Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
W tym artykule opisuję wersję Kyle'a, która różni się od wersji Pierce'a od pewnego momentu, który zostanie tu zamieszczony i poprowadzi gracza aż do końca gry. Oczywiście niektóre momenty się przeplatają więc będą takie same jak w tamtej wersji opisu. Zapraszam więc do czytania.
Udaj się windą na górę, po przejściu B2 dostaniesz Yoshida Card, po czym zostaniesz sam na południu Elevator Hall. Windą na południu udaj się na poziom B1, a stamtąd do korytarza między sypialniami a magazynem (tam gdzie była czerwona kropka przed 'akcją' z gazem). Pokonaj wrogów, a otrzymasz Bowman Card. Idź na poziom B2 i odblokuj korytarze po wschodniej stronie. Idź, aż dojdziesz do Operation Room (znajomy widok, prawda?). W środku zabierz Medipack z półki, a Autodrawley z białego kitla, który wisi na korytarzu. Przejdź do laboratorium, znajdziesz tam skrzynię, Save Point oraz zawirusowanego laptopa, do którego potrzebujesz hasła. By go złamać musisz zapoznać się z notatką, w której pojawia się nazwisko Yoshida, w kwaterach sypialnych jest jego łóżko, z zapiskiem jakim szyfrem złamać kod (CBABC=AB2C2; gdzie alfabet jest podany rosnąco, a liczba to ilość powtórzeń alfabetu). Teraz wystarczy przerobić wyraz Melissa i kod złamany (dla leniwców: A3EILM2S2Y). Wprowadź kod do laptopa i wybierz podpunkt D, a będziesz musiał odpowiedzieć na 3 pytania (odpowiedzi będą zamieszczone w dodatkowym artykule). Gdy odpowiesz prawidłowo, będziesz mógł się dowiedzieć wszystkich informacji na temat eksperymentów.
Zadzwoni telefon, odbierz, a będziesz rozmawiać z Pierce'em. Pod Service Gantry zostało odblokowane, udaj się tam. Spójrz na monitor i wciśnij pierwszy, trzeci i ostatni przycisk. Otworzą się drzwi do podziemnego parkingu, lasery zostaną zdezaktywowane oraz uruchomi się winda. Udaj się tam z Kylem i zjedź do miejsca zwanego Shambala.
Say 'Hello!' To Shambala
Idź na południową promenadę, północne drzwi są zamknięte, więc idź do kaplicy aż dojdziesz do drzwi. Przed nimi znajduje się kamienna tablica, na której widnieją 3 ustawienia kolumn, zapamiętaj/zapisz je sobie i wracaj do kaplicy. Pokój na południu ma panel z 'puzzlami'. Poniżej załączam tabele z kolejnymi ustawieniami puzzli.
Ustawienie początkowe:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
Lv 2 MP Recovery Medicine:
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
Walka z 3 żukami:
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
Otwarcie drzwi do bossa:
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
|
Wejdz w nowo otwarte drzwi, bedziesz walczyl z 'bossem':
ANMC Generator
- 200 Exp
- 100 BP
- Lv3 Medicine, Lv2 MP Recovery Medicine
Walczysz z...maszyna produkujaca ANMC, jest ona praktycznie niegrozna, walka polega na tym, ze musisz zniszczyc panel kontrolny z tylu generatora.
Po pokonaniu bossa, wyjdz przez pólnocne drzwi, przez lake, las i poludniowa brame dojdziesz do piramidy. Spojrzyj na kamienna tablice i obróc ja 4 razy. Udaj sie teraz do tunelu lodzi podwodnych, po lewej znajdziesz kamienna tablice, przyjrzyj sie kolorom na niej i wróc do piramidy. Na tablicy ustaw nastepujaco: niebieski - 6, bialy - 2, czerwony - 3, zólty - 5. Teraz mozesz dostac sie na wyspe gdzie bedziesz walczyl z bossem:
Water ANMCs+XL Water ANMC
- 750 Exp
- 1440 BP
- Lv 2 MP Recovery Medicine, Protein
Wpierw pozbadz sie Water ANMC, po ich zalatwieniu pojawi sie wieksza wersja poprzedników. Najlepiej skutkuje Shogun+Firefly Ammo.
W zwłokach znajdziesz Crystal Skull, wracaj teraz do piramidy, użyj dźwigni i biegnij do ogrodu. Znajduje się tam ostatnia tablica. Zapisz ustawienie kolorów, wróć do piramidy i wprowadź odpowiednie ustawienie (czerwony, żółty, niebieski, biały, niebieski, biały, czerwony, żółty, biały, niebieski, żółty, czerwony). Otworzą się zachodnie drzwi w elektrowni. Idź na górę po schodach by zniszczyć drugi generator ANMC. Na tyłach schodów znajdziesz Hydra Bullets. Wejdź do windy w bunkrze i zjedź do pomieszczenia z głośnikami, pozbądź się ich i zejdź na dół do operatorki windy. Znajdziesz się w korytarzu B6 wraz z 3 głośnikami i ANMC, pozbądź się ich szybko. Zobaczysz ducha małej Aya'i, pobiegnij za nią:/
XL Shooting ANMC
- 1300 Exp
- 500 BP
- Lv2 MP Recovery Medicine, Medipack, Autodrawley
Wpierw przestaw glosniki na drugi koniec pokoju, najszybciej zrobisz to granatnikiem, ale lepiej uzyc M4A1 (oszczedzasz granaty). Pózniej tylko strzelac, az boss padnie trupem.
Eva ucieknie, ale pojawi się Kyle. Gdy skończysz z nim gadać, zadzwoni telefon, ale rozmowa z Pierce'em zostanie przerwana. Przeszukaj łazienkę Eva'y, a znajdziesz MD i Medipack, zamień jeszcze parę słów z Kyle'em, i podejdź do Eva'y. Otworzą się drzwi z Unknown Men'ami. Kyle zajmie się wszystkim, dzięki czemu znajdziesz się z Eva'ą w pokoju rozrodczym. W północno-zachodnim rogu znajdziesz Protein. Przebiegnij szybko do windy, bo pojawi się gaz. Udaj się szybko na górę, bo gdy HP Eva'y sięgnie zera, Game Over. Gdy znajdziesz się na górze, podążaj za Eva'ą. Biegnij do tunelu łodzi podwodnych, spotkasz tam Eva'ę, jak i Unknown Men'a, który "pożyczy" sobie Eva'ę, a Tobie zostawi Golemy do zabawy. Cały teren został nimi zainfekowany, pozbądź się ich wszystkich, w między czasie udaj się do zbrojowni uzupełnić zapasy.
Po wybiciu wszystkiego w Shambala'i, udaj się do Pod Service Gantry. W Pod Service wyłącz lasery (przełącz jeszcze raz switche) i przeczytaj notkę od Pierce'a. Teraz udaj się do M.I.S.T by zdać raport Jodie, ale wpierw oczyść teren z Golemów, BP nie chodzi piechotą przecież. Gdy to zrobisz, udaj się na podziemny parking, tam przeszukaj otwarty panel, a znajdziesz Electric Car Key. Sprawdź panel jeszcze raz, wciśnij niebieski i żółty przycisk, a potem Call, aby przywołać Jeep'a. Udaj się do panelu w północno-zachodniej części pomieszczenia i użyj karty (Bowman Card). Wdrap się na Jeep'a, jednak na parkingu duże drzwi nie będą chciały stanąć otworem, więc wejdź do szybu powietrznego. Przeszukaj motor (Teddy Bear), wejdź do pomieszczenia ochrony i wciśnij przełącznik. Idź otworzyć zachodnie, podwójne drzwi, pokonaj golemy i obejrzyj panel po lewej od wschodniej bramy, odblokuj go.
White House, Washington D.C.
Nic ważnego, rozmowa starszych panów.
Mojave Desert, Nevada
Czeka Cię gadka z żołnierzem. Sprawdź w namiocie skrzynkę z amunicją (4x Airbust) oraz z medykamentami (Medipack). Wyjdź z namiotu, piesek Flint da Ci Lv 2 Recover Medicine oraz Letter From Douglas. Rupert będzie czekał przy skrzyni w Dryfield, pogadaj z nim a dostaniesz Magnum, 25x MaedaSP, poza tym, w składzie broni możesz zabrać Parabellum Bullets, Hydra Bullets i Pack Shot Shells. Powinieneś mieć już Tactical Armour, z broni wyposaż się w Magnum i 25xMaedaSP oraz jak najwięcej medykamentów. Sprawdź biały panel na prawo od drzwi i wejdź do schronu. Idź aż dojdziesz do parkingu podziemnego, rozdzwonią się telefony, odebranie któregoś z nich jest równoznaczne z brakiem powrotu, więc jeśli masz wszystko odbierz telefon.
Południowe Elevator Hall jest zablokowane, zostaje B1, B2 i Shambala. Biegnij do Sterilization Room, spotkasz rannego żołnierza. Teraz upewnij się, że masz max. amunicji do Magnum i amunicję do niego, masz 2 wolne sloty na medykamenty, a reszta z slotów jest zajęta przez najlepsze apteczki. Jeżeli jesteś gotów, udaj się do Pod Service Gantry, tam gdzie ostatnio spotkałeś Eva'ę. Czeka Cię nużąca gadka, dopóki Kyle nie zacznie strzelać sobie. Gdy będziesz mógł już kontrolować Aya'ę, okaże się, że straciłeś 50HP, ulecz się. Zjedź do B2 i udaj się do Pod Bottom, jednak wpierw pokonaj Bishopa, ostatniego golema. Po wejściu do Pod Bottom, czeka na Ciebie przed ostatni boss:
Ultimate ANMC
- 5000 Exp (po rozwaleniu wszystkich jego czesci)
- 2000 BP (po rozwaleniu wszystkich jego czesci)
Boss dzieli sie na nastepujace czesci: glowa, szyja, brzuch, lewe ramie, lewe ramie z pistoletem gazowym, prawe ramie, prawe ramie z pistoletem gazowym, lewy ogon, prawy ogon, oraz jadro - glówny punkt. Jezeli zalezy Ci na Expie i BP rozwal wpierw ramiona, pózniej reszte czesci i na koncu glowe, jezeli nie, atakuj glowe. Po jej rozwaleniu, uzyskasz dostep do jadra, musisz teraz je atakowac i zniszczyc, tylko uwazaj na jego ataki, moga od razu spowodowac Game Over.
Po zmasakrowaniu bestii idz dalej, az natrafisz na czerwony panel, uzyj Bowman Card, a otworzysz mostek. Eva'y nie da sie juz uratowac, bedziesz musial z nia walczyc:
Eve
Jest to ostateczny boss, wiec do latwych nie nalezy. Podstawa jest tu Antibody (najlepiej jakbys mial je na maxa), oraz granaty. Eve atakuje w nastepujacy sposób:
- Eva przemieszcza sie tam, gdzie ostatnio stala Aya. By uniknac zranienia, badz w ruchu, gdy Eva bedzie chciala sie teleportowac, uslyszysz dzwiek, to sygnal, ze nalezy uciekac.
- Eva atakuje srodek mostu, lepiej tam nie stac.
- Eva przelatuje na druga strone Aya'i i strzela kolorowymi kulami, uzyj wiec Metabolism zaraz jak zacznie atak, by sie uodpornic na negatywne statusy.
- Ekran zaczyna falowac, MP Aya'i przez chwile wzrosnie, ale zaraz zacznie spadac. By to przerwac wystrzel 2 razy w jednej turze (z karabinu, bo szkoda granatów).
- Atak Eva'y na Aya'e, musisz szybko zmienic pozycje gdy tylko Eva dotknie podloza.
- Pojawi sie cien Eva'y, a wraz z nim Paralysis. Zaatakuj go i uciekaj, jednak nie trac z oczu prawdziwa Eve, która nie próznuje.
Gdy bedziesz widzial, ze Eve krwawi, oznacza to, ze jej ataki sa 2 razy szybsze. Trzymajac sie powyzszych rad, walka nie powinna byc tak trudna.
Po pokonaniu Eve'y, Aya wraz z nią spadnie na dół. Tu następuje koniec gry.
Gratulacje, ukończyłeś Parasite Eve 2, odblokowany został Bounty Mode.
Komentarze (2)
Szemat
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.