Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
W grze wyróżniamy 78 różnych stworów podzielonych na 6 grup. Każdy z
typów jest inny i tylko odpowiednia taktyka sprawdza się w przypadku walki.
- HUMAN - grupę dzielimy głównie na opancerzonych rycerzy, którzy
charakteryzują się wytrzymałym pancerzem oraz humanoidy (Gobliny, Orki),
które mają sporo punktów HP.
- BEAST - przeważnie niegroźne stwory pokroju wilków, nietoperzy,
bazyliszków, glutów czy opancerzonych wron. Ogry są bardzo wytrzymałe,
mają dużą siłę fizyczną oraz sporo punktów HP. Ogromnie wytrzymały na
tym etapie gry jest Mimic.
- UNDEAD - zombiaki, umarlaki i szkielety w przeróżnej formie. Minimalne
zagrożenie z ich strony, a po kilku uderzeniach zostają same kości. Niektórzy
z nich korzystają z magii.
- PHANTOM - duchy, straszydła i demony w całej okazałości. Charakteryzują
się przeważnie używaniem magii konkretnego żywiołu oraz posiadają umiejętność
teleportacji. Są niebezpieczne.
- DRAGON - w tej klasie występują przerośnięte jaszczury, które
oprócz siły fizycznej i szybkości, dysponują świetnym wyposażeniem. Pozostałe
smoki i Wyverny występują głównie jako bossowie. Mają dużo HP i niebezpieczny
oddech.
- EVIL - najniebezpieczniejsi spośród wszystkich mieszkańców Lea Monde. Zwinni, wytrzymali, potrafią używać magii i ataków fizycznych. Mają sporo HP i dużo MP i lepiej na nich uważać.
Encyklopedia
- 01 - Zombie (Undead) 120 HP / 10 MP
Ataki specjalne - brak
Jeden z podstawowych przeciwników. Praktycznie niegroźny.
- 02 - Mummy (Undead) 90 HP / 5 MP
Ataki specjalne - brak
Zwykła mumia. Jej bandaże nie są chronią dobrze przed atakami. - 03 - Ghoul (Undead) 120 HP / 10 MP
Ataki specjalne - brak
Ghoule używają magii zmieniające statusy. Poza tym są mało groźne. Zamieszkują przeważnie Katakumby. - 04 - Ghast (Undead) 120 HP / 0 MP
Ataki specjalne - brak
Wersja nieco silniejsza, ze względu na używany czasem pancerz czy zbroję. Niekiedy dość silne. - 05 - Zombie Fighter (Undead) 140 HP / 15 MP
Ataki specjalne - brak
Zwłoki, które biegają po Lea Monde jako żołnierze ciemności, są praktycznie nieskuteczni w walce. - 06 -Zombie Knight (Undead) 160 HP / 40 MP
Ataki specjalne - brak
Wszystkie umarlaki boją się srebra. Przeróżne sztylety i noże są wobec nich bardzo skuteczne. Zombie poszłuszne The Knight of the Cross. - 07 - Zombie Mage (Undead) 135 HP / 80 MP
Ataki specjalne - Lightning Bolt
Nieżywi czarodzieje często używają magii ofensywnej oraz pojedynczych czarów żywiołów. - 08 - Skeleton (Undead) 120 HP / 20 MP
Ataki specjalne - brak
Szkielety mogą ukrywać się pośród kości i być nawet całkowicie niewidoczne, ale można je także zniszczyć zanim zdążą powstać. - 09 - Dark Skeleton (Undead) 150 HP / 25 MP
Ataki specjalne - brak
Silniejsza wersja zwykłego szkieletu, nie tylko po względem ilości HP, ale i obrony fizycznej. - 10 - Skeleton Knight (Undead) 110 HP / 30 MP
Ataki specjalne- brak
Nic wielce specjalnego, jeszcze jeden typ szkieletów, dość uciążliwy ze względu na dobre wyposażenie i tarczę. - 11 - Ghost (Phantom) 70 HP / 130 MP
Ataki specjalne - Mind Blast
Przeciwnik dość trudny, szczególnie na początku gry. Włada silnymi czarami ofensywnymi, zakłada status Degenerate oraz może się teleportować. - 12 - Wraith (Phantom) 120 HP / 140 MP Affinity Dark
Ataki specjalne - Mind Blast, Poltergeist, Reaper Scythe
Żadna rewelacja. Te duchy zamieszkują podziemia i używają silnej magii. - 13 - Goblin (Human) 220 HP / 25 MP
Ataki specjalne - brak
Gobliny są opancerzone, mają sporo HP, występują w grupach, używają dobrego oręża. - 14 - Golblin Leader (Human) 260 HP / 60 MP
Ataki specjalne- Casting Stun Cloud, Degenerate
Dowódca goblinów potrafi dodatkowo rzucać czary zmieniające statusy. Możemy się przed nimi bronić używając battle abilities (Ward) albo przedmiotu Yggdrasil's Tears. - 15 - Orc (Human) 240 HP / 25 MP
Ataki specjalne - brak
Orki są mało odporne na ataki od czarów o charakterze Water. - 16 - Orc Leader (Human) 240 HP / 25 MP
Ataki specjalne - brak
Tak samo jak dowódcy goblinów używają przeciwko nam dodatkowo magii. - 17 - Lizardman (Dragon) 240 HP / 25 MP
Ataki specjalne - brak
Przerośnięte jaszczurki, które są bardzo szybkie i zwinne. Prawdziwi wojownicy - 18 - Blood Lizard (Dragon) 250 HP / 0 MP
Ataki specjalne - brak
Podgatunek jaszczuroludzi, który jest bardzo odporny na ogień i wysoką temperaturę. - 19 - Lich (Evil) 130 HP / 110 MP
Ataki specjalne - Magic
Zły mag, który posiada ogromną moc, a jego demoniczne życie zawdzięcza ciemności. W każdym przypadku trzeba uważać na umiejętność teleportacji. - 20 - Lich Lord (Evil) 290 HP / 320 MP
Special Attack:- wszystkie
Ten przeciwnik jest jeszcze groźniejszy, ponieważ używa całego arsenału ataków, przed którymi trudno się zabezpieczyć. Należy także uważać na poziom ryzyka i zdolność Teleportation. - 21 - Death (Evil) 360 HP / Unknown MP Affinity - Light
Ataki specjalne - Light
Pewnym zabezpieczeniem jest używanie czaru (Magic Ward), który anuluje następny rzucony czar. Noszenie przy sobie gemów Talos Feldspar i Titan Malachite powoduje dodatkowe obrażenia. - 22 - Gargoyle (Evil) 120 HP / 0 MP Affinity - Air
Ataki specjalne - Numbing Hook
Mityczne stworzenia z kamienia. Skoncentruj się na atakowaniu skrzydeł i kontruj zakładanie statusu (Numbness). Pomaga przedmiot Spirit Orison albo czar (Ward). - 23 - Imp (Evil) 150 HP / 70 MP
Ataki specjalne - Poison Mist, Stun Cloud
Jedno z bardziej irytujących stworzeń w grze. Lata wysoko i ciężko je klepać. - 24 - Gremlin (Evil) 190 HP / 90 MP
Ataki specjalne - Poison Mist, Stun Cloud
Zwinne małe bestie, które czasami mają dobre wyposażenie. Uśmiercać szybko. - 25 - Mimic (Beast) 120 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Numbing Needle
Coś jak w rodzaju skorupiaka, ale z kufrem zamiast pancerza. Bardzo wytrzymały stwór, jednak jego zabicie nie daje większych korzyści. - 26 - Shadow (Evil) 170 HP / 260 MP Affinity - Light, Dark
Ataki specjalne - czary pojedynczych żywiołów
Cienie nie są mocno groźne, ale jeśli nie rozprawimy się z nimi wyjatkowo szybko, zobaczymy, że tracimy naszą cennąenergię. - 27 - Silver Wolf (Beast) 90 HP / 0 MP
Ataki specjalne - brak
Najprawdziwsze wilki, raczej nie sprawiają wielkich problemów do przebycia. - 28 - Hellhound (Beast) HP 110 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Fire Breath
Dużo silniejszy czworonóg niż wilk. Używa ataku fizyczne o charakterze ognia, który dodatkowo zadaje obrażenia na wszystkie części ciała. Mało odporny na Water, Light i ostrza typu Piercing. - 29 - Bat (Beast) HP 50 HP / 0 MP
Ataki specjalne - brak
Przeciwnik banalny. Lata, wkurza i zabiera czas. - 30 - Stirge (Beast) 90 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Bloodsuck
Wielkie nietoperze wampiry. Wysysają krew i onawiają swoje nędzne życie. - 31 - Slime (Beast) 60 HP / 0 MP Affinity - Earth
Ataki specjalne - Acid Sneeze
Pełzający, galaretowaty stwór, który jest dość wytrzymały. - 32 - Poison Slime (Beast) 110 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Poison Sneeze
Silniejsze gluty niż ich podstawowe wcielenie, a dodatkowo jeszcze zatruwa organizm. - 33 - Dark Eye (Phantom) 100 HP / 90 MP
Ataki specjalne - Dark Chant, czary zmieniające statusy
Kula w postaci oka, która przeważnie używa czarów zmieniających statusy. Używa także silnej magii ofensywnej. Jednocześnie od tego przeciwnika możemy zdobyć dodatkowe czary. - 34 - Basilisk (Beast) 120 HP / 0 MP Affinity - Earth
Ataki specjalne - Acid Breath
Zamieszkuje Snowfly Forest. Bardzo mała, zwinna jaszczurka, która korzysta z czarów typu Air. - 35 - Ichthious (Beast) 100 HP / 0 MP Affinity - Air
Ataki specjalne - Spiral Shell
Pancerne wrony czy inne stworzenia leśne. Wyjątkowo nieznośne kiedy mamy zniszczoną broń. Pokonanie często owocuje przedmiotem Fearie Wing. - 36 - Harpy (Beast) 210 HP / 160 MP Affinity - Dark
Ataki specjalne - Blasphemous Howl, Banish, Devitalise
Przeciwnik mało agresywny, ale kuropodobne harpie potrafią atakować kiedy czują się zagrożone. Największym niebezpieczeństwem jest czar Banish, który powoduje natychmiastową śmierć. - 37 - Quicksilver (Evil) 120 HP / 70 MP
Ataki specjalne - Silence
Laleczki potrafią irytować nieustannym bieganiem i rzucaniem czarów, dodatkowo używają dobrych sztyletów. Jednak kilka łańcuszków ostudzi ich zapał. - 38 - Shrieker (Evil) 160 HP / 150 MP
Ataki specjalne - Silence, Psychodrain
Kukiełki są jeszcze groźniejsze niż poprzednie marionetki, ponieważ mają umiejętność czaru Banish. - 39 - Minotaur (Beast) 275 HP / 5 MP
Ataki specjalne - Giga Rush
Legendarna bestia w połowie bykiem i człowiekiem. Jej ogromna siła fizyczna daje mu sporą przewagę. - 40 - Minotaur Lord (Beast) 540 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Giga Rush
Wielkim atutem tego olbrzyma jest dwuręczny młot, którym miażdży swoich przeciwników oraz rogi, którymi zadaje ciężkie obrażenia. - 41 - Minotaur Zombie (Undead) 720 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Giga Rush
To już tylko cień Minotaura, ale walczy dopóki nie padnie od ran. Duża ilość punktów HP pomaga mu wytrwać. - 42 - Dullahan (Evil) 180 HP / 30 MP
Ataki specjalne - brak
Żywa zbroja, którą chronią pancerze, a siłę daje świetny miecz. Jej najsłabszym punktem jest połączenie korpusu z kończynami (Abdomen). - 43 - Dark Crusader (Evil) 380 HP / 80 MP
Ataki specjalne - Prostasia, Degenerate, Tarnish
Jeszcze groźniejszy rycerz, ponieważ ma więcej HP i silną broń, jednak szczególnie wrażliwym punktem jest klatka piersiowa. - 44 - Nightstalker (Evil) 260 HP / MP 110
Ataki specjalne - Solid Shock, czary zmieniające statusy
Także w tym przypadku sprawdza się taktyka walki ze zbrojami. Najlepiej atakować łańcuszkami w połączenie Abdomen. - 45 - Last Crusader (Evil) 480 HP / 240 MP
Ataki specjalne - czary zmieniające statusy
Najlepszy wśród wszystkich rycerzy, ostatni między wielkimi, Duża ilość HP i MP, używa czarów zakładających statusy oraz silnej broni ze stali damasceńskiej. - 46 - Golem (Evil) 240 HP / 15 MP Affinity - Earth
Ataki specjalne - Granite Punch
Potwór prawie niezniszczalny, przywołany do życia z otchłani, posiada bardzo silne ataki fizyczne. Należy unikać jego granitowych pięści. - 47 - Iron Golem (Evil) 420 HP / 0 MP
Special Attack:- Granite Punch
Najlepszą strategią podczas walki z golemem jest używanie umiejętności (Reflect Damage) i leczenie otrzymywanych obrażeń. - 48 - Damascus Golem (Evil) 560 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Granite Punch
Podobnie jak wyżej, z tym, że ten Golem jest wytrzymalszy, a jakiekolwiek obrażenia są dla niego znikowy, z wyjątkiem tych o charakterystyce Air oraz typie Blunt. - 49 - Ogre (Beast) 540 HP / 35 MP
Ataki specjalne - Degenerate
Klasyczni wojownicy, bardzo odporni na ciosy łączone w łańcuszki, dlatego najlepiej korzystać z pojedynczych ataków lub Break Arts, ale tylko w ostateczności. - 50 - Ogre Lord (Beast) 560 HP / 110 MP
Ataki specjalne - Tornado, Degenerate, Surging Balm
Bardzo inteligentna bestia, ma więcej MP i jest jest dużo lepsza w używaniu magii, a w momencie kiedy założy sobie status Surging Balm, należy go natychmiast anulować poprzez czar Degenerate, Psychodrain lub Leadbones. - 51 - Ogre Zombie (Undead) 620 HP / 120 MP
Ataki specjalne - brak
Taki sam sprytny, ale już martwy, najlepiej atakować bronią o dużym współczynniku Undead. - 52 - Gian Crab (Beast) 420 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Aqua Bubble
W walce z tym skorupiakiem idealnie sprawdzają się gemy zwiększające współczynnik Fire (Salamender Ruby) oraz czary tego żywiołu (Spark Fusion, Flame Sphere). - 53 - Iron Crab (Beast) 375 HP / 0 MP Affinity - Water
Ataki specjalne - Aqua Bubble, Tidal Rush
Paskudny krab z wytrzymałym pancerzem z żelaza. Najlepiej atakować jego tylne kończyny i pysk. Naturalnie uważać na szczypce. - 54 - Damascus Crab (Beast) 500 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Aqua Bubble, Tidal Rush
Sprawdzona strategia jak we wcześniejszych starciach pozwala na szybką eliminację przeciwnika. Jeśli atakujemy pysk to używamy broni typu Edged i Piercing, z kolei atakując pancerz polecam Blunt. - 55 - Air Elemental (Phantom) 380 HP / 160 MP Affinity - Air
Ataki specjalne - Lightning Bolt
Używamy czaru Soil Fusion do zwiększenia współczynnika Earth i kamieni typu Phantom (Trinity) oraz Earth (Gnome Emerld). Te zabiegi pomogą w eliminacji żywiołowego ducha. - 56 - Djinn (Phantom) 500 HP / 180 MP Affinity - Air
Ataki specjalne - Lightning Bolt, Thunderburst
Przeciwnik takiego samego rodzaju jak wyżej. Do obrony przed jego atakami można używać umiejętności (Reflect Magic) lub battle abilities zmniejszających obrażenia od Air (Windbreak). - 57 - Fire Elemental (Phantom) 320 HP / 140 MP Affinity - Fire
Special Attack:- Fireball
Używamy czaru Frost Fusion do zwiększenia współczynnika Water i kamieni typu Phantom (Trinity) oraz Water (Undine Jasper). Te zabiegi pomogą w eliminacji żywiołowego ducha. - 58 - Ifrit (Phantom) 500 HP / 180 MP Affinity - Fire
Ataki specjalne - Fireball, Flame Sphere
Przeciwnik takiego samego rodzaju jak wyżej. Do obrony przed jego atakami można używać umiejętności (Reflect Magic) lub battle abilities zmniejszających obrażenia od Fire (Fireproof). - 59 - Earth Elemental (Phantom) 380 HP / 160 MP Affinity - Earth
Ataki specjalne - Vulcan Lance
Używamy czaru Luft Fusion do zwiększenia współczynnika Air i kamieni typu Phantom (Trinity) oraz Air (Sylphid Topaz). Te zabiegi pomogą w eliminacji żywiołowego ducha. - 60 - Dao (Phantom) 500 HP / 180 MP Affinity - Earth
Ataki specjalne - Vulcan Lance, Gaea Strike
Przeciwnik takiego samego rodzaju jak wyżej. Do obrony przed jego atakami można używać umiejętności (Reflect Magic) lub battle abilities zmniejszających obrażenia od Earth (Terra Ward). - 61 - Water Elemental (Phantom) 380 HP / 160 MP Affinity - Water
Ataki specjalne - Aqua Blast
Używamy czaru Spark Fusion do zwiększenia współczynnika Fire i kamieni typu Phantom (Trinity) oraz Fire (Salamander Ruby). Te zabiegi pomogą w eliminacji żywiołowego ducha. - 62 - Marid (Phantom) 500 HP / 180 MP Affinity - Water
Ataki specjalne - Aqua Blast, Avalanche
Przeciwnik takiego samego rodzaju jak wyżej. Do obrony przed jego atakami można używać umiejętności (Reflect Magic) lub battle abilities zmniejszających obrażenia od Water (Aqua Ward). - 63 - Dark Elemental (Phantom) 380 HP / 160 MP Affinity - Dark
Ataki specjalne - Dark Chant
Używamy głównie kamieni typu Phantom (Trinity) oraz Light (Angel Pearl). Niestety nie ma czaru zmieniającego parametry Light naszej broni. - 64 - Nightmare (Phantom) 500 HP / 180 MP Affinity - Dark
Ataki specjalne - Dark Chant, Curse, Meteor
Dobrze sprawdza się przy obronie battle abilities Demonscale, która redukuje 50% obrażeń od magii typu Dark. - 65 - Wyvern (Dragon) 340 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Fire Breath
Najlepsza taktyka na wywerny to używanie broni typu Edged i Piercing oraz atakowanie szyi (Neck). - 66 - Wyvern Knight (Dragon) 520 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Flame Breath
Jak w poprzednim przypadku należy uważać na ognisty oddech gada. - 67 - Wyvern Queen (Dragon) 700 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Fire Breath
Patrz wyżej. - 68 - Dragon (Dragon) 480 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Thermal Breath, Tail Attack
Taktyka podczas walki ze smokami jest bardzo ważna, ponieważ są jedni z najtrudniejszych przeciwników. Silne ataki fizyczne ogonem (Tail) i łbem (Head) zadają obrażenia około 100 HP. Jednak dopiero atak ogniowy jest niebezpieczny, ze względu na to, że potrafi zabrać ponad 200 punktów życia. Mimo, że to nielogiczne to najbezpieczniejsze miejsce podczas starcia jest przed samym nosem bestii, ponieważ chroni przed spaleniem. - 69 - Sky Dragon (Dragon) 675 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Tail Attack, Thunder Breath
W przypadku tego osobnika najlepiej stosować broń o wysokim - 70 - Flame Dragon (Dragon) 750 HP / 0 MP
Ataki Specjalne - Searing Breath, Tail Attack
Wielki smok, który swoje siły czerpie z magmy i ognia. Do walki z nim stosujemy wszystkie bronie o współczynnikach żywiołów typu Water. - 71 - Earth Dragon (Dragon) 510 HP / 0 MP Affinity - Earth
Ataki specjalne - Acid Breath, Tail Attack
Pomocny w starciu z tym przeciwnikiem będzie czar Luft Fusion. Słaby punkt tego smoka to ataki o współczynnikach Air. - 72 - Snow Dragon (Dragon) 720 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Tail Attack, Frost Breath
Nieodzowne, w tym przypadku będą z kolei wszelkie atrybuty ognia. Dodatkowo gem Dragonite pomaga w wygraniu pojedynku. - 73 - Arch Dragon (Dragon) 785 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Divine Breath
Najbardziej inteligentny ze wszystkich smoków. Charakterystyka Light. Aby go pokonać trzeba używać silnych ataków fizycznych, ale też kontrolować poziom swoich punktów życia. - 74 - Dark Dragon (Dragon) 850 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Poison Breath
Stwór, który karmi się ciałem i duchem żywych. Kamień Angel okaże się pomocny. - 75 - Dragon Zombie (Undead) 500 HP / 0 MP
Ataki specjalne - Rot Breath
Jedyny ze smoków, który już nie żyje. Strategia niezmienna jak w poprzednich przypadkach. - 76 - Kali (Human) 500 HP / 500 MP
Ataki specjalne - Raven Eye (Posion), Caesar's Thrust (Paralysis)
Posąg bogini zniszczenia. Odporny na ataki fizyczne i magiczne. Czar Magic Ward jest pomocny w utrzymaniu się przy życiu. Poza tym należy atakować nogi (Legs) i głowę (Head). - 77 - Ravana (Human) 750 HP / 750 MP
Ataki specjalne - Heaven's Tear
Mechaniczna wersja poprzedniego posągu. Jeszcze bardziej wredna. Wystepuję w Iron Maiden B2. - 78 - Asura (Human) Unknown HP and MP
Ataki specjalne - Raven Eye, Caesar's Thrust, Heaven's Tear, Judgement
Najtwardsza sztuka w grze. Przeciwnik, który wykazuje niewielką podatność na ataki Earth oraz czar Leadbones. Dodatkowo ma najlepszy pierścień - Marlene's Ring.
Komentarze (4)
jełop
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.