Umiejętności

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Głównym zadaniem skilli jest zwiększanie statystyk naszych bohaterów, w podobnym stylu jak zakładanie zbroi, z tym że możemy zwiększać ich siłę. Im lepszy poziom danej umiejętności (od E do SS), tym więcej punktów dostanie odpowiedni wpis w statsach. Niestety możemy maksymalnie założyć po 2 skille na jedną postać, więc należy dobrze się zastanowić, które będą miały najlepszy wpływ na naszego wybrańca.

Każda postać posiada własną listę dostępnych umiejętności, które możemy poprawić u odpowiednich nauczycieli. Do tego celu potrzebujemy skill pointy (SP), które każda postać dostaje po walce razem z EXP. Są dwa rodzaje SP, personalne, czyli osobiste SP, które może wykorzystać tylko jej właściciel, oraz drużynowe. Drużynowe SP możemy dać każdej postaci, jak tylko dana osoba wykorzysta własne SP. Zdobywamy je po walce, lub też postacie mogą przekazać własne SP do drużynowego. Przy tym ostatnim ruchu nie jest tak prosto. Można przekazać tylko wielokrotności 100, a żeby tego było mało, dodatkowo jest pobierane 10% od przekazanej wartości (od postaci), które idzie w błoto. Czyli przekazując 100 na Party SP, postać traci tak naprawdę 110. Warto to jednak robić, gdy postać, którą tak trenowaliśmy, okazała się za słaba na dalszą część gry, lub wyuczyliśmy ją wszystkie dostępne skille.

Są dwie szkoły, skille fizyczne i magiczne. A gdzie są szkoły, tam są nauczyciele. Możesz ich znaleźć w większości miast, jednak nie są oni idealnym wyborem. Mogą zwiększyć umiejętności naszych wojaków najwyżej do poziomu C. By uzyskać wyższe stopnie, potrzebujemy własnych nauczycieli, którymi są Zegai (fizyczne) i Levi (magiczne), choć nauczycielami w mniejszym stopniu są też Georg i Zerase (o skillach unikalnych za chwilę). Jednak na początku zauważymy, że nie są lepsi od swych miastowych kolegów, to jest dopóki nie znajdziemy odpowiednich przedmiotów, które pozwolą im ulepszyć umiejętności na wyższe poziomy.


Basic Magic

Ceras Lake Ruins, w najbardziej oddalonym na wschód pokoju

Uczy umiejętności magiczne do poziomu B


Elementary Magic

Sable, Solis Manor

Uczy umiejętności magiczne do poziomu A


Intermed Magic

Hershville, Administration Building

Uczy umiejętności magiczne do poziomu S


Advanced Magic

Sol-Falena, Sun Palace, po wyzwoleniu miasta, ostatni pokój na lewo od komnaty Księcia

Uczy umiejętności magiczne do poziomu SS


Basic Combat

Lelcar, gospoda na wschodniej wyspie

Uczy umiejętności fizyczne do poziomu B


Elementary Combat

Sauronix, w mieście, w domu w południowej części miasta

Uczy umiejętności fizyczne do poziomu A


Intemed combat

Ceras Lake Ruins, po ekspansji zamku do ostatniego poziomu, w komnacie, gdzie walczyłeś z posągami, na dnie szybu

Uczy umiejętności fizyczne do poziomu S


Advanced Combat

West Palace

Uczy umiejętności fizyczne do poziomu SS


Należy jeszcze wziąć pod uwagę, że każdy posiada inny maksymalny poziom, na jaki może opanować daną umiejętność.


Skille podstawowe

Podstawowe, łatwo dostępne umiejętności


Fizyczne:


Stamina

Zwiększa maksymalne HP


Attack

Zwiększa siłę ataku


Defense

Zwiększa odporność fizyczną, a także szansę na parowanie ataków wroga


Technique

Zwiększa celność, oraz zdolność do kontrataku


Vitality

Zwiększa szansę na zadanie obrażeń krytycznych


Agility

Zwiększa prędkość, szansę na unik, oraz szansę na zadanie kilku uderzeń w jednym ataku


Magiczne:


Magic

Zwiększa siłę magii


Magic Defense

Zwiększa odporność na magię


Incantation

Zwiększa prędkość inkantacji czarów


Sword of Magic

Zwiększa efekt run magicznych mieczy


Skille zaawansowane

Skille zaawansowane można bardziej nazwać połączeniem kilku umiejętności podstawowych w jedno, czyli w efekcie, zamiast zakładać dwie umiejętności, możemy założyć jedną, która spełnia ten sam efekt, co dwie osobno. Jest jednak mały koszt, takie dwa (lub więcej) w jednym jest słabsze, niż byśmy założyli dwie podstawowe zdolności indywidualnie, ale z drugiej strony, mamy zawsze jeden slot wolny. W pierwszej kolejności musimy skille (a raczej epic od nich) znaleźć, ale to też nie pozwoli nam ich założyć, a nawet nauczyć. Musimy jeszcze zwiększyć podlegające epicowi skille podstawowe do minimum poziomu A. Dopiero wtedy interesującą nas umiejętność możemy trenować i założyć.


Raging Lion

Stamina/Attack

Lelcar, Orok’s Mansion


Fate Control

Attack/Technique

Sable, Solis Manor


Armor of Gods

Defense/Magic Defense

Revolving Bridge


Swift Foot

Technique/Agility

Ranro Mountain


Triple Harmony

Attack/Vitality/Agility

Doraat, Fortress


All-out Strike

Vitality/Agility/Incantation

Gordius, Dragon Horse Caves


Untold Clarity

Wszystkie umiejętności fizyczne, za wyjątkiem Stamina

Sauronix Castle, skrzynka z epiciem została bardzo sprytnie schowana. Otóż w zamku zejdź na najniższy poziom, gdzie idź w lewo, aż natrafisz na schody idące do góry. Wejdź po nich i dalej ścieżką do następnego ekranu. Idź ścieżką na południe, aż znajdziesz smoka, patrzącego na południowy-wschód. Tak naprawdę, to patrzy się w kierunku skrzyni, schowanej pod murem. Ich linią jego wzroku i naciskaj X, aż znajdziesz skrzynię.


Divine Right

Magic/Incantation

Nirva Island, na zewnątrz latarni.


Zen Sword

Attack/Incantation

West Palace


Sacred Oath

Wszystkie umiejętności magiczne

Za pokonanie Shepcesska (Big Hole)


Royal Paradise

Wszystkie umiejętności magiczne i fizyczne

Stormfist, Godwin Castle


Skille unikalne

Umiejętności, które posiadają tylko wybrane postacie. Możesz je polepszyć (za wyjątkiem suportu), ale nie możesz ich zdjąć.


Treasure Hunt

Zwiększa szansę zgubienia przez potwory skarbów po walce

Bergen, Faylen, Faylon, Killey, Lorelai, Zwieg, Babbage


Perfetct Pitch

Zwiększa siłę DoReMi Elfów

Cornelio


Analyze

Pokazuje HP wroga

Lelei, Taylor


Bath

Szansa na założenie Toasty podczas walki

Maroon, Meroon, Miroon, Muroon


Potch Finder

Zwiększa ilość otrzymanego Potch po walce

Norma, Egbert


Chain Magic

Zwiększa szanse ponownego rzucenia czaru w jednej turze

Viki


Dragon Special

Szansa zaatakowanie przeciwników w obszarze

Ax, Flail, Lance


Mow Down

Szansa zaatakowanie przeciwników w obszarze

Galleon, Goesch, Mathias


Freeze

Szansa ogłuszenia przeciwnika

Gavaya


Barrage

Szansa na kilkukrotny atak strzałami

Isato, Urda


Pierce

Szansa zaatakowania kolumny przeciwników

Lun, Nakula, Nifsara, Subala


Thief

Kradnie Potch z każdym atakiem

Raven, Roy


Long Throw

Szansa zaatakowania rzędu przeciwników

Sialeeds, Sharmista


Appraiasal

Możesz badać antyki (przedmioty z ?) z Menu

Bastan


Forge

Możesz ostrzyć broń z menu

Dongo


Haggle

Haleth


Escape Route

Łatwiej uciec z walki

Linfa, Takamu


Healing

Pomiędzy turami, leczy każdą postać

Marina


Trade In

Pozwala poza miastem sprzedać przedmioty z plecaka

Mohsen, Sairoh, Shinro


Treatment

Zdejmuje negatywne statusy

Murad


Bard

Zmienia muzykę w czasie walki

Rania


Cook

Po walce gotuje potwory na dania

Retso, Shun Min


Combat Teacher

Pozwala uczyć umiejętności fizyczne z menu

Georg, Zegai


Tutor

Pozwala uczyć umiejętności magiczne z menu

Zerase, Levi

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 4038

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.