Przekuwanie broni

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Artykuł ten stanowi rozszerzenie tematu Kowalstwa (Smithing) zapoczątkowanego w dziale Umiejętności gdzie zasygnalizowane zostały pewne możliwości, którym przyjrzymy się teraz z bliska. Teoretycznie każda z postaci ma możliwość wykucia w miarę dobrej broni w praktyce jednak jednym wychodzi to lepiej innym wcale. Jak wiadomo do stworzenia nowej broni potrzeba odpowiedniego oręża i minerału a także przedmiotu o nazwie Smith Hammer. Niestety nawet przy poziomie 10tym i talencie Originality szanse powodzenia są stosunkowo niskie, więc albo godzimy się z wielkim marnotrawstwem potrzebnych materiałów bądź stosujemy metodę zapisz/wczytaj grę (lecz nie na slotach emulatora!). Ogólnie występujący w świecie Star Ocean oręż można podzielić z grubsza na:

  • broń kiepskiej jakości (weak weapons), czyli to co zwykle można kupić w sklepach
  • broń wzmocnioną (enhanced weapons) tzn. wszystko co przy nazwie ma znaczniki +1 lub +2
  • super broń, często z elementem jednego z żywiołów
  • wadliwą broń, do niczego nie przydatna a ekwipowanie się w nią jest niemożliwe

Powinniśmy też wiedzieć, że:

  • broń wzmocnioną tworzymy poprzez przekucie broni kiepskiej jakości każdym minerałem oprócz Iron i  Silver
  • przekucie broni kiepskiej jakości takimi minerałami jak Iron i Silver nie wzmacnia jej tylko powoduje otrzymanie z góry ustalonego oręża tego samego gatunku
  • przeprowadzenie w/w operacji na broni wzmocnionej powoduje obniżenie jej jakości
  • każda wzmocniona broń plus jeden z minerałów (lecz nie Iron/Silver) równa się super broń
  • nie da rady przekuć broni którą posługują się ?magowie? (wszelkie różdżki, łuki, czy kule)
  • wadliwy (Dull Sword) bądź super oręż musi zostać po stworzeniu zidentyfikowany (?Weapon)
  • użycie podczas łączenia silniejszej broni wzmocnionej (?+2?) zwiększa szansę na powodzenie operacji.

Poniżej przedstawiono to co można otrzymać łącząc daną broń z odpowiednim minerałem. Nazewnictwo pozostawiono w języku angielskim i obowiązuje ono dla wersji SNES.

Miecze

Broń kiepskiej jakości:
Long Sword, Saber, Sinclair, Walloon Sword
Broń wzmocniona:
Long Sword +1, Long Sword +2
Połączenie z Iron/Silver daje:
Saber
Wadliwa broń:
Dull Sword

Możliwe kombinacje w celu uzyskania super broni:

  • [Long Sword +1/2] + Damascus = Damascus Sword (ATK 500, Earth)
  • [Long Sword +1/2] + Mithril = Mithril Sword (ATK 740, Wind)
  • [Long Sword +1/2] + Orihalcon = Sylvance (ATK 880, Thunder)
  • [Long Sword +1/2] + Rune Metal = Strange Sword (ATK 665, efektywność obrony przeciwnika mniejsza o 30%)
  • [Long Sword +1/2] + Moonite = Moon Falux (ATK 700, Holy)
  • [Long Sword +1/2] + Meteorite = Duel Sword (ATK 760)

Miecze Dwuręczne

Broń kiepskiej jakości:
Two-handed Sword, Claymore, Zweihander, Flamberge
Broń wzmocniona:
Claymore +1, Claymore +2
Połączenie z Iron/Silver daje:
Claymore
Wadliwa broń:
Dull Sword

Możliwe kombinacje w celu uzyskania super broni:

  • [Claymore +1/2] + Damascus = Slayer Sword (ATK 750, Dark)
  • [Claymore +1/2] + Mithril = Silver Sword (ATK 680)
  • [Claymore +1/2]+ Orihalcon = Vorpal Sword (ATK 710, Dark, zadaje kilka ciosów naraz)
  • [Claymore +1/2] + Rune Metal = Gunblade (ATK 680)
  • [Claymore +1/2]+ Moonite = Berserk Sword (ATK 810, zadaje kilka ciosów naraz)
  • [Claymore +1/2] + Meteorite = Meteor Strike (ATK 850, Holy)

Noże do Rzucania/Sztylety

Broń kiepskiej jakości:
Small Sword, Gladius, Baselard
Broń wzmocniona:
Gladius +1, Gladius +2
Połączenie z Iron/Silver daje:
Small Sword
Wadliwa broń:
Dull Sword

Możliwe kombinacje w celu uzyskania super broni:

  • [Gladius +1/2] + Damascus = Flare Baselard (ATK 400, Fire, double hit)
  • [Gladius +1/2]+ Mithril = Rondel Dagger (ATK 540, 100% hit rate)
  • [Gladius +1/2] + Orihalcon = Ice Coffin (ATK 690, Water, double hit)
  • [Gladius +1/2] + Rune Metal = Bloody Sword (ATK 400, Dark, absorbuje pewną ilość HP właściciela)
  • [Gladius +1/2] + Moonite = Fame Face (ATK 610, Water)
  • [Gladius +1/2] + Meteorite = Elemental Edge (ATK 650)

Kastety/Rękawice Bojowe

Broń kiepskiej jakości:
Knuckle, Hard Knuckle, Bagh Nakh, Cestus
Broń wzmocniona:
Knuckle +1, Knuckle +2
Połączenie z Iron/Silver daje:
Hard Knuckle
Odpad:
Junk

Możliwe kombinacje w celu uzyskania super broni:

  • [Knuckle +1/2] + Damascus = Pain Cestus (ATK 520, zatruwa przeciwnika)
  • [Knuckle +1/2] + Mithril = Silver Knuckle (ATK 400)
  • [Knuckle +1/2]+ Orihalcon = Cat Fang (ATK 500, tylko Perisie)
  • [Knuckle +1/2] + Rune Metal = Metal Fang (ATK 400)
  • [Knuckle +1/2] + Moonite = Dragon Claw (ATK 550)
  • [Knuckle +1/2] + Meteorite = Blaze Knuckle (ATK 500)

Laski/Włócznie

Broń kiepskiej jakości:
Staff, Spear, Long Spear, Halberd, Tri-Section Staff
Broń wzmocniona:
Long Spear +1, Long Spear +2
Połączenie z Iron/Silver daje:
Spear
Odpad:
Junk

Możliwe kombinacje w celu uzyskania super broni:

  • [ [Long Spear +1/2] + Damascus = Mech Halberd (ATK 600)
  • [ [Long Spear +1/2] + Mithril = Saint Halberd (ATK 450, Holy)
  • [ [Long Spear +1/2] + Orihalcon = Spinning Spear (ATK 500)
  • [ [Long Spear +1/2] + Rune Metal = Dragon Lance (ATK 650)
  • [ [Long Spear +1/2] + Moonite = Flame Lancer (ATK 720, Flame, wywołuje eksplozje)
  • [ [Long Spear +1/2] + Meteorite = Whirlwind (ATK 500)

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 3080
  • Głosy oddane: 1
  • Średnia ocen: 9.0

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.