Solucja - wersja Kyle'a

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

W tym artykule opisuję wersję Kyle'a, która różni się od wersji Pierce'a od pewnego momentu, który zostanie tu zamieszczony i poprowadzi gracza aż do końca gry. Oczywiście niektóre momenty się przeplatają więc będą takie same jak w tamtej wersji opisu. Zapraszam więc do czytania.

Rozgałęzienie

Udaj się windą na górę, po  przejściu B2 dostaniesz Yoshida Card, po czym zostaniesz sam na południu Elevator Hall. Windą na południu udaj się na poziom B1, a stamtąd do korytarza między sypialniami a  magazynem (tam gdzie była czerwona kropka przed 'akcją' z gazem). Pokonaj wrogów, a otrzymasz Bowman Card. Idź na poziom B2 i odblokuj korytarze po wschodniej stronie. Idź, aż dojdziesz do Operation Room (znajomy widok, prawda?). W środku zabierz Medipack z  półki, a Autodrawley z białego kitla, który wisi na korytarzu. Przejdź do  laboratorium, znajdziesz tam skrzynię, Save Point oraz zawirusowanego laptopa, do którego potrzebujesz hasła. By go złamać musisz zapoznać się z notatką, w której pojawia się nazwisko Yoshida, w kwaterach sypialnych jest jego łóżko, z zapiskiem jakim szyfrem złamać kod (CBABC=AB2C2; gdzie alfabet jest podany rosnąco, a liczba to ilość powtórzeń alfabetu). Teraz wystarczy przerobić wyraz Melissa i kod złamany (dla leniwców: A3EILM2S2Y). Wprowadź kod do  laptopa i wybierz podpunkt D, a będziesz musiał odpowiedzieć na 3 pytania (odpowiedzi będą zamieszczone w dodatkowym artykule). Gdy odpowiesz prawidłowo, będziesz mógł się dowiedzieć wszystkich informacji na temat eksperymentów.

Zadzwoni telefon, odbierz, a będziesz rozmawiać z Pierce'em. Pod Service Gantry zostało odblokowane, udaj się tam. Spójrz na monitor i  wciśnij pierwszy, trzeci i ostatni przycisk. Otworzą się drzwi do  podziemnego parkingu, lasery zostaną zdezaktywowane oraz uruchomi się winda. Udaj się tam z Kylem i zjedź do miejsca zwanego Shambala.

Say 'Hello!' To Shambala

Idź na południową promenadę, północne drzwi są zamknięte, więc idź do kaplicy aż dojdziesz do drzwi. Przed nimi znajduje się kamienna tablica, na  której widnieją 3 ustawienia kolumn, zapamiętaj/zapisz je sobie i wracaj do kaplicy. Pokój na południu ma panel z  'puzzlami'. Poniżej załączam tabele z kolejnymi ustawieniami puzzli.

Ustawienie początkowe:













X

X

X


Lv 2 MP Recovery Medicine:





X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

Walka z 3 żukami:


X

X

X


X

X

X


X

X

X


X

X

Otwarcie drzwi do bossa:

X

X

X

X

X

X

X

X

X


X

X


Wejdz w nowo otwarte drzwi, bedziesz walczyl z 'bossem':

ANMC Generator

  • 200 Exp
  • 100 BP
  • Lv3 Medicine, Lv2 MP Recovery Medicine

Walczysz z...maszyna produkujaca ANMC, jest ona praktycznie niegrozna, walka polega na tym, ze musisz zniszczyc panel kontrolny z tylu generatora.

Po pokonaniu bossa, wyjdz przez pólnocne drzwi, przez lake, las i poludniowa brame dojdziesz do piramidy. Spojrzyj na kamienna tablice i obróc ja 4 razy. Udaj sie teraz do tunelu lodzi podwodnych, po lewej znajdziesz kamienna tablice, przyjrzyj sie kolorom na niej i wróc do piramidy. Na tablicy ustaw nastepujaco: niebieski - 6, bialy - 2, czerwony - 3, zólty - 5. Teraz mozesz dostac sie na wyspe gdzie bedziesz walczyl z bossem:

Water ANMCs+XL Water ANMC

  • 750 Exp
  • 1440 BP
  • Lv 2 MP Recovery Medicine, Protein

Wpierw pozbadz sie Water ANMC, po ich zalatwieniu pojawi sie wieksza wersja poprzedników. Najlepiej skutkuje Shogun+Firefly Ammo.

W zwłokach znajdziesz Crystal Skull, wracaj teraz do piramidy, użyj dźwigni i biegnij do ogrodu. Znajduje się tam ostatnia tablica. Zapisz ustawienie kolorów, wróć do piramidy i wprowadź odpowiednie ustawienie (czerwony, żółty, niebieski, biały, niebieski, biały, czerwony, żółty, biały, niebieski, żółty, czerwony). Otworzą się zachodnie drzwi w elektrowni. Idź na górę po schodach by zniszczyć drugi generator ANMC. Na tyłach schodów znajdziesz Hydra Bullets. Wejdź do windy w bunkrze i zjedź do pomieszczenia z  głośnikami, pozbądź się ich i zejdź na dół do  operatorki windy. Znajdziesz się w korytarzu B6 wraz z 3 głośnikami i ANMC, pozbądź się ich szybko. Zobaczysz ducha małej Aya'i, pobiegnij za nią:/

XL Shooting ANMC

  • 1300 Exp
  • 500 BP
  • Lv2 MP Recovery Medicine, Medipack, Autodrawley

Wpierw przestaw glosniki na drugi koniec pokoju, najszybciej zrobisz to granatnikiem, ale lepiej uzyc M4A1 (oszczedzasz granaty). Pózniej tylko strzelac, az boss padnie trupem.

Eva ucieknie, ale pojawi się Kyle. Gdy skończysz z nim gadać, zadzwoni telefon, ale rozmowa z Pierce'em zostanie przerwana. Przeszukaj łazienkę Eva'y, a znajdziesz MDMedipack, zamień jeszcze parę słów z Kyle'em, i  podejdź do Eva'y. Otworzą się drzwi z Unknown Men'ami. Kyle zajmie się wszystkim, dzięki czemu znajdziesz się z Eva'ą w pokoju rozrodczym. W północno-zachodnim rogu znajdziesz Protein. Przebiegnij szybko do windy, bo pojawi się gaz. Udaj się szybko na  górę, bo gdy HP Eva'y sięgnie zera, Game Over. Gdy znajdziesz się na górze, podążaj za Eva'ą. Biegnij do  tunelu łodzi podwodnych, spotkasz tam Eva'ę, jak i Unknown Men'a, który "pożyczy" sobie Eva'ę, a Tobie zostawi Golemy do zabawy. Cały teren został nimi zainfekowany, pozbądź się ich wszystkich, w między czasie udaj się do zbrojowni uzupełnić zapasy.

Po wybiciu wszystkiego w Shambala'i, udaj się do Pod Service Gantry. W Pod Service wyłącz lasery (przełącz jeszcze raz switche) i przeczytaj notkę od Pierce'a. Teraz udaj się do M.I.S.T by zdać raport Jodie, ale wpierw oczyść teren z Golemów, BP nie chodzi piechotą przecież. Gdy to  zrobisz, udaj się na podziemny parking, tam przeszukaj otwarty panel, a znajdziesz Electric Car Key. Sprawdź panel jeszcze raz, wciśnij niebieski i żółty przycisk, a potem Call, aby przywołać Jeep'a. Udaj się do panelu w północno-zachodniej części pomieszczenia i użyj karty (Bowman Card). Wdrap się na  Jeep'a, jednak na parkingu duże drzwi nie będą chciały stanąć otworem, więc wejdź do szybu powietrznego. Przeszukaj motor (Teddy Bear), wejdź do pomieszczenia ochrony i wciśnij przełącznik. Idź otworzyć zachodnie, podwójne drzwi, pokonaj golemy i  obejrzyj panel po lewej od wschodniej bramy, odblokuj go.

White House, Washington D.C.

Nic ważnego, rozmowa starszych panów.

Mojave Desert, Nevada

Czeka Cię gadka z żołnierzem. Sprawdź w namiocie skrzynkę z  amunicją (4x Airbust) oraz z medykamentami (Medipack). Wyjdź z namiotu, piesek Flint da Ci Lv 2 Recover Medicine oraz Letter From Douglas. Rupert będzie czekał przy skrzyni w  Dryfield, pogadaj z nim a dostaniesz Magnum, 25x MaedaSP, poza tym, w składzie broni możesz zabrać Parabellum Bullets, Hydra Bullets i Pack Shot Shells. Powinieneś mieć już Tactical Armour, z broni wyposaż się w Magnum i 25xMaedaSP oraz jak najwięcej medykamentów. Sprawdź biały panel na prawo od drzwi i wejdź do schronu. Idź aż dojdziesz do parkingu podziemnego, rozdzwonią się telefony, odebranie któregoś z  nich jest równoznaczne z brakiem powrotu, więc jeśli masz wszystko odbierz telefon.

Południowe Elevator Hall jest zablokowane, zostaje B1, B2 i Shambala. Biegnij do Sterilization Room, spotkasz rannego żołnierza. Teraz upewnij się, że masz max. amunicji do  Magnum i amunicję do niego, masz 2 wolne sloty na medykamenty, a  reszta z slotów jest zajęta przez najlepsze apteczki. Jeżeli jesteś gotów, udaj się do Pod Service Gantry, tam gdzie ostatnio spotkałeś Eva'ę. Czeka Cię nużąca gadka, dopóki Kyle nie zacznie strzelać sobie. Gdy będziesz mógł już kontrolować Aya'ę, okaże się, że straciłeś 50HP, ulecz się. Zjedź do B2 i udaj się do Pod Bottom, jednak wpierw pokonaj Bishopa, ostatniego golema. Po wejściu do Pod Bottom, czeka na  Ciebie przed ostatni boss:

Ultimate ANMC

  • 5000 Exp (po rozwaleniu wszystkich jego czesci)
  • 2000 BP (po rozwaleniu wszystkich jego czesci)

Boss dzieli sie na nastepujace czesci: glowa, szyja, brzuch, lewe ramie, lewe ramie z pistoletem gazowym, prawe ramie, prawe ramie z pistoletem gazowym, lewy ogon, prawy ogon, oraz jadro - glówny punkt. Jezeli zalezy Ci na Expie i BP rozwal wpierw ramiona, pózniej reszte czesci i na koncu glowe, jezeli nie, atakuj glowe. Po jej rozwaleniu, uzyskasz dostep do jadra, musisz teraz je atakowac i zniszczyc, tylko uwazaj na jego ataki, moga od razu spowodowac Game Over.

Po zmasakrowaniu bestii idz dalej, az natrafisz na czerwony panel, uzyj Bowman Card, a otworzysz mostek. Eva'y nie da sie juz uratowac, bedziesz musial z nia walczyc:

Eve

Jest to ostateczny boss, wiec do latwych nie nalezy. Podstawa jest tu Antibody (najlepiej jakbys mial je na maxa), oraz granaty. Eve atakuje w nastepujacy sposób:

  1. Eva przemieszcza sie tam, gdzie ostatnio stala Aya. By uniknac zranienia, badz w ruchu, gdy Eva bedzie chciala sie teleportowac, uslyszysz dzwiek, to sygnal, ze nalezy uciekac.
  2. Eva atakuje srodek mostu, lepiej tam nie stac.
  3. Eva przelatuje na druga strone Aya'i i strzela kolorowymi kulami, uzyj wiec Metabolism zaraz jak zacznie atak, by sie uodpornic na negatywne statusy.
  4. Ekran zaczyna falowac, MP Aya'i przez chwile wzrosnie, ale zaraz zacznie spadac. By to przerwac wystrzel 2 razy w jednej turze (z karabinu, bo szkoda granatów).
  5. Atak Eva'y na Aya'e, musisz szybko zmienic pozycje gdy tylko Eva dotknie podloza.
  6. Pojawi sie cien Eva'y, a wraz z nim Paralysis. Zaatakuj go i uciekaj, jednak nie trac z oczu prawdziwa Eve, która nie próznuje.

Gdy bedziesz widzial, ze Eve krwawi, oznacza to, ze jej ataki sa 2 razy szybsze. Trzymajac sie powyzszych rad, walka nie powinna byc tak trudna.

Po pokonaniu Eve'y, Aya wraz z nią spadnie na  dół. Tu następuje koniec gry.

Gratulacje, ukończyłeś Parasite Eve 2, odblokowany został Bounty Mode.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 9159
  • Głosy oddane: 6
  • Średnia ocen: 8.7

Komentarze (2)

Gość ~ 21 kwietnia 2008, 16:07
Mam problem- chodzi o piramidę... Nie rozumiem jak ją przejść( moim zdaniem część o piramidzie jest nieczytelna, i w razie problemu ciężko jest uzyskać informacje)... Mógłby ktoś to dokładnie opisać? Konkretnie nie wiem na jakie płytki stanąć, i w jakiej kolejności...

Szemat
Pietras ~ 27 kwietnia 2008, 05:12
Jeśli już to trzeba przerobić wyraz Melissa a nie Aerith... Co do przejścia piramidy, zacznij od obracania takiego małego glifu u stóp piramidy. Po prostu kręć aż gra powie, że jest ok. Potem właź na górę. Teraz zależnie od tego, czy chcesz otworzyć sobie drzwi do generatora, czy przesunąć mostek by się zmierzyć z opcjonalnym wielorybkiem musisz naciskać klawisze w odpowiedniej kolejności (generator) lub seriami (przesuwanie mostka). Poniżej kombinacje: Do otworzenia generatora naciskaj klawisze w podanej kolejności: czerwony, żółty, niebieski, biały, niebieski, biały, czerwony, żółty, biały, niebieski, żółty, czerwony. Będziesz wiedział że naciskasz je we właściwej kolejności jeśli po wejściu na przycisk rozświetla się on na biało. Po ukończeniu kombinacji gra oznajmi, że gdzieś dalej otworzyły się drzwi - to właśnie drzwi do generatorka. Aby zmierzyć się z dodatkowym wielorybkiem (polecam, gostek nie jest trudny, szybko pada a nagroda jest syta - skull crystal - zwiększa obrażenia) naciskaj klawisze seriami: Niebieski sześć razy, potem biały dwa razy, czerwony trzy razy i na koniec żółty 5 razy. Jak to zrobisz poprawnie to na postumencie na szczycie piramidy ukaże się dźwignia po przesunięciu której obejrzysz sobie animację przesuwania się mostka. Będziesz się teraz mógł dostać na wyspę (patrz na mapę), zejdź po drabince na dół do akwarium i rozwal rybcię. Po eksterminacji brzydactwa wróć do piramidy i ustaw sobie mostek by dostać się do generatora. Ot i cała filozofia :) Miłej zabawy życzę, bo ja już nie mogę patrzeć na PE2... Tak to jest jak się przechodzi grę z trzydzieści razy... Nie polecam...

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.