Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Postacie główne
Neku Sakuraba
Początkowo asocjalny, nieprzyjacielski, patrzy na ludzi z pogardą i widzi ich, jako spowalniający go bagaż. Innymi słowy, chłopak chodzący własnymi drogami. Nie pomaga fakt, że trafia do gry Reaperów bez pamięci i wiedzy, jak w ogóle znalazł się w Shibuyi. Jednak wraz z rozwojem gry i wpływu jego pierwszej partnerki, Shiki, Neku zaczyna powoli otwierać się na świat, widząc go w zupełnie innym świetle, poznając zarazem swoją główną rolę w grze.
Jak na głównego bohatera przystało, sterowanie koncentruje się wokół niego. Potrafi uwalniać moce ukryte w spinkach, które są pewnego rodzaju trendem w Shibuyi. Sterujemy Neku, oraz jego mocami, poprzez ekran dotykowy, a jako, że używanie stylusa jest ciut bardziej skomplikowane, niż losowe naciskanie D-pada, większość ludzi będzie skupiała swą uwagę właśnie na Neku.
Shiki Misaki
Przyjacielska, otwarta, zawsze stara się pomóc innym. Shiki jest partnerką Neku w pierwszym tygodniu gry i zarazem osobą, która całkowicie zmienia nastawienie Neku do świata, mimo iż ten początkowo ją olewał, nazywając ją prześladowcą (stalker). Shiki jest bardzo dobrą szwaczką, a jej największym marzeniem jest zostać projektantką mody.
Z Shiki głównie uczysz się podstaw całej gry. Z tego powodu zaczyna z bardzo wysokim Brave. Jej główną bronią jest jej własnej roboty maskotka (Mr. Mew, którego Neku przezywa Piggy (świnka), mimo iż jest kotem). Kontroluje się ja dość standardowo, czyli atakuje jednego przeciwnika, zadając cios z każdym naciśnięciem D-pada. W środku combo może skontrować ataki z przeciwnej strony. Potrafi też podskoczyć, skąd jej finiszery są trochę silniejsze, jednak większość przeciwników jest na ziemi, więc ruch ten można użyć głównie do uników, choć lepiej sprawdza się blok.
Fusion: W górnej części ekraniku są trzy karty. Zaczynając od prawej, musisz kolejno zgadywać, co kryje się po drugiej stronie każdej z kart. Finiszery Shiki kończą się trzema różnymi figurami (ilość figur zwiększa się z poziomem trudności, 4 na Hard i 5 na Ultimate). Jeśli wybierzesz odpowiednią figurę, która jest na zaznaczonej karcie, dostajesz 1 gwiazdkę. Jeśli uda ci się odgadnąć kartę za pierwszym razem, dostajesz dodatkową gwiazdkę do całości. Jeśli wybierzesz złą, a jest wśród pozostałej dwójki, zostanie na chwilę podświetlona, co możesz później wykorzystać, do zdobycia tej dodatkowej gwiazdki.
Yoshiya "Joshua" Kiryu
Tajemniczy dzieciak i partner Neku w drugim tygodniu. Z jednej strony jest dość inteligentną postacią, jednak jest strasznie arogancki i snobistyczny. Owiewa go aura tajemniczości, rzadko wyjawia własne cele, a jeśli to robi, to podsumowując krótkimi, niewiele mówiącymi zdaniami. Żeby jeszcze bardziej dolać oliwy do ognia, Neku może go skanować, co powinno być niemożliwe wśród normalnych graczy.
Joshua ma trochę inną mechanikę, od pozostałych dwóch partnerów. Będąc na ziemi nie zadaje ciągłych obrażeń, z każdym naciśnięciem D-pada. Zamiast tego, pojedynczo namierza każdego z nieprzyjaciół, po wybranej stronie, a obrażenia zadaje dopiero przy finiszerze, zrzucając na swoje cele różnorakie obiekty (znaki, rowery, maszyny z napojami, na autach kończąc). Im więcej razy Noise został namierzony, tym większe obrażenia przy finiszu. Po zyskaniu (S) Lewitate (6 dzień), może zacząć lewitować (góra na D-pad). Wtedy atakuje świetlistymi promieniami, zadając większe obrażenia (z każdym naciśnięciem), a żeby było jeszcze lepiej, finiszer potrafi uderzyć całą grupę zarówno z jednej, jak i drugiej strony (po odpowiednio długim combo). Oprócz tego, posiada unik, zamiast bloku (dół), a także potrafi przerzucić namierzonych przeciwników na przeciwną stronę, chwilowo zakładając Immobility.
Fusion: W górnej części ekraniku pojawi się 5 kart z numerami i strzałkami, lub znakiem równości. Ataki Josha kończą się cyfrą, tak więc twoim zadaniem jest wybieranie ataków, które odpowiadają kryterium. Należy pamiętać, iż strzałka oznacza znak nierówności, tak więc np. 5 ze strzałką w dół oznacza, że musisz wybrać 4, 3, 2, 1, lub 0. 5 liczyłaby się, gdyby był znak równości. Wskaźnik zaczyna od prawej strony. Za poprawny wybór dostajesz 1 gwiazdę, a za zły nic. W obydwu przypadkach wskaźnik automatycznie przechodzi na kolejną kartę.
Daisukenojo "Beat" Bito
Na pierwszy rzut oka wydaje się być impulsywnym, szukającym zwady byle gdzie, gnojkiem. Jednak wewnątrz, Beat jest w rzeczywistości lojalnym kumplem i kochającym bratem. Dla swoich bliskich jest nieraz gotów zrobić wszystko. Nie jest niestety bystrą osobą i zwykle myśli swoimi mięśniami, zamiast głową, przez co często pakuje siebie i resztę w większe kłopoty. Pomaga Neku w trzecim tygodniu.
Beat preferuje bardziej fizyczny kontakt, zamiast psychicznych mocy. Tak jak Shiki, zadaje sukcesywne obrażenia z każdym naciśnięciem D-pada. Potrafi podskoczyć, skąd może atakować przeciwników latających, choć zadaje wtedy mniejsze obrażenia, od ataków naziemnych. Dodatkowo, w środku combo naziemnego może przenieść się na drugą stronę, przy okazji wyskakując w powietrze. Tak jak Shiki, posiada zwykły blok (dół)
Fusion: O ile u dwóch powyższych postaci było łatwo, u Beata jest trochę trudniej. Finiszery kończą się dwoma kartami, każda oznaczona jednym z czterech kolorów karcianych (pik, trefl, kier, karo). Obydwie karty zostają przeniesione na górę ekraniku (w miejsce wskaźnika, lub puste miejsce w zależności, czy są tam już jakieś karty, lub jeszcze nie). Po trzecim udanym finiszerze, zaczną pojawiać się pojedyncze, czarne karty. Jak tylko je wybierzesz, zostaje wtedy sprawdzona zgromadzona kupka kart. Twoim celem jest dobierać karty tak, żeby kolory ustawiały się grupami po 2 (lub więcej). Za każdą grupę dostajesz 1 gwiazdkę (pamiętaj, nieważne jak duża, jedna grupa, ustawionych obok siebie, kolorów liczy się jako jedna grupa, dopiero podzielona innym kolorem może liczyć się oddzielnie), ale to nie koniec. Grupy są usuwane, a na ich miejsce dosuwani są sąsiedzi. Jeśli powstanie nowa grupa, to będą doliczone dodatkowe 3 punkty. Dosuwanie jest dalej kontynuowane i kolejne grupy daje 4 itd. Istnieje niestety ryzyko. Po obu stronach zgromadzonego rzędu kart, powoli zbliżają się ognie, które w końcu dotkną je. Wtedy cała talia znika, a dodatkowo, Beat otrzyma obrażenia (strata HP) zależne od ilości kart (im więcej, tym gorzej). Możesz ognie zresetować na miejsce startowe poprzez dorzucanie kolejnych kart, ale musisz uważać, by nie przesadzić, zerkając co chwilę na Beata i usuwając zbyt dużą kupę, zanim sprawy wymkną się spod kontroli.
Postacie poboczne
Raimu "Rhyme" Bito
Partnerka Beata w pierwszym tygodniu. Jest przyjacielska, miła i zawsze uśmiechnięta. Działa nieraz, jako przeciwwaga dla swego impulsywnego i roztargnionego partnera.
Sanae Hanekoma
Przedstawia się jako "strażnik" pilnujący poprawnego przebiegu gry. Jest niestety okropnie enigmatyczny. Mimo iż nieraz okazuje pomocną rękę, na pytania odpowiada wymijająco, nie ujawniając za dużo. Prowadzi kawiarnię Wildcat Caf?, ale posiada wiele więcej zdolności.
Uzuki Yashiro
Harrier Reaper ("łowca" graczy), a także partnerka Kariya. Jest osobą arogancką, ciężko pracującą, dążącą do awansu. Posiada niestety wybuchowy charakter i łatwo ją wyprowadzić z równowagi. Bardzo lubi bawić się graczami, nieraz z nich drwiąc, przed wysłaniem na nich noise.
Koki Kariya
Partner Uzuki. W przeciwieństwie do swej partnerki, jest bardziej wyluzowany, nie interesuje się tak bardzo pracą, ale jak już musi, to tak, żeby się przy okazji dobrze zabawić. Mimo różniących się charakterów, on i Uzuki są dobrymi przyjaciółmi i nieraz obydwoje w czasie pracy robią zakłady o miskę Ramen.
Yodai Higashizawa
Potężny Game Master w pierwszym tygodniu. Jest dumny ze swojej pracy i władanej mocy. W swoich wypowiedziach, często porównuje temat rozmowy do jedzenia (nawet walkę uważa za swoją kuchnię).
Sho Minamimoto
Game Master w drugim tygodniu gry. Sho pracuje całkowicie inaczej, od swojego poprzednika. Jest straszliwie arogancki i preferuje wykonywać swoją pracę własnoręcznie (przez to, zabrania wszystkim Reaperom atakowania graczy). Ma obsesję na punkcie dokładnych kalkulacji, budowania stert złomu (zyskując od Neku ksywkę Grim Heaper (Ponury Złomiarz)) i matematycznych wyrażeń w swoich wypowiedziach.
Mitsuki Konishi
Na pierwszy rzut oka może wydawać się lojalną asystentką Megumi, żądającą dla Dyrygenta respektu od podwładnych. Ale w rzeczywistości jest zimną i oschłą osobą, dążącą do własnych celów, nieraz spiskując za plecami własnego szefa. Za swój charakter zyskała przydomek Żelaznej Damy (Iron Maiden) wśród Reaperów. Jest Game Masterem w ostatnim tygodniu gry.
Megumi Kitaniji
Dyrygent gry i zarazem główny przełożony wszystkich Reaperów, pilnujący właściwego przebiegu gry. Jest nazbyt spokojny i rzadko wykazuje oznaki zdziwienia, lub zdenerwowania, nawet w obliczu jawnej niesubordynacji, lub gdy zostaje łamany regulamin (raczej to wszytko go trochę bawi). Jest lojalny kompozytorowi i stara się prowadzić grę, zgodnie z jego instrukcjami.
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.