Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
W zależności od posiadanej wersji tłumaczenia gry Star Ocean nazwy technik specjalnych i zaklęć mogą się nieco różnić od tych podanych poniżej. Również ilość zużywanego MP może być trochę inna niż tu podana, ponieważ zdarza się, że gra przydziela różne wartości tego parametru. Zresztą niektóre umiejętności takie jak np. school skill mogą obniżać ilość zużywanego MP. Podobne efekty może dać także używanie niektórych rodzajów broni czy noszenie odpowiedniego „ubioru”. Przy technice czy zaklęciu podane zostało po zdobyciu, jakiego poziomu postać będzie dostępna dla postaci. Niektóre z nich już na samym początku mogą być używane przez odpowiednich bohaterów, więc siłą rzeczy nie będzie nic napisane na temat poziomu doświadczenia. Jeszcze inne tzw. Ukryte Techniki będą dostępne dopiero po zdobyciu pewnych Secret Skills bazujących na innych zdobytych przez bohaterów technikach specjalnych, co oczywiście zostanie uwzględnione w opisie. Pisanie jednak, na jakich „specjalach” bazują owe skill’e uznałem za niepotrzebne, ponieważ gdy będzie możliwość odblokowania Ukrytych Technik bohaterowie i tak będą spełniać odpowiednie warunki. Techniki specjalne dzielą się na krótko i długodystansowe oraz takie, które można wykonać zarówno z krótkiego jak i długiego dystansu. Zaklęcia są rzucane raczej z długiego dystansu, co jednak nie jest regułą.
Ratix Farrence
Techniki: krótki dystans
Rift Wave
- Poziom Postaci:
- 2
- Zużywane MP:
- 3.
- Opis:
- Fala uderzeniowa rozrzuca wszystkich przeciwników w jej zasięgu. Bardzo pomocne, gdy jest się okrążonym przez wrogów, ponadto zużywa niewiele MP. Przy wysokim poziomie „school skill” (nauka) koszt MP spada do zera
Blaze Sword
- Poziom Postaci:
- 7
- Zużywane MP:
- 6.
- Opis:
- Ratix skacze w kierunku wroga zadając mu dwa razy cios płonącym mieczem. Dobra technika do czasu nauczenia się Twin Slash później bezużyteczna
Shock Sword
- Poziom Postaci:
- 12
- Zużywane MP:
- 5.
- Opis:
- Ratix mieczem przywołuje błyskawicę, która uderza we wroga. Jednak działa zbyt wolno i łatwo spudłować a można zadać tylko jedno uderzenie powodujące wprawdzie poważne obrażenia, ale nie ma sensu tracić na to czasu
Twin Slash
- Poziom Postaci:
- 20
- Zużywane MP:
- 11.
- Opis:
- Znakomita technika podobna do Blaze Sword jednak o wiele potężniejsza i pozbawiona żywiołu ognia. Bardzo skuteczna
Dragon Howl
- Poziom Postaci:
- 29
- Zużywane MP:
- 13.
- Opis:
- Niezbyt użyteczna technika. Ratix wykonuje skok zmieniając się w smoka strzelającego wyładowaniami energetycznymi w kierunku wroga. Zbyt często pudłuje i nie zadaje wielkich obrażeń
Techniki: długi dystans
Flash Whirl
- Poziom Postaci:
- 10
- Zużywane MP:
- 5.
- Opis:
- Z miecza Ratixa we wszystkich kierunkach strzelają ogniste kule. To jedna z najgorszych technik, ponieważ ogniste kule rzadko trafiają kogokolwiek a on sam jest wtedy narażony na obrażenia, bo nie może się bronić. Chociaż czasem, gdy możemy sobie pozwolić na przebywanie bardzo blisko wrogów istnieje możliwość zadania im poważnych obrażeń jednak to bardzo ryzykowny sposób
Air Slash
- Poziom Postaci:
- 16
- Zużywane MP:
- 9.
- Opis:
- Ratix strzela snopem energii w kierunku pojedynczego wroga. Wprawdzie zadaje tylko pojedyncze obrażenia jednak bardzo szybko można zaatakować ponownie cały czas pozostając poza zasięgiem przeciwnika
Techniki: krótki i długi dystans
Spirit Blast
- Poziom Postaci:
- 25
- Zużywane MP:
- 8.
- Opis:
- Ratix podbiega blisko wroga i uderza w niego kręgiem światła. Zadaje pojedyncze obrażenia, ale jest silniejszy niż Air Slash
Ukryte Techniki: krótki dystans
7-Star Flash Whirl
- Wymagane:
- 7-Star Secret Skill
- Zużywane MP:
- 25.
- Opis:
- Podobna do Flash Whirl jednak bardziej użyteczna, ponieważ ogniste kule są znacznie większe i zadają poważniejsze obrażenia. Dodatkowo mamy większą szansę na trafienie w przeciwnika
7-Star Shock Sword
- Wymagane:
- 7-Star Secret Skill
- Zużywane MP:
- 15.
- Opis:
- Bazuje na tym samym, co Shock Sword jest jednak silniejsza i z dodatkową błyskawicą
7-Star Twin Slash
- Wymagane:
- 7-Star Secret Skill
- Zużywane MP:
- 27.
- Opis:
- Najbardziej mordercza technika Ratixa. Jest o wiele potężniejsza niż Twin Slash, ponieważ dodatkowo pojawiają się dwie błyskawice energii rażące wrogów w najdalszych zakątkach pola walki. Całkowicie dziesiątkuje wrogów a tym, którzy unikną bezpośredniego trafienia zadaje potężne obrażenia
Ukryte Techniki: długi dystans
Black Dragon's Rage
- Wymagane:
- Dragon Summon Secret Skill
- Zużywane MP:
- 30.
- Opis:
- Czas się zatrzymuje a Ratix przywołuje smoka, który zadaje krytyczne obrażenia od Darkness (Mroku) wszystkim wrogom na polu bitwy. Błyskawicznie działająca technika, ale niestety MP również bardzo szybko spada. Mimo wszystko to bardzo skuteczny sposób eliminacji grup przeciwników
Blue Dragon's Rage
- Wymagane:
- Dragon Summon Secret Skill
- Zużywane MP:
- 30.
- Opis:
- To samo co Black Dragon’s Rage tylko z żywiołem wody
Red Dragon's Rage
- Wymagane:
- Dragon Summon Secret Skill
- Zużywane MP:
- 30.
- Opis:
- Jak wyżej tylko z żywiołem ognia
Ukryte Techniki: krótki \ długi dystans
Phoenix Wave
- Wymagane:
- Sacred Beast Secret
- Zużywane MP:
- 14.
- Opis:
- Właściwie to samo co Rift Wave lecz wykorzystująca do podobnego efektu ognistego ptaka. Jest nieco silniejsza i ma większy zasięg bazuje jednak na żywiole ognia. Nawet niezła przeciwko podstawowym przeciwnikom
Dragon Blast
- Wymagane:
- Sacred Beast Secret
- Zużywane MP:
- 12.
- Opis:
- Wzmocniona wersja Spirit Blast wsparta dodatkowo ogromnym smokiem. Obejmuje większy obszar i sięga dalej. Dobra technika, jeśli nie poznaliśmy Dragon Summon Secret Skill
Milly Kiliet
Zaklęcia
Heal
- Poziom Postaci:
- 2
- Zużywane MP:
- 3.
- Opis:
- Przywraca jednemu z bohaterów trochę HP jednak podczas rzucania tego zaklęcia czas w grze się nie zatrzymuje, więc wróg może zablokować jego realizację
Deep Mist
- Poziom Postaci:
- 4
- Zużywane MP:
- 2.
- Opis:
- Obniża celność wszystkim wrogom na polu walki. Przydatnie jednak raczej przeciwko bossom niż w zwykłej walce
Press
- Poziom Postaci:
- 6
- Zużywane MP:
- 5.
- Opis:
- To bardziej technika specjalna niż zaklęcie. Zadaje jednak zbyt niskie obrażenia by opłacało się tracić na niego MP
- Żywioł:
- brak
Antidote
- Poziom Postaci:
- 8
- Zużywane MP:
- 5.
- Opis:
- Leczy z zatrucia (poison) jednego bohatera
Silence
- Poziom Postaci:
- 10
- Zużywane MP:
- 7.
- Opis:
- Wrogowie nie mogą rzucać zaklęć
Cure All
- Poziom Postaci:
- 13
- Zużywane MP:
- 10. Przywraca wszystkim bohaterom połowę HP
Protect
- Poziom Postaci:
- 16
- Zużywane MP:
- 18.
- Opis:
- Zwiększa obronę walczącego składu
Acid Rain
- Poziom Postaci:
- 2
- Zużywane MP:
- 3.
- Opis:
- Teoretycznie wszyscy wrogowie na polu bitwy odnoszą lekkie obrażenia, w praktyce wielu z nich udaje się uniknąć „Kwaśnego deszczu”. Czasami przydatne
Cure Light
- Poziom Postaci:
- 22
- Zużywane MP:
- 12.
- Opis:
- Przywraca wybranemu bohaterowi ¾ HP. Podczas rzucania czas jednak się nie zatrzymuje
Dispel
- Poziom Postaci:
- 27
- Zużywane MP:
- 16.
- Opis:
- Leczy wybranego bohatera z zatrucia, paraliżu i skamienienia. Bardzo przydatne
Delay
- Poziom Postaci:
- 28
- Zużywane MP:
- 22.
- Opis:
- Spowalnia wszystkich wrogów na polu walki. Walki jednak zwykle kończą się szybciej nim zdążymy użyć tego zaklęcia. Bardziej przydatne na bossów
Fairy Heal
- Poziom Postaci:
- 31
- Zużywane MP:
- 24.
- Opis:
- Całkowicie leczy wybraną postać. Czasami nie działa
Haste
- Poziom Postaci:
- 34
- Zużywane MP:
- 18.
- Opis:
- Przyśpiesza całą walczącą drużynę
Growth
- Poziom Postaci:
- 38
- Zużywane MP:
- 14.
- Opis:
- Zwiększa siłę ataku wybranej postaci
Fairy Light
- Poziom Postaci:
- 42
- Zużywane MP:
- 30.
- Opis:
- Całkowicie leczy wszystkich bohaterów. Czasami nie działa
Raise Dead
- Poziom Postaci:
- 45
- Zużywane MP:
- 35.
- Opis:
- Wskrzesza wybranego bohatera z połową jego HP
Fix Cloud
- Poziom Postaci:
- 50
- Zużywane MP:
- 20.
- Opis:
- Wszyscy przeciwnicy zostają oszołomieni
Gravity Press
- Poziom Postaci:
- 54
- Zużywane MP:
- 25.
- Opis:
- Zadaje potężne obrażenia pojedynczemu przeciwnikowi. Rzadko jednak będziemy w stanie go użyć, ponieważ Milly będzie potrzebna raczej do leczenia naszych ran i do wyprowadzenia tego ataku nie będzie miała wielu okazji
- Żywioł:
- brak
Ronixis J.Kenny
Zaklęcia
Fire Bolt
- Zużywane MP:
- 2.
- Opis:
- Ronixis tworzy ognistą kulę przemierzająca pole walki w kierunku pojedynczego wroga. Jeśli jednak kolejny przeciwnik stanie na jej drodze to również odniesie obrażenia. Podczas rzucania zaklęcia czas się nie zatrzymuje
- Żywioł:
- ogień
Grave
- Zużywane MP:
- 4.
- Opis:
- Z podłoża wyrastają trzy kolce zadając pojedynczemu wrogowi minimalne obrażenia. Podczas rzucania zaklęcia czas się nie zatrzymuje. Dobra przeciwko przeciwnikom wrażliwym na żywioł ziemi, przeciwko innym bezużyteczna
Wind Blade
- Zużywane MP:
- 5.
- Opis:
- Zaklęcie podobne do Fire Bolt, lecz z żywiołem wiatru. Kulę ognia zastępuje strumień powietrza
Shadow Bolt
- Zużywane MP:
- 6.
- Opis:
- Czarne bąble otaczają wrogą gdziekolwiek by nie był, zadają jednak niskie obrażenia
- Żywioł:
- mrok (dark)
Eruption
- Zużywane MP:
- 8.
- Opis:
- Ronixis tworzy ścianę ognia, która uderzając w grupę wrogów zadaje im średnie obrażenia
- Żywioł:
- ogień
Earth Grave
- Zużywane MP:
- 9.
- Opis:
- Jest to bardziej rozbudowana wersja Grave. Z gruntu wydobywają się wielkie kolce zadając grupie wrogów średnie obrażenia
- Żywioł:
- ziemia
Thunder Bolt
- Zużywane MP:
- 10.
- Opis:
- Nad pojedynczym przeciwnikiem znienacka pojawia się błyskawica zadając mu średnie obrażenia
- Żywioł:
- piorun
Wounds
- Zużywane MP:
- 9.
- Opis:
- Nieco nietypowe zaklęcie. Niezidentyfikowany cień atakuje wroga zadając średnie obrażenia
- Żywioł:
- mrok
Ray
- Poziom Postaci:
- 23
- Zużywane MP:
- 12.
- Opis:
- Promienie światła zadają średnie obrażenia wszystkim wrogom na planszy
- Żywioł:
- światłość (holy)
Tractor Beam
- Poziom Postaci:
- 27
- Zużywane MP:
- 14. Ciekawe zaklęcie. Nieznana siła zbija wszystkich wrogów w jedną grupę, podnosi ich na znaczną wysokość a później z rozmachem ciska nimi o ziemię zadając średnie obrażenia. Czar działa nawet na latających przeciwników
- Żywioł:
- brak
Explode
- Poziom Postaci:
- 31
- Zużywane MP:
- 16. Zadaje potężne obrażenia wszystkim wrogom na polu bitwy
- Żywioł:
- ogień
Earthquake
- Poziom Postaci:
- 36
- Zużywane MP:
- 19.
- Opis:
- Pod wpływem wstrząsów ogromne głazy toczą się na wrogów zadając im poważne obrażenia. Dodatkowo przeciwnicy, którzy wpadną pod ostatnie głazy zostają unieruchomieni na kilka sekund. Czasem jednak w ferworze walki może się dostać też i naszym postaciom
- Żywioł:
- ziemia
Thunder Storm
- Poziom Postaci:
- 40
- Zużywane MP:
- 22.
- Opis:
- Wzmocniona wersja Thunder Bolt. Burza z piorunami zadaje wszystkim wrogom na polu bitwy poważne obrażenia
- Żywioł:
- piorun
Light Cross
- Poziom Postaci:
- 45
- Zużywane MP:
- 26.
- Opis:
- Światło zadaje wszystkim oponentom poważne obrażenia
- Żywioł:
- światłość (?)
Star Flare
- Poziom Postaci:
- 50
- Zużywane MP:
- 28.
- Opis:
- Spadające gwiazdy zadają poważne obrażenia wszystkim wrogom na ekranie
- Żywioł:
- brak
Dark Circle
- Można znaleźć w:
- Sylvalant Ruins
- Zużywane MP:
- 40.
- Opis:
- Możliwość natychmiastowego uśmiercenia wszystkich wrogów mających poniżej 25% HP. Duża szansa powodzenia. Zużywa jednak zbyt dużo MP by było to opłacalne
- Żywioł:
- brak
Gremlin’s Lair
- Można znaleźć w:
- Time and Space lab
- Zużywane MP:
- 30.
- Opis:
- Z dziury czasoprzestrzennej wychodzą Gremliny i atakują wszystkich oponentów znajdujących się w ich zasięgu zadając im potężne obrażenia
- Żywioł:
- brak
Meteor Swarm
- Można znaleźć w:
- Revorse Tower
- Zużywane MP:
- 32.
- Opis:
- Deszcz meteorów zadaje krytyczne obrażenia wszystkim wrogom na polu bitwy. Najbardziej zabójcze zaklęcie w „arsenale” Ronixisa
- Żywioł:
- brak
Iria Silvestoli
Techniki: krótki dystans
Shooting Star
- Poziom Postaci:
- 15
- Zużywane MP:
- 7.
- Opis:
- Jest to nawet przyzwoity atak. Iria wybija się w powietrze i z pięściami leci na wroga. Przeciwnicy mają małe szanse na jego uniknięcie czy zablokowanie
Chi Kung Kick
- Poziom Postaci:
- 20
- Zużywane MP:
- 8.
- Opis:
- To też przyzwoity atak. Iria atakuje wroga w stylu na tzw. gwiazdę. Może trafić przeciwnika nawet dwa razy a jeśli mamy szczęście to nawet dodatkowo oszołomić
Hyper Knuckle
- Poziom Postaci:
- 25
- Zużywane MP:
- 10.
- Opis:
- Bardzo dobry atak. Iria wykonuje serię uderzeń czterema pięściami, jedna za drugą. Niestety jest trochę powolny, więc wróg ma możność skontrowania naszego ataku bądź jego zablokowania. Z drugiej strony gdy atak się powiedzie przeciwnik odniesie krytyczne obrażenia
Techniki: krótki i długi dystans
Chi Kung Fist
- Poziom Postaci:
- 10
- Zużywane MP:
- 5.
- Opis:
- Przydatne gdy nie chcemy zbliżać się do wroga. Strumień energii przemierza pole walki raniąc wszystko co napotka na drodze
Ukryte Techniki: krótki dystans
Turtle Kick
- Wymagane:
- Sacred Beast Secret Skill
- Zużywane MP:
- 13.
- Opis:
- Podobny do Chi Kung Kick, ale o wiele trudniejszy do zablokowania przez wroga. Nie zadaje jednak większych obrażeń niż wspomniany atak
Tiger Knuckle
- Wymagane:
- Sacred Beast Secret Skill
- Zużywane MP:
- 9.
- Opis:
- Bardzo dobry atak. Iria zmienia się w białego tygrysa i dwu bądź trzykrotnie robi gwałtowne wypady w kierunku wroga zadając przy tym duże obrażenia. Czasem jednak może trafić w próżnie
Sakura – Zhang
- Wymagane:
- Pa Kwa Zhang Secret Skill
- Zużywane MP:
- 16.
- Opis:
- Najlepszy atak specjalny w wykonaniu Irii. Tak gwałtownie uderza pięściami, że wróg nie może podjąć żadnej reakcji. Zadawane obrażenia są o wiele większe niż nawet przy Hyper Knuckle. Jedynie najpotężniejsi przeciwnicy mają szanse uniknąć części obrażeń
Sakura Flash
- Wymagane:
- Reverse Sakura Secret Skill
- Zużywane MP:
- 18.
- Opis:
- Podobne do Sakura – Zhang, ale Iria na sam koniec wykonuje kopnięcie z półobrotu zadając oczywiście dodatkowe obrażenia. Niestety zżera duże ilości MP
Ukryte Techniki: długi dystans
Phoenix Star
- Wymagane:
- Sacred Beast Secret Skill
- Zużywane MP:
- 8.
- Opis:
- Takie sobie. Iria robi wyskok, zmienia się w feniksa i nurkuje w kierunku wroga. Bardzo łatwo jednak nie trafić co może być dla niej niebezpieczne. W razie powodzenia zadawane przeciwnikom obrażenia można określić jako duże
Dragon Fist
- Wymagane:
- Sacred Beast Secret Skill
- Zużywane MP:
- 9.
- Opis:
- Według wielu jest to najlepszy atak długodystansowy Irii. Pojawia się ziejący smok zadający potężne obrażenia właściwie wszystkim wrogom na polu walki. Szybka i skuteczna eksterminacja
Cius Warren
Techniki: krótki dystans
Rift Wave
- Poziom Postaci:
- 9
- Zużywane MP:
- 5.
- Opis:
- Cius podobnie jak Ratix rozrzuca wokół siebie niebieską energię. Jednak zasięg rażenia ma większy. Oczywiście najbardziej użyteczne gdy jesteśmy otoczeni przez wrogów. Najszybsza technika w wykonaniu Ciusa nawet w porównaniu do Ratixa
Twin Slash
- Poziom Postaci:
- 18
- Zużywane MP:
- 10.
- Opis:
- Znakomita technika. Tak samo jak Ratix, Cius skacze w kierunku wroga z płonącym mieczem, lecz może zadać cios nawet cztery razy pod rząd. Może jednak nie trafić, a wtedy wróg będzie miał szanse go znokautować. To jedna z szybszych technik Ciusa
Shock Sword
- Poziom Postaci:
- 22
- Zużywane MP:
- 9.
- Opis:
- W wykonaniu Ciusa atak ten ma duży potencjał a to z powodu większego zasięgu oraz dwukrotnie zadawanych obrażeń. Cius wyciąga miecz w kierunku wroga i poraża go piorunem. Potrzebuje jednak trochę czasu by zacząć działać
Techniki: krótki i długi dystans
Spirit Blast
- Poziom Postaci:
- 13
- Zużywane MP:
- 7.
- Opis:
- Cius podbiega blisko wroga i uderza w niego kręgiem światła. Dobra technika zwłaszcza w początkowym okresie gry. Ciekawostką może być fakt, że Cius może używać tej techniki także na krótkim dystansie
Blaze Sword
- Poziom Postaci:
- 27
- Zużywane MP:
- 11.
- Opis:
- Jedna z najlepszych technik. Cius atakuje wroga płonącym mieczem, który dodatkowo „strzela” ognistymi kulami we wszystkich kierunkach. Ogniste kule są bardzo szybkie i zadają trafionym wrogom podwójne obrażenia
Flash Whirl
- Poziom Postaci:
- 31
- Zużywane MP:
- 11.
- Opis:
- W miarę skuteczny atak. Cius zbliża się do wroga i puszcza w jego kierunku wielką kulę. Czasami gdy nie trafi to kula ognia przemieszcza się po polu bitwy raniąc każdego na swej drodze. Zdarza się do jednak rzadko. Mimo takiej możliwości nie powinno korzystać się z tej techniki na krótkim dystansie. Mimo podobnej nazwy nie jest to ta sama technika co u Ratixa
Ukryte Techniki: krótki dystans
7-Star Flash Whirl
- Wymagane:
- 7-Star Secret Skill
- Zużywane MP:
- 19.
- Opis:
- Podobna do Flash Whirl Ratixa jednak bardziej użyteczna, ponieważ ogniste kule są znacznie większe i zadają poważniejsze obrażenia. Dodatkowo mamy większą szansę na trafienie w przeciwnika
7-Star Shock Sword
- Wymagane:
- 7-Star Secret Skill
- Zużywane MP:
- 17.
- Opis:
- Bazuje na tym samym co Shock Sword jest jednak silniejsza i z dodatkową błyskawicą
7-Star Twin Slash
- Wymagane:
- 7-Star Secret Skill
- Zużywane MP:
- 22.
- Opis:
- Niesamowicie mordercza technika. Bazuje na Twin Slash, ale jest o wiele razy od niej potężniejsza ponieważ dodatkowo pojawiają się dwie błyskawice energii rażące wrogów w najdalszych zakątkach pola walki. Całkowicie dziesiątkuje wrogów a tym, którzy unikną bezpośredniego trafienia zadaje potężne obrażenia. Niestety zużywa równie potężne ilości MP
Ukryte Techniki: krótki i długi dystans
Dragon Whirl
- Wymagane:
- Sacred Beast Secret Skill
- Zużywane MP:
- 11.
- Opis:
- Rozbudowana wersja Flash Whirl ze smokiem przemierzającym pole walki. Dobra, ale nie tak dobra jak Turtle Wave
Turtle Wave
- Wymagane:
- Sacred Beast Secret Skill
- Zużywane MP:
- 13.
- Opis:
- Bardzo użyteczna technika. W pobliżu wroga Cius wywołuje potężne, żółte eksplozje. Jako, że jest ich kilka przeciwnik nie ma szans uniknąć obrażeń. Skuteczne zwłaszcza w narożach i ciasnych przejściach na polu bitwy
Tiger Blast
- Wymagane:
- Sacred Beast Secret Skill
- Zużywane MP:
- 15.
- Opis:
- Cius ścigając wroga zmienia się w białego tygrysa atakującego trzema potężnymi kulami energii przemierzającymi pole bitwy. Każda z nich zadaje krytyczne obrażenia. Niestety dla większej skuteczności trzeba podejść dość blisko przeciwnika mimo, że możliwy jest atak z dystansu
Joshua Jerrand
Zaklęcia
Ice Needle
- Zużywane MP:
- 3.
- Opis:
- Rzucający przywołuje wielki sopel lodu przelatujący przez pole walki. Jeśli kolejny wróg znajdzie się naprzeciw innego już trafionego również odniesie obrażenia. Podczas rzucania zaklęcia czas się nie zatrzymuje
- Żywioł:
- woda
Grave
- Zużywane MP:
- 4.
- Opis:
- Z podłoża wyrastają trzy kolce zadając pojedynczemu wrogowi minimalne obrażenia. Podczas rzucania zaklęcia czas się nie zatrzymuje. Dobra przeciwko przeciwnikom wrażliwym na żywioł ziemi, przeciwko innym bezużyteczna
Wind Blade
- Zużywane MP:
- 5.
- Opis:
- Joshua tworzy strumień powietrza przemierzający pole walki w kierunku pojedynczego wroga. Jeśli jednak kolejny przeciwnik stanie na jej drodze to również odniesie obrażenia. Podczas rzucania zaklęcia czas się nie zatrzymuje
- Żywioł:
- wiatr
Blizzard
- Zużywane MP:
- 8.
- Opis:
- Wielka śnieżyca zadaje wszystkim wrogom średnie obrażenia
- Żywioł:
- woda
Heal
- Zużywane MP:
- 3.
- Opis:
- Przywraca jednemu z bohaterów trochę HP jednak podczas rzucania tego zaklęcia czas w grze się nie zatrzymuje, więc wróg może zablokować jego realizację
Cure All
- Zużywane MP:
- 10.
- Opis:
- Przywraca wszystkim bohaterom połowę HP
Earth Grave
- Poziom Postaci:
- 17
- Zużywane MP:
- 9.
- Opis:
- Jest to bardziej rozbudowana wersja Grave. Z gruntu wydobywają się wielkie kolce zadając grupie wrogów średnie obrażenia
- Żywioł:
- ziemia
Thunder Bolt
- Poziom Postaci:
- 20
- Zużywane MP:
- 10.
- Opis:
- Nad pojedynczym przeciwnikiem znienacka pojawia się błyskawica zadając mu średnie obrażenia
- Żywioł:
- piorun
Ray
- Poziom Postaci:
- 23
- Zużywane MP:
- 12.
- Opis:
- Promienie światła zadają średnie obrażenia wszystkim wrogom na planszy
- Żywioł:
- światłość (holy)
Cure Light
- Poziom Postaci:
- 27
- Zużywane MP:
- 12.
- Opis:
- Przywraca wybranemu bohaterowi ponad połowę HP. Jednak jest mniejsza ilość niż w wykonaniu Milly. Podczas rzucania czas się nie zatrzymuje
Tractor Beam
- Poziom Postaci:
- 27
- Zużywane MP:
- 14.
- Opis:
- Ciekawe zaklęcie. Nieznana siła zbija wszystkich wrogów w jedną grupę, podnosi ich na znaczną wysokość a później z rozmachem ciska nimi o ziemię zadając średnie obrażenia. Czar działa nawet na latających przeciwników
- Żywioł:
- brak
Earthquake
- Poziom Postaci:
- 36
- Zużywane MP:
- 19.
- Opis:
- Pod wpływem wstrząsów ogromne głazy toczą się na wrogów zadając im poważne obrażenia. Dodatkowo przeciwnicy, którzy wpadną pod ostatnie głazy zostają unieruchomieni na kilka sekund. Czasem jednak w ferworze walki może się dostać też i naszym postaciom
- Żywioł:
- ziemia
Word of Death
- Poziom Postaci:
- 40
- Zużywane MP:
- 19.
- Opis:
- Możliwość natychmiastowego uśmiercenia pojedynczego wroga. Małe prawdopodobieństwo sukcesu
- Żywioł:
- brak
Thunder Storm
- Poziom Postaci:
- 45
- Zużywane MP:
- 22.
- Opis:
- Wzmocniona wersja Thunder Bolt. Burza z piorunami zadaje wszystkim wrogom na polu bitwy poważne obrażenia
- Żywioł:
- piorun
Light Cross
- Poziom Postaci:
- 50
- Zużywane MP:
- 26.
- Opis:
- Światło zadaje wszystkim oponentom poważne obrażenia
- Żywioł:
- światłość (?)
Dark Circle
- Można znaleźć w:
- Sylvalant Ruins
- Zużywane MP:
- 40.
- Opis:
- Możliwość natychmiastowego uśmiercenia wszystkich wrogów mających poniżej 25% HP. Szansa powodzenia o wiele większa niż w przypadku Word of Death. Zużywa jednak zbyt dużo MP by było to opłacalne
- Żywioł:
- brak
Meteor Swarm
- Można znaleźć w:
- Revorse Tower
- Zużywane MP:
- 32.
- Opis:
- Deszcz meteorów zadaje krytyczne obrażenia wszystkim wrogom na polu bitwy
- Żywioł:
- brak
Extinction
- Można znaleźć w:
- End of the Seven Star Ruins
- Zużywane MP:
- 45.
- Opis:
- Możliwość natychmiastowego uśmiercenia wszystkich nawet lekko rannych wrogów. Bardzo duża szansa sukcesu
Ashlay Barnbelt
Techniki: krótki dystans
Rift Wave
- Zużywane MP:
- 4.
- Opis:
- Fala uderzeniowa rozrzuca wszystkich przeciwników w jej zasięgu. Bardzo pomocne gdy jest się okrążonym przez wrogów, ponadto zużywa niewiele MP. Przy wysokim poziomie „school skill” (nauka) koszt MP spada do zera. W porównaniu do Ratixa, Ashlay może również użyć tej techniki w przeciwnym kierunku (czyli nie odwracając się)
Twin Slash
- Zużywane MP:
- 6.
- Opis:
- Znakomita technika podobna do Blaze Sword Ratixa jednak o wiele potężniejsza i pozbawiona żywiołu ognia. Wprawdzie mniej skuteczna niż wersja Ratixa, ale i tak wystarczająca na początku gry
Shock Sword
- Poziom Postaci:
- 18
- Zużywane MP:
- 7.
- Opis:
- Ashlay mieczem przywołuje błyskawicę, która uderza we wroga. Jednak działa zbyt wolno i łatwo spudłować a można zadać tylko jedno uderzenie wprawdzie powodujące poważne obrażenia, ale nie warto na nie tracić czas. Dodatkowo Ashlay jest też wtedy bardziej narażony na atak przeciwnika niż Ratix
Techniki: długi dystans
Blaze Sword
- Poziom Postaci:
- 22
- Zużywane MP:
- 10.
- Opis:
- Jedna z najlepszych technik. Ashlay atakuje wroga płonącym mieczem, który dodatkowo „strzela” ognistymi kulami we wszystkich kierunkach. Nie zadają one jednak takich obrażeń jak w przypadku Ciusa. Skuteczne zwłaszcza gdy się jest otoczonym
Techniki: krótki i długi dystans
Flash Whirl
- Poziom Postaci:
- 28
- Zużywane MP:
- 12.
- Opis:
- Ashlay wysyła kulę ognia w stronę wroga wybuchającą po zetknięciu z nim. Mimo nazwy nie jest to ta sama technika co u Ratixa
Ukryte Techniki: krótki dystans
7-Star Shock Sword
- Wymagane:
- 7-Star Secret Skill
- Zużywane MP:
- 22.
- Opis:
- Bazuje na tym samym co Shock Sword jest jednak silniejsza i z dodatkową błyskawicą. Zadaje nawet niezłe obrażenia, ale nie warte zużytego MP
7-Star Twin Slash
- Wymagane:
- 7-Star Secret Skill
- Zużywane MP:
- 25.
- Opis:
- Właściwie to samo co Twin Slash. Zadaje jednak podwójne obrażenia
Ukryte Techniki: krótki \ długi dystans
Dragon Blast
- Poziom Postaci:
- 32
- Wymagane:
- Sacred Beast Secret Skill
- Zużywane MP:
- 19.
- Opis:
- Szybka i skuteczna akcja. Ashlay zbliża się do wroga i strzela w jego kierunku energią przybierającą kształt smoka. Zużywa sporo MP, ale warto
Phoenix Wave
- Poziom Postaci:
- 36
- Wymagane:
- Sacred Beast Secret Skill
- Zużywane MP:
- 18.
- Opis:
- Podobne jak Dragon Blast. Zamiast smoka jest feniks i dodatkowo żywioł ognia
Fear Mell
Techniki: krótki dystans
Dancing Sword
- Poziom Postaci:
- 19
- Zużywane MP:
- 9.
- Opis:
- Fear rzuca sztyletem w stronę wroga. W razie trafienia wykonuje dodatkowo atak z wyskoku. Niezbyt skuteczne. Lepiej już korzystać z Raven Sword
3 Way
- Poziom Postaci:
- 24
- Zużywane MP:
- 14.
- Opis:
- Doskonała technika. Fear rzuca trzema sztyletami w różnych kierunkach. Dosięgają wrogów w każdym miejscu. Mogą zadać także ponowne obrażenia wracając do właściciela. Dodatkowo sieją chaos w szeregach wroga
3 Volley
- Poziom Postaci:
- 28
- Zużywane MP:
- 12.
- Opis:
- Podobne do Raven Sword. Fear rzuca 3 sztyletami w kierunku wroga i może to zrobić nawet sześć razy pod rząd. Duże obrażenia, ale i duże zużycie MP
Techniki: długi dystans
Aqua Spread
- Poziom Postaci:
- 32
- Zużywane MP:
- 17.
- Opis:
- Mało skuteczna technika. Fear rzuca we wroga sztyletem z żywiołem wody. Może tak zrobić 2 razy za jednym zamachem
Galaxy God Breath
- Poziom Postaci:
- 36
- Zużywane MP:
- 22.
- Opis:
- Bardzo skuteczny atak, ale zużywający potężną ilość MP. Fear wypuszcza naraz w różnych kierunkach 4 strumienie energii a każdy z nich zawiera po 3 „pociski”. Każdy z tych „pocisków” zadaje połowę normalnych obrażeń. Przy dobrym szczęściu wrogowie mogą zostać trafieni nawet 10 razy. Jedna z lepszych technik Fear
Techniki: krótki \ długi dystans
Raven Sword
- Poziom Postaci:
- 16
- Zużywane MP:
- 6.
- Opis:
- Fear rzuca we wroga dwoma sztyletami. Może tak zrobić nawet 4 razy za jednym zamachem. Jest to nieco silniejsza wersja jej podstawowego ataku. Niektóre bronie używane przez nią pozwalają na automatyczne wykonywanie tego ataku bez straty MP
Ukryte Techniki: długi dystans
Sylvan Shot
- Wymagane:
- God of War Secret Skill
- Zużywane MP:
- 25.
- Opis:
- Fear rzuca równolegle 5-cioma sztyletami a każdy z nich zadaje połowę normalnych obrażeń. Nie jest to może zbyt skuteczne, ale przynajmniej zapewnia wrogom zajęcie
Ukryte Techniki: krótki \ długi dystans
Unholy Terror
- Wymagane:
- God of War Secret Skill
- Zużywane MP:
- 29.
- Opis:
- Dobrze to wygląda, ale gorzej ze skutecznością. Fear robi wyskok i strzela we wroga 3-ma kulami energii. Każda z nich zadaje normalne obrażenia. Plusem jest to, że Fear przebywając w powietrzu jest niewrażliwa na ataki przeciwników
Victory Terror
- Wymagane:
- God of War Secret Skill
- Zużywane MP:
- 31.
- Opis:
- Bazuje na Unholy Terror, jednak Fear używa teraz 4-ch kul energii. Działa też szybciej. Mimo wszystko 3 Way bądź Galaxy God Breath sprawują się i tak lepiej
Marvel Frozen
Techniki: długi dystans
Flare Orb
- Poziom Postaci:
- 23
- Zużywane MP:
- 8.
- Opis:
- Tak naprawdę jest to tylko inna wersja jej ataku podstawowego. Marvel obdarza swą kulę żywiołem ognia, którą następnie „rzuca” w kierunku przeciwnika. Po trafieniu kula wraca do właścicielki. Podczas powrotu może ponownie zadać obrażenia oponentowi. Czasami przydatne
Hail Orb
- Poziom Postaci:
- 27
- Zużywane MP:
- 9.
- Opis:
- To samo co wyżej tylko z żywiołem wody. Wygląda jednak na to, iż Marvel w tym przypadku „rzuca” kulą z bardzo dużą częstotliwością przez co technika ta jest bardzo skuteczna
Thunder Orb
- Poziom Postaci:
- 30
- Zużywane MP:
- 11.
- Opis:
- To samo co wyżej tylko z żywiołem pioruna. Jednak w porównaniu z tamtymi jest bardzo powolna
Arc Crystal
- Poziom Postaci:
- 34
- Zużywane MP:
- 18.
- Opis:
- Czas staje na chwilę a Marvel po „naładowaniu” swej kuli puszcza ją raz za razem w kierunku wrogów. Każdemu trafionemu przeciwnikowi czasowo obniża się siła ataku. Przydatne jedynie jako część przemyślanej taktyki
Seal Crystal
- Poziom Postaci:
- 38
- Zużywane MP:
- 23.
- Opis:
- Podobne do tego co wyżej tylko, że wrogowie teraz zostają czasowo unieruchomieni. Skuteczne, ale na silnych przeciwników i tak nie działa
Death Crystal
- Poziom Postaci:
- 52
- Zużywane MP:
- 40.
- Opis:
- Jak wyżej, ale teraz istnieje szansa na uśmiercenie trafionego wroga. Nie ma sensu jednak z tego korzystać ze względu na olbrzymie zużycie MP oraz małą szansę sukcesu
Techniki: krótki \ długi dystans
Raven Orb
- Zużywane MP:
- 6
- Opis:
- Właściwie niczym nie różni się od normalnego podstawowego ataku postaci. Zadaje jedynie trochę większe obrażenia. Marvel po prostu „puszcza” swą kulę w kierunku pojedynczego wroga, która po trafieniu wraca do właściciela. Niektóre umiejętności mogą jednak zwiększać częstotliwość tego ataku
Ukryte Techniki: długi dystans
Seven Stars
- Wymagane:
- 7-Star Secret Skill
- Zużywane MP:
- 19.
- Opis:
- Marvel atakuje żywiołem wody wszystkich wrogów na polu bitwy. Zadaje nawet przyzwoite obrażenia. Czasem Marvel po wykonaniu tej techniki jest jakby unieruchomiona przez co narażona na atak wroga
Southern Cross
- Wymagane:
- 7-Star Secret Skill
- Zużywane MP:
- 16.
- Opis:
- To samo co Seven Stars, ale z żywiołem ognia. Zadaje też większe obrażenia
Galaxy
- Wymagane:
- 7-Star Secret Skill
- Zużywane MP:
- 26.
- Opis:
- To samo co Southern Cross, ale z żywiołem pioruna. Zadaje też o wiele większe obrażenia
Tinek Arukena
Techniki: krótki dystans
Hurricane Staff
- Poziom Postaci:
- 22
- Zużywane MP:
- 6.
- Opis:
- Szybki i silny atak. Tinek obraca swoją laską i dwa razy trafia wroga. Każdy cios zadaje 1,5x zwykłego obrażenia. Nawet skuteczne
Hailstorm
- Poziom Postaci:
- 26
- Zużywane MP:
- 10.
- Opis:
- Może się wydawać, że to technika z żywiołem wody, ale tak nie jest. Tinek puszcza przed sobą strumień płatków śniegu, każdy z nich zadaje normalne obrażenia. Ilość trafień we wroga zależy od jego wielkości. Skuteczne przeciwko grupom przeciwników
Mirror Slice
- Poziom Postaci:
- 30
- Zużywane MP:
- 12.
- Opis:
- Tinek zadaje jeden potężny cios laską pojedynczemu przeciwnikowi. Zadaje 2x silniejsze obrażenia niż normalny atak. Istnieje również pewna szansa na natychmiastowe uśmiercenie wroga. Nawet przydatne
Tempest Staff
- Poziom Postaci:
- 35
- Zużywane MP:
- 18.
- Opis:
- Bazuje na tym samym co Hurricane Staff jednak pod koniec Tinek dodatkowo wykonuje laską ruch wirowy co pozwala mu na wykonanie dodatkowego uderzenia. Niestety wrogowie często potrafią go uniknąć. Lepiej już korzystać z Hurricane Staff
Techniki: krótki \ długi dystans
Whirlwind Staff
- Zużywane MP:
- 4.
- Opis:
- Szybka technika zużywająca niewiele MP. Tinek wbija swoją laskę w ziemię i trzymającej się rękami wykonuje obroty wokół niej. Potrafi w ten sposób trafić wroga (bądź grupę wrogów jeśli mamy szczęście) dwa razy zadając nawet niezłe obrażenia. By technika była skuteczna należy podejść do przeciwnika tak blisko jak to możliwe, chociaż da radę wykonać ją nawet z długiego dystansu
Ukryte Techniki: krótki dystans
Hurricane Fist
- Wymagane:
- Pa Kwa Zhang Secret Skill
- Zużywane MP:
- 14.
- Opis:
- Bazuje na tym samym co Hurricane Staff jednak pod koniec Tinek dodatkowo puszcza w kierunku wroga ognistą kulę. Kula trafia przeciwnika dwa razy, ale wypadku gdy zginie on już za pierwszym uderzeniem to nie znika tylko szuka sobie kolejnego celu. Bardzo przydatna technika
Sakura – Zhang
- Wymagane:
- Pa Kwa Zhang Secret Skill
- Zużywane MP:
- 10.
- Opis:
- Wbrew nazwie to nie ta sama technika co u Irii. Tinek puszcza w kierunku wroga kulę ognia. Powoduje ona nawet wysokie obrażenia jednak nie są one warte zużytego MP
7-Star Rumble
- Wymagane:
- 7-Star Secret Skill
- Zużywane MP:
- 24.
- Opis:
- Tinek z wyskoku okłada wroga pięściami (4 – 5 razy). Każdy cios zadaje normalne obrażenia. Dodatkowo będąc w powietrzu jest niewrażliwy na zaklęcia a przeciwnikowi trudno go też dosięgnąć nawet atakiem fizycznym
Ukryte Techniki: krótki \ długi dystans
Firewheel Staff
- Wymagane:
- Pa Kwa Zhang Secret Skill
- Zużywane MP:
- 13.
- Opis:
- Wzmocniona wersja Whirlwind Staff. Dodatkowo posiada żywioł ognia. Przydatne, ale nic nadzwyczajnego
Perisie
Techniki: krótki dystans
Multiple Punch
- Poziom Postaci:
- 11
- Zużywane MP:
- 6.
- Opis:
- Perisie wzywa trójkę kotów, które razem atakują pojedynczego przeciwnika. Niestety Perisie przyłącza się do drużyny zbyt późno i przez to ta technika może nie być już tak skuteczna jak mogłaby być
Hiii – Ya!
- Poziom Postaci:
- 17
- Zużywane MP:
- 19.
- Opis:
- Perisie ściga wroga i wykonuje na nim 3-uderzeniowe combo drapiąc i kopiąc. Każdy cios zadaje normalne obrażenia. Skuteczność obniżona z powodu zbyt późnego przyłączenia się postaci do drużyny. Dodatkowo zużywa zbyt dużo MP
Charming Pose
- Poziom Postaci:
- 20
- Zużywane MP:
- 11.
- Opis:
- Perisie kręci się wokół siebie i pewnym momencie wystrzeliwuje serce (!) w stronę wroga. Serce eksploduje zadając podwójne obrażenia
Jump Kick
- Poziom Postaci:
- 34
- Zużywane MP:
- 21.
- Opis:
- Perisie wykonuje w powietrzu kopniak z półobrotu. Zadaje nawet niezłe obrażenia, ale staje się bardziej wrażliwa na ataki wrogów
Techniki: długi dystans
Shining Dance
- Poziom Postaci:
- 13
- Zużywane MP:
- 11.
- Opis:
- Perisie skacze i powietrzu tworzy pole siłowe raniące wszystkich wrogów w jego zasięgu. Zadaje średnie obrażenia
Prismic Dance
- Poziom Postaci:
- 25
- Zużywane MP:
- 19.
- Opis:
- Perisie wzywa swoich kocich przyjaciół, którzy leczą całą drużynę. Trwa to jednak trochę czasu
Look Up There!
- Poziom Postaci:
- 27
- Zużywane MP:
- 10.
- Opis:
- Perisie oszałamia wroga i chwilowo go unieruchamia. Dobre jako część szerszej strategii
Spread Missile
- Poziom Postaci:
- 30
- Zużywane MP:
- 17.
- Opis:
- Zabawna, ale bardzo skuteczna technika. Perisie i jej koci przyjaciele rzucają we wrogów eksplodującymi owocami (bodajże jabłkiem i dwoma ananasami). Istna eksplozja smaku na ekranie. Skuteczne zwłaszcza w otoczeniu. Zadaje duże obrażenia
Panic Dance
- Poziom Postaci:
- 36
- Zużywane MP:
- 20.
- Opis:
- Perisie ogłusza wszystkich wrogów na ekranie. Zajmuje to jednak trochę czasu co może skończyć się poważnymi ranami. Dodatkowo ta technika często po prostu nie działa
Ukryte Techniki: krótki dystans
Dream Combo
- Wymagane:
- Cat – Fu! Secret Skill
- Zużywane MP:
- 32.
- Opis:
- Perisie ściga wroga waląc przy tym w niego wiele razy gigantycznym młotem
JP. Somersault
- Wymagane:
- Cat – Fu! Secret Skill
- Zużywane MP:
- 22.
- Opis:
- Perisie atakuje wroga kombinacją wyskoków, uderzeń pięścią, cięć a na sam koniec wykonuje salto. Nawet skuteczne
Ukryte Techniki: długi dystans
Magical Dance
- Wymagane:
- Cat – Fu! Secret Skill
- Zużywane MP:
- 64.
- Opis:
- Perisie wzywa czarownicę, która przelatując przez pole walki przywraca całej drużynie trochę MP. Bezsensowne z uwagi na duże zużycie MP Perisie
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.