Solucja

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Na wstępie mała rada: staraj się rozmawiać z każdym przechodniem. Niektórzy mogą dać naszemu bohaterowi/bohaterce nieraz rzadkie przedmioty (takie jak Przepisy dla kucharza, Młoty dla kowala itp.). Warto też rozmowę ze wszystkimi ponowić w następnym rozdziale, gdyż mogą się pojawić nowe przedmioty. Kolejność wykonywania rozdziałów nie musi być taka, jaką podałem. Nie wpływa ona znacząco na przebieg gry. W opisie nie uwzględniłem postaci, których rekrutacja nie jest wymagana (opisałem wszystkie 108 postaci w innych dziale).


Hugo Chapter I

Karaya Village
Zaczynamy w wiosce Hugo. Gdy już uzyskasz kontrolę, pokręć się po wiosce, po czym udaj się do chaty Lulu (na mapie najbardziej wysunięta chata na zachód). Po kolejnej scence wróć do chaty, przed którą zaczynałeś. Następnego dnia opuszczamy wioskę. Po drodze trafisz na Jimbę. Zgódź się spełnić jego prośbę, po czym kierujemy się na Brass Castle.

Brass Castle
Warto tutaj zrobić niewielkie zakupy (np. naostrzyć broń). W samym zamku aktywuje się scenka z Chris. Po jej zakończeniu dokończ zwiedzanie i udaj się do celu podróży.

Vinay del Zexay
Najpierw udaj się do budynku konsulatu (w samym środku miasta). Po rozmowie ze strażnikiem udaj się do domku na zachód od konsulatu, gdzie oddajemy lokajowi pentagram dany przez Jimbę (możesz wybrać nagrodę). Po całym zajściu udaj się do gospody (Inn), lub możesz zacząć quest poboczny.

Quest nie jest wymagany do ukończenia gry i nie daje większych korzyści, ale dobry gracz spróbuje wszystkiego. Nie możesz go zacząć, gdy jesteś przy ostatnim, trzecim dniu pobytu w mieście. By go zacząć udaj się na bazar, gdzie podsłuchaj rozmowę Melville z Guillaume, po czym podsłuchaj Alanis i Elliota przed sklepem z runami. Gdy już będziesz znał hasło wejdź do ślepej uliczki za sklepami, po czym wejdź na rusztowanie i powiedz do okna hasło („Three Knight of Zexen”). Po całym zajściu udaj się do bramy miasta. Jeśli chcesz polepszyć sprzęt dzieciaków możesz wrócić, po czym kierujemy się do:

Northern Cavern
Droga prosta. Na dole drugiej spiralnej ścieżki czeka cię walka z dwoma bandytami (prościzna). W następnym korytarzu jest save, a jeszcze dalej czeka cię kolejna walka, tym razem z czterema bandytami (może być trudniej) oraz skazany na porażkę pojedynek Melville vs Guillaume. Gdy wszystko się zakończy, automatycznie wrócisz na początek jaskini, po czym wracamy do miasta.

Vinay del Zexay
Cały quest liczy się od razu jako jeden dzień spędzony w gospodzie, więc możesz kierować się do konsulatu.

Jeśli się nie zdecydowałeś wypełniać questu, to musisz na zmianę odwiedzić konsulat i przespać się w gospodzie, aż strażnik cię wpuści do środka (stanie się to 3 dni po pierwszej wizycie w konsulacie). Gdy już oddasz list wróć ponownie do gospody (tak, znowu). Tym razem noc nie przejdzie spokojnie. Gdy uzyskasz kontrolę nad Hugo, uciekaj przed budynek konsulatu, a stamtąd prosto do wyjścia z miasta. Po drodze będziesz musiał stoczyć 2 walki z żołnierzami (podczas walki dużo pomaga czar Wind of Sleep z Wind Rune). Gdy już dotrzesz do wyjścia będziesz miał 2 opcje. Walczyć z Leo i Percivalem, lub wywinąć się od walki.

Leo, Percival, 2x Zexen Knights

Mało prawdopodobne jest zwycięstwo, szczególnie gdyż masz tylko 3 tury, a wszyscy potrafią mocno uderzać (szczególnie Leo), a co gorsza Percival ma Water Rune (leczenie), więc jedynie możesz załatwić zwykłych rycerzy, i przeżyć ciosy pozostałej dwójki.

Tak czy siak uciekniesz z miasta.

Brass Castle
O ile w lesie będzie spokojnie, to tutaj znowu będzie się działo. Zanim wejdziesz do głównej części zamku (do granicy) warto najpierw zdjąć Runy z Lulu (zobaczysz dlaczego). Gdy trafisz do długiego i ciemnego tunelu, po prostu kieruj się przed siebie, aż w końcu trafisz do końca. Pora wracać do wioski.

Plain Amur
Warto tutaj się zatrzymać i zwiększyć poziom na ciemnych królikach (Dark Hare), które można teraz tu spotkać. Można spokojnie zwiększyć poziom do ok. 26. Gdy już skończyć męczyć króliczki udaj się w końcu do Karaya Village.

Karaya Village
Jedyne, co możesz zrobić to biegnąć za Lulu. Gdy trafisz na Chris będziesz mógł się z nią pojedynkować (walki nigdy nie wygrasz). Cokolwiek wybierzesz po chwili skończy się rozdział.

Chris Chapter I

Vinay del Zexay
Po rozmowach z konsulami będziesz mógł w końcu pozwiedzać miasto i dokonać potrzebnych zakupów (a forsy ci nie powinno braknąć). Mała uwaga. Jako Chris możesz wejść do budynku konsulatu (co jest niemożliwe dla innych postaci). W środku znajdują się sklepy, które posiadają najlepsze wyposażenie. Gdy dokonasz wymaganych zakupów udaj się do domu Chris (na zachód od konsulatu), po czym wybierz odpowiedź by odpocząć. Następnego ranka przed bramą główną dołączą Borus, Salome i Roland. Wróć zrobić dla nich wymagane zakupy (raczej głównie naostrzyć oręż), po czym opuść miasto

Brass Castle
Udajemy się do zamku. Gdy uzyskamy kontrolę, idź do wschodniej części miasta, a po rozmowie z Dupa (bez komentarzy) wracaj do swojego pokoju. U Saloma w sąsiednim pokoju możesz wziąć do drużyny swoich rycerzy, by wykonać jakieś zapomniane zakupy, lub podnieść poziom doświadczenia. Gdy jesteś gotów wróć do Louis i prześpij się. Następnego ranka automatycznie przejdziesz do Plain Amur.

Plain Amur
Rozmowy pokojowe przeszły by spokojnie, gdyby nie banda zdenerwowanych jaszczurów. Nadeszła pora na pierwszą bitwę strategiczną.

Bitwa na Plain Amur
Zwycięstwo – Ucieczka na wschód
Porażka – Pokonany oddział Chris.

Zacznij od wycofania wszystkich na północ. W następnej kolejce Salome zasugeruje ucieczkę na wschód. Wykorzystaj kogoś, by przebił się przez stojący na drodze oddział Karayanów, po czym ustaw wszystkich na początkowo zajęte pole. W następnej kolejce wejdź kimś na ostatnie pole, by zakończyć bitwę. Uciekniesz do Plain Amur. Teraz tylko wystarczy, że udasz się do Karaya Village by stworzyć możliwość powrotu do Brass Castle.

Karaya Village
Gdy inni rozniecają ogień sam udaj się do wioski. Po spotkaniu z Hugo zacznij kierować się na wschodnie wyjście eliminując atakujących Karayanów. Gdy dotrzesz do wyjścia automatycznie pojawisz się w:

Brass Castle
Wejdź do sąsiedniego pokoju, po czym opuść zamek zachodnim wyjściem. Tam dołączy Borus, po czym razem udacie się do Zexay.

Vinay del Zexay
Wróć do konsulatu i na radę z konsulami. Po jej zakończeniu możesz udać się do domu. Koniec rozdziału.

Geddoe Chapter I

Vinay del Zexay
Dokonaj potrzebne zakupy, po czym opuszczamy miasto w kierunku Great Hollow. Po drodze warto wstąpić do:

Brass Castle
Cel raczej podobny jak w Zexay, czyli dokonać odpowiednich zakupów. Warto jednak przed Great Hollow odpowiednio zwiększyć u Geddoe skill Lighning Magic, a u Jokera Fire Magic, jeśli chcesz mieć chociaż szanse z nadchodzącymi bossami, z którymi na szczęście zwycięstwo nie jest konieczne (zobaczysz co mam na myśli).

Great Hollow
Po miłym powitaniu idź za Shibą, aż do komnaty wodza Zepona. Po spotkaniu warto pokręcić się po jaskini samemu (w sklepie jest lepsze, choć drogie, wyposażenie). Gdy masz dość biegania, udaj się do przejścia, przed którym stoi kilka jaszczurów, po czym idź za nimi. Niestety nie spodoba się im to:

3x Lizard Fighter

Na zwycięstwo masz 3 kolejki. Jeśli chcesz szybko wygrać, to wykorzystaj Unite Joker +Ace, oraz runę Jacquesa. Resztę dokończ w zwykły sposób. Nie marnuj Run, gdyż przydadzą się w następnej walce. Za zwycięstwo powinieneś dostać dużo cennego EXP.

Po walce (wygranej, lub nie) na chwilę dołączy Shiba. Kieruj się w głąb jaskini, a przed wyjściem obowiązkowo podlecz wszystkich, a Geddoe i Joker daj do tylniego rzędu, po czym czeka na ciebie kolejny boss:

Chris, 5x Zexen Knights

Jeśli grałeś już Chris, to czy nie sądzisz, że coś tu nie gra?? Tym razem o zwycięstwie głównie decyduje szczęście. Rycerze potrafią mocno przywalić mieczami, zaś Chris stosuje Water Rune ofensywnie (bolesny Breath of Ice) i defensywnie (leczy swoich). Jedynie możesz użyć Geddoe Soaring Bolt, Joker jakiś silny czar ogniowy na Chris. Zaś reszta jak chce. Całość zależy od tego, czy Chris użyje Breath of Ice, lub ktoś nie przerwie inkantacji twoich czarów. Jeśli wszystko pójdzie z planem, to większość (jak nie wszyscy) rycerzy padną. Teraz tylko szybko dobić Chris. Nie musisz wygrywać, ale wygrana zawsze cieszy.

Po walce wróć do głównej części jaskini i do komnat Zepona. Po czym na mapie pojawi się nowa lokacja. Zanim tam się udasz, prześpij się w gospodzie.

Plain Amur
Szczerze radzę trochę potrenować na Dark Hare, które dają najwięcej EXP ze wszystkich tutaj spotykanych potworków. Gdy będziesz miał poziom w okolicach 28, wtedy udaj się do:

Karaya Village
Tutaj też się mile „przywitają”.

Aila, 4x Karaya Fighter

Boronda Hawk Jacquesa, Unite Ace + Joker i Soaring Bolt Geddoe, po czy wystarczy wykończyć Ailę. Jeśli walka będzie trwać dłużej niż 3 tur, to zostanie przerwana.

Najpierw prześpij się w gospodzie (chatki na lewo od wejścia), po czym udaj się do chatki wysuniętej najbardziej na północ (względem mapki). Gdy już zostanie sam Ace i Joker, wróć zagadać z Ailą, która ucieknie na Plain Amur. Pozostaje tylko za nią iść.

Plain Amur
Po prostu biegnij za dziewicą, po czym reszta rozwinie się sama. Po powrocie będzie znajomy zachód słońca i znajomy dymek na horyzoncie. Pozostaje tylko save i wrócić do wioski.

Karaya Village
Akcja wraca do Geddoe i Queen. Popraw formację, by Geddoe był w tylnim rzędzie (za Queen). Masz teraz wybór: uciec (druga opcja), lub ostudzić zapał Borusa.

Borus, 2x Zexen Knights.

Jeśli wybrałeś walkę, to pamiętaj, że przegrana oznacza Game Over. Tak czy siak najpierw pozbądź się rycerzy przy pomocy Soaring Bolt, po czym wykończ Borusa, uważając na HP, szczególnie, jeśli na początku padnie Queen. Walka może trudna, ale nie powinna trwać długo.

Na końcu całego zajścia do drużyny wskakuje Aila, a na mapie otwierają się nowe lokacje. Głównym celem jest teraz Caleria, ale warto udać się w przeciwnym kierunku.

Lake Castle
Po odwiedzeniu zamku możesz zacząć rekrutację postaci, które trafią do zamku. Należy pamiętać o ważnej rzeczy. Dana postać może wziąć do drużyny postacie, które zostały przez nią zrekrutowane (zmienia się to od 4 rozdziału). W przypadku Geddoe najlepiej jest powstrzymać się od rekrutacji wojowników. Nie może on ingerować w swój skład, a wojacy bardziej przydadzą się Thomasowi. Także przy wyborze rozdziałów możesz wybrać nowy, opcjonalny rozdział Thomasa. Gdy już masz dość rekrutacji, to pora kierować się na wschód.

Mountain Path
Ścieżka jest prosta, z kilkoma ślepymi ścieżkami. Gdy trafisz na save, ulecz wszystkich i zapisz. Czeka boss:

Twin Snake, 2x Snake Head

Najpierw zacznij od Soaring Bolt (Geddoe), Joker rzuca jakieś zaklęcie z Fire Rune wycelowane w jedną z głów, a Aila Clay Guardian, po czym leczy, lub używa Battle Oath. Skoncentruj atak na jedną z głów, bo smoczysko potrafi użyć silny atak łączonym, gdy ma obydwie. Po stracie obydwu głów, boss niczym szczególnym już nie zagrozi. Po wygranej, możemy opróżnić pozostawioną skrzynię, po czym kierujemy się dalej na wschód.

Caleria
Pozwiedzaniu miasta, kierujemy się na północną część, po czym wracamy do gospody. I tak kończy się rozdział.

Thomas Chapter I

Na samym początku ważna uwaga. Ukończenie obydwu rozdziałów Thomasa nie jest wymagane do ukończenia gry. Jednak warto je ukończyć, chociażby dla odkrycia całej fabuły.

Lake Castle
Najpierw kieruj się do zamku. Na następny dzień zejdź na parter, po czym pozwiedzaj zamek, rozmawiając z każdym z mieszkańców (razem 6 bez Sebastiana). Gdy znajdziesz wszystkich, wróć do zamku. Będziesz teraz musiał dostarczyć list do Brass Castle. Thomasowi będzie towarzyszyć Cecile.

Brass Castle
Celem wizyty jest Salome. Spotykasz go w zamku na piętrze w pokoju zebrań. Po całym zajściu powracamy do Lake Castle. Po drodze warto podnieść poziom Thomasa i Cecile. Uważaj jednak na Zexen Forest, gdyż tamtejsze potwory mogą być na razie za silne.

Lake Castle
Po powrocie udaj się do siebie przespać. Na następny dzień kieruj się przed zamek. Będziesz teraz musiał znaleźć dzieciaka imieniem Thomas (innego Thomasa). Zacznij od zamku. Sprawdź windę, bibliotekę i wejście na statek (pierwsze piętro podziemia). Po wszystkim udaj się do Juana, który wskaże Hei-Tou Mountain. Więc masz nowy cel.

Hei-Tou Mountain
Zanim się tu udasz najlepiej potrenuj swoich. Szczególnie zwiększ skill Piccollo w wykorzystaniu Lightning Rune. Gdy już jesteś gotów idź cały czas w prawo. Po drodze Save, a trochę dalej boss:

Wild Boar

Kto by pomyślał, że dzik może być bossem. Jeśli nie zwiększyłeś poziomu swoich postaci, to walka może być bardzo trudna. Piccolo wykorzystaj Soaring Bolt (lub słabsze czary, jeśli nie ma MP), a Thomas z Cecile używają Best Effort (unite). Jeśli masz szczęście, to nawet jedna runda załatwi wszystko, jeśli nie, to po prostu lecz i atakuj.

Gdy już świniak padnie, możesz wracać do zamku.

Lake Castle
I tak mija kolejny dzień. Po pobudce pokręć się po terenie, rozmawiając z każdym z mieszkańców, po czym spotkaj się z Sebastianem w zamku. Po naradzie wróć do siebie. Następnie zagadaj z Piccolo i Marthą. Jeśli wstąpiłeś do zamku z Geddoe, to będzie teraz to zaznaczone. Także, jeśli opuścisz i wrócisz do zamku, to pojawią się wszystkie postacie, które przyłączyłeś w innych rozdziałach. Możesz też zacząć rekrutację Thomasem, co dobrze radzę. Szczególnie dobrze będzie, jeśli znajdziesz do pomocy kilku wojaków. Gdy już masz dość rekrutacji, wróć do swych kwater. Na następny dzień kieruj się do wyjścia na mapę. Pojawi się Shizu, która zajmie się naprawą windy. Wróć jeszcze raz do siebie i spotkaj się ponownie z Shizu. Po przetestowaniu windy trafisz na niedostępny dotąd trzeci poziom podziemi. Na końcu tunelu ukrywa się zapomniany Eike i to na razie koniec rozdziału.

Hugo Chapter II

Duck Village
Na mapie kieruj się na północ do wymienionej wioski. Po dotarciu idź na lewo od wyjścia i przybliż się do zgromadzonych kaczek. Pamięta ktoś Lilly z drugiej części? Podrosła. Po rozmowie idź za nią do gospody. Dołączy się razem ze swoimi dwoma „opiekunami” (Reed i Samus). Dokonaj potrzebne zakupy, po czym kieruj się do:

Ancient Highway
Droga jest prosta. W połowie tunelu czeka cię bardzo trudny boss. Możesz się od niego wymigać (druga odpowiedź), lub spróbować swoich sił.

Man in Black

Jeśli uda ci się wygrać, to jedynie masz dużo szczęścia. Koleś nie tylko mocno uderza (potrafi powalić dwoma ciosami), to na dodatek ma wysoki unik. Częściej spudłujesz, niż trafisz. Żeby było ciekawiej co chwila rzuca Soaring Bolt (jeśli grałeś Geddoe, to masz niewielki przedsmak). Twoją jedyną nadzieją jest, jeśli w pierwszej kolejności zajmie się Hugo i Fubarem, po czym lecz obydwu Kindness Rain. Na szczęście przegrana nie oznacza Game Over.

Po walce podlecz wszystkich i kieruj się do wyjścia.

Great Hollow
Trafisz w sam środek bitwy. Po dwóch walkach obydwie strony się rozejdą, a ty kieruj się do jaskini. Gdy odzyskasz kontrolę nad Hugo, udaj się przed komnatą wodza (na piętrze), a następnie odbierz Lilly przed wyjściem z jaskini. Kieruj się następnie na mapę świata, a po spotkaniu z Jimba wróć do Lucia. Po czym ponownie udaj się na mapę. Rozdział zakończony.

Chris Chapter II

Vinay del Zexay
Dużo do roboty w mieście nie ma. Gdy już się nachodzisz, kieruj się do bram miasta i do kwater głównych. Ale zanim udasz się do Brass Castle, to na mapie pojawia się Lake Castle. Jak w przypadku Geddoe, po odwiedzeniu zamku możesz zacząć rekrutację w rozdziałach Chris. Tak czy siak, musisz udać się do Brass Castle.

Brass Castle
Najpierw udajemy się do pokoju zebrań. Przed ponowną rozmową z Salome weź swoich rycerzy i trochę z nimi potrenuj. Gdy już jesteś gotów, daj Salome znak do wymarszu.

Great Hollow
Czeka cię od razu bitwa.

Bitwa pod Great Hollow
Zwycięstwo - Pokonaj 5 oddziałów wroga
Porażka – Pokonany oddział Chris

Na samym początku przybliż swoich do wystawionych wartowników. W następnej kolejce przybędzie wsparcie wroga. Spokojnie czekaj na przeciwników i, gdy będą w zasięgu, atakuj najzdrowszymi (oszczędzaj rannych). Po 3 kolejkach przybędzie wsparcie z Borusem i Percivalem na czele. Teraz wystarczy wykończyć resztę. Według mnie Karayanie padają szybciej od jaszczurów. Gdy zostanie pokonany piąty oddział wroga, wszyscy się wycofają do środka.

Gdy inni walczą, sam poruszaj się w kierunku jaskini, po drodze eliminując kilku jaszczurów (2 walki), a przed samym wejściem czeka cię jeszcze jedna walka.

Shiba, 5x Lizard Fighter
Walka od wcześniejszych niczym wielkim się nie różni. Shiba to prawie to samo, co jego zwykli pomocnicy, tylko ma więcej HP i trochę silniejsze ataki. Jeśli ze zwykłą szóstką nie miałeś problemów, to Shiba nie zagrozi niczym szczególnym.

Po walce pozostaje tylko wymienić parę zdań z przeciwnikami. Jeśli chcesz (i nie skończyłeś wcześniej drugiego rozdziału Hugo), to możesz pojedynkować się z Lucią (pierwsza odpowiedź), jednak po walce efekt taki sam, czyli powrót do Brass Castle.

Brass Castle
Po powrocie udaj się do zachodniej części miasta. Po rozmowie z Salome, zacznij się kierować w kierunku Zexay. W połowie Zexen Forest będziesz jednak zmuszony wrócić do zamku. Gdy się już obudzisz udaj się ponownie do zachodniej części, gdzie tym razem czeka Percival. Zasugeruje wycieczkę do Iksay.

Iksay Village
Gdy już zostaniesz sam, pozwiedzaj wioskę, po czym udaj się w kierunku wiatraku, gdzie sprawdź barierkę po prawej stronie wiatraku. Chris zaczepi niejaki Nash, zaś wioskę napadną jaszczury. Kieruj się z powrotem do wioski. Napadną od razu jaszczurki. Przed drugą walką pojawi się Percival. Jeśli chcesz trochę potrenować, kieruj się cały czas w dół, a gdy masz dość, wróć do wiatraka. Po drodze zaczepi cię Shiba:

Shiba, 5x Lizard Fighter
Rzecz jest podobna, co wcześniej, tylko ty masz 2 zawodników mniej. Dobrze się sprawdza czar Breath of Ice (Water Rune), a dwukrotnie rzucony powinien wyeliminować wszystkie jaszczurki, pozostawiając Shibę. Czar za długo się ładuje, to pozostaje wykorzystać go leczniczo i po kolei eliminować przeciwników.

Gdy już masz jaszczura z głowy, wróć na wzgórze. Czeka cię jeszcze jedna walka, tym razem pojedynek z Jimbą. Po wygranej przybędzie wsparcie, a Nash gdzieś się ulotni.

Brass Castle
Od razu kieruj się do pokoju Chris. Po spotkaniu z Salome wróć ponownie do siebie, gdzie sprawdź szafę. Pojawi się Nash. Po krótkiej rozmowie wejdź w tajne przejście za szafą, kierując się znajomy tunelem. I tak kończy się kolejny rozdział.

Geddoe Chapter II

Caleria
Na samym początku opuść gospodę, po czym kieruj się na dach budynku, za sklepem z runami. Po otrzymaniu przesyłki wróć do gospody. Po zebraniu opuść miasto.

Mountain Path
Tutaj kieruj się do miejsca, gdzie walczyłeś ze smokiem. W tym miejscu znajduje się teraz nowy przeciwnik, Rock Golem. Jest znacznie silniejszy i wytrzymalszy od poprzednika. Dodatkowo blokuje ścieżkę w kierunku Grasslandów. Walcz z nim tylko jeśli jesteś odpowiednio przygotowany (podpowiedź, jest słaby na runy). Dalsza droga prowadzi za Golemem na północ.

Le Buque
Znowu?

Franz, Ruby, 2x Mantor Legionnaire, 2x Mantor

Geddoe odpala Soaring Bolt, Joker Dancing Flames wycentrowany na Ruby, a Ayla Clay Guardian. Resztę wystarczy dobić w normalny sposób. Jeśli się uwiniesz w ciągu 3 tur, to dostaniesz trochę EXP.

Po potyczce kieruj się do wioski. Na pierwszym skrzyżowaniu idź w prawo, po czym biegnij za Aylą przed sklep z runami. Wróć się i idź na wprost, w kierunku Franza i Iku. Po rozmowie pozwiedzaj jeszcze wioskę, po czym kieruj się na mapę.

Mt. Senai
Potworki mogą przysporzyć spory problem. Idź cały czas przed siebie (po drodze ignoruj odnogę w prawo). Na końcu trafisz na Duka. Masz wybór : walczyć, lub nie. Jeśli wybrałeś to pierwsze:

Duke, Gau, Elaine, Nicolas

Jeśli Joker ma więcej niż 1 MP na trzeci poziom, to scentruj Dancing Flames na Elaine (potrafi używać Fire), Ayla używa Clay Guardian, a reszta atakuje normalnie. Jeśli czar Jokera się powiedzie, to większość przeciwników padnie. Jeśli przeciwnicy są zmęczeni, to postaraj się podleczyć swoich, a następnie dobić. Nie marnuj silnych czarów, gdyż przydadzą się w kolejnej walce.

Bishop, Sarah

Jeśli walczyłeś z Duke i jego bandą, to Bishop jest w następnej kolejności. W stosunku do niego, Duke to tylko rozgrzewka. Obywaj są silnymi magami, a ty na dodatek nie masz okazji podleczyć swoich. Zaczynaj standardowo: Geddoe Soaring Bolt, Joker Dancing Flames, a Ayla Clay Guardian. Jeśli Sarah i Bishop nie odpalą razem jakiegoś czaru (przerwać inkantację jest trudno), to masz szansę wygrać, ale jeśli czar pójdzie jeden po drugim, to po walce. W następnej kolejce podlecz wszystkich (jeśli trzeba) i szybko wykończ.

Nie ważne, czy wygrasz, czy nie (czy też w ogóle walczyłeś), Zacznij wycofywać się z jaskini.

Mountain Path
Kieruj się w stronę gdzie jest/był Stone Golem. Na miejscu ujrzysz koniec kolejnego rozdziału.

Thomas Chapter II

Lake Castle
Po pobudce kieruj się do pobliskiej wioski.

Iksay Village
Odprowadź konsula do zamku.

Lake Castle
Trafisz znowu na znajomą postać, po czym udaj się przespać. Następnego dnia udaj się w kierunku wyjścia na mapę. Po miłej rozmowie udaj się w kierunku zamku, po czym zaczep parkę przed gospodą. Przed zamkiem odbędzie się dalszy ciąg rozmowy, po której porozmawiaj z Cecile (jest w na swoim stałym stanowisku) i z grupką naprawiającą jedną z dziur w zamku (w pobliżu tawerny). Jeszcze tylko porozmawiaj z Sebastianem i Eike w bibliotece, a następnie udaj się przespać. Po pobudce opuść zamek głównym wyjściem. Gdy jesteś gotów na bitwę, daj Ceasarowi znać (wcześniej zapisz).

Bitwa pod Lake Castle
Zwycięstwo – Oddział Hugo i Lilly uciekają na wschód
Porażka – Oddział Hugo lub Lilly zostaje pokonany

Utrzymuj Thomasem i Cecile pozycje obronne. Po 3 turach pojawi się Hugo i Lilly. Po prostu kieruj ich nowo pokazaną trasą. Przez większość batalii przeciwnik nie powinien atakować.

Po wygranej porozmawiaj z Cecile, po czym wyjdź na mapę i wróć do zamku. Przed zamkiem czeka spotkanie z rycerzami. Wróć się przespać. W nocy odwiedź Eike, a następnie udaj się do Muto (stoi przy dziurze) zahaczając po drodze o Sebastiana. Teraz wracaj do siebie. Rano udaj się przed zamek i porozmawiaj z rycerzami. Będziesz mógł też zmienić imię zamku (pierwsza opcja), lub pozostawić starą (Budehuc). Gdy już odzyskasz kontrolę, udać się po raz kolejny spać. Podczas rozmowy z Juanem wybierz drugą odpowiedź, a następnie ustal skład u Sebastiana (Thomas, Cecile, Juan i Piccolo w drużynie muszą być, a tobie pozostaje ustawić trzecią parę). Jeśli chcesz to możesz wyjść na mapę i trochę poprawić poziom doświadczenia, lub kupić lepsze wyposażenie. Gdy już masz dość, wróć do zamku i zagadaj z Muto (jeśli Juan jest w drużynie). Czeka cię kolejna bitwa:

Bitwa pod Lake Castle
Zwycięstwo – Wytrzymaj przez –x- tur
Przegrana – Wszystkie sprzymierzone oddziały pokonane

Jak wcześniej utrzymuj swoją pozycję. Tym razem przeciwnik nie zawaha się zaatakować. Jeśli zrekrutowałeś dla Thomasa kilku wojaków, to tutaj okażą się bezcenni. Piccolo potrafi zdziałać cuda ze swoim Thunder Run, przy odpowiednim doładowaniu skillu i poziomie doświadczenia. Po ok. 3 turach pojawi się Percival i Leo. Samej dwójki nie pokonasz, ale dają nogę, gdy powalisz ich pomagierów. Po ok. 5-6 turach wszyscy się wycofają do zamku.

Kieruj się w kierunku zamku, po drodze tocząc walkę z rycerzami

4x Zexen Marshal

Wykorzystaj unite Thomas, Cecile. Walkę skończy się jeszcze szybciej po użyciu Soaring Bolt. Przy odpowiednich pomocnikach walka nie powinna być trudna.

Podlecz swoich i udaj się do zamku. W środku czeka kolejna walka.

4x Zexen Marshal

Tym razem rycerze są niepokonani. Jedynie możesz przetrzymać 3-4 tury, broniąc się i lecząc. Nie atakuj, gdyż rycerze mają nieograniczoną liczbę HP.

Po upływie czasu, ktoś zajmie się przeszkodą, a ciebie czeka ostatnia walka:

2x Zexen Marshal

Teraz jest zdecydowanie łatwiej. Podlecz swoich i eliminuj pojedyńczo. Jeśli z pierwszą czwórką nie miałeś to tutaj nie masz prawa przegrać.

Po wygranej wystarczy obejrzeć do końca cut-scenkę i tak kończy się rozdział Thomasa.

Hugo Chapter III

Lake Castle
Najpierw kieruj się do zamku, po czym zaczep Cecile. Prześpij się w gospodzie i spróbuj wyjść na mapę. Wyjście jest teraz zablokowane. Porozmawiaj z Thomasem, po czym idź do rycerzy i ponownie do Thomasa. Gdy pojawi się Caesar, spróbuj porozmawiać z rycerzami, po czym wróć do stratega. Po wszystkim zacznij szukać Thomasa. Najpierw spotkasz go idąc w kierunku gospody, następnie za tawerną (w pobliżu dziury w ścianie) i ostatecznie na piętrze koło jego kwatery. Po „rozmowie” udaj się do gospody przespać. Na następny dzień daj znać gotowość Caesarowi. Komputer rozegra prostą bitwę, po której opuść teren zamku.

Yaza Plains
Idź przed siebie, po drodze tocząc 3 walki z rycerzami (nie są wymagającymi przeciwnikami). Po wszystkim wracaj do Great Hollow. Możesz teraz rekrutować postacie do zamku.

Great Hollow
Na miejscu Lilly uda się w bliżej nieokreślonym kierunku, po czym ślad po niej znika. Pora ją odszukać.

Brass Castle
W mieście trafisz na Mua i Halleca. Pojawi się też Leo. Możesz uciec, lub walczyć:

Leo, Roland, 2x Zexen Knight

Na zwycięstwo masz ... jedną turę. Powalić wszystkich możesz tylko silnymi czarami, a twoi nie są szczególnie uzdolnieni w magii. Jednak nawet, jeśli nie zdążysz, to i tak dostaniesz trochę EXP.

Do drużyny wskakują wspomniani wcześniej Hallec i Mua. Jedyne, co teraz możesz, to wracać do jaskini

Great Hollow
Przy wodospadzie czeka Apple. Po rozmowie jeszcze udaj się do Luce. Dokonaj potrzebne zakupy i kieruj się w kierunku Chisha.

Chisha Village
Kieruj się w kierunku centralnej części wioski, walcząc po drodze z rycerzami Harmonii. Są silniejsi od Zexenów, ale nie powinni sprawić zbyt dużego problemu. Po 3 walkach, wróg wycofa się, a ty zejdź na dół. Porozmawiaj jeszcze z Sana, po czym wracaj w kierunku wejścia do wioski. Stoczysz tam przegrany pojedynek z Yuberem. Po pobudce, udaj się na powierzchnię, gdzie czeka Caesar. Gdy będziesz gotów, daj mu znać. Podczas kolejnej scenki czeka cię kolejny pojedynek, tym razem z Sasarai. W przeciwieństwie do Yubera, jest do wygrania, jednak zostanie przerwany, jeśli będzie trwać dłużej niż 10 kolejek. Po walce obejrzyj kolejną serię cut-scenek, po czym ustaw drużynę i udaj się do nowo otwartej lokacji.

Flame Champion Hideaway
Jeśli chcesz, by to Hugo był Flame Championem, to naucz go wcześniej Fire Magic, ale jeśli to ma być Geddoe, to Hugo poducz w używaniu Lightning Magic. Idąc przez jaskinię kieruj się na skrzyżowaniu dwukrotnie w lewo. Na końcu czeka Sana i koniec rozdziału.

Chris Chapter III

Duck Village
Przy wejściu do drużyny dołącza Fred i Rico. Na lewo od wejścia porozmawiaj z Rhettem i Wilderem. Po rozmowie poszukaj wodza wioski (stoi przed Trade Shop), po czym wróć do wcześniejszych kaczek. Teraz opuść wioskę.

Kuput Forest
Do Chisha dostaniesz się wybierając trzykrotnie prawą ścieżkę.

Chisha Village
Kieruj się w kierunku budynków, po drodze zaczep o Yun i Yumi. Na dole porozmawiaj z Saną. Na wioskę napadną wrogowie

Franz, Ruby, Mantor Legionnaire, Mantor

Prosta walka. Wystarczy kilka czarów, a wszyscy padną jak muchy.

Po walce pora wracać do kaczorów.

Duck Village
Celem jest Caesar, który jest przed gospodą. Po rozmowie wracaj do Chisha.

Chisha Village
Po ustawieniu jednostek, każ Caesarowi chwilę poczekać, po czym zapisz grę i daj znać strategowi. Pora na kolejną bitwę:

Bitwa w Chisha Village
Zwycięstwo – Wytrzymaj przez -x- tur
Porażka – Oddział Chris pokonany, lub centralna część wioski przejęta.

Prowadź walkę defensywną. Gdy do twoich zbliży się Dios (lub później Sasarai), wycofaj cały front w tył. Jeśli twoi doznają dużych ran, wtedy wycofaj do centrum, lub daj im odpocząć. Po 5 kolejkach pojawi się Hugo, a przeciwnik wycofa się z wioski.

Gdy skończysz, co masz do zrobienia w wiosce, wyjdź na mapę i kieruj się do lasu.

Kuput Forest
Droga w kierunku Alma Kinan znajduje się na drugim skrzyżowaniu idąc z Chisha (cut-scenka zresztą to pokaże). Gdybyś miał iść wcześniej wskazaną przez dziewczyny drogą, wracałbyś w kółko na początek. Gdy dojdziesz do wyjścia, przywita się Yuiri, zaś rozmowę przerwie intruz.

Yuber

W przeciwieństwie do wcześniejszej walki jako Hugo, masz lepszy poziom i twoi nie będą nonstop pudłować. Yuber wciąż potrafi mocno przywalić, więc miej leczenie w pogotowiu. Na samym początku odpal silniejsze czary, a Yumi rzuć Clay Guardian, a później Earthquake. Jeśli wcześniej postarałeś się o lepsze wyposażenie, to walka nie będzie trudna.

Po walce udaj się do wioski.

Alma Kinan
Przed jednym z domków odłączy się Yun. Pokręć się trochę po wiosce i idź za Yun. Gdy odzyskasz kontrolę, idź ścieżką między gospodą, a domkiem, z którego wyszedłeś. Dołączy tam Nash, po czym wróć po resztę i prześpij się. W nocy wyjdź na zewnątrz. Po długiej scence będziesz musiał ponownie walczyć z intruzami.

Bishop, Yuber, Sarah

Jeśli Bishop i Sarah wspólnie rzucą czary, to raczej jest po walce. Chyba, że każdemu dałeś po Sacraficial Jizo. Na Początek Yumi rzuca Clay Guardian, a następnie Eartquake. Reszta używa najlepsze czary. Pierwszym celem jest wyeliminowanie Sarah (potrafi leczyć), następnie Bishop i na końcu Yuber. Co turę lecz.

Wygrana, czy przegrana, dalszych wydarzeń w żaden sposób nie powstrzymasz. Po pobudce udaj się do ołtarza, po czym opuść wioskę. Na mapie pojawi się nowa lokacja.

Flame Champion Hideaway
Zanim się tu udasz, jeśli chcesz by to Chris była Flame Champion, to wtedy wyćwicz w niej skill Fire Magic. Także udaj się do Chisha i u Sany (jest w gospodzie) weź do drużyny brakującą dwójkę. Lokacja nie jest taka łatwa. W jaskini na skrzyżowaniach idź dwukrotnie w lewo, aż do ślepego załumka. W nowym tunelu idź w kierunku drzwi i to by było na tyle.

Geddoe Chapter III

Brass Castle
Kieruj się na zachodnie wyjście. Dużo nowości w sklepach na razie nie ma, więc kieruj się do Zexay.

Vinay del Zexay
Dokonaj zakupów i udaj się do gospody. Na następny dzień udaj się do jaskini na północ od miasta. Nie musisz szukać Ace, dołączy na zewnątrz.

Northern Cavern
Jeśli byłeś tu wcześniej, to znasz drogę (wyboru dużego nie ma). Przy drugim spiralnym przejściu zaczepi cię Duke. Pojedynek z nim go przepędzi. Gdy już spotkasz się na końcu z Salome, automatycznie wrócisz do wyjścia. Jedyne, co pozostaje, to udać się do:

Lake Castle
Gdy odzyskasz kontrolę, udaj się do biblioteki, a następnie na parter. Gdy jesteś gotów, daj swoim znać. Po scence Geddoe będzie mógł używać Runę True Lighning. Na następny dzień udaj się w kierunku wyjścia na mapę. Rozpraw się z grupką rycerzy (dla twoich to pikuś, szczególnie z True Lighning), a następnie wracaj do zamku. Jeśli wcześniej nie grałeś Thomasem, to czeka cię przed zamkiem jeszcze jedna walka. W przeciwnym wypadku, kontynuuj do zamku. Tam czeka cię jeszcze jedna prosta walka z rycerzami. Po wszystkim na mapie pojawi się kilka nowych lokacji. Najważniejsze to kryjówka Flame Championa.

Flame Champion Hideaway
Poducz wcześniej u Geddoe skill Fire Magic, jeśli chcesz z niego zrobić Mistrza Ognia. Na skrzyżowaniu idź dwukrotnie w lewo i do końca korytarza. To na razie tyle w tym rozdział.

Chapter IV

Musisz ukończyć wszystkimi trzema postaciami wszystkie trzy rozdziały (Thomas jest całkowicie opcjonalny), żeby móc rozpocząć czwarty rozdział. Wybierasz na samym początku, kto ma być Flame Championem i tym samym, przez resztę gry przejmuje rolę głównego bohatera, a także będzie nosicielem True Fire Rune. Najlepiej jest wcześniej zrobić zapasowy stan gry, gdyż gra każdym z trójki posiada niewielkie różnice (np. inne zakończenie). Także wszystkie przedmioty, które pozostała dwójka miała w plecaku trafiają automatycznie do wspólnego magazynu. Zaś wszystkie pieniądze dostaje twój wybraniec (szkoda, że limit to 999999 Potch, a nadwyżka przepada).
Uwaga: opis wykonuję jeśli wybrałeś na następcę Hugo.

Flame Champion Hideaway
Po krótkiej rozmowie musisz wybrać, kto będzie następcą Flame Championa. Gdy się zdecydujesz, zapisz grę (najlepiej na osobnym miejscu). Przed zdobyciem True Fire Rune czeka cię boss.

Fire Rincar

Smoczysko potrafi nieźle przygrzać, szczególnie przy słabszym wyposażeniu. Geddoe wykorzystaj Hammer of Raijin, po czym rzucaj czary z 1 i 2 poziomu True Lighning (Thunder Storm zostaw na później). Hugo i Chris atakują normalnie (jeśli Chris masz Water Rune, to lecz gdy masz mało HP).

Po wygranej, twój wybraniec otrzymuje True Fire Rune. Jeśli jest nim Geddoe, wtedy True Lighning otrzymuje Hugo. I to by było na tyle ... na pewno?

Bishop, Yuber, Sarah, 3x Chimera

Trudność to między innymi nie przygotowanie na zmianę run, jeśli wybór padł na Geddoe. Nie masz na dodatek czasu na leczenie, Bishop i Sarah, po odpaleniu czarów w jednej rundzie, powalą wszystkich, a Yuber też ma coś do powiedzenia. Salwę przeżyjesz tylko, jeśli dałeś każdemu Sacraficial Jizo. Na samym początku użyj Thunder Storm, który wyeliminuje wszystkie Chimery, mocno raniąc Bishopa i Sarah. Reszta atakuje Sarah normalnie. Możesz się posłużyć True Fire, jeśli odpowiednio wcześniej przygotowałeś wybrańca.. W następnej kolejce podlecz wszystkich i wykorzystaj ponownie Thunder Storm, eliminując w kolejności Bishopa i ostatecznie Yuber.

Po wszystkim powrócisz automatycznie do Chisha.

Chisha Village
Wyjdź na wzgórze, po czym wróć do Caesara. Wróg atakuje.

Bitwa pod Chisha Village
Zwycięstwo – Pokonaj wroga
Porażka – Zostaną 5 lub mniej oddziałów sprzymierzonych

Porażka gwarantowana. Oddziały są wypełnione głównie przez zwykłe piechury, a przeciwnik jest nie dość, że silny, to na dodatek szybko przerośnie trzykrotnie liczebnością. Możesz poprowadzić grę defensywną, ale to nic nie da. Gdy spełnisz wymagane przegranej, to wtedy wszyscy wykonają odwrót.

Duck Village
Po odzyskaniu kontroli, udaj się do gospody, a po podsłuchaniu rozmowy wodzów idź do wyjścia z wioski. Caesar zasugeruje zająć się Sarah. Gdy spyta cię o gotowość, daj negatywną odpowiedź i weź u Apple brakujących członków drużyny (zostaw miejsce dla Aila), a także, jesli tego nie zrobiłeś wcześniej, poducz skill Fire Magic. Zapisz grę, po czym daj znać Caesarowi.

Bitwa pod Duck Village
Zwycięstwo – Pokonaj wroga
Porażka – wszyscy sprzymierzeni pokonani

Kolejna przegrana bitwa. Prowadź grę defensywną i powoli wycofuj się. Atakowanie to pewne unicestwienie. Po pięciu kolejkach pojawi się Chris, a reszta klanowiczów ucieknie.

W między czasie Hugo/Geddoe przeprowadzą atak na Sarah. Będziesz musiał pokonać 3 grupki żołnierzy Harmonii (po 5 na walkę). Wszyscy potrafią mocno walnąć, więc co pewien czas bądź gotów leczyć. Szczególnie pomocny jest True Fire. Przy ostatniej, trzeciej, grupce pojawi się Sarah. Nie możesz jej atakować, ale ona może. Szybko wtedy załatw zwykłych żołnierzy. Po walce wrócisz do Brass Castle.

Brass Castle
Udaj się do pokoju zebrań rycerzy. Następnie na wschodnią część mostu do Sgt. Joe, po czym wróć do miasta. Teraz zapisz i daj znać Caesarowi.

Bitwa pod Brass Castle
Zwycięstwo – Wytrzymaj przez –x- tur
Porażka – oddział następcy pokonany, lub baza przejęta przez wroga.

Walka, mimo iż jest trudna, to można ją wygrać, przez całkowitą eliminację wroga, co raczej nie sugeruję. Najpierw wyjdź pole w kierunku wroga. Nie opuszczaj mostu, gdyż daje 40% bonus obrony. Teraz utrzymuj pozycję obronną, wycofując rannych na świecące pole. Najlepiej bez wahania wycofuj, jeśli zaatakuje Yuber. Bitwa potrwa około 5-6 tur, po czym przeciwnik wykona odwrót.

Po wygranej odnajdzie się Lilly. Udaj się do pokoju zebrań. Po naradzie ustaw drużynę i kieruj się do nowego zamku.

Lake Castle
Zamek teraz służy jako główna baza wypadowa. Możesz teraz wziąć do drużyny wszystkie postacie, które zrekrutowałeś innymi bohaterami. Także to, co mieli w plecaku trafia do magazynu. Teraz możesz się zająć rekrutacją i zrekrutować wszystkie poboczne postacie. Po skończeniu (z wszystkim postaciami lub nie), ustal jaką silną drużynę. Pora ruszyć fabułę z miejsca.

Great Hollow
Przy wejściu zobaczysz Jimbę. Na razie go ignoruj, tylko wróć do zamku.

Lake Castle
Udaj się do pokoju narad. Po rozmowie z Ceasarem i resztą, udaj się w poszukiwaniu Jimby, czyli z powrotem do Great Hollow.

Ancient Highway
Kieruj się do środkowej części, gdzie są wielkie drzwi. Po scence udaj się za resztą, przez nowo otwarte wrota.

Cyndar Ruins
Pomyłka w tłumaczeniu. Starsi wyjadacze, pewnie mają świadomość, iż poprawna nazwa ruin, to Sindar. Ale wracajmy do gry. Ruiny to jeden wielki labirynt. Do celu dojdziesz idąc prawą ścieżką. Na następnym skrzyżowaniu ponownie w prawo, po czym masz prostą drogę. Gdy dojdziesz od save pointa, zapisz. Czeka cię dość trudna walka.

Sarah, 2x Chimera, 2x Ghost Armor

Sarah to naturalnie największy problem. Atakuje Fire i leczy Water Runami. Potwory to najmniejsze zmartwienie. Głównym celem jest naturalnie Sarah, gdy ona padnie, to już po walce. Staraj się oszczędzać najsilniejsze czary, gdyż przydadzą się w następnej walce. Nastąpi eksplozja, a reszta lokacji zostanie skuta lodem. Podlecz wszystkich i zapisz ponownie grę. W połowie drugiej napadnie cię znajomy smok.

Water Dragon, 6x Ice Pillar

Walka jest jedną z trudniejszych. Nie dość, że sam smok ma silne ataki, to jeszcze lodowe kryształy atakują równie dotkliwie. 3 naraz potrafią wykonać atak łączony na wszystkich. Do tego każdy ma z 2500 HP (sam dokładnie nie pamiętam), a o smoku nie wspomnę. By móc zaatakować smoka fizycznie, trzeba najpierw rozwalić z 1, lub 2 kryształy, które na dodatek w każdej chwili smok może wskrzesić. Co do samej walki, staraj się używać czary rażące kilka celów naraz, przy czym daruj sobie ataki bazujące na wodzie (np. Breath of Ice i Pale Palace), bo są nieskutecznie. Jeżeli zamierzasz używać True Fire Rune (i czary tym podobne), to upewnij się, czy twoi wojacy mają czas odsunąć się od pola rażenia. Naturalnie miej kogoś do leczenia w każdej kolejce. Walka może zając kilka prób, jeśli masz źle przygotowaną drużynę. Jeśli w ogóle sobie nie radzisz, opuść ruiny, pod trenuj swoich i wróć z lepiej przygotowaną drużyną. W końcu smok padnie.

Po wszystkim idź przed siebie przez morze lodu. Gdy dojdziesz do końca, Chris (lub Hugo, jeśli ta pierwsza jest Flame Champion) otrzyma True Water Rune. Tutaj kończy się czwarty rozdział.
UWAGA: Jeśli do tego momentu nie zaliczyłeś rozdziału Thomasa, to masz ku temu ostatnią szansę. Po rozpoczęciu piątego rozdziału nie ma odwrotu.

Chapter V

To ostatni rozdział. Na samym początku radziłbym porządnie zając się treningiem każdego z dostępnych wojowników. W tym rozdziale stoczysz 2 bardzo trudne walne bitwy, w których twoi mogą zaliczyć stały zgon, uniemożliwiając zdobycie 108 gwiazdek w zakończeniu. Bierz do drużyny każdego, nie ważne, czy bierze udział w bitwach, czy nie. Zakup najlepsze wyposażenie i naostrz broń najlepiej jak się da. Zwiększ poziom doświadczenia przynajmniej do 50. Potrzebną na to kasę zdobędziesz w Trade Shop.

Lake Castle
Gdy jesteś gotów, porozmawiaj z Sebastianem i odpocznij. Następnego dnia udaj się do wyjścia na mapę. Na miejscu weź ze sobą Franza i wracaj do zamku. Po kolejnej serii scenek obejmiesz kontrolę nad Geddoe i jego zespołem. Na początek mała radą. Najlepiej miej dla Geddoe założone Lighning (lub lepiej Thunder, jeśli masz) Rune, nie ważne czy wciąż ma jego prawdziwą wersję czy nie (zobaczysz dlaczego). Weź też na support kogoś z umiejętnością Healing (np. Tuta).

Le Buque
Cała wioska jest opuszczona. Jedynie możesz przespać się w gospodzie. Wejdź do domu Franza (obok gospody) i kieruj się do pobliskiej jaskini.

Mt. Senai
Drogę już znasz. Na końcu jaskini spotkasz porwanych i porywaczy.

Luc, Sarah, 2x Mirage, 2x Salamander

Kolejna potyczka z cyklu “możesz, ale nie musisz”. Geddoe odpal Thunder Storm (jeśli nie masz, Final Flame na Sarah), Joker rzuca jakiś silny czar na Sarah, a Ayla rzuca defensywnymi i leczy. W pierwszej kolejności pozbądź się Sarah, a na końcu Luc. Jeśli ten ostatni padnie, wygrałeś. Pamiętaj, że obydwoje mogą bardzo łatwo pokonać cię kilkoma czarami.

Nieważne, czy wygrasz, czy nie, Geddoe straci swoją Prawdziwą Runę. Na dodatek Luc pozostawi dla ciebie mały „prezent”. Wcześniej ulecz się u jednego z więźniów. „Prezentem” są liczne potworki, z którymi przyjdzie ci walczyć. Składają się na nie Mirage i Ghost Armor (i jeden Salamander), więc trudno nie będzie. Mirage najlepiej rozwalić unite Joker-Ace, a reszta normalnie. Po 3 walkach będziesz miał wybór: zostać i walczyć, lub uciec. Nie wybieraj tej drugiej opcji, gdyż stracisz wtedy 7 postaci. Po dwóch kolejnych walkach przybędzie Duke z odsieczą. Poproś go o pomoc (druga opcja), a razem ze swoją zgrają przyłączą się do armii.

Le Buque
Pozostaje tylko świętować i cieszyć się z 3 nowych gwiazdek w zespole.

Lake Castle
Tym razem przejmujesz kontrolę nad Chris. Gdy wyjdziesz na mapę, wróć się do zamku i wypełnij lukę w składzie. Zanim udasz się do Brass Castle, zahacz o konsulat w Zexay. Wystarczy, że sprawdzisz zbrojownie wewnątrz budynku (co możesz zrobić tylko jako Chris), a będziesz mógł tamtejsze wyposażenie kupić w zamku.

Brass Castle
We wschodniej części fortecy spotkasz Yumi, proszącą o wsparcie dla Alma Kinan. Przygotuj więc odpowiedni skład (weź najlepiej jakiegoś silnego maga, np. Estella) udaj się do wioski.

Kuput Forest
W połowie wioski Sarah zdejmie przebranie i naturalnie zaatakuje.

Sarah, 3x Azodess

Jeśli wziąłeś silny skład, to nie powinieneś mieć problemów, co nie znaczy że będzie łatwo. Sarah wciąż jest silnym magiem, a jej koleżanki mają atak, którym zarzucają status Silence (blokuje użycie czarów) na całą drużynę, utrudniając leczenia. Na wstępie odpalaj najsilniejsze czary (pioruny koncentruj na Sarah, harpie są na żywioł odporne), potem koncentruj atak na Sarah. Wygrać nie musisz.

Nie ważne, jaki wynik, Chris straci swoją prawdziwą runę.

Lake Castle
Ponownie sterujesz Hugo. Po obejściu zamku, udaj się do pobliskiej wioski

Iksay Village
Jak chcesz, pokręć się chwilę po okolicy, po czym wracaj do bazy. Wystarczy, że tu byłeś.

Lake Castle
Po krótkiej scence przy wejściu, idź do pokoju zebrań. Po kolejnej rozmowie, weź ze sobą silniejszy skład i udaj się do Brass Castle.

Brass Castle
Wróg atakuje od wschodu. Na miejscu czekają cie 3 walki z żołnierzami, po których zostanie odebrana runa Hugo. Na szczęście wróci Chris ze wsparcie. Pora na przed ostatnią bitwę, ale wcześniej zrób odpowiednie przygotowania. Czyli OBOWIĄZKOWO ZAPISZ GRĘ!!!!!!!!

Bitwa po Brass Castle
Zwycięstwo – pokonaj oddział Yuber
Porażka – oddział następcy pokonany

Od teraz jeśli któryś oddział zostanie pokonany istnieje możliwość, że ktoś z tego oddziału może zaliczyć stały zgon, tym samym uniemożliwiając zebranie wszystkich 108 postaci. Na początek wystaw wszystkich 1 pole bliżej wroga i utrzymuj tą pozycje, nakazując każdemu obronę. Głównym celem jest zniszczyć oddział Yubera, jednak nie jest to łatwa sztuka. Yuber jest zwinny (wysoki evade) i bardzo silny. Kilkoma ciosami może powalić nawet najsilniejszego. Zanim go zaatakujesz, zmęcz go runami (Thunder i Fire, ten drugi, gdy na jego polu jest kilka oddziałów), a jak zaatakuje wcześnie, zarządzaj natychmiast odwrót. Poza nim groźne mogą być oddziały złożone z Chimer i Ghost Armor (Lider). O ile twoi dobrze myślą i idą od razu za przywódcę, to Chimery do tego czasu mogą nieźle napsuć krwi. W kilku następnych kolejkach pojawi się wsparcie z Lake (głównie zwykli żołnierze), oraz Geddoe od strony wroga. Po 3 kolejce pojawi się Sasarai, by później stanąć po twojej stronie. Jeśli wziąłeś do serca moje rady na początku rozdziału i wziąłeś się porządnie za trening, to nie powinno być tak ciężko. Jeśli dobrze ci pójdzie, dostaniesz bardzo pożyteczną Flowing Rune (minimum start, maksymalne zwycięstwo).

Lake Castle
Na twojej drodze została ostatnia bitwa, po czym rozprawić się z Luc i jego ferajną. Jednak nadchodząca bitwa jest jeszcze trudniejsza, od tej ostatniej. Najpierw sprawdź na Table of Stars, czy nikt nie zaliczył zgonu (czerwone imię) w czasie bitwy. Jeśli na czerwono są tylko imiona Jimby i Yun, to możesz bezpiecznie zapisać, w przeciwnym wypadku reset spróbuj jeszcze raz. Masz teraz ostatnią szansę, by zebrać przeoczone gwiazdki. Na tablicy musisz mieć 104 imiona (ostatnia czwórka po nadchodzącej bitwie). Ponownie podtrenuj swoich wojaków, zakup najnowsze zbroje i naostrz broń. Nadchodząca bitwa to nie przelewki.

Ostatnia Bitwa
Zwycięstwo – pokonaj oddział Yuber
Porażka – oddział następcy pokonany

Tak, jak we wcześniejszej bitwie, staraj się utrzymać jak wszystkich przy życiu. Jeśli któryś z twoich oddziałów polegnie, to wtedy musisz się liczyć z tym, że ktoś z nich zginął. Tylko początkowo może wydawać się łatwo, ale jak będziesz eliminować kolejne zastępy przeciwnika, Sarah będzie przyzywać wsparcie. Najpierw staraj się załatwić oddziały posiadające runy (jest ich 2), a następnie zajmij się Sarah. Jej eliminacja nie tylko powstrzyma posiłki, ale odeśle to, co wezwała, zostawiając tylko potwory i Yubera. Najpierw zmęcz ją runami (2 Lightning wystarczy) i zaatakuj jakimś silnym oddziałem. Pamiętaj, że to wciąż potężny mag, który jednym czarem może wszystko zakończyć. Yubera wyeliminuj podobnie, czyli runy i silny atak. Jeśli zaatakuje w pełni sił, uciekaj. To długa i trudna bitwa, ale jak najbardziej wygrywalna.

Ceremonial Site
To ostatnia lokacja. Zanim cokolwiek zrobisz, upewnij się przy Tablet of Stars, że nikt nie zginął. Jeśli przed bitwą zebrałeś 104/108 postaci, a jedyne zgony to Yun i Jimba, to będziesz miał na koncie upragnioną 108. W przeciwnym wypadku reset.
Cały plan wygląda tak: dzielisz się na 3 grupy. Każda grupa idzie po swoją runę (Sasarai ma swoją grupę). Jeśli ustawisz drużynę tak, że w jej skład wchodzą postacie, z którymi dana postać zaczynała(dla Hugo: Fubar i sgt. Joe, z Chris, rycerze, a Geddoe, jego grupa razem z Ailą), będziesz mógł obejrzeć kilka bardzo wzruszających scenek. Najpierw zaczynasz od True Lighning Rune (czyli Geddoe w moim przypadku). Droga do runy jest prosta jak drut, ale na drodze czekają bardzo silne potwory. Dobrze się przygotuj, bo to co czeka na końcu do łatwych nie należy.

Yuber, 3x Skeleton, Hell Steed

Na początek, czarami załatw potwory (stanowią najmniejsze zagrożenie), a następnie zajmij się samym Yuberem. Koleś tak łatwo się nie podda. Ma wysoki unik, dużą siłę i potrafi rzucać Thunder Storm. W pojedynkę nie jest tak trudny, jeśli często leczysz i nie brak ci szczęścia.

Po walce odzyskasz True Lighning Rune. Teraz pora na skład drugi (Chris). Tutaj czeka cię większe wyzwanie. Załóż każdemu z magów Throat Drops, gdyż mogą się przydać. Jeśli zadecydujesz się wziąć rycerzy, podtrenuj Percivala i Salome w używaniu Water Rune. Na końcu ścieżki czeka na ciebie Sarah.

Sarah, 2x Azodess, 2x Horror Beast

Jeśli masz pecha (tak jak ja za pierwszym razem), to harpie zaczną od Thunder Storm, a wszystkiego dopełni Sarah. W pierwszej kolejności załatw Azodess. Nie tylko z powodu Thunder Storm, ale także ze względu na ich atak, narzucając Silence na całą drużynę. Sarah głównie będzie leczyć, ale potrafi rzucić czasami jakiś niemiły czar (ostateczny czar wodny, lub Empty World z Pale Gate). Jest jednak sprytna strategia na jej czarowanie: Silent Lake z Water/Flowing Rune. Czar ten na 3 tury blokuje używanie magii, co także dosięga i twoją drużynę. Wtedy lecz za pomocą założonych Mega Medicine. W pierwszej kolejności pozbądź się Azodess, następnie Horror Beast, po czym Sarah bez magii jest bezbronna.

True Water Rune jest ponownie twój. Pozostaje tylko True Fire Rune. Drużyna nie musisz być silna. Droga jest ponownie prosta, a przy odzyskiwaniu Runy nikt nie przeszkadza. Pozostaje teraz tylko załatwić Luca. Do drużyny polecam Hugo, Chris, Geddoe, Sasarai i Futch na Bright. Jeśli zdecydujesz się na coś innego, to miej w drużynie przynajmniej dwie postacie z Flowing Rune i wysokim skillem na Water Rune. Gdy jesteś gotów, zapisz grę i przejdź przez ostatnie drzwi. Bo długiej gadaninie i kilku łatwych walkach będziesz mógł wycofać się, lub nie. Cokolwiek zrobisz, czeka cię ostateczna walka.

Wind Rincar, Fire Crystal, Lightning Crystal, Water Crystal, Earth Crystal

Ptaszysko wykonuje 3 ruchy na turę, oraz potrafi używać najsilniejsze czary, jakie są możliwe. Będzie to długa i trudna walka. Po pierwsze nie atakuj magią ofensywną, dopóki nie zniszczysz kryształ odpowiadający danemu żywiołowi. W przeciwnym wypadku czar odbije się na ciebie. Utrzymuj HP na najwyższym poziomie za pomocą Kindness Drop. W pierwszej kolejności załatw Lightning Crystal, po czym szybko zniszcz Water Crystal. Gdy jego zabraknie, Rincar nie będzie mógł wskrzeszać pozostałe kryształy, co znacznie ułatwi walkę. Gdy zniszczysz wszystkie kryształy, to ptaszysko będzie mogło wykonać najwyżej 2 ruchy na turę. Pamiętaj, lecz gdy tylko możesz.

Zwycięstwo oznacza zakończenie gry. Jeśli zebrałeś wszystkie 108 postaci, to czeka na ciebie dodatkowy rozdział.

Luc Chapter

Czyli spojrzenie na wydarzenia okiem Luca. Cały rozdział jest na tyle łatwy, że nie będę się nad nim rozpisywał. Wystarczy, ze będziesz używał najsilniejsze czary, a przeciwnicy będą padać jak kaczki. Po zakończeniu rozdziału pozostaje tylko obejrzeć Credits i cieszyć się z zakończenia gry.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 12643

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.