Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Postacie tu opisane pochodzą z wersji na Snesa, więc nie ma gwarancji, że wszystko, co zostało tu napisane jest aktualne dla wersji PSP. Wersja PSP zawiera też dwóch dodatkowych bohaterów tzn. Eris i Welch, których jednak nie uwzględniłem w charakterystykach. Zrobi to może kiedyś ktoś piszący na temat gry Star Ocean: First Departure. Umiejętności (Abilities) i Talenty (Talents) oraz większość terminów z gry pozostawiłem w wersji angielskiej wszelako przy niektórych (w nawiasach) podałem ich polskie znaczenie.
Ratix Farrence
- Wiek: 19 lat
- Rasa: Fellpool
- Pochodzenie: Clatos Village, Kontynent Moore
- Klasa: Fighter
- Broń:: Miecz
- Wzrost: 174 cm
- Waga: 68 kg
- Ulubione danie: Hoikoro
Ratix to główny bohater, którego prowadzimy przez całą grę. Mieszka wraz z matką w Clatos Village gdzie służy w oddziale miejscowej samoobrony obywatelskiej broniącej wioski przed bandytami. Ojciec Ratixa zginął podczas walki z rabusiami. On sam jest zamknięty w sobie, ciągle zamyślony, nie umie nawiązywać kontaktów z kobietami, więc ciągle nie udaje mu się zdobyć dziewczyny. Nie jest zbyt dobrym kandydatem do ratowania świata, ale sytuacja nie pozostawia mu wyboru. Jako, że ciągle jest obecny w drużynie podczas walki zawsze będzie miał wyższy poziom doświadczenia od pozostałych bohaterów (oprócz Milly). Jest bardzo szybki i posiada najbardziej zabójczy Atak (Technikę) Specjalny w grze – Twin Slash. Również jego ukryte techniki specjalne są bardzo potężne. Resztę ataków specjalnych, które posiada można określić jako średnio skuteczne. Ratix jest nie do pobicia w takich Umiejętnościach jak Customize czy Smithing (łączenie przedmiotów i kowalstwo) a pozostałymi również nie ma kłopotu (oprócz Alchemii).
Milly Killiet
- Wiek: 18 lat
- Rasa: Fellpool
- Pochodzenie: Clatos Village, Kontynent Moore
- Klasa: Healer
- Broń:: Różdżka
- Wzrost: 164 cm
- Waga: 46 kg
- Ulubione danie: Fruit Parfait
Milly jest córką Maltosa, miejscowego uzdrowiciela. Pobiera nauki u ojca, by kiedyś przejąć po nim stanowisko. Najbliższa (i jedyna) przyjaciółka Ratixa. Mimo, że nie przydatna w bezpośrednim starciu jej obecność w drużynie walczącej jest właściwie obowiązkowa, choćby z tego powodu, że to jedyny uzdrowiciel w grze. Jej czary leczące i zwiększające czasowo statystyki nieraz będą stanowić o życiu lub śmierci naszej drużyny. Mimo swych słabości jest pewna siebie i uparta. Darzy pewnym uczuciem Ratixa, chociaż on tego (do czasu) nie zauważa. Jest dobra w Item Creation (Tworzeniu Przedmiotów). Celuje zwłaszcza w Alchemy i Crafting (Rzemiosło). Jeśli nauczymy ją Originality (Talent pozwalający rozwijać zdolności posiadane tylko przez niektóre postacie) to podczas „Private Actions” AP (approval rating) postaci będzie się zmieniał o większe wartości. Milly posiada zdolność wyczuwania tego, co się o niej mówi, choćby była na drugim końcu świata.
Przyłączenie postaci: Jest dostępna na samym początku gry, ale później tracimy z nią kontakt. Z powrotem można ją odzyskać, kiedy:
- mając w drużynie Ashlay’a bądź Fear dotrzemy na Kontynent Sylvalant.
- mając w drużynie Ciusa bądź nie posiadając ani jego ani żadnych wyżej wymienionych bohaterów dotrzemy do Ecdart (Kontynent Van).
Wzkazówka: Jeśli zdobędziemy Milly w Ecdart będziemy mieć dodatkowe wpływy na reakcje podczas „Private Actions” na kontynencie Sylvalant.
Dorn Marto
- Wiek: 19 lat
- Rasa: Fellpool
- Pochodzenie: Clatos Village, Kontynent Moore
- Klasa: Fighter
- Broń:: Miecz
- Wzrost: 181 cm
- Waga: 75 kg
- Ulubione danie: 50oz Steak
Dorn mieszka samotnie w Clatos Village. Służy w tym samym oddziale, co Ratix. Z niewyjaśnionych przyczyn stracił rodziców i siostrę. Przyjaciel Ratixa i Milly. Darzy pewnym uczuciem Milly i jest zazdrosny, że ona względami obdarza bardziej Ratixa niż jego. Niestety, obecny jest w drużynie zbyt krótko by go lepiej poznać. Wkrótce dopada go zaraza i do końca gry nie mamy z nim kontaktu.
Ronixis J.Kenny
- Wiek: 38 lat
- Rasa: Człowiek
- Pochodzenie: Planeta Ziemia
- Klasa: Mage / Bowman
- Broń:: Łuk
- Wzrost: 179 cm
- Waga: 64 kg
- Ulubione danie: Boiled Matsutake
Chociaż brzydki jak noc posiada jednak autorytet taki, jaki miał kapitan Kirk z serialu Star Trek. Prywatnie jest ojcem Claude’a (tego ze Star Ocean 2). Dowodzi statkiem kosmicznym Calnus, łamie jednak rozkazy swoich zwierzchników i wraz z Ratixem, Milly oraz Irią wyrusza na planetę Stream (Styx). Wydaje się jednak, że kieruje nim coś więcej niż tylko chęć pomocy naszym bohaterom. Jego przydatność w grze jest jednak dyskusyjna. Wprawdzie to bardzo dobry mag rzucający silnymi zaklęciami, lecz zdarza się często, że zahaczają o nasze postacie powodując oczywiście poważne obrażenia. Jest też dobrym łucznikiem, ale zważywszy na dynamikę pojedynków ta profesja nie jest zbyt przydatna. Poza tym Ronixis nie może rozwijać tzw. battle skills a w pozostałych umiejętnościach również jest słaby (no może oprócz Crafting i Alchemy).
Przyłączenie postaci: Ronixis dołącza do drużyny na początku gry jednak by go przyłączyć na stałe musimy dotrzeć do Ionis (Kontynent Van).
Wzkazówka: Jeśli Ronixis będzie od razu posiadał Talent Originality możecie część zastrzeżeń, co do jego osoby pominąć.
Iria Silvestoli
- Wiek: 23 lata
- Rasa: Człowiek
- Pochodzenie: Planeta Ziemia
- Klasa: Warrior
- Broń:: Pięści (przeważnie)
- Wzrost: 171 cm
- Waga: 48 kg
- Ulubione danie: Tamanohikari
Adiutanka i pierwszy oficer na statku kosmicznym Calnus. Razem z Ronixisem, Milly i Ratixem postanawia udać się w przeszłość by rozwiązać zagadkę wirusa dręczącego Roak. Chodzą plotki, że łączy ją romans z Ronixisem, lecz nikt nie wie na pewno. W porównaniu do swego przełożonego jest bardzo towarzyska i umie nawiązywać kontakty z ludźmi. Uwielbia biżuterię. Iria jest szybka i zwinna, bazuje przeważnie na atakach krótkodystansowych. W początkowym okresie gry nie ma z niej wielkiego pożytku, ponieważ jest słaba, ma mało HP, zadaje niewielkie obrażenia a jej ataki ponadto wchodzą z opóźnieniem. Z czasem jednak po nabraniu doświadczenia i nauczenia się własnych Ukrytych Technik (Sakura-Zhang rządzi!) staje się postacią, której obecność w walczącym składzie jest więcej niż pożądana. Jednak do walki z Gabrielem i tak lepiej jej nie wystawiać. Iria nie jest w stanie rozwijać takich zdolności jak Customize czy Smithing, ale za to jest bardzo dobra w Crafting, Art i Writting (Rzemiosło, Sztuka, Pisarstwo).
Przyłączenie postaci: Iria dołącza do drużyny na początku gry i zostaje na stałe.
Cius Warren
- Wiek: 20 lat
- Rasa: Highlander
- Pochodzenie: Kontynent Astral
- Klasa: Fighter
- Broń:: Miecz Dwuręczny
- Wzrost: 190 cm
- Waga: 90 kg
- Ulubione danie: Kokuryuu
Cius jest synem Ryasa, dowódcy kawalerii w Królestwie Astral. Nie poszedł jednak w ślady ojca i postanowił zostać samotnym łowcą nagród podróżującym po świecie. Jego obowiązki przejęła Fear. Jest bardzo awanturniczy i lubuje się w częstych pojedynkach. Cius mistrzowsko włada mieczem dwuręcznym, co w połączeniu z jego diabelską siłą sprawia, że jest to jedna z najskuteczniejszych postaci w boju. Niestety bardzo powoli porusza się po polu bitwy, ale ostatecznie nie jest to wielka wada. Dysponuje podobnymi Technikami Specjalnymi, co, Ratix chociaż w porównaniu do niego ma ich mniej. Celuje w takich umiejętnościach jak Smithing czy Cooking (Gotowanie), ale w pozostałych również dobrze sobie radzi. Po nauczeniu go Talentu Originality staje się właściwie niezastąpiony.
Przyłączenie postaci: Jeśli będziemy tego chcieli Cius przyłączy się do nas na stałe w Hot po wykonaniu zadania od Badama. Mając jednak Ciusa nie będziemy mogli przyłączyć Ashlay’a.
Wskazówka: Cius może już na samym początku posiadać talent Originality. Jeśli tak nie jest resetujemy grę i ładujemy save do skutku. Jeśli gramy na emulatorach, ładujemy save’y zapisane bezpośrednio w grze a nie na slotach tychże emulatorów.
Joshua Jerand
- Wiek: 20 lat
- Rasa: Featherfolk
- Pochodzenie: Kontynent Sylvalant
- Klasa: Mage
- Broń:: Różdżka
- Wzrost: 172 cm
- Waga: 20 kg (!)
- Ulubione danie: Escargot
Ten skrzydlaty człowiek przeżywa ciągłe wahania nastroju, od euforii po głęboki smutek. Jest to skutek wielu okrucieństw popełnionych na jego rodzinie. Przez jakiś czas tułał się po świecie ostatecznie został „opiekunem” Parj Temple. Jako mag przydaje się w drużynie bardziej niż Ronixis, ponieważ posiada zarówno silne zaklęcia ofensywne jak i leczące, chociaż akurat na tym polu ustępuje Milly. Wyprowadza również szybkie ataki fizyczne jednak zadają one minimalne obrażenia. Podczas walki Joshua unosi się w powietrzu, co pozwala mu częściowo unikać ataków wroga. Mimo posiadania skrzydeł postać porusza się stosunkowo wolno. Bardzo się przydaje jako „przynęta” podczas walki z Gabrielem. Joshua wiedzie prym w takich Umiejętnościach jak Music, Art i Alchemy (Muzyka, Sztuka i Alchemia), ale za to nie może rozwijać się w Customize i Smithing ( Łączenie Przedmiotów i Kowalstwo).
Przyłączenie postaci: Należy dotrzeć do Parj Temple przed katastrofą statku kosmicznego. Jeśli mamy w drużynie Fear (nie mając przy tym Ciusa bądź Ashlay’a) będziemy musieli wybierać między nim a nią bądź zrezygnować z ich obojga.
Ashlay Barnbelt
- Wiek: 55 lat
- Rasa: Highlander
- Pochodzenie: Kontynent Astral
- Klasa: Fighter
- Broń:: Miecz
- Wzrost: ???
- Waga: ???
- Ulubione danie: Jell-O
Ashlay to najlepszy przyjaciel Ryasa Warrena, ojca Ciusa a także weteran wojenny Królestwa Astral. W wolnych chwilach trenuje na arenie w Tatoroy szukając godnego siebie przeciwnika. Traf chciał, że akurat natyka się na Ratixa... Początkowo dobry z niego kompan, ponieważ jest mocniejszy niż reszta postaci w drużynie, ale z czasem Ratix i tak go przerasta. Walczy tym samym stylem, co Ratix czy Cius a chociaż jego ataki fizyczne zadają mniejsze obrażenia niż ich są za to bardzo szybkie. Ma też taki jak oni zestaw Technik Specjalnych (oprócz dwóch przypisanych jemu Ukrytych Technik). Dobra wiadomością jest, że zaczyna już z trzema „odkrytymi” Talentami, lecz za to „nauczenie” go nowych graniczy z cudem. Jeśli chodzi o Umiejętności to najlepszy jest w Familiar (Zażyłość), Customize, Authoring (Twórczość Własna), Scout (Zwiad) i Smithing.
Przyłączenie postaci: Nie uda nam się go przyłączyć, jeśli zwerbowaliśmy Ciusa. Należy pogadać z Ashlay’em w północnej części areny w Tatoroy przed rozpoczęciem walki i odbyć z nim pojedynek. Później, gdy w porcie będziemy brać statek do Astral zaproponuje nam swoje usługi.
Fear Mell
- Wiek: 21 lat
- Rasa: Highlander
- Pochodzenie: Kontynent Astral
- Klasa: Knight
- Broń:: Miotane Sztylety
- Wzrost: ???
- Waga: ???
- Ulubione danie: Baked Turban Shell
Niech nie zwiedzie was jej przyjazny wygląd. Ona naprawdę jest tak straszna jak głosi jej imię. Jest wysokim rangą dowódcą Kawalerii Królestwa Astral. Została osierocona w dzieciństwie, ale wziął ją pod opiekę Ryas Warren (ojciec Ciusa) i wychował jak własną córkę. Trenowała wraz z Ciusem, który był dla niej jak brat, więc bardzo ubodło ją, gdy niespodziewanie opuścił dom. Chcąc nie chcąc musiała przejąć jego obowiązki. Przez wielu graczy uważana za najlepszą postać zaraz po Ratixie. Dlatego tak jest, bo Fear walczy używając miotanych sztyletów. Za jednym zamachem potrafi we wroga rzucić dwoma a czasem nawet czterema sztyletami i to z taką częstotliwością, że przeciwnik rzadko ma okazję się do niej zbliżyć. Jednak w bezpośrednim starciu jest słabsza od Ciusa czy Ashlay’a, lecz nadrabia to szybkością. Jak przecież wiadomo liczy się skuteczność a nie siła staku. Szkoda tylko, że posiada mało Technik Specjalnych oraz ciężko nauczyć ją własnych Ukrytych Technik. Trzeba mieć trochę szczęścia bądź odpowiednią postać w drużynie by tego dokonać. Nie za dobrze idzie też jej „odkrywanie” własnych Talentów i nawet w Umiejętnościach niczym się nie wyróżnia.
Przyłączenie postaci: Jest to trochę pokomplikowane, zależy od tego, jakie postacie masz w drużynie. Więc jeśli:
- masz w drużynie Ciusa to Fear czasowo przyłączy się w Astral i będzie z nami dopóki nie pokonamy Black Widow. Na stałe przyłączy się, gdy przyniesiemy Astral Emblem władcy Królestwa Astral.
- masz w drużynie Ashlay’a to Fear nie przyłączy się w Astral od razu, ale można próbować później, aż do skutku. Na pewno jednak przyłączy się, gdy przyniesiemy Astral Emblem władcy Królestwa Astral.
- nie masz w drużynie ani Ciusa ani Ashlay’a to Fear przyłączy się po tym jak uwolnimy ją z więzienia w Astral. Jednak, gdy dotrzemy do Parj Temple będziemy musieli wybrać między nią a Joshuą bądź zrezygnować z ich obojga.
Wzkazówka: Jeśli mamy Ciusa w drużynie to Fear, gdy się do nas przyłączy po zdobyciu Astral Emblem będzie dysponowała Zdolnością (Secret Skill) God of War, co umożliwi nam z czasem odblokowanie jej Ukrytych Technik.
Marvel Frozen
- Wiek: 22 lata
- Rasa: ???
- Pochodzenie: ???
- Klasa: Enchantress / Dark Skill user
- Broń:: Kula (Orb)
- Wzrost: ???
- Waga: ???
- Ulubione danie: Wine
Marvel to tajemnicza kobieta o intrygującej przeszłości, bardzo nieśmiała w stosunku do obcych. Jej rodzina tak jak Joshuy została zamordowana przez tego samego rycerza ze szkarłatnym herbem na tarczy. Cały czas pogrążona jest w depresji i ciągle ukrywa wiele sekretów. Mimo to jej serce na pewno rozpala chęć zemsty na mordercy. Postać ciekawa, lecz raczej nie sprawdzająca się w walce. Jej siła leży w długodystansowych Technikach (Atakach) Specjalnych, którym bliżej jednak raczej zaklęciom niż typowym atakom. Nie są one zbyt skuteczne poza tym nie umie ich wyprowadzać jednej za drugą, ponieważ używana podczas nich latająca czarodziejska kula musi nie tylko trafić przeciwnika, ale też wrócić do Marvel by mogła ponownie uderzyć. Wydłuża to znacznie czas ataku, co zmniejsza jego skuteczność, mimo że zadaje poważne obrażenia. Chociaż Marvel nie da się wyposażyć w dobrą zbroję nie jest to wadą, bo raczej umie trzymać się z dala od bezpośrednich starć. Jest to jedyna oprócz Milly osoba w drużynie, która może nauczyć się wszystkich 10-ciu Talentów, choć nie tak łatwo nauczyć ją Originality. Dobra we wszystkich Umiejętnościach, ale najlepsza w Alchemy.
Przyłączenie postaci: Gdy jesteśmy w Ionis i:
- mamy zwerbowanych Ashlay’a bądź Joshuę to Marvel dołączy do nas.
- jeśli nie posiadamy w/w bohaterów, ale naszej drużynie jest Cius bądź Fear Marvel do nas nie dołączy.
- jeśli nie posiadamy nikogo z wcześniej wymienionych bohaterów, będzie możliwość przyłączenia podczas sceny w barze pod warunkiem jednak, że odmówimy propozycji picia alkoholu.
Wzkazówka: Marvel to jedyna postać, którą po przyłączeniu możemy całkowicie usunąć z drużyny, jeśli chcemy. Wystarczy tylko zabrać Joshuę i ją do sekretnego pokoju w Ruinach Sylvalant.
Tinek Arukena
- Wiek: 15 lat
- Rasa: Lycantrope
- Pochodzenie: ???
- Klasa: Fighter/Warrior
- Broń:: Włócznia/Laska
- Wzrost: ???
- Waga: ???
- Ulubione danie: Rice Ball
Tinek, mimo że wygląda na zwykłego chłopca jest jedną z najlepszych postaci w grze. Podczas bitwy zmienia się w potężnego wilkołaka. Jest wtedy ekstremalnie szybki a swoją włócznią zadaje obrażenia (chociaż słabsze niż pozostali bohaterowie podobnej klasy) samemu będąc poza zasięgiem ciosów wroga. Jego Techniki Specjalne również są bardzo skuteczne. Niestety ma dość słabą defensywę. Tinek ma predyspozycje do zasypiania podczas „Private Actions”, gdy mamy w drużynie komplet 8-miu postaci. Z Umiejętności najlepszy jest w Cooking (Gotowanie). Może też po przyłączeniu posiadać od razu Talent Originality.
Przyłączenie postaci: Gdy zdobędziemy już Van Emblem udajemy się na arenę w Tatoroy, gdzie Ratix powinien walczyć dopóki nie osiągnie w rankingu poziomu C (Rank C) bądź B (Rank B). Wtedy Tinek będzie bossem do pokonania. Jeśli nam się uda to Tinek przyłączy się do drużyny pod warunkiem jednak posiadania wolnego miejsca (mniej niż 8 postaci).
Perisie
- Wiek: 10 lat
- Rasa: Lesser Fellpool
- Pochodzenie: Kontynent Moore
- Klasa: Catfighter
- Broń:: Pięści
- Wzrost: ???
- Waga: ???
- Ulubione danie: Great Tuna
Perisie należy do wymarłej rasy Lesser Fellpool. Posiada umiejętność przemiany w ślicznego kota. Nie miała przyjaciół dopóki Ratix nie zaproponował jej swojego towarzystwa. Niestety jej przydatność w drużynie poza satysfakcją posiadania tak wyjątkowej postaci ogranicza się do możliwości używania należącego do niej bardzo użytecznego przedmiotu zwanego Bunny Whistle. Postać zaczyna z niskim levelem oraz słabą obroną i atakiem. Dopiero z czasem, gdy nauczy się kilku swoich technik specjalnych staje się bardziej użyteczna. Jednak tkwi w niej jakiś urok, dzięki któremu wiele osób przyłączy ją do walczącego składu. Perisie jest niedościgniona w Umiejętności Music (Muzyka) a w pozostałych oprócz Writing również jest niezła.
Przyłączenie postaci: to najtrudniejsza do przyłączenia postać. Pierwszy raz spotykamy ją w więzieniu u Velcant’s Pirates. Po odstawieniu jej do Portmis opuszcza nas i (tu ważny moment) gubi okarynę (Ocarina). Miejsce gdzie ją zgubiła będzie oznaczone jakby mrugającą gwiazdką niedaleko od naszej drużyny (trudno ją jednak zauważyć). Gdy mamy okarynę to po odnalezieniu Milly wracamy do Clatos Village. Wykonujemy „Private Action. Rozmawiamy z kotem, wybieramy imię, ekwipujemy się w okarynę i gramy naciskając przycisk A (pad). Niestety zdarza się, że z niewiadomego powodu gra odmawia wykonania tej „Private Actions” i nic nie da się z tym zrobić. W takim wypadku by mieć kolejną szansę na jej zdobycie trzeba niestety zacząć grę od początku.
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.