Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Outskirts of the Mojave Desert, Nevada
Po dojechaniu do wejścia kopalni, okaże się, że Kyle ma tylko 5HP, więc w walce będzie nieprzydatny. Po rozmowie z nim, rozpocznie się walka z "końmi", dokładnie to z 11 osobnikami. Można zastosować trik: "konie" reagują na dźwięk, więc można się ustawić przy przepaści, strzelić (nawet ze ślepaka) i szybko odsunąć się od krawędzi, jeżeli się nam uda, przeciwnik spadnie w dół, a jeśli nas trafi, Aya spadnie w dół i GAME OVER.
Po potyczce wejdź do środka i udaj się na zachód (południowe drzwi). Zbadaj zniszczony most, wróć do rozwidlenia, idź aż do wagonika tarasującego drogę. Weź z niego Oak Board i udaj się z tym do zniszczonego mostu. Brama z prawej jest zamknięta, więc udaj się w wejście na przeciwko. W środku znajduje się Save Point oraz Parabellum Bullets. Podejdź do panelu, wyjmij Jumper Plug z otworu na dole i włóż go w górny otwór. Wciśnij Power Switch, obie bramy zaczną działać. Wejdź do bramy nr 1. Czeka Cię walka z bossem.
Papa Horse
- 300 Exp
- 200 BP
- P229, Jumper Plug
Uważaj by nie dać się potrącić przez "konika". Możesz strzelać, gdy boss znajduje się przy beczkach, +30 do zadanych mu obrażeń. Jeśli chcesz szybko zakończyć walkę strzel w beczkę z olejem, powinieneś zabrać mu ok. 400 HP.
Długo spokoju nie miałeś, czeka Cię walka z:
Mutated Papa Horse
- 500 Exp
- 300 BP
- Lv 2 Medicine, 4x Grenades
Walka jest podobna, z tym, że boss jest teraz szybszy i jego ataki zakładają status Poison. Walka przy użyciu Rifle'a może się trochę dłużyć, ale kiedyś się zakończy.
Rzuć okiem na monitor naprzeciw szczeliny, znajduje się tam switch, który teoretycznie powinien otwierać bramę nr 2, jednakże nie działa. Wróć do pokoju i włóż Jumper Plug w ostatni otwór, wciśnij Power Switch, a brama nr 2 stanie otworem. Udaj się do niej, przejdź przez nią i podążaj korytarzem do końca. Spotkasz kolejnego bossa:
Spidey II
- 600 Exp
- 300 BP
- 50x Spaldan Bullets, Second Pouch
Jest to ciut szybsza wersja pajączka z podziemi Mojave. Jak wtedy używaj Plasma'y by go sparaliżować, atakuj go i uważaj by Cię nie trafił.
Idź dalej aż dojdziesz do windy, zjedź nią w dół do schronu. Udaj się do drzwi z napisem E-38, nastąpi Twoje pierwsze spotkanie z laserami, które teraz będziesz spotykał często. Następne pomieszczenie to magazyn, w którym znajdziesz Parabellum Bullets. Wyjdź przez północne drzwi do sypialni, stamtąd wyjdź przez główne drzwi, znajdziesz się na korytarzu B1. Odblokuj drzwi od południowego Elewator Hall, przejdź do zbrojowni przez południowo-wschodnie drzwi. Zrób zakupy (m.in. Hammer), użyj kartę, którą znalazłeś w Akropolis Tower (Black Card) na czytniku przy zamkniętej bramie. Po otwarciu bramy będziesz miał dostęp do nieskończonej amunicji (Parabellum Bullets, Hydra Bullets, Pack Shot). Na tyłach zbrojowni znajdziesz SP12, nie zapomnij odblokować drzwi do magazynu.
Przez północne drzwi udaj się do Sterilization Room. Zbadaj panel i wyjdź przez lewe drzwi, znajdziesz tam Save Point i skrzynkę. Idź dalej, aż Aya będzie miała Flashback'a. Znajdziesz się w północnej Elevator Hall. Zejdź niżej i pozwiedzaj sobie poziom B2, ale dużo nie zwiedzisz, ponieważ większość drzwi jest zamknięta, a jedyne drzwi prowadzą do Breeding Room. Zabierz Cola'ę z półki naprzeciwko wejścia, a Stabilizer znajdziesz w skrzyni w pomieszczeniu C1. Wyjdź przez północne drzwi, w pewnym momencie Aya czymś oberwie, wracaj czym prędzej do Sterilization Room. Zanim wejdziesz do środka ulecz się na Maksa. Wejdź do pomieszczenia, zacznie wydobywać się gaz, szybko wskocz do zsypu znajdującego się po prawej stronie (2 odpowiedź). Znajdziesz się na poziomie B3. Zbadaj teren, a znajdziesz Parabellum Bullets oraz Hydra Bullets. Wyjdź z pomieszczenia, a kupa śmieci uformuje się w kolejnego bossa.
Big Mouth
- 500 Exp (+bonusowe ANMC)
- 200 BP (+bonusowe ANMC)
- Lv 3 Medicine, 80x 5.56 Rifles, 4x Grenades
Stań jak najdalej od niego, tak by nie mógł Cię wessać w swoją ogromną paszczę. Strzelaj w niego, największe obrażenia zadasz mu gdy będzie zaczynał "zasysać". Gdy ustrzelisz dziada, wyjdź przez drzwi.
Big Mouth 2
- 700 Exp
- 200 BP
- Lv 3 Medicine
Możesz normalnie strzelać do bossa, jednak lepiej oszczędzać amunicję i załatwić go sposobem. Biegnij korytarzem w dół i stań na małym przycisku w zagłębieniu w ścianie i czekaj aż boss przybędzie. Zacznij strzelać do 'buźki' aby sprowokować ją do wejścia na windę. Gdy wejdzie, naciśnij przycisk po drugiej stronie, a z bossa zostanie placek.
A teraz spręż się, ponieważ za 5 minut wszystko tu spłonie, zanim zwiejesz stąd, wróć się do kupy śmieci i wyjmij z niej Medicine Wheel. Wyjmij najsłabszą broń i oczyść teren. Zostanie Ci na tyle czasu, że bez żadnych problemów powinieneś zdążyć. Wróć się do drzwi gdzie zabiłeś po raz drugi Big Mouth'a, zapukaj w nie 2 razy a staną otworem. W środku będzie Kyle. Udaj się z nim do poziomu B4 przedzierając się przez ścieki, nie martw się, Kyle pomoże Ci w walce z przeciwnikami. Gdy dojdziesz do drabiny, wejdź na górę. Udaj się do niebieskiego panelu i wpisz liczbę 18. Woda zaleje dolny kanał, a przez górny będzie można przejść. W następnym pomieszczeniu, w którym znajdziesz się po zejściu z drabinki także znajduje się panel i zagadka. Wpisz liczbę 15, a otworzy się brama. Wejdź po schodach na górę, znajdziesz się na poziomie B3. Okrążyłeś właśnie kanały wokół bunkra. Odblokuj drzwi i zapisz grę.
Teraz czeka Cię wybór jakie zakończenie chcesz zobaczyć na koniec gry. Jeśli chcesz ujrzeć dobre zakończenie to musisz wypełnić 2 podpunkty:
- Musiałeś spotkać Kyle'a w barze, po tym jak otrzymałeś paliwo od Douglas'a.
- Piesek Flint musiał przeżyć Twoją walkę z Cannon Mouth.
Jeśli oba warunki są spełnione czytaj wersję Pierce'a, jeśli nie, to pozostaje droga Kyle'a. Ja w tej solucji przedstawię drogę po dobre zakończenie.
Wracaj do B4, dokładnie do zamkniętej wschodniej bramy w pomieszczeniu Water Supply, teraz brama jest otwarta, więc wróć do Dryfield. Kyle się z Tobą pożegna. Aya wygrzebie się ze studni, przywita ją Flint, biegnij za nim, aż do Water Tower. Wejdź na górę by odnaleźć Pierce'a, pomóż mu. Da Ci RV Key. Wróć w okolice swojego samochodu, otwórz auto Pierce'a i wyjmij z niego Lipstick i Tactical Vest. Udaj się do automatu z lodem (na przeciwko pokoju nr.4) i wyjmij Ice Bag. Wracaj do Pierce'a (śpiesz się) i wręcz mu lód, za pierwszym razem otrzymasz Cola, za drugim Lv2 MP Recovery, a za trzecim Talisman.
Wróć do schronu na poziom B2. Windą na południu udaj się na poziom B1, a stamtąd do korytarza między sypialniami a magazynem (tam gdzie była czerwona kropka przed 'akcją' z gazem). Pokonaj wrogów, a otrzymasz Bowman Card. Idź na poziom B2 i odblokuj korytarze po wschodniej stronie. Idź, aż dojdziesz do Operation Room (znajomy widok, prawda?). W środku zabierz Medipack z półki, a Autodrawley z białego kitla, który wisi na korytarzu. Przejdź do laboratorium, znajdziesz tam skrzynię, Save Point oraz laptopa, do którego potrzebujesz hasła. By go złamać musisz zapoznać się z notatką, w której pojawia się nazwisko Yoshida, w kwaterach sypialnych jest jego łóżko, z zapiskiem jakim szyfrem złamać kod (CBABC=AB2C2; alfabet jest podany rosnąco, a liczba to ilość powtórzeń alfabetu). Teraz wystarczy przerobić wyraz Melissa i kod złamany (dla leniwców: A3EILM2S2Y). Wprowadź kod do laptopa i wybierz podpunkt D, a będziesz musiał odpowiedzieć na 3 pytania (odpowiedzi będą zamieszczone w dodatkowym artykule). Gdy odpowiesz prawidłowo, będziesz mógł się dowiedzieć wszystkich informacji na temat eksperymentów.
Zadzwoni telefon, odbierz, a będziesz rozmawiać z Pierce'em. Pod Service Gantry zostało odblokowane, udaj się tam. Wejdź do pokoju kontrolnego i pogadaj z Pierce'em. Każe Ci patrzeć na monitor tak długo aż zobaczysz Shambala'ę. Dostaniesz Infusion Part. Wciśnij pierwszy oraz trzeci przycisk operacyjny, odblokujesz drzwi do podziemnego parkingu, wyłączysz lasery oraz odblokujesz windę do Shambala'i. Udaj się do tejże właśnie windy i zjedź na dół.
Say 'Hello!' To Shambala
Idź na południową promenadę, północne drzwi są zamknięte, więc idź do kaplicy aż dojdziesz do drzwi. Przed nimi znajduje się kamienna tablica, na której widnieją 3 ustawienia kolumn, zapamiętaj/zapisz je sobie i wracaj do kaplicy. Pokój na południu ma panel z 'puzzlami'. Poniżej załączam tabele z kolejnymi ustawieniami puzzli.
Ustawienie początkowe:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
Lv 2 MP Recovery Medicine:
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Walka z 3 żukami:
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
Otwarcie drzwi do bossa:
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
|
Wejdź w nowo otwarte drzwi, będziesz walczył z 'bossem':
ANMC Generator
- 200 Exp
- 100 BP
- Lv3 Medicine, Lv2 MP Recovery Medicine
Walczysz z...maszyną produkującą ANMC, jest ona praktycznie niegroźna, walka polega na tym, że musisz zniszczyć panel kontrolny z tyłu generatora.
Po pokonaniu bossa, wyjdź przez północne drzwi, przez łąkę, las i południową bramę dojdziesz do piramidy. Spojrzyj na kamienną tablicę i obróć ją 4 razy. Udaj się teraz do tunelu łodzi podwodnych, po lewej znajdziesz kamienną tablicę, przyjrzyj się kolorom na niej i wróć do piramidy. Na tablicy ustaw następująco: niebieski - 6, biały - 2, czerwony - 3, żółty - 5. Teraz możesz dostać się na wyspę gdzie będziesz walczył z bossem:
Water ANMCs+XL Water ANMC
- 750 Exp
- 1440 BP
- Lv 2 MP Recovery Medicine, Protein
Wpierw pozbądź się Water ANMC, po ich załatwieniu pojawi się większa wersja poprzedników. Najlepiej skutkuje Shogun+Firefly Ammo.
W zwłokach znajdziesz Crystal Skull, wracaj teraz do piramidy, użyj dźwigni i biegnij do ogrodu. Znajduje się tam ostatnia tablica.
Zapisz ustawienie kolorów, wróć do piramidy i wprowadź odpowiednie ustawienie (czerwony, żółty, niebieski, biały, niebieski, biały, czerwony, żółty, biały, niebieski, żółty, czerwony). Otworzą się zachodnie drzwi w elektrowni. Idź na górę po schodach by zniszczyć drugi generator ANMC. Na tyłach schodów znajdziesz Hydra Bullets. Wejdź do windy w bunkrze i zjedź do pomieszczenia z głośnikami, pozbądź się ich i zejdź na dół do operatorki windy. Znajdziesz się w B6 wraz z 3 głośnikami i ANMC, pozbądź się ich szybko. Zobaczysz ducha małej Aya'i, pobiegnij za nią:
XL Shooting ANMC
- 1300 Exp
- 500 BP
- Lv2 MP Recovery Medicine, Medipack, Autodrawley
Wpierw przestaw głośniki na drugi koniec pokoju, najszybciej zrobisz to granatnikiem, ale lepiej użyć M4A1 (oszczędzasz granaty). Później tylko strzelać, aż boss padnie trupem.
Eva ucieknie, ale pojawi się Kyle. Gdy skończysz z nim gadać, zadzwoni telefon, ale rozmowa z Pierce'em zostanie przerwana. Przeszukaj łazienkę Eva'y, a znajdziesz MD i Medipack, zamień jeszcze parę słów z Kyle'em, i podejdź do Eva'y. Otworzą się drzwi z Unknown Men'ami. Kyle zajmie się wszystkim, dzięki czemu znajdziesz się z Eva'ą w pokoju rozrodczym. W północno-zachodnim rogu znajdziesz Protein. Przebiegnij szybko do windy, bo pojawi się gaz. Udaj się szybko na górę, bo gdy HP Eva'y sięgnie zera, Game Over. Gdy znajdziesz się na górze, podążaj za Eva'ą. Biegnij do tunelu łodzi podwodnych, spotkasz tam Eva'ę, jak i Unknown Men'a, który "pożyczy" sobie Eva'ę, a Tobie zostawi Golemy do zabawy.
Cały teren został nimi zainfekowany, pozbądź się ich wszystkich, w między czasie udaj się do zbrojowni uzupełnić zapasy. Po wybiciu wszystkiego w Shambala'i, udaj się do Pod Service Gantry. W Pod Service wyłącz lasery (przełącz jeszcze raz switche) i przeczytaj notkę od Pierce'a. Teraz udaj się do M.I.S.T by zdać raport Jodie, ale wpierw oczyść teren z Golemów, BP nie chodzi piechotą przecież. Gdy to zrobisz, udaj się na podziemny parking, tam przeszukaj otwarty panel, a znajdziesz Electric Car Key. Sprawdź panel jeszcze raz, wciśnij niebieski i żółty przycisk, a potem Call, aby przywołać Jeep'a. Udaj się do panelu w północno-zachodniej części pomieszczenia i użyj karty (Bowman Card). Wdrap się na Jeep'a, jednak na parkingu duże drzwi nie będą chciały stanąć otworem, więc wejdź do szybu powietrznego. Przeszukaj motor (Teddy Bear), wejdź do pomieszczenia ochrony i wciśnij przełącznik. Idź otworzyć zachodnie, podwójne drzwi, pokonaj golemy i obejrzyj panel po lewej od wschodniej bramy, odblokuj go.
White House, Washington D.C.
Nic ważnego, rozmowa starszych panów.
Mojave Desert, Nevada
Czeka Cię gadka z żołnierzem. Sprawdź w namiocie skrzynkę z amunicją (4x Airbust) oraz z medykamentami (Medipack). Wyjdź z namiotu, piesek Flint da Ci Lv 2 Recover Medicine oraz Letter From Douglas. Jodie czeka obok skrzyni w Dryfield. Możesz u niej zrobić zakupy, które radzę wykonać, dodatkowo w składzie broni znajdziesz Rifle Bullets oraz Grenades. Powinieneś mieć już Tactical Armour, z broni wyposaż się w Rifle, Grenade Pistol i M203 oraz jak nawięcej amunicji i medykamentów. Sprawdź biały panel na prawo od drzwi i wejdź do schronu. Idź aż dojdziesz do parkingu podziemnego, rozdzwonią się telefony, odebranie któregoś z nich jest równoznaczne z brakiem powrotu, więc jeśli masz wszystko odbierz telefon.
Południowe Elevator Hall jest zablokowane, zostaje B1, B2 i Shambala. Udaj się do Golem Freezer i uratuj Pierce'a. Później biegnij do Sterilization Room, spotkasz rannego żołnierza. Teraz upewnij się, że masz max. amunicji do M4A1 i Granade Pistol, 2 wolne sloty na medykamenty, a reszta z slotów jest zajęta przez najlepsze apteczki. Jeżeli jesteś gotów, udaj się do Pod Service Gantry, tam gdzie ostatnio spotkałeś Eva'ę. Czeka Cię nużąca gadka, dopóki Kyle nie zacznie strzelać sobie. Gdy będziesz mógł już kontrolować Aya'ę, okaże się, że straciłeś 50HP, ulecz się. Zjedź do B2 i udaj się do Pod Bottom, jednak wpierw pokonaj Bishopa, ostatniego golema. Po wejściu do Pod Bottom, czeka na Ciebie przed ostatni boss:
Ultimate ANMC
- 5000 Exp (po rozwaleniu wszystkich jego części)
- 2000 BP (po rozwaleniu wszystkich jego części)
Boss dzieli się na następujące części: głowa, szyja, brzuch, lewe ramię, lewe ramię z pistoletem gazowym, prawe ramię, prawe ramię z pistoletem gazowym, lewy ogon, prawy ogon, oraz jądro - główny punkt. Jeżeli zależy Ci na Expie i BP rozwal wpierw ramiona, później resztę części i na końcu głowę, jeżeli nie, atakuj głowę. Po jej rozwaleniu, uzyskasz dostęp do jądra, musisz teraz je atakować i zniszczyć, tylko uważaj na jego ataki, mogą od razu spowodować Game Over.
Po zmasakrowaniu bossa idź dalej, aż natrafisz na czerwony panel, użyj Bowman Card, a otworzysz mostek. Niestety Eva'y nie da się już uratować, będziesz musiał z nią walczyć:
Eve
Jest to ostateczny boss, więc do łatwych nie należy. Podstawą jest tu Antibody (najlepiej jakbyś miał je na maxa), oraz granaty. Eve atakuje w następujący sposób:
- Eva przemieszcza się tam, gdzie ostatnio stała Aya. By uniknąć zranienia, bądź w ruchu, gdy Eva będzie chciała się teleportować, usłyszysz dźwięk, to sygnał, że należy uciekać.
- Eva atakuje środek mostu, lepiej tam nie stać.
- Eva przelatuje na drugą stronę Aya'i i strzela kolorowymi kulami, użyj więc Metabolism zaraz jak zacznie atak, by się uodpornić na negatywne statusy.
- Ekran zaczyna falować, MP Aya'i przez chwile wzrośnie, ale zaraz zacznie spadać. By to przerwać wystrzel 2 razy w jednej turze (z karabinu, bo szkoda granatów).
- Atak Eva'y na Aya'ę, musisz szybko zmienić pozycję gdy tylko Eva dotknie podłoża.
- Pojawi się cień Eva'y, a wraz z nim Paralysis. Zaatakuj go i uciekaj, jednak nie trać z oczu prawdziwą Eve, która nie próżnuje.
Gdy będziesz widział, że Eve krwawi, oznacza to, że jej ataki są 2 razy szybsze. Trzymając się powyższych rad, walka nie powinna być tak trudna.
Po pokonaniu Eve'y, Aya wraz z nią spadnie na dół. Teraz praktycznie zostaje obserwowanie wydarzeń.
White House, Washington D.C.
Tu wszystko się wyjaśni, jeżeli nie ocaliłeś Pierce'a, gra tutaj się kończy.
Nature Museum, New York
Prawdziwe, dobre zakończenie gry, zobaczysz go, jeżeli uratowałeś Pierce'a w Golem Freezer.
Gratulacje, ukończyłeś Parasite Eve 2, odblokowany został Bounty Mode.
Komentarze (5)
noga
Servi
Darth Kadai
Macki z Kanałów
Kutas z Bulerbyn
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.