Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Hunter Rune, który możemy otrzymać za realizację odpowiedniego projektu Guardian Deity (Head/Body/Leg/Tail: odpowiednio Unicorn/ Turtle/ Turtle/ Unicorn lub Unicorn/ Unicorn/ Turtle/ Unicorn) lub wziąć go z drzewa za domem Genkaku w Kyaro po pokonaniu Beast Rune, jest typem broni, która determinuje przeciwnika do upuszczenia przedmiotu (jeśli oczywiście istota jest pierwotnie zaprogramowana do przypadkowego upuszczania itemów). Wyzwaniem wydaje się fakt, że zastosowanie owego runa powoduje obniżenie siły uderzenia do 5% (sic!), efektem tego zadajesz po jednym punkcie obrażeń (jeśli zadasz cios krytyczny będą to trzy punkty i spowoduje to Knock Down). Innym problemem jest fakt, że jeśli przeciwnik szczęśliwie upuści kilka przedmiotów, w tym jeden będzie cenny dla nas, nie będziemy mieli możliwości wyboru, decyzję o tym, który item dostaniemy, podejmie komputer.
W tym krótkim poradniku przedstawię kilka sposobów na zwiększenie siły uderzenia Hunter Rune, a także pomysły na to, jak „zmusić” przeciwnika do zostawienia mało popularnych a bardzo pożądanych rzeczy.
Wymagania:
- ranga L z co najmniej jednym wolnym miejscem na Double Beat Rune
- posiadania użytkowników Good Wind Rune oraz/ lub zaklęć Wind of Sleep
- członkowie drużyny, których ataki specjalne lub Unite Attacks ranią jednego przeciwnika.
- ekwipunek auto-leczący, leczące przedmioty i magia (konieczne tylko w wypadku trudniejszych stref w grze)
- duży współczynnik szczęścia i szybkości.
Najlepszym sposobem „polowania” na przedmioty jest wyposażenie postaci z rangą L z maksymalnie dużą liczbą wolnych slotów na runy w Hunter Rune. Potrzebujesz atakującego w randze L, ponieważ przy tak dużym prawdopodobieństwie chybienia, przeciwnik będzie miał bardzo dużo możliwości na kontrę. Nie sądzę, aby Tech (Skill) stat naszego łowcy miało jakikolwiek wpływ na wzrost szansy na uderzenie, ale na pewno nie zaszkodzi.
Plus Double Beat Rune jest oczywisty: 2 próby ataku na turę to na pewno lepiej niż jedna. Jeśli łowca będzie miał możliwość założenia innego runa, daj mu Killer Rune, który wraz z wysokim współczynnikiem szczęścia może skutecznie wspomóc atak.
Rekomendowani przeze mnie łowcy to Millie i Tengaar, za posiadanie dwóch wolnych slotów na runy i wysokie powinowactwo z Wind (patrz: Rune Affinities).
Kiedy przeciwnik zaśnie, oczywiste jest, że nie może uniknąć ataku. Hunter Rune zawsze uderzy śpiącego przeciwnika, a wysokie powinowactwo z Wind daje większe szanse na spowodowanie statusu Sleep u przeciwnika za pomocą Wind Rune, a wysoki poziom magii pozwala na używanie większej ilości zaklęć usypiających. Jeśli uda ci się uśpić przeciwnika, zanim łowca zaatakuje, może to sprawić, że upuści on przedmiot już podczas pierwszej tury. Po prostu użyj zaklęcia usypiającego na rząd, któremu chcesz zmienić status… Jeśli jesteś w strefie, skąd daleko do miejsca, gdzie możesz odnowić magię, będziesz musiał oszczędzać czary, dlatego rzucaj czar tylko raz na turę.
Rekomendowane przeze mnie postacie, które mogą usypiać: Luc (ma większość zaklęć i bardzo dużą szybkość), Stallion (umożliwia ci ucieczkę w każdym momencie, bardzo szybki), Meg (prawdopodobnie największa szansa na udany atak z uwagi na bardzo wysoki współczynnik szczęścia). Wszystkie powyższe charaktery cechują się dużym powinowactwem z Wind (stopień A; patrz: Rune Affinities), co może podnieść szansę uśpienia przeciwnika. Dlaczego nie użyć wszystkich trzech postaci?
Ataki, które pozwalają ci wybrać atakowaną postać spośród grupy przeciwników, są dobrym sposobem na odizolowanie stwora, na którego polujemy i którego chcemy potraktować Hunting Rune’em, od reszty. Runy Double Beat i postacie, które zazwyczaj lub czasami dostają extra atak, mogą wszystko popsuć. Nie jest twoim celem przypadkowe zabicie albo obudzenie celu, który jeszcze nie upuścił pożądanego przedmiotu. Poza tym sen sprawia, że odporność na ataki fizyczne przeciwnika spada o 50%, co znaczy, że dostanie on podwójną dawkę obrażeń (nie dotyczy Hunting Rune, tu atak ciągle oscyluje w okolicy 1 punkta), więc tym bardziej zwiększa się szansa na nieprzewidzianą i niechcianą śmierć. Bohater nie będzie miał możliwości celowania w zaledwie jednego przeciwnika, dlatego każ mu atakować co najwyżej dwie postaci (dwie od góry lub dwie od dołu na liście przeciwników). Polecam Oulana albo Anitę, którzy atakują dokładnie jednego przeciwnika i zwykle go zabijają. Unite Attacks są w porządku, ale używając ich możesz nie być w stanie wyizolować stwora, na którego polujesz, jeśli zbyt dużo postaci straci turę.
Jeśli zdecydujesz się na użycie Rage lub Thunder, pamiętaj, że twoi przeciwnicy (o wysokim levelu) nie zasną! W tej sytuacji będziesz się musiał zdać raczej na łut szczęścia. Po pierwsze możesz chybić, a po drugie – zważywszy na siłę ataku przeciwnika – możesz nie doczekać okazji użycia Hunter Rune. W takich okolicznościach przydadzą się postaci z wysoką magiczną obroną i dużym HP, np. Oulan.
Nie jestem pewien, czy szczęście odgrywa tu jakąkolwiek rolę. Być może dzięki niemu wzrasta szansa uderzenia i determinuje ono, który przedmiot przeciwnik upuści. Jest jednak możliwe, że szczęście w niczym tu nie pomaga, wpływ jego poziomu na przebieg walki wydaje mi się jednak logiczny i to nie tylko podczas „polowania”. Powyższe informacje mogą się okazać skuteczne w poszukiwaniu przepisu #34. Powodzenia.
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.