Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
M.I.S.T Center
Gra zaczyna się na strzelnicy. Proponuję poświęcić chwilkę treningowi strzeleckiemu w celu poznania systemu walki. Wybierzcie broń i poziom trudności. Celuje się trzymając kwadrat, strzał oddaje się po wciśnięciu R1, cel zmienia się przyciskając lewo/prawo na d-padzie. Gdy uznasz, że masz dość treningu, wyjdź i przejdź do następnego pomieszczenia, tam zobaczysz scenkę. Wejdź do składu broni i porozmawiaj z Jodie. Powiedz jej, by nie dawała Ci na razie sprzętu, następnie możesz zrobić zakupy (polecam kupić jakieś medykamenty na start). Przejdź na parking, znajduje się tam apteczka, a troszkę dalej telefon, pełni on rolę Save Pointu, więc zapisz grę. Wróć do samochodu i porozmawiaj z Piercem, odpowiedz na zadane pytanie YES, pojedziesz do Akropolis Tower.
Akropolis Tower
Po dojściu do budynku zobaczysz cut-scenkę, po niej wejdź do budynku. Przy oknie z symbolem pistoletu leży policjant, zabierz od niego apteczkę, postąp tak samo z ciałem leżącym naprzeciwko statuy. Przy posągu leży także skrzynka z amunicją, zabierz tyle ile potrzebujesz. Podejdź to telefonu, wysłuchaj rozkazy, możesz także zapisać grę. Przejdź przez drzwi po drugiej stronie, idź do końca korytarza, od umierającego członka S.W.A.T otrzymasz Cafeteria Key. Udaj się do zachodniego dziedzińca, tam po raz pierwszy będziesz walczył z ANMC. Gdy uporasz się z kreaturą, pogadaj z umierającym oficerem i wejdź do kawiarenki. W środku podejdź do kobiety, zobaczysz scenkę i będziesz musiał walczyć z potworem.
Super ANMC
- 300 exp
- 200 BP
- Lv 2 Medicine
Nic szczególnego, po prostu go zabij.
Z tablicy zabierz Magazine, a z ciała Infusion Part. Przybędzie Rupert, pogadacie chwilkę i pójdzie sobie. Wróć się do wschodniego dziedzińca i zabierz Antidote od kolejnego trupa. Wróć do pomieszczenia z fontanną i odblokuj furtkę do zachodniej części, a potem wróć do kafejki. Na ekranie, przy pierwszym wejściu jest żółty zamek, przeszukaj go, a znajdziesz Blue Key. Wejdź do pomieszczenia po prawej stronie, jest tam żółty, migający punkcik, włóż Blue Key do otworu A, aktywujesz ruchome schody. Zajrzyj jeszcze na monitor, za pomocą + możesz rozjaśniać ekran. Wciśnij 2 środkowe przyciski, a zobaczysz Ruperta. Zanim wyjdziesz spojrzyj na tablicę, znajduje się tam gama nut. Pod pierwszymi trzema są napisane liczby, resztę trzeba dobrać (mam nadzieję, że umiecie gamę). Wróć do kawiarenki. W kuchni znajdziesz Stabilizer, oraz apteczkę przy zwłokach. Wróć teraz do ruchomych schodów i wjedź na górę. Zwłoki "posiadają" Tactical Vest, po pokonaniu przeciwników zjedź na dół drugimi schodami. Na dole wykończ tłuścioszków, idź do południowej części promenady, weź MP5A5 i wejdź do sanktuarium.
W środku Rupert będzie się z kimś szamotał. Gdy zakończą tą "zabawę" zabierz z ziemi Red Key, przeszukaj północną ścianę, a usłyszysz rozmowę po której znajdziesz się w ogrodzie. Podnieś z ziemi Black Card, za statuą jest bomba, fajnie, nie? Wróć do kafejki (możesz także pozwiedzać resztę Akropolis Tower), tam wejdź do pokoju gdzie używałeś Red Key'a, włóż Black Card. Wyjdź i zajrzyj do fontanny na dworze, weź od trupa Grenade Pistol, wróć na promenadę. Tam wejdź przez rozwalone ogrodzenie, po prawej stronie jest świecący się na czerwono panel. Podejdź do niego i wstukaj kod: 561, podniesie się most. Wystrzelaj piranie, przejdź przez most i wejdź w zniszczone drzwi. W środku pozbądź się ledwo zipiącego ANMC, zapisz grę i wyjdź na lądowisko. Przejdź do końca (zwróć uwagę na kable), sprawdź windę i wróć, w połowie drogi zostaniesz zaatakowany przez ANMC.
Unknown Man
- 500 exp
- 800 BP
Boss o wiele trudniejszy od poprzedniego, ma 2 silne ataki: Flaming Sword (trudny do uniknięcia), oraz Paralysing Grenade (łatwy do uniknięcia). Najprościej jest atakować go, gdy stoi przy kablach, wtedy strzelamy w kable i dostaje większe obrażenia. Jeśli jednak przeciwnik dalej się trzyma na nogach, wyekwipuj Grenade Pistol i ustrzel dziada.
Po pokonaniu bossa, wejdź do windy, pojedź na górę.
M.I.S.T Office
Czeka Cię rozmowa w biurze. Od Baldwina dostaniesz raport na temat okaleczania bydła, podejrzane o to są ANMC, otrzymasz także od niego 4 Confidential Files oraz zlecenia zbadania sprawy, musisz to przeczytać. Proponuję udać się do Jodie porobić zakupy, oraz powiedzieć jej, by wszystkie zdobyte na strzelnicy rzeczy Ci podarowała, jeśli jeszcze nie byłeś na strzelnicy proponuję udać się teraz. Idź do Pierca i pogadaj z nim, jeśli jesteś gotowy, na zadane pytanie odpowiedz "yes".
Mojave Desert
Dotarłeś do z pozoru opustoszałego miasteczka. Ze skrzynki weź na maxa amunicję ze skrzynki, zapisz grę w pobliskim telefonie i przejdź przez furtkę. Na placu czeka Cię walka z "końmi". Po ich pokonaniu pozwiedzaj pokoje. W pierwszym jest pusto, w drugim znajdziesz Antidote i apteczkę, pokoje nr 3 i 4 są na razie zamknięte. Przejdź przez zachodnia bramę, w następnej lokacji przejdź do końca, w czarnym samochodzie znajdziesz amunicję do Shotguna. Wejdź do toalety, spotkasz tam kobietę, która przemieni się w ANMC, zabij go. Przeczytaj napis, który znajduje się na ścianie ("Aby rozwiązać zagadkę, musisz wiedzieć ile jest telefonów w Dryfield. Następną podpowiedź znajdziesz w miejscu, gdzie czerwone słowa pojawią się o północy"). Wyjdź na główną ulicę i przejdź przez furtkę przy automacie z lodami. Przejdź do samego końca i z czerwonej skrzynki wyjmij apteczkę. Wejdź w drzwi, aby dostać się do fabryki. Idź do północno-wschodniej części fabryki, usłyszysz dźwięk. Wciśnij czerwony guzik i przestaw przełącznik. Wróć na poprzedni ekran, tam gdzie mruga światełko. To panel kontrolny, wciśnij na nim: góra, obrót, dół. Samochód się obróci, a Ty będziesz mógł zabrać 10x R. Shock Shells. Znów wciśnij czerwony przycisk, a odblokujesz okiennicę. Teraz pora otworzyć bramę. Podejdź znów do panelu i wybierz: góra, obrót. Przejdź przez bramę, spotkasz tam Gary'ego Douglasa. Wręczy Ci klucz (Motel Room 6 key). Idź właśnie do tego pokoju, w środku jest skrzynia, telefon, oraz łóżko, nie korzystaj na razie z łóżka !!
Wyjdź na balkon, przyjrzyj się Water Tower i zejdź na dół po drabinie. Pokonaj 2 "konie", nadal będziesz w trybie walki. Podejdź do końca tam gdzie stały konie i naciśnij przełącznik. Teraz masz 30 sekund by dotrzeć do bramy, po drodze będą przeszkadzać Ci "konie". Gdy już dotrzesz, zaatakuje Cię sześciu oponentów, wykorzystaj fakt małej powierzchni pola walki i rozwal ich. Wejdź po drabinie na samą górę. Spotkasz tam Kyle'a Madigana. Spójrz na panoramę Dryfield, przełącz przycisk w szarej skrzynce, by otworzyć bramę. Wejdź na górę drabiną po prawej i przeszukaj ciało, a znajdziesz Saloon key i apteczkę. Wyjdź z planszy przez południowe drzwi. Pokonaj przeciwników, zabierz Coca-Cola Magnet z lodówki, oraz apteczkę ze schowka. Z baru wyjmij puszkę Coli. Odblokuj drzwi do baru, jak chcesz możesz przebiegnąć się po mieście w celu unicestwienia przeciwników. Idź do zachodnich drzwi fabryki, bo wschodnie są zamknięte. Zadzwoń na "domofon", Gary powie Ci, że klucz jest na prawo od Ciebie. Faktory Key jest w wentylatorze, użyj Coke Magnet i wyciągnij klucz. Otwórz drzwi, pozwiedzaj fabrykę i pogadaj z Garym. Możesz kupić rzeczy u niego. Popytaj go o schron (Shelter), na koniec rozmowy Gary powie, abyś zbadał studnie przed fabryką. Pójdzie z Tobą Flint, pies Gary'ego. Zanim wyjdziesz zabierz Wire Rope. Użyj jej na studni, aby zejść na dół. W środku przełącz guzik, aby oświetlić Water Hole. W szczelinie na ścianie znajdziesz Protein. Teraz przygotuj się do walki, która Cię czeka.
Spidey
- 800 exp
- 500 BP
- Protein, 10x R. Shock Shells
Pajączka jest stosunkowo łatwo pokonać. Gdy zbliża się do Ciebie użyj Plasma, zostanie na chwilę sparaliżowany, wtedy atakuj ile wlezie. Całą czynność powtarzaj aż boss padnie.
Idź do wschodniej ściany podziemnego przejścia i włącz światła w piwnicy. Weź Flare, wyłącz światło i idź do ciemnej strony piwnicy. Jest tam druga podpowiedź do zagadki ("Aby rozwiązać zagadkę, musisz wiedzieć ile jest pisuarów w toaletach. Następną podpowiedź znajdziesz w miejscu gdzie nie ma żadnego człowieka."). Wejdź po drabinie obok przycisku w pomieszczeniu z zapasami. Podnieś Cola i apteczkę. Odblokuj główne drzwi od General Store i przejdź do wschodnich drzwi. W pierwszym pomieszczeniu znajdziesz Second Pouch(za ladą), trzeci pokój jest zamknięty, słychać tylko krzyki kobiety. Za beczkami jest 10x Firefly Shels.
Idź teraz do pokoju nr 2, podejdź do ściany i przyjrzyj się zawiasom z szafki. Wróć do Gary'ego, w czasie rozmowy wspomnij o płaczącej kobiecie, pozwoli Ci zabrać narzędzia. W garażu, na półce znajdziesz Monkey Wrench. Wróć teraz do pokoju nr 2 i użyj klucza na komodzie. W następnym pomieszczeniu, wejdź Ayą za kredens, jest tam kolejna wskazówka ("By rozwiązać zagadkę, musisz wiedzieć ile żarówek rozświetla ciemność. Kolejną podpowiedź znajdziesz w miejscu, gdzie człowiek zginął o 20:00"). Przygotuj się solidnie, bo czeka Cię trudna walka.
Unknown Man
- 800 exp
- 300 BP
Pamiętaj aby trzymać się z daleko od bossa, bo w zwarciu jest śmiertelnie niebezpieczny. Antibody i Energy Shot to podstawa, oraz lepiej być (a raczej koniecznie) uzbrojonym w granatnik. Staraj się trzymać przeciwnika w przeciwległych rogach, jeśli się zbliży, uciekaj w drugi róg. Miej także apteczki, bo jeśli Cię trafi, to zabierze mnóstwo energii.
Po pokonaniu Unknown Man, wywiąże się rozmowa, po której przeciwnik zginie, a Ayę nawiedzą retrospekcje.
Dryfield, Night
Twoim towarzyszem zostanie Kyle. Wyjdź na zewnątrz i skieruj się na stacje benzynową. Czeka Cię tam walka, Kyle Ci pomoże. Okaże się, że Twój pojazd został doszczętnie zdemolowany. Idź więc do Gary'ego i zapytaj o jakiś środek transportu. Zgodzi się, otrzymasz czerwoną ciężarówkę, która niestety nie jest zatankowana, będziesz musiał więc znaleźć kanister i paliwo. Otrzymasz od niego także Lobby Key, z tymże kluczem udaj się do niebieskich drzwi w pobliżu toalet. W środku musisz otworzyć schowek, wpisując odpowiedni kod (Wskazówka: Wciśnij #, wpisz kod i potwierdź TOTAL. Jeśli nie znasz kodu, przypatrz się zdjęcia obok wejścia, tam jest rozwiązanie zagadki). Dla leniwych: 3033, wyjmij ze środka klucz Bronco Master Key. Z tym kluczem uzyskujesz dostęp do wszystkich pokoi w Dryfield. Pokrótce opisze co jest w poszczególnych pokojach:
- Pokój nr 3 - w toalecie Recovery Medicine.
- Pokój nr 4 - ostatnia z podpowiedzi do zagadki ("By rozwiązać zagadkę, musisz wiedzieć ile jest luster w Bronco. Następna podpowiedź znajduje się w miejscu gdzie sekrety kłamią.").
- Pokój nr 5 - w łazience jest Second Pouch.
Udaj się teraz na strych, podejdź do sejfu. Musisz wpisać odpowiedni kod, jest nim rozwiązanie zagadki (prawidłowy kod: 4487). Wyjmij Holy Water, weź także kanister (Empty Can) i udaj się na stację benzynową. Napełnij kanister benzyną i udaj się do Gary'ego. Samochód jest gotowy do podróży, Gary jednak zaproponuje odpoczynek w pokoju, nie rób tego na razie, wpierw udaj się do baru i pogadaj z Kyle'em. Przygotuj najsilniejszą broń (granatnik), dużo naboi do niego i mnóstwo apteczek. Teraz idź do pokoju, zapisz grę i połóż się spać. Czeka Cię kolejna retrospekcja, po niej sekwencja i walka z bossem.
Big Mouth
- 2000 exp
- 1000 BP
- Protein, 4x AirBust Granades
Jedna z trudniejszych walk. Uzbrój się w granatnik (możesz w Rifle, ale wtedy możesz nie wyrobić się czasowo), załóż Antibody i Energy Shot. Ustaw się w rogu planszy (między pokojem nr 6, a strychem, osobiście stałem w górnym rogu planszy) i atakuj tyle ile wlezie. Gdy zobaczysz płomienie w jego paszczy, uciekaj maksymalnie w dół. "Paszczak" po pewnym czasie będzie chciał Cię złapać, wystarczy stanąć w powyższym rogu i Cię nie sięgnie.
Walka jest na czas, więc postaraj się wyrobić w 3 minuty jeśli chcesz zobaczyć dobre zakończenie.
Po walce zejdź na dół. Spotkasz tam Gary'ego, jeśli Flint przeżył Gary Ci podziękuje i wręczy Truck Key (oczywiście otrzymasz go nawet jeśli piesek zginął). Wróć do garażu i pogadaj z Kyle?em. Idź do przyczepy Gary'ego i uzupełnij zapasy. W skrzyni naprzeciwko Gary'ego jest (M950 - jeśli Flint żyje, lub Chicken Plate - jeśli piesek zginął). Wróć do garażu i pogadaj z Kyle'em, wybierz odpowiedź, że jesteś gotowy/a do odjazdu.
Komentarze (6)
BmxR
ulfhednar
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.