutting Pine High jump Duża Średni Koncentryczny
Corkscrew Back-flip Średnia Krótki Grupowy, wstecz
Bird of Prey Moonsault Mała Średni Grupowy
Cross Strike High jump, Lunge Średnia Krótki Koncentryczny
Tiger Claw Somersault, Back-flip Średnia Krótki Koncentryczny
Clean Sweap Slide, Retreat Średnia Średni Koncentryczny
Invisible Death Grapple, Lunge, Retreat Duża Krótki Koncentryczny
Dynamite X Jump, Crouch, Cheer Duża Krótki Koncentryczny
Dragon's Tail Tackle, Back-flip Średnia Średni Koncentryczny
Orbiting Blades Spin, Defensive lunge Mała Średni Grupowy
Smashing Blades Push, Whirl, Somersault Duża Krótki Koncentryczny
Motion of Truth Tackle, Bash, Moonsault Duża Średni Koncentryczny
Terminal Velocity Whirl, Spin, Lunge, Back-flip Wielka Krótki Koncentryczny
Golden Dragon Toss, Evade, Crouch, High jump Duża Krótki Koncentryczny



Axe


Siła: Średnia
Zasięg: Krótki
Szybkość:Duża
Ilość specjalnych technik: 18
Komentarz autora: Toporkiem walczy się dokładnie tak samo jak mieczem jednoręcznym. Jest więc to broń szybka i dobrze wyważona, bardzo miła w zadawaniu ciosów. Część technik mają nawet wspólną. Główna różnica tkwi w specjalnych technikach. Topór ma mniej technik koncentrycznych, a nieco więcej ataków grupowych, mogących porazić nawet wszystkich na ekranie. Obecność dwóch technik o ogromnych obrażeniach (Boulder Dash i Karma), sprawia, że gracz nie zawiedzie się na tej broni.

Technika Wymagania Siła Zasięg Obszar działania
Rising Sun Crouch Średnia Krótki Koncentryczny
Cutting Pine High jump Duża Średni Koncentryczny
Deep Slice Lunge Średnia Średni Koncentryczny
Axe Bomb Jump Średnia Krótki Grupowy
Tornado Spin Mała Krótki Dookoła
Electric Yo-yo Somersault Średnia Średni W przód
Retribution Back-roll Mała Średni Grupowy
Bird of Prey Moonsault Mała Krótki Dookoła
Salmon Upstream Back-flip Średnia Krótki Dookoła
Cross Strike High jump, Lunge Średnia Krótki Koncentryczny
Dynamite X Jump, Crouch, Cheer Duża Krótki Koncentryczny
Orbiting Blades Spin, Defensive lunge Mała Krótki Grupowy
Boulder Dash Back-flip, Tackle Wielka Daleki W przód
Axe Bomber Evade, Bash Duża Krótki Koncentryczny
Karma Cheer, High jump, Evad, Counterstrike Wielka Daleki Grupowy
Time Burst Push, Spin, Evade Duża Krótki Koncentryczny
Black Wings Toss, Retreat Średnia Krótki Koncentryczny
True Strike Whirl, Somersault, Moonsault Duża Krótki Koncentryczny



2H Sword


Siła: Bardzo duża
Zasięg: Średni
Szybkość: Niska
Ilość specjalnych technik: 18
Komentarz autora: Miecz dwuręczny jest bronią wolną, lecz potężną. W moim odczuciu jest jedną z najprzyjemniejszych broni do machania, ponieważ bardzo łatwo jest się wczuć w tempo uderzania tą bronią. Większość przeznaczonych na niego technik to koncentryczne ataki o średniej lub dużej sile, i krótkim lub średnim zasięgu. Lepiej więc nadaje się na boss’ów oraz powolnych oponentów, niż na bardziej ruchliwe i mniejsze potwory. Warto również wspomnieć, że 2H Sword jako jedna z niewielu broni, posiada 2 techniki o ogromnej sile (Deep Swing i Raging Pain).

Technika Wymagania Siła Zasięg Obszar działania
Lunging Arc Lunge Średnia Średni Koncentryczny
Rising Crush Crouch Średnia Średni Koncentryczny
Spiral Wave Somersault Średnia Średni W przód
Shish Kebob Back-roll Średnia Krótki Koncentryczny
Impulse High jump Mała Krótki Grupowy
Shield Breaker Jump Średnia Średni Koncentryczny
Windslasher Spin Mała Daleki Dookoła
Windwalker Moonsault Średnia Krótki Koncentryczny
Splashblade Back-roll, Back-flip Średnia Krótki Koncentryczny
Rain of Blood Toss, Double-jump Średnia Krótki Koncentryczny
Bring it on Retreat, Taunt Duża Krótki Koncentryczny
Skullsplitter Whirl, Jump Duża Krótki Koncentryczny
Marble Stream Evade, Lunge Średnia Daleki W przód
Triple Offence Evade, Somersault, High jump Duża Krótki Koncentryczny
Quake Bringer Cheer, Moonsault, Crouch Duża Daleki Grupowy
Beautiful Three Tackle, Back-flip, Lunge Duża Średni Koncentryczny
Deep Swing Crouch, Defend, Counterattack, Counterstike Wielka Średni W przód
Raging Pain Evade, Flip-kick, Jump, Taunt Wielka Średni Koncentryczny



2H Axe


Siła: Bardzo duża
Zasięg: Średni
Szybkość: Niska
Ilość specjalnych technik: 17
Komentarz autora: Walczy się tym dokładnie tak samo jak dwuręcznym mieczem, czy młotem. Nie grzeszy więc ta broń szybkością, jednak przyzwoity zasięg i bardzo duża siła sprawia, że nie jest to zły wybór. Chociaż nie potrafie tego zadowalająco zaargumentować, jest to moja ulubiona broń ze wszystkich. Jeżeli chodzi o techniki specjalne, dwuręczny topór posiada więcej ataków grupowych niż 2H Sword, nadając się przez to całkiem nieźle do zabijania zwykłych przeciwników.

Technika Wymagania Siła Zasięg Obszar działania
Rising Crush Crouch Średnia Krótki Koncentryczny
Spiral Wave Somersault Mała Średni W przód
Impulse High jump Mała Krótki Grupowy
Sideswipe Lunge Średnia Średni Koncentryczny
Rising Claw Jump Średnia Krótki Koncentryczny
Flying Sawblades Spin Mała Daleki Dookoła
Rolling Throw Somersault Średnia Daleki W przód
Blurred Axe Back-flip Mała Średni W tył
Divine Right Push, Back-roll Duża Krótki Koncentryczny
Snowfall Toss, Spin Duża Krótki Koncentryczny
Spinning Hawk Back-flip, Flip-kick Średnia Krótki Koncentryczny
Splashblade Back-roll, Back-flip Średnia Krótki Koncentryczny
Angelic Lumberjack Somersault, Moonsault, Back-flip Duża Krótki Grupowy
Tidal Wave Evade, Defensive lunge Mała Daleki Grupowy
Buzzsaw of Doom Double-jump, Somersault, Lunge Duża Średni W przód
Sparkling Rampage Retreat, High jump, Spin, Tackle Wielka Daleki W przód i w tył
Spikestrike Whirl, Slide, Moonsault Duża Krótki Koncentryczny



Hammer


Siła: Bardzo duża
Zasięg: Średni
Szybkość: Niska
Ilość specjalnych technik: 17
Komentarz autora: Broń wydaje się prawie identyczna co miecz dwuręczny. Macha się tym tak samo, a więc jest to sprzęt dla fanów brutalnej siły. Techniki ma również podobne do 2H Sword’a, jako że dominującą rolę wśród nich spełniają ataki koncentryczne o średniej lub dużej sile. Ma więc on całkiem przyzwoity wachlarz technik nadających się świetnie na boss’ów i już troche mniej świetnie na zwykłych przeciwników.

Technika Wymagania Siła Zasięg Obszar działania
Retribution Back-roll Mała Średni Grupowy
Rising Crush Crouch Średnia Krótki Koncentryczny
Super Slugger Lunge Średnia Średni Koncentryczny
Big Bang Jump Średnia Średni Koncentryczny
Blammo Spin Mała Krótki Dookoła
Mole-hunting Somersault Mała Daleki W przód
Windwalker Moonsault Średnia Krótki Koncentryczny
Grand Zero High jump Mała Średni Grupowy
Tidal Wave Evade, Defensive lunge Mała Daleki Grupowy
Double Impact Somersault, Moonsault Średnia Krótki Koncentryczny
Thor's Hammer Toss, High jump Średnia Krótki Koncentryczny
Skullsplitter Whirl, Jump Średnia Krótki Koncentryczny
Volcano Crouch, Cheer, Jump Duża Krótki Koncentryczny
Blazing Hammer Retreat, Tackle Duża Krótki Koncentryczny
Ultra Slugger Toss, Retreat, Lunge Duża Krótki Koncentryczny
Intervention Double-jump, Somersault, Spin Duża Daleki Grupowy
Pearly Gates Toss, Retreat, Lunge, Spin Wielka Krótki Koncentryczny



Spear


Siła: Duża
Zasięg: Daleki
Szybkość: Średnia
Ilość specjalnych technik: 17
Komentarz autora: Włócznia to jedna z moich ulubionych broni, mająca całkiem znośną prędkość zadawania ciosów i siłe, oraz zasięg pozwalający trzymać większość wrogów poza obszarem, w którym mogliby oni nam coś zrobić. Tak samo jak Staff, broń ta ma 4, a nie 3 ciosy w podstawowym kombosie. Więkoszość technik to widowiskowe ataki koncentyczne o średniej lub dużej sile, jednak broń całkiem nieźle sprawdza się też na zwykłych przeciwnikach, dzięki swojemu zasięgowi i sensownej szybkości. Na uwagę zasługuje technika Blue Dragon, będąca jednym z ładniejszych zagrań w grze (a także Raging Fury, który bardzo lubię).

Technika Wymagania Siła Zasięg Obszar działania
Lancer Lunge Średnia Średni Koncentryczny
Mighty Javelin Jump Mała Średni Grupowy
Twister Spin Mała Krótki Dookoła
Dragon's Bite Somersault Średnia Daleki W przód
Furious Copter High jump Mała Daleki Dookoła
Cyclone Racer Spin, Lunge Średnia Krótki Koncentryczny
Chrome Ray Back-roll, Defensive lunge, Grapple Duża Krótki Koncentryczny
Nebulous Soucer Moonsault Średnia Krótki Koncentryczny
Rewind Back-roll Średnia Krótki Koncentryczny
Lo and Behold Crouch, Moonsault, Double-jump, Spin Wielka Krótki Koncentryczny
Fool's Play Toss, Evade Duża Krótki Koncentryczny
Holy Light High jump, Somersault Mała Krótki Grupowy
Lancenator Tackle, Crouch Średnia Średni Koncentryczny
Triple Supremacy Lunge, Crouch, Spin Duża Średni Koncentryczny
Raging Fury Tackle, Evade, Lunge Duża Średni Koncentryczny
Deadly Branding Bash, Taunt, Slide Duża Krótki Koncentryczny
Blue Dragon Evade, Spin, Retreat, Defensive Lunge Duża Daleki W przód



Staff


Siła: Bardzo niska
Zasięg: Daleki
Szybkość: Średnia
Ilość specjalnych technik: 12
Komentarz autora: W walce Staff bardzo przypomina Spear, jednak jest od niego znacznie słabszy. Broń ta nie ma absolutnie żadnej techniki o sile ogromnej i tylko jeden o sile dużej. Prawie wszystkie techniki służą do atakowania przeciwników dookoła lub w grupie. Staff posiada również więcej niż inne bronie technik specjalnych, które czasowo zwiększają statystyki postaci. Mimo to, nie polecam tej broni, jako że włócznia we wszystkich okolicznościach sprawdza się lepiej.

Technika Wymagania Siła Zasięg Obszar działania
Gust Lunge Średnia Średni Koncentryczny
Paint It Black Jump Średnia Średni Grupowy
Aftershock Spin Mała Krótki Dookoła
Golden Pyres Crouch Mała Krótki Dookoła
Bubbles High jump Średnia Średni Grupowy
Blaze Moonsault Średnia Krótki Grupowy
Fire and Ice Somersault, Back-flip Średnia Średni Koncentryczny
Gales of the Fall Spin, Moonsault Średnia Krótki Dookoła
Halo Evade Mała Krótki Dookoła
Pulgary Tackle, Cheer Średnia Średni Koncentryczny
Flower of Gold Evade, Retreat Średnia Krótki Dookoła
Song of the Spirits Spin, Evade, Taunt Duża Daleki Dookoła



Glove


Siła: Bardzo słaba
Zasięg: Bardzo krótki
Szybkość: Bardzo duża
Ilość specjalnych technik: 18
Komentarz autora: Chociaż broń prawie nie ma zasięgu, jej główną zaletą jest cholernie duża szybkość. Często jest się przez to wczuć w jej prędkość, a zasięg czasami bardzo utrudnia walke z boss’ami, zmuszając do bardzo bliskiego podchodzenia do nich oraz szybkiego poruszania się po mapie. Prawie wszystkie techniki przeznaczone na Glove to ciosy koncentryczne o średniej lub dużej sile. Większość jest też bardzo efektowna. Niestety, oprócz efektowności, broń nie sprawdza się najlepiej ani na boss’ach, ani na zwykłych oponentach. Nie polecam.

Technika Wymagania Siła Zasięg Obszar działania
Bloody Knuckles Lunge Średnia Średni Koncentryczny
Lightning Kick Jump Średnia Średni Koncentryczny
Whirlwind Kick Spin Mała Krótki Dookoła
Jawbreaker Crouch Średnia Krótki Koncentryczny
Rolling Slam Somersault Średnia Krótki Koncentryczny
Flip-Thrust Back-roll Średnia Średni Koncentryczny
Moonsault-Stomp Moonsault Średnia Krótki Koncentryczny
Mental Barrier Counterattack, Counterstrike Średnia Daleki Dookoła
Flips of Thunder Back-roll, Back-flip, Flip-kick Duża Krótki Koncentryczny
Couch Drop Grapple, High jump, Bash Duża Krótki Koncentryczny
Sparkly Feet Toss, Evade, Double-jump Duża Krótki Koncentryczny
Nothern Lights Grapple, Jump Duża Krótki Koncentryczny
Tiger Driver 91 Grapple, Crouch Duża Krótki Koncentryczny
Giant Swing Grapple, Spin Średnia Krótki Koncentryczny
Fist of the Norse Star Grapple, Lunge, Evade Duża Średni Koncentryczny
Power Combo Grapple, Bash, Retreat, Lunge Duża Krótki Koncentryczny
Gravity Cough Toss, Crouch, High-jump, Grapple Duża Krótki Koncentryczny
Earthquake Back-roll, Back-flip, Moonsault, Crouch Wielka Średni W tył



Flail


Siła: Słaba
Zasięg: Bardzo krótki
Szybkość:Duża
Ilość specjalnych technik: 18
Komentarz autora: Sprzęt bardzo podobny w obsłudze do noży, posiada nawet kilka wspólnych technik z tą bronią. Tak jak w wypadku noży znaczna większość technik skierowana bylła przeciw grupie, tak u Flail’a dominują ataki koncentryczne o bliskim lub średnim zasięgu. Broń jest przez to dosyć kłopotliwa w obsłudze, wybijając z rytmu przez podwójne uderzenie przy podstawowych ciosach z kombos’a oraz przez techniki, które trzeba odpowiednio wymierzyć przed ich wprowadzeniem. Nie polecam tej broni, chociaż przyznaje, że jest całkiem widowiskowa.

Technika Wymagania Siła Zasięg Obszar działania
Dragon Teeth Lunge Średnia Średni Koncentryczny
Setting Sun Jump Średnia Krótki Koncentryczny
Phoenix Wings Spin Mała Krótki Dookoła
Chain Splitter Crouch Średnia Krótki Koncentryczny
Drunken Monkey Somersault Średnia Średni Koncentryczny
Twilight High jump Średnia Krótki Koncentryczny
Psyclone Moonsault Mała Średni Grupowy
Enter The Tiger Slide, Retreat Średnia Średni Koncentryczny
Bask Slasher Whirl, Lunge Średnia Krótki Koncentryczny
Puppet Retreat, Cheer Średnia Krótki Koncentryczny
Looking Glass Whirl, Bash, Taunt Średnia Krótki Koncentryczny
Double Dragon Moonsault, Evade Duża Krótki Koncentryczny
Avalanche Crouch, Back-flip Średnia Krótki Koncentryczny
Chalanger Tackle, Taunt, Counter Attack Duża Średni Koncentryczny
Extreme Condition Evade, Tackle, Double-jump Duża Średni Koncentryczny
Demon's Houl Flip-kick, High jump, Lunge Duża Krótki Koncentryczny
Malevolence Crouch, Evade, Jump, High jump Duża Krótki Dookoła
White Tiger Defensive lunge, Grapple, Evade, Spin Wielka Średni Koncentryczny



Bow


Siła: Słaba
Zasięg: Bardzo daleki
Szybkość: Średnia
Ilość specjalnych technik: 16
Komentarz autora: Broń zdecydowanie różniąca się od pozostałych. Duży zasięg pozwala na rażenie wroga nawet z drugiego końca planszy, jednak cholernie utrudnia to robienie długich kombinacji. Wszystkie początkowe techniki to grupowe ataki skierowane wprzód lub wokół. Dopiero później pojawia się kilka ataków koncentrycznych, jednak najmocniejsze to dalej ataki grupowe. Broń świetnie się sprawdza na wysokim poziomie trudności, pozwalając razić oponentów z dużej odległości, bez narażania się na niepotrzebne obrażenia. Niestety, w normalnych okolicznościach, stanowi raczej ciekawostkę, niż groźną broń.

Technika Wymagania Siła Zasięg Obszar działania
Trueshot Lunge Mała Daleki W przód
Forward Altillery Jump Mała Średni Grupowy
Spinshot Spin Mała Daleki Dookoła
Needle Shower Back-roll Mała Średni Grupowy
Tri-shot High jump Średnia Średni W przód
Change-Up Retreat Średnia Średni W przód
Trick Shot Moonsault Duża Krótki Grupowy
Hyper Shot Toss Średnia Krótki Koncentryczny
Flying Swallow Tackle, Double-jump Średnia Średni Koncentryczny
Back Shot Bash Średnia Krótki Koncentryczny
Master Shot Whirl, Back-flip, Spin Duża Krótki Koncentryczny
Wild Shot Grapple, Back-roll, Double-jump Duża Krótki Koncentryczny
Rain of Death High jump, Spin Średnia Krótki Dookoła
Sure Shot Flip-kick, Back-flip Duża Krótki Koncentryczny
Carpet Bomber Evade, High jump Średnia Krótki Dookoła
Main Gun Evade, Retreat, Lunge, Counterattack Wielka Daleki W przód

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 14743
  • Głosy oddane: 21
  • Średnia ocen: 9.3

Komentarze (11)

Tantalus ~ 08 październikaa 2006, 02:16
Jeżeli coś ma daleki zasięg i obszar grupowy, to znaczy, że trafia wszystkich na ekranie. Chociaż też nie zawsze, bo jak jest ktoś bardzo daleko, to nawet taka technika, jak Flying Sawblades, czy Karma, które mają takie parametry, może nietrafić.
Marv ~ 07 październikaa 2006, 17:29
narescie porządny opis ale wydawalo mi sie ze sa techniki ktore atakuja wszystkich przeciwnikow a nie tylko grupe >.> i jest maly błąd w tabeli łuku przy nazwie [b]Technika<[/b]
Gość ~ 18 lipca 2008, 11:23
screeny by sie przydaly :D ale i tak dobrze daje 10

Rahos
Gość ~ 14 stycznia 2011, 12:06
wiem ze odkop ludzie ale jak wyuczyc sie technik ktore maja po 4 umiejetnosci? oO

asyd
Tantalus ~ 16 stycznia 2011, 13:50
Zmieniaj co kilka walk umiejętności, to w końcu technika wskoczy.
Gość ~ 31 marca 2011, 17:18
Co do Glove się z tobą nie zgodzę :) WG mnie jest najlepsza, bossy bardzo szybko śpią i ogólnie się pro gra :D Bow jest moją drugą ulubioną bronią :p

Pampuss
Pampuss ~ 08 kwietnia 2011, 18:31
Zmieniłem zdanie... Nie ma to jak Spear xD
Gość ~ 01 październikaa 2011, 18:33
dopiero rozpoczolem przygodę z ta gra i mam pytanie jak używać ataków specjalnych?

baton
Tantalus ~ 01 październikaa 2011, 20:28
Zakladasz je w menu, a podczas walki uzywasz naciskaja odpowiedni guzik L/R 1/2 kiedy pasek ST bedzie naladowany (poprzez ataki).
Gość ~ 02 lutego 2012, 23:48
A można mieć magię?? Czarować tzw??

Paula
Gość ~ 27 lipca 2013, 15:44
@Tantalus: Wszystkie Twoje Artykuły o LoM są dla mnie genialne, epic itd. Mi samemu nigdy pewnie by się nie chciało tego robić... Ale dodam swoją subiektywną opinie, że Gloves i Knife są jedną z lepszych broni (Może to trochę wynika z mojego stylu gry i ubóstwiania dwóch broni w łapach na raz :D). Techniki Knife'a nawet te Low-Range są badzo łatwe do ucelowania, szczególnie Pouncing Cat którym to udaje mi się trafić 4 przeciwników na raz, a Aerial Reaver jest genialny na boss'ów. Jeśli chodzi o Grupowe to Phoenix choć fajnie wygląda to niestety jest najgorszą techniką IMO (Przez długi czas wykonywania), o wiele lepiej sprawdza się Dark Assasins(Większy zasięg = Genialny do usuwania małych przeszków), który jest także genialny na PvP :D Przy Gloves jest podobna sytuacja niby zdolności Low/Mid-Range, a celuje się w bardzo prosty, nawet bym napisał instynktowny sposób. Ogółem genialna broń na pomniejszych boss'ów i na bieganie po planszy. W Pvp różnie to bywa z tą bronią. Jeśli nasz znajomy weźmie jakiegoś Npc, to wygrana jest nasza (Szybkie ataki = Confuse, po Confuse używamy techniki i Tada~! :D), gorzej jeśli użyje swojej własnej postaci :/. Co do Staffa, to fajnie się z nim lata jak się bawimy w czarodzieja z krainy Mana :D, tak bardziej fabularnie :>

Necisque

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.