Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
W Seiken Densetsu postacie można rozwijać dzięki stworzonemu systemu klas. Dzięki temu można stworzyć postacie z dość różnorodnymi umiejętnościami. W czasie gry mamy możliwość jej dwukrotnej zmiany. Pierwszą możliwość zmiany dostajemy, po osiągnięciu przez daną postać 18 poziomu doświadczenia. Musimy tylko dotrzeć do wybranego przez nas kamienia Many. Drugą możliwość zmiany możemy dokonać po wspięciu się na 38 poziom doświadczenia. Tutaj sprawa jest już trochę bardziej skomplikowana, ponieważ będą nam potrzebne specjalne przedmioty, które uzyskujemy po przemianie nasion uzyskanych po pokonaniu przeciwników. Zmiany dokonujemy już nie przy pomocy kamienia Many, ale przy statui znajdującej się w samej świątyni. Raz dokonanej zmiany nie już można cofnąć
Klasy dzielą się na dwa rodzaje - Light i Dark. Istnieją też takie, które łączą obie cechy. Klasy Light charakteryzują się magią nakładającą statusy na drużynę lub przeciwników, leczeniu itp. Zaś postacie z klasą Dark posługują się magią i technikami typowo offensywnymi. Techniki z jakich dana postać korzystała, pozostają po zmnianie na inną klasę. Oprócz technik jakie się postać uczy automatycznie po zmianie może nauczyć się jeszcze magii.
Hawk
Thief- Typ: Neutralny
- Technik: Back Slash
- Magia: Brak
- Opis: Typowy wojownik. Niczym się nie wyróżnia od Kevina i Durana
- Typ: Light
- Technika: Flying Swallow Toss
- Magia: Arrows, Spike, Sleep Flower, Body Change
- Opis: Niezbyt różni się od swojej poprzedniej klasy jaką jest Thief. Ma jednak kilka użytecznych umiejętności
- Typ: Light Light
- Technika: Dance of Roses
- Magia: Arrows, Spike, Sleep Flower, Body Change, Poison Bubble, Lunatic, Transhape, Life Booster, Aura Wave, Half Vanish, Counter Magic, Energy Ball
- Opis: Wanderer nie jest zbyt silną klasą. Posiada jednak jedną użyteczną umiejętność - Lunatic, dzięki której może obniżyć HP u przeciwnika. Ma do dyspozycji również dość spory wachlarz umiejętności
- Typ: Light Dark
- Technika: Thousand Slice
- Magia: Arrows, Spike, Rock Fall, Land Mine, Silver Dart, Cutter Missile, Crescent, Rocket Launcher, Axe Bomber, Grenade Bomb, Sleep Flower, Body Change
- Opis: Posiada dużo różnych umiejętności. Jego siła jest dość przeciętna
- Typ: Dark
- Technika: Silhouette Slice
- Magia: Shuriken, Water Jutsu, Fire Jutsu, Earth Jutsu, Thunder Jutsu
- Opis: Ninja jest lepszy w ataku od Rangera. Posiada bardzo użyteczne techniki Jutsu
- Typ: Dark Light
- Technika: Shuriken, Water Jutsu, Fire Jutsu, Earth Jutsu, Thunder Jutsu
- Magia: Shadow Dive
- Opis: Niezbyt rozwinięta klasa jeżeli spojrzeć na takiego Night Blade. Jego siła też mogłaby być trochę większa
- Typ: Dark Dark
- Technika: Shuriken, Water Jutsu, Fire Jutsu, Earth Jutsu, Thunder Jutsu, Poison Breath, Flame Breath, Blow Needles, Deadly Weapon, Black Rain
- Magia: Split-Image Slice
- Opis: Ilość jego umiejętności i do tego bardzo przydatnych robi wrażenie. Jest to chyba najlepszy wybór dla Hawka
Duran
Fighter- Typ: Neutralny
- Technika: Cross Slash
- Magia: Brak
- Opis: Początkowa klasa Durana. Wykonuje tylko zwykłe ataki mieczem
- Typ: Light
- Technika:3-Step Cut
- Magia: Heal Light
- Opis: Duran dostaje możliwość posługiwania się tarczą
- Typ: Light Light
- Technika: Flashing Sword
- Magia:Heal Light, Saint Saber
- Opis:Jest to najlepsza u Durana klasa typu Light. Posiada jednak mały wachlarz umiejętności
- Typ: Light Dark
- Technika: Magic Circle
- Magia: Heal Light, Tinkle Rain
- Opis: Dla kogoś kto potrzebuje uzdrowiciela w drużynie jest to w miarę dobra klasa. Jednak rekomendowałabym do tego celu jednak Paladina
- Typ: Dark
- Technika: Whirlwind Sword
- Magia: Diamond Saber, Thunder Saber, Ice Saber, Flame Saber
- Opis: Gladiator ma większą siłę od Knighta. Nie może jednak posługiwać się tarczą
- Typ: Dark Light
- Technika: Vacuum Sword
- Magia: Diamond Saber, Thunder Saber, Ice Saber, Flame Saber, Moon Saber, Leaf Saber
- Opis: Jest to chyba najlepsza klasa Durana. Posiada wszystkie umiejętności Gladiatora oraz jako jedyna klasa ma możliwość posługiwania się Moon Saber oraz Leaf Saber
- Typ: Dark Dark
- Technika: Eruption Sword
- Magia: Diamond Saber, Thunder Saber, Ice Saber, Flame Saber, Dark Saber
- Opis: Trochę lepiej rozwinięta klasa od Gladiatora. Posiada nieznacznie większą siłę od Swordmastera
Kevin
Grappler- Typ: Neutralny
- Technika: Ashura Dream Fist
- Magia:Brak
- Opis: Początkowa klasa Kevina nie różni się zbytnio niczym od pierwszej klasy Durana - zwykły wojownik
- Typ: Light
- Technika: Whirlwind Kick, Tornado Throw
- Magia: Pressure Point, Heal Light
- Opis: Pierwsza klasa typu Light pozwala Kevinowi leczyć , oraz czyni go silniejszym podczas dnia
- Typ: Light Light
- Technika: Byakko Shockwave, Stardust Bomb
- Magia: Pressure Point, Heal Light, Aura Waver
- Opis: Poza mocnymi atakami fizycznymi niczym nie wyróżniająca się klasa. Jego techniki nie są zbyt użyteczne
- Typ: Light Dark
- Technika: Genbu 100-Kick, Blow Impact
- Magia: Pressure Point, Heal Light, Leaf Saber
- Opis: Najlepsza i najbardziej użyteczna klasa dla Kevina. Ma możliwość leczenia, oraz dość silne techniki
- Typ: Dark
- Technika: Water-Moon Slice, Bastard Slam
- Magia:Brak
- Opis: Nie ma do dyspozycji żadnych czarów, jest jednak trochę silniejszy od Monka
- Typ: Dark Light
- Technika: Seiryuu Death Fist, Dead Crush
- Magia: Energy Ball
- Opis: Dość silna klasa. Jest dużo lepszym wojownikiem od Dervish, jednak nie posiada przydatnej techniki jaką jest Moon Saber
- Typ: Dark Dark
- Technika: Suzaku Sky Dance, Veritubach
- Magia: Moon Saber
- Opis: Druga pod względem ataków fizycznych potężna klasa
Angela
Magician- Typ: Neutralny
- Technika: Double Attack
- Magia: Holy Ball, Diamond Missile, Air Blast, Evil Gate, Ice Smash, Fireball
- Opis: Zwykły mag, który posiada parę czarów do dyspozycji
- Typ: Light
- Technika: Pink Typhoon
- Magia: Holy Ball, Saint Beam, Diamond Missile, Earthquake, Air Blast, Thunderstorm, Evil Gate, Ice Smash, Fireball, Explode, Mega Splash
- Opis: Dość wcześnie uczy się sporej ilości magii. Jej ataki są bardzo słabe
- Typ: Light Light
- Technika: Spiral Rod
- Magia:Holy Ball, Saint Beam, Diamond Missile, Earthquake, Air Blast, Thunderstorm, Evil Gate, Ice Smash, Fireball, Mega Splash, Explode, Double Spell
- Opis: Ma możliwość atakowania wielu przeciwników naraz
- Typ: Light Dark
- Technika: Dancing Rod
- Magia: Holy Ball, Saint Beam, Diamond Missile, Earthquake, Air Blast, Thunderstorm, Evil Gate, Ice Smash, Fireball, Mega Splash, Explode, Rainbow Dust
- Opis:Niezbyt różniąca się klasa od Grand Diviny. Ma również słabe ataki
- Typ:Dark
- Technika: Star Attack
- Magia: Holy Ball, Diamond Missile, Air Blast, Evil Gate, Ice Smash, Fireball, Dark Force
- Opis: Dość słaba klasa, jednak warto może w nią zainwestować, ponieważ później może zamienić się w naprawdę potężną postać
- Typ: Dark Light
- Technika: 10 Tons
- Magia: Holy Ball, Diamond Missile, Stun Wind, Air Blast, Cold Breeze, Evil Gate, Ice Smash, Fireball, Dark Force, Blaze Wall, Stone Cloud, Death Spell
- Opis: Ma do dyspozycji sporej ilości potężnych czarów. Warto się zastanowić nad jej wyborem na końcową klasę
- Typ: Dark Dark
- Technika: Hot Shot
- Magia: Holy Ball, Diamond Missile, Air Blast, Evil Gate, Ice Smash, Fireball, Dark Force, Earthquake, Thunderstorm, Mega Splash, Explode, Ancient
- Opis:Jest to chyba najlepszy wybór dla Angeli, ponieważ może nauczyć się aż trzech żywiołowych technik, które trudno znaleźć w grze
Carlie
Cleric- Typ: Neutralny
- Technika: Bonkle
- Magia: Heal Light, Tinkle Rain
- Opis: Typowy mag leczący
- Typ: Light
- Technika: Jump
- Magia: Heal Light, Holy Ball, Tinkle Rain, Diamond Saber, Thunder Saber, Ice Saber, Flame Saber
- Opis: Posiada czary zarówno leczące jak i trzy elementarne. Dość dobry pomysł na maga
- Typ: Light Light
- Technika: ChopChop
- Magia: Heal Light, Holy Ball, Saint Saber, Tinkle Rain, Diamond Saber, Thunder Saber, Ice Saber, Flame Saber, Magic Shield, Turn Undead
- Opis: Rozwinięta wersja Kapłanki. Posiada takie dobre techniki jak Saint Saber, Magic Shield
- Typ: Light Dark
- Technika: BoomBoom
- Magia: Heal Light, Holy Ball, Tinkle Rain, Diamond Saber, Thunder Saber, Ice Saber, Flame Saber, Saint Beam
- Opis: Ma zdolność atakowania wielu przeciwników na raz. Poza tym niczym nie różni się od Priestess
- Typ: Dark
- Technika: Dash
- Magia: Heal Light, Tinkle Rain, Unicorn Head, Machine Golem
- Opis: Nie jest zbyt dobrą klasą ale jej późniejsze wersje nadrabiają to. Do tego posiada możliwość leczenia
- Typ: Dark Light
- Technika: Craaaazy
- Magia: Heal Light, Tinkle Rain, Black Curse, Dark Saber, Unicorn Head, Machine Golem, Ghoul, Ghost
- Opis: Najlepsza chyba klasa dla Carlie. Ma możliwość obniżania statystyk u wrogów. Posiada różnieź dobre czary przyzywające
- Typ: Dark Dark
- Technika: HugeHuge
- Magia: Heal Light, Tinkle Rain, AntiMagic, Unicom Head, Machine Golem, Gremlin, Great Demon, Demon Breath
- Opis: Posiada dobrej jakości repertuar magii. Jest w miarę dobrą wyważoną klasą
Lise
Amazoness- Typ: Neutralny
- Technika: Whirlwind Lance
- Magia: Brak
- Opis: Początkowa niczym nie wyróżniająca się klasa. Typowa wojowniczka
- Typ: Light
- Technika: Vacuum Surge Spear
- Magia: Protect Up, Speed Up, Mind Up, Power Up
- Opis: Valkyrie potrafi podnosić statystyki postaci w drużynie
- Typ: Light Light
- Technika: Light Shot Spear
- Magia: Protect Up, Speed Up, Mind Up, Power Up, Freya
- Opis: Rozwinięta wersja Valkyri
- Typ: Light Dark
- Technika: Falling Star
- Magia: Protect Up, Speed Up, Mind Up, Power Up, Marduke
- Opis: Potrafi podwyższać statystyki wszystkim postaciom naraz. Ma możliwość przyzwania Marduka oraz dobrą siłę ataku
- Typ: Dark
- Technika: Speed Down, Protect Down, Power Down, Mind Down
- Magia: Flying Heaven Spear
- Opis: Jest lepsza od jej początkowej klasy Light. Potrafi obniżać przeciwnikom statystki
- Typ: Dark Light
- Technika: Dragontooth Spear
- Magia: Speed Down, Protect Down, Power Down, Mind Down, Iormundgand
- Opis: Szczerze powiedziawszy nie jest do zbyt dobry wybór. Ma niezbyt ciekawy czar przyzywający i nie może obniżyć statystyk u wielu przeciwników naraz
- Typ: Dark Dark
- Technika: Hundred Flower Dance
- Magia: Speed Down, Protect Down, Power Down, Mind Down, Lamian Naga
- Opis: Jest to najlepsza klasa typu Dark u Lise. Potrafi obniżać statystyki u przeciwników, ma również silną moc ataku
Poniżej znajduje się tabelka z przedmiotami dzięki, którym będzie można dokonać drugiej zmiany klas. Będą do tego potrzebne nasiona o nazwie "???Seed", które można dostać po walce z Boulder albo Ghost. Nasiona należy zamienić w przedmioty w dowolnej gospodzie. Wystarczy wrzucić nasionko do stojącej tam skrzyni, a zostanie ono zamienione w przedmiot. Dobrze jest przed taką operacją zapisać stan gry, gdyż można otrzymać nie ten przedmiot o jaki nam chodziło.
Nazwa przedmiotu | Postać | Klasa |
---|---|---|
Paladin's Proof | Duran | Paladin |
Lord's Proof | Duran | Lord |
Master's Proof | Duran | Sword Master |
Duelist's Proof | Duran | Duelist |
Book of Secrets | Angela | Archmage |
Arcane Book | Angela | Grand Divina |
Forbidden Book | Angela | Magus |
Book of Rune | Angela | Rune Master |
Holy Water Vial | Carlie | Bishop |
Bottle of Salt | Carlie | Sage |
Bottle of Ashes | Carlie | Necromancer |
Bottle of Blood | Carlie | Evil Shaman |
Good Luck Dice | Hawk | Wanderer |
Bad Luck Dice | Hawk | Rogue |
Bullseye Dice | Hawk | Ninja Master |
Nighteye Dice | Hawk | Nightblade |
Briesingamen | Lise | Vanadis |
Morning Star Chain | Lise | Star Lancer |
KnightDrgn Chain | Lise | Dragon Master |
Gleipnir | Lise | Fenrir Knight |
Gold Wolf Soul | Kevin | God Hand |
Silver Wolf Soul | Kevin | Warrior Monk |
Death Wolf Soul | Kevin | Death Hand |
Demon Wolf Soul | Kevin | Delvish |
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.