Techniki Specjalne i Zaklęcia

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

W zależności od posiadanej wersji tłumaczenia gry Star Ocean nazwy technik specjalnych i zaklęć mogą się nieco różnić od tych podanych poniżej. Również ilość zużywanego MP może być trochę inna niż tu podana, ponieważ zdarza się, że gra przydziela różne wartości tego parametru. Zresztą niektóre umiejętności takie jak np. school skill mogą obniżać ilość zużywanego MP. Podobne efekty może dać także używanie niektórych rodzajów broni czy noszenie odpowiedniego „ubioru”. Przy technice czy zaklęciu podane zostało po zdobyciu, jakiego poziomu postać będzie dostępna dla postaci. Niektóre z nich już na samym początku mogą być używane przez odpowiednich bohaterów, więc siłą rzeczy nie będzie nic napisane na temat poziomu doświadczenia. Jeszcze inne tzw. Ukryte Techniki będą dostępne dopiero po zdobyciu pewnych Secret Skills bazujących na innych zdobytych przez bohaterów technikach specjalnych, co oczywiście zostanie uwzględnione w opisie. Pisanie jednak, na jakich „specjalach” bazują owe skill’e uznałem za niepotrzebne, ponieważ gdy będzie możliwość odblokowania Ukrytych Technik bohaterowie i tak będą spełniać odpowiednie warunki. Techniki specjalne dzielą się na krótko i długodystansowe oraz takie, które można wykonać zarówno z krótkiego jak i długiego dystansu. Zaklęcia są rzucane raczej z długiego dystansu, co jednak nie jest regułą.




Ratix Farrence



Techniki: krótki dystans


Rift Wave

Poziom Postaci:
2
Zużywane MP:
3.
Opis:
Fala uderzeniowa rozrzuca wszystkich przeciwników w jej zasięgu. Bardzo pomocne, gdy jest się okrążonym przez wrogów, ponadto zużywa niewiele MP. Przy wysokim poziomie „school skill” (nauka) koszt MP spada do zera

Blaze Sword

Poziom Postaci:
7
Zużywane MP:
6.
Opis:
Ratix skacze w kierunku wroga zadając mu dwa razy cios płonącym mieczem. Dobra technika do czasu nauczenia się Twin Slash później bezużyteczna

Shock Sword

Poziom Postaci:
12
Zużywane MP:
5.
Opis:
Ratix mieczem przywołuje błyskawicę, która uderza we wroga. Jednak działa zbyt wolno i łatwo spudłować a można zadać tylko jedno uderzenie powodujące wprawdzie poważne obrażenia, ale nie ma sensu tracić na to czasu

Twin Slash

Poziom Postaci:
20
Zużywane MP:
11.
Opis:
Znakomita technika podobna do Blaze Sword jednak o wiele potężniejsza i pozbawiona żywiołu ognia. Bardzo skuteczna

Dragon Howl

Poziom Postaci:
29
Zużywane MP:
13.
Opis:
Niezbyt użyteczna technika. Ratix wykonuje skok zmieniając się w smoka strzelającego wyładowaniami energetycznymi w kierunku wroga. Zbyt często pudłuje i nie zadaje wielkich obrażeń


Techniki: długi dystans


Flash Whirl

Poziom Postaci:
10
Zużywane MP:
5.
Opis:
Z miecza Ratixa we wszystkich kierunkach strzelają ogniste kule. To jedna z najgorszych technik, ponieważ ogniste kule rzadko trafiają kogokolwiek a on sam jest wtedy narażony na obrażenia, bo nie może się bronić. Chociaż czasem, gdy możemy sobie pozwolić na przebywanie bardzo blisko wrogów istnieje możliwość zadania im poważnych obrażeń jednak to bardzo ryzykowny sposób

Air Slash

Poziom Postaci:
16
Zużywane MP:
9.
Opis:
Ratix strzela snopem energii w kierunku pojedynczego wroga. Wprawdzie zadaje tylko pojedyncze obrażenia jednak bardzo szybko można zaatakować ponownie cały czas pozostając poza zasięgiem przeciwnika


Techniki: krótki i długi dystans


Spirit Blast

Poziom Postaci:
25
Zużywane MP:
8.
Opis:
Ratix podbiega blisko wroga i  uderza w niego kręgiem światła. Zadaje pojedyncze obrażenia, ale jest silniejszy niż Air Slash


Ukryte Techniki: krótki dystans


7-Star Flash Whirl

Wymagane:
7-Star Secret Skill
Zużywane MP:
25.
Opis:
Podobna do Flash Whirl jednak bardziej użyteczna, ponieważ ogniste kule są znacznie większe i zadają poważniejsze obrażenia. Dodatkowo mamy większą szansę na trafienie w przeciwnika

7-Star Shock Sword

Wymagane:
7-Star Secret Skill
Zużywane MP:
15.
Opis:
Bazuje na tym samym, co Shock Sword jest jednak silniejsza i z dodatkową błyskawicą

7-Star Twin Slash

Wymagane:
7-Star Secret Skill
Zużywane MP:
27.
Opis:
Najbardziej mordercza technika Ratixa. Jest o wiele potężniejsza niż Twin Slash, ponieważ dodatkowo pojawiają się dwie błyskawice energii rażące wrogów w najdalszych zakątkach pola walki. Całkowicie dziesiątkuje wrogów a tym, którzy unikną bezpośredniego trafienia zadaje potężne obrażenia


Ukryte Techniki: długi dystans


Black Dragon's Rage

Wymagane:
Dragon Summon Secret Skill
Zużywane MP:
30.
Opis:
Czas się zatrzymuje a Ratix przywołuje smoka, który zadaje krytyczne obrażenia od Darkness (Mroku) wszystkim wrogom na polu bitwy. Błyskawicznie działająca technika, ale niestety MP również bardzo szybko spada. Mimo wszystko to bardzo skuteczny sposób eliminacji grup przeciwników

Blue Dragon's Rage

Wymagane:
Dragon Summon Secret Skill
Zużywane MP:
30.
Opis:
To samo co Black Dragon’s Rage tylko z żywiołem wody

Red Dragon's Rage

Wymagane:
Dragon Summon Secret Skill
Zużywane MP:
30.
Opis:
Jak wyżej tylko z żywiołem ognia


Ukryte Techniki: krótki \ długi dystans


Phoenix Wave

Wymagane:
Sacred Beast Secret
Zużywane MP:
14.
Opis:
Właściwie to samo co Rift Wave lecz wykorzystująca do podobnego efektu ognistego ptaka. Jest nieco silniejsza i ma większy zasięg bazuje jednak na żywiole ognia. Nawet niezła przeciwko podstawowym przeciwnikom

Dragon Blast

Wymagane:
Sacred Beast Secret
Zużywane MP:
12.
Opis:
Wzmocniona wersja Spirit Blast wsparta dodatkowo ogromnym smokiem. Obejmuje większy obszar i sięga dalej. Dobra technika, jeśli nie poznaliśmy Dragon Summon Secret Skill


Milly Kiliet



Zaklęcia


Heal

Poziom Postaci:
2
Zużywane MP:
3.
Opis:
Przywraca jednemu z bohaterów trochę HP jednak podczas rzucania tego zaklęcia czas w grze się nie zatrzymuje, więc wróg może zablokować jego realizację

Deep Mist

Poziom Postaci:
4
Zużywane MP:
2.
Opis:
Obniża celność wszystkim wrogom na polu walki. Przydatnie jednak raczej przeciwko bossom niż w zwykłej walce

Press

Poziom Postaci:
6
Zużywane MP:
5.
Opis:
To bardziej technika specjalna niż zaklęcie. Zadaje jednak zbyt niskie obrażenia by opłacało się tracić na niego MP
Żywioł:
brak

Antidote

Poziom Postaci:
8
Zużywane MP:
5.
Opis:
Leczy z zatrucia (poison) jednego bohatera

Silence

Poziom Postaci:
10
Zużywane MP:
7.
Opis:
Wrogowie nie mogą rzucać zaklęć

Cure All

Poziom Postaci:
13
Zużywane MP:
10. Przywraca wszystkim bohaterom połowę HP

Protect

Poziom Postaci:
16
Zużywane MP:
18.
Opis:
Zwiększa obronę walczącego składu

Acid Rain

Poziom Postaci:
2
Zużywane MP:
3.
Opis:
Teoretycznie wszyscy wrogowie na polu bitwy odnoszą lekkie obrażenia, w praktyce wielu z nich udaje się uniknąć „Kwaśnego deszczu”. Czasami przydatne

Cure Light

Poziom Postaci:
22
Zużywane MP:
12.
Opis:
Przywraca wybranemu bohaterowi ¾ HP. Podczas rzucania czas jednak się nie zatrzymuje

Dispel

Poziom Postaci:
27
Zużywane MP:
16.
Opis:
Leczy wybranego bohatera z zatrucia, paraliżu i skamienienia. Bardzo przydatne

Delay

Poziom Postaci:
28
Zużywane MP:
22.
Opis:
Spowalnia wszystkich wrogów na polu walki. Walki jednak zwykle kończą się szybciej nim zdążymy użyć tego zaklęcia. Bardziej przydatne na bossów

Fairy Heal

Poziom Postaci:
31
Zużywane MP:
24.
Opis:
Całkowicie leczy wybraną postać. Czasami nie działa

Haste

Poziom Postaci:
34
Zużywane MP:
18.
Opis:
Przyśpiesza całą walczącą drużynę

Growth

Poziom Postaci:
38
Zużywane MP:
14.
Opis:
Zwiększa siłę ataku wybranej postaci

Fairy Light

Poziom Postaci:
42
Zużywane MP:
30.
Opis:
Całkowicie leczy wszystkich bohaterów. Czasami nie działa

Raise Dead

Poziom Postaci:
45
Zużywane MP:
35.
Opis:
Wskrzesza wybranego bohatera z połową jego HP

Fix Cloud

Poziom Postaci:
50
Zużywane MP:
20.
Opis:
Wszyscy przeciwnicy zostają oszołomieni

Gravity Press

Poziom Postaci:
54
Zużywane MP:
25.
Opis:
Zadaje potężne obrażenia pojedynczemu przeciwnikowi. Rzadko jednak będziemy w stanie go użyć, ponieważ Milly będzie potrzebna raczej do leczenia naszych ran i do wyprowadzenia tego ataku nie będzie miała wielu okazji
Żywioł:
brak


Ronixis J.Kenny



Zaklęcia


Fire Bolt

Zużywane MP:
2.
Opis:
Ronixis tworzy ognistą kulę przemierzająca pole walki w kierunku pojedynczego wroga. Jeśli jednak kolejny przeciwnik stanie na jej drodze to również odniesie obrażenia. Podczas rzucania zaklęcia czas się nie zatrzymuje
Żywioł:
ogień

Grave

Zużywane MP:
4.
Opis:
Z podłoża wyrastają trzy kolce zadając pojedynczemu wrogowi minimalne obrażenia. Podczas rzucania zaklęcia czas się nie zatrzymuje. Dobra przeciwko przeciwnikom wrażliwym na żywioł ziemi, przeciwko innym bezużyteczna

Wind Blade

Zużywane MP:
5.
Opis:
Zaklęcie podobne do Fire Bolt, lecz z żywiołem wiatru. Kulę ognia zastępuje strumień powietrza

Shadow Bolt

Zużywane MP:
6.
Opis:
Czarne bąble otaczają wrogą gdziekolwiek by nie był, zadają jednak niskie obrażenia
Żywioł:
mrok (dark)

Eruption

Zużywane MP:
8.
Opis:
Ronixis tworzy ścianę ognia, która uderzając w grupę wrogów zadaje im średnie obrażenia
Żywioł:
ogień

Earth Grave

Zużywane MP:
9.
Opis:
Jest to bardziej rozbudowana wersja Grave. Z gruntu wydobywają się wielkie kolce zadając grupie wrogów średnie obrażenia
Żywioł:
ziemia

Thunder Bolt

Zużywane MP:
10.
Opis:
Nad pojedynczym przeciwnikiem znienacka pojawia się błyskawica zadając mu średnie obrażenia
Żywioł:
piorun

Wounds

Zużywane MP:
9.
Opis:
Nieco nietypowe zaklęcie. Niezidentyfikowany cień atakuje wroga zadając średnie obrażenia
Żywioł:
mrok

Ray

Poziom Postaci:
23
Zużywane MP:
12.
Opis:
Promienie światła zadają średnie obrażenia wszystkim wrogom na planszy
Żywioł:
światłość (holy)

Tractor Beam

Poziom Postaci:
27
Zużywane MP:
14. Ciekawe zaklęcie. Nieznana siła zbija wszystkich wrogów w jedną grupę, podnosi ich na znaczną wysokość a później z rozmachem ciska nimi o ziemię zadając średnie obrażenia. Czar działa nawet na latających przeciwników
Żywioł:
brak

Explode

Poziom Postaci:
31
Zużywane MP:
16. Zadaje potężne obrażenia wszystkim wrogom na polu bitwy
Żywioł:
ogień

Earthquake

Poziom Postaci:
36
Zużywane MP:
19.
Opis:
Pod wpływem wstrząsów ogromne głazy toczą się na wrogów zadając im poważne obrażenia. Dodatkowo przeciwnicy, którzy wpadną pod ostatnie głazy zostają unieruchomieni na kilka sekund. Czasem jednak w ferworze walki może się dostać też i naszym postaciom
Żywioł:
ziemia

Thunder Storm

Poziom Postaci:
40
Zużywane MP:
22.
Opis:
Wzmocniona wersja Thunder Bolt. Burza z piorunami zadaje wszystkim wrogom na polu bitwy poważne obrażenia
Żywioł:
piorun

Light Cross

Poziom Postaci:
45
Zużywane MP:
26.
Opis:
Światło zadaje wszystkim oponentom poważne obrażenia
Żywioł:
światłość (?)

Star Flare

Poziom Postaci:
50
Zużywane MP:
28.
Opis:
Spadające gwiazdy zadają poważne obrażenia wszystkim wrogom na ekranie
Żywioł:
brak

Dark Circle

Można znaleźć w:
Sylvalant Ruins
Zużywane MP:
40.
Opis:
Możliwość natychmiastowego uśmiercenia wszystkich wrogów mających poniżej 25% HP. Duża szansa powodzenia. Zużywa jednak zbyt dużo MP by było to opłacalne
Żywioł:
brak

Gremlin’s Lair

Można znaleźć w:
Time and Space lab
Zużywane MP:
30.
Opis:
Z dziury czasoprzestrzennej wychodzą Gremliny i atakują wszystkich oponentów znajdujących się w ich zasięgu zadając im potężne obrażenia
Żywioł:
brak

Meteor Swarm

Można znaleźć w:
Revorse Tower
Zużywane MP:
32.
Opis:
Deszcz meteorów zadaje krytyczne obrażenia wszystkim wrogom na polu bitwy. Najbardziej zabójcze zaklęcie w „arsenale” Ronixisa
Żywioł:
brak


Iria Silvestoli



Techniki: krótki dystans


Shooting Star

Poziom Postaci:
15
Zużywane MP:
7.
Opis:
Jest to nawet przyzwoity atak. Iria wybija się w powietrze i z pięściami leci na wroga. Przeciwnicy mają małe szanse na jego uniknięcie czy zablokowanie

Chi Kung Kick

Poziom Postaci:
20
Zużywane MP:
8.
Opis:
To też przyzwoity atak. Iria atakuje wroga w stylu na tzw. gwiazdę. Może trafić przeciwnika nawet dwa razy a jeśli mamy szczęście to nawet dodatkowo oszołomić

Hyper Knuckle

Poziom Postaci:
25
Zużywane MP:
10.
Opis:
Bardzo dobry atak. Iria wykonuje serię uderzeń czterema pięściami, jedna za drugą. Niestety jest trochę powolny, więc wróg ma możność skontrowania naszego ataku bądź jego zablokowania. Z drugiej strony gdy atak się powiedzie przeciwnik odniesie krytyczne obrażenia


Techniki: krótki i długi dystans


Chi Kung Fist

Poziom Postaci:
10
Zużywane MP:
5.
Opis:
Przydatne gdy nie chcemy zbliżać się do wroga. Strumień energii przemierza pole walki raniąc wszystko co napotka na drodze

Ukryte Techniki: krótki dystans


Turtle Kick

Wymagane:
Sacred Beast Secret Skill
Zużywane MP:
13.
Opis:
Podobny do Chi Kung Kick, ale o wiele trudniejszy do zablokowania przez wroga. Nie zadaje jednak większych obrażeń niż wspomniany atak

Tiger Knuckle

Wymagane:
Sacred Beast Secret Skill
Zużywane MP:
9.
Opis:
Bardzo dobry atak. Iria zmienia się w białego tygrysa i dwu bądź trzykrotnie robi gwałtowne wypady w kierunku wroga zadając przy tym duże obrażenia. Czasem jednak może trafić w próżnie

Sakura – Zhang

Wymagane:
Pa Kwa Zhang Secret Skill
Zużywane MP:
16.
Opis:
Najlepszy atak specjalny w wykonaniu Irii. Tak gwałtownie uderza pięściami, że wróg nie może podjąć żadnej reakcji. Zadawane obrażenia są o wiele większe niż nawet przy Hyper Knuckle. Jedynie najpotężniejsi przeciwnicy mają szanse uniknąć części obrażeń

Sakura Flash

Wymagane:
Reverse Sakura Secret Skill
Zużywane MP:
18.
Opis:
Podobne do Sakura – Zhang, ale Iria na sam koniec wykonuje kopnięcie z półobrotu zadając oczywiście dodatkowe obrażenia. Niestety zżera duże ilości MP


Ukryte Techniki: długi dystans


Phoenix Star

Wymagane:
Sacred Beast Secret Skill
Zużywane MP:
8.
Opis:
Takie sobie. Iria robi wyskok, zmienia się w feniksa i nurkuje w kierunku wroga. Bardzo łatwo jednak nie trafić co może być dla niej niebezpieczne. W razie powodzenia zadawane przeciwnikom obrażenia można określić jako duże

Dragon Fist

Wymagane:
Sacred Beast Secret Skill
Zużywane MP:
9.
Opis:
Według wielu jest to najlepszy atak długodystansowy Irii. Pojawia się ziejący smok zadający potężne obrażenia właściwie wszystkim wrogom na polu walki. Szybka i skuteczna eksterminacja


Cius Warren



Techniki: krótki dystans


Rift Wave

Poziom Postaci:
9
Zużywane MP:
5.
Opis:
Cius podobnie jak Ratix rozrzuca wokół siebie niebieską energię. Jednak zasięg rażenia ma większy. Oczywiście najbardziej użyteczne gdy jesteśmy otoczeni przez wrogów. Najszybsza technika w wykonaniu Ciusa nawet w porównaniu do Ratixa

Twin Slash

Poziom Postaci:
18
Zużywane MP:
10.
Opis:
Znakomita technika. Tak samo jak Ratix, Cius skacze w kierunku wroga z płonącym mieczem, lecz może zadać cios nawet cztery razy pod rząd. Może jednak nie trafić, a wtedy wróg będzie miał szanse go znokautować. To jedna z szybszych technik Ciusa

Shock Sword

Poziom Postaci:
22
Zużywane MP:
9.
Opis:
W wykonaniu Ciusa atak ten ma duży potencjał a to z powodu większego zasięgu oraz dwukrotnie zadawanych obrażeń. Cius wyciąga miecz w kierunku wroga i poraża go piorunem. Potrzebuje jednak trochę czasu by zacząć działać


Techniki: krótki i długi dystans


Spirit Blast

Poziom Postaci:
13
Zużywane MP:
7.
Opis:
Cius podbiega blisko wroga i  uderza w niego kręgiem światła. Dobra technika zwłaszcza w początkowym okresie gry. Ciekawostką może być fakt, że Cius może używać tej techniki także na krótkim dystansie

Blaze Sword

Poziom Postaci:
27
Zużywane MP:
11.
Opis:
Jedna z najlepszych technik. Cius atakuje wroga płonącym mieczem, który dodatkowo „strzela” ognistymi kulami we wszystkich kierunkach. Ogniste kule są bardzo szybkie i zadają trafionym wrogom podwójne obrażenia

Flash Whirl

Poziom Postaci:
31
Zużywane MP:
11.
Opis:
W miarę skuteczny atak. Cius zbliża się do wroga i puszcza w jego kierunku wielką kulę. Czasami gdy nie trafi to kula ognia przemieszcza się po polu bitwy raniąc każdego na swej drodze. Zdarza się do jednak rzadko. Mimo takiej możliwości nie powinno korzystać się z tej techniki na krótkim dystansie. Mimo podobnej nazwy nie jest to ta sama technika co u Ratixa


Ukryte Techniki: krótki dystans


7-Star Flash Whirl

Wymagane:
7-Star Secret Skill
Zużywane MP:
19.
Opis:
Podobna do Flash Whirl Ratixa jednak bardziej użyteczna, ponieważ ogniste kule są znacznie większe i zadają poważniejsze obrażenia. Dodatkowo mamy większą szansę na trafienie w przeciwnika

7-Star Shock Sword

Wymagane:
7-Star Secret Skill
Zużywane MP:
17.
Opis:
Bazuje na tym samym co Shock Sword jest jednak silniejsza i z dodatkową błyskawicą

7-Star Twin Slash

Wymagane:
7-Star Secret Skill
Zużywane MP:
22.
Opis:
Niesamowicie mordercza technika. Bazuje na Twin Slash, ale jest o wiele razy od niej potężniejsza ponieważ dodatkowo pojawiają się dwie błyskawice energii rażące wrogów w najdalszych zakątkach pola walki. Całkowicie dziesiątkuje wrogów a tym, którzy unikną bezpośredniego trafienia zadaje potężne obrażenia. Niestety zużywa równie potężne ilości MP


Ukryte Techniki: krótki i długi dystans


Dragon Whirl

Wymagane:
Sacred Beast Secret Skill
Zużywane MP:
11.
Opis:
Rozbudowana wersja Flash Whirl ze smokiem przemierzającym pole walki. Dobra, ale nie tak dobra jak Turtle Wave

Turtle Wave

Wymagane:
Sacred Beast Secret Skill
Zużywane MP:
13.
Opis:
Bardzo użyteczna technika. W pobliżu wroga Cius wywołuje potężne, żółte eksplozje. Jako, że jest ich kilka przeciwnik nie ma szans uniknąć obrażeń. Skuteczne zwłaszcza w narożach i ciasnych przejściach na polu bitwy

Tiger Blast

Wymagane:
Sacred Beast Secret Skill
Zużywane MP:
15.
Opis:
Cius ścigając wroga zmienia się w białego tygrysa atakującego trzema potężnymi kulami energii przemierzającymi pole bitwy. Każda z nich zadaje krytyczne obrażenia. Niestety dla większej skuteczności trzeba podejść dość blisko przeciwnika mimo, że możliwy jest atak z dystansu


Joshua Jerrand



Zaklęcia


Ice Needle

Zużywane MP:
3.
Opis:
Rzucający przywołuje wielki sopel lodu przelatujący przez pole walki. Jeśli kolejny wróg znajdzie się naprzeciw innego już trafionego również odniesie obrażenia. Podczas rzucania zaklęcia czas się nie zatrzymuje
Żywioł:
woda

Grave

Zużywane MP:
4.
Opis:
Z podłoża wyrastają trzy kolce zadając pojedynczemu wrogowi minimalne obrażenia. Podczas rzucania zaklęcia czas się nie zatrzymuje. Dobra przeciwko przeciwnikom wrażliwym na żywioł ziemi, przeciwko innym bezużyteczna

Wind Blade

Zużywane MP:
5.
Opis:
Joshua tworzy strumień powietrza przemierzający pole walki w kierunku pojedynczego wroga. Jeśli jednak kolejny przeciwnik stanie na jej drodze to również odniesie obrażenia. Podczas rzucania zaklęcia czas się nie zatrzymuje
Żywioł:
wiatr

Blizzard

Zużywane MP:
8.
Opis:
Wielka śnieżyca zadaje wszystkim wrogom średnie obrażenia
Żywioł:
woda

Heal

Zużywane MP:
3.
Opis:
Przywraca jednemu z bohaterów trochę HP jednak podczas rzucania tego zaklęcia czas w grze się nie zatrzymuje, więc wróg może zablokować jego realizację

Cure All

Zużywane MP:
10.
Opis:
Przywraca wszystkim bohaterom połowę HP

Earth Grave

Poziom Postaci:
17
Zużywane MP:
9.
Opis:
Jest to bardziej rozbudowana wersja Grave. Z gruntu wydobywają się wielkie kolce zadając grupie wrogów średnie obrażenia
Żywioł:
ziemia

Thunder Bolt

Poziom Postaci:
20
Zużywane MP:
10.
Opis:
Nad pojedynczym przeciwnikiem znienacka pojawia się błyskawica zadając mu średnie obrażenia
Żywioł:
piorun

Ray

Poziom Postaci:
23
Zużywane MP:
12.
Opis:
Promienie światła zadają średnie obrażenia wszystkim wrogom na planszy
Żywioł:
światłość (holy)

Cure Light

Poziom Postaci:
27
Zużywane MP:
12.
Opis:
Przywraca wybranemu bohaterowi ponad połowę HP. Jednak jest mniejsza ilość niż w wykonaniu Milly. Podczas rzucania czas się nie zatrzymuje

Tractor Beam

Poziom Postaci:
27
Zużywane MP:
14.
Opis:
Ciekawe zaklęcie. Nieznana siła zbija wszystkich wrogów w jedną grupę, podnosi ich na znaczną wysokość a później z rozmachem ciska nimi o ziemię zadając średnie obrażenia. Czar działa nawet na latających przeciwników
Żywioł:
brak

Earthquake

Poziom Postaci:
36
Zużywane MP:
19.
Opis:
Pod wpływem wstrząsów ogromne głazy toczą się na wrogów zadając im poważne obrażenia. Dodatkowo przeciwnicy, którzy wpadną pod ostatnie głazy zostają unieruchomieni na kilka sekund. Czasem jednak w ferworze walki może się dostać też i naszym postaciom
Żywioł:
ziemia

Word of Death

Poziom Postaci:
40
Zużywane MP:
19.
Opis:
Możliwość natychmiastowego uśmiercenia pojedynczego wroga. Małe prawdopodobieństwo sukcesu
Żywioł:
brak

Thunder Storm

Poziom Postaci:
45
Zużywane MP:
22.
Opis:
Wzmocniona wersja Thunder Bolt. Burza z piorunami zadaje wszystkim wrogom na polu bitwy poważne obrażenia
Żywioł:
piorun

Light Cross

Poziom Postaci:
50
Zużywane MP:
26.
Opis:
Światło zadaje wszystkim oponentom poważne obrażenia
Żywioł:
światłość (?)

Dark Circle

Można znaleźć w:
Sylvalant Ruins
Zużywane MP:
40.
Opis:
Możliwość natychmiastowego uśmiercenia wszystkich wrogów mających poniżej 25% HP. Szansa powodzenia o wiele większa niż w przypadku Word of Death. Zużywa jednak zbyt dużo MP by było to opłacalne
Żywioł:
brak

Meteor Swarm

Można znaleźć w:
Revorse Tower
Zużywane MP:
32.
Opis:
Deszcz meteorów zadaje krytyczne obrażenia wszystkim wrogom na polu bitwy
Żywioł:
brak

Extinction

Można znaleźć w:
End of the Seven Star Ruins
Zużywane MP:
45.
Opis:
Możliwość natychmiastowego uśmiercenia wszystkich nawet lekko rannych wrogów. Bardzo duża szansa sukcesu


Ashlay Barnbelt



Techniki: krótki dystans


Rift Wave

Zużywane MP:
4.
Opis:
Fala uderzeniowa rozrzuca wszystkich przeciwników w jej zasięgu. Bardzo pomocne gdy jest się okrążonym przez wrogów, ponadto zużywa niewiele MP. Przy wysokim poziomie „school skill” (nauka) koszt MP spada do zera. W porównaniu do Ratixa, Ashlay może również użyć tej techniki w przeciwnym kierunku (czyli nie odwracając się)

Twin Slash

Zużywane MP:
6.
Opis:
Znakomita technika podobna do Blaze Sword Ratixa jednak o wiele potężniejsza i pozbawiona żywiołu ognia. Wprawdzie mniej skuteczna niż wersja Ratixa, ale i tak wystarczająca na początku gry

Shock Sword

Poziom Postaci:
18
Zużywane MP:
7.
Opis:
Ashlay mieczem przywołuje błyskawicę, która uderza we wroga. Jednak działa zbyt wolno i łatwo spudłować a można zadać tylko jedno uderzenie wprawdzie powodujące poważne obrażenia, ale nie warto na nie tracić czas. Dodatkowo Ashlay jest też wtedy bardziej narażony na atak przeciwnika niż Ratix


Techniki: długi dystans


Blaze Sword

Poziom Postaci:
22
Zużywane MP:
10.
Opis:
Jedna z najlepszych technik. Ashlay atakuje wroga płonącym mieczem, który dodatkowo „strzela” ognistymi kulami we wszystkich kierunkach. Nie zadają one jednak takich obrażeń jak w przypadku Ciusa. Skuteczne zwłaszcza gdy się jest otoczonym


Techniki: krótki i długi dystans


Flash Whirl

Poziom Postaci:
28
Zużywane MP:
12.
Opis:
Ashlay wysyła kulę ognia w stronę wroga wybuchającą po zetknięciu z nim. Mimo nazwy nie jest to ta sama technika co u Ratixa


Ukryte Techniki: krótki dystans


7-Star Shock Sword

Wymagane:
7-Star Secret Skill
Zużywane MP:
22.
Opis:
Bazuje na tym samym co Shock Sword jest jednak silniejsza i z dodatkową błyskawicą. Zadaje nawet niezłe obrażenia, ale nie warte zużytego MP

7-Star Twin Slash

Wymagane:
7-Star Secret Skill
Zużywane MP:
25.
Opis:
Właściwie to samo co Twin Slash. Zadaje jednak podwójne obrażenia


Ukryte Techniki: krótki \ długi dystans


Dragon Blast

Poziom Postaci:
32
Wymagane:
Sacred Beast Secret Skill
Zużywane MP:
19.
Opis:
Szybka i skuteczna akcja. Ashlay zbliża się do wroga i strzela w jego kierunku energią przybierającą kształt smoka. Zużywa sporo MP, ale warto

Phoenix Wave

Poziom Postaci:
36
Wymagane:
Sacred Beast Secret Skill
Zużywane MP:
18.
Opis:
Podobne jak Dragon Blast. Zamiast smoka jest feniks i dodatkowo żywioł ognia


Fear Mell



Techniki: krótki dystans


Dancing Sword

Poziom Postaci:
19
Zużywane MP:
9.
Opis:
Fear rzuca sztyletem w stronę wroga. W razie trafienia wykonuje dodatkowo atak z wyskoku. Niezbyt skuteczne. Lepiej już korzystać z Raven Sword

3 Way

Poziom Postaci:
24
Zużywane MP:
14.
Opis:
Doskonała technika. Fear rzuca trzema sztyletami w różnych kierunkach. Dosięgają wrogów w każdym miejscu. Mogą zadać także ponowne obrażenia wracając do właściciela. Dodatkowo sieją chaos w szeregach wroga

3 Volley

Poziom Postaci:
28
Zużywane MP:
12.
Opis:
Podobne do Raven Sword. Fear rzuca 3 sztyletami w kierunku wroga i może to zrobić nawet sześć razy pod rząd. Duże obrażenia, ale i duże zużycie MP


Techniki: długi dystans


Aqua Spread

Poziom Postaci:
32
Zużywane MP:
17.
Opis:
Mało skuteczna technika. Fear rzuca we wroga sztyletem z żywiołem wody. Może tak zrobić 2 razy za jednym zamachem

Galaxy God Breath

Poziom Postaci:
36
Zużywane MP:
22.
Opis:
Bardzo skuteczny atak, ale zużywający potężną ilość MP. Fear wypuszcza naraz w różnych kierunkach 4 strumienie energii a każdy z nich zawiera po 3 „pociski”. Każdy z tych „pocisków” zadaje połowę normalnych obrażeń. Przy dobrym szczęściu wrogowie mogą zostać trafieni nawet 10 razy. Jedna z lepszych technik Fear


Techniki: krótki \ długi dystans


Raven Sword

Poziom Postaci:
16
Zużywane MP:
6.
Opis:
Fear rzuca we wroga dwoma sztyletami. Może tak zrobić nawet 4 razy za jednym zamachem. Jest to nieco silniejsza wersja jej podstawowego ataku. Niektóre bronie używane przez nią pozwalają na automatyczne wykonywanie tego ataku bez straty MP


Ukryte Techniki: długi dystans


Sylvan Shot

Wymagane:
God of War Secret Skill
Zużywane MP:
25.
Opis:
Fear rzuca równolegle 5-cioma sztyletami a każdy z nich zadaje połowę normalnych obrażeń. Nie jest to może zbyt skuteczne, ale przynajmniej zapewnia wrogom zajęcie


Ukryte Techniki: krótki \ długi dystans


Unholy Terror

Wymagane:
God of War Secret Skill
Zużywane MP:
29.
Opis:
Dobrze to wygląda, ale gorzej ze skutecznością. Fear robi wyskok i strzela we wroga 3-ma kulami energii. Każda z nich zadaje normalne obrażenia. Plusem jest to, że Fear przebywając w powietrzu jest niewrażliwa na ataki przeciwników

Victory Terror

Wymagane:
God of War Secret Skill
Zużywane MP:
31.
Opis:
Bazuje na Unholy Terror, jednak Fear używa teraz 4-ch kul energii. Działa też szybciej. Mimo wszystko 3 Way bądź Galaxy God Breath sprawują się i tak lepiej


Marvel Frozen



Techniki: długi dystans


Flare Orb

Poziom Postaci:
23
Zużywane MP:
8.
Opis:
Tak naprawdę jest to tylko inna wersja jej ataku podstawowego. Marvel obdarza swą kulę żywiołem ognia, którą następnie „rzuca” w kierunku przeciwnika. Po trafieniu kula wraca do właścicielki. Podczas powrotu może ponownie zadać obrażenia oponentowi. Czasami przydatne

Hail Orb

Poziom Postaci:
27
Zużywane MP:
9.
Opis:
To samo co wyżej tylko z żywiołem wody. Wygląda jednak na to, iż Marvel w tym przypadku „rzuca” kulą z bardzo dużą częstotliwością przez co technika ta jest bardzo skuteczna

Thunder Orb

Poziom Postaci:
30
Zużywane MP:
11.
Opis:
To samo co wyżej tylko z żywiołem pioruna. Jednak w porównaniu z tamtymi jest bardzo powolna

Arc Crystal

Poziom Postaci:
34
Zużywane MP:
18.
Opis:
Czas staje na chwilę a Marvel po „naładowaniu” swej kuli puszcza ją raz za razem w kierunku wrogów. Każdemu trafionemu przeciwnikowi czasowo obniża się siła ataku. Przydatne jedynie jako część przemyślanej taktyki

Seal Crystal

Poziom Postaci:
38
Zużywane MP:
23.
Opis:
Podobne do tego co wyżej tylko, że wrogowie teraz zostają czasowo unieruchomieni. Skuteczne, ale na silnych przeciwników i tak nie działa

Death Crystal

Poziom Postaci:
52
Zużywane MP:
40.
Opis:
Jak wyżej, ale teraz istnieje szansa na uśmiercenie trafionego wroga. Nie ma sensu jednak z tego korzystać ze względu na olbrzymie zużycie MP oraz małą szansę sukcesu


Techniki: krótki \ długi dystans


Raven Orb

Zużywane MP:
6
Opis:
Właściwie niczym nie różni się od normalnego podstawowego ataku postaci. Zadaje jedynie trochę większe obrażenia. Marvel po prostu „puszcza” swą kulę w kierunku pojedynczego wroga, która po trafieniu wraca do właściciela. Niektóre umiejętności mogą jednak zwiększać częstotliwość tego ataku


Ukryte Techniki: długi dystans


Seven Stars

Wymagane:
7-Star Secret Skill
Zużywane MP:
19.
Opis:
Marvel atakuje żywiołem wody wszystkich wrogów na polu bitwy. Zadaje nawet przyzwoite obrażenia. Czasem Marvel po wykonaniu tej techniki jest jakby unieruchomiona przez co narażona na atak wroga

Southern Cross

Wymagane:
7-Star Secret Skill
Zużywane MP:
16.
Opis:
To samo co  Seven Stars, ale z żywiołem ognia. Zadaje też większe obrażenia

Galaxy

Wymagane:
7-Star Secret Skill
Zużywane MP:
26.
Opis:
To samo co  Southern Cross, ale z żywiołem pioruna. Zadaje też o wiele większe obrażenia


Tinek Arukena



Techniki: krótki dystans


Hurricane Staff

Poziom Postaci:
22
Zużywane MP:
6.
Opis:
Szybki i silny atak. Tinek obraca swoją laską i dwa razy trafia wroga. Każdy cios zadaje 1,5x zwykłego obrażenia. Nawet skuteczne

Hailstorm

Poziom Postaci:
26
Zużywane MP:
10.
Opis:
Może się wydawać, że to technika z żywiołem wody, ale tak nie jest. Tinek puszcza przed sobą strumień płatków śniegu, każdy z nich zadaje normalne obrażenia. Ilość trafień we wroga zależy od jego wielkości. Skuteczne przeciwko grupom przeciwników

Mirror Slice

Poziom Postaci:
30
Zużywane MP:
12.
Opis:
Tinek zadaje jeden potężny cios laską pojedynczemu przeciwnikowi. Zadaje 2x silniejsze obrażenia niż normalny atak. Istnieje również pewna szansa na natychmiastowe uśmiercenie wroga. Nawet przydatne

Tempest Staff

Poziom Postaci:
35
Zużywane MP:
18.
Opis:
Bazuje na tym samym co Hurricane Staff jednak pod koniec Tinek dodatkowo wykonuje laską ruch wirowy co pozwala mu na wykonanie dodatkowego uderzenia. Niestety wrogowie często potrafią go uniknąć. Lepiej już korzystać z Hurricane Staff


Techniki: krótki \ długi dystans


Whirlwind Staff

Zużywane MP:
4.
Opis:
Szybka technika zużywająca niewiele MP. Tinek wbija swoją laskę w ziemię i trzymającej się rękami wykonuje obroty wokół niej. Potrafi w ten sposób trafić wroga (bądź grupę wrogów jeśli mamy szczęście) dwa razy zadając nawet niezłe obrażenia. By technika była skuteczna należy podejść do przeciwnika tak blisko jak to możliwe, chociaż da radę wykonać ją nawet z długiego dystansu


Ukryte Techniki: krótki dystans


Hurricane Fist

Wymagane:
Pa Kwa Zhang Secret Skill
Zużywane MP:
14.
Opis:
Bazuje na tym samym co Hurricane Staff jednak pod koniec Tinek dodatkowo puszcza w kierunku wroga ognistą kulę. Kula trafia przeciwnika dwa razy, ale wypadku gdy zginie on już za pierwszym uderzeniem to nie znika tylko szuka sobie kolejnego celu. Bardzo przydatna technika

Sakura – Zhang

Wymagane:
Pa Kwa Zhang Secret Skill
Zużywane MP:
10.
Opis:
Wbrew nazwie to nie ta sama technika co u Irii. Tinek puszcza w kierunku wroga kulę ognia. Powoduje ona nawet wysokie obrażenia jednak nie są one warte zużytego MP

7-Star Rumble

Wymagane:
7-Star Secret Skill
Zużywane MP:
24.
Opis:
Tinek z wyskoku okłada wroga pięściami (4 – 5 razy). Każdy cios zadaje normalne obrażenia. Dodatkowo będąc w powietrzu jest niewrażliwy na zaklęcia a przeciwnikowi trudno go też dosięgnąć nawet atakiem fizycznym


Ukryte Techniki: krótki \ długi dystans


Firewheel Staff

Wymagane:
Pa Kwa Zhang Secret Skill
Zużywane MP:
13.
Opis:
Wzmocniona wersja Whirlwind Staff. Dodatkowo posiada żywioł ognia. Przydatne, ale nic nadzwyczajnego


Perisie



Techniki: krótki dystans


Multiple Punch

Poziom Postaci:
11
Zużywane MP:
6.
Opis:
Perisie wzywa trójkę kotów, które razem atakują pojedynczego przeciwnika. Niestety Perisie przyłącza się do drużyny zbyt późno i przez to ta technika może nie być już tak skuteczna jak mogłaby być

Hiii – Ya!

Poziom Postaci:
17
Zużywane MP:
19.
Opis:
Perisie ściga wroga i wykonuje na nim 3-uderzeniowe combo drapiąc i kopiąc. Każdy cios zadaje normalne obrażenia. Skuteczność obniżona z powodu zbyt późnego przyłączenia się postaci do drużyny. Dodatkowo zużywa zbyt dużo MP

Charming Pose

Poziom Postaci:
20
Zużywane MP:
11.
Opis:
Perisie kręci się wokół siebie i pewnym momencie wystrzeliwuje serce (!) w stronę wroga. Serce eksploduje zadając podwójne obrażenia

Jump Kick

Poziom Postaci:
34
Zużywane MP:
21.
Opis:
Perisie wykonuje w powietrzu kopniak z półobrotu. Zadaje nawet niezłe obrażenia, ale staje się bardziej wrażliwa na ataki wrogów


Techniki: długi dystans


Shining Dance

Poziom Postaci:
13
Zużywane MP:
11.
Opis:
Perisie skacze i powietrzu tworzy pole siłowe raniące wszystkich wrogów w jego zasięgu. Zadaje średnie obrażenia

Prismic Dance

Poziom Postaci:
25
Zużywane MP:
19.
Opis:
Perisie wzywa swoich kocich przyjaciół, którzy leczą całą drużynę. Trwa to jednak trochę czasu

Look Up There!

Poziom Postaci:
27
Zużywane MP:
10.
Opis:
Perisie oszałamia wroga i chwilowo go unieruchamia. Dobre jako część szerszej strategii

Spread Missile

Poziom Postaci:
30
Zużywane MP:
17.
Opis:
Zabawna, ale bardzo skuteczna technika. Perisie i jej koci przyjaciele rzucają we wrogów eksplodującymi owocami (bodajże jabłkiem i dwoma ananasami). Istna eksplozja smaku na ekranie. Skuteczne zwłaszcza w otoczeniu. Zadaje duże obrażenia

Panic Dance

Poziom Postaci:
36
Zużywane MP:
20.
Opis:
Perisie ogłusza wszystkich wrogów na ekranie. Zajmuje to jednak trochę czasu co może skończyć się poważnymi ranami. Dodatkowo ta technika często po prostu nie działa


Ukryte Techniki: krótki dystans


Dream Combo

Wymagane:
Cat – Fu! Secret Skill
Zużywane MP:
32.
Opis:
Perisie ściga wroga waląc przy tym w niego wiele razy gigantycznym młotem

JP. Somersault

Wymagane:
Cat – Fu! Secret Skill
Zużywane MP:
22.
Opis:
Perisie atakuje wroga kombinacją wyskoków, uderzeń pięścią, cięć a na sam koniec wykonuje salto. Nawet skuteczne


Ukryte Techniki: długi dystans


Magical Dance

Wymagane:
Cat – Fu! Secret Skill
Zużywane MP:
64.
Opis:
Perisie wzywa czarownicę, która przelatując przez pole walki przywraca całej drużynie trochę MP. Bezsensowne z uwagi na duże zużycie MP Perisie

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 2920

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.