Final Fantasy VIII i nowe funkcje

Final Fantasy to seria gier, które przechodzi się przez kilkadziesiąt, czasami nawet kilkaset godzin. Mnogość sekretów, zadań pobocznych, zbieranie różnych przedmiotów, aż wreszcie rozwijanie statystyk naszych bohaterów zabiera bardzo dużo czasu.

Twórcy Final Fantasy VIII doszli do wniosku, że obecne pokolenie graczy jest nieco inne niż 15 lat temu. Rozstrzyganie, czy mają rację czy nie pozostawmy innym, ale prawdą jest, że nie każdy poświęci dzisiaj 100 godzin na przechodzenie starej gry.

Właśnie dlatego odświeżona wersja Final Fantasy VIII na PC zawiera specjalne funkcje:

High Speed Mode

Tryb, który pozwala na przyspieszenie poszczególnych części gry, jak przerywniki, filmy, walki i wiele innych do 5 razy!

Battle Assistance

Wielkie ułatwienie podczas walk, ponieważ pasek ATB jest zawsze pełny, podobnie jak HP i możliwość wykonania ataków Limit Breaks. Brzmi jak oszukiwanie, ale twoja postać zginie, jeśli tylko otrzyma obrażenia większe niż wartość HP.

9999

Wszystko jasne! Twoje zwykłe ataki, niektóre Limit Breaks, ale także Guardian Force zadają 9999 punków obrażeń.

AP Max

Ability Points są wykorzystywane do nauki twoich Guardian Gorce nowych umiejętności. Maksymalna wartość AP jest dostępna na mapie świata.

Magic and Gil Max

Potrzebujesz więcej magii i pieniędzy? Ostatnia funkcja daje nam 100 zaklęć, każdego posiadanego rodzaju, ale także maksymalny limit Gil.

Final Fantasy VIII to rozpoznawalny tytuł, a jeśli jeszcze nie graliście w niego to nadarza się świetna okazja. Jeśli wspomniane funkcje nie są wam potrzebne, będziecie czerpali radość z poprawionej grafiki i całej gry.

Komentarze (12)

DarkButz ~ 20 czerwca 2014, 21:08
Żyjemy w smutnych czasach, jeśli ludzie potrzebują ułatwień do jRPGów. Same ułatwienia i nic do podniesienia poprzeczki.
Ashley Riot ~ 21 czerwca 2014, 12:33
Smutna prawda. Wszystko wynika z wygody ludzi albo ich lenistwa. Powstają tysiące, jeśli nie miliony gier, a twórcy szukają odbiorców. Jeśli jedna gra jest trudna, a jej przejście zajmuje dużo czasu to człowiek znajdzie sobie coś innego, co na krótki czas przykuje jego uwagę, pogra i zapomni.
nowy00 ~ 21 czerwca 2014, 19:26
Przez takie podejście producentów gry robią się lamerskie.Niestety liczy się tylko kasa/sprzedaż a takie gry po prostu trafią do większego grona graczy.Smutne to bo gry teraz same się przechodzą.To co dodali w FFVIII to dawniej się miało na PSX tylko za pomocą Action Repaly'a.Osobiście nie rozumiem jak można tak grać,przecież znika cała przyjemność i wyzwanie.Poza tym co z tego,że podbili roździałke do HD skoro tylko 3D sie poprawiło a 2D wygląda przez to jeszcze gorzej.dużo lepiej wygląda gra na PSX.
DarkButz ~ 21 czerwca 2014, 21:09
Nie no, ja bym jeszcze zrozumiał jakby te ułatwienia były odblokowywane po przejściu gry czy pokonaniu jakichś nowych super-bossów. Poza tym Final Fantasy jest serią "entry level" jeśli chodzi o JRPGi. Problem z bossem? Dobij level, dwa i po sprawie. Albo przyłącz mocniejszą magię jeśli chodzi o FFVIII. I tak większość nie przydaje się do niczego innego. Miło jakby jeszcze była opcja np. 0EXP/AP, SeeD Rank 0 (czyli 0 kieszonkowego, kasa tylko ze sprzedaży złomu) albo zwiększenie przyrostu statystyk potworów.
Rebellion71 ~ 21 czerwca 2014, 23:53
2 razy spojrzałem w kalendarz czy to nie prima aprilis czy coś. Kto to wymyślił, komu SPRAWI TO PRZYJEMNOŚĆ? Nie rozumiem takiego podejścia, ułatwmy grę jak się tylko da bo gracze chcą przejść ją jak najszybciej... Gdzie ten świat idzie.. Strach pomyśleć co dadzą w kolejnym FF'ie jeśli teraz bawią się w takie "dodatki"... Wielki minus Square...
kALWa888 ~ 22 czerwca 2014, 03:09
Nigdy nie grałem w ósemkę dłużej niż 10 minut, ale to dlatego że miałem w kolejce inne gry wtedy no i czekam na oryginał. Wersję ze Steam ominę szerokim łukiem, bo poznanie gry w ten sposób zepsuje mi jej obraz. Wolę kupić sobie chociaż tą cyfrówkę na PSN albo jak Bóg da oryginał na PSXa. Przecież to żałosne z tymi ułatwieniami - w jakich ja czasach żyję, na konia pięknego!
Morchol ~ 22 czerwca 2014, 11:32
Nikt nikogo nie zmusza do korzystania z tych opcji, a w FF chyba nikt nie gra dla "poważnych taktycznych wyzwań"
Rebellion71 ~ 22 czerwca 2014, 23:45
Niestety, znam sporo osób, które mówią sobie, że ukończą grę bez tego typu dodatków ale jak się gdzieś zatną to użyją "ten jeden raz" a potem kończy się tym, że przechodzą tak gre :(
Gość ~ 23 czerwca 2014, 21:12
Final Fantasy VIII + trainer. :P Zupełnie jak za czasów pirackie gry Amigi + trainery. :P Na szczęście, wielu Final Fantasy potrafię ukończyć bez niepotrzebne oszustwo, a więc ten "rzecz" raczej nie potrzebuję. Ja bardzo lubię Golden Sun Dark Dawn, ale stracił sporo wartości przez zupełnie niskie poziom trudności (walki)! :(

SirXan
kALWa888 ~ 23 czerwca 2014, 23:46
O ile pamiętam ze stimowskiej siódemki, bo zdobywanie doświadczenia było przyśpieszone i nie dało się tego zmienić. Podejrzewam więc, że te opcje (a przynajmniej część z nich) jest wymuszona.
nowy00 ~ 24 czerwca 2014, 10:23
Równie dobrze zamiast gry mogli dać filmik jak gra sie przechodzi sama :-)
Tantalus ~ 28 czerwca 2014, 12:27
"O ile pamiętam ze stimowskiej siódemki, bo zdobywanie doświadczenia było przyśpieszone i nie dało się tego zmienić. Podejrzewam więc, że te opcje (a przynajmniej część z nich) jest wymuszona. " Nah, nic nie było przyspieszone. Żeby te funkcje włączyć trzeba było z launchera to zrobić po zalogowaniu się do swojego konta Square. Btw. Steamowa wersja FF8 to jest póki co najgorszy release tej gry, gorszy nawet od wcześniejszej wersji PC, bo zamienili muzykę na MIDI, a filmiki są jakimś lipnym filtrem pokryte. Jak ktoś chce grać w to na poważnie, to zalecam instalacje kilku modów, które to rozwiązują (część można znaleźć w pierwszej od góry recenzji FF8 na Steamie).

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.