Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Głównym zadaniem skilli jest zwiększanie statystyk naszych bohaterów, w podobnym stylu jak zakładanie zbroi, z tym że możemy zwiększać ich siłę. Im lepszy poziom danej umiejętności (od E do SS), tym więcej punktów dostanie odpowiedni wpis w statsach. Niestety możemy maksymalnie założyć po 2 skille na jedną postać, więc należy dobrze się zastanowić, które będą miały najlepszy wpływ na naszego wybrańca.
Każda postać posiada własną listę dostępnych umiejętności, które możemy poprawić u odpowiednich nauczycieli. Do tego celu potrzebujemy skill pointy (SP), które każda postać dostaje po walce razem z EXP. Są dwa rodzaje SP, personalne, czyli osobiste SP, które może wykorzystać tylko jej właściciel, oraz drużynowe. Drużynowe SP możemy dać każdej postaci, jak tylko dana osoba wykorzysta własne SP. Zdobywamy je po walce, lub też postacie mogą przekazać własne SP do drużynowego. Przy tym ostatnim ruchu nie jest tak prosto. Można przekazać tylko wielokrotności 100, a żeby tego było mało, dodatkowo jest pobierane 10% od przekazanej wartości (od postaci), które idzie w błoto. Czyli przekazując 100 na Party SP, postać traci tak naprawdę 110. Warto to jednak robić, gdy postać, którą tak trenowaliśmy, okazała się za słaba na dalszą część gry, lub wyuczyliśmy ją wszystkie dostępne skille.
Są dwie szkoły, skille fizyczne i magiczne. A gdzie są szkoły, tam są nauczyciele. Możesz ich znaleźć w większości miast, jednak nie są oni idealnym wyborem. Mogą zwiększyć umiejętności naszych wojaków najwyżej do poziomu C. By uzyskać wyższe stopnie, potrzebujemy własnych nauczycieli, którymi są Zegai (fizyczne) i Levi (magiczne), choć nauczycielami w mniejszym stopniu są też Georg i Zerase (o skillach unikalnych za chwilę). Jednak na początku zauważymy, że nie są lepsi od swych miastowych kolegów, to jest dopóki nie znajdziemy odpowiednich przedmiotów, które pozwolą im ulepszyć umiejętności na wyższe poziomy.
Basic Magic
Ceras Lake Ruins, w najbardziej oddalonym na wschód pokoju
Uczy umiejętności magiczne do poziomu B
Elementary Magic
Sable, Solis Manor
Uczy umiejętności magiczne do poziomu A
Intermed Magic
Hershville, Administration Building
Uczy umiejętności magiczne do poziomu S
Advanced Magic
Sol-Falena, Sun Palace, po wyzwoleniu miasta, ostatni pokój na lewo od komnaty Księcia
Uczy umiejętności magiczne do poziomu SS
Basic Combat
Lelcar, gospoda na wschodniej wyspie
Uczy umiejętności fizyczne do poziomu B
Elementary Combat
Sauronix, w mieście, w domu w południowej części miasta
Uczy umiejętności fizyczne do poziomu A
Intemed combat
Ceras Lake Ruins, po ekspansji zamku do ostatniego poziomu, w komnacie, gdzie walczyłeś z posągami, na dnie szybu
Uczy umiejętności fizyczne do poziomu S
Advanced Combat
West Palace
Uczy umiejętności fizyczne do poziomu SS
Należy jeszcze wziąć pod uwagę, że każdy posiada inny maksymalny poziom, na jaki może opanować daną umiejętność.
Skille podstawowe
Podstawowe, łatwo dostępne umiejętności
Fizyczne:
Stamina
Zwiększa maksymalne HP
Attack
Zwiększa siłę ataku
Defense
Zwiększa odporność fizyczną, a także szansę na parowanie ataków wroga
Technique
Zwiększa celność, oraz zdolność do kontrataku
Vitality
Zwiększa szansę na zadanie obrażeń krytycznych
Agility
Zwiększa prędkość, szansę na unik, oraz szansę na zadanie kilku uderzeń w jednym ataku
Magiczne:
Magic
Zwiększa siłę magii
Magic Defense
Zwiększa odporność na magię
Incantation
Zwiększa prędkość inkantacji czarów
Sword of Magic
Zwiększa efekt run magicznych mieczy
Skille zaawansowane
Skille zaawansowane można bardziej nazwać połączeniem kilku umiejętności podstawowych w jedno, czyli w efekcie, zamiast zakładać dwie umiejętności, możemy założyć jedną, która spełnia ten sam efekt, co dwie osobno. Jest jednak mały koszt, takie dwa (lub więcej) w jednym jest słabsze, niż byśmy założyli dwie podstawowe zdolności indywidualnie, ale z drugiej strony, mamy zawsze jeden slot wolny. W pierwszej kolejności musimy skille (a raczej epic od nich) znaleźć, ale to też nie pozwoli nam ich założyć, a nawet nauczyć. Musimy jeszcze zwiększyć podlegające epicowi skille podstawowe do minimum poziomu A. Dopiero wtedy interesującą nas umiejętność możemy trenować i założyć.
Raging Lion
Stamina/Attack
Lelcar, Orok’s Mansion
Fate Control
Attack/Technique
Sable, Solis Manor
Armor of Gods
Defense/Magic Defense
Revolving Bridge
Swift Foot
Technique/Agility
Ranro Mountain
Triple Harmony
Attack/Vitality/Agility
Doraat, Fortress
All-out Strike
Vitality/Agility/Incantation
Gordius, Dragon Horse Caves
Untold Clarity
Wszystkie umiejętności fizyczne, za wyjątkiem Stamina
Sauronix Castle, skrzynka z epiciem została bardzo sprytnie schowana. Otóż w zamku zejdź na najniższy poziom, gdzie idź w lewo, aż natrafisz na schody idące do góry. Wejdź po nich i dalej ścieżką do następnego ekranu. Idź ścieżką na południe, aż znajdziesz smoka, patrzącego na południowy-wschód. Tak naprawdę, to patrzy się w kierunku skrzyni, schowanej pod murem. Ich linią jego wzroku i naciskaj X, aż znajdziesz skrzynię.
Divine Right
Magic/Incantation
Nirva Island, na zewnątrz latarni.
Zen Sword
Attack/Incantation
West Palace
Sacred Oath
Wszystkie umiejętności magiczne
Za pokonanie Shepcesska (Big Hole)
Royal Paradise
Wszystkie umiejętności magiczne i fizyczne
Stormfist, Godwin Castle
Skille unikalne
Umiejętności, które posiadają tylko wybrane postacie. Możesz je polepszyć (za wyjątkiem suportu), ale nie możesz ich zdjąć.
Treasure Hunt
Zwiększa szansę zgubienia przez potwory skarbów po walce
Bergen, Faylen, Faylon, Killey, Lorelai, Zwieg, Babbage
Perfetct Pitch
Zwiększa siłę DoReMi Elfów
Cornelio
Analyze
Pokazuje HP wroga
Lelei, Taylor
Bath
Szansa na założenie Toasty podczas walki
Maroon, Meroon, Miroon, Muroon
Potch Finder
Zwiększa ilość otrzymanego Potch po walce
Norma, Egbert
Chain Magic
Zwiększa szanse ponownego rzucenia czaru w jednej turze
Viki
Dragon Special
Szansa zaatakowanie przeciwników w obszarze
Ax, Flail, Lance
Mow Down
Szansa zaatakowanie przeciwników w obszarze
Galleon, Goesch, Mathias
Freeze
Szansa ogłuszenia przeciwnika
Gavaya
Barrage
Szansa na kilkukrotny atak strzałami
Isato, Urda
Pierce
Szansa zaatakowania kolumny przeciwników
Lun, Nakula, Nifsara, Subala
Thief
Kradnie Potch z każdym atakiem
Raven, Roy
Long Throw
Szansa zaatakowania rzędu przeciwników
Sialeeds, Sharmista
Appraiasal
Możesz badać antyki (przedmioty z ?) z Menu
Bastan
Forge
Możesz ostrzyć broń z menu
Dongo
Haggle
Haleth
Escape Route
Łatwiej uciec z walki
Linfa, Takamu
Healing
Pomiędzy turami, leczy każdą postać
Marina
Trade In
Pozwala poza miastem sprzedać przedmioty z plecaka
Mohsen, Sairoh, Shinro
Treatment
Zdejmuje negatywne statusy
Murad
Bard
Zmienia muzykę w czasie walki
Rania
Cook
Po walce gotuje potwory na dania
Retso, Shun Min
Combat Teacher
Pozwala uczyć umiejętności fizyczne z menu
Georg, Zegai
Tutor
Pozwala uczyć umiejętności magiczne z menu
Zerase, Levi
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.