Skills

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Skill?e w Star Ocean są podstawowymi cegiełkami, dzięki którym nasi bohaterowie zdobywają nowe Umiejętności, lecz ich rola na tym się nie kończy. Odpowiednio rozwijane przyśpieszają rozwój prowadzonych przez nas postaci a także zwiększają ich skuteczność w boju. Każdą Biegłość możemy rozwinąć do maksymalnie 10-tego poziomu dzięki zdobywanym "Skill Points" (SP), które otrzymuje każdy awansujący bohater. Ilość wymaganego SP ulega zmniejszeniu, gdy inwestujemy w Effort Skill, co należy skwapliwe wykorzystać. Kolejnym sposobem szybkiego zdobywania poziomu dla niektórych skilli jest skorzystanie z Umiejętności Authoring niestety działa to tylko do 7 lvl. Jeszcze jedna uwaga, Biegłości Bitewnych (Battle Skills) nie mogą wykorzystywać postacie parające się magią za to udostępniono im skill Motormouth. Od tego, co napisano wcześniej wyjątek stanowią "Secrets Skills", ale o tym w dalszej części.

Biegłości samych w sobie nie da się nauczyć. Ujęte są w odpowiednie zestawy, które można kupić w odpowiednich sklepach. Wyjątek stanowią jedynie "school skills" i "Secrets Skills", które na razie pominiemy i zajmiemy się podstawowymi Biegłościami. Ciągi liczb w poniższym zestawieniu jak np. 2/3/5/8/12/17/23/30/38/47 oznaczają po prostu ilość potrzebnego SP do wejścia na kolejny poziom przy założeniu, że nie rozwijaliśmy Effort Skill.

Animals

Zestaw:
Technique Set 2
Wymagany przez:
Familiar
SP/poziom:
20/21/22/23/24/25/26/27/28/30
Rozwój poprzez książkę:
niemożliwy
Dodatkowy efekt:
brak

Biology

Zestaw:
Knowledge Set 1
Wymagany przez:
Compounding
SP/poziom:
12/22/32/42/62/80/82/85/90/95
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
Postać, co poziom otrzymuje dodatkowe punkty życia wg wzoru (skill level -1) x 20 HP

Danger Sense

Zestaw:
Sense Set 2
Wymagany przez:
Scout
SP/poziom:
2/3/5/7/10/13/17/21/26/40
Rozwój poprzez książkę:
niemożliwy
Dodatkowy efekt:
Zmniejsza częstotliwość losowych walk wg wzoru (skill level x 4)%.

Effort

Zestaw:
Sense Set 3
Wymagany przez:
Training
SP/poziom:
20/30/40/50/60/70/80/90/90/90 (teoretycznie)
Rozwój poprzez książkę:
niemożliwy
Dodatkowy efekt:
Co poziom wymagana ilość SP dla każdego ze skilli maleje o 1. Do tyczy to także Effort.

Esthetic Sense

Zestaw:
Sense Set 1
Wymagany przez:
Crafting, Customize
SP/poziom:
10/20/30/40/50/60/70/80/90/99
Rozwój poprzez książkę:
niemożliwy
Dodatkowy efekt:
brak

Fairy Lore

Zestaw:
Knowledge Set 3
Wymagany przez:
Alchemy
SP/poziom:
40/41/42/43/44/45/46/47/48/50
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
brak

Forging

Zestaw:
Technique Set 3
Wymagany przez:
Smithing
SP/poziom:
3/6/12/24/48/58/68/78/88/98
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
brak

Functionality

Zestaw:
Sense Set 3
Wymagany przez:
Customize
SP/poziom:
40/40/50/50/60/60/70/70/80/80
Rozwój poprzez książkę:
niemożliwy
Dodatkowy efekt:
brak

Gale

Zestaw:
Technique Set 3
Wymagany przez:
Dash
SP/poziom:
1/2/4/5/7/28/30/31/43/55
Rozwój poprzez książkę:
niemożliwy
Dodatkowy efekt:
Co poziom dodatkowe punkty do wytrzymałości (STM) wg wzoru (skill level x 4)

Good Eye

Zestaw:
Sense Set 1
Wymagany przez:
Cooking
SP/poziom:
2/4/6/8/10/20/22/24/26/28
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
brak

Herbal Medicine

Zestaw:
Knowledge Set 1
Wymagany przez:
Compounding, Identify
SP/poziom:
2/3/5/8/12/17/23/30/38/47
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
Co poziom zwiększa skuteczność środków leczących wg wzoru (skill level x 2)% HP. Niestety podczas potyczki bonus ten nie obowiązuje.

Item Lore

Zestaw:
Knowledge Set 2
Wymagany przez:
Identify
SP/poziom:
1/5/9/13/17/21/25/29/33/37
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
brak

Kitchen Knife

Zestaw:
Technique Set 1
Wymagany przez:
Cooking
SP/poziom:
1/2/3/5/7/9/12/15/18/30
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
Co poziom dodatkowe punkty do siły (STR) wg wzoru (skill level x 2)

Mineralogy

Zestaw:
Knowledge Set 1
Wymagany przez:
Crafting, Identify, Alchemy, Smithing
SP/poziom:
1/2/4/6/9/12/16/20/40/70
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
brak

Musical Notation

Zestaw:
Knowledge Set 2
Wymagany przez:
Music
SP/poziom:
2/4/8/16/32/90/40/50/70/90
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
brak

Patience

Zestaw:
Sense Set 1
Wymagany przez:
Training
SP/poziom:
2/4/7/11/16/22/29/37/46/56
Rozwój poprzez książkę:
niemożliwy
Dodatkowy efekt:
Co poziom dodatkowe punkty do koncentracji (CON) wg wzoru (skill level x 2).

Performance

Zestaw:
Technique Set 3
Wymagany przez:
Music
SP/poziom:
2/4/8/16/32/90/40/50/70/90
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
brak

Perseverance

Zestaw:
Sense Set 2
Wymagany przez:
Training
SP/poziom:
8/10/12/14/16/18/20/22/24/26
Rozwój poprzez książkę:
niemożliwy
Dodatkowy efekt:
Co poziom dodatkowe punkty do brawury (GUTS) wg wzoru (skill level x3).

Piety

Zestaw:
Knowledge Set 3
Wymagany przez:
Oracle
SP/poziom:
5/7/9/11/13/33/43/53/63/80
Rozwój poprzez książkę:
niemożliwy
Dodatkowy efekt:
Co poziom parę dodatkowych punktów do inteligencji (INT)

Playfulness

Zestaw:
Sense Set 2
Wymagany przez:
Oracle
SP/poziom:
1/1/2/2/3/3/4/4/5/5
Rozwój poprzez książkę:
niemożliwy
Dodatkowy efekt:
brak

Psychology

Zestaw:
Knowledge Set 3
Wymagany przez:
Compounding
SP/poziom:
8/14/20/26/32/52/62/82/90/95
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
Co poziom dodatkowe punkty magii wg wzoru (skill level -1) x 2 MP.

Radar

Zestaw:
Sense Set 3
Wymagany przez:
Oracle
SP/poziom:
12/14/16/18/20/22/24/26/28/30
Rozwój poprzez książkę:
niemożliwy
Dodatkowy efekt:
brak

Recipe

Zestaw:
Knowledge Set 1
Wymagany przez:
Cooking
SP/poziom:
1/1/2/2/3/3/5/5/10/20
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
brak

Sketching

Zestaw:
Technique Set 1
Wymagany przez:
Art
SP/poziom:
5/10/20/30/50/70/90/90/90/90
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
brak

Whistling

Zestaw:
Technique Set 1
Wymagany przez:
Familiar
SP/poziom:
1/2/4/6/12/20/25/30/35/40
Rozwój poprzez książkę:
niemożliwy
Dodatkowy efekt:
brak

Workmanship

Zestaw:
Technique Set 2
Wymagany przez:
Crafting, Customize
SP/poziom:
2/4/7/11/16/22/29/37/46/56
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
Co poziom dodatkowe punkty do zwinności (AGL) wg wzoru (skill level x 2).

Writing

Zestaw:
Technique Set 2
Wymagany przez:
Authoring
SP/poziom:
3/4/6/8/11/14/20/25/40/60
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
Co poziom dodatkowe punkty do zwinności (AGL) wg wzoru (skill level x 4).

Technology

Zestaw:
Technique Set 3
Wymagany przez:
Alchemy
SP/poziom:
6/10/14/18/22/32/42/52/62/80
Rozwój poprzez książkę:
możliwy
Dodatkowy efekt:
brak

W kolejnym zestawieniu zostały opisane tzw. Battle Skills:

Below the Belt

Zestaw:
Battle Set 1
SP/poziom:
4/7/14/21/28/35/42/49/56/63
Efekt:
Pozwala na wyprowadzenie ataku ignorującego pewien % obrony wroga.

Counterattack

Zestaw:
Battle Set 2
SP/poziom:
5/10/15/20/40/50/60/70/85/99
Efekt:
Postać otrzymuje szansę na wyprowadzenie kontrataku. Działa przeważnie na krótkim dystansie.

Feint

Zestaw:
Battle Set 2
SP/poziom:
4/7/14/21/28/35/42/49/56/63
Efekt:
Zwiększona precyzja ataku.

Flip

Zestaw:
Battle Set 1
SP/poziom:
5/10/20/40/50/60/80/90/95/99
Efekt:
Umożliwia zajście wroga od tyłu i zadania mu poważnych obrażeń. Szansa powodzenia rośnie wraz z poziomem.

Link Combo

Zestaw:
Battle Set 3
SP/poziom:
5/10/15/20/30/40/55/70/85/99
Efekt:
Pozwala na łączenie i wyprowadzenie kilku technik naraz (max. 5 przy najwyższym poziomie). Duże zużycie MP.

Mental Training

Zestaw:
Battle Set 2
SP/poziom:
4/7/14/21/28/35/42/49/56/63
Efekt:
Zwiększa siłę ataku.

Motormouth

Zestaw:
Battle Set 3
SP/poziom:
14/17/24/31/48/55/62/89/96/99
Efekt:
Im wyższy poziom tym szybsze rzucanie zaklęć.

Strong Blow

Zestaw:
Battle Set 1
SP/poziom:
4/7/14/21/28/35/42/49/56/63
Efekt:
Pozwala ma wyprowadzenie ciosu odrzucającego wroga. Możliwość oszołomienia przeciwnika.

Wszystkie Biegłości opisane do tego momentu należy zakupić w odpowiednich sklepach. Poniżej przedstawiam jaki zestaw gdzie i za ile można kupić.

  • Knowledge Set1 (300 Fol):Hot, Otanim, Tropp
  • Knowledge Set 2 (600 Fol):Portmis, Otanim, Tataroy, Tropp
  • Knowledge Set 3 (1200 Fol):Tropp, Sylvalant
  • Sense Set 1 (100 Fol):Hot, Portmis, Ecdart, Ionis
  • Sense Set 2 (200 Fol):Portmis, Tataroy, Ecdart, Ionis
  • Sense Set 3 (300 Fol):Ecdart, Ionis, Sylvalant
  • Technique Set 1 (600 Fol):Hot, Van I Il
  • Technique Set 2 (1200 Fol):Otanim, Tataroy, Ecdart, Ionis, Van I Il
  • Technique Set 3 (5000 Fol):Astral, Van I Il, Sylvalant
  • Battle Set 1 (1000 Fol):Portmis, Otanim, Astral
  • Battle Set 2 (2000 Fol):Tataroy, Astral, Tropp, Van I Il
  • Battle Set 3 (20,000 Fol):Astral

Jak już wspomniałem mamy w grze też Biegłości, których nie kupujemy. Jednymi z nich są tzw. school skills i każdy bohater ma przypisany jeden z nich a przedstawia się to tak:

Ashlay/Ratix:
Edarl Style
Iria/Tinek:
Close Combat
Cius:
Self-Taught Style
Marvel:
Raven Orb
Fear:
Raven Sword
Perisie:
Cat Fighting
SP/poziom:
5/10/20/40/50/60/80/90/95/99 (dla wszystkich)

Jak widać określają one jaki styl walki preferuje dana postać, lecz ich rola jest zgoła inna. Zdobywając odpowiednie poziomy (2, 5, 8 i 10) wspomnianych skilli zmniejszamy o 1 jeden ilość zużywanego MP przez każdą technikę specjalną oraz prawdopodobnie zwiększamy również szansę na nauczenie się jednej z Ukrytych Technik.

W grze istnieją również tzw. Secret Skills wymagane do nauczenia się Ukrytych Technik. Można je znaleźć bądź otrzymać. Posiadając jeden z nich musimy wystarczająco często używać odpowiedniej Techniki Specjalnej a także mieć wysoki poziom przypisanego danej postaci jednego ze school skills no i liczyć na trochę szczęścia. Co na czym bazuje zostało już częściowo opisane w artykule Techniki Specjalne i Zaklęcia, ale dla lepszego rozeznania przypomnę, niektóre rzeczy uzupełniając je o pewne informacje.

7-Star

Ratix:
7-Star Shock Sword (przez Shock Sword); 7-Star Flash Whirl (przez Flash Whirl); 7-Star Twin Slash (przez Twin Slash)
Cius:
7-Star Shock Sword (przez Shock Sword); 7-Star Blaze Sword (przez Blaze Sword); 7-Star Twin Slash (przez Twin Slash)
Ashlay:
7-Star Shock Sword (przez Shock Sword); 7-Star Twin Slash (przez Twin Slash)
Marvel:
Southern Cross (przez Flare Orb); Seventh Star (przez Hail Orb); Galaxy (from Thunder Orb)
Tinek:
7-Star Rumble (przez Sakura-Zhang)
Jak zdobyć:
Przejść Rank C na arenie w Tatoroy.

Cat ? Fu!

Perisie:
Magical Dance (przez Prismic Dance); J.P. Somersault (przez Jump Kick); Dream Combo (przez Hiii-Ya!)
Jak zdobyć:
Skrzynka w Portmis Castle Treasure Vault.

Dragon Summon

Ratix:
Black Dragon's Rage (przez Dragon Howl), Red Dragon's Rage (przez Phoenix Wave), Blue Dragon's Rage (przez Dragon Blast)
Jak zdobyć:
Zrób PA w Sylvalant po pokonaniu Del Argasi?ego.

God of War

Fear:
Sylvan S (przez 3 Way); U.Terror (przez Galaxy God Breath); Victory Terror (przez U.Terror)
Jak zdobyć:
Jeśli Fear dołącza do nas gdy przybywamy po Astral Emblem, król da jej również wspomniany skill.

Pa Kwa Zhang

Iria:
Sakura-Zhang (przez Turtle Kick)
Tinek:
Sakura-Zhang (przez Tempest Staff)
Jak zdobyć:
W Portmis Castle Treasure Vault są Ancient Scrolls. Użyj jednego/obu na Irii i/bądź Tinku.

Reverse Sakura

Iria:
Sakura Flash (przez Sakura-Zhang) )
Jak zdobyć:
Skrzynka w Sylvalant Ruins.

Sacred Beast

Ratix:
Phoenix Wave (przez Rift Wave); Dragon Blast (przez Spirit Blast)
Cius:
Tiger Blast (przez Spirit Blast); Turtle Wave (przez Rift Wave); Dragon Whirl (przez Flash Whirl)
Ashlay:
Dragon Blast; Phoenix Wave
Iria:
Dragon Fist (przez Chi Kung Kick); Turtle Kick (przez Chi Kung Kick); Tiger Knuckle (przez Hyper Knuckle); Phoenix Star (przez Chi Kung Fist)
Jak zdobyć:
Otrzymać go od króla Van.

Na koniec jeszcze jedno wszystko co zostało w tym artykule napisane tyczy się wersji SNES. Wersja PSP różni się w pewnych elementach od tego co tu przedstawiono, zarówno jeśli chodzi o mechanikę jak i nazwy.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 3245

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.