Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Specialties (Specjalności) to nowa nazwa dla Abilities z wersji SNES gry. Oczywiście w edycji PSP cześć z nich znikła, lecz pojawiły się też nowe, bądź stare zostały wzbogacone o nowe możliwości. Ogólnie nadal można określić je jako umiejętności 2-giego stopnia, a uczymy się ich poprzez zwiększanie poziomu odpowiednich Skilli (Biegłości), ale o tym już w osobnym artykule. Teraz wystarczy wiedzieć, iż każda Specjalność składa się maksymalne z 3-ch Biegłości, a średnia ich poziomów zaokrąglona ku wyższej wartości decyduje jak bardzo jesteśmy zaawansowani w danej dziedzinie. Z tematu naszych rozważań korzystamy poprzez "Item Creation Menu" (wchodzimy do "Skills" i naciskamy X) bądź "Speciality Menu" (wchodzimy podobnie jak poprzednio), wybierając przy tym odpowiednią postać. Istnieje jednak pewien wyjątek, ale o tym później. Dzięki Specjalnościom możemy stworzyć wiele przydatnych przedmiotów zwłaszcza tych najdroższych bądź niedostępnych w normalnym obiegu, albo podejmować pewne działania ułatwiające, bądź uatrakcyjniające nam rozgrywkę. Niestety większość tych umiejętności 2-giego stopnia wymaga "odkrycia" odpowiednich Talentów i/bądź posiadania odpowiednich "wspomagaczy" by stały się naprawdę efektywne. Z drugiej strony trzeba korzystać z nich tak często jak się da by odblokować wspomniane Talenty nawet produkując same buble. No dobrze, znając już główne założenia przechodzimy do opisów, to będzie długi i nudny artykuł, ale ze sprawami w nim zaprezentowanymi musimy się obowiązkowo zapoznać. Do dzieła!
Alchemy
- Wymagane Skille:
- Faeriology, Mineralogy, Technology
- Wymagany Talent:
- Blessing of Mana
- Potrzebna rzecz:
- Iron
- Efektywność zwiększają:
- Lezard's Flask, Triangle Flask
- Bubel:
- Pebbles
Umożliwia tworzenie cennych i rzadkich kamieni oraz minerałów ze zwykłego żelaza (iron). Mogą być one później wykorzystane do wyrobu akcesoriów, modyfikowania broni, bądź też tworzenia pancerzy. Tylko magowie mogą korzystać efektywnie z tej Specjalności, szanse powodzenia dla pozostałych klas oscylują w granicach 10%. Oczywiście to, co możemy stworzyć zależy od poziomu zaawansowania danej postaci w tej dziedzinie.
- Poziom 1+:
- Gold, Silver
- Poziom 2+:
- Ruby, Sapphire
- Poziom 3+:
- Green Beryl, Crystal
- Poziom 4+:
- Diamond
- Poziom 5+:
- Star Ruby
- Poziom 6+:
- Damascus, Rune Metal (wymaga Lezard's Flask)
- Poziom 7+:
- Orichalcum, Rainbow Diamond (wymaga Lezard's Flask)
- Poziom 8+:
- Moonstone, Philosopher's Stone, Meteorite, Mithril (wszystkie wymagają Lezard's Flask)
Appraising
- Wymagane Skille:
- Herbology, Item Knowledge, Mineralogy
- Wymagany Talent:
- brak
- Efektywność zwiększa:
- Element Analyzer
- Potrzebna rzecz:
- Spectacles
- Buble:
- nie dotyczy
Przy pomocy Spectacles identyfikujemy nieznane nam przedmioty (oznaczone "?" przed nazwą). Im wyższy poziom Specjalności tym większa szansa powodzenia.
Art
- Wymagane Skille:
- Aesthetics, Sketching
- Wymagany Talent:
- Design Sense
- Potrzebne rzeczy:
- Magic Canvas, Magic Clay
- Efektywność zwiększa:
- Graphic Tool
- Bubel:
- Doodles
Ogólnie możemy tworzyć sztukę na dwa sposoby. Pierwszy przy wykorzystaniu Magic Canvas to szkicowanie portretów naszych bohaterów, bądź "pocztówek" czy innych które później możemy wykorzystać w walce (podobne umiejętności posiadała Realm z FFVI) lub w celu zdobycia dodatkowych bonusów. Odnośnie portretów, niestety, nie mamy wpływu jaką postać nasz "rysownik" naszkicuje, ale prawdopodobnie wchodzą tu kwestie związane z approval rating. Musimy też danego bohatera posiadać w drużynie. W zależności od poziomu Specjalności możemy stworzyć:
- Poziom 1+:
- Portrait A - M
- Poziom 3+:
- Critical Card, Revival Card, Victory Card
- Poziom 5+:
- Experience Card, Treasure Card, Wealth Card
- Poziom 7+:
- Benefaction Card, Faerie Card, Primavera
- Poziom 9+:
- Death of Socrates, Starry Night, The Scream
Drugi sposób to "lepienie" różnej maści przedmiotów za pomocą Magic Clay:
- Poziom 1+:
- Silence Card, Veda Idol
- Poziom 3+:
- Hexagram Card, Illusion Doll
- Poziom 5+:
- Angel Statuette, Mirror of Knowledge
- Poziom 7+:
- Faerie Statuette, Jack-in-the-Box
- Poziom 9+:
- Goddess Statuette, Goodie Box, Warrior Idol
Compounding
- Wymagane Skille:
- Biology, Herbology, Mental Science
- Wymagany Talent:
- brak
- Potrzebne rzeczy:
- Zioła
- Efektywność zwiększa:
- Sterile Glove
- Bubel:
- brak
Łącząc dwa odpowiednie zioła otrzymujemy różne specyfiki bardzo przydatne w walce bądź po prostu uzdrawiające. Kolejność ich mieszania nie ma znaczenia.
- Artemis Leaf + Artemis Leaf:
- Faerie Elixir, Immunity Pill, Medicine Bottle
- Artemis Leaf + Athelas:
- Herbal Potion, Medicine Bottle, Potion of Epiphany, Wonder Drug
- Artemis Leaf + Lavender:
- Medical Rinse, Resurrection Mist, Smelling Salts, Wonder Drug
- Artemis Leaf + Mandrake:
- Hazardous Heal, Medicine Bottle, Sour Syrup, Sweet Syrup
- Artemis Leaf + Rose Hip:
- Compress of Veda, Marionette Pill, Paralysis Cure, Potion of Trust
- Artemis Leaf + Wolfsbane:
- Fruit Syrup, Hot Syrup, Sour Syrup, Violent Pill
- Athelas + Athelas:
- Faerie Mist, Ointment of Veda, Resurrection Elixir, Smelling Salts
- Athelas + Lavender:
- Holy Mist, Potion of Reversal, Refreshing Syrup, Resurrection Mist
- Athelas + Mandrake:
- Elven Powder, Hot Syrup, Potion of Reversal, Risky Resurrection
- Athelas + Rose Hip:
- Mental Potion, Potion of Might, Potion of the Winds, Witch Powder
- Athelas + Wolfsbane:
- Bubble Lotion, Pixie Perfume, Potion of Lilith, Shock Oil
- Lavender + Lavender:
- Herbal Potion, Medical Rinse, Mixed Syrup, Resurrection Elixir
- Lavender + Mandrake:
- Maple Syrup, Potion of Merlin, Potion of Nightmares, Smoke Oil
- Lavender + Rose Hip:
- Fruit Syrup, Holy Mist, Refreshing Syrup, Sweet Syrup
- Lavender + Wolfsbane:
- Bitter Lotion, Melt Potion, Oil of Paralysis, Stink Gel
- Mandrake + Mandrake:
- Risky Resurrection, Sacrifice Pill, Temper Tablet, Violent Pill
- Mandrake + Rose Hip:
- Lotion of Strength, Potion of Epiphany, Potion of the Winds, Smoke Mist
- Mandrake + Wolfsbane:
- Bubble Lotion, Faerie Cologne, Melt Potion, Potion of Lilith
- Rose Hip + Rose Hip:
- Antidote, Maple Syrup, Mixed Syrup, Sweet Potion
- Rose Hip + Wolfsbane:
- Hazardous Heal, Paralysis Mist, Potion of Nightmares, Succubus Perfume
- Wolfsbane + Wolfsbane:
- Malodorous Potion, Melt Potion, Mist of Madness, Stink Gel
Cooking
- Wymagane Skille:
- Keen Eye, Knife, Recipe
- Wymagany Talent:
- Taste
- Potrzebne rzeczy:
- Artykuły Spożywcze
- Efektywność zwiększa:
- Keen Kitchen Knife
- Buble:
- Old Milk, Bitter Cake, Awful Cider, Bitter Juice , Banana Frape, Stinky Bean Cake, Rotten Sashimi, Tasteless Stew, Wilted Salad
Z odpowiednich składników przyrządzamy rozmaite dania i potrawy, które możemy potem sprzedać za niezłe pieniądze bądź wykorzystać do przywracania straconych HP i MP. Każda z postaci posiada ulubione danie, którego zjedzenie regeneruje 100% wartości jej wymienionych wcześniej parametrów niż w przypadku pozostałych bohaterów. Poniżej przedstawione zestawienie składników i mogących z nich powstać potraw nie zawiera kulinariów będących bublami. Po ulubione dania bohaterów zapraszam do działu Postacie. Ogólnie Gotowanie jest na pewno przyjemną Specjalnością ze znikomym prawdopodobieństwem błędu przy odpowiednio wysokim poziomie.
- Creamy Cheese:
- Delectable Cheese, Fresh Juice
- Eggs and Dairy:
- Coffee Milk, Egg Soup, Fried Egg, Ham and Eggs, Macaroni Gratin, Milk Shake, Rice Omelet, Sachertorte, Sea Yogurt, Sugar Crepe, Vanilla Ice Cream
- Fruit:
- Apple Pie, Cactus Cocktail, Chocolate Banana, Fruit Parfait, Fruit cake, Fruit Punch, Granadilla Juice, Hogplum Juice, Mango Shake, Mangosteen Juice, Orange Shake, Sherbet, Sole in Wine Sauce, Watermelon Bar, White Peach in Syrup
- Gelatinous Slime:
- Collagen Jelly, Ooze Cocktail, Saucy Noodles, Slimy Gelatin
- Grains:
- Bloody Driver, Bonito Rice Ball, Cola, Cold Soba, Crazy Cow, Cream Soda, Fiery Cyclops Cider, Fire in the Sky, Golden Natto, Handmade Soba, Howling Fox Cider, Joyful Bandit Cider, Leaping Titan Cider, Mango Lassi, Natto, Plum Rice Ball, Root Beer, Salmon Rice Ball, Salt Rice Ball, Seaweed Rice Ball, Super Rice Ball, Tropical Melody
- Ingredients of Yarma:
- Devil's Ramen, Hot Pot of Shadow, Luxury Grape Juice, Steak of the Deamons
- Magic Rice:
- Pure Rice Ball, Sweet Cury, Tearful Risotto
- Marenne Oysters:
- Eel Soup, Lord's Ozoni, Super-Spicy Stew
- Meat:
- 10oz Steak, 16oz Steak, Chicken Shish Kebab, Escargot, Hamburg Steak, Liver-Stir Fry, Pork Soup, Prehistoric Meat, Spicy Beef Soup
- Organic Vegetables:
- Golden Stew, Healthy Juice, Kimchi
- Seafood:
- Batter-fried Shrimp, Boiled King Crab, Fine Tuna Sashimi, Fish Soup, Grilled Turban Shell, Lobster Soup, Sea Bream Sashimi, Seafood Pasta, Seafood Salad, Shark Fin Bun, Tuna Sashimi
- Sirloin:
- Amazing Tenderloin, Christmas Turkey, Golden Stir-Fry
- Sweet Fruit:
- Beautiful Ice Cream, Custard of Life, Deluxe Fruit Platter, Demonic Durian
- Top ? Quality Tuna:
- Legendary Otoro, Tuna Belly Rice Bowl, Tuna Platter
- Vegetables:
- Boiled Mushrooms, Cabbage Roll, Corb of the Cob, Fresh Spring Roll, Mesona Jelly, Salad, Stew, Stir Fry, Twice-cooked Pork, Vegetable Soup
- Wobbly Slime:
- Agar Drink, Nata de Coco, Slimy Gelatin, Tofu Pudding
Crafting
- Wymagane Skille:
- Aesthetic, Eye of Detail, Mineralogy
- Wymagany Talent:
- Nimble Fingers, Originality
- Potrzebne rzeczy:
- Różnego rodzaju minerały/klejnoty
- Efektywność zwiększa:
- Soldering Iron
- Buble:
- Ugly Accessory, Lame Earring, Heavy Ring
Korzystając z tej Specjalności tworzymy przeważnie akcesoria (accesories), wykorzystując cenne minerały. W porównaniu do wersji gry ze Snesa minerały i klejnoty teraz już łatwiej zdobyć jednak szansa "wyprodukowania" bubla nadal jest wysoka. Nawet posiadając odpowiednie Talenty czy przedmioty zwiększające efektywność bardzo często nasze wysiłki pójdą na nic. Mimo dużego ryzyka marnotrawstwa cennych składników paradoksalnie musimy często używać tej umiejętności w celu nabycia potrzebnego Talentu minimalizującego szansę powstania śmiecia. Poniżej zostały przedstawione minerały i klejnoty oraz mogące z nich powstać akcesoria. Bubli nie uwzględniono.
- Crystal:
- Froghead, Glass Slippers, Holy Ring, Intimidation Pedant, Princess Ring, Prism Ring, Ring of Fusion, Ring of Resistance
- Diamond:
- Earring of Magnetism, Earring of Readiness, Earring of the Winds, Glittering Earring, Lavish Idol, Ring of Trust, Sacrificial Doll, Thunder Ring
- Green Beryl:
- Bracelet of Gambling, Chain of Might, Crown, Emerald Earring, Emerald Ring, Faerie Ring, Green Bracelet, Talisman
- Gold:
- Gold Bracelet, Gold Crown, Gold Cross, Gold Earring, Gold Idol, Gold Ring, Golden Brooch, Storm Ring
- Iron:
- Amulet of Antivein, Amulet of Flexibility, Amulet of Freedom, Hefty Earring, Hefty Ring, Onyx Earring, Weighty Ring, Weird Doll
- Moonrock:
- Earring of Frenzy, Lunar Charm, Lunar Talisman, Moon Earring, Moonlight, Ring of Insanity, Ring of Lunacy, Ring of the Accursed
- Philosopher's Stone:
- Hammer Charm, Mallet Charm, Mind Ring, Mist Insignia, Ring of Avoidance, Ring of Infinity, Ring of Mental Power, Ring of Wisdom
- Rainbow Diamond:
- Breeze Earing, Dream Bracelet, Magic Cross, Mystic Amulet, Regeneration Ring, Ring of Healing, Ring of Might, Shadow Cross
- Ruby:
- Berserker Ring, Blood Earring, Fire Ring, Flare Ring, Ricochet Bracelet, Ruby Earring, Shield Earring
- Sapphire:
- Angelic Headband, Anklet, Aqua Ring, Blue Talisman, Foot Insignia, Purple Amulet, Water Ring
- Silver:
- Silver Amulet, Silver Barette, Silver Charm, Silver Cross, Silver Earring, Silver Idol, Silver Pedant, Silver Ring
- Star Ruby:
- Necklace, Ring of Absorption, Ruby Pedant, Shield Ring, Stardust Ring, Star Earring, Star Necklace
Oczywiście żadna z postaci nie jest w stanie stworzyć wszystkich przedmiotów wymienionych powyżej. Dokładniej o tym a także o innych sprawach traktuje dział Akcesoria.
Customization
- Wymagane Skille:
- Aesthetic Design, Smithing, Eye of Detail
- Wymagany Talent:
- Originality
- Potrzebne rzeczy:
- Broń i Minerały
- Efektywność zwiększa:
- Magical Rasp
- Buble:
- Wimpy Sword, Dull Blade, Creaky Rod, Rickety Knuckles
Dzięki tej Specjalności możemy stworzyć najmocniejszy oręż w grze wykorzystując do tego posiadaną broń i minerały. Kluczowa umiejętność, bez której opanowania przejście Star Ocean: FD może okazać się naprawdę trudne. Zagadnienia związane z tym tematem są jednak zbyt obszerne by umieścić je tutaj. Zapraszam więc do działu Przerabianie Broni.
Familiar
- Wymagane Skille:
- Animal Training, Whistling
- Wymagany Talent:
- Love of Animals
- Potrzebna rzecz:
- Pet Food
- Efektywność zwiększa:
- brak
- Buble:
- brak
Wzywamy ptaka i dajemy mu pieniądze by w zamian przyniósł nam odpowiedni przedmiot (albo i nie). Im wyższy poziom zaawansowania tej Specjalności tym krótszy czas oczekiwania na dostawę. Jeśli nie posiadamy odpowiedniego Talentu należy liczyć się z tym, iż ptak może nie wrócić. Przydatne zwłaszcza w lochach, niestety sporo ten cały interes kosztuje. Poziom decyduje też, co możemy zamówić tą całą pocztą lotniczą. W nawiasach liczba Fol potrzebna na zakup.
- Poziom 1-2 (Gołąb):
- Aquaberries (70), Blackberries (180), Blueberries (50), Spectacles (10)
- Poziom 3-4 (Kruk):
- Flare Bomb (180), Lavender (35), Rose Hip (230), Wolfsbane (150)
- Poziom 5-6 (Bocian):
- Mandrake (80), Mind Bomb (300), Paralysis Cure (100), Resurrection Elixir (500), Stone Cure (100)
- Poziom 7-8 (Jastrząb):
- Eggs and Dairy (20), Fruit (80), Grains (150), Meat (50), Seafood (150), Vegetables (20)
- Poziom 9-10 (Orzeł):
- Aquaberries (70), Athelas (800), Blackberries (180), Blueberries (50), Magic Canvas (300), Medicine Bottle (300), Resurrection Elixir (500), Spectacles (10)
Machinist
- Wymagane Skille:
- Machinery, Operation
- Wymagany Talent:
- Design Sense, Nimble Finger
- Potrzebna rzecz:
- Mechanic's Toolbox
- Efektywność zwiększa:
- brak
- Buble:
- nie dotyczy
Ta umiejętność pozwoli nam na tworzenie przedmiotów dwojakiego rodzaju. Pierwsze to różne bomby z zapalnikiem elektrycznym wykorzystywane oczywiście walce. Pozostałe dla odmiany mają bardziej pokojowy charakter a ich celem jest zwiększenie szansy by nasza zabawa w IC częściej kończyła się sukcesem. W zależności od poziomu Specjalności powinniśmy być w stanie stworzyć:
- Poziom 1+:
- Daze Bomb, Deadly Poison, Soldering Iron
- Poziom 3+:
- Flare Bomb, Mind Bomb, Magician's Glove, Music Box
- Poziom 5+:
- 4-way Bomb, Assault Bomb, Sterile Glove, Word Processor
- Poziom 7+:
- Defense Bomb, Graphic Tool, Megabomb, RIRICA, Survival Kit
- Poziom 9+:
- Element Analyzer, Nuclear Bomb, Triangle Flask
Zdarzają się przypadki, że przedmioty z wyższego mogą powstać również na niższym poziomie. Z reguły wymaga to jednak wielu prób.
Music
- Wymagane Biegłości:
- Music Knowledge, Performance
- Wymagany Talent:
- Listening, Rhythm Sense
- Potrzebne rzeczy:
- Feather Pen, Conductor Baton, instrument muzyczny
- Efektywność zwiększa:
- Music Editor
- Buble:
- nie dotyczy
Nie tak łatwo jest stworzyć odpowiednią muzykę. Najpierw musimy skomponować utwór przy pomocy Feather Pen a następnie kupić/zdobyć odpowiedni instrument muzyczny najczęściej za horrendalnie wysoką cenę (z drugiej strony przy pomocy Art można je kopiować a później sprzedawać, również za niezłą sumkę). Do każdego z instrumentów można napisać po dwie melodie, lecz niestety bez posiadania obu wymaganych Talentów nigdy nie uda nam się ich stworzyć ani tym bardziej zagrać. Do odpowiedniego wykonania poniższych utworów potrzebny jest oczywiście Conductor Baton (batuta).
- Cembalo:
- Spirit Dance, Faerie Dance, (zwiększają odpowiednio HIT i AGL)
- Harmonica:
- Battle Blues, Lonely Blues, (odpowiednio zwiększają bądź zmniejszają częstotliwość losowych potyczek)
- Lyre:
- Song of Justice, The Eternal Song, (zwiększają odpowiednio ATK i DEF)
- Mystical Shamisen:
- A Pale Breeze (zwiększona szybkość poruszania się), A Hidden Power (zwiększone HP/MP)
- Piano:
- Salvation Hymn (regeneruje HP/MP podczas poruszania się), Celebration Hymn (zwiększa wszystkie statystyki)
- Pipe Organ:
- A Healing Tune, A Relaxing Tune, (przywracają odpowiednio HP bądź MP podczas poruszania się)
- Silver Trumpet:
- The Devil's Aria (podczas losowej potyczki przywołuje specjalnego przeciwnika), Aria of the Gods (postacie czasowo zyskują wszystkie możliwe Talenty będące do osiągnięcia)
- Violin:
- Hero's Arrival (podczas losowej potyczki przywołuje dodatkowych wrogów), Goddess Arrival (znacząco zwiększa szanse powodzenia podczas IC)
Wszystkie wymienione w nawiasach efekty oczywiście obowiązują tylko na czas trwania melodii.
Oracle
- Wymagane Skille:
- ESP, Piety, Purity
- Wymagany Talent:
- brak
- Potrzebne rzeczy:
- nie dotyczy
- Buble:
- nie dotyczy
Do niczego właściwie niepotrzebna Specjalność podczas głównej rozgrywki. Używając jej uzyskujemy jedynie podpowiedzi bądź ciekawostki na temat gry.
Pickpocketing
- Wymagane Skille:
- Courage, Poker Face
- Wymagany Talent:
- Nimble Fingers
- Potrzebne rzeczy:
- Thief Glove/Magical Glove
- Efektywność zwiększa:
- Magical Glove
- Buble:
- nie dotyczy
Mając odpowiednią rękawicę okradamy napotkane osoby. Niestety każda taka próba udana czy też nie obniża zaufanie kompanów do postaci, która w danej chwili para się tym procederem. W SO: FD nie ma raczej wielu przedmiotów wartych kradzieży, więc nie ma co tracić czasu. Jedyna Specjalność, którą aktywujemy bez wchodzenia do menu (robimy to jednym z przycisków).
Replication
- Wymagany Skill:
- Imitation
- Wymagany Talent:
- brak
- Potrzebne rzeczy:
- Magical Camera/RIRICA, Magical Film, Reproducable Item
- Efektywność zwiększa:
- RIRICA
- Buble:
- Blurry Photo
Jak sama nazwa mówi, możemy teraz przy pomocy aparatu fotograficznego duplikować przedmioty. Nie wszystkie wprawdzie poddają się temu procesowi, ale te najbardziej wartościowe na szczęście tak. Bardzo przydatna umiejętność dzięki której można zarobić niesamowite kwoty pieniędzy kopiując np. instrumenty muzyczne a później je sprzedając.
Scouting
- Wymagany Skill:
- Danger Radar
- Wymagany Talent:
- Animal Instinct
- Potrzebne rzeczy:
- brak
- Efektywność zwiększa:
- brak
- Buble:
- nie dotyczy
Możemy regulować częstotliwość losowych walk wg wzoru (Skill Lvl x 5) +/-100 %.
Survival
- Wymagane Skille:
- Herbology, Resilence
- Wymagany Talent:
- brak
- Potrzebne rzeczy:
- brak
- Efektywność zwiększa:
- Survival Kit
- Bubel:
- nie dotyczy
Wykorzystując punkty MP możemy na Mapie Świata szukać ziół, składników kucharskich czy minerałów. Najbardziej przydatna Specjalność w początkowym okresie gry, później też pomocna zwłaszcza przy zdobywaniu rzadkich minerałów.
Train
- Wymagane Skille:
- Determination, Effort, Resilience
- Wymagany Talent:
- brak
- Efektywność zwiększa:
- brak
- Potrzebne rzeczy:
- nie dotyczy
- Buble:
- nie dotyczy
Wartości niektórych statystyk ulegają obniżeniu dzięki czemu szybciej zdobywamy doświadczenie. Obniżka wynosi od 0,25% do nawet 20% w zależności od tego ile postaci ma i na jakim poziomie ma wyuczoną tą Specjalność (po prostu średnią poziomów zaawansowania walczących postaci mnożymy razy 0,25).
Writing
- Wymagany Skill:
- Penmanship
- Wymagany Talent:
- Composition
- Potrzebna rzecz:
- Fountain Pen
- Efektywność zwiększają:
- Word Processor, Beret
- Buble:
- Book of Prophecy (6 typów), Paper Scrap
Jest to jedna z użyteczniejszych Specjalności w grze. Dzięki niej możemy pisać książki, których wykorzystanie zwiększa poziom naszych Skilli. Niestety nie ma róży bez kolców, w ten sposób możemy rozwijać podstawowe umiejętności tylko do 5 poziomu i jedynie te z poniższego zestawienia, które zawiera również tytuły odpowiednich książek. Odnośnie beretu: by zwiększał efektywność musi być noszony.
- Animal Training:
- Friends of the Woods
- Biology:
- Life in Nature
- Counter:
- Scroll of Reprisal
- Eye of Detail:
- Metallurgy
- Faeriology:
- The Bestiary
- Herbology:
- All About Herbs
- Imitation:
- Death of Originality
- Item Knowledge:
- Pocket Encyclopedia
- Keen Eye:
- Choosing Ingredients
- Knife:
- Food of the Soul
- Machinery:
- Engineer's Handbook
- Mental Science:
- Walls of the Soul
- Mineralogy:
- Secrets of the Earth
- Music Knowledge:
- Music Encyclopedia
- Operation:
- Operation Manual
- Performance:
- The World's Stage
- Power Burst:
- Scroll of Power
- Recipe:
- Dish of the Day
- Sketching:
- Drawing Poses
- Smithing:
- The Perfect Rhytm
- Technology:
- Hermetic Philosophy
Uff... Osobom, które nie zasnęły podczas czytania tego artykułu i wytrwały do końca gratuluje. Otrzymały one część niezbędnej wiedzy pomocnej do uzyskania jak najlepszych rezultatów podczas przechodzenia gry. Jeśli jeszcze nie zostało to zrobione przyszła pora na zapoznanie się z kolejnymi nudnymi acz potrzebnymi rzeczami w takich działach jak Talenty czy Skille. No to do roboty!
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.