Targi E3 w tym roku przyniosły kilka ważnych informacji o nadchodzących grach. Fani Agenta 47 oczekiwali konkretów od Square Enix, które już wcześniej ogłosiło tworzenie przygód Hitmana
Studio IO Interactive ujawniło w trakcie targów zwiastun oraz fragmenty rozgrywki. Nowy Hitman zapowiada się bardzo dobrze, a twórcy zdradzili jeszcze więcej ważnych szczegółów.
Większość fanów zgadza się, że Hitman: Blood Money z 2006 roku był najlepszą częścią tej serii. Ostatnia część, czyli Rozgrzeszenie miała pozytywny odbiór, jednak do ideału trochę zabrakło, szczególnie z perspektywy czasu.
Niektórzy gracze mówią wręcz o upadku serii, twierdząc wprost, że ostatnia część miała niewiele wspólnego z duchem Hitmana. Twórcy ponoć znaleźli sposób na pogodzenie jednych i drugich, by kolejna część będzie czerpała garściami z najlepszych elementów serii.
Christian Elverdam jest dyrektorem kreatywnym IO Interactive i myśli o stworzeniu niepowtarzalnej gry. Składniki takiej mieszanki to otwarte przestrzenie z Blood Money, różnorodność i wysokiej klasy styl z Silent Assassin oraz system kontroli i ogólna grywalność z Absolution. Sam pomysł połączenia najlepszych cech poprzednich części jest godny poparcia, choć niekoniecznie zagwarantuje wielki powrót i rynkowy hit.
Ogłoszenia i marketingowe obietnice wielu szefów często nie pokrywały się z finałowym produktem, dlatego gracze są nieufni wobec takich sformułowań. Część osób podczas E3 2015 zagrała w demo nowego Hitmana.
Elegancki pałac nieopodal rzeki Seine w Paryżu. Pałac, normalnie muzeum, w którym w grze odbywa się pokaz mody z setkami gości. Dodatkowo obsługa i ochroniarze, a pośród nich dwa cele Agenta 47: szpieg Viktor Novikov oraz jego partnerka biznesowa Dahlia.
Hitman chodził swobodnie po całym obszarze, co było rzadko spotykane w etapach z Rozgrzeszenia. Skradanie, ukrywanie się i unikanie przeciwników spędzało często sen z powiek podczas wykonywania zadań w ostatniej części gry.
Nie chcemy wywierać zbyt dużej presji na graczach.
Słowa dyrektora studia IO Interactive brzmią przekonująco, ale z drugiej strony poziom trudności może przez to ucierpieć. Etapy zostały zaprojektowane jako otwarte przestrzenie. Poznanie ich rozkładu ułatwi zaplanowanie i wykonanie zadania.
Budynek był bardzo duży z wieloma możliwościami likwidacji celów. Lampy gazowe, które po przebiciu groziły wybuchem każdemu z papierosem w pobliżu. Wiszące głośniki, poluzowane śrubokrętem i czekające na niespodziewany cel. Bar z drogimi drinkami, w którym Agent 47 przebrany za barmana serwuje śmiertelne trucizny. Podwieszona platforma na tyłach budynku idealna jako gniazdo dla snajpera.
Jednym słowem wielki i złożony etap, który daje wiele możliwości dla kreatywnych graczy. Równocześnie twórcy obiecali poprawienie niepraktycznego systemu zapisu gry jaki był w Hitman: Absolution.
Możliwość zapisu w dowolnym momencie misji będzie dostępna.
Zapis gry zostanie niejako ograniczony poprzez wybór wyższego poziomu trudności. Takie etapy i mechanika gry w dużym stopniu przypomina Blood Money.
Poziomy zawarte w Hitman: Rozgrzeszenie oferowały 20-40 przeciwników, gotowych stawić wyzwanie podczas rozgrywki. Teraz sztuczna inteligencja będzie kontrolowała w każdym etapie o wiele większą liczbą postaci. W przypadku zaprezentowanego pałacu w Paryżu było ich nawet 300, choć cel misji dalej pozostanie pojedynczy.
Historia gry zostanie opowiedziana pomiędzy misjami, a nie w ich trakcie. Same zadania nie będą tak liniowe jak w przypadku Rozgrzeszenia, gdzie rozgrywka i przerywniki fabularne działy się równocześnie.
Nie zamierzamy zmuszać gracza do konkretnych działań.
Pełna swoboda w działaniach Hitmana i jego dążeniu do celu będzie kluczowa w nowej części.
Poprzednia część doświadczyła kilku potknięć w przypadku przedstawienia żeńskich postaci, choć pod wieloma była bardzo dobra. Może niektórzy zapomnieli już o morderczych zakonnicach w lateksowych strojach. To było bardzo oryginalne, ale w nowej części już się nie powtórzy.
Gracze będą mogli wybrać ekwipunek przed każdą z misji. Podczas odprawy poznamy nasz cel oraz rozkład poziomu.
System przebrań zostanie zmieniony. Poprzednio przebranie za kucharza było idealnym kamuflażem przez ochroniarzami, ale inni kucharze momentalnie nas rozpoznawali. Teraz przebranie będzie bezpieczne, ale nieskuteczne wobec niektórych postaci.
Wspomniany wcześniej Novikov jest chroniony na każdym kroku przez osobistego ochroniarza. Rozgrywka z głównym celem będzie możliwa po wyeliminowaniu samego ochroniarza.
Bomby i materiały wybuchowe mogą być umieszczane na każdej powierzchni. Zostawiony specjalnie ładunek po znalezieniu i rozbrojeniu przez strażnika będzie oryginalną pułapką. Analogicznie osamotniony strażnik z patrolu stanie się dużo łatwiejszym celem.
Kontrakty w Hitman Absolution były świetnym dopełnieniem trybu fabularnego. Gracze likwidowali samodzielnie wybrane cele w znanych już poziomach. Taki sposób rozegrania misji był równocześnie stworzeniem wyzwania dla pozostałych graczy. Wykonanie zabójstwa w niestandardowy sposób, z użyciem niecodziennych czynników znacznie podnosiło atrakcyjność poznanych już etapów.
Premiera gry została ustalona na 8 grudnia 2015 roku, a twórcy zdecydowali o nietypowym wydaniu tytułu. Cyfrowa wersja gry nie będzie w pełni ukończona, a gracze otrzymają regularne aktualizacje w 2016 roku. Dopiero finalna wersja pojawi się jako edycja pudełkowa na płycie. Jednak dodatkowa zawartość jako DLC nie będzie płatna.
W ten sposób niektóre ze zleceń będą dostępne przez ograniczony czas. Kiedy czas minie to cel zniknie razem z nim. Wstępna ocena gry jest bardzo dobra, choć bez sprawdzenia rozgrywki trudne będzie uwierzenie w ambitne zapowiedzi twórców o wyższości nowej części nad pozostałymi. Zatem pozostaje czekanie do oficjalnej premiery pod koniec roku.
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.