Analiza Kid z Chrono Crossa

Tekst ma za zadanie przybliżyć wam tak niesamowitą postać z Chrono Sagi, jaką niewątpliwie jest Kid. Skupię się w nim na wszystkich jej cechach, zaczynając od ubioru, stylu zachowania, a kończąc na historii i spekulacji dotyczących jej dalszego losu. Ostrzegam jednak, że tekst będzie wypełniony masą spoilerów, niedomówień i moich własnych przemyśleń. Więcej w nim raczej pytań, aniżeli odpowiedzi...

Charakterystyka

  • Imię: Kid
  • Japońskie imię: Kidd
  • Akcent: Australijski
  • Wiek: 16 lat
  • Pochodzenia: Nieznane
  • Budowa ciała: Szczupła
  • Broń: Nóż
  • Innate: Red

Paramerty (0 lv / 99 lv)

  • HP: 47 / 780
  • Strength: 6 / 82
  • Hit: 90% / 99%
  • M. Power: 6 / 50
  • Defense: 4 / 74
  • Evade: 10 / 30
  • M. Defense: 8 / 4

Element Grid

  • [ 22 ] [ 31 ] [ 39 ]
    [ 19 ] [ 20 ] [ 24 ] [ 30 ]
    [ 12 ] [ 14 ] [ 16 ] [ 23 ] [ 36 ] [ 60 ]
    [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ 13 ] [ 21 ] [ 34 ] [ 46 ]
    [ 0 ] [ 0 ] [ 0 ] [ 5 ] [ 11 ][ 18 ] [ 26 ] [ 37 ]
    [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 10 ] [ 15 ] [ 29 ] [ 35 ] [ 41 ]
    [ 4 ] [ 6 ] [ 25 ] [ 28 ] [ 33 ] [ 40 ] [ 43 ]
    [ 17 ] [ 27 ] [ 32 ]

Elementy specialne

  • Level 3 (jeden przeciwnik): Pilfer - Kradzież jednego przedmiotu. Gdy uciekniemy, tracimy go. Zaleca się najpierw choć raz zaatakować wroga przed jego zastosowaniem. / Zdobądź trzy gwiazdy.

  • Level 5 (wszyscy przeciwnicy): Red Pin - Kid rzuca stertą noży we wrogów. / Zdobądź 15 gwiazd.

  • Level 7 (wszyscy przeciwnicy): Hot Shot - jeden z wynalazków Lucci spada z nieba, a Kid z niego strzela. / Do zdobycia podczas jej snu, który odbywa się w Hermit's Hideout. Wystarczy w pierwszym ekranie, na maszynie znajdującej się na prawo od drzwi, wpisać hasło L A R A (L1, trójkąt, L1, trójkąt).

Techniki specjalne

  • Podwójne techniki: (jeden przeciwnik) Double Take: Używa Pelifera (L. 3) ze Snatchem (L. 3) Mel. Kradzież przedmiotu. Gdy uciekniemy, tracimy go.

  • Potrójne techniki: (jeden przeciwnik) Z- Slash: Używa Red Pin (L. 5) z Flying Arrow (L. 7) Serga wraz ze Slash Dash (L. 4)- jednej z technik metamorfozy Spigg'sa.

  • Wróżba: "W twoich oczach, dostrzegam...both the look of a beauty and the look of a beast. Be mindful not to bring about your own end, my dear! A dream lies in wait, reaching out to engulf you!"

  • Kiedy możemy ją zwerbować: Podczas pierwszego spotkania na Cape Howl. Lecz gdy zdecydujemy się tego nie robić: w Terminie lub w Guldove, gdy wyzdrowieje. Istnieje możliwość nie przyłączania jej do drużyny. Wystarczy jej ciągle odmawiać, nie decydować się na jej ratunek i przed ponownym odwiedzeniem Guldove, udać się od razu do Fort Dragonia.

Kid jest postacią nie tyle co tajemniczą, lecz niezwykłą pod każdym względem...

Może zacznijmy, jak się rzekło, od jej ubioru. Jak ona wygląda, każdy widzi, ale co mogło skłonić panów (i panie) ze Square, by obdarzyć ją aż tak dziecięcym ubiorem? Prawdopodobnie jej charakter, który mimo iż na pierwszy rzut oka wydaje się ''twardy i niedostępny'', przypomina przestraszone dziecko. Weźmy chociażby sposób w jaki ma ułożone włosy - warkocz ozdobiony czerwoną wstęgą (gumką?). Kolor ma zapewne związek z jej Innate, czy z elementem jej przybranej matki Lucci - Fire. W końcu czerwień to nic innego jak ogień, nieprawdaż? W sumie to cały jej strój jest oparty na tej zasadzie. Kamizelka chociażby, czy minispódniczka - obydwie części są wykończone "złotymi" trójkątami w postaci /_. Może to symbolizuje, w pewnym sensie, jej szorstkość w stosunku do innych osób lub niedostępność i samodzielność? Jeśli byśmy się starali narysować ogień, w pewnym momencie stwierdzilibyśmy, że używaliśmy znaku trójkąta, czy to na jego wykończeniu, czy też w środku, by nadać mu jego "ostry" kształt. Równie dobrze Square mogłoby ją obdarzyć kolcami. Jeśli nie będziesz postępował z nimi ostrożnie, to cię zranią bardziej, aniżeli ty będziesz kiedykolwiek w stanie. Wielu jednak, zwraca również podobną uwagę (jeśli nie większą), na rozmiar jej mini spódniczki. Co tu dużo pisać - japończycy mają odmienny, bardziej tolerancyjny punkt widzenia niż Polacy. Nie wolno nam też zapominać o białych znakach, które znajdują się na twarzy i przedramieniu. Kształtem przypominają z jednej strony kły, z drugiej zaś sztylet, który ona posiada. Kły stanowią zapewne element dzikiej natury - nieprzewidywalnej, której nie sposób okiełznąć. Zaś nóż - ostrze gotowe zranić, a nawet zabić, lecz piękne, jeśli tylko im się bliżej przyjrzymy. Czemu sobie zrobiła takie znamiona (wątpię by były one wynikiem działań osób trzecich)? Prawdopodobnie chciała w pewien sposób dać upust swojej naturze, czy może zapragnęła tej siły, którą one mogły jej dać. Albo może chciała się czymś wyróżniać na tle pozostałych lub by ładniej wyglądać? W to raczej wątpię... Koszulka zaś jest biała. Właściwie to wszystko, co można by o niej napisać. Czemu ma taki kolor? Prawdopodobnie przez kły. To, że twardo przylega do ciała, jest wynikiem chorej wyobraźni twórcy (w grze tego zbytnio nie widać), lecz mimo wszystko ładnie to wygląda. Kid jest śliczna, temu nie sposób zaprzeczyć, natomiast koszulka tylko ten fakt jeszcze bardziej podkreśla. Z kolei - o pochwie jej noża nie wiemy skąd, ani tym bardziej gdzie ją znalazła, czy też samą broń. Lecz najbardziej moją uwagę przykuwa ten dziwny symbol ()-|-|--. Podobny kształt mają noże do rzucania, czy też shurikeny (mam tu na myśli otwór na palec, czyli () ), lecz bez tych dwóch kolców (-|-|-- ?). Może chodzi o to, że Kid nie tylko umie świetnie walczyć w bliskim starciu, lecz również na dystans? A może te dwa szpikulce mają za zadanie symbolizować jeszcze większe niebezpieczeństwo z nią związane? Albo... Pamiętacie sztylet, który stał się początkiem końca? Sztylet, który podczas walki w Undersea Palace został wbity w Mammon Machine? Chociaż to niemożliwe, lecz to kolejna teoria, którą jedynie czas będzie w stanie wyjaśnić... Natomiast, co się tyczy koloru, to zwróćcie uwagę na jej naszyjnik, który ma szalenie podobny odcień jak rękojeść noża. Natomiast pochwa jest ciemnoniebieska, co zapewne symbolizuje kolor oceanu, z którym wiąże ją dosyć bliska więź. Teraz skupmy się na rękawiczkach i na obuwiu. Obydwie te rzeczy są brązowe (jedynie buty zakończone są białym odcieniem), co może mieć związek z naturą - poruszanie się na czterech łapach, czyli każda kończyna jest tak samo sprawna jak pozostałe. Jedynie ten biały odcień na butach nie daje mi spokoju. Może ma to związek z tymi bandażami albo kłami, czy też koszulką? Lecz czy czerwone ubranie symbolizuje tylko ogień, czy może ma ono inny wydźwięk? Nie jestem pewien tej teorii, ale... Krew, przegrana. Może chciała w ten sposób zawsze pamiętać o tej tragedii, gdyż była wtedy bezsilna, by jej zapobiec? Patrząc na nie, chodząc w nim, stawała się dzięki niemu silniejsza, bardziej zdeterminowana w osiągnięciu swego celu. Do tego, stawała się "twardsza" - chociażby wtedy, gdy skoczyła z balkonu podczas pierwszej wizyty w Viper's Manor, czy kiedy została zatruta. Czego by nie powiedzieć o ubraniu Kid - wygląda w nim prześlicznie, mało tego - wspaniale współgra on z jej osobowością...

Kid ma gorący temperament, co można wyczuć nawet na milę...

Co właściwie symbolizuje ten element ognia? W moim odczuciu: nieujarzmioną moc, potęgę, którą albo opanujesz, albo od niej spłoniesz. Podobnie jest z Kid. Możesz ją pokochać, możesz ją znienawidzić, ale nie możesz przejść obok niej obojętnie. Reakcje czy decyzje, które popełnia, nie są prawie nigdy wcześniej gruntownie przemyślane, wprost przeciwnie - kieruje się we wszystkim, co robi i mówi wyłącznie emocjami. Jeśli ma jakiś cel, dąży do tego, choćby nie wiem, co. Uparcie prze do przodu, realizując swoje zamiary, nie zważając na wszelkie przeciwności losu. Jest wytrwała, lojalna w stosunku do przyjaciół, a tych raczej nie ma zbyt wielu (jedynie Serga i Magila). Na pewno by ich nie zraniła - prędzej samą siebie. W końcu, gdy Dark Serge wbił jej sztylet, na twarzy Kid zagościł smutek, rozpacz, zdezorientowanie, zagubienie, zaskoczenie, lecz nie gniew. Nie wiedziała, czemu człowiek, któremu tak mocno ufała, zrobił coś takiego. Nawet, gdy nas próbuje zabić w Hermit's Hideout, to nie chce zranić "tego" Serga, lecz Lynxa (jak pamiętamy, Lynx i Serga "zamienili" się ciałami). Prawdopodobnie prędzej czy później odkryłaby spisek, lecz Dark Serge robił na niej swoiste pranie mózgu. Wszystko, co w tym czasie robiła, robiła wbrew sobie. Lynx wykorzystał fakt, iż Kid szczerze go nienawidziła. Przy pierwszej lepszej okazji gotowa była go zabić z zimną krwią. A to wszystko w imię zemsty za śmierć Lucci, za swych przyjaciół z sierocińca, za swój ból... Lecz w głębi duszy, pozostaje ona wciąż tą przestraszoną małą dziewczynką, którą Serge uratował z pożaru. Nie miała nikogo bliskiego - nie znała swoich rodziców, swego pochodzenia, a jedyną jej rodzina była Lucca, którą zabił Lynx. Prawdopodobnie widziała jej śmierć, lecz tego nie do końca możemy być pewni. Lecz to zdarzenie wywołało olbrzymi szok w jej psychice, czego rezultat możemy aktualnie obserwować w jej zachowaniu - brak chęci do nawiązania bliższych znajomości czy twardy charakter, że już nie wspomnę o jej złodziejskiej profesji. Sama, pośrodku wielkiego, obcego jej teraz lasu, patrzyła w oddali jak płonie jej całe życie - sierociniec, w którym się wychowała przeradzał się powoli w nic nie wartą kupkę popiołu... Z Luccą w środku... Kto przy niej wtedy stał, kto ją uratował? Serge oczywiście. Kid była samotna, nie wiedziała, co ma teraz zrobić. Zapytała się go, czy zostanie przy niej do końca, lecz ten musiał od razu powrócić do swoich czasów. Płakała, lecz się nie poddała. Tego dnia Lynx zyskał jednego z największych wrogów, który nigdy się nie podda póki nie osiągnie celu.

Lecz jaka jest tak naprawdę historia Kid? Została ona stworzona przez Shalę, lecz czy jest tylko jej klonem, czy może kimś więcej? Jak wiemy, Shala była miłą, spokojną, życzliwą następczyniom królestwa Zeal. W Chrono Trigger, podczas pierwszego starcia z Lavosem wpadła do dziury czasoprzestrzennej. Lavos widząc jej ogromną moc magiczną, zapragnął ją w siebie wchłonąć, na wypadek, gdyby przegrał walkę z bohaterami Chrono Trigger. Krąży teoria, że Shala trafiła na nieokreślony czas, do Tesseract, gdzie straciła część woli do życia, czy też dalszej walki o powrót. Zgodnie z przewidywaniami Lavos przegrał finałową walkę, lecz jego potomek - Lavos Spawn kontynuował dzieje swego stwórcy. "Wchłonął, Shale", która zapadła w długi, pełen smutku i tęsknoty za matką, bratem, domem, sen. Lavos Spawn stał się najpotężniejszym stworzeniem na świecie, Time Devorer - potworem zdolnym podróżować w czasie i go kształtować. Lecz pewnej feralnej nocy, podczas największego sztormu, jakiego nie pamiętali najstarsi mieszkańcy wioski rybackiej Arni, dwaj śmiałkowie - Wazuki i Miguel wyruszają na niebezpieczna wyprawę w celu uratowania małego chłopca, którego zaatakowała Demon Panther. Przyjaciele lądują w mieście zwanym Chronopolis - rozwiniętym technologicznie miejscu, w którym może znajdować się lekarstwo dla Serga. Przynajmniej mają taką nadzieję... W pewnym momencie Wazuki słyszy tajemniczy głos, który każe mu przyprowadzić do siebie chłopca. Kierowany ojcowską miłością spełnia żądanie tajemniczej istoty. Serge wchodzi w reakcję z tajemniczym artefaktem, Frozen Flame, co wywołuje małe zwarcie w super - komputerze FATE. Staje się tym samym nowym Chrono Trigger, orędownikiem Frozen Flame, który od tej pory będzie się uaktywniał jedynie z nim. Wazuki zabiera syna z powrotem do wioski, lecz Miguel zostaje w Chronopolis jako strażnik Frozen Flame i FATE. Wazuki widząc, jak jego syn ociera się o śmierć, powoli przekształca się w demi human: Lynxa, który jest ucieleśnieniem największego strachu Serga - wielkim kotem. Staje się pionkiem w rękach FATE, która za cel postanawia postawić sobie naprawienie strumieni czasu i podporządkowanie go. W parę lat później Serga porywa ogromna fala z Opassa Beach, przez co zaczyna powoli tonąć. Jego rozpaczliwe wołanie o pomoc słyszy Shala, która ostatkiem swych sił, wykorzystując zwarcie w komputerze FATE, stwarza Kid, by ta już jako dorosła dziewczyna pomogła Sergowi. Kid jednak nie była jedyną rzeczą, która zrodziła się podczas chwilowej awarii superkomputera FATE. 6 Dragon's God, wykorzystało ten na fakt na wdrążenie własnego planu, a wzorując się na Shali - stworzyli 7 smoka - Harle. Można powiedzieć, że Kid i Harle są siostrami, za czym przemawia identyczna wróżba u wróżki, która rezyduje w Termina. Podczas gdy jedna jest ucieleśnieniem piękną, druga jest bestią. Lecz czy aby na pewno... Losy Kid i Serga wzajemnie się przeplatają, jedno nie mogłoby istnieć bez drugiego. Gdyby Serge nie uratował Kid z płonącego domu, to Kid nie uratowałaby go przed utonięciem. Shala tworząc Kid nie była w stanie stworzyć jej dorosłej wersji, więc wysłała ją w pobliże sierocińca Lucci, która spacerując wraz ze swym przyjacielem Robo Mini natknęła się na nią. Na jej szyi dostrzegła tajemniczy medalion i prawdopodobnie poznała, skąd ów przedmiot pochodzi. Zaopiekowała się nią jak swym własnym dzieckiem. To wydarzenie dzieje się gdzieś w roku 1003 lub 1004 AD. Podczas feralnej nocy, która na zawsze zmieniła jej życie. Miała około 6 lat. Pomiędzy rokiem 1010, a 1016 AD, Kid sformowała szajkę złodziei Radical Dreamers (Radykalni Marzyciele - chciała zdobyć Frozen Flame, klejnot przez wielu uznawany jedynie za mit...), której była jednoosobowym członkiem. Niewiadomo jednak, co robiła do roku 1020 AD. Krążą plotki, że trafiła do innego wymiaru (akcja gry "Radical Dreamers"), w którym odnalazł ją Magus / Magil, a który dołączył do jej bandy. W parę miesięcy, może rok później "wpadła" na Serga, w którym wyczuła jakąś nieznaną jej więź. Jego również zwerbowała. Po około roku cała trójka trafiła do Viper's Manor, gdzie znajdował się Lynx i Frozen Flame. Polecam zagrać w tą grę ("Radical Dreamers"), gdyż tylko w ten sposób, możecie lepiej poznać jej niesamowity charakter. Czego by złego nie powiedzieć o bandzie Radical Dreamers, stała się ona sławna na cały kraj. Nie wiadomo jednak, skąd u Kid aż tak niesamowite zdolności w sztuce złodziejskiej. Może się tego nauczyła wraz z czasem, samoczynnie? Albo to życie ją tego nauczyło (by przeżyć, musiała kraść- to nie pozostawia chyba żadnych wątpliwości). Jednym sposobem, czy drugim, Kid zna się na swojej robocie. Jak wiemy, jej naszyjnik przenosił ją w przeszłość (lub do innego wymiaru - kwestia sporna wśród fanów), gdy tylko zagrażała jej śmierć. To wyjaśnia, czemu ją widzimy w Hermit's Hideout po feralnej wizycie w Fort Dragonia. W pewnym momencie jednak, Kid opuściła wymiar Radical Dreamers (wymiar to gra), udając się do świata Serga, by wypełnić to, do czego została stworzona. Uratowała mu życie w roku 1010 AD, lecz jako 16 - latka. Nie wiemy jednak, jakim cudem jeszcze w tym samym roku (jej życia oczywiście) przeniosła się w czasie do 1020 AD, gdzie również pomogła Sergowi, lecz tym razem w walce. Później przyłączyła się do niego, bo czuła jakaś więź pomiędzy nimi. Po wydarzeniach mających miejsce, w Chrono Cross, Kid obiecała nam, że będzie szukała Serga zawsze i wszędzie, niezależnie, w jakim wymiarze, czy czasie się znajdzie ("It's like a farewell promise...". Jak pamiętamy, Kid za wszelka cenę stara się wypełnić tą obietnicę, lecz czy to się jej uda... Tego nie wie nikt. Z outra wnioskuję, że Kid prawdopodobnie trafiła do naszego wymiaru, a dokładniej Japonii. Szukała Serga w szkole, na ulicy (zwróćcie uwagę na tą scenę - jak dla mnie, stanowi ona główną siłę przekazu tej obietnicy - "niezależnie gdzie, niezależnie, kiedy, znajdę Cię...". Spójrzcie na tych wszystkich ludzi przechodzących obok niej obojętnie, podczas gdy ona tam stoi i czeka...), nawet na torach kolejowych. Czy kiedyś go odnajdzie? Znalazła go w Radcial Dreamers, znalazła go w Chrono Cross, więc sądzę, iż tak samo będzie w naszym wymiarze. Lecz jeszcze jeden szczegół wpływa na taką "realność" osobowości Kid, a mianowicie wspomnienia. Urywki, gdy znajduje Serga, gdy mu pomaga, gdy on jej pomaga... Tego się nie da po prostu opisać. To trzeba zobaczyć...

Co by się stało gdyby jednak Kid odnalazła Serga? Cóż... Ratowanie świata a'la Square murowane. Jeśli się nie mylę, kontynuacja Chrono Trigger / Radcial Dreamers / Chrono Crossa kiedyś w przyszłości, nieokreślonej powstanie, ale jak dobrze wiemy - wszystkie trzy części nie miały zbyt dużego budżetu, że nie wspomnę o reklamie (a ta, jak wiadomo, jest dzwignią handlu). Istnieje możliwość, że ewentualny sequel pojawi się nieoczekiwanie, bez żadnych fajerwerków (jak to ma miejsce przy kolejnych odsłonach Final Fantasy), lecz zdobędzie nie tyle, co uznanie, lecz i serca graczy kontynuując chwalebną tradycję serii Chrono Trigger.

Miłość... Kid jest osobą, której trudno jest zaakceptować nowe towarzystwo, ale świetnie się dostosowuje do danej sytuacji. Czasami mam wrażenie, że jaka ona by nie była zawsze wyjdzie jej to na dobre. Lecz to poświęcenie, ta miłość, jaką ona żywiła do Serga... Uratowała go, pomagała mu. Sprawy codzienne wśród ludzi zakochanych, nieprawdaż? Możliwe, ale jednocześnie - nie było trzymania się za serce, czy chociażby pocałunku (ten wystąpił, jeśli mnie pamięć nie myli, w Radical Dreamers). Ma to zapewne związek z "niedostępnością" Kid, aczkolwiek możliwe również jest to, iż po prostu rozumieli się bez słów. Zabawny jednak wydaje się pewien fakt - zostali dla siebie stworzeni. W każdym razie Kid. Serge jeśli nie stworzony, to przynajmniej przez nią uratowany. Jedno nie mogłoby istnieć bez drugiego. Czemu w takim razie tylko Kid szuka Serga choćby na końcu czasu? Serge też jej szukał. W końcu nie wierzę, żeby akurat przybył na Cape Howl w tym samym (prawie) momencie, co ona albo podczas tego snu z jej przeszłości. Wzajemnie się uzupełniają, wspierają, dodają sobie otuchy... Podczas pierwszej wizyty w Viper's Manor - Kid skacze z balkonu, a Serge tuż za nią...

Kid... Takiej determinacji, takiego zaangażowania, czy takiego charakteru próżno szukać gdziekolwiek indziej. Square tworząc kogoś takiego własnoręcznie umieścił bombę w Chrono Sadze, gdyż nigdy nie wiadomo, kiedy ona wybuchnie (chociażby wtedy, gdy Korcha próbował jej się oświadczyć... Serge oczywiście dostał w brzuch, gdyż Kid nie chciała, by za nią ktokolwiek decydował). Jej ognisty temperament, niewyparzony język, determinacja w osiągnięciu celu, zjednały sobie wielu zwolenników jak i przeciwników. Można jej oczywiście zarzucić, że jest aż tak nieobliczalna, ale czy to minus? W żadnym wypadku nie! W końcu to dodaje jej tylko uroku, gdyż nigdy nie wiadomo, co zrobi. Kid chce być wolna za każdą cenę, nawet własnego życia. Nie znosi jak ktoś próbuje decydować o jej losie, a tym bardziej - jak ktoś wciela swój plan w życie. Lynx odebrał jej to, czego najbardziej jej brakowało - rodzinę. Lucca przecież zastępowała jej matkę... Kid nigdy mu tego nie wybaczyła, obiecała sobie, że go zabiję, ze pomści śmierć swej "matki" nawet wtedy, gdyby przyszło jej za to zapłacić najwyższą cenę. Kto z nas jest zdolny do aż takiego poświęcenia? Zdecydowanie za mało osób.

Sekret uroku Kid, tkwi w tym, że jest... Kid. Po prostu. Każdy element jej charakteru, ubioru, wyglądu, nawet imienia, stanowi wprost perfekcyjną całość. Wie, czego chce i nie zawaha się przed niczym, by to osiągnąć. Pomimo dramatycznych przeżyć z dzieciństwa, zachowała pogodę ducha. Do tego świetnie włada nożem (który jest wprost cudownie zrobiony) ogniem i jest wyśmienitą złodziejką.

Statystyka

  • Data publikacji: 2005-08-02 11:03:41
  • Autor: qiax
  • Artykuł czytany: 4444
  • Głosy oddane: 16
  • Średnia ocen: 9.2

Komentarze (5)

Kazumaru ~ 20 sierpnia 2005, 12:26
Niechce mi się pisać co pisałem kiedyś na temat tego artykułu i nie za dokłądnie go pamiętam (tak qiax debilu trza było odchodzić i kazać usunąć wszystkie artykuły i tracić wszystkie komentarze? >,<) ale wiem że czytając go kiedyś dostałem niezłego szoka że można tyle pierdół analizować i wymyślać takie powiązania... naprawde cholernie drobnostkowe myślenie.
Ocena 10
Siergiej ~ 31 października 2005, 18:06
tekst genialny! Swietne, drobiazgowe analizy, dokladny opis Kid, znakomicie opowiedziana jej historia. No i ta...pasja w tym tekscie....zdecydowanie najlpeszy Twoj text qiax
RadicalDreamer ~ 11 sierpnia 2006, 10:48
Tekst bardzo mi się podoba. Wysnułeś bardzo dużo ciekawych wniosków na temat mojej ulubionej postaci, a na które ja wcześniej nie wpadłem. Niestety pojawiły się w tekście 2 zonki dotyczące fabuły.
1.Schala nie usłyszała płaczu Serga wtedy gdy był on porwany z Opassa Beach ale wtedy gdy w dzieciństwie został zaatakowany przez panterę i jako ranny był zabrany przez Wazukiego i Miguela do Chronopolis aby przywrócić go do zdrowia.
2. Schala nie wykorzystała zwarcia w FATE tylko tworząc Kid sama je wywołała. 6 Boskich smoków wykorzystało ten moment i wtedy stworzyli Harle.
Tak jak powiedziałem wcześniej twój tekst ma wiele ciekawych przemyśleń dotyczących Kid, ale ja mam też parę własnych i zmierzam napisać o nich na forum...
_dark_cloud_ ~ 13 sierpnia 2006, 07:49
jakbym Cie znał, to bym powiedział, ze jestes w Kid zakochany czy jakos tak. ale ze Cie nie znam, to tego nie napisze. tekst mi sie podoba, aczkolwiek ja osobiscie zrezygnowałbym z Element Grid, Parametrów, Statystyk i tak dalej. zadnych zbednych cyferek, statystyk, bo one o Kid nic nie mowią. Kid to Kid, to jej ognisty temperament, cięty jezyk, cudowna figura i determinacja. a nie jakas tam zbieranina cyferek. w koncu na moj gust starasz sie ją traktowac jako zywa osobe a nie zbiór zer i jedynek. wiec Tabelki bym sie pozbył z tymi pierdołami liczbowymi. bo one mi o osobowosci i charakterze Kid nic a nic nie mowią. za to reszta tekstu jak najbardziej ;) 9.9
B4ran ~ 28 listopada 2007, 18:57
:)

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.